تشخیص بهترین زمان خرید بیت‌کوین

بهترین زمان خرید بیت کوین

از چند سال اخیر ارزهای دیجیتال مختلفی پا به دنیای گسترده کریپتو گذاشته‌اند و هر یک برای جلب رضایت و توجه افراد علاقه‌مند تلاش کرده‌اند.

دراین‌بین بیت‌کوین به گل سرسبد انقلاب ارزهای دیجیتال تبدیل شده و به‌نوعی درک ما از ماهیت پول در عصر دیجیتال را شکل می‌دهد.

بیت‌کوین از زمان آغاز به کار خود در سال 2009 به طور مداوم توجه‌ها را به خود معطوف کرده است، اما همواره نوسانات قیمتی را تجربه کرده است.

عناوین مطلب:

با هر جهش و افت قیمت بیت‌کوین، این سؤال ایجاد می‌شود که بهترین زمان خرید بیت‌کوین چه زمانی است؟

در این مقاله سعی داریم با استفاده از الگوها و بررسی عوامل متعدد و مؤثر بر تغییرات قیمت بیت‌کوین، به شما در تشخیص بهترین زمان خرید بیت‌کوین کمک کنیم.

نکات کلیدی

  • قیمت بیت‌کوین تحت‌تأثیر عواملی مانند میزان عرضه و تقاضا، نوآوری‌های تکنولوژیکی، تغییرات نظارتی و رویدادهای کلان اقتصادی است.
  • روندها و الگوهای تاریخی نشان می‌دهند که دوره‌های خاص ممکن است فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهتری را ارائه دهند، البته در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی نباید تنها به این روندها تکیه کرد.
  • سرمایه‌گذاری موفق در بیت‌کوین نه‌تنها به زمان‌بندی مناسب، بلکه به یک استراتژی جامع نیز نیاز دارد که این استراتژی می‌تواند شامل تنوع‌بخشی، همگام ماندن با روند‌های بازار و مشاوره گرفتن از متخصصان مالی باشد.

حجم کل معاملات بیت‌کوین؛ یک علامت مهم

حجم معاملات بیت‌کوین یعنی تعداد بیت‌کوین‌های ردوبدل شده در یک بازه زمانی خاص، از زمان آغاز به کار تا کنون رشد قابل‌توجهی داشته که این امر نشان‌دهنده افزایش فعالیت بازار است.

در حقیقت افزایش حجم معاملات حاکی از محبوبیت روزافزون بیت‌کوین و پذیرش فزاینده آن به‌عنوان یک راه برای سرمایه‌گذاری است.

حجم معاملات بر اساس عواملی مانند تغییرات قیمت، تغییرات نظارتی، پیشرفت‌های تکنولوژی و رویدادهای جهانی تغییر می‌کند.

حجم معاملات بیت‌کوین و بهترین زمان برای خرید آن

هاوینگ بیت‌کوین؛ رویداد مهم

هاوینگ یا نصف‌شدن پاداش استخراج بیت‌کوین رویدادی است که هر 4 سال یک‌بار و زمانی که 210000 بلاک بیت‌کوین استخراج شود رخ می‌دهد.

این مکانیسم داخلی پاداشی را که ماینرها برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و استخراج بیت‌کوین‌های جدید دریافت می‌کنند را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

این اقدام استراتژیک به‌منظور تنظیم نرخ تورم بیت‌کوین و محافظت از کمبود آن است و به طور ویژه بر عرضه این ارز دیجیتال محبوب تأثیر می‌گذارد.

باتوجه‌به هاوینگ‌های گذشته می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که با هر هاوینگ افزایش قیمت قابل‌توجهی مشاهده می‌شود و دلیل آن پویایی عرضه و تقاضا است.

آخرین هاوینگ در ماه می 2020 اتفاق افتاد و پاداش بلاک را از 12,5 به 6,25 بیت‌کوین کاهش داد و پیش‌بینی می‌شود که در آوریل 2024 نیز هاوینگ رخ دهد و پاداش ماینینگ به نصف کاهش پیدا کند، بنابراین می‌توان انتظار یک افزایش قیمت دیگر را داشت.

سیر قیمت بیت‌کوین در سال 2022 در مقابل 2023

قیمت بیت‌کوین از سال 2021 تا کنون سفری پر فراز و نشیب را تجربه کرده است.

در نوامبر 2021 شاهد افزایش قیمت بیت‌کوین و رسیدن آن به 68,789 دلار بودیم، اما همان‌طور که می‌دانید دنیای ارزهای دیجیتال فرازوفرود بسیار دارد و نمی‌توان انتظار داشت قیمت تا ابد در اوج یا در قعر بماند.

در ژوئن 2022 قیمت بیت‌کوین به‌شدت کاهش پیدا کرد و به 17,592 رسید. از آن زمان به‌تدریج قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا کرد تا جایی که در 22 می 2023 هر بیت‌کوین ارزشی معادل 26,894,03 داشت.

عوامل زیر همگی می‌توانند بر قیمت بیت‌کوین تأثیر بگذارند و آن را افزایش دهند:

  • شرایط اقتصاد کلان
  • پیشرفت‌های فناوری در حوزه کریپتو
  • تغییرات نظارتی
  • افزایش پذیرش نهادی
  • نوآوری مستمر
  • کمبود ذاتی بیت‌کوین

به‌عنوان‌مثال، فروپاشی صرافی FTX تأثیر زیادی بر بازار کریپتو داشت و منجر به سقوط قیمت بیت‌کوین در سه‌ماهه دوم سال 2022 شد.

از سوی دیگر عوامل زیر خطر سقوط قیمت بیت‌کوین را به همراه دارند:

  • تشدید مقررات
  • رکود اقتصادی
  • مسائل فنی

باتوجه‌به اینکه عوامل زیادی به طور مثبت و منفی بر قیمت بیت‌کوین مؤثر هستند و قیمت این ارز نوسانات زیادی دارد، انجام تحقیقات دقیق قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.

تکامل بیت‌کوین تا وضعیت فعلی آن از پذیرش انبوه و روبه‌رشد آن حاصل شده که در حجم معاملات نیز منعکس شده است.

در نهایت به دلیل عوامل تأثیرگذار متعدد بر قیمت بیت‌کوین، چشم‌انداز آن همواره در حال تحول است که فرصت‌ها و خطرات این دارایی دیجیتال را نشان می‌دهد.

مودار قیمت بیت‌کوین از سال 2010 تا انتهای ماه مه 2023
نمودار قیمت بیت‌کوین از سال 2010 تا انتهای ماه مه 2023

چه چیزی باعث نوسان قیمت بیت‌کوین می‌شود؟

ارزش بیت‌کوین بر اساس تعداد بی‌شماری از عوامل، در نوسان است که عمدتاً توسط تعادل بین عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

هنگامی که تقاضا برای بیت‌کوین افزایش می‌یابد، قیمت به طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند، زیرا عرضه این ارز دیجیتال محدود است.

بر عکس، کاهش تقاضا یا افزایش عرضه، مانند استخراج اضافی بیت‌کوین، می‌تواند باعث کاهش قیمت شود. در مقاله‌ای دیگر به‌طور کامل به بهترین زمان فروش بیت‌کوین پرداخته‌ایم.

بااین‌وجود، قیمت بیت‌کوین به‌شدت تحت‌تأثیر احساسات سرمایه‌گذار است، به‌عنوان‌مثال، قیمت‌های کریپتو به دلیل اخبار یا رویدادهای مهم مرتبط با بیت‌کوین یا بازارهای مالی گسترده‌تر می‌تواند به‌شدت تغییر کند.

در حقیقت یک خبر فارغ از صحت آن می‌تواند بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد و آن را کاهش یا افزایش دهد.

مقررات و پیشرفت‌های تکنولوژیک نیز به میزان قابل‌توجهی در کاهش قیمت بیت‌کوین کمک می‌کند. به‌روزرسانی‌های نظارتی در سراسر جهان می‌تواند ارزش بیت‌کوین را به طور چشمگیری تغییر دهد.

به‌عنوان‌مثال، یک اقتصاد بزرگ که ممنوعیتی را اعمال می‌کند، می‌تواند باعث کاهش قیمت و در نتیجه کاهش ناگهانی تقاضا شود. در مقابل، تغییرات نظارتی حمایت‌کننده از بیت‌کوین می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد.

پیشرفت فناوری از جمله بهبود پروتکل بیت‌کوین یا پیشرفت‌های فناوری گسترده‌‌تر می‌تواند با تأثیرگذاری بر جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران، قیمت را افزایش دهد.

عناصر متمایز در اکوسیستم ارزهای دیجیتال، مانند هاوینگ و نوسانات اقتصادی نیز تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت‌کوین دارند.

هاوینگ بیت‌کوین، به دلیل ایجاد محدودیت در عرضه جدید بیت‌کوین ممکن است باعث تغییر در قیمت شود.

علاوه‌برآن هنگامی که بازارهای سنتی دچار مشکل شوند، ممکن است تقاضا برای بیت‌کوین باتوجه‌به وضعیت آن به‌عنوان طلای دیجیتال و یک پناهگاه امن مالی، بیشتر شود.

نهنگ‌های بازار که سفارش‌های خرید یا فروش در مقیاس بزرگ را اجرا می‌کنند نیز می‌توانند نوسانات ارز دیجیتال را ایجاد کنند.

نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که حتی با آگاهی کامل از این عوامل، پیش‌بینی مسیر قیمت بیت‌کوین به دلیل وجود عناصر مؤثر غیرقابل‌پیش‌بینی و نوسانات ذاتی بازار ارزهای دیجیتال، کار آسانی نخواهد بود.

با مراجعه به سایت گوگل فایننس می‌توانید نموداری از تغییر قیمت بیت‌کوین در طی سال های اخیر به ریال را مشاهده کنید.

آیا بیت‌کوین در سال 2023 مجدد سقوط می‌کند؟

بیت‌کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال پیشرو در جهان، سفری پرنوسان را در سال 2022 پشت سر گذاشته است.

باتوجه‌به این موضوع، بسیاری از سرمایه‌گذاران به چشم‌انداز بیت‌کوین در سال 2023 فکر می‌کنند که آیا بیت‌کوین رشد خواهد کرد یا در یک سرازیری خواهد افتاد.

باید بدانیم که هیچ پاسخ قطعی برای این پرسش وجود ندارد، زیرا قیمت بیت‌کوین همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم تحت‌تأثیر عواملی مانند عرضه و تقاضا، تورم، پیشرفت‌های تکنولوژیکی، احساسات سرمایه‌گذاران و پذیرش گسترده‌تر است.

بااین‌وجود، چندین تحلیل‌گر و متخصص پیش‌بینی‌هایی را بر اساس فرضیات و سناریوهای متفاوت ارائه کرده‌اند.

تیم دریپر که یک میلیاردر سرمایه‌‌دار و علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال است، روندی صعودی را برای بیت‌کوین در آینده نزدیک پیش‌بینی می‌کند.

طبق پیش‌بینی او انتظار می‌رود قیمت بیت‌کوین در اواخر سال 2023 به 250 هزار دلار خواهد رسید که این افزایش قیمت به دلیل مشارکت فزاینده زنان در بازار ارزهای دیجیتال، رویداد هاوینگ پیش‌رو و کاهش عرضه بیت‌کوین‌های جدید در سال 2024 رخ خواهد داد.

دریپر ادعا می‌کند که بیت‌کوین شکل برتر ارز است و در نظر دارد که جایگزین ارزهای سنتی فیات شده و در نهایت به یک استاندارد جهانی تبدیل شود.

از سوی دیگر، تحلیلگرانی وجود دارند که چشم‌اندازی نزولی برای بیت‌کوین دارند.

اریک رابرتسن، رئیس تحقیقات جهانی و استراتژیست ارشد استاندارد چارترد، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال 2023 به دلیل فشارهای نظارتی، مسائل زیست‌محیطی و رقابت سایر ارزهای دیجیتال ممکن است به 5000 دلار کاهش یابد.

او معتقد است که تسلط بیت‌کوین بر بازار دیجیتال کاهش خواهد یافت، زیرا سرمایه‌گذاران سبد سهام خود را با سایر دارایی‌های دیجیتال متنوع می‌کنند که مقیاس‌پذیری، کارایی و سودمندی را افزایش دهند.

رابطه ارزش بیت‌کوین و بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین

مارک موبیوس، سرمایه‌گذار باسابقه و بنیان‌گذار Mobius Capital Partners انتظار دارد که قیمت بیت‌کوین در سال 2023 به 10000 دلار کاهش یابد، زیرا دولت‌ها استفاده از آن را به دلیل کاهش فعالیت‌های غیرقانونی و فرار مالیاتی محدود می‌کنند.

از سوی دیگر کارول الکساندر، استاد مالی در دانشگاه ساسکس، دیدگاه متعادل‌تری ارائه می‌دهد. او پیش‌بینی می‌کند که ارزش بیت‌کوین در سه‌ماهه ابتدایی سال 2023 به 30000 دلار برسد و در نهایت در سه‌ماهه سوم یا چهارم به 50000 دلار برسد.

الکساندر این افزایش را به مشارکت نهنگ‌های ارز دیجیتال نسبت می‌دهد که مقادیر زیادی بیت‌کوین در اختیار دارند و می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر قیمت آن تأثیر بگذارند.

او همچنین پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین از افزایش نوآوری و پذیرش در عرصه کریپتو و همچنین از فشارهای تورمی که ارزش ارزهای فیات را کاهش می‌دهد، سود خواهد برد.

چه نشانه‌هایی به ما در شناخت بهترین زمان خرید بیت‌کوین کمک می‌کنند؟

 پاسخ قطعی به این سؤال که بهترین زمان خرید بیت‌کوین چه زمانی است، باتوجه‌به اینکه قیمت بیت‌کوین تحت‌تأثیر عوامل بسیار متفاوتی قرار دارد، همچنان مبهم است.

بااین‌حال، چندین شاخص کلیدی وجود دارد که می‌تواند شما را برای تصمیم‌گیری درباره زمان مناسب خرید بیت‌کوین، بر اساس میزان تحمل ریسک و اهداف سرمایه‌گذاری راهنمایی کند.

در ادامه به بررسی هر یک از این شاخص‌ها می‌پردازیم تا با کمک آن‌ها بتوانید زمان مناسب برای خرید بیت‌کوین را شناسایی کنید:

1. هاوینگ بیت‌کوین

یکی از شاخص‌ها رویداد نصف‌شدن یا هاوینگ بیت‌کوین است که موجب می‌شود تعداد بیت‌کوین‌ها کاهش یابد و معمولاً قیمت بیت‌کوین را افزایش می‌دهد و این افزایش ناشی از پیش‌بینی کاهش عرضه است.

همان‌طور که قبل از این در مقاله ذکر شد، قیمت بیت‌کوین در ماه‌ها و سال‌هایی که هاوینگ رخ ‌داده، شاهد رشد قابل‌توجهی بوده است.

2. پذیرش بیت‌کوین

پذیرش بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی، شرکت‌ها و دولت‌ها به‌عنوان یکی دیگر از شاخص‌های حیاتی عمل می‌کند.

همان‌طور که نهادهای اصلی به طور فزاینده‌ای بیت‌کوین را به‌عنوان یک ذخیره ارزش، پوششی در برابر تورم می‌شناسند، تقاضای آن و همین‌طور قیمت آن افزایش می‌یابد.

نمونه‌هایی از پذیرش اخیر شامل خرید 1,5 میلیارد دلار بیت‌کوین توسط تسلا در فوریه 2021، دارایی بیت‌کوین MicroStrategy بیش از 2 میلیارد دلار تا مارس 2021 و حرکت پیشگامانه السالوادور برای اعلام ارز قانونی بیت‌‌کوین در ژوئن 2021 می‌شود.

3. نوآوری و رقابت در حوزه ارز دیجیتال

نوآوری و رقابت در عرصه ارزهای دیجیتال سومین شاخص مهم محسوب می‌شود.

همان‌طور که فناوری‌ها و پلتفرم‌های نوظهور عملکرد، امنیت و مقیاس‌پذیری بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهند، علاقه و اعتماد کلی به بازار ارزهای دیجیتال را نیز افزایش می‌دهند و موجب جذب سرمایه‌گذاران بیشتری می‌شود.

از نوآوری‌های اخیر می‌توان به شبکه لایتنینگ که معاملات سریع و مقرون‌به‌صرفه بیت‌کوین را تسهیل می‌کند، DeFi، ارائه خدمات مالی متنوع بدون واسطه، NFT ها، ارائه مالکیت دیجیتال و تأیید دارایی‌های منحصربه‌فرد اشاره کرد.

4. بعدازظهر یکشنبه‌های آخر هر ماه!

گذشته از عوامل گفته شده که تأثیر زیادی بر تشخیص بهترین زمان خرید بیت‌کوین دارند، طبق برخی داده‌های تاریخی می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که زمان‌های زیر برای خرید بیت‌کوین مناسب‌تر هستند:

  • ساعات 3 تا 4 بعدازظهر
  • روزهای یکشنبه
  • اواخر هر ماه

باتوجه‌به داده‌ها قیمت بیت‌کوین در بعدازظهرها افت می‌کند و می‌توانید با قیمت کمتری آن را خریداری کنید، همچنین روز یکشنبه بهترین زمان خرید بیت‌کوین است و پس از آن به ترتیب روزهای دوشنبه، جمعه و شنبه روزهای مناسبی هستند.

علاوه‌برآن در 10 روز ابتدایی هر ماه قیمت‌ها افزایش می‌یابند؛ اما اواخر هر ماه قیمت‌ها روندی کاهشی دارند و برای خرید بیت‌کوین زمان بهتری محسوب می‌شوند.

در نمودار زیر می‌توانید ببینید که 4 ارز دیجیتال بزرگ اعم از بیت‌کوین در ابتدای ماه افزایش قیمت و در اواخر ماه کاهش نسبی قیمت را تجربه می‌کنند.

بهترین زمان خرید بیت‌کوین

آیا باید بیت‌کوین را ارزان بخرم و گران بفروشم؟

اینکه با قیمت پایین بخریم و زمانی که قیمت بالا می‌رود بفروشیم، یک اصل اساسی در سرمایه‌گذاری است. بااین‌حال، استفاده از این استراتژی برای بیت‌کوین به دلیل نوسانات قابل‌توجه آن می‌تواند مشکل‌ساز شود.

به‌جای تلاش برای یافتن بهترین زمان خرید بیت‌کوین که می‌تواند منجر به تصمیمات تکانشی ناشی از نوسانات بازار شود، معمولاً توصیه می‌شود یک برنامه سرمایه‌گذاری بلندمدت را برای خرید و فروش بیت‌کوین در نظر بگیرید.

وقتی صحبت از بیت‌کوین به میان می‌آید، پیش‌بینی دقیق تغییرات قیمت برای خرید با قیمت پایین و فروش با قیمت بالا می‌تواند چالش‌بر‌انگیز باشد.

باتوجه‌به نوسانات قیمت بیت‌کوین و عوامل متعدد مؤثر بر ارزش آن، به‌جای تلاش برای زمان‌بندی بازار، اغلب رویکردی به نام میانگین هزینه دلاری (DCA) توصیه می‌شود.

در این استراتژی، بدون درنظرگرفتن قیمت فعلی بیت‌کوین، به طور منظم مقدار مشخصی پول را سرمایه‌گذاری می‌کنید.

این امر به کاهش تأثیر نوسانات بازار بر تصمیمات کمک می‌کند، زیرا در نهایت وقتی قیمت‌ها پایین است بیت‌کوین بیشتری خریداری می‌کنید و زمانی که قیمت‌ها بالاتر است تعداد کمتری می‌خرید.

DCA میانگین هزینه هر واحد بیت‌کوین شما را در طول زمان کاهش می‌دهد و به‌جای تصمیم‌گیری‌های واکنشی بر اساس نوسانات بازار، سرمایه‌گذاری مداوم را ترویج می‌کند.

علاوه بر این به شما این امکان را می‌دهد که از رشد بالقوه بیت‌کوین در بلندمدت بهره‌مند شوید، زیرا به‌تدریج واحدهای بیت‌کوین  بیشتری را جمع می‌کنید.

به طور خلاصه، اگرچه خرید هنگامی که قیمت بیت‌کوین کم است و فروش هنگامی که قیمت آن بالا است، ممکن است جذاب به نظر برسد، اما اجرای آن به دلیل ماهیت بی‌ثبات بیت‌کوین ممکن است بسیار چالش‌برانگیز باشد.

یک استراتژی سیستماتیک‌تر، مانند میانگین‌گیری هزینه دلار، می‌تواند بازده بلندمدت قابل اعتمادتری ارائه دهد.

بهترین زمان خرید بیت‌کوین بر اساس قیمت از ابتدای پیدایش آن تاکنون طبق جدول زیر است. در جدول زیر می‌توانید تاریخ و قیمت بیت‌کوین یا مهمترین کف‌های آن را برای خرید مشاهده کنید.

پس از تاریخ‌های زیر قیمت بیت‌کوین افزایش زیادی داشته و خریدارانی که در تاریخ‌های زیر آن را خریده بودند توانستند سود زیادی کسب کنند:

تاریخ
قیمت به دلار
10 نوامبر 2017
6,346.70
14ژوئن 2019
8,860.23
13 مارس 2020
5,165.25
4 دسامبر 2020
19,135.90
22 ژانویه 2021
32,114.20
26 فوریه 2021
46,189.90
16 ژوئیه 2021
31,576.20
24 سپتامبر 2021
42,705.50
21 ژانویه 2022
35,070.10
10 مارس 2023
20,646.70
بهترین قیمت‌های خرید بیت‌کوین و تاریخ مربوط به آن‌ها تاکنون

 

برترین ردیاب‌های قیمت بیت‌کوین

برای اینکه بتوانید بهترین زمان خرید بیت‌کوین را تشخیص دهید و تصمیمات سودآور اتخاذ کنید، ضروری است که از قیمت بیت‌‌کوین مطلع باشید.

سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال مستلزم حفظ جریانات قیمت و روند بازار است.

پلتفرم‌های مختلف داده‌های بی‌درنگ و تحلیل روند را برای کمک به سرمایه‌گذاران به‌منظور ردیابی دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌دهند و ازاین‌جهت بسیار سودمند واقع می‌شوند.

در ادامه چند مورد از برترین ردیاب‌های قیمت بیت‌کوین و کریپتو آورده شده که به شما کمک می‌کنند.

CoinMarketCap

این پلتفرم یک ردیاب برتر برای اطلاع از قیمت ارزهای دیجیتال، نمودارهای جامع و آخرین اخبار محسوب می‌شود.

آموزش سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) را اینجا بخوانید.

CoinGecko

ویژگی‌های این پلتفرم نیز مانند پلتفرم قبلی است. علاوه‌برآن CoinGecko تجزیه‌وتحلیل منحصربه‌فردی از احساسات رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد؛ زیرا این معیار می‌تواند بر قیمت دارایی‌های کریپتو تأثیر بگذارد.

درباره کارکردهای Coingeko اینجا بخوانید.

CryptoCompare

این شرکت معتبر داده‌ها و تحقیقات ارزهای دیجیتال یک ردیاب قیمت دقیق با قیمت‌ها، نمودارها، به‌روزرسانی اخبار و تجزیه‌وتحلیل کامل ارزهای دیجیتال نیز هست.

Cointelegraph

کوین تلگراف عمدتاً یک رسانه خبری ارزهای دیجیتال است، همچنین دارای یک ردیاب قیمت کاربرپسند با قیمت‌های لحظه‌ای، ابزار نمودار و به‌روزرسانی‌های به‌موقع اخبار است.

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که کدام یک از این ردیاب‌های قیمت مناسب‌تر هستند. در پاسخ باید بگوییم که هنگام انتخاب ردیاب قیمت بیت‌کوین یا کریپتو، بهتر است به نیازها و ترجیحات فردی خود فکر کنید.

به عواملی مانند ویژگی‌ها، دقت و صحت داده‌ها، رابط کاربری و هزینه هر یک از ردیاب‌ها توجه کنید.

به یاد داشته باشید که باتوجه‌به ماهیت بی‌ثبات بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، این ردیاب‌ها باید با‌احتیاط مورداستفاده قرار بگیرند و قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری و خرید بیت‌کوین باید از اطلاعات و تحقیقات خود نیز کمک بگیرید.

سؤالات متداول

کی بیت‌کوین بخریم؟

ازآنجایی‌که قیمت بیت‌کوین تحت‌تأثیر عوامل زیادی است تعیین یک‌ زمان مشخص برای خرید بیت‌کوین سخت و چالش‌برانگیز است و باید باتوجه‌به عوامل تأثیرگذار بر ارزش آن بهترین زمان خرید بیت‌کوین را شناسایی کرد.

چه عواملی در یافتن بهترین زمان خرید بیت‌کوین مؤثرند؟

عوامل متعددی چون هاوینگ بیت‌کوین، عرضه و تقاضا، پیشرفت فناوری در عرصه کریپتو، تغییرات نظارتی، رکود اقتصادی و مسائل فنی می‌توانند بر قیمت بیت‌کوین تأثیر بگذارند.

آیا بیت‌کوین در سال 2023 سقوط می‌کند؟

روند قیمتی بیت‌کوین مانند دیگر ارزهای دیجیتال بسیار پرفرازونشیب است و به همین دلیل نمی‌توان به‌طورقطع تعیین کرد که قیمت بیت‌کوین در سال 2023 صعود خواهد کرد یا سقوط، اما هر یک از کارشناسان پیش‌بینی‌های مثبت و منفی خود را ارائه داده‌اند.

سخن پایانی

پیمایش و کسب سود در دنیای بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر باتوجه‌به نوسانات زیاد و روند تکاملی مداوم آن می‌تواند پیچیده باشد.

قیمت بیت‌کوین توسط عوامل مختلفی همچون عرضه و تقاضا، شرایط اقتصادی جهان و… تعیین می‌شود.

سوابق تاریخی زیادی وجود دارند که زمان مناسب خرید بیت‌کوین را نشان می‌دهند. بااین‌حال نباید تنها به این روندها و سوابق اتکا کرد؛ زیرا قیمت بیت‌کوین تا حد زیادی غیرقابل‌پیش‌بینی است.

با درک این عدم‌قطعیت‌ها و پیچیدگی‌ها، سرمایه‌گذاران آینده‌نگر باید با آمادگی کامل برای پذیرش ریسک مرتبط با خرید بیت‌کوین وارد این بازار شوند.

در این مقاله علاوه بر معرفی عوامل مؤثر بر قیمت بیت‌کوین، نشانه‌هایی را برای تشخیص بهترین زمان خرید بیت‌کوین شرح دادیم تا آسان‌تر بتوانید زمان مناسب را شناسایی کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری در بیت‌کوین

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
کیان

سلام.ممنون از زحماتتون

حمید

سلام، خسته نباشید .
ممنون از مطالب مفیدی که میگذارید.
از بین ارزهای دیجیتال ارزی به نام bitcoin God نوسان فوق العاده بالایی داره ( در مدت یکی دو روز میبینی بالای سه برابر افزایش و کاهش قیمت داره ) اگه که اطلاعی درباره نحوه خرید و فروشش دارین ممنون میشم راهنمایی بدین .

سعید خزایی

۱-سلام آیا ارز دیجینالی اینگما می شود سرمایه گذاری کرد، ،—-۲- چطوری به فروش ارز ازطریق فضای مجازی اطمینان پیدا کنیم که کلاه سرمانمی رودممنون می شوم پاسخ واضح بدهی

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
6
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx