با سرمایه‌گذاری 100 دلاری در بیت‌کوین، چه کاری می‌توان انجام داد؟

سرمایه‌گذاری 100 دلاری در بیت‌کوین

در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که با سرمایه‌گذاری 100 دلار در بیت‌کوین، چه چیزی به دست می‌آوریم. پس اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را دارید اما سرمایه‌تان اندک است، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برای شروع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کلیک کنید!

ارزش واقعی بیت‌کوین چقدر است؟

دو عامل در تعیین ارزش یا قیمت واقعی بیت‌کوین نقش مهمی دارند؛ یکی کاربرد آن و دیگری ارزش درک شده بیت‌کوین توسط سهامداران آن. امروزه بیت‌کوین ابزاری برای سرمایه‌گذاری است که قیمت آن در حال نوسان است.

عناوین مطلب:

از سوی دیگر؛ بیت‌کوین یک کوین رمزنگاری شده است که سرمایه‌گذاران از آن به عنوان ابزاری برای مبادله ارزش بهره می‌برند. این کار باعث شده تا بسیاری از طرفداران بیت‌کوین، در دهه‌های آینده به امید رسیدن قیمت آن به 500 هزار دلار یا حتی 1 میلیون دلار باشند!

بیشتر بخوانید: ارزش بیت‌کوین چقدر است؟ چگونه بیت‌کوین را ارزش‌گذاری کنیم؟

به طور کلی؛ هیچ کس ارزش واقعی بیت‌کوین را نمی‌داند. این ارز دیجیتال پرطرفدار، یک نوع دارایی در حال بلوغ است که همچنان در مرحله کشف قیمت قرار دارد.

لازم به ذکر است که هر شکلی از فناوری نوآورانه، بالاخره از مرحله تثبیت ارزش خود عبور خواهد کرد. به عنوان مثال؛ ظهور اینترنت و گسترش آن در دهه‌های اخیر را به یاد آورید که اکنون بعد از گذشت سال‌ها در چه جایگاهی قرار دارد. بنابراین؛ بیت‌کوین نیز با گذر از مراحل اولیه رشد و توسعه خود، ارزش واقعی خود را آشکار می‌کند.

بیشتر بخوانید: پشتوانه بیت‌کوین چیست؟ چرا بیت‌کوین ارزشمند است؟

هزینه خرید 100 دلار بیت‌کوین چقدر است؟

هزینه خرید بیت‌کوین، به کارمزدی که توسط صرافی ارز دیجیتال منتخب شما دریافت می‌شود، بستگی دارد. معمولا کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال، بین 0 تا بیش از 1 درصد برای هر معامله است.

به عنوان مثال؛ فرض کنید که کارمزد معاملات یک صرافی 0.1 درصد باشد. در این صورت این صرافی برای خرید 100 دلار بیت‌کوین، 0.1 دلار از شما کارمزد دریافت خواهد کرد.

100 دلار سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، چه اتفاقی را در سال 2022 رقم می‌زند؟

اگر می‌خواهید بدانید که با 100 دلار سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، چه چیزی در سال 2022 نصیبتان خواهد شد، ابتدا باید نگاهی به نوسانات قیمت بیت‌کوین داشته باشیم.

چنانچه شما در مارس 2022 سرمایه‌گذاری می‌کردید؛ در آن زمان، مجبور به خرید بیت‌کوین در قیمت بالا بودید و در حال حاضر با ضرر 60 درصدی مواجه می‌شدید. این بدان معناست که در حال حاضر، 100 دلار شما به 40 دلار کاهش می‌یافت.

اما اگر در ماه ژوئن سرمایه‌گذاری کرده بودید، تا اکتبر 2022 و زمانی که بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح حمایتی خود یعنی 18900 دلار رسید، شما همچنان در منطقه خوبی از قیمت قرار داشتید.

بهترین راهکار، استفاده از استراتژی میانگین هزینه دلار (DCA) برای کاهش ریسک است. چنانچه از این استراتژی استفاده کنید، نه تنها برای شناسایی قیمت‌های پایین تحت فشار قرار نمی‌گیرید؛ بلکه از کاهش قیمت نیز بهره می‌برید.

آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین است؟

از آنجایی که قرار است شما فقط 100 دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید، هدف فعلی شما باید به گونه‌ای باشد که با خرید بیت‌کوین در بهترین قیمت ممکن، سود نسبتا خوبی به دست آورید و مقداری از پول خود را افزایش دهید.

از طرف دیگر؛ شما نمی‌دانید که بعد از ثبت سفارش خرید، آیا قیمت بهتری برای بیت‌کوین وجود دارد یا خیر. بنابراین؛ بهترین کار این است که با همان پول اندک‌تان، سرمایه‌گذاری خود را در سطوح حمایتی و مطمئن انجام دهید، چراکه انتظار بی‌پایان باعث می‌شود که هرگز در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری نکنید!

همانطور که ممکن است شنیده باشید؛ بازار کریپتو مدتی است که در روند نزولی قرار گرفته است. بنابراین؛ اکنون ممکن است زمان خوبی برای خرید بیت‌کوین با این قیمت باشد. البته این امر تا زمانی درست است که بیت‌کوین پتانسیل این را داشته باشد که با تغییر روند نیز برای شما سود ایجاد کند.

برخی از تحلیلگران معتقدند که اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین است؛ در حالی که برخی دیگر انتظار دارند که در ماه‌های آتی با تقویت قطعیت رکود جهانی، قیمت این دارایی حتی کمتر از این مقدار شود.

بیشتر بخوانید: آیا فکر می‌کنید فرصت سرمایه گذاری در بیت‌کوین را از دست داده‌اید؟

آیا سرمایه‌گذاری 100 دلاری در بیت‌کوین، شما را ثروتمند می‌کند؟

در طی سه ماه سوم 2022، قیمت بیت‌کوین بین 21000 تا 25000 دلار نوسان داشته است. اگر شما 100 دلار خود را در قیمت 21000 دلار برای خرید بیت‌کوین خرج می‌کردید، باید قیمت بیت‌کوین به 2100000 دلار افزایش یابد تا 100 دلار شما به 10000 دلار تبدیل شود.

این موضوع نباید شما را دلسرد کند؛ چراکه مزیت سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، حتی با مقدار کمی پول، این است که اولا خرید ارز دیجیتال را تجربه خواهید کرد. ثانیاً، حتی اگر فقط چند دلار سود به دست آورید، با گذشت زمان می‌توانید از استراتژی سود مرکب استفاده کرده و سود خود را چندین برابر کنید.

اگر در سال 2021، صد دلار در بیت‎کوین سرمایه‌گذاری کرده بودید، چه می‌شد؟ 

اکنون تصور کنید که با 100 دلار و با کمترین قیمت بیت‌کوین در سال 2021 سرمایه‌گذاری می‌کردید؛ به نظر شما چه اتفاقی می‌افتاد؟

براساس آمار سایت Coinmarketcap، کمترین قیمت بیت‌کوین در ماه ژوئن سال 2021 بود که در آن، بیتکوین به قیمت 29807 دلار رسید. اگر بیت‌کوین را با قیمت 29807 دلار خریداری کرده بودید، در حال حاضر ارزش آن 71 دلار بود؛ به این معنی که اکنون با ضرر 29 دلاری (یک سوم سرمایه گذاری خود) مواجه بودید.

اما یک مزیت خوبی که در مورد معاملات اسپات وجود دارد این است که حتی اگر قیمت دارایی در اختیار شما کاهش یابد، می‌توانید مجددا منتظر افزایش قیمت آن باشید.

واقعیت این است که اگر از همان ابتدا نظم و انضباط داشته باشید و هرگز پولی را که در کوتاه‌مدت به آن نیاز دارید، سرمایه‎ گذاری نکنید؛ می‌توانید در بازار نزولی منتظر بمانید و زمانی که بازار دوباره روند صعودی پیدا کرد، سود زیادی کسب کنید.

مواردی که قبل از سرمایه‎ گذاری 100 دلاری در بیت‎کوین باید در نظر بگیرید

از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که لازم نیست قبل از انجام سرمایه‌گذاری، چیز زیادی را در نظر بگیرید و در واقع اگر مجبور هستید که به شکل طولانی و سخت در مورد سرمایه‌گذاری 100 دلاری خود فکر کنید، پس هنوز در موقعیت مالی قوی قرار ندارید و توصیه می‌کنیم که فعلا هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری انجام ندهید.

بهتر است ابتدا بر روی پوشش هزینه‌های زندگی روزانه خود تمرکز کرده و به آرامی ذخایر نقدی خود را ایجاد کنید. بعد از آن، کم‌کم سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را در نظر بگیرید.

در ادامه مواردی که لازم است افراد مبتدی در سرمایه‌گذاری خود رعایت کنند را شرح می‌دهیم:

ابتدا برای شروع سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، باید پلتفرم مناسب خود را انتخاب کنید. ویژگی‌های اصلی که باید مدنظر قرار دهید عبارتند از:

  • شهرت صرافی ارز دیجیتال منتخب شما
  • کارمزدهایی که برای تراکنش می‌پردازید
  • انتخاب کیف پول جداگانه برای ذخیره بیت‌کوین یا استفاده از کیف پول تعبیه شده در صرافی

خوشبختانه، صرافی‌های ارز دیجیتال بسیاری هستند که دستورالعمل‌های دقیق و تیم‌های پشتیبانی قوی برای پاسخگویی به مشتریان خود دارند تا شما را در تمام مراحل راهنمایی کنند.

لیست صرافی‌های ارز دیجیتال را در اینجا مشاهده کنید.

آیا بیت‌کوین یک گزینه مطمئن برای سرمایه‌گذاری است؟

همانطور که می‌دانید؛ کریپتو بی‌ثبات‌ترین و پرخطرترین طبقه دارایی برای سرمایه‌گذاری در دنیای امروز است.

با این حال؛ می‌توانیم بگوییم که بیتکوین احتمالا امن‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است. بیت‌کوین با توجه به شهرتی که به عنوان یک بلاک‌چین “غیرقابل هک” دارد، بهترین و معتبرترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری از نظر ارزش بازار است.

بنابراین، بسیار بعید است که بیت‌کوین به این زودی‌ها به صفر برسد. اگرچه نوسانات بازار کریپتو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در هیچ ارز دیجیتال خاصی با ثبات نیست. البته این بدان معنا نیست که هیچ احتمالی از دست دادن بیت‌کوین شما وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: چرا بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی دارد؟

امنیت بیتکوین‌های ذخیره شده شما، به چند عامل بستگی دارد:

  • کیف پولی که برای نگهداری بیت‌کوین‌های خود انتخاب می‌کنید.
  • برنامه غیرمتمرکزی (DApp) که با آن تعامل دارید.
  • پلتفرم صرافی ارز دیجیتال که با آن سرمایه‌گذاری می‌کنید.
  • سخت‌کوشی و دقت شما در مورد اقدامات امنیتی شخصی.

لیست بهترین کیف پول‌های (ولت) ارز دیجیتال

آیا  سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین منجر به ضرر هم می‌شود؟

از نظر تکنیکالی؛ اگر شما از معاملات مارجین استفاده نکنید و سرمایه‌گذاری خود را با معاملات اسپات انجام دهید، امکان ضرر و از دست دادن پول‌تان با ریسک کمتری همراه خواهد بود.

به عنوان مثال؛ اگر 100 دلار بیت‌کوین را با قیمت 69000 دلار خریداری کرده و آن را به قیمت 20000 دلار فروخته‌اید، حدود 70 درصد از سرمایه خود را از دست داده‌اید. اما اگر بیتکوین خود را نگه دارید و منتظر بمانید تا قیمت دوباره مثلاً به 80000 دلار قبل از فروش افزایش یابد، 16 درصد سود در اختیار خواهید داشت.

2 قانون طلایی در سرمایه‌گذاری

شاید تعجب‌آور باشد، اما رویکرد شما برای سرمایه‌گذاری و مدیریت احساساتتان، مهمتر از دانش فنی شماست!

در ادامه دو قانون طلایی سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کنیم که صرف نظر از شرایط بازار، به شما کمک بسیاری خواهد کرد:

1. فقط به اندازه‌ای که توانایی از دست دادن دارید، سرمایه‌گذاری کنید

این مورد شاید مهمترین قانونی باشد که بایستی به عنوان سرمایه‌گذار از آن پیروی کنید. فقط به اندازه‎ای سرمایه‌گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید. به عبارت دیگر؛ شما باید فقط مبالغی را سرمایه‌گذاری کنید که در صورت افت شدید قیمت بیت‌کوین، کیفیت زندگی‌تان را به شدت تحت تاثیر قرار ندهد.

پول مورد نیاز خود را برای تامین هزینه‌های مهمی مانند پرداخت وام، اجاره، قبوض، غذا و موارد جانبی کنار بگذارید. سپس به طور دقیق تعیین کنید که چه مقدار می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، اختصاص دهید.

2. مقاومت در برابر ترس و طمع

در دنیای سرمایه‌گذاری، ترس و طمع دو احساس مخربی هستند که بین شما و یک تجارت سودآور قرار می‌گیرند. ترس، بیشتر در مواقع فروش وحشتناک خود را نشان می‌دهد، یعنی فروش با ضرر. در حالی که طمع، بیشتر خود را در خرید با قیمت بالا نشان می‌دهد؛ معمولاً زمانی که بازار سرخوش است و به نظر نمی‌رسد محدودیتی برای افزایش قیمت‌ها وجود داشته باشد.

این زمانی است که طمع (یا همان FOMO به معنای “ترس از دست دادن”) در شما پرورش می‌یابد و شما را به افکاری مانند “بهتر است الان بخرم، وگرنه قایق را از دست خواهم داد!” می‌رساند.

بیشتر بخوانید: شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال چیست؟

وارن بافت، سرمایه‌گذار مشهوری است که شاید بزرگ‌ترین منتقد بیت‌کوین باشد اما اصول سرمایه‌گذاری او حتی در معاملات کریپتو نیز صادق است. او می‌گوید: «وقتی دیگران حریص هستند، بترسید و وقتی دیگران می‌ترسند، شما حریص باشید.»

در واقع زمانی که احساس می‌کنید ترس و طمع در شما تحریک شده است، زمان آن رسیده که در گوشه‌ای منتظر بمانید تا اصلاح قیمت رخ دهد.

سوالات متداول

آیا می‌توان ارزش واقعی بیت‌کوین را سنجید؟

هیچ کس ارزش واقعی بیت‌کوین را نمی‌‎داند. این ارز دیجیتال پرطرفدار، یک نوع دارایی در حال بلوغ است که همچنان در مرحله کشف قیمت قرار دارد. اما بیتکوین نیز با گذر از مراحل اولیه رشد و توسعه خود، ارزش واقعی خود را آشکار می‌کند.

آیا شرایط فعلی (اواخر 2022)، زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین است؟

همانطور که ممکن است شنیده باشید؛ بازار کریپتو مدتی است که در روند نزولی قرار گرفته است. بنابراین؛ اکنون ممکن است زمان خوبی برای خرید بیت‌کوین با قیمت پایین باشد. البته این امر تا زمانی درست است که بیتکوین پتانسیل این را داشته باشد که با تغییر روند نیز برای شما سود ایجاد کند.

امنیت بیت‌کوین‌های ذخیره شده، به چه عواملی بستگی دارد؟

کیف پول و صرافی مورد نظر در کنار دقت عمل شما در انجام اقدامات امنیتی، مهمترین عوامل هستند.

ویژگی‌های اصلی هنگام شروع سرمایه‌گذاری چیست؟

مقاومت در برابر ترس و طمع و همچنین سرمایه گذاری با مبلغی که توانایی از دست دادن آن را دارید، ویژگی‌های مهم هنگام سرمایه گذاری هستند.

سخن پایانی

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که اگر 100 دلار در بیت‌کوین و در بازار امروز سرمایه‌گذاری کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

با توجه به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در اواخر 2022، این احتمال وجود دارد که یکی از سه سناریوی معمولی رخ دهد. یعنی ارزش سرمایه‌گذاری شما ممکن است کاهش یا افزایش یابد و یا بدون تغییر باقی بماند. البته لازم به ذکر است که مدت زمان نگهداری شما از بیت‌کوین، بر میزان سود امروز شما نیز تاثیرگذار است. در هر صورت؛ سرمایه‌گذاری حتی در حدود 100 دلار نیز یک راه عالی برای برداشتن اولین قدم شما جهت سرمایه‌گذاری در بیتکوین است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری در بیت‌کوین

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx