ارز PEPE؛ ترند بعدی میم کوین‌ها

ارز PEPE

ارز PEPE یک میم کوین جدید است که توانسته در مدت کوتاهی قله‌های زیادی را فتح کند. به نظر می‌رسد ارز پپه در دنیای میم کوین‌ها توانسته دستاورد‌های زیادی را از نظر حجم بازار و ترند شبکه‌های اجتماعی کسب کند.

واقعیت این است که چرخه میم کوین‌ها به شکل بی‌پایان ادامه دارد. با ظهور یک میم کوین جدید مانند ارز پپ، میم کوین‌های قبلی کم کم به تاریخ می‌پیوندند.

این رویه تا آن‌جایی ادامه پیدا می‌کند که میم کوین‌های قدیمی در نهایت از چرخه حذف شوند و نمونه‌های جدید جای آن را بگیرند.

عناوین مطلب:

اما سوال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا سرمایه گذاری بر روی ارز پپه به عنوان یک میم کوین می‌تواند سودآور باشد؟

برای پاسخ به این سوال شما باید قبل از خرید ارز Pepe تحقیقات خود را در مورد آن به طور کامل انجام دهید.

سرمایه گذاری چشم بسته و بدون در نظر گرفتن وضعیت یک میم کوین می‌تواند به راحتی باعث از دست رفتن سرمایه‌تان شود. در این مقاله ما به بررسی ارز PEPE و پس زمینه آن خواهیم پرداخت.

نکات کلیدی

  • ارز PEPE یک میم کوین است و هیچ ارزش ذاتی ندارد به همین دلیل قیمت آن براساس احساسات بازار در نوسان است.
  • رمز ارز PEPE در شبکه اتریوم در استاندارد ERC20 ارائه شده است.
  • کیف پول متامسک و تراست ولت بهترین گزینه برای هولد ارز پپه هستند.

ارز PEPE چیست؟

ارز PEPE یک میم کوین جدید تحت استاندارد ERC20 در زنجیره اتریوم است که ظرف 2 هفته توانست جزو 100 ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو قرار بگیرد.

ارز دیجیتال PEPE در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر توانست جریان عظیمی را به راه بیندازد که در آن همه در مورد خرید آن صحبت می‌کردند.

جالب است بدانید ارز پپه در دو هفته به حجم بازار 400 میلیون دلاری رسید که این موضوع به تنهایی به ماندن این ارز در بین بهترین میم کوین‌های موجود کمک شایانی می‌کند.

pepe 2

اما برای بررسی این ممکن کوین، کمی به تاریخچه ارز PEPE برگردیم، این ارز در آوریل سال 2023 در شبکه اتریوم عرضه شد که در مدت کوتاهی در بین 100 ارز دیجیتال برتر قرار گرفت.

در زمان نوشتن این مقاله، ارز پپ، با حجم بازار 300 میلیون دلاری در جایگاه 66 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد.

نکته جالب‌تر این که ارز PEPE در این مدت کوتاه توانست در بین بزرگ‌ترین صرافی‌های کریپتو مانند Huobi، MEXC و OKX لیست شود.

لیست شدن پی‌درپی ارز پپه در این صرافی‌ها باعث شد تا کاربران بیشتری به سوی آن جذب شوند.

اما از نظر هدف، مانند همه میم کوین‌ها، ارز پپه هدف خاصی را دنبال نمی‌کند. در وبسایت ارز پپه این‌گونه عنوان شده است که آن‌ها قصد دارند ارز PEPE را به عنوان خاطره‌انگیزترین میم کوین دنیا ارائه دهند.

برخلاف ارز شیبا اینو که توسعه دهندگان آن در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی به اکوسیستم آن هستند، ارز PEPE صرفا برای سرگرمی آمده است.

ارز پپه چگونه کار می‌کند؟

ارز PEPE یک میم کوین جدید است که در پشت آن هیچ کاربری خاصی وجود ندارد.

هدف میم کوین‌ها فقط خرید و فروش به عنوان تفریح است و کسی آن‌ها را براساس ارزش ذاتی ارزیابی نمی‌کند چرا که آن‌ها هیچ ارزش ذاتی ندارند.

با توجه به قرارداد هوشمند ارز PEPE، این توکن از استاندارد رایج ERC20 استفاده می‌کند و برای جابه‌جایی کوین‌ها هیچ مالیاتی از کاربر دریافت نمی‌کند.

با این حال توابعی برای محدود کردن حداقل و حداکثر توکن‌های قابل هولد در یک آدرس در قرارداد آن به چشم می‌خورد.

با توجه به مقاصد تعیین شده ارز پپه وبسایت خود، هدف آن‌ها بیشتر بر روی لیست شدن در صرافی‌های مختلف و جذب سرمایه گذار بیشتر است.

از این رو، انجمن آن دائما در حال صحبت با صرافی‌های جدید برای لیست کردن توکن و همکاری‌های بیشتر با سایر گروه‌ها هستند.

در فاز سوم این پروژه، ابزارهایی از سوی توسعه دهندگان ارائه می‌شود اما هنوز ماهیت این ابزارها مشخص نیست و ممکن است به کاربری پروژه کمکی نکند.

در انتهای سایت ارز PEPE توسعه دهندگان آن به صورت مستقیم گفته‌اند این میم کوین هیچ ارزش ذاتی ندارد و حتی توسعه دهنده رسمی نیز ندارد.

به خاطر داشته باشید همه توان طرفداران این میم کوین فقط بر روی جذب سرمایه گذاران جدید و افزایش تعداد هولدرهای آن متمرکز شده است به همین دلیل نباید درگیر تعصب یا احساسات بازار شوید.

توکنومیک ارز PEPE

مانند همه میم کوین‌ها، ارز پپه نیز تعداد زیادی کوین در گردش دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی کوین مارکت کپ و سایت ارز دیجیتال PEPE، تعداد کل عرضه در گردش این کوین 420,690,000,000,000 واحد است که توسعه دهندگان آن برای ادای احترام به اعداد میم 4:20 و 69 آن را انتخاب کرده‌اند.

pepe 3

93.1% از توکن‌ها به استخر نقدینگی ارسال شده‌اند و توکن‌های نقدینگی حاصل از آن نیز در یک فرآیند توکن سوزی کاملا سوخته‌اند.

دسترسی به توابع قرداد هوشمند توکن نیز دیگر امکان پذیر نیست چرا که توسعه دهندگان آن پس از عرضه توکن‌ها، آن را Renounce کرده‌اند.

6.9% توکن‌های باقیمانده ارز PEPE نیز در یک کیف پول چند امضایی (Multi-sig) برای استفاده در لیست شدن در صرافی‌های متمرکز، استخرهای نقدینگی و بریج‌های بین شبکه‌ها در آینده کنار گذاشته شده است.

برای رهگیری توکن‌های موجود در این کیف پول، شما می‌توانید نام دامنه اتریومی pepecexwallet.eth را در اکسپلوررهای اتریوم جستجو کنید.

رابطه ارز PEPE و میم قورباغه

آیکون ارز PEPE یک قورباغه است که برای مدت زیادی در شبکه‌های اجتماعی از آن به عنوان میم استفاده می‌شود.

با این حال توسعه دهندگان ارز دیجیتال PEPE به صورت مستقیم عنوان کرده‌اند که آن‌ها هیچ ارتباطی با خالق این اثر ندارند و تنها هدف ارز PEPE، ادای احترام به این میم شناخته شده و دوست داشتنی است.

جالب است بدانید میم قورباغه‌ای که امروز می‌شناسیم، در واقع یک کاراکتر کارتونی است که توسط Matt Furie در سال 2005 طراحی شده است.

بهترین کیف پول برای ارز PEPE

از آن‌جایی که ارز Pepe در زنجیره اتریوم مستقر است، شما می‌توانید از کیف پول‌های متامسک و یا تراست ولت برای هولد این ارز استفاده کنید.

برای اضافه کردن ارز پپه به کیف پول متامسک،، آدرس قرارداد هوشمند آن را به همراه مشخصات زیر اضافه کنید:

  • قرارداد هوشمند: 0x6982508145454ce325ddbe47a25d4ec3d2311933
  • عنوان: PEPE
  • تعداد رقم اعشار: 18

نحوه خرید ارز PEPE

با توجه به محبوبیت ارز پپ، شما گزینه‌های زیادی برای معامله آن دارید. روش‌های خرید ارز PEPE به شرح زیر هستند:

  • صرافی Uniswap بدون نیاز به احراز هویت و در جفت ارز ETH
  • صرافی Coinex در جفت ارز USDT
  • صرافی پنکیک سواپ اتریوم در جفت ارز ETH
  • صرافی هوبی در جفت ارز USDT

آیا سرمایه گذاری در ارز PEPE ایده خوبی است؟

در اینجا ما نمی‌توانیم برای سرمایه گذاری بر روی رمز ارز PEPE یک دستورالعمل دقیق به شما بدهیم با این حال میم کوین‌ها هیچ ارزش ذاتی ندارند و این موضوع در بلند مدت می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

pepe 4
رودمپ ارز Pepe

با کاهش تب و تاب ارز PEPE، ما شاهد ریزش آن خواهیم بود که این موضوع باعث متضرر شدن سرمایه گذاران بسیاری خواهد شد.

قیمت ارز PEPE به صورت جدی براساس هیجان و احساسات نشات گرفته از شبکه‌های اجتماعی و وضعیت بازار تاثیر می‌پذیرد. به همین دلیل انجام تحلیل تکنیکال بر روی آن چندان جوابگو نیست.

علاوه‌بر آن، با توجه به نوسانات قیمت رمز ارز PEPE، شما باید آماده تغییرات چند ده درصدی در عرض چند ساعت باشید. در صورت ریزش، تضمین یا امیدی برای بازگشت آن نخواهد بود چرا که این ارز هیچ کاربری ندارد.

برای خرید ارز PEPE، به جای تکیه به تحلیل بنیادی و تکنیکال باید به سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی توجه کرد.

فاکتور‌هایی مانند میزان ترند شدن هشتگ‌های این توکن در روز‌های گذشته و رابطه آن با نوسانات قیمت می‌تواند شروع خوبی باشد.

در هر صورت، قرار دادن حجم زیادی سرمایه بر روی آن ایده چندان خوبی نیست. با این که در یک محاسبه ساده با سرمایه گذاری مثلا 5000$، ممکن است ثروتمند شویم اما در صورت سقوط قیمت این ارز، راهی برای بازیابی سرمایه قرار داده شده نخواهد بود.

یک ضرب المثل رایج در دنیای کریپتو وجود دارد که می‌گوید قیمت به صورت پله‌ای بالا می‌رود اما در هنگام سقوط از آسانسور استفاده می‌کند.

شاید برای ارزهای شناخته شده‌تر مانند بیت‌کوین، اتریوم و حتی سایر میم کوین‌های موجود نوسانات کمتری را شاهد باشیم اما از آن‌جایی که هنوز مبحث ارز PEPE داغ است، همه تصمیمات مربوط به آن براساس احساسات خواهد بود.

در این موضوع که افراد زیادی با سرمایه گذاری بر روی ارز PEPE ثروتمند شده‌اند شکی وجود ندارد، اما آیا کسانی که این میم کوین را در قیمت فعلی خریداری می‌کنند می‌توانند به سود برسند؟

آیا با توجه به رشد قیمتی فعلی، سرمایه گذاری بر روی ارز PEPE ایده خوبی است؟ این‌ها سوالاتی است که قبل از خرید ارز Pepe باید از خود بپرسید.

سوالات متداول

ارز PEPE‌ چیست؟

ارز PEPE یک میم کوین جدید تحت استاندارد ERC20 در زنجیره اتریوم است که ظرف 2 هفته توانست جزو 100 ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو قرار گیرد. ارز دیجیتال PEPE در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر توانست جریان عظیمی را به راه بیندازد که در آن همه در مورد خرید آن صحبت می‌کردند.

ارز PEPE را از کجا بخریم؟

صرافی Uniswap بدون نیاز به احراز هویت و در جفت ارز ETH
صرافی Coinex در جفت ارز USDT
صرافی پنکیک سواپ اتریوم در جفت ارز ETH
صرافی هوبی در جفت ارز USDT

آیا ارز PEPE‌ سرمایه گذاری مناسبی است؟

میم کوین‌ها هیچ ارزش ذاتی ندارند و این موضوع می‌تواند به ضرر شما تمام شود. با کاهش تب و تاب ارز PEPE، ما شاهد ریزش آن خواهیم بود که این موضوع باعث متضرر شدن سرمایه گذاران بسیاری خواهد شد. قیمت ارز PEPE به صورت جدی براساس هیجان و احساسات نشات گرفته از شبکه‌های اجتماعی و وضعیت بازار تاثیر می‌پذیرد به همین دلیل انجام تحلیل تکنیکال بر روی آن چندان جوابگو نیست.

نتیجه گیری

ارز PEPE یک میم کوین جدید و تازه است که توانست در مدت کوتاهی سرمایه زیادی جذب کند.

در یک نگاه کلی، از مهم‌ترین دلایلی که می‌توان برای محبوبیت این ارز نام برد باید به ارتباط آن با میم قورباغه، عدم کنترل پروژه توسط توسعه دهندگان و سادگی آن اشاره کرد.

در این توکن هیچ سیستم مالیاتی یا رفلکشنی پیاده نشده است به همین دلیل کاربران در هنگام استفاده از آن با محدودیت خاصی مواجه نیستند.

با توجه به نمودار قیمتی ارز پپ، این میم کوین در حجم معاملات خود توانست ناحیه 1.7 میلیارد دلار را لمس کند اما با توجه به حرکت قیمت آن براساس احساسات، سقوط زیادی را تجربه کرد.

در نهایت توصیه می‌کنیم در هنگام سرمایه گذاری بر روی ارز PEPE سرمایه‌ای که به آن نیاز دارید را خرج نکنید.

‌مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

میم‌کوین (Memecoin)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx