معرفی و بررسی پروژه ریچ کواک (Rich Quack)

ریچ کواک

بازار میم‌ کوین‌ها دنیای جذابی است. در کنار میم کوین‌های محبوبی همچون دوج کوین و شیبا اینو، نام ریچ کواک نیز به چشم می‌خورد. (وبسایت ریچ کواک: www.richquack.com)

البته Rich Quack به اندازه میم کوین‌های مذکور محبوبیت ندارد اما در این بازار بزرگ طرفداران خاص خود را دارد.

میم کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال فرصت‌های خوبی را برای کسب سود‌های زیاد فراهم می‌کنند اما نباید در هنگام سرمایه گذاری بر روی آن‌ها، ریسک بالای از دست رفتن پول را نادیده گرفت.

عناوین مطلب:

همه ما می‌دانیم میم کوین‌ها پتانسیل رشد زیادی دارند اما در عین حال می‌توانند به راحتی دستکاری شوند که نتیجه آن کل سرمایه ما از دست خواهد رفت.

در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال ریچ کواک و مهم‌ترین ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت. همچنین نحوه خرید QUACK در صرافی‌ها و بهترین کیف پول برای هولد این ارز نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برای شروع در ارزهای دیجیتال کلیک کنید

نکات کلیدی

  • ریچ کواک یکی از میم کوین‌های محبوب در بازار کریپتو است که با وجود اینکه نسبت به شیبا و دوج کوین کمتر شناخته شده، اما طرفداران خاص خودش را دارد.
  • در واقع ارز ریچ کواک (Rich Quack)، یک میم کوین مالیاتی است که از مکانیزم ضد تورمی بهره می‌برد. هدف این میم کوین این است که سرمایه‌گذاران خود را در مدت کوتاهی ثروتمند کند.
  • برای خرید ریچ کواک می‌توانید از صرافی‌های DigiFinex، LBank و MEXC این کار را انجام دهید. علاوه بر این؛ شما می‌توانید با داشتن یک کیف پول Web 3.0 مانند متامسک، این توکن را به راحتی خریداری کنید.

ارز ریچ کواک چیست؟

ارز دیجیتال ریچ کواک (Rich Quack) با نماد QUACK در واقع یک میم کوین مالیاتی است که از مکانیزم ضد تورمی بهره می‌برد.

فلسفه پشت توکن کواک این است که هر کسی که می‌پرسد چگونه پولدار شویم؟ سریع (یک شبه) به پاسخ سوال خود برسد و پولدار شود. اما افراد کمی برای رسیدن به این هدف و پشت سر گذاشتن همه موانع واقعا تلاش می‌کنند.

rich quack 2

ریچ کواک روشی است تا کسانی که برای پولدار شدن فقط به دنبال شانس و اقبال هستند و هیچ اعتقادی به تلاش و پشتکار برای رسیدن به آن ندارند را مسخره کند. این موضوع شامل کسانی که فکر می‌کنند سرنوشت این گونه برای آن‌ها رقم خورده است تا روزی پولدار شوند نیز می‌شود!

اما انگیزه اصلی این توکن چیست؟ در عمل، ریچ کواک یک توکن بربستر بلاک‌چین بایننس اسمارت چین است که کاملا توسط انجمن آن مدیریت می‌شود. به عقیده توسعه دهندگان این ارز، هر طرفدار این میم کوین باید آن را مانند یک ویروس پخش کند در غیر این صورت نباید انتظار اتفاق خاصی از آن داشته باشد.

مشخص است که آن‌ها بر روی تعصب طرفداران ریچ کواک حساب باز کرده‌اند تا بتوانند انجمن آن را به شکل فعال حفظ کنند. آن‌ها می‌خواهند اعضای این انجمن تمام توان خود را برای معرفی، مشارکت و خطر کردن بگذارند تا به هدف تعیین شده برسند.

در وایت پیپر این ارز، آن‌ها به سرمایه گذاران میم کوین ریچ کواک هشدار داده‌اند که این ارز یک سرمایه گذاری نیست. هدف آن‌ها رساندن ارز دیجیتال Rich Quack به ماه است (To the Moon با مفهوم رشد انفجاری قیمت) و در راستای رسیدن به این هدف، از تمام ظرفیت انجمن بهره می‌برند.

با این که این ارز به عنوان میم کوین شناخته می‌شود اما توسعه دهندگان آن در حال توسعه ابزار‌های جالبی برای گسترش کاربری توکن ریچ کواک هستند.

توکنومیک ارز ریچ کواک

ارز ریچ کواک با نماد Quack در بستر بایننس اسمارت چین (BSC) و استاندارد BEP20 عرضه شده و تعداد کل توکن‌های آن 100 کوادریلیون واحد است.

در زمان نوشتن این مقاله 53.634 کوادریلیون توکن در فرآیند توکن سوزی ریچ کواک سوخته است.

طبق توکنومیک این ارز، QUACK یک توکن مالیاتی است که 12% در هر تراکنش از شما مالیات کسر می‌کند. نحوه توزیع این مالیات به شرح زیر است:

  • 4% برای هولدرهای این ارز
  • 4% نقدینگی خودکار
  • 2% برای پامپ ارز و توکن سوزی ریچ کواک
  • 2% برای بازاریابی و کیف پول توسعه دهنده

توسعه دهندگان این ارز ادعا می‌کنند ارز QUACK از یک مکانیزم ضد نهنگ بهره می‌برد که در آن یک ولت نمی‌تواند بیش از 1% کل توکن‌های در گردش را هولد کند.

بیشتر بخوانید: انواع عرضه (Supply) در ارزهای دیجیتال

همچنین فروش (انتقال توکن) تا سقف 1% کل توکن‌های در گردش محدود شده است. البته دور زدن این مکانیزم برای نهنگ‌ها کار آسانی است و این مکانیزم صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

rich quack 3

با توجه با اطلاعات ارائه شده در وایت پیپر ریچ کواک، آدرس توکن سوزی نیز مشمول دریافت 4% پاداش می‌شود که این موضوع باعث شدت گرفتن توکن سوزی Rich Quack خواهد شد.

البته در طرف دیگر پاداش سایر هولدر‌ها به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند چرا که آدرس توکن سوزی (که به آن Black Hole می‌گویند) بیش از 50% پاداش‌ها را دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: توکن سوزی یا سوزاندن توکن (Token Burning) چیست؟

به طور کلی ارز ریچ کواک از مکانیزم ضد تورمی قدرتمندی بهره می‌برد که با گذشت زمان و فعالیت انجمن آن، توکن‌های بیشتری از چرخه خارج می‌شود. آن‌ها بخشی از نقدینگی را به مدت 5 سال قفل کرده‌اند تا هولدر‌های این ارز احساس امنیت بیشتری در سرمایه گذاری داشته باشند.

قابلیت استیک ارز ریچ کواک

میم کوین ریچ کواک قابلیت‌های جالبی را برای افزایش کاربری پروژه خود و کاهش عرضه توکن‌ها در بازار ارائه کرده است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این میم کوین، استیک آن است.

در قابلیت استیک این ارز، شما می‌توانید با استیک توکن‌های خود به صورت سالیانه تا 11.62% سود کسب کنید. البته استیک دارایی‌ها مشمول 2.5% کارمزد است که در هنگام استیک از شما کسر می‌شود.

شما می‌توانید در هر 24 ساعت، پاداش خود را برداشت کنید.

برای استیک ریچ کواک، ابتدا به این لینک مراجعه کرده و سپس کیف پول خود را به آن متصل کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

rich quack 4

پس از آن بر روی دکمه Connect Wallet‌ بزنید. پس از اتصال کیف پول، بر روی دکمه Stake‌ بزنید تا امکان استیک فراهم شود.

rich quack 5

پس از آن، مقدار توکن ریچ کواک مورد نظر را وارد کرده و دکمه Approve Coin را بزنید تا تراکنش‌های بعدی را برای استیک را تایید کنید.

برای Unstake نیز می‌توانید با مراجعه به همین صفحه، توکن‌های استیک شده خود را برداشت کنید.

مشارکت در لانچ پد ریچ کواک

در این پروژه، کسانی‌ که نیاز به جذب سرمایه برای پروژه خود دارند می‌توانند با ثبت آن در لانچ پد این پروژه، سرمایه جذب کنند. البته فرایند جذب سرمایه در این بخش نیازمند رای گیری است.

در مرحله اول، درخواست‌های جذب سرمایه بر روی‌ پروژه‌ها توسط تیم توسعه دهنده ریچ کواک تایید می‌شود. پس از تایید درخواست‌ها، پروژه و جزییات آن برای جذب سرمایه به رای گیری گذاشته می‌شود.

مکانیزم نقدینگی خودکار ارز دیجیتال ریچ کواک چیست؟

مکانیزم نقدینگی خودکار (Auto-Liquidity) که در بخش مالیات این توکن گنجانده شده است، باعث قفل شدن توکن‌ QUACK/BNB در استخر پنکیک سواپ خواهد شد.

در هر تراکنش 4% از کل مبلغ به این استخر اختصاص دارد که این موضوع باعث افزایش قیمت کف ارز ریچ کواک می‌شود.

نقدینگی بیشتر به معنای کاهش نوسان بازار است که در نتیجه آن ما شاهد پرش‌های قیمتی بالا نخواهیم بود. در نهایت مکانیزم نقدینگی خودکار این توکن به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا در شرایط ایمن‌تری به معامله بپردازند.

پلتفرم DAO ریچ کواک

امروزه هر پروژه کریپتو حداقل یک دائو برای رای گیری دارد.

سیستم DAO به پروژه Rich Quack کمک می‌کند تا انجمن آن بتوانند به صورت مستقیم در مورد تصمیمات مربوط به توسعه پروژه رای گیری کنند.

براساس وایت پیپر ریچ کواک، کنترل پروژه به صورت 100% در اختیار انجمن آن است که توسط داوطلبان QUACK هدایت می‌شود.

در این فرآیند هیچ پیش فروشی وجود ندارد و اعضای تیم توسعه از عرضه اولیه توکن‌ها سهمی ندارند. همین موضوع باعث شده تا هولدر‌های این توکن به اندازه مقدار توکن‌های هولدر شده در رای گیری سهم داشته باشند.

آینده ارز ریچ کواک چگونه خواهد بود؟

در نسخه اولیه RichQuack، به دلیل مشکلات امنیتی موجود در قرارداد هوشمند توکن آن، یک نفر توانست از آن سو استفاده کند که در نتیجه آن پروژه با شکست مواجه شد.

بسیاری از هولدر‌های این پروژه، توسعه دهندگان توکن را به Rug Pull متهم کرده بودند. اما تیم توسعه توانست این هک را اثبات کند.

بیشتر بخوانید: راگ پول (Rug pull) چیست؟ چگونه این ترفند کلاهبرداری را بشناسیم؟

آن‌ها برای بازگرداندن دارایی‌های از دست رفته کاربران، از سرمایه خود ضرر و زیان‌ها را پرداخت کرده‌اند. این موضوع یک تجربه بزرگ و تلخ برای آن‌ها به همراه داشت و آن بررسی امنیت قرارداد هوشمند توکن قبل از عرضه آن بود.

rich quack 6

در نسخه فعلی، قبل از توزیع توکن‌های جدید، آن‌ها یک گزارش Audit کامل از قرارداد هوشمند دریافت کرده‌اند که به آن‌ها اطمینان می‌دهد هیچ ایراد فنی یا حفره امنیتی در آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: حسابرسی قرارداد هوشمند (Smart Contract Audit) چیست؟

اکنون بسیاری از سرمایه گذاران ریچ کواک به این پروژه اعتماد دارند و همین موضوع باعث رشد چشمگیر آن‌ها شده است.

در واقع آن‌ها توانسته‌اند اعتماد سرمایه گذاران را دوباره به خود جلب کنند و این مسئله باعث مشهور شدن آن‌ها در مدت زمان کوتاه شده است. آینده این ارز با همه فراز و نشیب‌هایی که داشته است، از نظر انجمن آن روشن خواهد بود.

اما شما به عنوان یک سرمایه گذار باید به شکل عمیق‌تری به این موضوع نگاه کنید. آینده ارز ریچ کواک به شکل چشمگیری به افزایش تعداد طرفداران و کاربرد آن بستگی دارد. در حال حاضر انجمن این پروژه در نظر دارد با لیست کردن توکن QUACK در صرافی‌های دیگر، باعث آگاهی مردم از آن شود.

اضافه کردن زبان‌های بیشتر به وبسایت و همکاری با وبسایت‌های خبری از مهم‌ترین برنامه‌های آن‌ها برای گسترش این پروژه است.

انجمن این پروژه برای زبان‌های مختلف گروه‌های تلگرامی تشکیل داده‌اند. شما می‌توانید از این لینک به گروه تلگرام ایرانی Rich Quack ملحق شوید.

با این حال به خاطر داشته باشید بورسینس هیچ گونه مسئولیتی در قبال سرمایه گذاری یا مطالب گفته شده در این گروه نمی‌پذیرد و شما به عنوان یک سرمایه گذار باید قبل از سرمایه گذاری در ریچ کواک در مورد آن‌ها تحقیق کنید.

مانند هر میم کوین فعال در بازار ارزهای دیجیتال، آینده این ارز به صورت مستقیم به انجمن و جو اجتماعی آن بستگی دارد.

بهترین کیف پول ارز ریچ کواک

با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی وبسایت ریچ کواک، استفاده از کیف پول متامسک (MetaMask) در پلتفرم موبایل و دسکتاپ گزینه مناسبی است.

شما می‌توانید با افزودن زنجیره BSC به کیف پول متامسک خود، توکن QUACK را به آن اضافه کنید.

برای Import این توکن، از اطلاعات زیر استفاده کنید.

  • آدرس قرارداد هوشمند:  0xD74b782E05AA25c50e7330Af541d46E18f36661C
  • نماد: QUACK
  • رقم اعشار: 9 عدد

حفظ دارایی‌ها در کیف پول متامسک و سایر کیف پول‌های پشتیبانی شده به شما این امکان را می‌دهد تا از پاداش هولدر ناشی از مالیات انتقال توسط سایر آدرس‌ها بهره‌مند شوید.

به خاطر داشته باشید هولد این توکن‌ها در کیف پول‌های حضانتی مانند صرافی‌های متمرکز شامل پاداش هولدری نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: کیف پول حضانتی چیست و چه تفاوتی با کیف پول غیرحضانتی دارد؟

QUACK در کدام صرافی است؟

اگر قصد سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال ریچ کواک را دارید، یافتن یک صرافی مناسب برای خرید این ارز به نظر یک چالش جدی است.

از نظر حجم معامله QUACK، صرافی‌های DigiFinex، LBank و MEXC در جایگاه برتری قرار دارند. کاربران ایرانی می‌توانند بدون نیاز به احراز هویت و صرفا با اتصال ولت خود به صرافی‌های غیرمتمرکز آن را خرید کنند.

با این حال نحوه خرید ریچ کواک آسان است و شما می‌توانید با داشتن یک کیف پول Web 3.0 مانند متامسک، این توکن را به راحتی خریداری کنید.

بهترین صرافی غیرمتمرکز موجود در شبکه بایننس، صرافی پنکیک سواپ است. با این که وبسایت این صرافی کاربران با آی‌پی ایران را تحریم کرده است اما به دلیل ماهیت غیرمتمرکز تراکنش‌های آن، کاربران ایرانی همچنان می‌توانند این توکن را در جفت ارز‌های BNB و BUSD معامله کنند.

rich quack 7

با توجه به تصویر بالا، نحوه خرید ریچ کواک بسیار ساده است. پس از اتصال کیف پول خود به این صرافی، باید جفت ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید هولد مقداری BNB برای پوشش کارمزد‌ها ضروری است.

در هنگام خرید این ارز به توکن‌های تقلبی با نام و نشان یکسان دقت کنید. مطابقت آدرس قرارداد هوشمند توکن و لوگو آن بهترین راه تشخیص ارز ریچ کواک اصلی است.

سوالات متداول

ریچ کواک چیست؟

ارز دیجیتال ریچ کواک (Rich Quack) با نماد QUACK در واقع یک میم کوین مالیاتی است که از مکانیزم ضد تورمی بهره می‌برد. فلسفه پشت توکن Quack این است که هر کسی دوست دارد سریع (یک شبه) پولدار شود. اما افراد کمی برای رسیدن به این هدف و پشت سر گذاشتن همه موانع واقعا تلاش می‌کنند.

ارز ریچ کواک در کدام کیف پول پشتیبانی می‌شود؟

کیف پول متامسک (MetaMask) بهترین گزینه برای هولد این میم کوین است که می‌توانید از قابلیت‌های ارائه شده از سوی انجمن ریچ کواک نیز بهره ببرید.

نحوه خرید ریچ کواک چگونه است؟

شما می‌توانید با مراجعه به صرافی پنکیک سواپ و اتصال کیف پول متامسک، در جفت‌ ارز‌های BNB و BUSD ارز ریچ کواک را خریداری کنید. با این حال صرافی‌های DigiFinex، LBank و MEXC نیز از این توکن پشتیبانی می‌کنند.

مالیات ریچ کواک چقدر است؟

مالیات ریچ کواک 12% است که در هنگام انتقال از فرستنده کسر می‌شود. از این 12% مالیات، 4% برای هولدرهای این ارز، 4% نقدینگی خودکار، 2% برای پامپ ارز و توکن سوزی ریچ کواک و 2% برای بازاریابی و کیف پول توسعه دهنده توزیع می‌شود.

توکن سوزی ریچ کواک چقدر است؟

در حال حاضر بیش از 53% توکن‌‌های ریچ کواک سوخته‌اند. براساس وایت پیپر ارز QUACK، این توکن از مدل Hyper Deflationary به معنای مکانیزم بیش از حد ضد تورمی بهره می‌برد.

نتیجه گیری

ارز دیجیتال ریچ کواک نیز مانند هر میم کوین دیگری به دنبال همراه کردن سرمایه گذاران بیشتری است.

این توکن در شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) قرار دارد و قرارداد هوشمند آن توسط شرکت Hacken از نظر فنی و امنیتی تایید شده است.

در حال حاضر توکن ریچ کواک بیش از 130,000 هولدر دارد. مالیات این ارز 12% درصد است که هولدر‌های این ارز به ازای هر تراکنش، 4% پاداش دریافت می‌کنند.

توکن سوزی ریچ کواک به شکل چشمگیری توسط مکانیزم مالیاتی آن در حال انجام است که آن را به یک توکن ضد تورمی تبدیل کرده است.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

میم‌کوین (Memecoin)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx