بررسی بلاک‌چین Oasys و ارز بومی آن OAS

ارز Oasys

ارز Oasys اخیراً یک ساختار چندلایه برای دنیای گیمینگ بر بستر بلاک‌چین فراهم کرده است.

دنیای امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi)، از سال 2020 تأثیر چشمگیر و سودمندی بر تحولات بلاک‌چین داشته است و به دنبال آن محبوبیت توکن‌های غیر مثلی (NFT) در سال 2021 افزایش یافت.

اگرچه بازی‌های بلاک‌چین بسیاری در چند سال گذشته وارد بازار شده‌اند که از برنامه‌های دیفای و ان اف تی‌ها استفاده می‌کنند اما تجربه گیمینگ آن طور که باید بهینه نشده است.

عناوین مطلب:

مسائل مربوط به کارمزدهای زیاد گس، پایداری و سرعت عملیات در بسیاری از موارد مشکل ساز بوده است. اخیراً یک بلاک‌چین جدید به طور خاص برای افزایش کیفیت توسعه بازی‌ها و تجربه بازی برای گیمرها راه‌اندازی شده است.

نکات کلیدی

  • بلاک‌چین Oasys مستقر در سنگاپور بوده و با هدف ارتقا کیفیت تجربه بازی در بلاک‌چین طراحی شده است.
  • معماری بلاک‌چین Oasys دارای دو لایه هاب (Hub) و وِرس (Verse) است که هر کدام قابلیت‌های مشخصی دارند.
  • برخلاف بیشتر بلاک‌چین‌های تک توکنی، Oasys دارای سه توکن شامل ارز OAS، توکن‌های ورس (Verse) و توکن‌های Game و DApp است.
  • پایداری بالای شبکه، مقیاس پذیری بالا، دسترسی گسترده به داده‌ها، و سازگاری با محیط زیست از مهمترین ویژگی‌های بلاک‌چین Oasys است.

ارز Oasys چیست؟

Oasys یک بلاک‌چین سنگاپوری سازگار با محیط زیست است که با ساختاری چند لایه با هدف ارتقا کیفیت تجربه بازی‌های طراحی شده است.

Oasys در مقایسه با دیگر بلاک‌چین‌هایی که تا به امروز برای بازی استفاده می‌شدند، هزینه گس ندارد، عملیات را سریع‌تر انجام می‌دهد و پایداری بهتری دارد.

Oasys یک بلاک‌چین عمومی است که پروتکل آن با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است و هدف آن ارزش آفرینی برای گیمرها است.

این بلاک‌چین در حال حاضر به صورت خصوصی اداره می‌شود، اما سازندگان در نظر دارند مدل آن را به یک ساختار سازمان مستقل غیر متمرکز یا دائو (DAO) مانند مشابه سولانا و … تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره دائو (DAO) + معرفی پروژه‌های معروف آن

Oasys برای گیمرها
بلاک‌چین Oasys به طور خاص برای دنیای گیمینگ طراحی شده است.

بلاک‌چین Oasys از معماری ویژه خود استفاده می‌کند که شامل لایه هاب (Hub) و لایه وِرس (Verse) است.

لایه هاب که لایه 1 یا لایه اجماع نیز نامیده می‌شود، معمولاً کمتر از لایه ورس استفاده می‌شود.

لایه ورس که به عنوان لایه 2 یا لایه اجرا نیز شناخته می‌شود، در دسترس تمام توسعه دهند‌گان بازی است. این باعث حذف کارمزدهای گس می‌شود.

Oasys همچنین از الگوریتم اثبات سهام (PoS) بهره می‌برد که مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و تجربه‌ای سازگار با محیط زیست را ایجاد می‌کند.

معماری Oasys به طور خاص زمینه را برای توسعه بازی با یک پلتفرم وب 2 که انعطاف پذیر و کاربردی است، فراهم می‌کند.

تاریخچه ارز Oasys

Oasys ابتدا در سال 2022 در ژاپن توسعه یافت. با این حال، عملیات توسعه و مدیریت آن به سنگاپور منتقل شده است که مقررات و قوانین مالیاتی دوستانه‌تری دارد.

Oasys در ابتدا 20 میلیون دلار از کاربران جمع آوری کرد و 10 میلیارد توکن منتشر کرد.

کاربران از این توکن‌ها برای خرید آیتم‌های مختلف در بازی‌ها استفاده می‌کنند. این توکن‌ها همچنین کارمزدهای تراکنش را کاهش می‌دهند و به دارندگان توکن قدرت حاکمیتی می‌دهند.

تیم توسعه از وجوه جمع‌آوری‌شده برای پیشبرد عملیات و پرداخت هزینه‌های پروژه استفاده کرد. علاوه بر این، بخشی از این سرمایه صرف استخدام نیروی کار بلاک‌چین در کشورهای دیگر و اجرای کمپین‌های بازاریابی شده است.

از جمله فعالیت در کشورهای دیگر می‌توان به استقرار کارکنان در دفاتری در ایالات متحده و کانادا اشاره کرد.

در حال حاضر، Oasys یک تیم با استعداد متشکل از 20 مدیر اجرایی، توسعه دهنده و… دارد.

پلتفرم‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله Republic Capital از این جذب سرمایه حمایت کردند. این عملیات را در حال حاضر دایکی موریاما به عنوان مدیر و ریو ماتسوبارا به عنوان نماینده مدیریت می‌کنند.

هدف ارز Oasys چیست؟

هنگامی که سازندگان ارز OAS در اوایل سال 2022 این پروژه را توسعه دادند، هدف اصلی آن‌ها ارتقا کیفیت تجربه بازی‌های بلاک‌چین برای همه طرف‌های مرتبط بود.

تمرکز این پروژه بر حمایت از توسعه بازی‌های بلاک‌چین برای کسب درآمد و همچنین افزایش کیفیت تجربه بازی‌ها است.

تا فوریه 2022، پروژه Oasys با 21 شرکت فناوری وب 3 و گیمینگ وارد همکاری شده بود. برخی از این شرکت‌ها عبارت‌اند از Yield Guild Games (YGG) ،Ubisoft و Bandai Namco Research.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پلتفرم Yield Guild Games و توکن YGG

انتظار می‌رود بلاک‌چین اثبات سهام Oasys از طریق این مشارکت‌ها و بسیاری دیگر صنعت بازی را متحول کند.

Oasys علاوه بر اینکه تراکنش‌ها را بسیار سریع و بدون هزینه گس برای بازی‌های بلاک‌چین پردازش می‌کند، یک شبکه مقیاس پذیر است. همچنین عملکرد این شبکه کیفیت بالایی دارد و پلتفرم آن با محیط زیست سازگار است.

Oasys چگونه کار می‌کند؟

معماری منحصربه‌فرد Oasys Architecture دارای یک طرح چند لایه است که با ماشین مجازی اتریوم سازگار است.

بلاک‌چین Oasys دو لایه دارد، یک لایه هاب (Hub) و یک لایه ورس (Verse). لایه هاب به عنوان «زنجیره جانبی EVM برای بازی» عمل می‌کند.

لایه های بلاک‌چین
معماری چند لایه بلاک‌چین Oasys شامل دو لایه Hub و Verse است.

این لایه همچنین سوابق FT/NFT Bridge و رول آپ (Rollup) را نیز ذخیره می‌کند. لایه ورس به گونه‌ای طراحی شده است که توسعه دهندگان بازی می‌توانند به صورت مستقل به آن متصل شوند.

طراحی لایه هاب بسیار ویژه است به طوری که عملکرد عالی خود را حتی زمانی که از لایه ورس استفاده شدید می‌شود حفظ می‌کند.

این ساختار منحصربه‌فرد باعث شده تا بلاک‌چین Oasys مزایای تخصصی زیادی مانند سازگاری با محیط زیست، سرعت عمل و حذف هزینه‌های گس را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: 9 ارز دیجیتال دوست‌دار محیط زیست و نحوه عملکرد آن‌ها

ویژگی‌های Oasys

بلاک‌چین Oasys از ابتدا با هدف ویژه ایجاد تجربه باکیفیت گیمینگ طراحی شده است.

مزایای منحصر به فرد این بلاک‌چین در مقایسه با سایر بلاک‌چین‌ها به طراحی چند لایه آن بر می‌گردد. لایه‌های هاب و ورس به ویژه برای از بین بردن مشکلات رایج مربوط به توسعه بازی و گیم پلی بازی‌ها با هم ترکیب می‌شوند.

لایه هاب

لایه اول بلاک‌چین Oasys هاب نام دارد که با ماشین مجازی اتریوم سازگار بوده و هدف اصلی از طراحی آن مبادله ایمن و ذخیره داده‌ها با ثبات بسیار بالا بوده است.

از مزایای این لایه می‌توان به افزایش پایداری، مقیاس‌پذیری و افزایش دسترسی به داده‌ها اشاره کرد. این داده‌ها در لایه ورس قابل دسترسی هستند و روی Rollup و FT/NFT Bridge ثبت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: پل بلاک‌چین (Blockchain Bridge)؛ راهکار اتصال دو بلاک‌چین به یکدیگر!

پایداری بالای شبکه

یکی از ویژگی‌های برجسته لایه هاب در معماری Oasys، پایداری شبکه آن است.

این بلاک‌چین همچون شبکه اتریوم هر بلوک را در 15 ثانیه پردازش و تکمیل می‌کند که این مدت زمان کم انتقال داده‌ها را به نودهای موجود در سراسر جهان تسهیل می‌کند.

لایه ورس می‌تواند هزاران پلتفرم متصل به شبکه را مدیریت کند و لایه هاب انعطاف‌پذیری مورد نیاز Oasys را برای انجام چنین حجم بالایی از فعالیت فراهم می‌کند.

مقیاس پذیری بالا

معماری Oasys در لایه هاب همچنین موجب مقیاس پذیری بیشتر این بلاک‌چین نسبت به سایر بلاک‌چین‌ها می‌شود.

لایه ورس ترافیک سنگین بلاک‌چین را مدیریت می‌کند. تراکنش‌های لایه ورس از طریق Rollupها ارسال می‌شوند که این باعث به حداقل رسیدن فشار بر لایه هاب می‌شود.

مقیاس پذیری
معماری ویژه Oasys موجب افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها و مقیاس پذیری شبکه می‌شود.

دسترسی گسترده به داده‌ها

در حالی که لایه هاب با هدف افزایش پایداری و مقیاس پذیری شبکه طراحی شده است، هدف اصلی دیگر آن در دسترس بودن گسترده داده‌ها است.

این دسترسی شامل انتقال و ذخیره داده‌ها در بلاک‌چین است. به طور خاص، داده‌های تراکنش لایه ورس به منظور تأیید به لایه هاب منتقل می‌شود.

سازگاری با محیط زیست

بلاک‌چین‌ها از نظر مصرف زیاد انرژی برای انجام عملیات بسیار بدنام هستند.

اما بلاک‌چین Oasys در مقایسه با سایر بلاک‌چین‌هایی که با هدف گیمینگ روانه بازار شده‌اند انرژی بسیار کمتری برای عملکرد خود مصرف می‌کند و دوستدار محیط زیست است.

جالب اینجاست که این مصرف کم انرژی موجب کاهش هزینه گس برای کاربران هم شده است.

لایه ورس

لایه دوم معماری Oasys لایه ورس است.

ورس یک لایه انعطاف پذیر از بلاک‌چین است که از ورس‌های قابل پیکربندی پشتیبانی می‌کند. این ورس‌ها دو عملکرد اصلی شامل فراهم کردن تجربه کاربری وب 3 و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) را دارند.

لایه ورس به لطف طراحی تخصصی آن دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای است که عملکرد بلاک‌چین را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، از آنجا که هر بازی می‌تواند متاورس خاص خود را اجرا کند، هزینه‌های گس به حداقل می‌رسد.

بلاک‌چین گیمینگ
کارمزد زیاد گس، پایداری و سرعت عملیات از جمله مشکلات بلاک‌چین‌های گیمینگ است.

رول‌آپ‌های آپتیمیستیک با سرعت بالا

رول آپ‌ها (Rollup‌) از دو ابزار تایید کننده‌ها (Verifiers) و ورس سازها (Verse Builders) استفاده می‌کنند.

سازنده‌ها مسئول ساخت و مدیریت ورس‌های متعدد متصل به بلاک‌چین هستند. هر کدام از آن‌ها ورس‌های سفارشی شده‌ای هستند که ممکن است مجوزهای مختلفی در برنامه‌های غیرمتمرکز داشته باشند.

رول‌آپ‌های آپتیمیستیک (Oasys Optimistic Rollups) با پردازش آنی تراکنش‌ها موجب افزایش سرعت شبکه می‌شوند. برخلاف دیگر رول‌آپ‌ها، Oasys Optimistic دوره چالش هفت روزه ندارد.

لایه خصوصی 2

در حالی که سایر بلاک‌چین‌ها از یک زنجیره جانبی یا سایدچِین خصوصی مجاز استفاده می‌کنند، ارز Oasys دارای یک زنجیره خصوصی لایه 2 است.

حتی اگر لایه 2 دچار اختلال شود، این لایه از نظر فنی حفظ داده‌های مربوط به دارایی‌های بازی را تضمین می‌کند و امکان بازیابی کامل داده‌ها را فراهم می‌کند.

با استفاده از این لایه خصوصی 2، تجربه کاربری بهتری در مقایسه با بازی‌های وب 2 فراهم خواهد شد زیرا سرعت تراکنش و سایر جنبه‌های تجربه گیمینگ بهبود پیدا می‌کند.

پشتیبانی از ZK-Rollups

در حال حاضر، Oasys فقط از رول‌آپ‌های Oasys Optimistic پشتیبانی می‌کند. با این حال، توسعه دهندگان آن مزایای افزودن راه‌حل‌های لایه 2 دیگر به معماری این بلاک‌چین را می‌شناسند.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، تیم توسعه تا سال 2024 رول‌آپ‌‌های ZK-Rollups را به بلاک‌چین اضافه می‌کنند.

Oasys برای سازگاری با سایر راه‌حل‌های مقیاس پذیری اتریوم که به مرور زمان معرفی می‌شود همیشه در حال به‌روزرسانی است.

بیشتر بخوانید: ZK-Rollup؛ راهکاری برای بهبود مقیاس‌پذیری اتریوم!

جلوگیری از کلاهبرداری

وظایف ورس سازها مدیریت نودها، پیکربندی تراکنش‌های بدون هزینه گس و تایید ایجاد قراردادهای هوشمند است. عملکرد بی‌نقص ورس سازها به توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز با کیفیت کمک می‌کند.

در عین حال، ورس سازها تا حد ممکن جلوی پروژه‌های کلاهبرداری را می‌گیرد. علاوه بر این، ورس ساز برخی از تأییدکننده‌های خاص را تشویق می‌کند تا جلوی خطر کلاهبرداری را بگیرند.

طراحی بسیار انعطاف پذیر توکن

بلاک‌چین Oasys به دلیل ساختار منحصربه‌فرد معماری آن هم از توکن‌های مثلی و هم توکن‌های غیرمثلی (NFT) پشتیبانی می‌کند.

در این بلاک‌چین به طور خاص سه نوع توکن شامل توکن‌های با استفاده محدود، توکن‌های با قابلیت تعامل بالا و توکن‌های شبکه خارجی وجود دارد.

توکن‌های مثلی و غیرمثلی محدود نمی‌توانند به صورت فرا زنجیره‌ای منتقل شوند. توکن‌های با قابلیت تعامل بالا فقط می‌توانند در شبکه‌ای دیگر به صورت فرا زنجیره‌ای منتقل شوند.

توکن‌های شبکه خارجی روی بلاک‌چین‌های دیگر مانند اتریوم ساخته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را از طریق Oasys به صورت فرا زنجیره‌ای منتقل کرد.

حاکمیت

جامعه Oasys از طریق سه بدنه در مورد امورات بلاک‌چین تصمیم گیری می‌کند. این سیستم حاکمیت درون زنجیره‌ای زنجیره‌ای (On-Chain)، در ضمن تضمین مشروعیت شبکه، عدم تمرکز آن را حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید: تحلیل درون زنجیره‌ای چیست؟ + پلتفرم‌های ارائه دهنده تحلیل Onchain

اولین مورد از سه نهاد حاکمیتی، دارندگان توکن هستند. دارندگان ارز OAS قدرت ارائه پیشنهادات و رای دادن را دارند.

حاکمیت
سیستم حاکمیت Oasys شامل دارندگان توکن‌ها، شورا و کمیته فنی است.

دومین نهاد تصمیم گیری «شورا» است. شورا دارای اعضای منتخب و منصوب است. این گروه طرح‌های شورا را پیشنهاد و تایید می‌کند.

سومین نهاد حاکمیتی کمیته فنی است.

اعضای این کمیته توسعه دهندگانی هستند که باگ‌های موجود را بر اساس پیشنهادات فنی رفع می‌کنند. فقط کسانی که توکن‌های OAS را استیک کرده‌اند مجاز به ارائه و تایید پیشنهادات هستند.

نقشه راه ارز Oasys

بلاک‌چین Oasys از زمان راه‌اندازی با توسعه دهندگان بازی‌های بلاک‌چین متعددی همکاری کرده و شروع به پشتیبانی از بسیاری از بازی‌های محبوب کرده است.

برخی از مشارکت‌های این شبکه شامل شرکت‌های گیمینگ مانند Square Enix، Ubisoft، Netmarble، Bandai Namco و SEGA می‌شود و این فهرست در حال افزایش است.

قابل ذکر است که Quantstamp کدهای بلاک‌چین Oasys را بررسی کرده است. این شرکت امنیتی قبلاً کاردانو، اتریوم و سایر بلاک‌چین‌های اصلی را حسابرسی کرده است.

بیشتر بخوانید: حسابرسی قرارداد هوشمند (Smart Contract Audit) چیست؟

یکی از اولین بازی‌های این بلاک‌چین «My Crypto Heroes» است که به مدت 18 ماه رتبه اول بازی‌ها را در اختیار داشت.

در دسامبر 2022، 10 عنوان بازی دیگر بر روی بلاک‌چین Oasys منتشر شد. تا به امروز، بیش از سی پروژه دیگر به استفاده از بلاک‌چین Oasys علاقه نشان داده‌اند.

راه‌اندازی Oasys در سه مرحله تکمیل شد. این مراحل شامل اطمینان از عملکرد لایه هاب با ثبات کامل، یکپارچه‌سازی لایه ورس و راه‌اندازی رسمی شبکه برای استفاده عمومی است.

اخیراً، Oasys به دنبال مشارکت خود با Square Enix که ناشر سری بازی‌های ویدیویی پرفروش Final Fantasy است خبرساز شده است. این شرکت همچنین به عنوان نود تایید کننده به بلاک‌چین Oasys ملحق شده است.

دور دوم تأمین بودجه پروژه در دسامبر 2022 تکمیل شد. در این دور شرکت‌های Nexon و Galaxy Interactive مشارکت داشتند.

چندین شرکت دیگر نیز از جمله Chainguardians، Jets Capital، Hyperithm، Presto Labs، Jsquare، YJM Games و MX Web3 Fund در تأمین مالی پروژه مشارکت کردند.

از این سرمایه برای تقویت اکوسیستم Oasys از طریق توسعه استخر استفاده خواهد شد.

بلاک‌چین Oasys با نگاه به آینده قصد دارد به ارتقا تجربه گیمینگ و ایجاد تحول در این حوزه ادامه دهد.

این امر از طریق پیشنهادات برنامه‌ریزی شده که توسط سازمان حاکمیت بلاک‌چین ارائه می‌شود انجام خواهد شد. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به اضافه کردن ZK-Rollups و سایر طرح‌های ابتکاری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از گیمینگ با ظهور مفهوم گیمفای (GameFi)!

توکنومیک ارز OAS

اقتصادهای تک توکنی، تعداد توکن‌ها و نحوه تخصیص آن‌ها را از قبل تعیین می‌کنند، که این مسئله افزودن برنامه‌های غیرمتمرکز و ورس‌های جدید به اکوسیستم را پیچیده می‌کند.

علاوه بر این، توکن‌های کاربردی باید به اندازه کافی پیچیده باشند تا بتوانند تمام فعالیت‌های فعلی و آتی را در برنامه‌ها و بازی‌ها انجام دهند. یکی از جوانب برتری Oasys اقتصاد چند توکنی آن است.

سه توکن بلاک‌چین Oasys عبارت‌اند از ارز OAS، توکن‌های ورس (Verse) و توکن‌های Game و DApp. توکن‌های OAS به طور خاص برای پشتیبانی از زیرساخت‌های اکوسیستم استفاده می‌شوند.

توکن‌های Verse از ایجاد اقتصاد داخلی برای ورس‌های متعدد پشتیبانی می‌کنند. توکن‌های Game و DApps توسط توسعه‌دهندگان ساخته و استفاده می‌شوند تا بتوان توکنومیک بازی‌ها را بهینه کرد.

بیشتر بخوانید: توکنومیک (Tokenomics) چیست؟ + بررسی توکنومیک دو ارز پرطرفدار!

توکنومیک
میزان تخصیص ارز OAS به بخش‌های مختلف

عرضه کل ارز OAS در زمان راه‌اندازی 10 میلیارد توکن بود. از این توکن‌ها 38 درصد به جامعه و اکوسیستم اختصاص دارد.

21 درصد دیگر برای پرداخت پاداش استیکینگ به کاربران استفاده می‌شود. همچنین، 15 درصد توکن‌ها به صندوق توسعه، 14 درصد به حامیان اولیه و 12 درصد به بنیاد پروژه اختصاص یافته است.

پیش بینی قیمت ارز Oasys

در حالی که بسیاری از توکن‌ها بیشتر برای ترید کردن استفاده می‌شوند و به دلیل نوسان‌های شدید بازار نمی‌توان به خوبی آینده قیمت آن‌ها را پیش‌بینی کرد، اما این در مورد ارز OAS صادق نیست.

ارز OAS در درجه اول برای پشتیبانی از اکوسیستم Oasys استفاده می‌شود، بنابراین شاید به همان اندازه تحت تأثیر نوسانات قیمت سایر توکن‌ها قرار نگیرد.

با این حال، هنوز انگیزه‌های مالی زیادی از جمله امکان افزایش قیمت برای خرید و نگهداری ارز OAS وجود دارد.

لازم به ذکر است که بلاک‌چین Oasys امروزه به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد و قرار است بازی‌های بیشتری در آینده نزدیک بر روی آن منتشر شود.

بلاک‌چین Oasys هم به طور مداوم در حال تکامل است تا به تدریج کیفیت تجربه گیمینگ را ارتقا دهد. همه این عوامل در کنار هم ممکن است باعث افزایش ارزش ارز دیجیتال OAS شود.

طبق پیش‌بینی وب‌سایت PricePrediction در سال 2023 قیمت ارز OAS بین 0.086 تا 0.10 دلار خواهد بود. این پیش‌بینی برای سال 2025 به 0.18 تا 0.22 افزایش پیدا می‌کند.

تا سال 2030، قیمت ارز OAS ممکن است بین 1.18 تا 1.38 دلار باشد. بر اساس سیگنال‌های تحلیلی، احساسات بازار در مورد OAS به طور قطعی صعودی است.

توجه: اعداد و ارقام فوق تنها پیش بینی‌های منابع خارجی هستند بنابراین سرمایه گذاری تنها با تکیه بر آن‌ها توصیه نمی‌شود.

خرید ارز Oasys

ارز OAS را می‌توانید در چندین صرافی جهانی کریپتو خریداری کنید. بهترین صرافی‌ها برای خرید این توکن صرافی بای بیت، کوکوین، بیت گِت، اوکی اکسچنج و بیت مارت هستند.

نحوه خرید ارز OAS در این صرافی‌ها از طریق ارز فیات است اما به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌ها امکان خرید با کارت بانکی برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

با این حال با مراجعه به برخی از صرافی‌های ایرانی می‌توانید به راحتی از طریق ریال این ارز را خریداری کنید. برای این کار ابتدا باید در سایت ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را کامل کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی 5 صرافی برتر ارز دیجیتال ایرانی در سال 1401

سرمایه گذاری در ارز Oasys؛ خوب یا بد؟

اگرچه Oasys یک بلاک‌چین نسبتاً جدید است، اما به دلیل کاربرد آن در صنعت گیمینگ و طراحی چند لایه آن جایگاه خوبی پیدا کرده است.

ویژگی‌هایی مانند ثبات، مقیاس پذیری و در دسترس بودن داده‌ها باعث تمایز Oasys از سایر بلاک‌چین‌ها شده است.

این بلاک‌چین همچنین نسبت به همتایان خود انرژی کمتری مصرف می‌کند، که آن را به گزینه‌ای سازگارتر با محیط زیست برای توسعه دهندگان بازی تبدیل می‌کند.

بعلاوه، معماری ویژه Oasys هزینه‌های گس را به حداقل می‌رساند.

با وجود تمام این امتیازها، توسعه دهندگان Oasys و جامعه حاکمیتی آن به جستجو و توسعه فرصت‌هایی برای ارتقا شبکه خود ادامه می‌دهند.

توکن OAS قیمت بسیار پایینی دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه کم تعداد بسیار زیادی از این توکن را خریداری کنند. در نتیجه ریسک مالی سرمایه‌گذاری در این توکن بسیار کم است.

انتظار می‌رود قیمت توکن OAS طی چند سال آینده افزایش یابد، اما شاید سرعت رشد قیمت نسبتاً کم باشد.

نوسان قیمت ارز OAS به مراتب کمتر از سایر توکن‌های کوچک بازار است. به دلیل این عوامل، OAS می‌تواند یک فرصت سرمایه‌گذاری بلند مدت خوب باشد.

البته طبق معمول به کاربران توصیه می‌کنیم قبل از هر گونه تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری روی OAS و سایر ارزهای دیجیتال شخصاً در مورد آن‌ها تحقیق کنند.

سؤالات متداول

Oasys چیست؟

Oasys یک بلاک‌چین سنگاپوری سازگار با محیط زیست است که با ساختاری چند لایه با هدف ارتقا کیفیت تجربه بازی‌های طراحی شده است.

توکن‌های بلاک‌چین Oasys کدامند؟

بلاک‌چین Oasys سه توکن دارد که عبارت‌اند از ارز OAS، توکن‌های ورس (Verse) و توکن‌های Game و DApp.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلاک‌چین Oasys چیست؟

طراحی چندلایه، حذف کارمزد گس، سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها و ارتقا کیفیت تجربه گیمینگ از ویژگی‌های اصلی بلاک‌چین Oasys است.

ارز OAS را از کجا بخریم؟

با توجه به محدودیت خرید از صرافی‌های جهانی برای کاربران ایرانی، می‌توانید از صرافی‌های کیف پول من، اینانس یا هر صرافی دیگری که این ارز را ارائه می‌کند خریداری کنید.

سخن پایانی

Oasys یک بلاک‌چین نوآورانه است که به طور خاص برای ارتقا کیفیت تجربه بازی برای توسعه دهندگان و گیمرها طراحی شده است.

معماری چند لایه این بلاک‌چین قابلیت‌های زیادی از سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها گرفته تا کاهش کارمزدهای گس و… دارد.

بلاک‌چین Oasys در حال حاضر از بازی‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز زیادی پشتیبانی می‌کند و مشارکت‌های متعددی با غول‌های حوزه گیمینگ تشکیل داده است. با رشد و توسعه بیشتر بلاک‌چین Oasys انتظار می‌رود قیمت ارز OAS هم رشد کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx