5 توصیه یک سرمایه گذار قدیمی بیت‌کوین

توصیه‌های مهم برای خرید بیت کوین

هیچ‌چیز به‌اندازه کسب تجربه در بازارهای مالی و به‌خصوص بازار ارزهای دیجیتال نمی‌تواند راه‌گشا باشد.

این تجربه‌ها حاصل آزمون و خطاها و اطلاعاتی است که در ازای سال‌ها صرف وقت و انرژی به دست آمده‌اند.

مطمئنا افرادی که به‌تازگی وارد بازار می‌شوند تجربه و اطلاعات کافی برای فعالیت در این بازار را ندارند.

عناوین مطلب:

پس اگر در اطراف خود کسی را دارید که در این حوزه باتجربه است یا می‌توانید به توصیه‌ها و تجربه‌های افراد موفق بازار دسترسی پیدا کنید، این بهترین فرصت است.

استفاده از این توصیه‌ها کمک می‌کند تا جاده تاریکی که می‌خواهید در آن قدم بردارید روشن‌تر شود. همچنین امکان مقابله و تصمیم‌گیری مناسب در برابر رخدادهای پیش‌بینی‌نشده را هم دارید.

در این مطلب از بورسینس قرار است توصیه‌ها و تجربه‌های یک سرمایه‌گذاری قدیمی بیت‌کوین را با شما به اشتراک بگذاریم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی ری تانگ (Ray Tong) با بیت‌کوین

یکی از کهنه سربازان بازار ارزهای دیجیتال که تا امروز تجربه‌های موفق و متعددی را از این بازار کسب کرده، تاجری قدیمی به نام ری تانگ است.

آشنایی ری تانگ با بیت‌کوین و به‌طورکلی بازار ارزهای دیجیتال به سال 2011 برمی‌گردند. در آن سال بیت‌کوین فقط دو سال بود که متولد شده بود و اکثر مردم جهان شناختی از این ارز دیجیتال نداشتند.

بیشتر بخوانید: 7 تصور اشتباه درباره بیت‌کوین که مانع سرمایه گذاری شما می‌شوند!

ری تانگ در حین کار روی یک پروژه دانشگاهی با بیت‌کوین آشنا شد. در آن زمان بیت‌کوین به‌تازگی وارد کانال 10 دلاری شده بود. هنوز کسی آن‌قدر به بیت‌کوین اعتماد نکرده بود که فتح قله‌های چند هزاردلاری را در مشت آن ببیند.

ری تانگ بعد از فارغ‌التحصیلی زمان بیشتری را برای شناخت و ورود به دنیای تجارت گذاشت. از این رو فعالیت‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک بیشتر کرد.

استراتژی خرید و فروش بیت‌کوین چیست؟
برای خرید و فروش موفق در بازار ارزهای دیجیتال باید از تجربه افراد با سابقه استفاده کنید.

همچنین تلاش کرد تا از این بستر هم برای شناخت بیشتر بیت‌کوین استفاده کند. تا جایی که او تبدیل به یکی از اعضای فعال یک کانال ارز دیجیتال محبوب شد.

در کنار این، تانگ زندگی و زمان خود را بین مدیریت شغل روزانه خود و بازار بیت‌کوین تقسیم می‌کرد. او در یک سایت مد آنلاین (fashion site Farfetch) مسئول بود و به خاطر علاقه‌اش به بازارهای کریپتو، در این بازار هم فعالیت می‌کرد.

این تجربه و پیش‌زمینه قوی از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال باعث شده تا او امروز یکی از پیشکسوتان بازار کریپتوکارنسی باشد. کسی که توصیه‌های کاربردی و موثری برای معامله‌گران جدید و کم‌تجربه دارد.

تجارت موردعلاقه Ray Tong

ری تانگ تا امروز هیچ بیت‌کوینی از دارایی‌های خود را نفروخته است. شاید بعضی افراد فکر کنند که این کار اشتباه بزرگی است، اما در عوض تانگ امروز به سود بسیار بالایی رسیده است.

البته او از ابتدا به همین نیت دارایی‌های خود را نگه نداشت. عاملی که باعث شد ری تانگ نتواند بیت‌کوین‌های خود را بفروشد به این دلیل بود که او نمی‌دانست چگونه مالیات ناشی از کسب سود را مدیریت کند.

بعدازاین اتفاق، به‌ناچار دارایی‌های خود را نگه داشت و امروز، سرمایه بسیار قابل‌توجه و ارزشمند برای او باقی‌مانده است.

توصیه‌های مهم به تازه‌واردان بازار

روش سرمایه‌گذاری تانگ در بازار تبدیل به یکی از استراتژی‌های اصلی معاملاتی او شده است.

او درباره این استراتژی می‌گوید: «من فقط به خریدکردن ادامه دادم و هیچ‌چیزی نفروختم. آشکارا این موضوع به ازبین‌بردن حباب سال 2017 کمک کرد. بنابراین بهترین معامله‌ای که من انجام دادم احتمالاً به معنای واقعی هیچ کاری نکردن است!»

استراتژی خرید و فروش بیت‌کوین
برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید به خوبی درباره پتانسیل‌ها و سابقه‌ی ارز دیجیتال موردنطرتان تحقیق کنید.

علاوه بر این موضوع، ری تانگ توصیه‌هایی به سرمایه‌گذاران و تازه‌واردان بازار دارد. توصیه‌هایی که توجه به آنها می‌تواند نگرانی از ریسک سرمایه‌گذاری و کاهش ارزش دارایی‌ها را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال

این توصیه‌ها را در ادامه کامل‌تر بررسی کنیم:

1. در مقابل FOMO مقاومت کنید

مهم نیست زمان‌بندی شما چقدر خوب است یا چقدر درباره بازار تحقیق کرده‌اید، هرگز نمی‌توانید انتظار داشته باشید همه چیز طبق برنامه پیش برود!

ممکن است زمانی برسد که از اینکه دیرتر کوین یا ارز دیجیتالی را به سبد خود اضافه کرده‌اید پشیمان شوید. حتی احتمال دارد برای فروش یک دارایی، زودتر از موعدش اقدام کنید.

برای مثال اگر در زمانی که بیت‌کوین به قیمت چند هزار دلاری خود رسیده است، قصد خرید بیت‌کوین را داشته باشید، ممکن است بارهاوبارها فکر کنید که این ارز دیجیتال دیگر جایی برای پیشرفت ندارد. با خود فکر کنید چون زودتر خرید نکرده‌اید فرصت را از دست داده‌اید و … .

بیشتر بخوانید: کنترل هیجان در ترید ارز دیجیتال (7 راهکار مهم)

ری تانگ به افرادی که چنین دغدغه‌هایی دارند توصیه می‌کند به‌جای اینکه اجازه دهید نگرانی‌ و اضطراب بیشتر از این فرصت را از شما بدزدد، هدف‌گذاری کنید.

مثلا بگویید: «اکنون که اتریوم 500 دلار است آن را می‌خرم و زمانی که به 1000 دلار رسید، شاید 10 درصد آن را بفروشم.» هرچقدر هم که ارزش اتریوم نوسان داشت یا کاهش پیدا کرد، تا زمانی که دوباره به نقطه هدف شما نرسیده است از آن دست نکشید. بعدازاین 10 درصد دیگر را وقتی که به 1500 دلار رسید بفروشید. داشتن چنین چارچوبی کمک می‌کند معامله‌گری محتاط‌تر و عاقل‌تر باشید.

2. مرز‌ها را تعیین کنید.

گاهی اوقات دوستان تانگ از او می‌خواهند تا مبلغی برای خرید ارز دیجیتال یا گزینه خوبی را برای سرمایه‌گذاری به آنها معرفی کند.

تانگ معتقد است این سوال اولین اشتباهی است یک سرمایه‌گذار می‌تواند انجام دهد. در عوض آنها باید بر حسب درصد سبد سرمایه‌گذاری خود و در نهایت ارزش خالص که می‌خواهند به سرمایه‌گذاری اختصاص دهند، تصمیم بگیرند.

هنگامی که طبق دارایی‌های شخصی و توانایی مالی خود به یک عدد مشخص برای سرمایه‌گذاری رسیدید، می‌توانید حتی مطمئن شوید کدام ارز دیجیتال یا بازار برای شما مفید‌تر است.

3. دارایی‌های خود را پیگیری کنید.

تانگ پیشنهاد می‌کند اگر می‌خواهید یک سرمایه‌گذار موفق باشید، با برنامه‌ریزی و دقت عمل پیش بروید.

برای این کار می‌توانید از ابزارهای آنلاین یا حتی روش سنتی یادداشت کردن استفاده کنید. اگر می‌خواهید از ابزار آنلاین استفاده کنید اپلیکیشن‌های موبایلی و کامپیوتری و ابزارهای آنالیز، بهترین گزینه است.

اپلیکیشن وب CoinGecko برای معامله‌گران بازار طراحی شده است. در این ابزار می‌توانید به‌صورت دستی تعداد کوین‌های خود را تایپ کنید و سرعت عملکرد و رفتار آنها بررسی کنید.

ارزهای دیجیتال جایگزین ارزهای فیات
یک بار هم که شده به‌جای ارزهای فیات به ارزهای دیجیتال اعتماد کنید!

4. تحقیق کردن را از قلم نیندازید

بهترین توصیه‌ای که می‌توانید به آن عمل کنید این است که چشم‌بسته وارد بازار نشوید.

اگر قرار باشد صرفا به شنیده‌ها اکتفا کنید و وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، هیچ بعید نیست که در چاه بیفتید! کتاب‌ها و منابع زیادی وجود دارد که می‌تواند در این مسیر به شما اطلاعات کافی بدهد.

شبکه‌های اجتماعی و منابعی مثل توییتر و ردیت هم برای شناخت و بررسی کوین‌های مختلف به شما بسیار کمک خواهند کرد. پس در کنار مطالعه کتاب‌های اقتصادی، شبکه‌‌های اجتماعی را از قلم نیندازید.

در واقع این شبکه‌ها حاصل اطلاعات عملی و به روزی است که دیگر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به دست می‌آورید. پس اعتبار آنها بیشتر از منابعی است که حداقل یک یا چندین سال پیش نوشته شده‌‌اند. زیرا بازار ارزهای دیجیتال به‌قدری پویاست که ممکن است در هر ثانیه همه چیز تغییر پیدا کند.

بیشتر بخوانید: 9 اینفلوئنسر برتر کریپتو در توییتر را بشناسید!

5. به‌جای دلار، به بیت‌کوین فکر کنید

بیت‌کوین و بازارهای مالی کریپتو به‌اندازه دلار شناخته شده و باسابقه نیستند.

همین موضوع باعث می‌شود افراد زیادی نگرانی‌ها و بی‌اعتمادی‌های مختلفی به این بازار داشته باشند. مطمئنا آسان نیست که طرز فکر خود را تغییر دهید اما بر خلاف اینکه همیشه به ارزهای فیات دل‌بسته بودید، این بار وارد ارزهای دیجیتال شوید.

جمع‌بندی

ری تانگ یکی از سرمایه‌گذاران باسابقه ارزهای دیجیتال است. کسی که از همان ابتدا در زمینه اقتصاد و بازارهای مالی تحصیل کرد و مطالعات مختلفی داشت.

سابقه و تجربه حضور تانگ در این بازار باعث شده امروز یکی از باتجربه‌ترین سرمایه‌گذاران بیت‌کوین باشد. کسی که بعد از حدود 10 سال سابقه سرمایه‌گذاری در بازار، اکنون سردوگرم بازار را چشیده و می‌داند چطور باید از پتانسیل بالای این بازار استفاده کرد.

مهم‌ترین توصیه‌های تانگ به سرمایه‌گذاران تازه‌کار، صبوری، کنترل احساسات آنی، تحقیق و بررسی و اعتماد به آینده بازار ارزهای دیجیتال است.

شما تا چه اندازه این توصیه‌ها را تایید می‌کنید؟ به نظرتان چقدر می‌توان به آنچه تانگ معتقد است اعتماد کرد و از این بازار سود کسب کرد؟ تجربه‌ها و توصیه‌های خود را با ما برای کامل کردن این مطلب به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری در بیت‌کوین

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx