هکوچین (HecoChain) چیست و چگونه کار می‌کند؟

هکوچین

صرافی‌های ارز دیجیتال برای بهبود خدمات خود معمولا زنجیره اختصاصی ایجاد می‌کنند که در آن امکان توسعه اپلیکیشن‌های دیفای میسر می‌شود.

اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز نقش مهمی را در اکوسیستم بلاک‌چین ایفا می‌کنند.

هکوچین نیز یکی از زنجیره‌های ایجاد شده توسط صرافی هوبی (Huobi) است که سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال، نقشی داشته باشد. در این مقاله ما به بررسی شبکه هکوچین و کاربردهای آن می‌پردازیم.

عناوین مطلب:

شما نه تنها با نحوه تعامل با شبکه Heco آشنا خواهید شد بلکه می‌توانید با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز موجود در این زنجیره نیز تعامل برقرار کنید. در پایان در مورد سرمایه گذاری بر روی این زنجیره اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

نکات کلیدی

  • هکوچین یک شبکه سازگار با اتریوم شما است که شما می‌توانید دارایی‌های کریپتو را با اتریوم جابه‌جا کنید.
  • هکوچین از ارز HT استفاده می‌کند. این توکن برای اهداف حاکمیتی نیز کاربرد دارد.
  • بهترین کیف پول برای اتصال به زنجیره هکوچین متامسک است که امکان تعامل و هولد ارزهای دیجتیال را فراهم می‌کند.
  • امکان تولید اپلیکیشن غیرمتمرکز با استفاده از زبان Solidity در زنجیره هکوچین وجود دارد.

هکوچین چیست؟

زنجیره‌های ایجاد شده توسط صرافی‌های ارز دیجیتال اغلب با اهداف توسعه صرافی‌های غیرمتمرکز و خدمات مالی مرتبط با صرافی اصلی توسعه پیدا می‌کنند.

زنجیره CoinEx Chain، بایننس اسمارت چین و هکوچین بهترین نمونه‌های بهبود مقیاس پذیری بلاک‌چین و استفاده از مزایای دیفای است که به صورت عملی مشاهده می‌کنیم.

هکوچین (Heco Chain) که به آن زنجیره Huobi نیز گفته می‌شود در واقع یک زنجیره عمومی کارآمد و قدرتمند است که توسط صرافی Huobi توسعه داده شده است.

در این زنجیره توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم می‌توانند به راحتی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خود را بر روی آن آپلود و منتشر کنند.

شبکه هکوچین به منظور توسعه هر چه بیشتر اکوسیستم دیفای (DeFi) ایجاد شده است که در آن کیف پول‌ها، دارایی‌های مختلف و اپلیکیشن‌های کاربردی در خدمت کاربران دنیای ارزهای دیجیتال هستند.

heco 2

در زنجیره Heco کاربران می‌توانند تجربه جالبی از تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز داشته باشند.

در هکوچین انتقال دارایی‌ها و تعامل با قراردادهای هوشمند برخلاف اتریوم مشمول کارمزد‌های گران قیمت نیست.

کاربران ارزهای دیجیتال می‌توانند با تکیه‌بر قابلیت چند زنجیره بودن هکوچین، دارایی‌های خود را بین زنجیره‌های مختلف جابه‌جا کنند.

به طور کلی، شبکه هکوچین چه از نظر کاربران و چه توسعه دهندگان، مزایای زیادی به همراه دارد.

معماری شبکه Heco به شکلی است که توسعه دهندگان اپلیکیشن غیرمتمرکز شبکه‌های بایننس اسمارت چین، پالیگان و اتریوم به راحتی می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را در آن منتشر کنند.

این موضوع هزینه جابه‌جایی و توسعه اپلیکیشن‌ها یا انتقال آن از سایر زنجیره‌ها را کاهش داده و ارائه خدمات به کاربران با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

از طرف دیگر زنجیره Heco حمایت‌های مالی، بازاریابی و ترافیک مورد نظر را برای اپلیکیشن‌های مستقر در این زنجیره ارائه می‌دهد از این رو توسعه دهندگان فقط بر روی توسعه اپلیکیشن‌های دیفای تمرکز می‌کنند و نگرانی از بابت سایر موارد در آن وجود نخواهد داشت.

اگر بخواهیم از نظر فنی شبکه هکوچین را تعریف کنیم باید گفت:

زنجیره Heco یک شبکه لایه 2 عمومی کارآمد، با مصرف انرژی پایین و غیرمتمرکز مستقر بر روی شبکه اتریوم است که با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و انجام تراکنش‌های با سرعت بالا، جان تازه‌ای به اکوسیستم دیفای داده است.

توکن مورد استفاده در شبکه Heco، HT نام دارد که در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال قابل معامله است.

مکانیزم اجتماع مورد استفاده در هکوچین، HPOS نام دارد که در واقع یک نسخه ویرایش شده از اثبات سهام (POS) است.

هکوچین (Hecochain) چگونه کار می‌کند؟

شبکه Heco توسط صرافی Huobi در سال 2020 توسعه یافت به همین دلیل گاهی به آن هیوبی اکو چین نیز گفته می‌شود.

زنجیره هوبی به عنوان یک شبکه لایه 2 بربستر شبکه اتریوم ایجاد و از ماشین مجازی اتریوم (EVM) برای پردازش‌های خود استفاده می‌کند.

با توجه به سازگاری ماشین مجازی اتریوم با زنجیره‌های پالیگان، بایننس اسمارت چین و بسیاری دیگر، شما امکان جابه‌جایی دارایی‌ها در بین این شبکه‌ها و هکوچین را خواهید داشت.

برای توافق بین نود‌ها برای تایید یک تراکنش و افزودن بلاک‌های جدید به زنجیره نیز هکوچین از مکانیزم اثبات سهام Hybrid POS استفاده می‌کند. این مکانیزم مقیاس پذیری و انعطاف شبکه Heco را به شکل چشمگیری افزایش داده است.

مکانیزم HPOS را باید با ویژگی‌هایی مانند هزینه تراکنش پایین، تاخیر کم در پردازش تراکنش‌ها و سرعت بالای پردازش آن‌ها شناخت.

حداکثر تعداد نود‌های Validator قابل پشتیبانی در این شبکه 21 واحد است که قرار گرفتن در این لزوما نیازمند استیک مقدار زیادی ارز دیجیتال HT است.

در زنجیره Heco، ارز دیجیتال HT به عنوان ارز رایج و کارمزد تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

نود‌های اعتبارسنج با تایید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید ارز HT را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند که مقدار آن به صورت مستقیم به سهم آن‌ها در فعالیت‌های شبکه بستگی دارد.

از نظر شاخص‌های درون زنجیره‌ای، شبکه Heco توانایی پردازش بیش از 2000 تراکنش در ثانیه (TPS) را دارد که در هر 3 ثانیه یک بلاک جدید ایجاد و به زنجیره آن اضافه می‌شود.

مانند هر شبکه اثبات سهام، در اینجا نیز کاربران با استیک دارایی‌های خود می‌توانند در فرایند تایید تراکنش‌ها مشارکت کرده و به صورت سالیانه از سود کارمزدها بهره‌مند شوند.

توکنومیک ارز دیجیتال HT

ارز دیجیتال HT در واقع ارز بومی صرافی Huobi است که به عنوان مشوق و راهی‌ برای دسترسی به امکانات گسترده این صرافی استفاده می‌شود.

برای مثال با هولد مقدار کافی ارز HT در این صرافی شما می‌توانید کارمزد معاملات را تا حد مشخصی کاهش دهید.

heco 3

اما در بخش دیگری از کاربری ارز دیجیتال HT به نقش آن در زنجیره هیوبی برمیخوریم.

در این زنجیره کاربران اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دیفای یا حتی بازی‌های گیمفای می‌توانند با استفاده از ارز دیجیتال HT‌ به عنوان پول رایج هکوچین، به تعامل با زنجیره بپردازند.

کارهایی مانند مشارکت در اپلیکیشن‌های وام‌دهی، صرافی غیرمتمرکز، بریج‌های جابه‌جایی دارایی، بازی‌های کریپتو و سایر اپلیکیشن‌های کاربردی از بهترین نمونه‌های استفاده از ارز HT به عنوان پول رایج است.

از نظر فنی، ارز دیجیتال HT یک توکن ERC-20 است که در شبکه اتریوم عرضه شده است.

از نظر توکنومیک، مکانیزم این توکن نیز مانند ارز BNB عمل می‌کند. توسعه دهندگان ارز هکوچین 20% از سود حاصل از قراردادها را برای بازخرید ارز دیجیتال HT‌ از بازار و حذف آن از چرخه صرف می‌کنند.

این موضوع باعث توکن سوزی و افزایش قیمت HT خواهد شد.

بسیاری از سرمایه گذاران از ارز HT به عنوان روشی برای حفظ ارزش سرمایه و کسب سود استفاده می‌کنند که با توجه به وابستگی آن به صرافی هیوبی،‌ کمی ریسک به همراه دارد.

در کل 500 میلیون واحد ارز دیجیتال HT وجود دارد که 100 میلیون واحد آن به عنوان رزرو عملیات‌های زنجیره هیوبی و صرافی آن در اختیار شرکت توسعه دهنده قرار دارد.

100 میلیون واحد دیگر نیز به عنوان مشوق در اختیار تیم هیوبی است و 300 میلیون باقی مانده نیز در بازار به صورت عمومی در گردش است.

به طور کلی مهم‌ترین کاربردهای ارز HT در زنجیره Huobi به شرح زیر هستند:

  • ارز رایج شبکه
  • پرداخت کارمزدها
  • استیک و کسب پاداش از محل کارمزدها
  • مشوق به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

البته این توکن در صرافی هوبی نیز کاربردهایی دارد که خارج از مبحث این مقاله است.

مزایای هکوچین چیست؟

در اینجا چکیده مزایا و ویژگی‌های هکوچین را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

با این که نمی‌توان هیوبی اکو چین را از نظر وسعت و اتخاذ در دنیای واقعی با شبکه‌هایی مانند بایننس اسمارت چین مقایسه کرد اما از نظر فنی آن‌ها نقاط مشترک زیادی دارند.

در مورد شبکه بایننس اسمارت چین نیز صرافی بایننس به عنوان بزرگ‌ترین حامی و توسعه دهنده اصلی این شبکه عمل می‌کند.

heco 4

در ادامه به بررسی مهم‌ترین مزایای شبکه هکوچین می‌پردازیم:

سرعت بالای انجام تراکنش‌ها

سرعت بالای انجام تراکنش‌ها در هکوچین باعث شده تا کاربران آن بتوانند به راحتی با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز موجود بربستر این زنجیره تعامل برقرار کنند.

شبکه Heco سرعت بالای تراکنش‌های خود را مدیون مکانیزم HPOS است.

کارمزد ارزان تراکنش‌ها

با توجه به توانایی‌های بالای شبکه در پردازش تراکنش‌های انتقال و قراردادهای هوشمند، هزینه تمام شده هر تراکنش به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

البته سرعت بالای انجام تراکنش‌ها نیز باعث عدم انتظار کاربران در صف‌های طولانی می‌شود که این موضوع در کارمزد تراکنش‌ها تاثیر گذار است.

قابلیت Cross-Chain

در این قابلیت تراکنش‌های بین شبکه‌ای امکان پذیر است.

برای مثال شما می‌توانید بین زنجیره اتریوم و هکوچین تراکنش انتقال دارایی‌ انجام دهید. این موضوع نیاز به سواپ کوین‌ها و سپس جابه‌جایی در قالب ارز دیگر را حذف کرده و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می‌شود.

بیشتر بخوانید: فناوری میان زنجیره‌ای (Cross Chain) چیست؟ + معرفی پلتفرم‌های مهم

ارز دیجیتال چند منظوره

ارز HT (Huobi Token) به عنوان یک ارز رایج در صرافی و زنجیره هیوبی شناخته می‌شود.

در اکوسیستم غیرمتمرکز هیوبی اکو چین، کاربران می‌توانند با طیف وسیعی از انواع اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز تعامل برقرار کرده و از HT به عنوان ارز رایج یا روشی برای پرداخت کارمزد‌ها استفاده کنند.

سازگاری بالا با قراردادهای هوشمند

از آن‌جایی که شبکه هکوچین بر روی شبکه اتریوم توسعه پیدا کرده است، شما می‌توانید از مزایای آن در توسعه قراردادهای هوشمند به زبان Solidity‌ بهره‌مند شوید.

اگر توسعه دهنده قراردادهای هوشمند در یکی از پلتفرم‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم هستید، با چند کلیک ساده می‌توانید اپلیکیشن غیرمتمرکز خود را بر روی زنجیره هکوچین منتشر کرده و خدمات خود را برای مخاطبین بیشتری ارائه دهید.

حمایت‌های گسترده از توسعه دهندگان

با حمایت‌ها و جوایزی که شبکه هکوچین برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در نظر گرفته است مسلما ورود به این شبکه می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

قابلیت Bridge

با استفاده از قابلیت Bridge شبکه Heco، شما می‌توانید دارایی‌های Peg شده را به راحتی منتقل کنید. البته این قابلیت به منظور ارسال و دریافت دارایی‌ها به شبکه اتریوم ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: پل بلاک‌چین (Blockchain Bridge)؛ راهکار اتصال دو بلاک‌چین به یکدیگر!

heco 5

برای ارسال یک توکن از شبکه اتریوم به هکوچین نیز کاربر با واریز آن به قرارداد هوشمند بریج اتریوم در آن شبکه، توکن‌های معادل آن را در زنجیره Heco دریافت خواهد کرد.

برای ارتباط بین قرارداد هوشمند زنجیره اتریوم و هکوچین نیز از یک اوراکل برون زنجیره‌ای استفاده شده است.

برای دریافت دارایی‌ها در شبکه اتریوم نیز این روند به شکل معکوس انجام می‌شود.

به خاطر داشته باشید فقط دارایی‌های پگ شده موجود را می‌توانید بین این دو زنجیره جابه‌جا کنید. برای ایجاد بریج برای دارایی‌های دیگر، باید قرارداد هوشمند آن در زنجیره هکوچین آپلود شود که این فرآیند نیازمند دانش فنی است.

پروژه‌های شاخص هکوچین

همان‌طور که گفته شد، هکوچین میزبان دیفای و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بسیاری است.

به لطف قراردادهای هوشمند سازگار با شبکه اتریوم، دیگر هیچ محدودیتی برای ورود سایر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به این شبکه وجود ندارد.

در ادامه این بخش به معرفی برخی از اپلیکیشن‌های دیفای موجود بر روی هکوچین می‌پردازیم:

اپلیکیشن Lendhub

این اپلیکیشن دیفای یک پلتفرم وام‌گیری و وام‌دهی ارزهای مختلف است که در شبکه هکوچین میزبانی می‌شود.

این پلتفرم وام دهی غیرمتمرکز برای کاربرانی که پول‌های خود را قرض می‌دهند نیز امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

از نظر کاربری نیز باید گفت اپلیکیشن LendHub یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های رایج بر روی زنجیره هیوبی است که در زمینه ارسال و دریافت وام فعال است.

توسعه دهندگان اپلیکیشن lendhub می‌گویند این پروژه در حال حاضر فقط بر روی شبکه HECO میزبانی می‌شود. آن‌ها از مزایای این زنجیره به نفع کاربران این اپلیکیشن برای ارائه بهتر خدمات استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال در 2022

اپلیکیشن FilDA

یک پروژه دیفای دیگر در زنجیره هکوچین که به عنوان یک پلتفرم برای جابه‌جایی دارایی‌ها در بین زنجیره‌های مختلف استفاده می‌شود.

اگر قصد فعالیت در زنجیره هکوچین را دارید، مسلما استفاده از این اپلیکیشن برای تعامل با شبکه اتریوم ضروری است.

heco 6

از طرف دیگر اپلیکیشن غیرممتمرکز FilDA در دسته پلتفرم‌های وام‌دهی قرار می‌گیرد چرا که در این برنامه شما می‌توانید به استخراج نقدینگی و قرض دادن بپردازید.

مسلما قرض دادن دارایی‌ها به اپلیکیشن FilDA با مزایایی همراه است که در قالب پاداش به شما پرداخت می‌شود.

در حال حاضر این اپلیکیشن از دارایی‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که یک نمونه آن HBTC است.

StarLink

پروژه استارلینک را نباید با ماهواره‌های ایلان ماسک اشتباه بگیرید. این دو پروژه کاملا متفاوت هستند.

اپلیکیشن StarLink تلاش می‌کند تا با ترکیب دنیای متمرکز و غیرمتمرکز، موتور جستجویی برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال باشد.

در حال حاضر پروژه استارلینک را به عنوان یکی از بهترین موتورهای جستجوی غیرمتمرکز می‌شناسند.

CoinWind

اپلیکیشن غیرمتمرکز CoinWind در شبکه‌های هکوچین و بایننس اسمارت چین میزبانی شده است.

هدف این اپلیکیشن ایجاد بستری برای کشت سود (Yield Farm) است. در این پلتفرم کاربران می‌توانند از حداکثر بهره‌وری توکن‌های خود با استیک بهره‌مند شوند.

ابزارهای تجمیع کننده موجود در این اپلیکیشن غیرمتمرکز امکان افزایش بازدهی استخراج نقدینگی از یک کوین مجرد را فراهم می‌کند.

در حال حاضر در این پلتفرم 16 توکن محبوب وجود دارند که فرصت استخراج نقدینگی را برای کاربران آن فراهم کرده‌اند.

این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار بتوانند سود‌های حاصل از نقدینگی را دوباره برای کسب سود بیشتر سرمایه گذاری کنند. علاوه‌بر آن کاربران امکان تصمیم گیری در مورد مسیر توسعه پلتفرم را با رای گیری دارند.

اپلیکیشن MDEX

اپلیکیشن MDEX در واقع یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که امکان خرید و فروش دارایی‌های موجود در این زنجیره را فراهم می‌کند.

در این صرافی از تراکنش‌های بین زنجیره‌ای با پروتکل‌های BSC، HECO و ETH پشتیبانی می‌شود.

قابلیت Dual Mining موجود در این صرافی امکان افزایش بهره‌وری از استخراج نقدینگی را برای مشارکت کنندگان فراهم کرده است.

این صرافی در شبکه بایننس اسمارت چین و Heco قرار دارد و کاربران آن می‌توانند با استفاده از کیف پول متامسک به آن متصل شده و به معامله توکن‌های کریپتو بپردازند.

بهترین کیف پول هکوچین

وقتی صحبت از انتخاب بهترین کیف پول هکوچین می‌شود، دو موضوع متفاوت وجود دارد.

موضوع اول هولد ارز HT این شبکه است که با توجه به میزبانی آن در شبکه اتریوم، شما می‌توانید تقریبا آن را در همه کیف پول‌های محبوب از جمله متامسک (MetaMask) و تراست ولت (Trustwallet) هولد کنید.

اما وقتی صحبت از کار با زنجیره هکوچین می‌شود، انتخاب‌های موجود به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کنند.

از آن‌جایی که هکوچین یک شبکه سازگار با EVM است، شما می‌توانید آن را به راحتی در کیف پول متامسک اضافه کنید.

این کیف پول به راحتی امکان تعامل و ذخیره انواع دارایی‌های موجود در هکوچین را برای شما فراهم می‌کند.

برای اضافه کردن زنجیره هکوچین به متامسک، از اطلاعات زیر در بخش Add Network متامسک استفاده کنید:

در بین کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول لجر نیز امکان ذخیره ارز HT را برای شما فراهم کرده است.

ارز دیجیتال HT را از کجا بخریم؟

با توجه به محبوبیت ارز دیجیتال HT و شبکه هکوچین در دنیای ارزهای دیجیتال، خرید آن کار چندان مشکلی نیست.

با در نظر گرفتن داده‌های کوین مارکت کپ، شما می‌توانید ارز دیجیتال HT را در بیش از 30 صرافی ارز دیجیتال مختلف خریداری کنید.

البته در بین گزینه‌های در دسترس برای کاربران ایرانی، صرافی‌های یونی سواپ (UniSwap) و کوینکس (Coinex) بیشتر مورد توجه هستند.

شما می‌توانید با اتصال کیف پول خود به صرافی UniSwap، بدون نیاز به احراز هویت یا واریز دارایی‌ها به صرافی، به صورت مستقیم ارز HT را در جفت ارز اتریوم خریداری کنید.

تحلیل شبکه هکوچین

در زمان نوشتن این مقاله 39 اپلیکیشن غیرمتمرکز بربستر هکوچین توسعه پیدا کرده است که تقریبا همه آن‌ها در زمینه دیفای فعالیت دارند.

از نظر شاخص TVL شبکه هکوچین در سال 2021 دوره طلایی را تجربه کرده است. در آن سال این شاخص توانست محدوده 2.5 میلیارد دلار را به ثبت برساند.

با این حال، پس از اتفاقات زیادی که در یک سال اخیر رخ داده است، شاخص TVL این شبکه در محدوده 65 میلیون دلار قرار دارد.

این موضوع نشان دهنده سقوط شدید دارایی‌های قفل شده در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شبکه heco است که برای برگشتن به سطح قبل، زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: نسبت مارکت کپ به TVL؛ یک شاخص مهم در کریپتو

شبکه هکوچین از سمت صرافی هیوبی توسعه پیدا کرده است که برای توسعه شبکه خود و گسترش اتخاذ آن، جوایز و کمک‌های مالی مختلفی را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در نظر گرفته است.

با این حال به دلیل نفوذ بالای این صرافی در هکوچین، همچنان استقرار اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بزرگ در آن به کندی پیش می‌رود.

در زمان نوشتن این مقاله اپلیکیشن MDEX با 45 میلیون دلار بیشترین سهم را در شاخص TVL‌ این شبکه ایفا می‌کند.

heco 8

با این که از نظر فنی و پلتفرم قراردادهای هوشمند، هکوچین شباهت‌های زیادی با شبکه BSC دارد اما از نظر میزان اتخاذ و کاربری، این زنجیره را نمی‌توان با زنجیره بایننس اسمارت چین مقایسه کرد.

می‌توان گفت جامعه کاربری شبکه هکوچین بیشتر به کاربران صرافی هوبی محدود است و در دنیای شلوغ و پرتکاپوی ارزهای دیجیتال چندان شناخته شده است.

از طرف دیگر توسعه دهندگان هکوچین بیشتر بر روی بازارهای آسیا و اروپای شرقی تمرکز کرده‌اند که این موضوع باعث از دست رفتن بازار بزرگ آمریکا و سرمایه گذاران بالقوه آن شده است.

گزارش‌هایی وجود دارد که در برخی از مرورگر‌ها، کار با این شبکه با مشکلاتی همراه است که تجربه کاربری کاربران ارزهای دیجیتال را کمی ناخوشایند کرده است.

با این حال، سرمایه گذاران ارز HT می‌توانند با استیک دارایی‌های خود در زنجیره Heco، به صورت سالیانه از آن کسب درآمد کنند.

استیک ارز HT در صرافی هوبی به صورت سالیانه 20% APY سود به همراه دارد اما استیک آن به صورت مستقیم حدود 4% به شما سود می‌دهد.

لازم به ذکر است صرافی هوبی کاربران ایرانی را تحریم کرده است و در صورت فاش شدن هویت‌تان، دارایی‌ها با خطر جدی مواجه می‌شود.

سوالات متداول

هکوچین چیست؟

هکوچین(Heco Chain) که به آن زنجیره Huobi نیز گفته می‌شود، در واقع یک زنجیره عمومی کارآمد و قدرتمند است که توسط صرافی Huobi توسعه داده شده است. در این زنجیره، توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم می‌توانند به راحتی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خود را بر روی آن آپلود و منتشر کنند.

بهترین کیف پول برای شبکه هکوچین کدام است؟

کیف پول متامسک امکان تعامل با شبکه هکوچین را برای شما فراهم می‌کند. در این کیف پول با اضافه کردن زنجیره Heco می‌توانید دارایی‌های موجود در این شبکه را به راحتی هولد کنید.

ارز دیجیتال هکوچین چیست؟

ارز دیجیتال هکوچین HT نام دارد که برای کارمزد تراکنش‌ها در آن پرداخت می‌شود.

زبان برنامه نویسی هکوچین چیست؟

برای توسعه قراردادهای هوشمند در شبکه Heco می‌توانید از زبان Solidity استفاده کنید. اگر قبلا اپلیکیشن غیرمتمرکز در یکی از زنجیره‌های سازگار با EVM دارید، با چند کلیک ساده می‌توانید آن را در شبکه هکوچین مستقر کنید.

نتیجه گیری

توسعه زنجیره اختصاصی از سوی صرافی‌های ارز دیجیتال موضوع جدیدی نیست و بسیاری از آن‌ها برای اهداف دیفای به سمت توسعه یک زنجیره جدید می‌روند.

هکوچین یک شبکه لایه 2 بر روی شبکه اتریوم است که سعی دارد با بهبود مقیاس پذیری اتریوم، در رسیدن به اهداف دیفای به صورت جدی تلاش کند.

با توجه ارتقا اتریوم 2.0 و اتخاذ مکانیزم اثبات سهام، به نظر می‌رسد بسیاری از شبکه‌های لایه 2 که با هدف افزایش مقیاس پذیری اتریوم توسعه پیدا کرده‌اند، به آرامی کاربران خود را از دست بدهند.

البته این موضوع در حالی صدق می‌کند که توسعه دهنده شبکه Heco هیچ اقدامی در جهت ایجاد نوآوری و بهبود امکانات شبکه خود ارائه ندهند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx