معرفی 17 ابزار ردیابی NFT؛ فرصت‌های موجود در NFT ها را شکار کنید!

ابزار ردیابی NFT

زمانی که در کلکسیون‌های NFT برای یافتن بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حال جستجو و تحقیق هستید، توصیه می‌شود ابتدا گام‌هایی را برای شناخت و ارزیابی این توکن‌ها به وسیله انواع ابزار ردیابی NFT بردارید.

با تحلیل ترند‌های روز توکن‌های NFT محبوب، سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تری خواهید داشت.

توکن‌های غیرمثلی (یا غیرقابل تعویض) در 5 سال اخیر به دلیل قابلیت مالکیت دیجیتالی که برای صاحبان خود فراهم می‌کنند، محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده‌اند.

عناوین مطلب:

ابزار‌های ردیابی توکن‌های NFT در این میان نقش مهمی را در جستجو بین هزاران کلکسیون مختلف ایفا می‌کند. در واقع به دلیل تنوع و تعداد بالای توکن‌های NFT در دنیای کریپتو، یافتن بهترین موقعیت سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌تواند چالش برانگیز باشد.

اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری مفید و سود دهی داشته باشید، یافتن بهترین کلکسیون‌های NFT ضروری است. البته جستجو و ردیابی دستی آن‌ها امکان پذیر است اما در این روش زمان زیادی از شما گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در NFT؛ هر آنچه که باید بدانید!

در این مقاله ما به معرفی 17 ابزار برتر جستجو و ردیابی توکن‌های NFT و پروژه‌های محبوب در این زمینه می‌پردازیم.

منظور از کمیابی توکن NFT چیست؟

کمیابی یا Rarity متغیری است که باید در هنگام سرمایه‌گذاری روی توکن‌های NFT به آن توجه داشته باشید.

در طول روز هزاران معامله و فروش توکن‌های دست اول و دست دوم NFT صورت می‌گیرد. بسیاری از آن‌ها، برند‌ها و پروژه‌های جدید کریپتویی هستند که هنوز به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی برسر زبان‌ها نیفتاده‌اند. به همین دلیل جستجوی دستی آن‌ها برای استفاده از فرصت سرمایه‌گذاری بالقوه تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

در یک کلکسیون توکن‌های NFT، شما گاهی ممکن است مشاهده کنید که برخی از توکن‌های آن میلیون‌ها دلار ارزش دارند در عین حال، در همان کلکسیون، توکن‌هایی یافت می‌شوند که ارزش آن‌ها شاید از چند صد دلار نیز فراتر نرود. اما دلیل آن چیست؟

کمیابی توکن‌های NFT‌ به شما کمک می‌کند تا ارزشمند‌ترین توکن‌های NFT بالقوه را پیدا کنید. زمانی که یک توکن NFT‌ در دسته توکن‌های بسیار کمیاب قرار می‌گیرد، آن توکن شانس زیادی در ارزشمند شدن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: NFTها چگونه ارزش‌گذاری می‌شوند؟ 8 فاکتور برای ارزشگذاری NFTها!

میزان کمیابی توکن‌های NFT چگونه محاسبه می‌شود؟

یک کلکسیون NFT‌ شامل صدها و اغلب هزاران توکن‌های NFT منحصر به‌فرد است. با این حال میزان کمیابی(Rarity) هر توکن با دیگری یکسان نیست. به همین دلیل ارزش دلاری آن‌ها نیز یکسان نخواهد بود.

فرض کنید یک کلکسیون دارای 500 توکن NFT است. احتمال این که بخش عمده‌ای از آن دارای توکن‌های رایج و تکراری باشد بسیار بالا به نظر می‌رسد. اما در این میان، شاید چند ده توکن NFT‌ در این کلکسیون واقعا در زمره نادرترین قرار می‌گیرند.

توکن‌های تکراری مسلما قیمت پایین‌تری خواهند داشت چرا که تعداد آن‌ها از یک نوع زیاد است اما در طرف دیگر توکن‌های NFT‌ نادر که فقط تعداد آن‌ها به اندازه انگشتان دست برآورد می‌شود، ارزش بسیار بالایی دارند (یا در آینده خواهند داشت).

nft tools 2

برای محاسبه میزان کمیابی توکن‌های NFT تکنیک‌های مختلفی وجود دارد. در پلتفرم‌های توکن‌های NFT، شما می‌توانید فیلتر جستجو را براساس میزان Rarity در بالاترین حالت ممکن قرار دهید که نتایج جستجو نیز به صورت میانگین، کمیاب‌ترین توکن‌های NFT را به شما نشان می‌دهد.

البته روش دیگر تحلیل آماری میزان کمیابی توکن‌های NFT‌ یک کلکسیون است که ممکن است کمی زمان‌بر باشد. اما در هر حال، جدای از این که ممکن است چه روشی را برای جستجوی توکن‌های نادر به کار ببرید، در انواع حالت‌های محاسباتی، همه خاصیت‌های (trait) یک توکن NFT لحاظ می‌شوند. خلاصه و نتیجه آمار این خاصیت‌ها، به ما یک امتیاز کمیابی (Rarity score) ارائه می‌دهد.

حتی زمانی که شما میزان کمیابی یک توکن NFT‌ را به صورت دستی محاسبه می‌کنید، در نهایت به امتیاز کمیابی خواهید رسید. البته استفاده از نرم‌افزار‌ها و بات‌های محاسباتی برای انجام این محاسبات توصیه می‌شود چرا که این ابزار‌ها می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حجم بسیار زیادی از داده را پردازش و تحلیل کنند.

در چنین ابزار‌هایی، کل فرآیند برای شما فقط چند کلیک خواهد بود و پس از همه محاسبات پیچیده توسط کامپیوتر و برنامه‌های آن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی خرید NFT چیست؟

خواص NFT

هر توکن NFT خواص و ویژگی‌های خاص خود را دارد که به آن NFT Trait گفته می‌شود.

در هنگام محاسبه توکن‌های NFT نادر، مقایسه این خواص از مهم‌ترین تکنیک‌های یافتن کمیاب‌ترین توکن NFT است.

البته مشکل این روش محاسباتی این است که انجام آن بسیار ساده و آسان به نظر می‌رسد. زمانی که قصد محاسبه میزان کمیابی توکن‌های NFT را داشته باشیم، این محاسبات ساده چندان برای ما کاربردی نیستند چرا که در چنین روشی، میزان کمیابی کلی توکن لحاظ نمی‌شود.

برای مثال، در زمان محاسبه اگر ویژگی‌های یک توکن NFT با سایرین متفاوت و در عین حال نادر باشد، اما توکن‌های دیگر خواص یکسانی داشته باشند، این توکن به اشتباه به عنوان توکن نادر برچسب می‌خورد که این مسئله می‌تواند در دقت کلی محاسبات مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد.

میانگین کمیابی خواص توکن NFT

روش دوم برای محاسبه میزان کمیابی یک توکن NFT، استفاده از روش میانگین گرفتن از خواص در دسترس هر توکن NFT است.

فرض کنید یک توکن NFT سه خاصیت دارد که میزان کمیابی هر کدام از آن‌ها به ترتیب 50%، 40% و 20% است. زمانی که این اعداد را با هم ترکیب و تقسیم بر 3 کنیم. میانگین کمیابی توکن‌ NFT مورد نظر ما براساس خواص آن 36.7% خواهد بود.

ممکن است این روش مفید به نظر برسد اما یک مشکل بزرگ نیز دارد. روش میانگین گرفتن کمیابی خواص توکن‌های NFT‌ باعث می‌شود تا میزان نادر بودن یک توکن براساس تمرکز بسیار زیاد بر روی میزان کمیابی هر یک از خواص آن محاسبه شود.

کمیابی آماری

روش محاسبه کمیابی آماری توکن نیز با ضرب کردن همه خواص توکن با یک دیگر به دست می‌آید.

این روش برای محاسبه میزان کمیابی کلی توکن به کار می‌رود. دو خاصیت برای یک NFT را در نظر بگیرید، اگر وزن خاصیت اول 50% باشد و خاصیت دوم نیز 10% در نظر بگیریم، میزان کمیابی آماری 5% خواهد بود.

در همه روش‌های محاسباتی گفته شده، تا حدی محاسبات دقیق وجود دارد اما در هر روش نیز معایب آن باعث می‌شود تا به طور کامل به آن اتکا نکنیم.

اگر نمی‌خواهید در هر بار جستجوی توکن‌های NFT، با چنین محاسباتی رو‌به‌رو‌ شوید، ما استفاده از ابزار‌های ردیابی توکن‌های NFT‌ را پیشنهاد می‌کنیم.

ابزار ردیابی NFT چیست؟

ابزار‌های ردیابی توکن NFT، برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا برترین ترند‌های NFT روز را از انواع کلکسیون‌های NFT، جستجو و ردیابی کنند.

اگر می‌خواهید از بازار توکن‌های غیرمثلی کسب درآمد کنید، استفاده از این ابزار برای خودکارسازی فرآیند ردیابی توکن‌های بالقوه ضروری است.

به خاطر داشته باشید که بازار توکن‌های NFT روزانه در حال تکاپو است و در این فرآیند توکن‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. به همین دلیل استفاده از نرم‌افزاری که بتواند دائما به شما اطلاعات مفیدی برای ردیابی توکن‌های محبوب ارائه دهد می‌تواند در موفقیت سرمایه‌گذاری شما موثر باشد.

این نرم افزار‌ها به شما کمک می‌کنند تا کلکسیون‌های NFT جدید و محبوب بازار را شناسایی و تحلیل کنید. اطلاعاتی که شما از این ابزار‌ها به دست می‌آورید، در اتخاذ تصمیمات آگاهانه‌تر در هنگام سرمایه‌گذاری موثر است.

یک ابزار ردیابی NFT چگونه کار می‌کند؟

این ابزارها ابتدا همه مجموعه توکن‌های NFT موجود بر روی بازارچه‌های NFT را مرتب می‌کنند سپس اطلاعات و ویژگی‌های کلکسیون‌ها تجزیه و تحلیل می‌شوند. این مرحله به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا به ارزش توکن‌های NFT پی ببرد. به خاطر داشته باشید که این ابزار‌ها به شکل طراحی شده‌اند که بر روی میزان کمیابی توکن‌ها NFT متمرکز هستند چرا که هر چه توکن NFT کمیاب‌تر باشد، ارزش آن نیز بالاتر خواهد بود.

nft tools 3

بهترین ابزار ردیابی NFT آن‌هایی هستند که به شما در مورد پروتکل‌های کلکسیون‌ها، ارزش فعلی NFT مورد نظر، تعداد کاربران، میزان فروش، فعالیت‌های اخیر کلکسیون و دیدگاه‌ها و نظرات بازار نسبت به آن مجموعه، اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهند.

دسترسی به چنین اطلاعاتی می‌تواند مانع اتخاذ تصمیمات خطرناک شود.

کاربری مفید دیگری که ابزار‌های NFT در خارج از بازار‌های NFT برای شما فراهم می‌کنند، جستجو در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) مرتبط با NFT است. این اپلیکیشن‌ها از توکن‌های NFT مخصوص به خود بهره می‌برند که در بدنه اپلیکیشن و توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین نمونه این اپلیکیشن‌ها، بازی‌های کریپتویی هستند که در آن‌ها توکن‌های NFT نقش تعیین کننده‌ای در روند بازی بازیکن خواهند داشت.

مزایا و معایب استفاده از ابزار ردیابی NFT

قبل از استفاده از چنین ابزار‌هایی باید در مورد مزایا و معایب کار با آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. در چنین بازار بزرگ و پرتکاپویی، حتی چنین ابزار‌هایی نیز می‌توانند باعث گمراه شدن شما شوند.

مزایای استفاده از ابزار ردیابی NFT

مهم‌ترین مزایای استفاده از این ابزار‌ها عبارت‌اند از:

  • عملیات جستجو و ردیابی، کاملا خودکار و حاوی آمار‌های فوری از وضعیت NFT هاست.
  • عمده ابزار‌های موجود کاملا رایگان (یا نیمه رایگان) هستند.
  • اغلب ابزار‌های موجود قابل اتکا و دارای تحلیل‌های با جزییات دقیق هستند.
  • برخی از ابزار‌های ردیابی NFT، کریپتو کارنسی‌ها را نیز ردیابی می‌کنند.

معایب استفاده از ابزار ردیابی NFT

مهم‌ترین معایب اتکا به ابزار‌های ردیابی NFT عبارت‌اند از:

  • بهترین ویژگی‌های برخی از این ابزارها تنها در نسخه پولی در دسترس هستند.
  • تفکیک ابزار‌های قابل اتکا و نامناسب مخصوصا برای تازه‌کاران چالش برانگیز است.
  • یافتن بهترین ابزار ردیابی توکن‌های NFT که برای کار شما مناسب باشد ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد.

معرفی بهترین ابزار ردیابی توکن NFT

ده‌ها ابزار ردیابی و جستجوی توکن‌های NFT وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و مشکلات خود را به همراه دارند.

در لیستی که در ادامه مشاهده می‌کنید ما 17 ابزار برتر ردیابی توکن‌های NFT را برای شما گرد آوری کرده‌ایم که می‌توانند در تحقیقات شما اطلاعات خوبی ارائه دهند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از استفاده از یک سرویس و اتخاذ تصمیم‌های مالی براساس نتایج نشان داده شده در آن به خاطر داشته باشید این است که داده‌های به دست آمده باید مورد ارزیابی و تعیین دقت قرار بگیرند. ارزیابی دقت نتایج به دست آمده از این ابزار‌ها ضروری است.

1. Rarity Tools

اولین ابزاری که در میان محبوب‌ترین نرم‌افزار‌های ردیابی توکن‌های NFT شناخته می‌شود، Rarity tools است.

مهم‌ترین دلیل محبوبیت این نرم افزار به دلیل قابلیت‌های گسترده آن در جستجو و توانایی تحلیل داده‌ها است. در وبسایت این ابزار، شما می‌توانید توکن‌ها را براساس میانگین قیمت، کلکسیون و حجم معامله مرتب کنید.

در این نرم افزار هر توکن یک امتیاز کمیابی (rarity score) دارد. بهترین بخش این نرم افزار این است که همه ویژگی‌های آن به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌اند!

ابزار Rarity tools

 

مهم‌ترین دلایل استفاده از این ابزار عبارت‌اند از:

  • رابط کاربری دوستانه و آسان
  • همه توکن‌های NFT موجود در این ابزار امتیاز کمیابی دارند.
  • نیازی به دانلود نرم افزار جداگانه نیست.

و اما معایب آن را نباید فراموش کنیم. مهم‌ترین ایرادات وارده به این نرم‌افزار عبارت‌اند از:

  • تحلیل‌های آن به اندازه سایر ابزار‌های این لیست عمیق نیستند.
  • مرتب کردن توکن‌های NFT براساس هر یک از جزییات آن‌ها زمان‌بر است.

2. OpenSea

یکی از محبوب‌ترین و شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین پلتفرم معامله توکن‌های NFT که در آن می‌توانید علاوه‌بر خرید و فروش توکن‌های NFT، آن‌ها را ردیابی و تحلیل کنید.

بیشتر بخوانید: روش خرید NFT (روی پلتفرم Opensea)

البته هدف اولیه این پلتفرم تبدیل شدن آن به عنوان یک بازارچه NFT چند زنجیره‌ای است اما شما می‌توانید از ویژگی ردیابی و تحلیل توکن آن، در جهت کسب اطلاعات در مورد ترند روز بهره ببرید. با امکانات OpenSea، سرمایه گذاری بر روی توکن‌های NFT آسان‌تر می‌شود.

به خاطر داشته باشید در این وبسایت قابلیت ردیابی و بازارچه NFT به صورت یکجا ارائه شده‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه Stats، از میزان فعالیت و رتبه یک توکن به صورت زنده آگاه شوید. همه توکن‌های NFT که برپایه شبکه‌های Klaytn ،Polygon و Ethereum هستند در این صفحه قابل ارزیابی و تحلیل خواهد بود.   

مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود از OpenSea برای تحلیل توکن‌های NFT استفاده کنیم عبارت‌اند از:

  • انواع فیلتر‌های جستجوی مفید
  • امکان معامله توکن‌های NFT
  • تحلیل در لحظه از کلکسیون‌ها و توکن‌های NFT

اما در هنگام استفاده از این پلتفرم باید مزایای آن را نیز در خاطر داشته باشیم:

  • رابط کاربری پیچیده که ممکن است برای یادگرفتن آن کمی زمان نیاز باشد
  • نیاز به یک کیف‌پول اتریوم برای معامله بر روی پلتفرم OpenSea

3. DappRadar

وبسایت Dappradar یکی از بهترین وبسایت‌هایی است که در زمینه مشاهده آمار فروش و معامله توکن‌های NFT به کمک کاربران آماده است.

در این وبسایت قابلیتی به نام Portfolio tracker که چند سال قبل به آن اضافه شد، امکان مشاهده در لحظه آمار کیف‌پول‌های اتریوم را فراهم می‌کند.

در وبسایت DappRadar برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک نام ENS را وارد کنید. پس از آن، همه اطلاعات موجود از سابقه و وضعیت فعلی آن ولت از انواع موجودی توکن‌های NFT آن گرفته تا کل ثروت ذخیره شده در آن قابل مشاهده است.

در کنار قابلیت Portfolio tracker، وبسایت DappRader به شما اجازه می‌دهد توکن‌های NFT را براساس فروش، حجم و یا معامله‌گر مرتب کنید. از این راه شما می‌توانید ترند‌های NFT‌ محبوب بازار را ردیابی و هر فروشی که بر روی کلکسیون‌ها رخ می‌دهد را نظاره کنید. استفاده از قابلیت‌های DappRadar کاملا رایگان است.

مهم‌ترین دلایل استفاده از DappRadar عبارت‌اند از:

  • توانایی‌های قدرتمند آن در جهت ردیابی دارایی‌ها و توکن‌های NFT
  • امکان مشاهده آمار به صورت در لحظه

تنها ایرادات این وبسایت نیز عبارت‌اند از:

  • ابزار‌های ردیابی آن تا حدی محدود هستند.
  • ناوبری این وبسایت کمی مشکل است و کاربران تازه‌کار ممکن است در آن دچار مشکل شوند.

4. BitDegree

وبسایت BitDegree یکی از پلتفرم‌های ردیابی توکن‌های NFT است که مملو از ویژگی‌های گوناگون کاربردی برای ردیابی و تحلیل داده‌های NFT است.

در این وبسایت، پس از انتخاب مجموعه NFT‌ مورد نظر، با اطلاعات گوناگونی برای تحلیل توکن‌های درون مجموعه مواجه خواهید شد که این مسئله به شما اجازه می‌دهد قبل از سرمایه‌گذاری روی توکن‌های مورد نظر، درباره منطقی بودن ارزش آن اطمینان حاصل کنید.

مانند سایر ابزارهای معرفی شده، در این وبسایت نیز شما می‌توانید با استفاده از فیلتر‌های جستجو و واحد‌های اندازه گیری متفاوت، توکن‌های NFT ارزشمند را شناسایی کنید.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی که قبل از خرید NFT ها (توکن تعویض ناپذیر) باید بدانید

زمانی که از این ابزار استفاده می‌کنید، ایجاد یک سبد نمونه برای ردیابی و جستجوی توکن‌های مورد نظر آسان است. در حال حاضر وبسایت BitDegree بیش از 350 مجموعه توکن‌ از توکن‌های NFT در دسته‌های مختلف رصد می‌کند.

علاوه‌بر آن، شما می‌توانید بر روی مجموعه‌های موجود تحلیل‌های عمیقی را انجام دهید. تحلیل عمیق بازار NFT به شما کمک می‌کند تا در مورد جهت، ترند‌های محبوب و نحوه واکنش سرمایه‌گذاران نسبت به کلکسیون‌های مختلف اطلاعات مفیدی کسب کنید.

پلتفرم Bitdegree

مهم‌ترین دلایلی که BitDegree می‌تواند به ما در هنگام سرمایه‌گذاری روی NFT کمک کند عبارت‌‌اند از:

  • استفاده از آن کاملا رایگان است.
  • شما می‌توانید یک سبد ردیابی (Tracking portfolio) در آن برای خودتان ایجاد کنید.

اما در هنگام کار با این ابزار نباید معایب آن را فراموش کنید. این ایرادات عبارت‌اند از:

  • رابط کاربری این وبسایت تا حد زیادی پیچیده است که تازه کاران نمی‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.
  • ویژگی‌های ردیابی ارائه شده در این وبسایت به اندازه سایر گزینه‌های در لیست ما دقیق نیستند.

5. Crypto.com

این وبسایت به خاطر نام دامنه آن احتمالا معروف‌ترین وبسایت کریپتویی است.

شما می‌توانید از امکانات ردیابی ارائه شده در این وبسایت در جهت کسب منافع و یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری ویژه بهره برداری کنید. در واقع، اغلب اطلاعات ارزشمند در مورد کلکسیون‌های NFT در این پلتفرم در دسترس هستند.

در حین ردیابی توکن‌های NFT در این وبسایت، شما می‌توانید آمار ارزشمندی از حجم معامله و قیمت توکن مورد نظر را نیز به دست بیاورید.

زمانی که برای برترین کلکسیون‌های NFT جستجو می‌کنید، امکان مرتب‌‌سازی آن‌ها براساس قیمت کف (Floor price)، فروش‌ها، ارزش کلکسیون، کل دارایی‌ها و حجم وجود دارد. قابلیت‌های این وبسایت اینجا محدود نمی‌شود و وبسایت Crypto.com کلکسیون‌هایی را که قرار است به زودی عرضه شوند را لیست می‌کند.

این موضوع به شما کمک می‌کند تا برای سرمایه‌گذاری آینده بر روی توکن‌های مورد در این کلکسیون‌ها برنامه ریزی کنید. در لیست کلکسیون‌های آینده این وبسایت شما اطلاعات ارزشمندی در مورد قیمت Mint، میزان عرضه و ارزش دارایی‌های درون آن به دست خواهید آورد.

مهم‌‌ترین دلایلی که باعث می‌شود ما از وبسایت Crypto.com برای ردیابی توکن‌های NFT استفاده کنیم عبارت‌اند از:

  • شما می‌توانید کریپتو کارنسی و توکن‌های NFT را به صورت یکجا و در یک پلتفرم ردیابی کنید.
  • همه ابزار‌های ردیابی توکن در این پلتفرم رایگان هستند.
  • محیط وبسایت کاملا بصری است که این مسئله درک آن را آسان کرده است.

اما در هنگام استفاده از این وبسایت تنها مشکلی که باید در نظر بگیرید این است که ابزار‌های ردیابی آن به اندازه سایر نرم‌افزار‌ها و وبسایت‌های نام برده کامل نیستند. در واقع تحلیل‌های آن تا حدی محدود هستند.

6. Icy.Tools

وبسایت Icy.tools یکی از ابزار‌های مفید در زمینه تمرکز بر روی ترند کلکسیون‌های NFT است.

پس از اتصال کیف‌پول‌تان به این وبسایت، شما می‌توانید برترین ترند‌های توکن‌های NFT‌ مربوط به بازه زمانی 15 تا 30 دقیقه قبل را مشاهده کنید. در هنگام ردیابی توکن‌های NFT‌ در این وبسایت، متغیر‌هایی مانند قیمت کف، فروش‌ها، میانگین قیمت و حجم در دسترس هستند.

استفاده از این وبسایت برای تازه‌کاران بسیار آسان است. اگر شما حق اشتراک پولی آن را دریافت کنید، می‌توانید اطلاعات مفیدی را در مورد هر مجموعه توکن‌های NFT موجود کسب کنید.

این مسئله شامل نمودار‌های قیمت و داده‌های تاریخی آن نیز می‌شود. در این ابزار پروژه‌های NFT را می‌توان براساس خواص و میزان کمیابی تفکیک کرد.

ابزار Icy.tools

 

مهم‌ترین دلایل استفاده از ابزار Icy.tools عبارت‌اند از:

  • نسخه پولی آن فقط 75$ قیمت دارد.
  • ویژگی‌های قدرتمند ردیابی و تحلیل توکن‌های NFT‌ در آن وجود دارد.
  • این نرم افزار دائما در حال توسعه و بهبود است و شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی آن، از جدید‌ترین امکانات این وبسایت آگاه شوید.

اما اگر قصد خرید اشتراک آن را دارید باید معایب آن را نیز در نظر بگیرید:

  • این وبسایت تقریبا جدید است و در برخی زمینه‌ها همچنان نیازمند بهبود است.
  • نسخه موبایلی آن فاقد برخی ویژگی‌ها است.

7. Coin Rivet

وبسایت Coin Rivet از آن دسته از ابزار‌هایی است که به کاربران خود ویژگی‌هایی فراتر از ردیابی توکن‌های NFT فراهم می‌کند.

در این پلتفرم شما می‌توانید از آخرین رویداد‌های ضرب توکن (Mint) و سایر اخبار دنیای کریپتو آگاه شوید. این مسئله ردیابی آخرین توکن‌های NFT عرضه شده و ترند بازار را آسان می‌کند.

این ابزار همچنین به کاربران خود کمک می‌کند تا توکن NFT‌ خود را لیست کنند. شما می‌توانید پلتفرم‌هایی که توکن مورد نظر در آن لیست شده‌اند را به همراه قیمت مشاهده کنید.

هنگامی که شما در وبسایت Coin Rivet یک حساب کاربری ایجاد کنید، هر زمان که توکن NFT جدیدی عرضه شود برای شما یک هشدار ارسال می‌شود. این مسئله زمانی که شما به دنبال سرمایه‌گذاری در توکن‌های NFT بالقوه و جدید در بازار هستید، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

مسلما همه سرمایه‌گذاران آرزو دارند قبل از سر به فلک گذاشتن قیمت یک توکن NFT، آن را در قیمت پایین خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: وایت لیست NFT چیست؟ + آموزش قرار گرفتن در Whitelist پروژه‌ها

مهم‌ترین مزایای این وبسایت عبارت‌اند از:

  • ردیابی توکن‌های NFT آسان و سریع است.
  • هشدار‌های لازم در زمان عرضه توکن‌های NFT‌ جدید
  • آخرین اخبار مربوط به حوزه‌های DeFi، توکن‌های NFT و قوانین نظارتی

و اما در هنگام کار با این ابزار نیز مانند سایر ابزار‌های این لیست باید به ایرادات آن نیز توجه شود:

  • علی‌رغم رایگان بودن این پلتفرم، ابزار‌های ردیابی آن تا حدی محدود هستند.

8. NFT Drops Calendar

این ابزار به شکل ویژه‌ای بر روی شناسایی توکن‌های NFT در اولین عرضه و قرار گرفتن در بازار تمرکز کرده است.

در واقع توسط این ابزار شما می‌توانید توکن‌های NFT دست اول را جستجو و خریداری کنید. همان‌طور که از هدف آن مشخص است، شما می‌توانید قبل از بالا رفتن قیمت توکن‌های NFT، آن‌ها را انتخاب و بر روی گزینه‌های بالقوه سرمایه‌گذاری کنید.

برای اطلاع رسانی، این ابزار از هشدار‌ها استفاده می‌کند که در آن رویداد‌ها، توکن‌های دست اول و هدایای ارائه شده از سوی پروژه‌های مختلف را به شما اطلاع می‌دهد. البته امکانات آن فقط به جستجوی توکن‌های دست اول محدود نمی‌شود و شما می‌توانید با استفاده از فیلتر‌های مختلف ارائه شده در این وبسایت، توکن‌های NFT مورد نظر خود را بیابید.

حتی استفاده از تگ‌های مورد نظر برای یافتن NFT نیز امکان پذیر است. برخی از مهم‌ترین پارامتر‌های جستجویی که شما می‌توانید در آن به کار ببرید شامل قیمت، حجم و تاریخ Mint هستند.

nft tools 7

مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود از این ابزار برای تحلیل توکن‌های NFT بهره ببریم عبارت‌اند از:

  • هشدار فروش توکن‌های NFT، رویداد‌ها و هدایا
  • ویژگی‌های مرتب‌سازی کامل که پارامتر‌های مختلفی را در بر‌ می‌گیرد.
  • توکن‌های NFT شما نیز می‌تواند برای فروش در این وبسایت لیست شود.

اما مانند هر ابزاری، ایرادات آن را نیز باید در نظر داشته باشید که عبارت‌اند از:

  • علی‌رغم قابلیت‌های متنوع این وبسایت، یادگیری هر یک از آن‌ها ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد.

9. Etherscan Token Tracker

اکسپلورر Etherscan‌ را همه ما می‌شناسیم. از این وبسایت می‌توان برای ردیابی و تحلیل هر توکن برپایه بلاک‌چین اتریوم استفاده کرد.

در بخش Token این وبسایت، لیست توکن‌های موجود با انواع استاندارد‌های در دسترس قابل نمایش است. ابزار جستجوی NFT این اکسپلورر که اخیرا به آن اضافه شده است، شامل بررسی داده‌هایی مانند قیمت، انتقالات، Mint و توزیع می‌شود.

همه ابزار‌های ردیابی ارائه شده در این وبسایت کاملا رایگان هستند.

مهم‌ترین مزایای این وبسایت عبارت‌اند از:

  • مرورگر بلاک برای بلاک‌چین اتریوم و همه کریپتو‌های برپایه این شبکه
  • ردیابی بیش از 21,000 توکن

حتی با وجود قابلیت‌های گسترده Etherscan، نباید معایب آن را از یاد ببریم. مهم‌ترین ایرادات این وبسایت در حال حاضر عبارت‌اند از:

  • ابزار‌های جستجو و ردیابی آن همچنان در حال توسعه هستند بنابراین قابلیت‌های آن‌ها هنوز به طور کامل عرضه نشده‌اند.
  • این وبسایت فقط مختص بررسی توکن‌های NFT و توکن‌های مثلی برپایه بلاک‌چین اتریوم است.

10. Nansen

این ابزار در ابتدا در سال 2013 توسعه داده شد که هدف اصلی آن تحلیل ولت‌های NFT است.

در این وبسایت شما می‌توانید لیستی از کیف‌پول‌هایی که بیشترین و ارزشمند‌ترین توکن‌های NFT را در اختیار دارند را مشاهده و تحلیل کنید. نتایج ارائه شده برپایه میزان پولی است که یک ولت توانسته با گذشت زمان کسب کند.

شما می‌توانید از Nansen به عنوان یک ابزار ردیابی سرمایه‌گذاری بهره ببرید. این ابزار‌ ردیابی، در داده‌های ارائه شده، جزییات کاملی از توکن‌های ERC-20 در اختیار شما قرار می‌دهند.

البته این آمار شامل کارمزد‌های فروشگاه‌های NFT و هزینه Mint توکن نیز می‌شود. تحلیل در لحظه صاحبان پروژه مجموعه‌های NFT نیز از دیگر ویژگی‌های این وبسایت است.

nft tools 8

مهم‌ترین دلایلی که باید از این وبسایت استفاده کنید عبارت‌اند از:

  • یکی از قدیمی‌ترین ابزار‌های تحلیل توکن‌های NFT
  • تحلیل‌های با جزییات بالاتری را می‌توان برای هر توکن NFT دریافت کرد.
  • جدول امتیاز ولت‌های NFT

اما معایب این وبسایت را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. مهم‌ترین معایب Nansen عبارت‌اند از:

  • حق اشتراک حساب کاربری آن از 149$ تا 2,500$
  • استفاده از آن رایگان نیست و باید حداقل یکی از پلن‌های ارائه شده در آن را خریداری کنید.

11. Rarity sniffer

این وبسایت را می‌توان در زمره بهترین ابزار‌های ردیابی NFT قرار داد چرا که در این وبسایت قابلیت ویژه‌ای برای رتبه دهی پروژه‌های توکن NFT برپایه میزان کمیابی توکن‌های درون آن وجود دارد.

در این وبسایت همیشه آخرین مجموعه‌های عرضه شده برای کاربرانی که از نسخه رایگان آن استفاده می‌کنند ردیابی و ارائه می‌شود. برای دریافت اطلاعات و تحلیل‌های دقیق‌تر از همه پروژه‌های NFT موجود و میزان کمیابی توکن‌های آن‌ها، باید از طریق کانال Discord آن‌ها، حق اشتراک خریداری کنید.

البته حق اشتراک این وبسایت چندان ارزان نیست و 1.5 ETH قیمت دارد!

مهم‌ترین مزایای وبسایت Rarity Sniffer عبارت‌اند از:

  • رابط کاربری دوستانه
  • رتبه بندی براساس میزان کمیابی توکن‌ها
  • نسخه رایگان آن برای آخرین کلکسیون‌های فعال ابزار ردیابی ارائه می‌دهد.

اما حالا نوبت به معایب آن می‌رسد. مهم‌ترین ایرادات وارده به این ابزار عبارت‌اند از:

  • هیچ پلن رایگان دائمی برای آن وجود ندارد.
  • این ابزار فقط از بلاک‌چین‌های Solana ،Ethereum و Polygon پشتیبانی می‌کند.

12. NFTBank

این وبسایت به شکلی طراحی شده تا به کاربران خود اطلاعات ارزشمندی در مورد سرمایه‌گذاری بر روی توکن‌های NFT‌ ارائه دهد.

در این وبسایت شما می‌توانید میزان خرج کردن، نسبت نرخ بازگشت سرمایه (ROI) و سایر فعالیت‌های مربوط به یک توکن یا مجموعه مشخص را دریافت کنید. همچنین این وبسایت قابلیت مدیریت سبد را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

در کنار ویژگی‌های جالب توجه NFTBank، رابط کاربری این وبسایت بسیار ساده و آسان است. کاربران می‌توانند به راحتی به ردیابی سبد دارایی و تحلیل‌های موجود دست پیدا کنند.

ویژگی تحلیل و سیگنال (Analysis and Signal) موجود در این وبسایت بسیار حائز اهمیت است چرا که می‌تواند فرصت‌های مناسبی را به کاربران خود برای سرمایه‌گذاری در توکن‌های NFT معرفی کند.

nft tools 9

مهم‌ترین مزایای استفاده از این وبسایت عبارت‌اند از:

  • رابط کاربری آسان و ساده
  • مدیریت ردیابی سبد و تحلیل توکن‌های NFT
  • ارائه بینش‌های کلی از وضعیت‌ توکن‌های NFT

و اما معایب آن عبارت‌اند از:

  • نسخه موبایلی این ابزار تا حدی محدود شده است.

13. CryptoSlam

وبسایت CryptoSlam نیز از دیگر ابزار‌های مفید ردیابی توکن‌های NFT است که تمرکز خود را بر روی تحلیل و تحقیق بازار گذاشته است.

در این وبسایت هر مجموعه توکن NFT یک صفحه اختصاصی دارد که به شما اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های اخیر مانند Mint و فروش آن را ارائه می‌دهد.

در این وبسایت شما می‌توانید تاریخچه همه داده‌های هر توکن‌ NFT را مشاهده کنید. اطلاعاتی مانند قیمت کف، تعداد کل صاحبان توکن‌ها، فروش و حجم تراکنش از مهم‌ترین متغیر‌هایی هستند که در هنگام تحلیل توکن به شما ارائه می‌شود.

میزان کمیابی توکن‌های NFT پارامتر دیگری است که می‌توان برای هر توکن NFT مشاهده کرد. استفاده از قابلیت‌های این وبسایت کاملا رایگان است.

مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود برای ردیابی و تحلیل توکن‌های NFT از این وبسایت استفاده کنیم عبارت‌اند از:

  • فیلتر‌های جستجو گسترده برای هر توکن
  • بخش اختصاصی مربوط به میزان کمیابی توکن
  • جزییات کامل از هر توکن NFT و خواص آن‌ها

با وجود چنین مزایایی، نباید نقاط ضعف این وبسایت را نادیده بگیریم. مهم‌ترین معایب CryptoSlam عبارت‌اند از:

  • اغلب داده‌های ارائه شده از سوی این وبسایت خام هستند و تبدیل آن‌ها مشکل است.

14. Moby

این وبسایت یکی از کاربردی‌ترین ابزار‌های ردیابی توکن‌های NFT در لیست ما است.

در این وبسایت شما به آمار کلکسیون‌های NFT و آمار‌های مربوطه دسترسی دارید. اگر قصد مشاهده دارایی‌ها و یافتن توکن NFT جدید برای سرمایه‌گذاری را دارید، وبسایت Moby، خواسته کاربران خود را مبنی بر اتخاذ تصمیمات سریع سرمایه‌گذاری برآورده می‌کند.

نسخه حرفه‌ای این وبسایت نیز به شما کمک می‌کند تا به ابزار‌های حرفه‌ای‌تری برای تحلیل توکن‌های NFT دسترسی داشته باشید. چارت‌های داده مربوط به هر توکن و مجموعه‌های آن نیز در نسخه PRO در دسترس هستند.

برخی از داده‌هایی که شما می‌توانید در نسخه اشتراک پولی آن دریافت کنید شامل سیگنا‌ل‌های NFT و داده‌های تاریخی کلکسیون‌ها می‌شود. سیستم رتبه‌دهی Moby می‌تواند در یافتن بهترین توکن NFT برای سرمایه‌گذاری به شما کمک کند.

در حالی که برخی از ویژگی‌های این وبسایت به صورت کاملا رایگان ارائه شده‌اند اما نسخه پولی آن با قیمت 0.1 ETH در ماه می‌تواند گستره عملیاتی شما را افزایش دهد.

nft tools 10

مهم‌ترین مزایای وبسایت Moby عبارت‌اند از:

  • استفاده آسان از وبسایت به شکلی که حتی تازه کاران نیز می‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.
  • ارائه داد‌های دقیق و به روز در عرض 60 دقیقه
  • نسخه‌های رایگان و پولی

اما مهم‌ترین معایب آن نیز عبارت‌اند از:

  • داده‌های ارائه شده در یک صفحه به شکل منظم گردآوری نشده‌اند.
  • در واقع بهترین ویژگی‌های این وبسایت در پشت نسخه پولی آن است که در هر ماه 0.1 ETH قیمت دارد.

15. NFT Stats

یک ابزار آسان و با تجریه کاربری راحت که در آن همه کاربران می‌توانند به راحتی با ویژگی‌های آن ارتباط برقرار کنند.

در این وبسایت نیز ویژگی‌های تحلیل NFT قدرتمندی قرار دارد. با این که ویژگی‌های ارائه شده در این وبسایت کمی ساده هستند اما شما می‌توانید اطلاعات مربوط به هر کلکسیون را مشاهده کنید.

کلکسیون‌های محبوب که در این وبسایت رتبه بندی شده‌اند را می‌توان براساس حجم فروش یا رتبه کمیابی، فیلتر و مرتب کرد. امکان فیلتر و مرتب سازی برترین مجموعه‌های فروخته شده در ماه، هفته و یا 24 ساعت گذشته نیز از دیگر قابلیت این وبسایت است.

مهم‌ترین مزایای این وبسایت عبارت‌اند از:

  • ابزار ساده ردیابی توکن‌های NFT که تحلیل‌های با بینش کلی در اختیار کاربر قرار می‌دهد
  • استفاده از ابزار و ویژگی‌های آن کاملا رایگان است.

برخلاف اغلب ابزار‌های عنوان شده در این لیست، این وبسایت کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. مهم‌ترین معایب NFT Stats عبارت‌اند از:

  • ویژگی‌های ارائه شده نسبت به سایر وبسایت‌های مشابه در این وبسایت کمتر هستند.

16. Rarity Mon

یک ابزار ردیابی و تحلیل با دقت بالا برای توکن‌های NFT که اطلاعات مفیدی از پارامتر کمیابی توکن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

این ابزار در واقع یک بات دیسکورد و تحت وب است که شما را از نادر‌ترین توکن پروژه‌های فعلی و مجموعه‌هایی که در آینده عرضه می‌شوند، آگاه می‌کند.

به خاطر داشته باشید که ابزار Rarity Mon از فرمول محاسبه کمیابی آماری برای نشان دادن میزان کمیابی خواص توکن‌ها قبل از نشان دادن امتیاز کلی آن‌ها استفاده می‌کند. کلکسیون‌های جدید در این وبسایت در کمتر از 2 ساعت لیست می‌شوند.

nft tools 11

مهم‌ترین مزایای استفاده از RarityMon عبارت‌اند از:

  • 10 بات بررسی کمیابی توکن‌های NFT در سرور دیسکورد این وبسایت
  • اضافه شدن کلکسیون‌های جدید در کمتر از چند ساعت

از آن‌جایی که در این لیست، RarityMon نسبت به بقیه کمی متفاوت است، باید معایب آن را به طور کامل مد نظر قرار دهید. مهم‌ترین ایرادات وارده به این ابزار عبارت‌اند از:

  • فقط توکن‌های مستقر بر روی شبکه Ethereum و Solana نمایش داده می‌شوند.
  • به دلیل قابلیت‌های بصری بالای وبسایت آن، سرعت بارگیری و گاهی عملکرد آن بسیار آهسته است.

17. Trait Sniper

این ابزار ردیابی توکن‌های NFT نیز به شما کمک می‌کند تا جزییات کاملی از پروژه‌های فعلی و آتی NFT را به دست بیاورید.

این موضوع در اتخاذ تصمیم سرمایه‌گذاری بر روی توکن‌های دسته اول اهمیت زیادی دارد. بات این وبسایت به نام Trait Sniper bot همه توکن‌های NFT موجود را از نظر کمیابی بررسی و رتبه‌دهی می‌کند.

این سرویس در دو نسخه پولی و رایگان ارائه می‌شود که در نسخه اشتراک پولی، قابلیت‌هایی مانند هشدار در لحظه برای عرضه شدن مجموعه‌های جدید شامل امتیاز کمیابی آن‌ها را در خود جای داده است.

انتخاب توکن‌های NFT در این ابزار همراه با اطلاعاتی مانند امتیاز کمیابی، رتبه کمیابی، بالاترین پیشنهاد معامله و قیمت فعلی خواهند بود.

مهم‌ترین مزایای این ابزار عبارت‌اند از:

  • ارائه اطلاعات در مورد پروژه‌های تازه با قیمت مناسب
  • یک کانال دیسکورد مناسب
  • نسخه رایگان و پولی

و اما مهم‌ترین معایب این وبسایت عبارت‌اند از:

  • از عمر آن چیز زیادی نگذشته و اخیرا عرضه شده است.
  • پشتیبانی از مشتریان آن‌ها چندان وضعیت خوبی ندارد و بیشتر سوالات در سرور دیسکورد این سرویس مطرح می‌شود.

چرا باید از ابزار ردیابی NFT استفاده کنیم؟

شما چه معامله‌گر با تجربه باشید و چه تازه کار، استفاده از ابزار‌های ردیابی توکن‌های NFT برای شناسایی میزان کمیابی آن‌ها برای اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری سریع توصیه می‌شود.

مهم‌ترین بخش ایجاد یک سبد دارایی NFT قدرتمند این است که تا حد ممکن از اتفاقات و ترند‌های روز دنیای NFT آگاه شوید. با کسب اطلاعات زیاد در مورد هر توکن NFT که فکر می‌کنید سرمایه‌گذاری بر روی آن ممکن است سود ده باشد، می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌تری در جهت سرمایه‌گذاری هوشمندانه و پرهیز از قرار دادن پول در توکن‌های NFT با ارزش کمتر اتخاذ کنید.

در این مسیر حتی شما می‌توانید از روش‌های دستی محاسبه کمیابی توکن‌های NFT بهره ببرید اما این روش‌ها زمان قابل توجهی را از شما خواهند گرفت و البته همیشه نتایج به دست آمده از آن‌ها دقیق نیستند. به همین دلیل استفاده از یک ابزار ردیابی توکن‌های NFT می‌تواند تصمیم مناسبی باشد.

اگر در مورد استفاده از یک ابزار ردیابی توکن مطمئن نیستید بهتر است ابتدا نسخه‌های رایگان موجود را امتحان کنید.

نتیجه گیری

 با این که در دنیای اینترنت ابزار‌های بسیاری برای ردیابی توکن‌های NFT‌ و کلکسیون‌های آن وجود دارد اما لیست ارائه شده در اینجا با بررسی‌های دقیق‌تری انتخاب شده است.

هر یک از ابزار‌های موجود ویژگی‌های متنوعی ارائه می‌دهند که بهترین آن‌ها، ابزاری است که تحلیل‌های گسترده و ارزشمندی از مجموعه توکن‌های NFT و خواص آن ارائه دهد. رابط کاربری آسان نکته دیگری است که باید در هنگام استفاده از این سرویس‌ها آن را مد نظر قرار دهید.

انتخاب ابزار ردیابی NFT کارآمد برای کنترل سبد دارایی‌تان می‌تواند ردیابی ترند‌های روز را سهولت ببخشد.

البته شما می‌توانید از هر سرویسی برای ردیابی توکن‌های NFT‌ بهره ببرید اما توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر از جزییات و ویژگی‌های آن‌ها، برای مقایسه هر یک کمی وقت بگذارید. نکته دیگری که در هنگام ردیابی توکن‌های NFT با استفاده از ابزار‌های موجود با آن مواجه خواهید شد، دقت داده‌ها است.

در اینجا نیز پیشنهاد می‌شود داده‌های به دست آمده را با چند منبع دیگر به خوبی مقایسه و از دقت اطلاعات اطمینان حاصل کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx