بهترین سرمایه‌گذاری با پول کم در سال 1402

سرمایه گذاری با پول کم

اگر به دنبال ایده‌های سرمایه‌گذاری با پول کم هستید، بدون شک لیستی که برای شما آماده کرده‌ایم می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند. حتی برخی از روش‌ها برای شروع تنها به 5 میلیون تا 10 میلیون سرمایه اولیه نیاز دارند.

در ادامه این مقاله از بورسنیس به بررسی کامل بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری با پول کم اشاره می‌کنیم و اطلاعات کامل و جامعی در مورد سرمایه‌گذاری موفق در اختیار شما قرار می‌دهیم.

عناوین مطلب:

11 روش برای سرمایه‌گذاری با پول کم

image 90

زمانی که به سمت سرمایه‌گذاری با پول کم حرکت می‌کنید، حتماً باید در مورد اهداف سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرید و عادت‌های خوب را در خودتان ایجاد کنید.

صرفاً با ذخیره مقداری پول در هر ماه یک شبه به یک میلیونر تبدیل نمی‌شوید. 

با این حال، سرمایه‌گذاری با پول کم به شما کمک می‌کند که به لطف جادوی زمان و استفاده از سود مرکب به پول زیادی دست پیدا کنید.

برای محاسبه سود مرکب کلیک کنید

در ادامه این مطلب به چند روش سرمایه‌گذاری با پول کم و سود بالا اشاره می‌کنیم:

  1. سرمایه‌گذاری در سهام و صندوق‌های بورسی
  2. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
  3. سرمایه‌گذاری با پول کم در ارزهای دیجیتال
  4. راه اندازی کسب و کار آنلاین
  5. افزایش اطلاعات و یادگیری یک مهارت
  6. سرمایه‌گذاری با پول کم در طلا و فلزات
  7. سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت
  8. سرمایه‌گذاری با خرید بیمه عمر
  9. ایجاد یک حساب پس‌انداز بلند مدت با بازدهی بالا
  10. سرمایه‌گذاری روی دلار یا استیبل کوین‌ها
  11. سرمایه گذاری روی کسب و کارهای کوچک

قبل از پرداختن به هر روش، میزان نقدشوندگی، ریسک، امنیت و امکان سرمایه گذاری با مبالغ کم مانند 5 میلیون را در هر یک از روش‌ها بررسی می‌کنیم:

سرمایه‌گذاری
نقدشوندگی
میزان ریسک
امنیت
سرمایه‌گذاری با کمتر از 5 میلیون
سهام و صندوق‌های بورسی
زیاد
زیاد
زیاد
بله
املاک و مستغلات
کم
کم
زیاد
خیر
ارزهای دیجیتال
زیاد
زیاد
کم
بله
راه اندازی کسب و کار آنلاین
کم
متوسط
متوسط
خیر
افزایش اطلاعات و یادگیری مهارت
کم
کم
زیاد
بله
طلا و فلزات
زیاد
کم
متوسط
بله
اوراق مشارکت
متوسط
کم
متوسط
بله
تهیه بیمه عمر
کم
کم
زیاد
بله
حساب پس‌انداز با بازدهی بالا
کم
کم
زیاد
بله
دلار یا استیبل کوین‌ها
زیاد
متوسط
متوسط
بله
کسب و کارهای کوچک
کم
متوسط
متوسط
خیر

1. سرمایه‌گذاری در سهام و صندوق‌های بورسی

یک راه ساده برای سرمایه‌گذاری با پول کم سرمایه‌گذاری در بازار سهام و بورس است.

به لطف بازار سرمایه، شما می‌توانید سرمایه گذاری در شرکت‌های بزرگ را شروع کنید. به علاوه، برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام و بورس نیاز به مبلغ زیادی ندارید و با حداقل 500 هزار تومان نیز می‌توانید کار خود را شروع کنید.

برخی از سهام شرکت‌ها را نیز می‌توانید در قالب عرضه اولیه دریافت کنید و یا از صندوق‌های قابل معامله در بورس (بخوانید: صندوق ETF چیست) استفاده کنید.

در واقع اگر زمینه فلزات یا نفت سرمایه گذاری کنید اما صدها میلیون پول ندارید، با وجود بازار سرمایه هم‌چنان می‌توانید به سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها امیدوار باشید.

شما این فرصت را دارید که به مرور زمان و با افزایش سرمایه، تعداد بیشتری از سهام شرکت‌های مورد نظرتان را بخرید یا روی ETFهایی که حاوی ده‌ها یا صدها شرکت هستند، سرمایه‌گذاری کنید.

یکی از مزایای این روش این است که میزان نقدشوندگی در بازار سرمایه بالاست و همچنین با کمی صبر و حوصله می‌توانید سرمایه خود را به مرور افزایش دهید.

مزایای سرمایه‌گذاری با پول کم در بازار سهام

سرمایه‌گذاری با پول کم در بازار سهام مزایای زیادی دارد. اگر با رویکرد صحیح با در نظر گرفتن ریسک‌های مناسب سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید، می‌توانید از همین سرمایه‌گذاری‌های کوچک بیش‌ترین بهره را ببرید.

زودتر از دیگران شروع می‌کنید

سرمایه‌گذاری با پول کم در بازار سهام به شما کمک می‌کند که زودتر وارد بازار شوید و با گذر زمان ثروت خود را چند برابر کنید.

اگر همین الان شروع کنید، حتی با سرمایه کم، به مرور زمان می‌توانید سرمایه گذاری بورسی خود را افزایش دهید.

برای آموزش سرمایه گذاری در بورس کلیک کنید.

چیزی برای از دست دادن ندارید

یکی از مزایای سرمایه‌گذاری با پول کم در بازار سهام این است که کمتر از دیگران ضرر می‌کنید و نگران از دست رفتن سرمایه خود نیستید.

هرچند ممکن است همان سرمایه کم برای شما مبلغ زیادی باشد و از دست دادن آن ضرر بزرگی به شما وارد کند، اما از دست دادن 5 تا 10 میلیون زندگی شما را تغییر نمی‌دهد.

سرمایه‌گذاری‌ با پول کم این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با افت و خیز بازار با دید بازتری روبرو شوید و ضررهای کوچک را قبول کنید.

وقتی سرمایه‌گذاری با پول کم را شروع می‌کنید، از نظر ذهنی آمادگی ضرر را دارید. در نتیجه روش‌ها و استراتژی‌های مختلف را در بازار سهام آزمایش می‌کنید و قدرت ریسک بالایی خواهید داشت.

آمادگی برای سرمایه‌گذاری بزرگتر در بازار سهام

زمانی که شما یاد می‌گیرید سرمایه کم خود را مدیریت کنید، بدون شک از پس مدیریت سرمایه‌های بزرگتر نیز برمی‌آیید.

سرمایه‌گذاری با پول زیاد میزان تحمل ریسک بالایی نیز نیاز دارد و باید استراتژی سرمایه‌گذاری قوی داشته باشید.

به کمک سرمایه‌گذاری با پول کم میزان تحمل ریسک خود را تقویت کنید، استراتژی‌های مختلف را بسنجید و از این طریق برای سرمایه‌های بیشتر آماده شوید.

2. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

ممکن است با شنیدن سرمایه‌گذاری با پول کم در املاک و مستغلات تعجب کنید اما این روش یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری با پول کم است.

معمولا افراد به این نکته توجه نمی‌کنند که می‌توانند به صورت جمعی یا خانوادگی و یا با چند شریک و تنها با پرداخت بخشی از مبلغ، روی یک زمین یا ملک سرمایه‌گذاری کنند. 

همچنین شما و شرکای خود این امکان را دارید که آن ملک را اجاره دهید و از طریق آن سود ماهیانه داشته باشید.

در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران روی املاک شمال ایران تاکید زیادی می‌کنند، زیرا معتقدند با گذشت زمان سوددهی بالایی برای شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین می‌توانید این موضوع را بیشتر بررسی کنید.

در هر صورت در دنیای مدرن و امروزی، سرمایه‌گذاری در املاک کار سختی نیست و به سرمایه‌ کلان نیاز ندارد. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری 50 تا 100 میلیون نیز سرمایه گذاری به صورت جمعی یا در املاک دور از شهر را شروع کنید.

هرچند، اگر سرمایه بیشتری دارید توصیه می‌کنیم که مبلغ بیشتری سرمایه‌گذاری کنید. در نهایت باید گفت میزان نقدشوندگی در این روش بسیار کم است و تا رسیدن به سود موردنظر، اغلب نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد.

3. سرمایه‌گذاری با پول کم در ارزهای دیجیتال

کریپتوکارنسی در دو سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در میان هیاهو و سر و صدایی که این بازار به وجود آورده است، بسیاری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی نیز پا به عرصه ظهور گذاشته‌اند.

یکی از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری، خرید ارزهای دیجیتال معتبریست که حجم معاملات بالایی دارند و امنیت آن‌ها تاکنون ثابت شده است.

به علاوه می‌توانید به سراغ استیک ارز دیجیتال بروید و از این طریق درآمد مشخصی را برای خودتان ایجاد کنید. 

حتی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری نیز همواره پرریسک خواهند بود، بنابراین باید آگاهانه اقدام به انجام این کار کنید. حتی اگر پول کمی دارید این فضای رو به رشد، مسیر شما برای کسب درآمدهای زیاد را فراهم می‌کند. میزان بازدهی و همچنین ریسک در این نوع سرمایه‌گذاری بالاست و همچنین می‌توانید انتظار نقد شوندگی مناسبی داشته باشید.

مزایای سرمایه‌گذاری با پول کم در بازار ارز دیجیتال

image 89

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال مزایای زیادی دارد که در ادامه به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

  • راحتی و دسترسی آسان: معاملات ارز دیجیتال را می‌توان در هر ساعت از شبانه روز انجام داد. بنابراین مان شما محدود نیست و در هر زمان می‌توانید اقدام به سرمایه گذاری کنید.
  • تنوع زیاد: شما در بازار ارز دیجیتال می توانید سبدی از ارزها را خریداری کنید. در واقع این بازار یک جایگزین مناسب برای بازار سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است.

معایب سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

  • نوسانات احتمالی: معاملات ارز دیجیتال پتانسیل سودسازی زیادی دارد، اما این بازار نسبت به بازار سهام نوسانات بیشتری دارد.
  • سرمایه‌گذاری پرریسک: بازار ارز دیجیتال در مقایسه با سایر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری ریسک زیادی را به شما تحمیل می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که قبل از ورود به بازار کریپتو حتماً میزان تحمل ریسک خود را ارزیابی کنید.

4. راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین، یک سرمایه‌گذاری با پول کم و سود بالاست. اکثر مردم فکر می‌کنند که فرآیند راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین هزینه زیادی می‌طلبد، اما اینگونه نیست.

شما برای شروع یک کسب و کار آنلاین می‌توانید از مبلغ 10 تا 100 ها میلیون سرمایه‌گذاری کنید. البته اگر سرمایه بیشتری دارید، بدون شک بازده بیشتری نیز خواهید داشت.

فروش دوره و محصولات به صورت آنلاین

سرمایه‌گذاری آنلاین را می‌توانید هم در کشور ایران و هم در خارج از ایران راه‌اندازی کنید. برای مثال، می‌توانید یک وبلاگ بسازید و در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید و از طریق آن تبلیغات بگیرید یا به همین ترتیب در یوتیوب فعالیت کنید.

اگر مهارتی دارید بدون شک وبلاگ به شما کمک می‌کند که اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و یا دوره‌های آموزشی خود را بفروشید. 

به علاوه، اگر بتوانید محتوای عالی بنویسید و اصول بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) را یاد بگیرید، حتماً در کار خود به موفقیت بیشتری دست پیدا می‌کنید.

هم‌چنین، می‌توانید در اینستاگرام مشغول به کار شوید و تولید محتوا کنید. 

اگر هنرمند هستید، حتماً یک آنلاین شاپ در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به سرعت شما را به مشتریان احتمالی‌تان برساند.

شروع یک بیزینس آنلاین به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد اما اگر بتوانید فروش خود را زیاد کنید یا تبلیغات مناسب بگیرید، در مدت زمان کوتاه، بازده سود زیادی کسب می‌کنید.

اگر به این روش‌ها بیشتر علاقه‌مند هستید توصیه می‌کنیم مطالعه مقاله «چگونه پولدار شویم» را از دست ندهید.

5. افزایش اطلاعات و یادگیری مهارت

افزایش دانش و اطلاعات به معنای سرمایه‌گذاری مالی نیست اما نوعی سرمایه‌گذاری روی خودتان است.

یادگیری مهارت جدید یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری با پول کم است؛ زیرا وقتی یک مهارت جدید یاد می‌گیرید بدون شک می‌توانید منبع درآمد جدیدی نیز داشته باشید و از این طریق سرمایه خود را افزایش دهید. 

امروزه به لطف اینترنت هر مهارتی را می‌توانید یاد بگیرید و نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه یا تدریس خصوصی ندارید.

اگر سطح زبان انگلیسی بالایی دارید می‌توانید در دوره‌های خارجی شرکت کنید یا از طریق یوتیوب ویدیوهای آموزشی را ببینید.

به شما توصیه می‌کنیم که حتماً موارد زیر را برای یادگیری در نظر داشته باشید زیرا در آینده نه چندان دور به موفقیت زیادی دست پیدا می‌کنید:

  • بازار فارکس
  • بازار ارز دیجیتال
  • علم داده
  • دیجیتال مارکتینگ
  • اکسل
  • طراحی گرافیک
  • سرمایه‌گذاری
  • برنامه نویسی

خرید دوره‌های آنلاین هدر دادن پول نیست زیرا با افزایش مهارت در واقع درآمد خود را بیشتر می‌کنید. حتی اگر برای یادگیری و آموزش خود هزینه کنید، بدون شک چند برابر آن هزینه را به دست می‌آورید.

6. سرمایه‌گذاری با پول کم در طلا و فلزات

سرمایه‌گذاری در طلا و فلزات گران‌بها می‌تواند بازده خوبی برای شما داشته باشد. بدون شک نوسانات زیادی در این بازار وجود دارد اما طلا همیشه ارزش خودش را حفظ می‌کند زیرا یک محصول فیزیکی و ملموس است.

تنها نقطه ضعف این نوع سرمایه‌گذاری این است که مانند سهام و ملک به شما سود سالانه نمی‌دهد.

البته از این نکته غافل نشوید که قیمت طلا در سه دهه گذشته بیش از هزاران درصد افزایش پیدا کرده است. بنابراین می‌توانید به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت به آن نگاه کنید.

نکته قابل توجه در سرمایه‌گذاری طلا و فلزات این است که با مبالغ کمتر از 5 میلیون نیز می‌توانید این نوع سرمایه‌گذاری را شروع کنید.

سرمایه‌گذاری در طلا و سایر فلزات گران‌بها مانند تمام سرمایه‌گذاری‌های دیگر ریسک دارد، زیرا نمی‌دانید که آیا قیمت طلا بالا می‌رود یا خیر.

در واقع زمانی که بی‌ثباتی بازار وجود داشته باشد تقاضا افزایش می‌یابد، مانند زمانی که همه‌گیری کووید 19 شروع شد. 

اگر قبل از شروع کووید ۱۹ طلا خریده بودید در آن دوره می‌توانستید با قیمت بسیار بالایی بفروشید و سود زیادی کسب کنید.

در هر صورت تصمیم گیری با خودتان است، اگر می‌دانید که سرمایه‌گذاری قابل قبولی است، پس هر چه زودتر اقدام کنید.

7. سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت

اوراق مشارکت اساساً نوعی وام است و دولت‌ها و شرکت‌ها اغلب اوراق مشارکت صادر می‌کنند. وقتی اوراق مشارکت می‌خرید، در واقع توافق می‌کنید که در ازای یک نرخ بازدهی ثابت، وام تامین کنید.

اوراق مشارکت و قرضه تاریخ سررسید متفاوتی دارند و می‌توانید آن‌ها را به چشم سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت یا بلندمدت با درآمد ثابت ببینید.

هم‌چنین اوراق مشارکت نرخ‌های بهره متفاوتی دارند اما به طور کلی، گزینه‌های سرمایه‌گذاری ایمن و کم سود هستند.

برای خرید اوراق مشارکت به سرمایه زیادی نیاز ندارید و با مبالغ کم مانند 5 میلیون تومان نیز می‌توانید این را بخوانید. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین اوراق مشارکت را بخوانید.

8. سرمایه‌گذاری با خرید بیمه عمر

سرمایه‌گذاری مقدار کمی پول در هر ماه ممکن است در ابتدا ناچیز به نظر برسد اما در طول 20 یا 30 سال، مبلغ زیادی پول خواهید داشت.

در این روش نقد شوندگی ندارید اما این نوع سرمایه‌گذاری برای زمانی که دیگر نمی‌توانید کار کنید بسیار مناسب است. 

این نوع سرمایه‌گذاری، افق زمانی طولانی‌تری دارد و به زمان بیشتری نیاز دارید. برای داشتن بهترین انتخاب می‌توانید طرح‌های بیمه عمر شرکت‌های مختلف را مقایسه کنید .

در نهایت با خرید بیمه عمر پس از گذشت 20 یا 30 سال، می‌توانید سرمایه خوبی را دریافت کنید. با این حال باید به تحقیق و بررسی بیشتر برای سرمایه گذاری در این روش بپردازید تا از سودده بودن آن در بلندمدت مطمئن شوید.

9. ایجاد یک حساب پس‌انداز بلند مدت با بازدهی بالا

اغلب حساب‌های پس‌انداز در حال حاضر سود بالایی نمی‌دهند، اما اگر مشکلی ندارید که پول خود را برای ماه‌ها یا سال‌ها سرمایه‌گذاری کنید و به آن دست نزنید، حتماً می‌توانید حساب‌های سپرده گذاری بهتری با سود بالایی پیدا کنید.

با این حال این نوع سرمایه‌گذاری در دسته سرمایه‌گذاری‌های کم ریسک و بالطبع کم بازده قرار دارد. هم‌چنین می‌توانید تنها بخشی از پول‌تان را به این صورت سرمایه گذاری کنید تا ریسک شما توزیع شود.

10. سرمایه‌گذاری روی دلار یا استیبل کوین‌ها

تقریبا همه ما می‌دانیم که ارزهای خارجی به ویژه دلار در سال‌های اخیر رشد زیادی را در برابر ریال تجربه کردند. بنابراین سرمایه گذاری روی ارز می‌تواند یک انتخاب تقریبا کم ریسک باشد.

همچنین اگر نمی‌خواهید درگیر خرید و فروش اسکناس شده و به صرافی‌ها مراجعه کنید، می‌توانید خرید استیبل کوین‌ها مثل تتر یا USDC را انتخاب کنید و آن‌ها را به صورت بلندت مدت در کیف پول دیجیتال خود نگهداری کنید.

نکته قابل توجه این است که شما با مبالغ کم مانند 5 میلیون نیز به‌راحتی می‌توانید روی ارز و استیبل کوین‌ها سرمایه گذاری کنید.

برای سرمایه گذاری هوشمندانه‌تر توصیه می‌کنیم بخوانید: سکه بخریم یا دلار

11. سرمایه گذاری روی کسب و کارهای کوچک

طبیعتاً تا به حال با کسب و کارهای کوچک مواجه شده‌اید. بیزینس‌های کوچک در واقع شرکت‌هایی هستند که توسط یک فرد مدیریت می‌شوند و نهایتا 5 نفر کارمند دارند.

یک رستوران تازه تاسیس، یک هایپر مارکت و حتی یک تعمیرگاه خودرو که به تازگی در محله شما مشفول به فعالی شده است، می‌تواند انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری باشد.

با این حال بستن یک قرارداد محکم و اطمینان از خرج کردن سرمایه شما در جهت توسعه کسب و کار مواردی است که قبل از سرمایه گذاری باید به آن فکر کنید.

سرمایه گذاری با ریسک پایین

image 91

شما می‌توانید بخشی از یک کسب و کار کوچک را با قیمتی فوق العاده بخرید و در عرض چندین ماه بازده بالایی را تجربه کنید، در حالی که با خرید سهام گران‌ترین شرکت‌ها ممکن است ضرر کنید.

نکته مهم دیگری که باید حتماً به آن توجه‌ کنید نحوه مدیریت و میزان فروش کسب و کار است، زیرا تاثیر بسزایی در پیش‌بینی میزان بازده سرمایه شما دارد. 

سعی کنید میزان سودآوری پایدار یک کسب و کار را به طور مستمر بررسی کنید زیرا این مورد نشان دهنده میزان موفقیت آن شرکت است. در واقع بیزینس‌هایی که به طور مداوم زیان می‌کنند، نمی‌توانند سودی به شما بدهند.

برای سرمایه گذاری در این شرکت‌های کوچک گاهی 20 یا 50 میلیون نیز کافیست و به این ترتیب شما صاحب بخشی از یک بیزینس می‌شوید که ممکن است در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

چرا سرمایه‌گذاری با پول کم مهم است؟

اگر دقت کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که تورم در ایران به بالاترین حد خود در 40 سال اخیر رسیده است (بخوانید: محاسبه نرخ تورم)

این بدان معنی است که هزینه زندگی هر روز از روز قبل بالاتر می‌رود. در نتیجه، قیمت مواد غذایی، خرج و مخارج روزمره و هزینه بنزین برای رفت و آمدهای معمولی نیز بیشتر شده است. 

به علاوه، نکته قابل توجه این است که درآمد شما احتمالاً به همان میزان تورم افزایش پیدا نکرده است. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاری با پول کم در این شرایط بهترین گزینه برای پیشرفت و بالا بردن سطح زندگیست.

صرف نظر از اینکه در چه مرحله‌ای از زندگی خود هستید، نمی‌توان از اهمیت سرمایه‌گذاری چشم پوشی کرد. 

سرمایه گذاری با پول کم

ممکن است تصور کنید که سرمایه‌گذاری، کار بسیار پر ریسکی است، اما ریسک واقعی زمانیست که شما برای آینده خود برنامه‌ریزی و اندوخته‌ای نداشته باشید.

بنابراین، در اولین قدم باید به اهمیت سرمایه‌گذاری در زندگی حال و آینده خودتان پی ببرید.

سرمایه‌گذاری به این معنی است که پولتان برای شما کار می‌کند. بدون شک شما برای به دست آوردن این پول سخت کار می‌کنید، بنابراین، باید اجازه دهید که پولتان با بازدهی مناسب برای شما کار کند. 

درصدهای بانکی پایین

اگر پول خود را در حساب بانکی نگه‌داری کنید، این پول به مرور زمان ارزشش را از دست می‌دهد.

در واقع، زمانی که پول خود را در یک حساب می‌گذارید، سودی کسب نمی‌کنید و با افزایش تورم، قدرت خرید شما نیز کم‌تر می‌شود و عملاً سرمایه خود را از دست می‌دهید.

درصدهایی که بانک به شما می‌دهد حتی به نرخ تورم فعلی نزدیک هم نمی‌شود، پس نمی‌توانید با سرمایه‌گذاری در بانک انتظار سود زیادی داشته باشید. هم‌چنین، بدون شک شما نمی‌توانید تا سن 70 سالگی کار کنید.

در نتیجه، هرچه زودتر سرمایه‌گذاری با پول کم را شروع کنید، زودتر سود مرکب را نیز به دست می‌آورید. تمام هدف سرمایه‌گذاری اطمینان از این است که شما مجبور نیستید تا آخر عمر خود کار کنید.

پول رایگان از طریق سرمایه گذاری با پول کم

زمانی که سرمایه‌گذاری نمی‌کنید، پول رایگان را از دست می‌دهید.

سرمایه‌گذاری‌های شما باید برای شما درآمد مضاعف کسب کند، بنابراین زمانی که از پول خود برای کسب درآمد بیشتر استفاده نمی‌کنید، در واقع پول رایگان را به طور کل از دست می‌دهید.

سرمایه‌گذاری نوعی عادت است و برای ایجاد این عادت باید هرچه زودتر سرمایه‌گذاری با پول کم را شروع کنید.

به عبارت دیگر، سرمایه‌گذاری با پول کم به شما کمک می‌کند که سرمایه‌گذاری اصولی را یاد بگیرید و زمانی که درآمدتان بالا رفت، برای مبالغ بالاتر آمادگی و تجربه کافی خواهید داشت.

در دنیای امروزی، با ظهور پلتفرم‌های بسیار زیاد، راه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری آنلاین وجود دارد. حتی سرمایه‌گذاری‌های سنتی نیز‌ مانند قبل بازده خوبی را دارد.

بنابراین، در حال حاضر سرمایه‌گذاری با پول کم آسان‌ترین نوع سرمایه‌گذاری است.

چه زمانی سرمایه‌گذاری با پول کم را شروع کنید؟

قبل از شروع سرمایه‌گذاری باید مطمئن شوید که شرایط مالی شما مساعد است. سرمایه‌گذاری مستلزم قبول و مدیریت ریسک است.

بدون شک سرمایه‌گذاری بهتری خواهید داشت اگر مطمئن هستید که برای مدت طولانی به پولی که سرمایه‌گذاری می‌کنید، نیازی ندارید.

البته روش‌های زیادی وجود دارد که زودتر می‌توانید به سرمایه خود برسید، اما به طور کل یک سرمایه‌گذاری درست و اصولی حداقل به 1 سال و یا بیشتر زمان نیاز دارد.

اگرچه در حال حاضر هدف این است که فورا سرمایه‌گذاری با پول کم را شروع کنید، اما ابتدا باید دو مورد مهم را حل کنید:

  • بدهی با بهره بالا پرداخت نکنید: باید تلاش کنید که بدهی با بهره بالا پرداخت کنید تا تعادل مالی داشته باشید، زیرا ممکن است سودی که برای بدهی خود می‌پردازید، برابر با سودی باشد که در سرمایه‌گذاری به دست می‌آورید. 

بنابراین، عملاً سودی از سرمایه‌گذاری خود نخواهید داشت. پس تا جای ممکن با سود بالا پولی را قرض نگیرید؛ زیرا این کار هیچ سود و منفعت مالی برای شما نخواهد داشت.

  • صندوق مالی اضطراری بسازید: حتماً یک صندوق اضطراری برای خودتان بسازید و در آن هزینه زندگی 3 تا 6 ماه خود را پس‌انداز کنید.

در واقع باید اطمینان حاصل کنید که اگر شغل خود را از دست دادید یا در صورت وقوع یک مشکل غیر منتظره، می‌توانید هزینه زندگی روزمره خود را تامین کنید و از نظر مالی مشکلی نداشته باشید. 

بهترین زمان برای شروع سرمایه‌گذاری با پول کم زمانی است که بدهی با بهره بالا ندارید و صندوق اضطراری خود را نیز ساخته‌اید.

نکات مهم قبل از شروع سرمایه‌گذاری با پول کم

حتماً قبل از شروع سرمایه‌گذاری، دلیل سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنید.

این دلیل می‌تواند رفتن به دانشگاه، خرید خانه، بازنشستگی، سفر یا هر دلیل دیگری باشد. اینکه چرا می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید به شما کمک می‌کند که نوع محصول مالی را مطابق با جدول زمانی و اهدافتان تنظیم کنید. 

همچنین با مشخص کردن دلیل سرمایه‌گذاری، میزان تحمل ریسک‌تان را نیز تعیین می کنید.

قبل از شروع سرمایه‌گذاری این حقیقت را قبول کنید که بالا و پایین رفتن بازارها امری طبیعی است هر سرمایه‌گذاری ریسک‌های خودش را دارد.

بنابراین اگر برای چیزی در 5 سال آینده به پول نیاز دارید یک حساب پس انداز با سود بالا (مانند صندوق‌های درآمد ثابت) گزینه بهتری است زیرا ریسک کمتری دارد. 

البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که پتانسیل رشد شما در یک حساب پس‌انداز بسیار پایین است.

اما اگر برای خودتان یک جدول زمانی برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت تنظیم کردید و ریسک بیشتری را می‌پذیرید، در نتیجه ‌راه‌های سرمایه‌گذاری زیادی وجود دارند که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

آیا سرمایه‌گذاری با پول کم ارزش دارد؟

صد در صد. هر کس باید از جایی شروع کند. اهمیتی ندارد که چقدر پس‌انداز خود را کم می‌بینید، یادگیری سرمایه‌گذاری بخش مهم و اساسی ایجاد ثروت و تلاش برای رسیدن به استقلال مالی است.

در ابتدای سرمایه‌گذاری با پول کم، درآمد زیادی ندارید اما هیچ اشکالی ندارد. به مرور زمان این مبلغ افزایش پیدا می‌کند و میزان سوددهی شما نیز بالا می‌رود.

حتماً این موضوع را مد نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری و کنار گذاشتن یک مبلغ ماهیانه را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید تا به مرور زمان، سرمایه مناسبی داشته باشید و سرمایه‌گذاری با مبلغ بالاتر را نیز تجربه کنید.

همیشه به این نکته توجه کنید که حتی اگر با مبلغ بسیار کمی سرمایه‌گذاری انجام داده‌اید، ارزش سودی که به دست می‌آورید را بدانید.

یکی دیگر از مزایای سرمایه‌گذاری با پول کم، تجربه و دانشی است که از این روش به دست می‌آورید.

اگر اکنون یاد نگیرید که با مبلغ 10 میلیون چه سرمایه‌گذاری انجام دهید، بدون شک با مبلغ 100 یا 500 میلیون نیز نمی‌توانید یک سرمایه‌گذاری درست داشته باشید.

تمام میلیونرهای جهان در ابتدا با سرمایه کم شروع کردند و سپس به مرور زمان سرمایه خود را افزایش دادند.

در نهایت اگر پول کمی دارید توصیه می‌کنیم استراتژی DCA را برای سرمایه گذاری امتحان کنید (همچنین بخوانید: DCA چیست؟)

اشتباهات رایج هنگام سرمایه‌گذاری با پول کم

اغلب افرادی که برای اولین بار تصمیم به سرمایه‌گذاری با پول کم می‌گیرند فقط به این فکر می‌کنند که در سریع‌ترین زمان ثروتمند شوند.

اشتباهات زیادی در سرمایه‌گذاری با پول کم وجود دارد که افراد تازه کار معمولاً این اشتباهات را مرتکب می‌شوند. 

این اشتباهات ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را به شما تحمیل کند و میلیون‌ها تومان سرمایه خود را از دست بدهید.

این اشتباهات عبارتند از:

اجتناب از سرمایه‌گذاری

بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که سرمایه‌گذاری را به تعویق بیندازید. زیرا در این صورت سود مرکب را به طور کامل از دست می‌دهید.

تلاش برای زمان‌بندی بازار

برخی بر این باورند که زمان‌بندی در بازار مهم‌تر از فاکتورهای دیگر برای سرمایه گذاری است.

این نکته را همیشه گوشه ذهن خود داشته باشید که شما یا هیچ کس دیگر نمی‌تواند به طور صد درصد بازار را پیش بینی کند و در بهترین شرایط زمانی وارد بازار شود.

درگیر شدن در سرمایه‌گذاری‌های مشکوک

دقت کنید که پول خود را در کجا سرمایه‌گذاری می‌کنید. برخی از افراد ممکن است به شما پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی بدهند اما باید مراقب باشید که به چه کسی اعتماد می‌کنید.

ممکن است افرادی به شما پیشنهاد بدهند که پولتان را در شرکت آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید و سود بالا با ریسک کمی دریافت کنید. در چنین شرایطی حتماً قبل از انجام سرمایه‌گذاری تحقیقات لازم را انجام دهید.

گذاشتن همه تخم مرغ‌ها در یک سبد

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که سرمایه خود را در سبدهای مختلفی سرمایه‌گذاری کنید. در این صورت اگر یک روش نتیجه نداد، کل سرمایه شما از بین نمی‌رود.

وحشت از اولین نوسانات بازار

شما باید این موضوع را درک کنید که بالا و پایین رفتن قیمت در بازار امری طبیعی است.

زمانی که بازار سقوط می‌کند نباید هیجانی عمل کنید زیرا ممکن است در پی یک تصمیم اشتباه، مجبور شوید که در پایین‌ترین سطح فروش را انجام دهید. در این صورت ضرر زیادی می‌کنید.

فروش در زمان کاهش سرمایه

فراموش نکنید تا زمانی که نفروشید ضرر نمی‌کنید.

بسیاری از سرمایه‌گذاران تازه کار زمانی که خطر را احساس می‌کنند به فروش دارایی‌های خود روی می‌آورند. این کار به شدت اشتباه است. شما باید صبور باشید و نوسانات کوتاه مدت را در نظر بگیرید.

مشاوره گرفتن از افراد ناآگاه

بسیاری از افراد ممکن است در مسیر شما قرار بگیرند و قصد فروش سهام‌های مختلف به شما را داشته باشند. شما باید به هر قیمتی از این افراد دوری کنید و به پیشنهادهای وسوسه انگیز آن‌ها توجه نکنید.

عدم آگاهی نسبت به روش سرمایه‌گذاری

حتماً باید قبل از شروع یک استراتژی سرمایه‌گذاری، دقیقاً بدانید که پول خود را در چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنید، زیرا عدم آگاهی باعث می‌شود که گول بخورید یا تمام سرمایه خود را از دست بدهید.

بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری برای مبتدیان چیست؟

استراتژی‌های سرمایه‌گذاری متفاوتی وجود دارد. در ادامه این مطلب به بررسی استراتژی مناسب برای سرمایه‌گذاری اشاره می‌کنیم:

اهداف و میزان تحمل ریسک خود را مشخص کنید

قبل از شروع سرمایه‌گذاری با پول کم حتماً اهداف و سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنید. برای مثال ممکن است اهداف زیر را داشته باشید:

  • پس انداز برای بازنشستگی
  • سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و صاحبخانه شدن
  • سرمایه‌گذاری در بازار سهام برای دستیابی به خانه رویایی در 10 سال آینده

شما ممکن است هدف‌های مختلفی برای خودتان تعیین کنید. هیچ هدفی اشتباه نیست و سرمایه‌گذاری کاملاً یک تصمیم شخصی است.

پس هیچ‌گاه اهداف خود را با هدف‌های دیگران مقایسه نکنید و با تعیین یک هدف مشخص، سرمایه‌گذاری دقیقی داشته باشید.

اگر به عنوان یک مبتدی سرمایه‌گذاری با پول کم را شروع می‌کنید حتماً به چند نکته زیر توجه کنید:

  • سرمایه و پولی که در طی 1 یا 2 سال آینده به آن نیاز دارید را هرگز در بازار سهام، صندوق سرمایه گذاری شاخص یا صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سرمایه‌گذاری نکنید.
  • پولی که قبل از بازنشستگی به آن نیاز دارید را هرگز نباید در روش‌های سرمایه‌گذاری پرریسک هدر دهید.
  • قبل از انجام سرمایه‌گذاری حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید و بدون دانش اولیه وارد هیچ بازاری نشوید.

چیزی به عنوان بهترین سرمایه‌گذاری وجود ندارد

برخی از افراد حتی زحمت فکر کردن به بازار ارزهای دیجیتال را به خود نمی‌دهند. از طرفی افرادی هستند که فقط روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

افرادی هستند که با سرمایه‌گذاری در املاک سود زیادی کسب می‌کنند و در مقابل کسانی هستند که از ورود به بازار املاک وحشت دارند.

همیشه به یاد داشته باشید که استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مختلف زیادی وجود دارد و یک استراتژی واحد برای همه کار نمی‌کند.

شما ممکن است با سرمایه‌گذاری در بازار سهام موفق شوید، در حالی که فرد دیگری با سرمایه‌گذاری در املاک به نتیجه دلخواه خود برسد.

مهم‌ترین عواملی که روی تصمیم گیری شما تاثیر می‌گذارند، میزان تحمل ریسک و وضعیت مالی شماست.

با یک مشاور کارآزموده مشورت کنید

اگر احساس می‌کنید که به مشاور برای آموزش سرمایه گذاری نیاز دارید، حتماً با فردی کارآزموده در این مورد صحبت کنید.

هزینه مشاوره زیاد است اما اگر صحبت با یک فرد، مانند مشاور، اعتماد به نفس لازم برای شروع سرمایه‌گذاری را در شما ایجاد می‌کند، بدون شک این هزینه ارزشش را دارد. 

یک مشاور مالی می‌تواند با توجه به وضعیت مالی شما بهترین استراتژی و و برنامه سرمایه‌گذاری را برایتان بنویسد.

حتماً به دنبال مشاوری باشید که یک برنامه‌ریز مالی معتبر نیز به حساب می‌آید. مشاوری خوب عمل می‌کند که بتواند یک استراتژی و برنامه مالی درست و دقیقی برای شما بنویسد.

متفاوت سرمایه گذاری کنید

شما باید به عنوان یک سرمایه‌گذار جدید این حقیقت را بپذیرید که استراتژی‌های سرمایه‌گذاری متفاوتی در هر مرحله از زندگی وجود دارد.

به عنوان مثال زمانی که دانشجو هستید ممکن است تصمیم بگیرید که روی چند سرمایه گذاری کوچک با بودجه اندک تمرکز کنید، و از این طریق وام‌های دانشجویی خود را پرداخت کنید.

هم‌چنین، ممکن است سرمایه خود را برای ایجاد یک صندوق اضطراری به کار ببرید. به طور کلی، قبل از اینکه وارد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر شوید، حتماً باید با پول قبلی خود سرمایه‌گذاری کرده باشید.

صبور باشید و عجله نکنید

وارون بافت یک جمله بسیار معروف دارد: «بازار سهام برای انتقال پول از فرد عجول به فرد صبور طراحی شده است».

منبع

بسیاری از سرمایه‌گذاران تازه کار و مبتدی که به دنبال کسب درآمد سریع از طریق سرمایه‌گذاری هستند و حوصله زیادی ندارند، پول خود را در بازار از دست می‌دهند.

سوالات متداول

چرا سرمایه گذاری با پول کم اهمیت دارد؟

سرمایه‌گذاری با پول کم ارزش زیادی دارد. زمانی که شروع به سرمایه‌گذاری با پول کم می‌کنید، عادت‌های خوب را در خودتان می‌سازید. بنابراین، حتی اگر پول زیادی هم نداشته باشید مهارت‌های خود را توسعه می‌دهید. اگر نتوانید با پول کم سرمایه گذاری کنید، با پول زیاد هم نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

روش‌های سرمایه گذاری با پول کم چیست؟

سرمایه گذاری در بازار بورس، سهام شرکت‌های املاک و مستغلات، طلا، دلار، ارزهای دیجیتال، راه‌اندازی کسب و کار آنلاین، اوراق مشارکت و خرید بیمه عمر از بهترین روش‌های سرمایه گذاری با پول کم هستند.

چه نکاتی را باید هنگام سرمایه گذاری با پول کم رعایت کنیم؟

تلاش برای زمان‌بندی بازار، قرار دادن همه تخم مرغ‌ها در یک سبد، درگیر شدن در سرمایه گذاری‌های مشکوک و وحشت از نوسانات بازار، اشتباهاتی است که هنگام سرمایه گذاری ممکن است آن‌ها را مرتکب شوید.

چی بخریم تا 50 درصد سود کنیم؟

هیچ سرمایه‌گذاری سود تضمینی ندارد. برای کسب سودهای بالا در کوتاه‌مدت، ارز دیجیتال و بورس گزینه‌های پیش روی شما هستند که البته برای افرادی که اطلاعات کافی ندارند ریسک بیشتری به همراه خواهند داشت.

بهترین سرمایه گذاری با پول کم چیست؟

به نظر ما، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری با پول کم این است که پول‌تان را صرف آموزش دیدن کنید. با آموزش دیدن در یک زمینه خاص و کاربردی، درآمدتان را افزایش دهید. اینکار بهتر از این است که به امید رشد سرمایه کمی که دارید، دست به خرید سهام یا ارز دیجیتال بزنید و ریسک زیادی متحمل شوید.

نتیجه گیری

بهترین زمان برای شروع سرمایه‌گذاری با پول کم همین الان است. اگر سرمایه زیادی ندارید راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید سرمایه‌گذاری با پول کم و سود بالا را شروع کنید.

همچنین قبل از شروع سرمایه‌گذاری بیشتر حتماً باید دانش و اطلاعات خود را بالا ببرید زیرا آموزش در مورد نحوه سرمایه‌گذاری به اندازه خود سرمایه‌گذاری با اهمیت است.

همچنین باید خطرات و پیامدهای سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید تا در صورت بروز شرایط بحرانی، بتوانید شرایط را کنترل کنید و آسیب نبینید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

مقایسه بازارهای مالی (بهترین سرمایه گذاری)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

150 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
Are

اسم بازی money whale هستش که اپلیکیشنِ و میتونید رو گوشیتون نصبش کنید

Are

سلام تشکر از مطالب خوبتون
دوستان من یه مورد که خودم دارم استفاده میکنم رو دوست داشتم بهتون پیشنهاد بدم…ببینید الان بازی های جذابی اومده که با بازی کردن میتونی پول دربیاری،بازی ccarو cpanبه صورتیه که باید ماشین بخرید که الان که قیمت ارز ccarتقریبا 1دلار هست با ۶۰۰ دلار میتونید یه ماشین بگیرید من خودم0.۴۰بودگرفتم،هم از قیمت ارز میتونید سود کنید هم با بازی توی خود سایت ماهیانه بین۴۰۰ تا۶۰۰ دلار حداقلش گیرتون میاد….
یه بازی های دیگه هم هست برای کسایی که سرمایه ندارن واااای این عالیه بازی میکنی و کم کم بهت دلار میده تقریبا۲ ماه بازیش کنی درآمد های خوبی بهت میده بازیشم خیلی سادس،یه کد معرف هم براتون میزارم1676678 که وارد کنید بهتون پاداش میده،شماهم که میخای به کسی معرفی کنی کد معرفت رو بهش بده به جفتتون امتیاز به شکل دلار میده،هرچقد درآوردی رو راحتم برداشت میکنی
امیدوارم لذت برده باشید..

علیرضا

سلام شما داخل کدوم بورس هستید و سایتش چی هست

اسدالله رحماني

سلام بنده الأن ٢٠ ميليون سرمايه دارم هر ماه هم ٤ ميليون بيشتر ميشه سرمايه ام
به نظرتون چيجور از اين بهترين استفاده را بكنم؟

رضا

کجا گزاشتی

علی تبریزی

تو یخچال

محمد کریمی

سلام خوب هستین میشه بپرسم کجا سرمایه گذاری کردین که ماهی ۴ میلیون سود میده؟!

آرمین

سلام چجوری سرمایه گذاری کردید تو چه کاری؟

مسعود

هر کی خوشاست تو ی کار حسابی سرمایه گداری کنه من هستم ۰۹۳۶۲۵۳۵۰۲۱شغل ثابته عطاری

Ashkan

سلام.چ طوری باید پولم رو تو صندق سرمایه گذاری بزارم؟ باید حضوری برم؟؟؟ مثلا سود 100 میلیون در یک ماه تقریبا چقدر میشه؟

مجید

با این وضعیت بازار که یک میلیون امروز با یک میلیون فردا فرق می‌کنه اشتباه هست که نقد بدی و دنبال نسیه باشی سرمایه گذاری خوبه ولی تو ایران با نقدینگی کم اشتباست اگه پول زیاد داری بهتره تو بانک مطمن تر بذاری و ماهانه سودشو بگیری و هروقت هم خواستی پولتو بگیری

علی رنجبر

سلام من ۱۰میلیون دارم میخوام سرمایه گذاری کنم از بورس که چیزی سردر نمیارم لطفا راهنمای کنید ممنون

mohsen

سلام و خسته نباشید ببخشید من ۱۸ سالمه الان حدود ۵ ماه هست تو بورس فعالیت دارم ولی هیچ سودی نبردم هرچی ک داشتم از دستم رفت ب نظر شما من چیکار کنم

سعید

چرا دروغ تحویل ملت میدید بورس فقط پول دار کردن کارگزاری ها و دولت هست وسلام

mahdi

اگر سرمایه مردم حتی حرفه ای ها در بازار بورس بسوزه دیگه نمیشه اسمشو گذاشت کسب تجربه!!!! مگر این مردم با قمار پول بدست آوردند که بخوان با پولشون تجربه کسب کنن یا بشن بازیچه دست دولتمردان…. دوست عزیز نگاهتونو به روی حقیقت عوض کنید… بورس در کشورهای دنیا یعنی رشد پله پله شرکتها … و سود دهی مناسب به سهامداران… اینجا چطوریه که شرکتی یک سوله هم نداره به اسم کارخانه داره معلامله های کلان میکنه…. بهتره از خودمون شروع کنیم و رو راست و صادق باشیم…

محمد کریمی

سلام آقای جهاندیده خسته نباشید من کلی تحقیق کردم راجب سرمایه گذاری کلی هم مطلباتونو خوندم که طلا و سکه و دلار اینا سرمایه گذاری کردن توش فایده ندارد آخرش گفتین که تو بورس سرمایه گذاری کنیم چطوریه آیا بورس جواب میده با سرمایه ۲۰ یا ۲۵ میلیون

بهنام

ارز های دیجیتال بهترین سرمایه گذاری هستن

رویا

سلام توضیحات عالی بود
ممنون

اسی

سلام بسیار زیبا واموزنده بود ممنون اما ی سوال الان درچه شرکت‌های من سرمایه‌گذاری کنم بنظرتون بنده حقیر را راهنمایی کنید

حوا

باسلام.من حدود۲۰ م طلا دارم بفروشم یکساله بگذارم صندوق سرمایه گذاری سهام کار عاقلانه ای یانه ؟ لطف کنید راهنمایی کنید

بانو کریمی

خیر دوست عزیز اینا همه شعاره تا بعد ثبت نام .به محض اینکه پولتو بزاری دیگه کسی نه آموزش میده نه حمایت میکنه.بورس و سهام یه دورانی داشت که خوب بود الان همه ضرر کردن ..
من خودم ۲ ساله تو شرکت دانش بنیان با ۳۵۰۰ سرمایه شروع به کار کردم فقط مجازی و تونستم یه پراید بخرم و کلی قسط خونه بدم و خیلیا رو هم به درآمد برسونم و نیازی هم نبود پولمو بدم مفت خورا بخورن

اگه دوستان نیاز به مشاوره داشتند درخدمتم
09386244803

morteza 323

با سلام
من تا سال ديگه نهايت دوسال ديگه احتياج به 500 ميليون دارم
كار من حقوقش 6 ميليون هست و الان هم 50 ميليون دارم و هيچي از حقوقم رو خرج نميكنم

ميخواستم بدونم اگر اصولي اموزش ببينم و اين 50 ميليون و كل حقوق هاي اينده م رو بزارم توي بورس ميتونم اين 500 ميليون رو توي نهايت 2 سال جور كنم؟
يا حتي بيشتر ؟

معصومه

بله شک نکنید. دختر عموی من 20 میلیون رو از مهر 98 تا مرداد 99 400 میلیون کرده. من خودم باورم نمیشد تا پنل صفحه بورسش رو بهم نشون داد

مسعود

سلام خوب کجا باید سرمایه گذاری کنیم

سعید

با هر عقلی حساب میکنم جور در نمیاد در بورس ظرف یکسال 20میلیون تبدیل به 400 میلیون بشه شیوه شدنش توضیح دهید لطفا

ممد

اسکول نمیفهمی داره دروغ تحویل میده؟

زینب

اره بخدا فقط گولمان میزنند

سجاد

اون شکلات بود نشون دادن بعد رفت…..

mahmadi

میشه شمارشون بدید ممنون میشم

محمدعلی

سلام عالی مختصرومفیدبودطوری که آدم گیج نمیشه ممنون ازاینکه به رایگان برای ماتازه واردا توضیح کامل وجامع دادید خوب بود

سام

سلام بنظر شما بهترین سرمایه گذاری در سال ۹۹چیست؟

سحر

بی‌نظیر‌ترین مطلبی بود که خوندم…به بهترین شکل توضیح دادین…کُلی مرسی ♥️

رحیمی پور

با سلام
خیلی دوست دارم وارد بورس بشم حداقل با مبالغ کم ولی ترس از عدم آگاهی ونداشتن راهنمانمیذاره
لطفآراهنماییم کنیدممنون

سلام دوست عزیز ، ترس تون کاملا منطقی و درست هست. می تونید از این قسمت مطالعات خودتون رو شروع کنید : https://www.bourseiness.com/category/bourse-guide-for-beginners

محسنی

سلام
من حدود ۲/۵ میلیارد تا ۳ میلیارد تومن سرمایه دارم میخواستم بدونم کجا می تونم سرمایه گذاری کنم که پولم بی ارزش نشه ؟!(سرمایه ام نقد نیست ، ملک هست)

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام دوست عزیز ، اگر قصد خرید و فروش ندارید ، املاک و شمش طلا گزینه های مناسبی می تونن باشن.

amir hosein

با عرض سلام خسته نباشید
جناب من حدود ۱ سال هست توی بورس فعالیت دارم و حدود ۳ ماه دوره های اموزشی را به صورت حرفه ای انجام دادم
و سرمایه ی ۳ میلیونی ام حدود ۲۰ میلیون شده
میخواستم ببینم اماده هستم
سرمایه های کلان و میلیاردی وارد کنم ؟!

سلام امیر حسین عزیز ، تصمیم آمادگی که خب طبیعتا با شماست و ما شناخت مناسبی از مهارت های شما در این زمینه نداریم اما برای ورود سرمایه های بیشتر حتما به ورود پله ای و آهسته مطمئن نظر داشته باشید.

Boshra khanom

امیر حسین من ۲۰ سالمہ و میخوام تازہ شروع کنم میشہ کمکم کنید کہ بتونم اینکارو انجام بدم؟

رضا

بله

Boshra khanom

توی صندوق سرمایه گذاری کردین اول؟؟؟؟

داوود

به منم یادبده باکم شروع کنم

Hossein

ببخشیدمن سی ملیون وام گرفتم ده تو م ن بابت بدهی رفت باقیشو چکارکنم بتونم سود کنم هم قسطشو بدم کمکم کنید لطفن

امیری پور

توی گوگل جستجو کن فارکس یا باینری اپشن
یاد بگیر طی ۶ ماه
هر روز حداقل ۲ ساعت
با مبلغ کم مثلا ۵ میلیون وارد بازار شو
اونم وقتی که فهمیدی خوب یاد گرفتی

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
150
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx