5 استراتژی برای معامله با اندیکاتور Awesome Oscillator

اندیکاتور awesome oscillator

اندیکاتور Awesome Oscillator یک اندیکاتور تکنیکال است که اولین بار توسط معامله‌گر و تحلیلگر سرشناس، بیل ویلیامز، ساخته شد.

در این مقاله این اندیکاتور را معرفی کرده و بهترین استراتژی‌های معاملاتی آن را بررسی خواهیم کرد.

نکات کلیدی

  • اندیکاتور Awesome Oscillator از اندیکاتورهای شناسایی مومنتوم بازار است.
  • اندیکاتور Awesome Oscillator می‌تواند به معامله‌گران سیگنال‌های خرید یا فروش را بر اساس تغییرات میله‌های هیستوگرام اندیکاتور و بسته به الگویی که نشان می‌دهند، بدهد.
  • سه الگو یا استراتژی برتر اندیکاتور Awesome Oscillator شامل بشقاب پرنده، قله‌های دوقلو و کراس اوور خط صفر است که همگی می‌توانند صعودی یا نزولی باشند.
  • خالق اندیکاتور Awesome Oscillator، بیل ویلیامز، چند اندیکاتور دیگر از جمله اندیکاتور Alligator بیل ویلیامز و فراکتال را ساخته است که در میان تریدرها کاربرد دارند.

اندیکاتور AO چیست؟

اندیکاتور Awesome Oscillator یا به اختصار اندیکاتور AO یکی از اندیکاتورهای تکنیکال برای تشخیص مومنتوم قیمت است که حرکات اخیر بازار را با حرکات تاریخی آن مقایسه می‌کند.

عناوین مطلب:

این اسیلاتور از یک خط صفر در مرکز استفاده می‌کند، که در دو طرف آن حرکات قیمت بر اساس مقایسه دو میانگین متحرک مختلف ترسیم می‌شود.

تریدرها‌ می‌توانند از اطلاعاتی که اندیکاتور Awesome Oscillator ارائه می‌کند برای پیش‌بینی مومنتوم بازار و این‌که آیا روند فعلی ادامه پیدا می‌کند یا تغییر جهت می‌دهد استفاده کنند.

اگر اندیکاتور Awesome Oscillator بالای خط صفر باشد، بازار در حال حاضر صعودی است اما ممکن است مومنتوم آن وارد فاز نزولی شود.

در مقابل، اگر اندیکاتور Awesome Oscillator زیر خط صفر باشد، بازار در حال حاضر نزولی است، اما مومنتوم ممکن است به فاز صعودی تغییر کند.

در نمودار قیمت زیر نمایش اندیکاتور Awesome Oscillator و نحوه نمایش مومنتوم بازار در بالا و پایین خط صفر را مشاهده می‌کنید:

میله‌های سبز نشان دهنده حرکت صعودی و میله‌های قرمز نشان دهنده حرکت نزولی قیمت است.

اندیکاتور awesome oscillator
نمایش اندیکاتور AO در زیر نمودار قیمت

مانند تمام اندیکاتور‌های تکنیکال دیگر، سیگنال‌های اندیکاتور Awesome Oscillator رفتار بازار به شیوه‌ای خاص را تضمین نمی‌کنند.

به همین دلیل، بسیاری از تریدرها‌ هنگام معامله با این اسیلاتور باید اقدامات لازم مانند قرار دادن حد ضرر را برای مدیریت ریسک معاملات انجام دهند.

همچنین، هرگز نباید به تنهایی به سیگنال‌های هیچ اندیکاتوری اکتفا کرد و باید حتماً تمام سیگنال‌ها را به کمک ابزارها و اندیکاتورهای تکنیکال دیگر تأیید کرد.

فرمول اندیکاتور Awesome Oscillator

اگرچه احتمالاً هیچ وقت لازم نخواهد بود تا اندیکاتور Awesome Oscillator را شخصاً به صورت دستی حساب کنید، اما آگاهی از محاسبات ریاضی پشت اندیکاتور می‌تواند در درک تصویر بزرگ به شما کمک کند.

محاسبه Awesome Oscillator کاملاً ساده است؛ برای این کار باید میانگین متحرک ساده 5 دوره‌ای را از میانگین متحرک ساده 34 دوره‌ای کم کنید.

همان‌طور که شاید بدانید خط میانگین متحرک ساده (SMA) بر اساس قیمت بسته شدن کندل‌ها در یک دوره معین محاسبه می‌شود.

در واقع، محاسبه SMA بر اساس قیمت بسته شدن کندل‌ها یکی از رایج‌ترین روش‌های محاسبه میانگین‌های متحرک است.

اما در اندیکاتور AO، میانگین‌های 34 و 5 دوره‌ای بر اساس میانگین حسابی بالاترین و پایین‌ترین قیمت کندل‌ها در بازه زمانی انتخاب شده –یا به طور خلاصه میانگین قیمت- اندازه‌گیری می‌شوند.

میانگین قیمت = (بالاترین قیمت + پایین‌ترین قیمت)/2

اما فرمول اندیکاتور Awesome به شرح زیر است:

AO = SMA(Median Price, 5) – SMA(Median Price, 34)

که در آن Median Price به معنای میانگین قیمت است.

نحوه خواندن اندیکاتور Awesome Oscillator

بسته به پلتفرم معاملاتی شما، اندیکاتور تغییرات بین دو میانگین متحرک ساده را به طور کلی در یک هیستوگرام رنگی ترسیم می‌کند که یک خط صفر آن‌ها را از هم جدا می‌کند.

اگر تنظیمات اصلی اندیکاتور را تغییر نداده باشید، میله‌های افزایشی به رنگ سبز هستند و میله‌هایی که مقدار آن‌ها کاهش پیدا می‌کند به رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند.

به راحتی می‌توانید این رنگ‌ها را در تنظیمات اندیکاتور تغییر دهید.

رنگ های میله
تنظیمات رنگ‌های میله‌ها

بسته به اینکه SMA سریع (5 دوره‌ای) بالاتر یا پایین‌تر از SMA آهسته (34 دوره‌ای) باشد، میله‌های هیستوگرام می‌توانند بالا یا زیر خط صفر باشند.

اندیکاتور AO در حالت اول مثبت خواهد بود زیرا میله‌های آن بالاتر از سطح صفر است. همچنین، این اندیکاتور در حالت دوم منفی خواهد بود چرا که میله‌های هیستوگرام زیر سطح صفر هستند.

با قدرت گرفتن روند، میانگین‌های متحرک بیشتر از یکدیگر فاصله می‌گیرند و این باعث می‌شود میله‌های هیستوگرام در بالا یا پایین خط صفر بیشتر کشیده شوند (و به ترتیب نشان دهنده صعودی و نزولی بودن روند باشند).

بر خلاف اسیلاتور استوکاستیک که بین 0 تا 100 نوسان می‌کند، اسیلاتور Awesome هیچ محدودیتی ندارد.

نحوه استفاده از اندیکاتور Awesome Oscillator؛ 5 استراتژی برتر

خواندن

اندیکاتور Awesome Oscillator می‌تواند یک ابزار کاربردی در جعبه ابزار تحلیل تکنیکال شما باشد. تنها چیزی که حالا به آن نیاز داریم آشنایی با نحوه استفاده از این اسیلاتور است.

حالا که با مبانی اصلی اندیکاتور Awesome Oscillator آشنا شدیم، بیایید با پنج استراتژی سودآور آن برویم که می‌توانید آن‌ها را در نمودار قیمت تست کنید.

استراتژی اول: کراس اوور خط صفر

ساده‌ترین راه برای استفاده از اندیکاتور Awesome Oscillator، استراتژی کراس اوور خط صفر است. این سیگنال ساده‌ترین اما غیرمطمئن‌ترین روش در بین پنج استراتژی مورد بحث ما در این مقاله است.

کراس اوور
استراتژی کراس اوور اندیکاتور AO

کراس اوور (عبور هیستوگرام به سمت مخالف) خط صفر تغییر در مومنتوم بازار را نشان می‌دهد.

سیگنال خرید زمانی ایجاد می‌شود که هیستوگرام AO خط صفر را از ناحیه منفی (زیر 0) به ناحیه مثبت (بالای 0) بشکند. در حالی که سیگنال فروش زمانی ایجاد می‌شود که هیستوگرام خط صفر را از بالای خط صفر بشکند و به منطقه منفی (زیر 0) حرکت کند.

ساده‌انگارانه است اگر فکر کنیم هر بار که کراس اوور مثبت رخ دهد خرید کنیم و با کراس اوور منفی بفروشیم می‌توانیم در بلندمدت به سودآوری برسیم.

در تئوری شاید این‌طور باشد، اما نباید بدون گرفتن تأییدیه از هیچ سیگنالی، شامل سیگنال‌های AO، استفاده کنید.

استراتژی دوم: بشقاب پرنده

در استراتژی بشقاب پرنده هدف شناسایی تغییرات ایجاد شده در سه میله متوالی هیستوگرام در یک سمت خط صفر است.

الگوی بشقاب پرنده صعودی زمانی تشکیل می‌شود که اندیکاتور AO بالای خط صفر باشد و سه میله به ترتیب شامل یک میله قرمز، میله قرمز دوم کوتاه‌تر از اولی و یک میله سبز بلافاصله پس از آن‌ها در هیستوگرام تشکیل شود.

این الگو شبیه یک فرورفتگی نعلبکی شکل کوچک در هیستوگرام کلی است.

پس از تشکیل بشقاب پرنده صعودی، معامله‌گران می‌توانند در میله سوم (سبز) یا چهارم، به شرط سبز بودن، وارد پوزیشن لانگ یا خرید شوند.

الگوی بشقاب پرنده نزولی زیر خط صفر قرار می‌گیرد و از دو میله سبز متوالی تشکیل شده است که دومی کوتاه‌تر از اولی است و به دنبال آن‌ها یک میله قرمز تشکیل می‌شود.

معامله‌گران می‌توانند در میله سوم یا بعد از چهارم، به شرط قرمز بودن، وارد معامله شورت یا فروش شوند.

بشقاب پرنده
سیگنال‌های استراتژی بشقاب پرنده

شرایط بشقاب پرنده صعودی (سیگنال خرید):

  • AO بالای خط صفر
  • 2 میله قرمز متوالی و یک میله سبز به دنبال آن‌ها
  • ثبت سفارش خرید در لحظه باز شدن میله چهارم هیستوگرام

شکل‌گیری بشقاب پرنده نزولی نشان می‌دهد که مومنتوم قیمت در حال تغییر است و می‌توان به فکر معاملات فروش بود.

شرایط بشقاب پرنده نزولی (سیگنال فروش):

  • AO زیر خط صفر
  • 2 میله سبز متوالی و یک میله قرمز به دنبال آن‌ها
  • ثبت سفارش فروش در لحظه باز شدن میله چهارم هیستوگرام

استراتژی سوم: قله‌های دوقلو

در این استراتژی تریدر تلاش می‌کند تا با بررسی تفاوت بین دو قله تشکیل شده هیستوگرام در یک سمت خط صفر، تغییر جهت‌های بازار را شناسایی کند. این ستاپ می‌تواند هم به صورت صعودی و هم نزولی رخ دهد.

قله‌های دوقلوی صعودی: این الگو زمانی اتفاق می‌افتند که دو قله در مومنتوم زیر خط صفر وجود داشته باشد، که قله دوم کوتاه‌تر از قله اول و نزدیک‌تر به خط صفر باشد.

شرط معتبر بودن این الگو این است که اندیکاتور Awesome Oscillator باید در طول تشکیل هر دو قله زیر خط صفر بماند و میله بعدی هیستوگرام پس از قله دوم نیز باید سبز باشد.

این الگو نشانه شروع یک روند صعودی و سیگنال خرید است. بیشتر بخوانید: روش تشخیص معکوس شدن روند قیمت‌ (با الگوی کف دوقلو)

قله های دوقلو
استراتژی قله‌های دوقلو

قله‌های دوقلوی نزولی: الگوی نزولی قله‌های دوقلو زمانی است که شرایط بالا به صورت کاملاً معکوس برقرار شود. به این معنی که هر دو قله باید در مومنتوم بالای خط صفر اتفاق بیفتند و قله دوم نسبت به اولی کوتاه‌تر – یا نزدیک‌تر به خط صفر – باشد.

همچنین، باید بررسی کنید که میله بعدی هیستوگرام بعد از قله دوم قرمز باشد تا مطمئن شوید که قله دوم تشکیل شده و به رشد خود ادامه نمی‌دهد.

استراتژی چهارم: واگرایی

واگرایی در معاملات روزانه زمانی اتفاق می‌افتد که بین جهت قیمت یک دارایی و اسیلاتور اختلاف وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر قیمت دارایی افزایش یابد و شیب هیستوگرام کاهش یابد، واگرایی رخ می‌دهد. برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و اسیلاتور افزایش یابد، می‌گوییم بین قیمت و اسیلاتور همگرایی وجود دارد.

اندیکاتور Awesome Oscillator بیل ویلیامز می‌تواند مانند اسیلاتورهای دیگر در تعیین واگرایی به تریدر کمک کند.

در شکل زیر می‌توانید ببینید که چگونه قیمت جفت ارز دیجیتال AAVE/BNB در حال افزایش است در حالی که اندیکاتور AO در حال از دست دادن مومنتوم است.

تریدرهای‌ روزانه می‌توانند از واگرایی اندیکاتور Awesome Oscillator برای شناسایی ستاپ‌های برگشتی احتمالی استفاده کنند، چرا که واگرایی‌های تشکیل شده در اسیلاتور می‌تواند نشانه‌ای از تغییر احتمالی روند قیمت باشد.

برای مثال، واگرایی نزولی می‌تواند نشانه وارد شدن قیمت به فاز اصلاحی و سیگنالی برای خروج از معاملات لانگ باشد. در مقابل، واگرایی صعودی نشان می‌دهد که قیمت در آستانه تغییر جهت است و معامله‌گر باید از پوزیشن شورت خارج شود.

واگرایی
استراتژی واگرایی اندیکاتور Awesome Oscillator
  • سیگنال فروش زمانی ایجاد می‌شود که قیمت دارایی سقف‌های بالاتر تشکیل دهد، در حالی که در هیستوگرام سقف‌های پایین‌تر تشکیل شود – به این شرایط واگرایی نزولی می‌گویند.
  • سیگنال خرید زمانی تولید می‌شود که قیمت دارایی کف‌های پایین‌تر تشکیل دهد، در حالی که هیستوگرام اسیلاتور کف‌های بالاتر ایجاد کند – این شرایط واگرایی صعودی نامیده می‌شود.

استراتژی پنجم: اسکالپینگ

اسکالپینگ یک روش معاملاتی است که در آن هدف کسب سودهای نسبتاً کوچک اما از تعداد معاملات بیشتر است. برای این کار تریدر باید در طول روز معاملات زیادی را باز کند و در کمترین زمان ممکن از آن‌ها خارج شود.

از این استراتژی می‌توان در هر تایم فریمی استفاده کرد، اگرچه بیشترین کاربرد آن در تایم‌های کوچک‌تر مانند نمودار 5 و 1 دقیقه‌ای است.

شاید چیزی به نام «بهترین تایم فریم برای اسکالپ» وجود نداشته باشد، اما بیشتر تریدرها از تایم فریم‌های بین یک تا پانزده دقیقه برای معاملات خود استفاده می‌کنند.

اندیکاتور Awesome Oscillator به عنوان ابزاری کاربردی در روش اسکالپ کردن در کسب سود از مومنتوم قیمت دارایی به تریدر کمک می‌کند، به خصوص زمانی که از سایر اندیکاتور‌های تکنیکال در کنار آن استفاده کرد.

برای استفاده از این اسیلاتور در روش اسکالپینگ تریدر باید به دنبال شناسایی نواحی خاصی از نمودار باشد که در آن اندیکاتور از حرکت قیمت فاصله می‌گیرد (بین آن‌ها واگرایی رخ می‌دهد). این نواحی فرصت مناسبی برای کسب سود از مومنتوم قیمت است.

برای کسب سود حداکثری، تریدر‌ باید معامله خود را در محدوده واگرایی آغاز کرده و به محض وارونه شدن مومنتوم از معامله خارج شود.

استراتژی‌های ترکیب اندیکاتور AO با سایر اندیکاتور‌های تکنیکال

یکی از قوانین کلی در دنیای معامله‌گری این است که برای شناسایی ستاپ‌های معاملاتی فقط به یک اندیکاتور اکتفا نکنید و حتماً از ابزارهای دیگر برای دریافت تأییدیه سیگنال‌ها استفاده کنید.

حتی بهترین اندیکاتور‌های تکنیکال در بیشتر مواقع ممکن است سیگنال‌های نادرستی بدهند. اما برای بالا بردن دقت سیگنال‌ها چه باید کرد؟

در چنین شرایطی باید از سایر اندیکاتورهای تکنیکال مناسب کمک گرفت! ترکیب دو اندیکاتور که با هم سازگاری دارند به تولید سیگنال‌های سریع و دقیق‌تر برای معاملات روزانه کمک می‌کند.

اندیکاتور Awesome Oscillator یک اسیلاتور مومنتوم است و اگر آن را با سایر اسیلاتورهای مومنتوم مانند RSI یا MACD ترکیب کنید، می‌توانید تأییدیه‌های خوبی از آن‌ها دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده همزمان از MACD و RSI برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی

علاوه بر این، اندیکاتور AO را می‌توان با اندیکاتور‌های دسته‌های دیگر، مثلاً اندیکاتور نوسانات باندهای بولینگر یا اندیکاتور ADX ترکیب کنید.

در زیر با دو استراتژی معاملاتی که شامل ترکیب اندیکاتور Awesome Oscillator و مکدی و Accelerator Oscillator است را بررسی خواهیم کرد.

استراتژی Awesome Oscillator و مکدی

دو اندیکاتور Awesome Oscillator و مکدی کاملاً مکمل یکدیگر در نمودار هستند.

اندیکاتور AO را شاید بتوان نسخه ارتقا یافته‌ای از مکدی معمولی دانست. از آنجا که مکدی بر اساس میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) کار می‌کند، سریع‌تر به تغییرات قیمت واکنش نشان می‌دهد و زودتر از اندیکاتور AO سیگنال تولید می‌کند.

برای درک بهتر این موضوع دو اندیکاتور مکدی و AO را روی نمودار قیمت اضافه کرده‌ایم که نتیجه را در شکل زیر می‌بینید:

مکدی و AO
ترکیب اندیکاتورهای AO و مکدی در نمودار قیمت

یکی از استراتژی‌هایی که می‌توان از ترکیب مکدی و AO به دست آور، کراس اوور مکدی است که در ادامه اندیکاتور AO آن را تأیید کند.

در این استراتژی باید به دنبال کراس اوور صعودی مکدی و سپس ورود اندیکاتور AO به منطقه مثبت خواهیم بود.

پس از این‌که اندیکاتور Awesome Oscillator کراس اوور صعودی مکدی را تأیید کرد، معامله را باز می‌کنیم.

نقطه‌ای که AO روی هیستوگرام مکدی می‌رود می‌تواند نقطه خروج از معامله برای تریدرهایی باشد که به دنبال سیو سود معامله هستند.

همان‌طور که دیدید استراتژی مکدی و اندیکاتور مبتنی بر یک اصل ساده است: اندیکاتور اول یک سیگنال تولید می‌کند و دومی آن را تأیید می‌کند.

سیگنال‌های تولید شده توسط این اندیکاتورها یکسان است، با این تفاوت که سیگنال AO تا حدودی تأخیر دارد.

به همین دلیل است که نباید تنها به سیگنال‌های تولید شده توسط یک اندیکاتور اعتماد کنید.

استراتژی اندیکاتور Awesome Oscillator و Accelerator Oscillator

اندیکاتورهای Awesome Oscillator و Accelerator Oscillator می‌توانند در کنار هم نتایج قابل قبولی تولید کنند. نحوه کار ترکیب آن‌ها به این صورت است که اولی یک سیگنال تولید می‌کند و دومی آن را تأیید می‌کند.

در شکل زیر ترکیب اندیکاتورهای AC و AO را در نمودار مشاهده می‌کنید:

ترکیب ac و ao
ترکیب اندیکاتورهای Awesome Oscillator و Accelerator Oscillator

در این استراتژی باید به دنبال سیگنالی از AcceleratorOscillator و تأییدیه از AO باشیم.

سیگنال‌های اندیکاتور AC:

  • دو میله سبز متوالی در ناحیه مثبت (بالای خط صفر) و دو میله قرمز متوالی در منطقه منفی (زیر خط صفر) به ترتیب به عنوان سیگنال خرید و فروش.

تأییدیه اندیکاتور AO:

  • کراس اوور خط صفر: سیگنال خرید زمانی ایجاد می‌شود که هیستوگرام AO خط صفر را از ناحیه منفی (زیر 0) به ناحیه مثبت (بالای 0) بشکند. در حالی که سیگنال فروش زمانی تولید می‌شود که هیستوگرام خط صفر را از بالای خط صفر بشکند و به منطقه منفی (زیر 0) حرکت کند.

اول از همه، می‌توانیم سیگنال فروش تولید شده توسط AC (2 میله قرمز متوالی زیر صفر خط) را ببینیم که بعداً توسط AO (کراس اوور خط صفر از بالا) تأیید شده است.

دومین سیگنال تولید شده توسط AC یک سیگنال خرید (2 میله سبز متوالی بالای خط صفر) است که بعداً توسط AO (کراس اوور خط صفر از پایین) تأیید شده است.

می‌توان نتیجه گرفت که هر دو اندیکاتور مکمل یکدیگر در نمودار معاملاتی هستند. با این حال، به گفته ویلیامز، راه بهتری برای استفاده از دو اندیکاتور AO و AC هم وجود دارد.

خود بیل در کتاب «Trading Chaos» به تریدرها توصیه می‌کند که از اندیکاتور Alligator در استراتژی ترکیبی Awesome Oscillator و Accelerator Oscillator به عنوان عامل اصلی تعیین کننده انجام یا عدم انجام معامله استفاده کنند.

اندیکاتور Alligator یکی دیگر از اندیکاتور‌های تکنیکال است که توسط بیل ویلیامز طراحی شده است.

به طور خلاصه، هیستوگرام‌های AO و AC می‌توانند سیگنال‌های خاصی را بر اساس وضعیت کلی بازار که اندیکاتور تمساح نشان می‌دهد، تشخیص دهند.

سؤالات متداول

اندیکاتور Awesome Oscillator چیست؟

اسیلاتور Awesome Oscillator یک اندیکاتور تکنیکال است که وجود یا عدم وجود روند قیمت را نشان می‌دهد و از آن برای تشخیص مومنتوم بازار استفاده می‌شود. این اندیکاتور همچنین قدرت یا ضعف روند فعلی را نشان می‌دهد.

استراتژی اندیکاتور Awesome Oscillator چیست؟

معامله‌گران می‌توانند از خطوط سیگنال برای تفسیر مسیر حرکت بازار استفاده کنند. اگر هیستوگرام اندیکاتور به بالای خط صفر عبور کند، این یک سیگنال خرید را نشان می‌دهد، اما اگر هیستوگرام به زیر خط صفر برود، سیگنال حرکت نزولی بوده و باید به فکر معاملات شورت بود.

بهترین اندیکاتورهای دیگر برای ترکیب با اندیکاتور AO کدام است؟

برای تأیید سیگنال‌های اندیکاتور AO می‌توان از اندیکاتورهای مانند مکدی، Accelerator Oscillator و اندیکاتور Alligator استفاده کرد.

سخن پایانی

اندیکاتور Awesome Oscillator توسط معامله‌گر سرشناس، بیل ویلیامز، برای تشخیص مومنتوم بازار توسعه یافته است.

این اندیکاتور از یک خط صفر و یک هیستوگرام تشکیل شده است که بر اساس دو میانگین متحرک ساده محاسبه و در بالا یا زیر خط صفر ترسیم می‌شود.

در این مقاله با نحوه کار اندیکاتور AO و پنج استراتژی رایج آن شامل قله‌های دوقلو، بشقاب پرنده و کراس اوور خط صفر آشنا شدیم.

شایان ذکر است که به تنهایی نمی‌توان به سیگنال‌های تولیدی اندیکاتور AO اعتماد کرد و حتماً باید از ابزارهای تکنیکال دیگر مانند اندیکاتور مکدی برای تأیید سیگنال‌ها استفاده کرد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

اندیکاتور تحلیل تکنیکال (معرفی و آموزش)

1 1 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx