همه چیز درباره پلتفرم Yield Guild Games و توکن YGG

پلتفرم Yield Guild

دارایی‌های غیرقابل معاوضه یا NFT‌ها بحث داغ بازار‌های ارز دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز هستند.

اخیراً پروژه‌های زیادی راه‌اندازی شده‌اند که سعی در تلفیق NFTها در پلتفرم خود دارند.

بازی‌های بلاک‌چین، یکی از پروژه‌هایی هستند که بیش از همه، از توکن‌های غیرقابل معاوضه بهره می‌برند؛ تنها در سال 2020، ارزش بازار بازی‌های بلاک‌چین 167 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد!

عناوین مطلب:

پروژه Yield Guild Games، یکی از این پروژه‌ها است که روی NFTها متمرکز شده و این دارایی‌ها را با امور مالی غیرمتمرکز تلفیق کرده است.

پلتفرم Yield Guild Games چیست؟

Yield Guild Games یک پلتفرم بازی و همچنین DAO (سازمان خودگردان غیرمتمرکز) است که در درجه اول روی NFTهای مورد استفاده در بازی‌های بلاک‌چین و مجازی سرمایه‌گذاری می‌کند.

پلتفرم Yield Guild Games به خوبی توانسته جایگاه خود را در میان بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین و دارایی‌های NFT مانند Axie Infinity، League of Kingdoms، F1 Delta Time، The Sandbox، Zed Run و … تثبیت کند.

به زبانی ساده‌تر، بازی Yield Guild Games جامعه‌ای متشکل از گیمر‌های بلاک‌چین را گرد هم آورده است تا با بازی کردن، درآمد خوبی کسب کرده و دارایی‌های NFT خود را نیز افزایش دهند. این بازی بر ایجاد جامعه‌ای جهانی و کاهش موانع ورود به بازی‌های P2E (Play to Earn) متمرکز است.

پلتفرم Yield Guild Games چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم Yield Guild Games دو مفهوم امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و NFT‌ها را با هم تلفیق کرده تا یک اقتصاد متاورس با تجربه بازی P2E بر اساس بلاک‌چین اتریوم، ایجاد کند.

این پلتفرم به گونه‌ای توسعه داده شده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با همکاری یکدیگر، سود و درآمد حاصل از بازی را به حداکثر برسانند.

علاوه بر این، اعضای یک گیلد (Guild) می‌توانند دارایی‌های NFT متعلق به سایر اعضای جامعه را اجاره کرده و از آن برای کسب جوایز استفاده کنند. در عین حال کسانی که این NFT‌ها را اجاره می‌کنند نیز، بخشی از سود گیمر را دریافت خواهند کرد.

در پلتفرم Yield Guild Games تمامی توکن‌های غیر مثلی و ارز‌های دیجیتال، در YGG Treasury ذخیره می‌شوند. YGG Treasury، در واقع بخش خزانه‌داری این بازی است که توسط اعضای جامعه مدیریت می‌شود.

توکن YGG چیست؟

توکن ygg، نماد پلتفرم Yield Guild Game است که به کاربران و گیمر‌ها اجازه می‌دهد، در فرایند‌های دسته‌جمعی P2E یا بازی برای کسب درآمد سازمان DAO و SubDAO شرکت کنند.

توکن YGG
نقشه راه توکن YGG

توکن YGG روی بلاک‌چین اتریوم و طبق استاندارد توکن ERC20 توسعه یافته و در صرافی‌های برجسته‌ای مانند Sushiswap، Okex، gate.io و Uniswap فهرست شده است.

تاریخچه پلتفرم بازی Yield Guild Games

پلتفرم Yield Guild Games، توسط گبی دیزون (Gabby Dizon) و بریل لی (Beryl Li) به منظور ارائه نقدینگی به NFT‌های موجود در بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین ایجاد شد.

پلتفرم Yield Guild Games زمانی که کووید 19 در فیلیپین گسترش یافت و تقریباً 7/3 میلیون نفر به دلیل قرنطینه شغل و معیشت خود را از دست دادند، ایجاد شد.

توسعه دهندگان YGG
گبی دیزون و بریل لی، توسعه‌دهندگان پلتفرم Yield Guild Games

گبی دیزون در واکنش به مشکلات معیشتی مردم شهر خود، شروع به قرض دادن کارکتر‌های خود در بازی Axie Infinity به مردم شهرش کرد. از این اکسی‌ها برای به دست آوردن توکن‌های بازی استفاده می‌شود که در نهایت می‌توان آن‌ها را در ازای ارز‌های محلی فروخت.

بسیاری از گیمر‌های فیلیپینی، به زودی موفق شدند درآمد بیشتری نسبت به گذشته کسب کنند؛ در واقع بسیاری به لطف این بازی از فقر نجات یافتند.

ایده اولیه پلتفرم Yield Guild Games از اینجا نشات گرفت. به همین دلیل، این پلتفرم به دنبال این است که افراد بیشتری موقعیت و امکان پیوستن به این پلتفرم‌های بازی و درآمدزایی از این طریق را داشته باشند.

پروژه Yield Guild Games چه اهدافی دارد؟

پروژه YGG سعی دارد مفهوم اساسی «play-to-earn» به معنای بازی برای کسب درآمد را در میان میلیون‌ها گیمر در سراسر جهان؛ جا بیندازد.

از دیگر اهداف بازی‌های Yield Guild Games می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه‌گذاری در بهترین NFT‌ها در متاورس
  • ایجاد یک اقتصاد جهانی متشکل از گیمر‌ها برای بازی‌های P2E
  • بهره‌برداری و اجاره NFTها
  • تشویق مشارکت افراد جامعه

گاوصندوق‌های (Vaults) YGG چیست؟

سیستم‌های defi سنتی شامل استیک توکن‌ها، برای دریافت پاداش و درآمد از طریق قرار دادن توکن‌ها در استخر‌های نقدینگی می‌شود.

با این حال YGG، به شیوه‌ای منحصر به‌فرد عمل می‌کند و به دارندگان توکن‌ها اجازه می‌دهد توکن‌های خود را در چندین گاوصندوق YGG (YGG Vaults) قرار دهند.

به عنوان مثال، یکی از Vault‌ها را می‌توان به بخش تولید پول نقد از طریق پرورش و فروش Axie ها، اختصاص داد یا صندوق دیگری را به توزیع درآمد حاصل از اجاره NFT‌ها اختصاص دارد.

در نهایت جوایز Vault‌ها به نسبت توکن‌هایی که هر یک از اعضای جامعه به اشتراک گذاشته‌اند و همچنین با توجه به میزان پول نقد موجود در گاوصندوق‌ها، توزیع خواهند شد.

SubDAO در پلتفرم Yield Guild Games چیست؟

یک SubDAO زیرمجموعه‌ای از YGG DAO است که روی عملیات و دارایی‌های یک بازی خاص متمرکز است. به عنوان مثال، یک SubDAO به بازیکنان Axie Infinity، یکی به بازیکنان League of Kingdoms، یکی به گیمر‌های ZED RUN و … اختصاص داده خواهد شد.

دارندگان توکن‌ها در یک SubDAO، تبدیل به شهروندان بازی می‌شوند و باید برای به حداکثر رساندن بازده، با هم همکاری و مشارکت داشته باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند دارایی‌های DAO treasury را برای اعمال تغییرات بیشتر در شخصیت‌های خود به کار گرفته و پتانسیل خود را برای کسب درآمد بیشتر افزایش دهند.

سازمان DAO به دنبال این است که وظایف، در پلتفرم‌ها به صورت خودکار انجام شوند؛ بنابراین SubDAOها نیز این فرایند را با تقسیم و توزیع آن تسریع می‌کنند و در کل اثربخشی عملکرد DAO را افزایش می‌دهند.

علاوه بر این، DAO مشوق‌هایی برای ترویج مشارکت SubDAO ارائه می‌دهد؛ در نتیجه هرچه اعضا بهتر عمل کنند، کمک بیشتری به DAO کرده و پاداش بیشتری نیز دریافت خواهند کرد.

جمع‌بندی

پلتفرم Yield Guild Games، یک پلتفرم بازی مبتنی بر بلاک‌چین است که سعی دارد افراد سراسر جهان، به خصوص در کشور‌های در حال توسعه، موقعیتی یکسان برای کسب درآمد از بازی‌های P2E داشته باشند.

دلیل اینکه Yield Guild Games، سعی در کاهش هزینه ورود به بازی‌های بلاک‌چین را دارد این است که توسعه‌دهندگان، آن را در دوران قرنطینه و شیوع بیماری کووید 19 توسعه دادند؛ زمانی که افراد بسیاری منبع درآمد خود را از دست دادند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx