مروری بر سایت کریپتوکامپر (CryptoCompare)

کریپتوکامپر

کریپتوکامپر سرویسی بین‌المللی جهت ارائه داده‌های‌ بازارهای ارز دیجیتال است. این وب‌سایت که برمبنای مقایسه (compare) شکل گرفته است اطلاعاتی در خصوص قیمت بیش از ۵,۰۰۰ کوین و تعداد بسیاری جفت‌ارز به کاربران ارائه می‌کند. شرکت کریپتوکامپر در سال 2014 و توسط چارلز هیتر (Charles Hayter) و ولاد کالیکو (Vlad Cealicu) در لندن بنیان گذاشته شد. در حال حاضر، کریپتوکامپر 40 کارمند دارد که اکثراً در لندن و تعدادی نیز خارج از قاره اروپا کار می‌کنند.

این پلتفرم هیچ‌گونه سرویس‌ معاملاتی ارائه نمی‌کند و صرفاً معیارها، بررسی‌ها و سایر اطلاعات مفید در مورد بازار دارایی‌های دیجیتال را در کمترین زمان ممکن در وب‌سایت خود به نمایش می‌گذارد. بهترین ویژگی این وب‌سایت رایگان‌بودن اکثر سرویس‌های آن است. در این مقاله، سعی می‌کنیم بخشی از ابزارهای جالب موجود در این پلتفرم را شرح دهیم تا مشخص شود که شما از کدام ویژگی این وب‌سایت می‌توانید بهره‌مند شوید.

همکاری

کریپتوکامپر که در ابتدا بازیگری ناشناخته در دنیای داده‌های مالی به شمار می‌رفت، با آغاز همکاری‌هایی جذاب، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این شرکت در ابتدا، قراردادهای مهمی با ارائه‌دهندگان مهم و برجسته اطلاعات مالی و سرمایه‌گذاری، همچون یاهوفایننس (Yahoo! Finance)، تامسون رویترز (Thomson Reuters) و ون‌اِک (VanEck)، امضاء کرد و در حال حاضر، تأمین‌کننده اصلی داده‌های مربوط به قیمت ارزهای دیجیتال این شرکت‌ها است. شرکت یاهو از این داده‌ها برای بیش از 100 صفحه مربوط به ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند و رویترز این داده‌ها را به پلتفرم مالی خود به نام ایکون (Eikon) اضافه کرده است. کریپتوکامپر اندیکاتورهای ارز دیجیتال شرکت سرمایه‌گذاری ون‌اِک را که با هدف ارائه به سرمایه‌گذاران سازمانی ارائه می‌شوند نیز تأمین می‌کند.

عناوین مطلب:

روندها

جمع‌آوری داده‌های بازار و سود حاصل از به‌اشتراک‌گذاری آنها به تیم کریپتوکامپر کمک می‌کند تا دیدگاه‌های جالبی در خصوص چگونگی رشد صنعت ارزهای دیجیتال به دست آورند. به‌عنوان مثال، کشورهایی که سیاست‌های دوستانه‌تری در مورد ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده‌اند، همچنان در صدر تعداد صرافی‌ها و میانگین حجم روزانه معاملات قرار دارند. شهروندان کره جنوبی معاملات کلانی از طریق بیت‌کوین و سایر کوین‌های مطرح انجام می‌دهند. جزایر مالت و سیشل، اگرچه کوچک هستند، اما حجم معاملات بیشتری نسبت به ایالات متحده دارند.

1
میانگین حجم روزانه معاملات بر اساس کشور

برای این به‌روزرسانی‌‌ها و روند‌های جالب داده‌، می‌توانید صفحه این شرکت را در وب‌سایت مدیوم دنبال کنید. حجم گسترده اطلاعات موجود در این پلتفرم و صفحات آن در رسانه‌های اجتماعی بسیار چشمگیر است.

بررسی‌ها

اغلب زمینه‌هایی که پلتفرم کریپتوکامپر بررسی می‌کند، مورد توجه علاقمندان به ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند و افراد بسیاری در این زمینه‌ها به‌دنبال کسب اطلاعات و مشاوره هستند. با این حال، برای دریافت تصویری بهتر از واقعیت بازار می‌توانید این بررسی‌ها را با بررسی سایر وب‌سایت‌های نقدوبررسی نیز مقایسه و ترکیب کنید. در نوار بالایی وب‌سایت کریپتو کامپر با سه بخش اصلی بازارها (Markets)، داده‌ها (Data)، و API روبرو می‌شوید.

11
نوار ابزار بالای صفحه کریپتوکامپر

بخش بازارها را می‌توان اصلی‌ترین بخش‌ پلتفرم کریپتوکامپر دانست که خود به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

فهرست کوین‌ها (Coin List)

این بخش اطلاعات جامع و کاملی (مشابه با کوین مارکت کپ) در خصوص قیمت فعلی، حجم معاملات، ارزش کل بازار و عملکرد اخیر کوین ارائه می‌کند.

فهرست برترین‌ها (Top Lists)

حوزه‌های مختلفی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند که می‌توانید بهترین عملکردها در هر کدام از این حوزه‌ها را در بخش «فهرست برترین‌ها» مرور کنید. فهرست برترین‌ها جزئیات پروژه‌های مطرح و موفق ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند و داده‌های سودمندی با کاربران خود به اشتراک می‌گذارد. این بخش شامل موارد زیر می‌شود:

  • فهرست کوین‌ها و پروژه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi): این وب‌سایت فهرست کاملی از کوین‌ها و توکن‌ها ارائه می‌کند. اگرچه به نظر نمی‌رسد برای این فهرست نظم مشخصی به‌صورت پیش‌فرض وجود داشته باشد، با این حال می‌توانید براساس معیارهای دلخواه خود فهرست کوین‌ها و توکن‌ها را دریافت کنید. برخی از این معیارها عبارتند از قیمت توکن، حجم کل معاملات، ارزش کل بازار و تغییرات 24 ساعت اخیر.
  • عرضه‌های اولیه (Offerings): این بخش شامل اطلاعاتی در خصوص رویدادهای عرضه اولیه همچون عرضه اولیه کوین (ICO)، عرضه اولیه صرافی (IEO) و عرضه اولیه اوراق بهادار (STO) می‌شود. فهرستی از رویدادهای تأمین مالی در این بخش ارائه شده‌اند که براساس معیارهایی همچون قیمت، تاریخ بسته‌شدن فروش، میزان توکن جمع‌آوری‌شده (به دلار)، هدف مالی رویداد، ارزش کل تأمین سرمایه و تعداد توکن‌های فروخته‌شده دسته‌بندی می‌شوند.
e
فهرست برترین‌های بازار
  • صرافی‌ها (Exchanges): بخش صرافی‌های این پلتفرم فهرستی کامل و جامع از اطلاعات بسیار مفیدی در مورد صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. انواع مختلف صرافی‌های فهرست‌شده تا اندازه‌ای کامل است که که احتمالاً پیش از رسیدن به پایان فهرست، از اسکرول‌کردن خسته خواهید شد! این فهرست شامل صرافی‌هایی که صرفاً با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند تا مواردی می‌شود که ارزهای فیات، استیبل کوین‌ها و مشتقات را نیز در گزینه‌های خود لحاظ می‌کنند. در این بخش، می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به هر صرافی، مانند مکان، کارمزدها و کوین‌های موجود، را پیدا کنید. با این حال، اکثر کاربران به‌دنبال بررسی‌ها و نقدهای سایر معامله‌گرها هستند تا از مزایا و معایبی مطلع شوند که سایر معامله‌گران در صرافی‌های مختلف تجربه می‌کنند.
  • استخراج (Mining): اگر به استخراج ارزهای دیجیتال علاقمند هستید، این بخش برای شما مناسب است. استخراج ارزهای دیجیتال حوزه وسیعی است و ممکن است مشکلات بسیاری برای ماینرها ایجاد کند. به همین دلیل، بسیاری از افراد اخیراً به استخراج ابری به‌عنوان راهی برای افزایش درآمد خود روی آورده‌اند. در بخش استخراج پلتفرم کریپتوکامپر، می‌توانید به تحلیل‌های مختلفی در مورد شرکت‌ها، کسب‌وکارها و استخرهای استخراج یا گزینه‌های موجود برای قراردادهای استخراج و سایر موضوعات مرتبط با ماینینگ، همچون ارائه‌دهندگان سخت‌افزارهای استخراج، دسترسی داشته باشید.
  • فهرستی از کیف پول‌های (Wallets) برتر، کارت‌های اعتباری (Cards) به‌منظور پرداخت در فروشگاه‌های مختلف و آخرین مطالب منتشرشده در تالارهای گفت‌وگوی ارز دیجیتال (Lastest Posts): در نظر داشته باشید که بخش کیف پول‌ها کمابیش مشابه بخش صرافی‌ها است؛ البته، به نظر می‌رسد راه‌حل‌هایی که تیم کریپتوکامپر در این قسمت‌ها پیشنهاد می‌کند، مواردی هستند که تیم شخصاً از آنها استفاده می‌کند و/یا به آنها اعتماد دارد. کیف پول‌های سخت‌افزاری، دسکتاپ و موبایل با فهرستی از کوین‌های پشتیبانی‌شده و ویژگی‌های امنیتی مختلف در قسمت صرافی‌ها گنجانده شده‌اند.
  • سبد سهام یا پورتفوی عمومی (Public Portfolios): این بخش اطلاعات سبدهای سهام عمومی و موفق را به اشتراک می‌‌گذارد. علاوه بر این، اگر مدتی در جهان معاملات ارزهای دیجیتال مشغول بوده باشید، احتمالاً پیش‌ از این به‌دنبال اپلیکیشن‌هایی برای مدیریت سبد سهام خود بوده‌اید. اگر اپلیکیشنی برای مدیریت سبد سهام خود ندارید، تیم کریپتوکامپر اپلیکیشن جذابی برای دنبال‌کردن سبد سهام شما در اختیارتان قرار می‌دهد.
3
دنبال‌کننده سبد سهام کریپتوکامپر
  • ماشین‌حساب ماینینگ (Mining Calculator): یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های پلتفرم کریپتوکامپر ماشین‌حسابی است که برای برآورد سود حاصل از ماینینگ در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. البته، در نظر داشته باشید که ماشین‌حساب استخراج بیت‌کوین شرایط سخت بازاری را برجسته می‌کند که ماینرها در حال حاضر و با سطح فعلی قیمت با آن روبرو هستند. احتمالاً لازم است ماینرهای خُرد، پیش از کسب سود قابل‌توجه خود، شاهد افزایش سطوح قیمت بیت‌کوین باشند. از سویی دیگر، اگر شما هودلری (HODLer) طولانی‌مدت باشید، احتمالاً می‌توانید با شرایط کنار بیایید. به یاد داشته باشید که این ماشین‌حساب‌ها فقط تخمین می‌زنند و ممکن است شرایط برای شما کاملاً متفاوت باشد.
2
ماشین‌حساب استخراج بیت‌کوین

تحقیق و بررسی‌ (Research)

در بخش بررسی‌ها، گزارش‌ها و راهنماهای جامع و کاملی در خصوص کوین‌ها، صرافی‌ها، کیف پول‌ها و استخراج به دست می‌آورید. علاوه بر این، مطالب مفیدی نیز در خصوص چگونگی خرید، سرمایه‌گذاری و ایجاد سبد سهام ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند.

اخبار (News)

اگر با تمام وب‌سایت‌های خبری حوزه ارزهای دیجیتال آشنایی ندارید یا زمان شما برای بررسی تمام آنها کافی نیست، در این بخش از پلتفرم کریپتوکامپر می‌توانید جدیدترین اخبار حوزه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال را دریافت کنید.  

ای‌پی‌آی (API) کریپتوکامپر

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پلتفرم‌ کریپتوکامپر ویژگی API است که دسترسی فوری به داده‌های کریپتوکامپر در مورد بازار ارزهای دیجیتال را ممکن می‌کند. واژه API مخفف رابط برنامه‌نویسی کاربردی (Application Programming Interface) است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد داده‌های بازار را از سرور شرکت دریافت و در پلتفرم آنلاینی دیگر بازیابی کنند. این کار را می‌توانید در اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال انجام دهید، اما از آنجا که کریپتوکامپر داده‌ها را از طیف گسترده‌ای از صرافی‌ها و بازارها جمع‌آوری می‌کند، API این پلتفرم می‌تواند برخی دیگر از داده‌های جالبی را به شما ارائه دهد که ممکن است در سایر پلتفرم‌ها پیدا نکنید.

سرویس اولیه API این پلتفرم رایگان و در دسترس هر فردی است که بخواهد برخی داده‌ها را به دست آورد و اپلیکیشن‌های خاص خود را ایجاد کند. همچنین، بسته‌هایی مربوط به API حرفه‌ای (professional)، شرکتی (corporate) و ویژه (enterprise) وجود دارند که با پرداخت هزینه در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

4
انتخاب گزینه API مناسب برای هر کسب‌وکار

از جمله مواردی که با دریافت API این پلتفرم از آنها بهره‌مند خواهید شد، قیمت توکن‌ها و جفت‌ارزها به‌صورت فوری و مستقیم، اطلاعات معاملات (مانند قیمت‌های بازشدن، بسته‌‌شدن، کف قیمت، سقف قیمت)، اطلاعات و گزارش‌های تاریخی، مقالات و فیدهای خبری از تمامی ارائه‌دهندگان اخبار ارزهای دیجیتال هستند.

البته، مبحث مربوط به APIها از حوصله این مقاله خارج است و برای استفاده مناسب از آنها، باید دانشی کافی از برنامه‌نویسی داشته باشید. صرف‌نظر از این مسئله، به‌دنبال نسل بعدی اپلیکیشن‌ها و رابط‌های کاربری باشید زیرا باید از APIهایی مانند API این پلتفرم برای ایجاد آنها استفاده کنید. با انجام این کار، افرادی همچون ما که شاید به‌‌لحاظ فنی دانش چندان زیادی نداشته باشند، با آخرین روندهای ارزهای دیجیتال همراه می‌شوند. 

نظر جامعه ارزهای دیجیتال در مورد پلتفرم کریپتوکامپر

نگاهی کوتاه به شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های قابل‌اعتماد نشان می‌دهد که اکثر کاربران ابزارها و ویژگی‌های کریپتوکامپر را دوست دارند و از آنها استفاده می‌کنند. البته، برخی کاربران از رابط کاربری پیچیده و زبان دشوار آن شکایت دارند و در مجموع به‌ نظر می‌رسد که کریپتوکامپر پلتفرمی است که تعداد اندکی از کاربران جدید حوزه ارزهای دیجیتال برای مشاوره سرمایه‌گذاری به این پلتفرم رجوع می‌کنند.

سخن آخر

کریپتوکامپر بی‌شک سابقه درخشانی پس از حدود هفت سال فعالیت دارد. با ادامه بلوغ بازارهای ارز دیجیتال، رقابت برای ارائه جامع‌ترین اطلاعات در کمترین زمان ممکن برای زمان سرمایه‌گذاران سازمانی و خُرد داغ‌تر خواهد شد. مدل تجاری کریپتوکامپر بسیار هوشمندانه است، زیرا درآمد خود را از سازمان‌ها کسب ولی سرمایه‌گذاران خُرد سرویس‌های رایگان ارائه می‌کند.

رابط کاربری این پلتفرم ممکن است اندکی شلوغ و باعث شود کاربران جدید نتوانند بیشترین بهره را از این پلتفرم ببرند. البته، این مسئله در مقابل دریافت رایگان این سرویس هزینه بالایی محسوب نمی‌شود. اگر با داده‌های بازار زیاد سروکار دارید و مخصوصاً اگر برنامه‌نویس هستید، کریپتوکامپر می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سایت‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
Mehrdad

سلام آقای جهاندیده خوبین
سایت های شرط بندی فوتبال فوتبال چرا فیلتر هستن؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر، اطلاعی ندارم دوست عزیز

علی

سلام وقت بخیر ممنون از توضیحاتتون من از کیف تراست ولت از شبکه bep20 ، مقداری binance peg ethereum به کیف نوبیتکس ارسال کردم لطفا برای بازیابی راهنمایی بفرمایید.

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست گرامی. در این مواقع باید با صرافی مقصد یعنی نوبیتکس تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
4
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx