ارزهای دیجیتال بدون کارمزد!

ارزهای دیجیتال بدون کارمزد

از انتقال دارایی‌ها بدون امکان ردگیری دولت‌ها گرفته تا خرید و فروش استیبل کوین‌ها، ارزهای دیجیتال به یک ترند جاودان تبدیل شده‌اند.

در بین کاربران ارزهای دیجیتال دو گروه عمده وجود دارد. یک گروه بر روی ارزهای دیجیتال موجود سرمایه گذاری می‌کنند.

اما گروه دیگر از ارزهای دیجیتال به عنوان روشی برای جابه‌جایی پول استفاده می‌کنند. در این گروه، یافتن ارزهای دیجیتال بدون کارمزد اهمیت زیادی دارد.

عناوین مطلب:

در ادامه این مقاله به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال بدون کارمزد خواهیم پرداخت. در پایان مقاله شما برای انتقال دارایی‌ها و استیبل کوین‌های خود می‌توانید بهترین شبکه را از نظر کارمزد انتخاب کنید.

منظور از ارزهای دیجیتال بدون کارمزد چیست؟

شبکه‌های غیرمتمرکز بلاک‌چینی برپایه کامپیوتر‌های فعال در سراسر دنیا کار می‌کنند.

راه اندازی و روشن نگه داشتن این کامپیوتر‌ها هزینه دارد و صاحبان‌ آن‌ها برای پرداخت هزینه‌ها و کسب سود باید کاری انجام دهند.

اینجا جایی است که کارمزد شبکه‌های بلاک‌چینی معنا پیدا می‌کند. شما با پرداخت کارمزد به حفظ شبکه غیرمتمرکز بلاک‌چینی کمک می‌کنید.

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال بدون کارمزد می‌شود، معنای آن شبکه‌های با کارمزد مطلقا صفر نیست. شما حتی برای انجام تراکنش‌های بانکی نیز کارمزد پرداخت می‌کنید.

بیشتر بخوانید: کارمزد معاملات و تراکنش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های معتبر

Zero fee crypto 2

شبکه‌های بلاک‌چینی با کارمزد پایین را می‌توان به عنوان کارمزد صفر تلقی کرد چرا که هزینه انتقال دارایی در آن‌ها بسیار ناچیز است و می‌توان آن را نادیده گرفت.

در شبکه‌های با مکانیزم اجتماع اثبات کار (POW) مانند بیت‌کوین اغلب کارمزد‌ها بسیار بالاست و کاربران رغبت چندانی برای انجام تراکنش‌های روزانه خود در آن‌ها ندارند.

اما در بین شبکه‌های مکانیزم اثبات سهام (POS) چطور؟ آیا کارمزد آن‌ها برای انتقال روزمره ارزهای دیجیتال مناسب است؟

در ادامه این مقاله به بررسی بهترین ارزهای دیجیتال بدون کارمزد خواهیم پرداخت؛ با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید با خیال آسوده و با پرداخت کمترین کارمزد، انتقال‌های خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: کارمزد تراکنش بیت‌کوین را می‌توان به صفر رساند؟

ارز دیجیتال استلار (XLM)

شبکه استلار یکی از کریپتوکارنسی‌های جذاب است که شبکه آن سرعت بالایی دارد.

در این شبکه تراکنش‌های انتقال دارایی در چند ثانیه تایید می‌شوند. میانگین هزینه هر تراکنش در این شبکه 0.00001 واحد استلار (XLM) است که می‌توان آن را در زمره ارزهای دیجیتال بدون کارمزد قرار داد.

البته ارز دیجیتال استلار سعی دارد به عنوان یک روش پرداخت در دنیا مورد استفاده قرار گیرد به همین دلیل تراکنش‌های آن سریع و ارزان هستند، اما امکان پشتیبانی از سایر دارایی‌ها به جز توکن XLM در آن وجود ندارد.

برای انتقال دارایی‌ها در بین ولت‌های این شبکه باید از کیف پول اختصاصی آن استفاده کنید البته کیف پول‌های چند شبکه‌ای مانند تراست ولت امکان جابه‌جایی آن را فراهم کرده‌اند.

ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

شبکه آیوتا نیز از کارمزد‌های ارزان قیمت پشتیبانی می‌کند.

سازمان غیرانتفاعی آیوتا مسئول توسعه این شبکه است که در برلین قرار دارد. این شبکه در کل هیچ کارمزدی از شما دریافت نمی‌کند و یک ارز دیجیتال بدون کارمزد محسوب می‌شود.

نود‌های این شبکه برپایه حمایت‌های بیرونی فعالیت می‌کنند و از محل کارمزد‌ها منافعی ندارند.

قیمت توکن IOTA براساس میزان تقاضا برای جابه‌جایی دارایی‌ها در قالب این ارز تعیین می‌شود و با انجام تراکنش‌های بیشتر، سرعت شبکه آن نیز بیشتر می‌شود.

انجام هر تراکنش در شبکه این ارز بین 10 تا 12 ثانیه زمان لازم دارد.

ارز دیجیتال نانو (NANO)

ارز دیجیتال نانو نیز درست مانند آیوتا در لیست ارزهای دیجیتال بدون کارمزد قرار می‌گیرد و می‌توان کارمزد‌های ارزان قیمتی را در آن انجام داد.

سرعت انجام تراکنش‌ها در شبکه این ارز کمتر از یک ثانیه است و شما می‌توانید حجم زیادی از دارایی را با کمترین مشکل جابه‌جا کنید.

با این حال شبکه این ارز فقط از توکن NANO پشتیبانی می‌کند و نمی‌توانید از استیبل کوین‌هایی مانند USDC یا USDT در آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: درباره استیبل کوین‌ها (Stable Coins) و انواع‌ آن‌ها بیشتر بدانید

ارز دیجیتال نانو از شفافیت بالایی برخوردار است و برای جابه‌جایی دارایی‌ها نگرانی وجود ندارد.

ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

در حوزه ارزهای دیجیتال کمتر کسی پیدا می‌شود که ارز دیجیتال کاردانو را نشناسد.

این ارز دیجیتال در کنار پلتفرم قراردادهای هوشمند خود و امکان مدیریت توکن‌های مختلف، از شبکه سریع و با کارمزد پایین نیز برخوردار است.

Zero fee crypto 3

شبکه کاردانو برای هر تراکنش انتقال حدود 0.15 تا 0.18 ADA دریافت می‌کند که در صورت افزایش قیمت آن، چشمگیر خواهد بود و دیگر به عنوان یک ارز دیجیتال بدون کارمزد در دسته بندی ما قرار نمی‌گیرد.

شبکه ارز کاردانو بیشتر به دلیل توسعه سریع و پیوسته آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است ولی شما نمی‌توانید استیبل کوین‌های رایج را در آن استفاده کنید.

بسیاری از مردم برای انتقال دارایی‌های خود، با تبدیل آن‌ها به ارز دیجیتال کاردانو آن را به عنوان یکی از راه حل‌های انتقال ارز دیجیتال بدون کارمزد می‌دانند.

ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

نکته جالب در مورد ارز دیجیتال لایت کوین این است که شبکه آن از مکانیزم اجتماع POW برای تایید تراکنش و بلاک‌ها استفاده می‌کند، با این حال همچنان در لیست ما به عنوان ارز دیجیتال بدون کارمزد قرار می‌گیرد.

این ارز دیجیتال با هدف انجام پرداخت‌های جهانی عرضه شده است و در این مسیر سعی کرده با پایین نگه داشتن کارمزد‌ها، به هدف خود دست پیدا کند.

به صورت میانگین کارمزد‌ لایت کوین حدود 0.0070$ در هر تراکنش است که انجام آن حدود 2 دقیقه زمان می‌برد.

این ارز دیجیتال به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کریپتو کارنسی‌های رایج شناخته می‌شود و از محبوبیت خاصی در میان طرفداران کریپتو برخوردار است.

از نظر شبکه و ساختار فنی می‌توان آن را یکی از فورک‌های بیت‌کوین دانست چرا که شباهت زیادی به آن دارد با این حال برای مقیاس پذیری تغییراتی در آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: مفهوم فورک در ارزهای دیجیتال چیست؟

لایت کوین به عنوان نقره کریپتو در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال یافت می‌شود.

ارز دیجیتال دش (DASH)

ارز دیجیتال Dash خلاصه شده “پول نقد دیجیتال” است که به عنوان یکی از انتخاب‌های رایج کاربران کریپتو برای سرمایه گذاری و انتقال دارایی‌ استفاده می‌شود.

هر تراکنش این شبکه به صورت میانگین حدود 0.2 تا 0.3$ هزینه دارد و سرعت انجام تراکنش‌ها نیز در آن سریع است.

از این ارز دیجیتال در بسیاری از درگاه‌های پرداخت کریپتو استفاده می‌شود به همین دلیل در دنیای ارزهای دیجیتال از آن به عنوان یک پول رایج یاد می‌کنند.

از نظر فنی، ارز دیجیتال دش یک فورک لایت کوین محسوب می‌شود و شبکه آن از امنیت بالایی برخوردار است.

ارز دیجیتال دش آن‌چنان شناخته شده است که به دلیل ثبات قیمت آن نسبت به سایر ارز دیجیتال بدون کارمزد معرفی شده، برای انجام نقل و انتقالات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارز دیجیتال ترون (Tron)

ارز دیجیتال ترون که آن را با نماد TRX می‌شناسیم نیز در بین کاربران ایرانی از محبوبیت زیادی برخوردار است.

ارز دیجیتال ترون در سال 2017 عرضه شد و توانست با الهام گرفتن از اتریوم به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

Zero fee crypto 4

در حال حاضر کارمزد شبکه ترون برای انتقال دارایی‌های مختلف بین 5 تا 7 TRX متغیر است.

اگر از کیف پول ترون لینک برای مدیریت دارایی‌های خود در شبکه ترون استفاده می‌کنید، با استیک ترون یا خرید انرژی می‌توانید این کارمزد را تقریبا به صفر کاهش دهید.

البته در صورتی خرید انرژی یا استیک ترون برای کاهش کارمزد منطقی است که شما در طول روز تراکنش‌های زیادی با یک آدرس انجام می‌دهید.

محبوبیت شبکه ترون به دلیل میزبانی استیبل کوین‌های رایج است. شما می‌توانید توکن‌های USDC و USDT را با کمترین کارمزد منتقل کنید.

صرافی‌های ارز دیجیتال معمولا 1$ از شما کارمزد دریافت می‌کنند اما کارمزد اصلی این شبکه بسیار کمتر است.

تا زمانی که قیمت ارز ترون پایین باشد می‌توان آن را در لیست ارز دیجیتال بدون کارمزد قرار داد اما با افزایش ارزش توکن‌های TRX، کارمزد‌های شبکه نیز با آن افزایش پیدا می‌کند.

ارز دیجیتال ایاس (EOS)

پروژه ایاس نیز در بین بلاک‌چین‌های قدیمی از محبوبیت خاصی برخوردار است.

این ارز برای طراحی و پشتیبانی از زیرساخت دیجیتال طراحی شده است و برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند.

ارز دیجیتال ایاس را می‌توان در همه صرافی‌ها پیدا کرد و کسی نیست که نام آن را نشنیده باشد. البته شبکه ایاس فقط امکان انتقال توکن‌های EOS را فراهم کرده و نمی‌توانید از آن برای جابه‌جایی سایر دارایی‌ها استفاده کنید.

ایاس در زمان عرضه خود سعی داشت با شبکه اتریوم رقابت کند با این حال، از رقابت جا مانده است و حال و روز خوشی ندارد.

در هر صورت، کارمزد این ارز بسیار پایین است به همین دلیل در لیست ارز دیجیتال بدون کارمزد قرار می‌گیرد.

ارز دیجیتال زیلیکا (ZIL)

ارز دیجیتال زیلیکا در اصل برای توسعه جامعه دیفای شکل گرفت. در این شبکه توسعه دهندگان می‌توانند با برنامه نویسی قراردادهای هوشمند به ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بپردازند.

توکن ZIL، ارز اصلی این شبکه است و از آن در قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود.

در حال حاضر کارمزد شبکه زیلیکا 0.1 ZIL است که با توجه به قیمت آن، کارمزد ناچیزی محسوب می‌شود. اگر قصد خرید و فروش توکن‌های NFT را دارید، این ارز می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد.

ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB)

بلاک‌چین دیجی‌بایت یک شبکه متن باز است که از ماهیت غیرمتمرکز خود برای انجام تراکنش با کارمزد پایین بهره می‌برد.

Zero fee crypto 5

این ارز دیجیتال چندان شناخته شده نیست اما از نظر امنیت، در سطح بالایی قرار دارد.

میانگین کارمزد تراکنش‌های آن حدود 0.0005$ است که در میان بلاک‌چین‌های مکانیزم اجتماع اثبات کار بسیار نادر است.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این شبکه را باید در سرعت پایین تایید تراکنش‌ها دانست که حدود 5 دقیقه است. با افزایش حجم تراکنش‌ها، این مدت زمان نیز افزایش پیدا می‌کند.

ارز دیجیتال ورت‌کوین (VTC)

پروژه Vertcoin نیز از مکانیزم اثبات کار استفاده می‌کند. در این روش‌ ماینر‌ها با تولید بلاک‌های جدید، کوین‌های جدیدی را در قالب پاداش دریافت می‌کنند.

با این حال این ارز در میان ارز دیجیتال بدون کارمزد قرار می گیرد چرا که شما برای انجام یک تراکنش به صورت میانگین 0.0027 VTC پرداخت خواهید کرد.

این ارز چندان در بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده نیست و بسیاری از مردم فقط برای استخراج و کسب درآمد از آن استفاده می‌کنند.

ارز دیجیتال ریپل (XRP)

ارز دیجیتال ریپل نیز در میان شناخته شده‌ترین دارایی‌های کریپتو قدیمی قرار دارد که با هدف بهبود سیستم پرداخت جهانی شکل گرفته است.

هدف این ارز دیجیتال جابه‌جایی حجم زیادی دارایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

در شبکه ریپل، انجام هر تراکنش به صورت میانگین حدود 3 تا 5 ثانیه زمان می‌برد و کارمزد آن 0.00265$ است.

این ارز دیجیتال به دلیل همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ مانند Royal Bank کانادا و American Express از طرفداران زیادی در کشور آمریکا برخوردار است.

در شبکه ریپل فقط انتقال XRP امکان پذیر است و از سایر دارایی‌های کریپتویی پشتیبانی نمی‌کند.

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)

ارز BNB را نمی‌توان نادیده گرفت. این ارز دیجیتال در اکوسیستم کریپتو نقش پررنگی ایفا می‌کند به طوری که در میان پلتفرم قراردادهای هوشمند در میان 3 رتبه برتر قرار دارد.

شبکه BSC در میان ارزهای دیجیتال محبوب، کمترین کارمزد در هر تراکنش را دریافت می‌کند.

از طرف دیگر سرعت بالای انجام تراکنش‌ها به لطف مکانیزم اجتماع اثبات سهام (POS) و میزبانی انواع توکن‌های کریپتویی باعث شده تا به یکی از ارزشمند‌ترین شبکه‌های کریپتویی تبدیل شود.

انجام یک تراکنش در شبکه BSC به صورت میانگین 0.15$ کارمزد در بردارد که شامل استیبل کوین‌هایی مانند USDT، USDC و BUSD می‌شود. به همین دلیل باید آن را در لیست ارزهای دیجیتال بدون کارمزد قرار دهیم.

جالب است بدانید کارمزد شبکه بایننس اسمارت چین در بسیاری از حالت‌ها حتی از شبکه ترون نیز کمتر است.

ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

شاید از قرار گرفتن اتریوم در این لیست تعجب کرده‌اید.

اتریوم در میان ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از گران‌ترین شبکه‌های اپلیکیشن قرارداد هوشمند شناخته می‌شد. اما پس از مرج آن و حذف فرآیند ماینینگ دیگر خبری از کارمزد‌های بالا نیست.  

بیشتر بخوانید: The Merge (ادغام) چیست؟ حرکت اتریوم به سمت اثبات سهام (PoS)

Zero fee crypto 6

با این حال تا زمانی که فاز شاردینگ آن عملی نشود، سرعت انجام تراکنش‌ها همچنان پایین است و تغییر چندانی در آن مشاهده نمی‌شود.

شبکه اتریوم بزرگ‌ترین میزبان قراردادهای هوشمند است که به جرات می‌توان گفت بیش از نصف اکوسیستم دیفای صنعت کریپتو بر روی آن قرار دارد.

پس از مرج اتریوم، کارمزد‌های آن بیش از 85% کاهش داشته‌اند.

در حال حاضر برای انجام یک تراکنش در شبکه اتریوم بین 0.30$ تا 1.30$ کارمزد پرداخت خواهید کرد که برای انتقال وجه‌های سنگین رقمی محسوب نمی‌شود.

اکنون تعامل با صرافی‌های غیرمتمرکز اتریوم نیز دلپذیر‌تر از گذشته است.

ارز دیجیتال مونرو (XMR)

اگر به دنبال یک ارز دیجیتال حریم خصوصی با کارمزد پایین هستید، مسلما مونرو بهترین گزینه در این لیست است.

با این که مونرو را نمی‌توان به صورت قطعی در بین ارزهای دیجیتال بدون کارمزد دسته بندی کرد اما کارمزد پایین آن باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند.

برای تایید هر تراکنش در شبکه مونرو 30 دقیقه زمان نیاز است و میانگین کارمزد پرداختی به ازای هر تراکنش حدود 0.06$ است.

با این حال بسیاری از صرافی‌های بزرگ چندان طرفدار آن نیستند و برای انتقال دارایی‌های دیجیتال کاربرد زیادی ندارد.

سوالات متداول

بهترین ارزهای دیجیتال بدون کارمزد کدامند؟

ارز دیجیتال نانو، آیوتا، استلار و ریپل در بین ارزهای دیجیتال محبوب، کارمزد بسیار پایینی دارند و شما می‌توانید با خرید توکن‌های آن‌ها، از مزیت کارمزد پایین برای انتقال بهره‌مند شوید.

بهترین ارز دیجیتال بدون کارمزد برای جابه‌جایی تتر کدام است؟

برای جابه‌جایی استیبل کوین‌هایی مانند USDT، USDC و BUSD، استفاده از شبکه ترون یا بایننس اسمارت چین می‌تواند به شما کمک کند. اتریوم نیز پس از مرج کارمزد پایینی دارد و می‌توانید برای جابه‌جایی انواع دارایی‌ها از آن استفاده کنید.

کارمزد انتقال تتر چقدر است؟

کارمزد انتقال تتر در شبکه بایننس اسمارت چین حدود 0.10$ است. در شبکه ترون اگر آدرس فعال شده باشد 0.30$ و در شبکه اتریوم 1.30$ هزینه انتقال تتر خواهد بود که با افزایش ارزش ارزهای مذکور، این کارمزد افزایش پیدا خواهد کرد.

نتیجه گیری

استفاده از ارزهای دیجیتال بدون کارمزد برای انتقال دارایی‌ها، آرزویی است که هر تریدر و کاربر ارز دیجیتال به دنبال آن است.

برخی از ارزهای دیجیتال، کارمزد پایینی دارند و این موضوع باعث شده تا آن‌ها را در بین ارز دیجیتال بدون کارمزد دسته بندی کنیم.

ارزهای دیجیتال مانند آیوتا و نانو کارمزد‌ صفر دارند با این حال به دلیل محدودیت‌هایی که برای انتقال سایر دارایی‌ها در شبکه این ارز‌ها وجود دارد، چندان طرفدار زیادی ندارند.

در طرف دیگر ارزهایی مانند ترون و شبکه بایننس اسمارت چین بیشتر برای انتقال دارایی‌های کریپتویی مانند استیبل کوین‌هایی مانند USDT، USDC و BUSD مورد توجه هستند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx