آموزش گام‌به‌گام نحوه کار با سایت کوین لیست (CoinList)

کوین لیست چیست؟

کوین لیست، یک پلتفرم همه‌جانبه است که تمام نیازهای کاربران کریپتو اعم از ارائه ابزارهای تجاری و فراهم کردن بستری برای گرفتن وام‌ را پوشش می‌دهد.

با کمک این پلتفرم، کاربران قادرند از یک بستر چند منظوره جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال، استیکینگ و کاربردهای دیگری استفاده کنند. در واقع این پلتفرم، هدف اصلی خود را “تسریع در پذیرش ارزهای دیجیتال” معرفی کرده است.

در این ادامه به بررسی ویژگی‌های این پلتفرم و نحوه کار با آن می‌پردازیم. 

عناوین مطلب:

CoinList چیست؟

یکی از ویژگی‌های مهم کوین لیست، این است که ارزهای دیجیتال را پیش از آن‌ که در صرافی‌های معروف لیست شوند، خیلی سریع در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

این پلتفرم به عنوان یک رهبر جهانی در صدور توکن جدید و ایجاد یک ارتباط جهانی میان بسترهای مبادلات ارزی مانند Filecoin ،Solana Mina ،Dapper ،Blockstack ،Algorand ،Celo و پلتفرم‌های دیگر بسیار کارآمد عمل کرده و صاحبان توکن را در اموری مانند خرید، فروش، اعطای وام و استیکینگ مورد حمایت قرار می‌دهد. 

کدام ارزهای دیجیتال در کوین لیست موجود هستند؟ 

پلتفرم کوین لیست، ارزیابی‌های بسیار سخت‌گیرانه‌ای برای پذیرش ارزهای دیجیتال دارد؛ بنابراین گزینش در این پلتفرم با دقت و وسواس زیادی انجام می‌شود.

اکنون حدود 40 نوع ارز دیجیتال بر روی این سایت جهت خرید و فروش موجود است که به نظر می‌رسد بعضی از آن‌ها، بازار خوبی در انتظارشان باشد.

پروژه‌های موجود در کوین لیست
برخی از پروژه‌های بلاک‌چینی موجود در CoinList

نحوه کار با سایت کوین لیست 

ثبت‌نام در سایت کوین لیست زمان زیادی نمی‌گیرد. فقط کافی است که وارد سایت کوین لیست به نشانی coinlist.co شوید و سپس بر روی دکمه Login و سپس Sign up کلیک کنید.

صفحه ثبت نام کوین لیست
ثبت‌نام در سایت CoinList

در صفحه جدید، پس از وارد کردن اطلاعات خود و پاسخ به سوالات موجود، از طرف سایت کوین لیست یک لینک تایید برایتان ایمیل می‌شود که بعد از کلیک بر روی لینک، ثبت‌نام شما کامل شده و می‌توانید با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید.

بعد از ورود به سایت، صفحه کاربری شما به شکل زیر برایتان باز خواهد شد:

داشبورد کاربری کوین لیست
داشبورد کاربری سایت CoinList

چگونه در سایت کوین لیست ترید کنیم؟

قبل از اینکه ترید یا خرید و فروش ارز دیجیتال را آغاز کنید، لازم است کیف پول ارز دیجیتال خود را شارژ کنید.

برای این کار، از منوی سمت چپ در پروفایل کاربری خود، روی دکمه Wallet کلیک کنید. در اینجا از شما می‌خواهد که مراحل احراز هویت خود را انجام دهید. در حال حاضر کاربران ایرانی نیز می‌توانند احراز هویت خود را با مدارک ایرانی انجام دهند.

در این مرحله باید نام، آدرس محل سکونت، شماره تلفن، عکس مدارک شناسایی و شماره شناسه خود را وارد کنید. بعد از ورود این اطلاعات و به محض تایید شدن حساب کاربری‌تان، می‌توانید در این سایت شروع به ترید کنید.

احراز هویت در کوین لیست
مراحل احراز هویت در سایت CoinList

بعد از اتمام مراحل احراز هویت، برای شارژ کیف پولتان باید بر روی گزینه Deposit کلیک کنید. در اینجا بایستی به یک حساب بانکی متصل شوید و یا با استفاده از جزئیات ارائه شده، انتقال وجه را انجام دهید. 

نحوه خرید ارز دیجیتال در کوین لیست

بعد از شارژ حسابتان، می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود اقدام کنید.

برای این کار، از منوی سمت چپ صفحه روی دکمه Buy & Sell کلیک کرده و سپس از لیست کشویی این گزینه، ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید.

به طور مثال در تصویر زیر، با داشتن تتر(USD) در کیف پول، قصد خرید بیت‌کوین را داریم. بعد از انتخاب نوع ارز دیجیتال، نوبت به مقدار می‌رسد که باید در قسمت Amount مقدار ارز دیجیتال مورد نظر خود را وارد کنید.

ترید در کوین لیست

همچنین، شما می‌توانید ارز دیجیتال خود را از جایی دیگر وارد کیف پول کوین لیست‌تان کنید. برای این کار نیز کافی است وارد صفحه Wallet شوید و بر روی گزینه Deposit کلیک کنید.

سپس دستورالعملی که بر روی صفحه برای شما نمایان می‌شود را دنبال کنید. با انتخاب Deposit، آدرس کیف پول کوین لیست را کپی کرده تا موقع انتقال ارز دیجیتال به کوین لیست، از آن استفاده کنید.

انتقال ارز دیجیتال به کوین لیست
انتقال ارز دیجیتال به کیف پول CoinList

علاوه بر خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال در کوین لیست، امکان معامله ارزهای دیجیتال در این پلتفرم نیز برای شما فراهم است. برای این کار، به همان صفحه Buy & Sell بروید و دو ارز دیجیتالی که قصد معامله آن‌ها را دارید انتخاب کرده و سپس مقدار مورد نظرتان برای انجام این معامله را وارد کنید.

در آخر روی دکمه Preview Order کلیک کنید تا جزئیات سفارش را برای بررسی و تایید نهایی مشاهده کنید.

انجام معامله در کوین لیست
انجام معامله در CoinList

پس از مرور جزئیات سفارشتان، اگر همه چیز درست بود، بر روی گزینه Confirm Order کلیک کنید تا مبادله انجام و ارز دیجیتال جدید به کیف پول شما منتقل شود.

تایید سفارش در کوین لیست
تایید سفارش در CoinList

علاوه بر این امکانات، سایت کوین لیست صفحه‌ای را برای تریدرهای حرفه‌ای فراهم کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت coinlist.co/pro، از امکانات و ابزارهای بیشتری که جهت انجام معاملات برای تریدرهای حرفه‌ای فراهم شده است را استفاده کنید.

ابزار ترید در کوین لیست
ارائه امکانات ویژه در CoinList Pro برای تریدرهای حرفه‌ای

نحوه استیکینگ در کوین لیست

 اگرچه، ارزهای دیجیتال بسیاری مانند بیت‌کوین و دوج‌کوین همچنان از استخراج و گواه اثبات کار برای ایجاد امنیت در شبکه خود استفاده می‌کنند؛ اما اکثر ارزهای دیجیتال نسل جدید سعی دارند تا الگوریتم گواه اثبات سهام و استیکینگ را جایگزین استخراج کنند.

در فرآیند استخراج، ماینرها نیازمند دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای گران‌قیمت هستند؛ اما در استیکینگ اینگونه نیست و سرمایه‌داران ارز دیجیتال خود را در شبکه گرو می‌گذارند تا به بالا رفتن اعتبار تعاملات در بلاک‌چین کمک کنند؛ در نهایت در ازای این کار، از شبکه پاداش دریافت می‌کنند.

به طور کلی استیکینگ فرآیندی نسبتا پیچیده است و از لحاظ تکنیکی فرد را درگیر می‌کند که از جمله الزامات آن تخصیص سرمایه زیاد است؛ اما پلتفرم کوین لیست این فرآیند را برای شما تسهیل کرده و به شما حق انتخاب داده است؛ به این صورت که سرمایه‌ای که در سایت گرو گذاشته‌اید به طور اتوماتیک برایتان استیک می‌شود، مگر اینکه بخواهید با آن کار دیگری انجام دهید.

کوین لیست در جهت پیشرفت شبکه‌های بلاک‌چینی و ساده‌سازی استیکینگ، با پروژه‌های بسیاری همکاری داشته است. یکی از پلتفرم‌هایی که در این راستا با کوین لیست همکاری کرده، Bison Trails است. کوین لیست معتقد است که بسترهایی مانند Bison Trails به کاربران کوین لیست اجازه می‌دهند تا به سادگی سود به دست آورند و از این طریق امنیت شبکه نیز بالا رود.

توییتر کوین لیست
تصویری از توییتر کوین لیست و اعلام خبر همکاری با Bison Trails

در حال حاضر، کوین لیست امکان استیک توکن‌های FLOW، MINA، CSPR، NU، CELO و ALGO را برای کاربران خود فراهم کرده است.(البته کاربران آمریکایی تنها قادر به استیک NU، CELO و ALGO هستند).

برای استیکینگ در کوین لیست، ابتدا باید دارایی دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید؛ بعد از آن سیستم کوین لیست به صورت خودکار فرآیند استیکینگ را برای شما انجام می‌دهد.

کوین لیست برای استیک ارزهای دیجیتال از کاربران خود هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، اما مانند تمام ولیدیتورهای واسط، بابت پاداش‌هایی که به کاربران پرداخت می‌شود، کارمزدی جزئی دریافت خواهد کرد.

پاداش استیکینگ با توجه به نوع ارز دیجیتال، نوسان قیمت ارز و شرایط حاکم بر شبکه بلاک‌چین متفاوت است. هرچه تعداد توکن بیشتری برای استیک در اختیار داشته باشید، پاداش بیشتری دریافت خواهید کرد.

اگر به هر دلیلی تمایلی به استفاده از فرآیند استیکینگ در پلتفرم کوین لیست نداشتید، می‌توانید از آن انصراف دهید.

نحوه وام‌دهی در کوین لیست چگونه است؟

پلتفرم کوین لیست به کاربران این امکان را می‌دهد تا به دیگران وام دهند و با این کار، به کمک تعدادی ارزهای دیجیتال مشخص، مقدار سود ثابتی برای خود حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: وام‌گیری و وام‌دهی در دیفای

برای استفاده از سیستم وام‌دهی، در صفحه داشبورد کاربری خود گزینه Lending را انتخاب کنید تا لیست برنامه‌های موجود جهت دادن وام برایتان باز شود.

این برنامه‌ها شامل اطلاعات کلیدی مانند حداقل مقدار ارز دیجیتال مورد نظر برای وام و مدت زمان پروسه وام‌دهی هستند. قبل از شرکت در یک برنامه وام، باید تمام اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. سپس می‌توانید در فرآیند وام‌دهی، شرکت کنید.

در پایان مدت وام‌دهی، سرمایه اولیه به همراه سود وام به حساب شما واریز خواهد شد. به یاد داشته باشید که قرض دادن بدین معناست که در مدت ‌زمانی که پول خود را وام داده‌اید، آن پول جزء دارایی شما محسوب نمی‌شود.

وام دهی در کوین لیست
در حال حاضر وام‌دهی در CoinList، از طریق شبکه فایل کوین (Filecoin) و توکن FIL انجام می‌شود.

علاوه بر این، این نوع برنامه‌ها محدودیت زمانی دارند پس باید حواستان را جمع کنید و ببینید که چه زمانی سایت مجدداً مجوز اعطای وام را برای کاربران صادر می‌کند.

سخن پایانی

امروزه با رشد و گسترش ارزهای دیجیتال و تکنولوژی کریپتو، پلتفرم‌های بسیاری در جهت بهبود خدمات و تسریع آن‌، قدم‌های چشمگیر برداشته‌اند. یکی از پلتفرم‌های مهم در این حوزه، سایت کوین لیست (CoinList) است که بستری را برای دسترسی سریع کاربران به توکن‌های بلاک‌چینی، پیش از معرفی آن‌ها در صرافی‌های مشهور فراهم کرده است.

علاوه بر این، این پلتفرم ویژگی‌هایی از قبیل استیکینگ، اعطای وام، خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به ساده‌ترین شکل ممکن برای کاربرانش ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است که کاربران ایرانی نیز به راحتی می‌توانند در این سایت ثبت‌نام و احراز هویت کنند، سپس از خدمات ارائه شده در کوین لیست بهره‌مند شوند.

در این مقاله، سایت کوین لیست، نحوه ثبت‌نام و چگونگی استفاده از ویژگی‌های آن را شرح دادیم. امیدواریم که این آموزش برای شما مفید باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سایت‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx