ارز دیجیتال ریوشی (RYOSHI)؛ گامی در جهت بهبود میم کوین ها!

ارز دیجیتال ریوشی

ارز دیجیتال ریوشی یکی از کریپتوهای محبوب بازار محسوب می شود که پا جای پای شیبا اینو گذاشته است.

بیت‌کوین ساتوشی ویژن (BSV) یکی از موفق‌ترین فورک‌های بیت‌کوین و بیت‌کوین کش (BCH) از آن هم موفق‌تر بود اما در همین اواخر ارزش خود را در مقایسه با بیت‌کوین از دست داد.

یکی از خالقان بیت‌کوین ساتوشی ویژن، کریگ رایت معتقد بود تغییراتی که آن‌ها برای فورک پیشنهاد می‌کنند در راستای چیزیست که ساتوشی برای بیت‌کوین می‌خواست.

عناوین مطلب:

اینکه آن‌ها درست می‌گفتند یا نه مسئله ایست که از آن بی‌خبر هستیم. بااین‌حال پدیده تلاش برای پا جای پای خالقان پروژه‌ها گذاشتن هنوز در دنیا وجود دارد. در این مقاله از بورسینس یکی از این پروژه‌ها با نام ریوشی ویژن (RYOSHI) را بررسی خواهیم کرد.

برای شروع در ارز دیجیتال به صورت رایگان کلیک کنید!

ریوشی کیست؟

شخص ریوشی به اندازه ساتوشی شناخته‌شده نیست. ریوشی خالق مرموز یکی از محبوب‌ترین میم‌کوین‌ها، شیبا اینو بود.

بیشتر بخوانید: میم‌کوین (Memecoin) چیست؟ تاریخچه و معرفی مهم‌ترین میم کوین‌ها

بزرگ‌ترین هدف او تمرکززدایی و توسعه ارز دیجیتال در همه دنیا بود و درباره شیبا می‌گفت که این کریپتو هیچ مسئولی ندارد و هیچ سازمان و نهادی آن را نظارت نمی‌کند. او به تمرکززدایی معتقد است و سعی دارد راهکارهایی ارائه کند که سریع‌تر، امن‌تر و منصفانه‌تر از نهادهای سازمانی فعلی باشند.

هدف او ایجاد یک سیستم پولی غیرمتمرکز بدون قدرت مرکزی است که 100 درصد متعلق به جامعه باشد. قرار بود شیبا، تصویری از این سیستم باشد اما قضیه طور دیگری پیش رفت!

ارز دیجیتال ریوشی چیست؟

ریوشی یک میم کوین و در واقع توکن کاربردی پلتفرمی با همین نام است.

ریوشی را پدر شیبا اینو می‌دانند چراکه فلسفه یکسانی دارند و مشکلاتی نظیر هزینه بالای شبکه و مقدار بالای عرضه در گردش که در شیبا وجود داشته در ارز دیجیتال ریوشی توکن حل شده است.

همچنین با عنوان «دوج کُش» نیز شناخته می‌شود؛ زیرا با پیاده‌سازی یک سیستم کاهش تورم مشکل تورم دوج کوین را حل کرده و هم‌اکنون بزرگ‌ترین میم‌کوین از نوع BEP20 روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است.

ریوشی مقدار 2 درصد از هر تراکنش را می‌سوزاند تا عرضه را کاهش داده و تقاضا را افزایش دهد. به‌این‌ترتیب سرمایه‌گذاران ریوشی شاهد رشد سرمایه خود خواهند بود.

بیشتر بخوانید: توکن سوزی یا سوزاندن توکن (Token Burning) چیست؟

البته این توکن را شخص ریوشی ایجاد نکرد بلکه فردی به نام ویفی (Wifey) خالق آن است.

ارز دیجیتال ریوشی

ریوشی یک پلتفرم مبتنی بر جامعه هواداران است چراکه تیم ریوشی متوجه شده‌اند که کاربران می‌خواهند کنترل کامل سرمایه کریپتوی خود را در دست داشته باشند و یک جامعه قوی از دارندگان توکن می‌توانند از هم حمایت کنند؛ بنابراین ریوشی تصمیم گرفت یک پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز و مبتنی بر جامعه باشد.

اهداف ارز دیجیتال ریوشی

ارز دیجیتال ریوشی به عنوان پدر شیبا اینو شناخته می شود و هدف آن حل مسائل دوج و شیبا اینو مثل کارمزد بالای تراکنش‌ها و نبود شفافیت در بین جامعه است.

ریوشی که روی زنجیره هوشمند بایننس توسعه یافته و دارای حداقل کارمزد است. 2 درصد از تراکنش‌های ریوشی سوزانده می‌شود تا ارزش توکن افزایش یابد. برای این کار، ریوشی ها به کیف پولی که کلید خصوصی ندارد ارسال می‌گردد. این یعنی توکن‌ها برای همیشه از دست می‌روند.

معمولاً توکن‌ها برای کاهش میزان دسترسی به آن‌ها و افزایش ارزش بازار سوزانده می‌شوند. بعلاوه، این پلتفرم به دنبال ایجاد شفافیت برای کاربران خود است و این مسئله آن را ارزشمندتر کرده است. این احتمال وجود دارد که در آینده به یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار یا DAO تبدیل شود.

هدف ارز دیجیتال ریوشی توکن ایجاد نقدینگی مناسب برای کاربران است. توکن سوزی به افزایش میزان لیکوئیدیتی یا نقدینگی نیز کمک می‌کند.

توکنومیک ارز دیجیتال ریوشی

توکنومیک ارز دیجیتال ریوشی یک حلقه بازخورد مثبت ایجاد می‌کند که باعث صعود آن می‌شود.

هرقدر حجم تراکنش‌ها بیشتر باشد توکن‌های بیشتری می‌سوزد و عرضه کمتر می‌شود. توکنومیک این پروژه همچنین به آینده نگاه دارد و 8 درصد توکن‌ها در قالب کیف پول برای توسعه‌های آتی و پروژه‌های اجتماعی مثل کمک به ساخت پناهگاه حیوانات استفاده می‌شود.

ریوشی با ارزش بازار بیش از یک میلیون دلاری و بیش از 282 میلیون توکن در گردش، فضای زیادی برای رشد دارد. این افزایش ارزش نشان‌دهنده رشد چند هزار درصدی آن است.

وجود جامعه بیش از 40 هزار نفری که همواره در حال رشد است و چشم‌اندازی که با یک برنامه استراتژیک پشتیبانی می‌شود، نشان‌دهنده رشد احتمالی این پلتفرم در آینده هستند.

ریوشی به دلیل اینکه روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) ایجاد شده کارمزد کمی دارد. راه‌اندازی توکن یکی از عادلانه‌ترین مواردی بود که در دنیای فعلی کریپتو اتفاق افتاد. ارز ریوشی ویژن در ابتدا در تاریخ 7 آگوست، 1 کوادریلیون توکن تولید کرد و نیمی از آن را در روز بعد (حدود 500 تریلیون) سوزاند.

همچنین 42 درصد ذخیره ریوشی برای همیشه در پنکیک سواپ قفل شده‌اند، 50 درصد کل ذخایر نیز در ابتدای راه‌اندازی سوزانده شدند. بعلاوه 2 درصد هر تراکنش بعد از انجام آن می‌سوزد. 2 درصد کارمزد و 1 درصد نیز برای کارمزد نقدینگی خودکار منتقل می‌شود.

با اینکه توکن‌های زیادی در بازار کریپتو وجود دارد اما کمتر کریپتویی توکنومیکی به خوبی ریوشی دارد!

پروژه‌های تحت توسعه این پلتفرم

با اینکه هیچ نقشه راه مشخصی وجود ندارد این تیم گام‌های بعدی که به دنبال تحقق آن‌هاست را اعلام کرده است.

درحال‌حاضر بیشتر این پروژه‌ها اکتشافی و تحقیقاتی هستند اما به این معنا نیست که اجرا نمی‌شوند.

ارز دیجیتال ریوشی در نظر دارد یک کیف پول راحت و امن برای کاربران خود معرفی کند تا کریپتوهای خود را ذخیره و مدیریت نمایند. توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بخش مهمی از این پروژه هستند.

ریوشی یک بازار NFT برای ایجاد و فروش این توکن‌ها و سایر دارایی‌های کلیکسیونی دارد. همچنین می‌خواهد برخی مسائلی که صنایعی مثل موسیقی، هنر، بازی یا طراحی در دنیا شاهد آن هستند را حل کند. ریوشی ویژن می‌خواهد از این طریق به تولیدکنندگان محتوا کمک کند.

ارز دیجیتال ریوشی

رودمپ ریوشی نشان می‌دهد که این پلتفرم برنامه‌هایی برای ایجاد قراردادهای هوشمند دارد. این قراردادها مثل قراردادهای معمولی هستند اما در قالب پروتکل و روی بلاک‌چین اجرا می‌شوند.

ارز ریوشی در فاز بعدی می‌خواهد کیف پول ریوشی و صرافی غیرمتمرکز Dog House را پیاده‌سازی کند تا ارزش توکن خود را افزایش دهد.

اما آینده پیش روی ریوشی، متکی به انتشار یک بازار NFT است که در آن NFT های مختلفی با استفاده از این توکن خریدوفروش شوند. این بازار قطعا باعث افزایش حجم معاملات، کاهش عرضه و افزایش قیمت ریوشی خواهد شد.

جالب است بدانید که در حال حاضر یک خط تولید لباس با علامت Ryoshi Swags وجود دارد و در فروشگاه میم شاپ ریوشی به فروش میرسد که گسترش آن موجب افزایش محبوبیت ریوشی خواهد شد.

همچنین آن‌ها قصد دارند در آینده یک سیستم پرداخت با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار خریداری کنند؛ بنابراین اگر مشتاق خرید ارز ریوشی هستید می‌توانید از پنکیک سواپ، پروبیت، هات‌بیت و ال‌بانک خریداری کنید. بااین‌حال برنامه‌هایی که در حال انجام است تا ریوشی را در بایننس، کوکوین و سایر صرافی‌ها فهرست کند.

آخرین نکته درباره این پلتفرم، ورود به فضای متاورس برای پشتیبانی از خدمات اجتماعی محور است که ریوشی در بلندمدت روی آن برنامه‌ریزی کرده است. تیم ریوشی با بررسی کامل همه ابعاد متعهد به ایجاد متاورسی است که به همه کاربران خدمات ارائه کند!

سوالات متداول

ارز دیجیتال ریوشی چیست؟

ریوشی (RYOSHI) یک میم کوین و در واقع توکن کاربردی پلتفرمی با همین نام است.

تفاوت ریوشی با شیبا اینو در چیست؟

این دو پروژه شباهت زیادی به هم دارند. بااین‌حال تیم ریوشی در طرح اولیه خود اعلام کرد که هیچ رقابتی بین این دو نیست. بااین‌حال ارز دیجیتال ریوشی به عنوان پدر شیبا اینو شناخته می شود و هدف آن حل مسائل دوج و شیبا اینو مثل کارمزد بالای تراکنش‌ها و نبود شفافیت در بین جامعه است.

 آیا ارز دیجیتال ریوشی در صرافی ایرانی نیز لیست شده است؟

پاسخ مثبت است. با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید چندین صرافی ایرانی را پیدا کنید که ارز دیجیتال ریوشی را لیست کرده‌اند.

جمع‌بندی

ارز دیجیتال ریوشی با هدف ایجاد شفافیت و کارمزد پایین برای کاربران ایجاد شد. این میم کوین، یکی از توکن‌هایی است که پتانسیل تبدیل شدن به یک توکن برتر را دارد.

ارز ریوشی ویژن در مدت کم به موفقیت خوبی رسیده است. اگرچه نقشه راه و تیم آن شفاف نیستند اما به نظر می‌رسد این توکن حتی در شرایطی که بازار کریپتو تحت فشار بوده عملکرد خوبی داشته است. با اینحال لازم است این پروژه بیش‌ازپیش توسعه یابد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

میم‌کوین (Memecoin)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx