بررسی جامع سایت کریپتو واچ (Cryptowatch)

کریپتو واچ

تریدرها عموما در کنار بررسی چارت، از پلتفرم‌هایی برای بررسی تغییرات قیمت‌ها استفاده می‌کنند تا وقتی تغییر بزرگ و ناگهانی در بازار رخ داد بتوانند تشخیص دهند که آیا این تغییر واقعی است یا ساختگی.

چارت‌ها و پلتفرم‌های ردیاب قیمت، از ابزارهای مهم تریدرها هستند که در سال‌های اخیر با استقبال زیادی مواجه شده‌اند. به این دلیل که این دو ابزار، در کنار هم باعث ساده شدن ترید و بالا رفتن شانس کسب سود می‌گردد.

یکی از مهم‌ترین ردیاب‌های پورتفولیو، وب‌سایت کریپتو واچ (Cryptowatch) است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • کریپتو واچ یکی از محبوب‌ترین ردیاب‌های پورتفو است که به کاربران خود امکان بررسی وضعیت دارایی‌هایشان را در هر لحظه می‌دهد.
  • این پلتفرم قابلیت نصب و استفاده روی دستگاه‌های مختلف را دارد و از تعداد زیادی ارز دیجیتال و صرافی پشتیبانی می‌کند.
  • کریپتو واچ امنیت قابل قبولی دارد و امکانات بی‌نظیری را به کاربر عرضه می‌کند. بااین‌حال هنوز در مورد نمایش در دستگاه‌های مختلف با مشکلاتی مواجه است.

کریپتو واچ (Cryptowatch) چیست؟

پلتفرم کریپتو واچ یکی از شناخته‌شده‌ترین ردیاب‌های پورتفولیو است که اولین بار در سال 2014 معرفی شد.

آن زمان کریپتو واچ یک وب‌سایت ساده بود که تغییرات بازار کریپتو را نمایش می‌داد. اما در سال 2017 صرافی ارز دیجیتال کراکن که یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های کریپتوکارنسی دنیاست آن را خرید و به شکل کنونی ارتقا داد.

بااینکه کریپتوواچ متعلق به صرافی کراکن است اما از صرافی‌های دیگر هم پشتیبانی می‌کند و این ویژگی باعث تمایز آن از سایر رقبا شده است.

بنابراین کاربرانی که دارایی‌های متعدد در صرافی‌های مختلف دارند می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند. همچنین از زمانی که کریپتوواچ توسط کراکن خریداری شد، ترید کردن روی Coinbase Pro و نظایر آن را نیز تسهیل کرد.

از دیگر ویژگی‌های بارز آن می‌توان به نمایش معیارهای نقدشوندگی و بررسی تاثیر توئیت‌ها در چارت‌ها اشاره کرد.

همچنین نسخه پرمیوم آن 15 دلار در ماه هزینه دارد ولی امکان تست آن به مدت 2 هفته نیز قرار داده شده است.

گرچه برخی افراد به رابط کاربری ساده و مبتنی بر وب کریپتوواچ انتقاد دارند اما واقعیت این است که این پلتفرم از چیزی که به نظر می‌رسد قدرت بیشتری دارد.

پلتفرم دسکتاپ کریپتو واچ

در تصویر زیر، صفحه اول کریپتو واچ را در دسکتاپ می‌بینید:

کریپتو واچ

نسخه دسکتاپ کریپتوواچ با بوردها (Board) کار می‌کند. در هنگام شروع به کار، نمودار BTC/USD صرافی کراکن، سفارشات و تاریخچه مبادلات اخیر را نشان می‌دهد. همه این دیتاها به‌صورت فوری و لحظه‌ای هستند.

بوردها پر از ماژول‌های مختلف هستند که شامل مقیاس‌های زمانی مختلف، یک باکس جستجو، واچ لیست‌ها، چارت‌های کندلی، سفارشات، خلاصه وضعیت، نمودار تیک چارت و تیکرها (Ticker) هستند.

علاوه بر این، سرعت عملکرد برنامه کریپتوواچ بالاست ولی به قدرت محاسباتی زیادی نیاز ندارد. درعین‌حال حجم زیادی از دیتا، نمودار، تیکرها و غیره را فقط در یک صفحه نمایش می‌دهد.

اما درعین‌حال هیچ اندیکاتور تخصصی ندارد و راهی برای ارتباط با حساب‌های مبادله‌ای مانند تریدینگ ویو در آن نیست. همچنین نمی‌توان در آن بطور مستقیم معامله‌ای انجام داد و رابط کاربری آن نیز چندان ساده نیست.

این برنامه برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. این دسترسی وسیع از ویژگی‌های مثبت سایت cryptowatch محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع وبسایت Cryptocurrency Alert (قسمت اول)

نسخه وب کریپتو واچ

به نظر می‌رسد نسخه تحت وب کریپتو واچ به‌مراتب بهتر از اپلیکیشن آن کار می‌کند. چارت‌هایی که در نسخه وب هستند، اندیکاتور دارند و کاربر می‌تواند هر اندیکاتور را برای خودش سفارشی کند.

نسخه وب کریپتوواچ به‌راحتی از طریق مرورگرهای اینترنتی در سیستم‌عامل اندروید یا iOS در دسترس است اما نمایش آن در کامپیوتر، بهتر از گوشی و تبلت است.

به‌طورکلی می‌توان گفت میزان دسترسی به نسخه وب این پلتفرم، کاملا مناسب است.

مهم‌ترین بخش‌های کریپتو واچ

پلتفرم کریپتو واچ ویژگی‌هایی دارد که موجب تمایز آن و استقبال کاربران از این پلتفرم شده است.

در ادامه مهم‌ترین این موارد را بررسی خواهیم کرد که همگی از طریق منوی اصلی سایت قابل دسترسی هستند:

دارایی‌ها (Assets)

نقطه قوت مهم کریپتوواچ نمایش حجم بالایی از اطلاعات است.

بخش دارایی‌ها یا Assets مثال خوبی است که کاربران می‌توانند بازده و تغییرات قیمت ارزها را در بازه‌های زمانی مختلف ببینند. همچنین امکان تغییر ارز اصلی که کاربر قبلا انتخاب کرده هم وجود دارد.

کریپتو واچ
جدولی که در این بخش وجود دارد اطلاعات مناسبی درباره ترید ارز موردنظر و وضعیت ارز از نظر میزان سفارشات فعال در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ابزاری برای ترید بهتر

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم کریپتو واچ امکان ترید کردن در صرافی‌های مختلف را می‌دهد.

این امکان از طریق API اکانت کریپتوواچ امکان‌پذیر شده است. همچنین این پلتفرم کارمزدی برای این نوع تریدها نمی‌گیرد و همه آنچه کاربر باید پرداخت کند همان کارمزد استاندارد صرافی است.

بیشتر بخوانید: کلید API چیست و چه کاربردی در دنیای کریپتو دارد؟

در نظر داشته باشید که اطلاعات تریدینگی که در کریپتوواچ نمایش داده می‌شود به واسطه سیستم‌های API، مستقیما از صرافی‌ها گرفته شده و بیش از 4000 بازار مختلف را پشتیبانی می‌کند.

همچنین ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت‌کوین، اتریوم و سایر کریپتوهایی که محبوبیت کمتری دارند نیز در این وب‌سایت ارائه می‌شوند.

اینکه کریپتوواچ امکان معامله و ترید را می‌دهد یک ویژگی کمیاب در بین ردیاب‌های پورتفولیو است و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. اکثر رقبای کریپتوواچ چنین امکانی را ارائه نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:  بررسی پلتفرم Dappradar؛ ویژگی‌ها و عملکردهای آن

میزان سفارشات در جریان (Liquid Bids)

یکی از ویژگی‌های کریپتو واچ ارائه همین گزینه است که برای مقایسه چند ارز دیجیتال مختلف به کار می‌رود.

Liquid Bids، مقدار کل سفارشات خرید که درحال‌حاضر در یک کریپتوی خاص ثبت‌شده را نشان می‌دهد. مثلا در مورد دوج کوین، نشان می‌دهد که درحال‌حاضر چه مقدار سفارش با چه حجمی از سرمایه برای آن وجود دارد.

به‌این‌ترتیب میزان تقاضای بازار به صورت فوری و برای یک دارایی خاص نشان داده می‌شود که می‌تواند به‌جای آمارهای غیررسمی و گاه دستکاری‌شده‌ای که از ارزش بازار یک کریپتو داده می‌شود، بکار رود.

همبستگی‌ها (Correlation)

کریپتو واچ به کاربران خود امکان کسب اطلاعات بیشتر از بازارهای متضاد را براساس ارتباطات آن‌ها و ارزی که مورد نیاز کاربر است می‌دهد.

کریپتو واچ
در فضای تریدینگ، همبستگی‌های معاملاتی، کاربرد زیادی برای تازه‌کاران ندارد اما می‌تواند ارتباط بازارها را با هم بررسی کنند.

برای درک بهتر همبستگی از یک مثال استفاده می‌کنیم. در نظر بگیرید که دو ارز مثل بیت‌کوین و اتریوم در حرکت بلندمدت با هم همبستگی دارند.

به‌این‌ترتیب که ممکن است در کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین افزایش یابد اما اتریوم کاهشی باشد.

بااین‌حال در بلندمدت و در هفته‌های آینده شاهد تغییر روند قیمت اتریوم خواهیم بود. این به معنی همبستگی قیمت این دو کریپتو است.

بیشتر بخوانید: آیا بین تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال و بازار سهام همبستگی وجود دارد؟

قیمت گذاری (Pricing)

در کریپتو واچ دو نوع اکانت داریم که شامل پلن پایه و ارتقا یافته هستند. اکانت پایه یک اکانت رایگان است، اما پلن ارتقا یافته نیاز به پرداخت هزینه دارد.

کریپتو واچ
کریپتوواچ در سال 2021 سیستم اکانت ارتقایافته خود را با میزان 15 دلار در ماه راه‌اندازی کرد که از یک مدل قیمت گذاری منعطف به نام Credits استفاده می‌کند.

ایده پلن ارتقا یافته این است که خدمات پایه پلتفرم شامل پورتفو، تریدینگ، چارت‌ها و چت کردن برای همه رایگان باشد اما کاربرانی که می‌خواهند از خدمات بیشتری استفاده کنند به‌جای اینکه هر ماه هزینه ثابتی بپردازند، به ازای میزان خدماتی که می‌گیرند و مواردی که استفاده می‌کنند هزینه دهند.

به‌این‌ترتیب کاربری که علاوه بر خدمات پایه، از خدمات بیشتری استفاده کند هزینه بیشتری می‌پردازد.

زمانی که کاربر اکانتی ایجاد می‌کند یک اعتبار 250 واحدی دارد که برابر 2.5 دلار ارزشمند است. به‌این‌ترتیب و با استفاده از سیستم Credits کاربر هیچ هزینه اضافه‌ای پرداخت نمی‌کند.

این اعتبار 250 واحدی نیز برای استفاده از ابزارهای توسعه و فعال کردن هشدارها بکار می‌رود. هر بار استفاده از API نیز بین 0.002 تا 0.015 واحد هزینه دارد.

یکی از امکاناتی که کاربر می‌توانn استفاده کند، پرداخت 120 واحد اعتبار برای WebSocket API است که اطلاعات بازار به‌صورت فیلم نمایش داده می‌شود.

15 واحد نیز برای استفاده همزمان از Zapier هزینه می‌شود که یک پلتفرم آنلاین است و امکان استفاده از هزاران اپلیکیشن مختلف شامل اسلک و جی‌میل را فراهم می‌کند.

به‌این‌ترتیب کاربر می‌تواند هشدار و پیام‌های مربوط به تغییرات قیمت را از طریق ایمیل یا پیغام متنی دریافت کند.

اما در نظر داشته باشید که ممکن است این هزینه‌ها و امکانات در طول زمان تغییر کنند و مثال‌هایی که در بالا آوردیم به معنای یک پیشنهاد عملی برای کاربران نیست.

بیشتر بخوانید: آموزش قسمت‌های مختلف سایت کریپتومتر (Cryptometer)

بازار (Markets)

قسمت مارکت از طریق منوی اصلی سایت قابل دسترسی است.

کریپتو واچ
در این بخش کاربران حرکات لحظه‌ای بازار را در صرافی‌های مختلف می‌بینند.

بااین‌حال ممکن است این ویژگی برای افراد تازه‌کار کمی پیچیده به نظر برسد اما حرفه‌ای‌ها می‌توانند اطلاعات خوبی از این بخش بگیرند.

در این بخش امکان فیلتر کردن براساس صرافی، نوع دارایی و quotes هم وجود دارد.

سایر بخش‌ها

در منوی اصلی سایت کریپتو واچ بخش‌های دیگری هم به چشم می‌خورند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بخش چارت‌ها (Charts): در این بخش به‌صورت پیش‌فرض نمودار بیت‌کوین/دلار، لیست سفارشات، چارت‌های عمقی، واچ لیست و نمودارهای دیگر وجود دارند که به رصد وضعیت کلی بازار کمک می‌کند.
  • بخش صرافی‌ها (Exchanges): در این قسمت لیست صرافی‌ها را همراه با ویژگی‌هایی مثل درجه نقدشوندگی و میزان مبادلات 24 ساعت گذشته و نظایر آن می‌بینید.
  • بخش NFTs: در این بخش قیمت کلکسیون بازارهای مختلف NFT را می‌بینید و می‌توانید آن‌ها را براساس فاکتورهایی مثل کف یا سقف قیمت یا ارزش بازار مشاهده نمایید.
  • بخش مبدل (Converter): در این بخش می‌توان ارزش ارزهای دیجیتال را نسبت به هم یا نسبت به ارزهای فیات سنجید. مثلا ببینیم یک بیت‌کوین معادل چند دوج کوین یا معادل چند پوند انگلیس است.
  • بخش دسکتاپ (Desktop): دانلود اپلیکیشن کریپتوواچ برای دستگاه‌های مختلف کامپیوتری مانند ویندوز از این قسمت امکان‌پذیر است.
  • بخش موبایل (Mobile): از این بخش می‌توان اپلیکیشن اندروید و iOS کریپتوواچ را دانلود کرد.
  • بخش کریپتو فایننس (Cryptofinance): اطلاعات بازار را در قالب فایل‌های قابل دانلود مانند اکسل امکان‌پذیر کرده است.

کریپتو واچ از چه صرافی‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

کریپتو واچ از صرافی‌های زیادی پشتیبانی می‌کند که نام محبوب‌ترین صرافی‌ها هم در بین آنهاست. ا

ز آن بین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیت‌فینکس
  • کوین‌بیس پرو
  • بیت‌استامپ
  • کراکن
  • پولونیکس
  • بایننس
  • بایننس یو اس
  • هیت بی‌تی‌سی
  • بیت‌مکس
  • یونی‌سواپ ورژن 2
  • گیت آی او
  • هوبی
  • کراکن فیوچرز

آیا کریپتو واچ امن است؟

سایت cryptowatch از نظر امنیتی وضعیت مطلوبی دارد و مطمئن است. این پلتفرم تحت کنترل و مالکیت صرافی کراکن است که به خاطر توجه زیادش به مسائل امنیتی شهرت دارد.

کریپتو واچ اجازه ترید کردن را از درون اپلیکیشن خود نمی‌دهد و به‌همین‌دلیل از ردیاب‌های پورتفویی که این امکان را ارائه می‌کنند امن‌تر است.

در سایت کریپتو واچ برای رمزنگاری داده‌ها از استاندارد AES-256 استفاده می‌شود. همچنین ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای از جمله احراز هویت دومرحله‌ای دارد.

در این سال‌هایی که از شروع به کار این پلتفرم گذشته هیچ موردی از نفوذ به پایگاه داده آن گزارش نشده است. بنابراین شاید بتوان گفت بهترین ردیاب پورتفوی ارز دیجیتال از نظر امنیت، کریپتوواچ است.

کریپتو واچ

چطور از کریپتو واچ استفاده کنیم؟

برای استفاده از امکانات کریپتو واچ لازم است که کاربران در آن عضو شوند. فرآیند عضویت و ایجاد پروفایل نیز مراحل ساده‌ای دارد.

وقتی وارد وب‌سایت کریپتو واچ شدید روی آیکون account که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد کلیک کنید تا وارد روند ایجاد پروفایل شوید.

کریپتو واچ
لازم به ذکر است که برای استفاده از خدمات این سایت نیاز به ابزار تغییر IP دارید.

ایجاد پروفایل در کریپتو واچ کاملا رایگان است تنها کافیست اطلاعاتی نظیر شماره تلفن، جزییات حساب بانکی و نوع احراز هویت چندمرحله‌ای را مشخص کنید. سپس هشدار قیمت را تنظیم نمایید.

در مرحله بعد صرافی‌های موردنظر خود را کانکت کنید. پس از این کار می‌توانید سفارش بگذارید و پورتفوی خود را ببینید. امکان تغییر رنگ قالب و استفاده از چت برای سوال پرسیدن از پشتیبانی سایت هم وجود دارد.

برای استفاده از خدمات پیشرفته، WebSocket API را متصل کرده یا اینکه یک zap در Zapier راه‌اندازی کنید (به خاطر داشته باشید که این ویژگی‌ها بدون هزینه نیستند).

مزایا و معایب کریپتو واچ

هر پلتفرمی در کنار قابلیت‌ها و مزایایی که دارد، معایبی نیز به همراه خواهد داشت. از مزایای مهم کریپتو واچ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ترید کردن از درون پلتفرم کریپتو واچ
  • امکان دسترسی به برنامه‌های مبتنی بر وب و همگام سازی آن در همه دستگاه‌های متصل
  • ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون Liquid Asks و Liquid Bids
  • توجه به حریم خصوصی و امنیت
  • تعیین هزینه نسخه پرمیوم براساس میزان استفاده از نرم‌افزارها
  • امکان چت با سایرین

از بین کاستی‌های این پلتفرم نیز می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • عدم بهره‌مندی از اپلیکیشن موبایل استاندارد
  • محدود بودن نسبی عملکرد برنامه در نسخه دسکتاپ
  • نداشتن یک پورتال خبری خوب درباره بازار کریپتوکارنسی
  • API آن از صرافی‌های زیادی پشتیبانی نمی‌کند.

وب‌سایت‌های مشابه کریپتو واچ

بااینکه کریپتو واچ ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی دارد اما شاید کاربران ترجیح دهند از سایر پلتفرم‌ها استفاده کنند.

درحال‌حاضر 25 وب‌سایت مشابه و جایگزین برای کریپتوواچ وجود دارد که شامل پلتفرم‌های آنلاین، مبتنی بر ویندوز، لینوکس، اندروید و آیفون هستند.

برخی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در این بین عبارتند از کوین مارکت کپ، متا‌تریدر، کوین گکو، گودکریپتو و Coinalyze.

اما ویژگی مهمی که باعث تمایز کریپتوواچ از سایر پلتفرم‌ها می‌شود این است که امکان معامله از چند صرافی را فراهم می‌کند. همچنین کریپتوواچ، چارت‌های قیمتی با ویژگی‌های کاملی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سوالات متداول

پلتفرم کریپتو واچ چیست؟

کریپتوواچ یک ردیاب پورتفو است. به این معنی که کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را به آن متصل کنند و تغییرات قیمت آن‌ها را در بازه‌های زمانی مشخص پیگیری نمایند. به‌این‌ترتیب تصویری شفاف از وضعیت سرمایه خود در بازار خواهند داشت. علاوه بر این‌ها کریپتوواچ امکانات مختلفی برای بررسی وضعیت بازار کریپتو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

نحوه استفاده از سایت کریپتو واچ چگونه است؟

برای استفاده از امکانات کریپتوواچ کافیست در این وب‌سایت عضو شوید. بعد از ورود می‌توانید امکانات مختلف مثل اتصال کیف پول‌های خود به پورتفو، ورود، فعال کردن احراز هویت دومرحله‌ای و مواردی ازاین‌دست را انجام دهید و کار بررسی وضعیت پورتفو را شروع کنید.

کریپتو واچ از چه سیستم‌عامل‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

در فضای کامپیوتر، از سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس و در تلفن‌های موبایل قابلیت نصب روی اندروید و iOS را دارد. با این حال نسخه تحت وب آن تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌کند.

جمع‌بندی

کریپتو واچ یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های ردیابی پورتفو است که توسط صرافی کراکن اداره می‌شود.

سایت کریپتو واچ بخش های مختلفی برای ردیابی وضعیت توکن‌های مختلف و NFT ها دارد و کاربران می‌توانند دارایی‌های خود در چندین صرافی مختلف را به حساب کریپتوواچ خود متصل کنند.

بنابراین راحتی بی‌نظیری را به آن‌ها هدیه می‌کند. از نظر امنیتی نیز این پلتفرم در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سایت‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx