ارز Bonk؛ اولین میم کوین در شبکه سولانا

ارز Bonk

ارز Bonk یک میم کوین با موضوع سگ است که سعی دارد جای پای خود را در این فضای پرهیاهو محکم کند. نکته جالب در مورد رمز ارز Bonk این است که این توکن به عنوان اولین میم کوین شبکه سولانا شناخته می‌شود.

در دنیای کریپتو وقتی صحبت از میم کوین می‌شود، نام‌هایی همچون دوج کوین (Doge) و یا شیبا به ذهن ما می‌رسد.

این ارزها اغلب میم کوین‌های موجود در شبکه‌های بزرگی همچون اتریوم، پالیگان یا بایننس اسمارت چین مستقر هستند که برخی از آن‌ها مورد توجه سلبریتی‌های بزرگ همچون ایلان ماسک قرار دارند.

عناوین مطلب:

اما ارز Bonk نیز ویژگی‌های خاص خود را دارد و سعی می‌کند انجمن خود را توسعه دهد. جالب است بدانید در آغاز کار، ارز Bonk coin، میزان 50% از عرضه خود را به انجمن سولانا اختصاص داد.

ارز Bonk‌ به عنوان یک میم کوین کاربری خاصی ندارد اما مانند میم کوین‌های فعال بازار، ابزارهای جانبی خاص خود را توسعه داده است که به انجمن این ارز کمک می‌کند تعامل بیشتری با این توکن برقرار کنند.

نکات کلیدی

  • ارز Bonk اولین میم کوین مستقر در زنجیره سولانا است.
  • پلتفرم BonkSwap یکی از مهم‌ترین محصولات این ارز است که امکان خرید و فروش توکن‌های زنجیره سولانا را فراهم کرده است.
  • 50% توکن‌های Bonk به صورت ایردراپ در اختیار کاربران انجمن سولانا قرار گرفته است.

ارز Bonk چیست؟

ارز Bonk یک میم کوین بربستر شبکه سولانا (Solana) است که با هدف رقابت با میم کوین‌های محبوب بازار مانند شیبا و دوج کوین فعالیت می‌کند.

ارز Bonk به عنوان یک میم کوین در تلاش است تا با گسترش انجمن خود، نه تنها قدرت را در دست مردم قرار دهد بلکه از شرکت‌های سرمایه گذاری تجاری فاصله بگیرد.

نکته حائز اهمیت دیگر مورد ارز Bonk پیشگام بودن آن در شبکه سولانا به عنوان اولین میم کوین فعال است که توانسته نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب کند.

همچنین بخوانید: سولانا چیست

طبق وایت پیپر ارز Bonk، این ارز بیشتر با هدف پرداخت و حدس قیمت استفاده می‌شود. با این حال از نظر کاربردی، مانند سایر میم کوین‌ها، هیچ مشکلی در دنیای واقعی حل نمی‌کند و نمی‌توان آن را براساس ارزش ذاتی ارزیابی کرد.

در طرف دیگر شبکه سولانا بستر خوبی برای فعالیت ارز Bonk فراهم کرده است چرا که با در نظر گرفتن انعطاف پذیری سولانا، کاربران می‌توانند با پرداخت کمترین کارمزد به انتقال و استفاده از ارز Bonk Coin بپردازند.

ارز Bonk با موضوع سگ در فضای کریپتو به تبلیغ خود می‌پردازد. البته استفاده از تصاویر سگ‌های مختلف در دنیای کریپتو چیز جدیدی نیست و ما هر روز شاهد ظهور یک میم کوین جدید با تصویر یک نژاد خاص سگ هستیم.

با این حال، در هنگام تحلیل ارز Bonk نباید فراموش کنید که این ارز با کریپتو کارنسی‌های بزرگی مانند اتریوم، بیت‌کوین و امثال آن قابل مقایسه نیست.

اگر به Meme coin ها علاقه دارید، توصیه می‌کنیم مطلب میم کوین های آینده دار را بخوانید.

ارز Bonk چگونه کار می‌کند؟

ارز Bonk به عنوان یک میم کوین هدف خاصی را دنبال نمی‌کند با این حال از آن در پروژه‌های مختلف به عنوان یک واحد پولی استفاده شده است.

برای نمونه در زنجیره سولانا از ارز Bonk در یک بازی کازینویی استفاده می‌شود. در این بازی، بازیکنان می‌توانند به کمک این ارز شرط‌های خود را قرار دهند.

bonk 2

در یک نمونه دیگر ارز بونک در بازی Aurory استفاده شده است که در آن بازیکنان می‌توانند با رقابت برعلیه یک دیگر پاداش دریافت کنند.

با این که ارز بونک در برخی پروژه‌ها به عنوان یک ارز جانبی یا واحد پولی استفاده می‌شود اما هدف اصلی آن با توجه به وایت پیپر ارائه شده، فعالیت به عنوان یک میم کوین با موضوع سگ است.

براساس ادعای سایت سازنده این توکن، هدف آن‌ها آوردن سرگرمی و نقدینگی به شبکه سولانا است. ورود نقدینگی به شبکه سولانا می‌تواند رقابت این زنجیره در برابر اتریوم را تسهیل کند با این حال، این تنها هدف ارز Bonk نیست.

با توجه به سایت ارز Bonk، شما می‌توانید با مراجعه به بخش BonkSwap به معامله ارزهای دیجیتال در بستر شبکه سولانا بپردازید.

در بخش Wormhole امکان بریج ارز Bonk به سایر شبکه‌ها فراهم شده است. با این حال باید به خاطر داشته باشید نقدینگی این ارز در شبکه سولانا بیش از سایر شبکه‌ها است.

در ادامه این مقاله به بررسی سواپ BonkSwap خواهیم پرداخت:

توکنومیک ارز Bonk

توکنومیک ارز Bonk یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که شما باید به آن توجه کنید.

از بسیاری جهات، تحلیل ارز Bonk لزوما نیازمند بررسی توکنومیک این ارز است چرا که اقداماتی که تیم سازنده آن در جهت معرفی و عرضه پروژه انجام داده است می‌تواند بر روی بازدهی سرمایه گذاری شما تاثیر گذار باشد.

تعداد عرضه در گردش این توکن 56,000,000,000,000 اعلام شده است. با این حال تعداد کل آن حدود 100,000,000,000,000 واحد است.

شما می‌توانید برای بررسی وضعیت دقیق عرضه توکن بونک به صفحه ارز Bonk کوین مارکت کپ مراجعه کنید.

توکنومیک عرضه توکن Bonk‌ به شرح زیر است:

  • 21% برای 40 پروژه NFT فعال شبکه سولانا که براساس حجم معامله هر کالکشن تقسیم می‌شوند.
  • 15.8% برای مشارکت کنندگان بازار این توکن و کاربران دیفای پروژه
  • 10.5% برای هنرمندان و کلکسیونر‌های شبکه سولانا
  • 5.3% برای توسعه دهندگان شبکه سولانا
  • 21% برای مشارکت کنندگان اولیه
  • 15.8% برای بخش Bonk DAO و صندوق آن
  • 5.3% برای نقدینگی اولیه پروژه در صرافی‌های مستقر در زنجیره سولانا از جمله Raydium، Orca و Solend
  • 5.3% برای بازاریابی و تبلیغ پروژه

ایردراپ ارز Bonk در اواخر سال 2022 عرضه شد که در آن 100 تریلیون توکن در بین کاربران و اعضای تیم توسعه دهنده این پروژه توزیع شده است.

50% باقیمانده توکن‌ها نیز در یک رویداد ایردراپ در بین انجمن زنجیره سولانا توزیع شد.

bonk 3
نمودار توکنومیک ارز Bonk

تیم توسعه دهنده این پروژه اعلام کرده است این شیوه توزیع در پاسخ به توکنومیک سمی شرکت Alameda صورت گرفته است.

شرکت Alameda توسعه دهنده زنجیره سولانا است که بخش عمده توکن‌ها را به شکل غیرمنصفانه در اختیار نهنگ‌های خاصی قرار داده بود.

توسعه دهندگان این توکن هدف اصلی خود را از این توکنومیک این گونه توصیف کرده‌اند که در این روش، همه کاربران به صورت منصفانه از محل توکنومیک رمز ارز Bonk سهم خواهند داشت.

به نظر می‌رسد سازندگان ارز Bonk coin از متمرکز بودن این زنجیره توسط مدیرعامل صرافی FTX بسیار عصبانی هستند چرا که ورشکست شدن FTX باعث سقوط آزاد ارز سولانا و بسیاری از توکن‌های مستقر در آن شده است.

در هر صورت، با توجه به ماهیت میم کوین ارز Bonk، هیچ کاربری خاصی برای آن تعریف نشده است و در دنیای واقعی نمی‌توان از آن چندان استفاده کرد.

صرافی BonkSwap

صرافی BonkSwap‌ یک پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز بربستر شبکه سولانا برپایه مدل AMM است که در آن سرمایه گذاران با تامین نقدینگی امکان کسب درآمد خواهند داشت.

در طرف دیگر هولدرهای رمز ارز بونک می‌توانند با مراجعه به این صرافی و با اتصال کیف پول شبکه سولانا به آن، ارزهای دیجیتال سولانا، Bonk و چند توکن دیگر را در آن معامله کنند.

این صرافی از استیبل کوین‌های USDT، USDH، USDC و DUST پشتیبانی می‌کند.

در بخش دیگری از این صرافی، قابلیتی به نام BonkOrBust وجود دارد که شما می‌توانید با پیش بینی قیمت ارز سولانا، از آن کسب درآمد کنید.

در این بخش شما صرفا با پیش بینی جهت قیمت سولانا امکان کسب درآمد از ارز بونک را خواهید داشت اما نباید ریسک آن را فراموش کنید.

بهترین کیف پول برای ارز Bonk چیست؟

برای هولد توکن‌های مستقر در زنجیره سولانا، گزینه‌های زیادی وجود دارد با این حال براساس پیشنهاد سایت ارز Bonk، کیف پول Brave و Phantom بهترین گزینه‌های موجود هستند.

شما می‌توانید با اتصال کیف پول فانتوم به صرافی BonkSwap به معامله دارایی‌ها در آن بپردازید.

نحوه خرید ارز Bonk

با این که حجم معامله ارز Bonk در زمان نوشتن این مقاله حدود 5 میلیون دلار است اما این توکن در صرافی‌های زیادی لیست شده است.

خوشبختانه برای کاربران ایرانی گزینه‌های زیادی برای خرید ارز Bonk به صورت متمرکز و غیرمتمرکز وجود دارد.

bonk 4

در بین صرافی‌های متمرکز، صرافی Coinex، Bybit و Huobi در دسترس هستند.

در صورتی که قصد خرید ارز بونک به صورت غیرمتمرکز را دارید، می‌توانید با مراجعه به صرافی Raydium، Orca و حتی BonkSwap به هدف خود برسید.

برای مشاهده لیست کامل صرافی‌های ارز Bonk در Coinmarketcap کلیک کنید.

مقایسه ارز Bonk، شیبا و دوج

در نگاه اول شاید این مقایسه هیجان انگیز به نظر برسد اما از نظر بنیادی نکاتی در حرکت این سه میم کوین وجود دارد که شما باید قبل از خرید ارز Bonk‌ به آن دقت کنید.

دوج کوین و شیبا اینو دو میم کوین با موضوع سگ هستند که بلافاصله محبوبیت فراوانی کسب کردند. بخش قابل توجهی از محبوبیت آن‌ها به پتانسیل سود سرمایه‌گذارانی که صرفا چشم بسته و براساس احساسات وارد آن می‌شدند مرتبط بود.


همچنین بخوانید:


به عنوان مثال، کمترین قیمت دوج در ماه مه 2015 برابر با 0.00008547 دلار بود. شش سال بعد، قیمت آن به بیشترین مقدار خود یعنی 0.7376 دلار رسید.

ارز شیبا نیز به میزان مشابهی سود بسیار بالایی کسب کرد، اما در زمان نوشتن مقاله، دوباره باید نگاهی به نمودار قیمت آن‌ها بیندازیم، وضعیت آن‌ها چگونه است؟

ارز بونک همچنین یک میم کوین است که بین تاریخ 25 دسامبر 2022 و 3 ژانویه 2023، قیمت توکن با یکصد درصد افزایش روزانه روبرو شد. در عین حال، ارز Bonk تأثیر مثبتی بر قیمت SOL داشته است.

هرچند شباهت واضحی بین این سه ارز میمی وجود دارد، اما باید به خاطر داشته باشید میم کوین بونک سعی دارد از زنجیره سولانا پشتیبانی کند.

تحلیل ارز Bonk

اکنون سوال اصلی این است که آیا خرید ارز Bonk ارزشش را دارد؟ ما در اینجا به تحلیل تکنیکال قیمت این میم کوین نمی‌پردازیم چرا که میم کوین‌ها براساس احساسات بازار حرکت می‌کنند.

در هنگام تحلیل ارز Bonk نکاتی هستند که باید قبل از سرمایه گذاری بر روی آن، در نظر گرفته شوند.

برای مثال این توکن در شبکه سولانا مستقر شده است که نسبت به میم کوین‌های مستقر در شبکه اتریوم، سریع‌تر هستند و کاربران آن نگرانی از بابت پرداخت کارمزدهای بالا ندارند.

اما از طرف دیگر محبوبیت زنجیره سولانا با توجه به اتفاقات مربوط به صرافی FTX کمی افت کرده است و ما می‌توانیم آن را در وضعیت قیمت این ارز در زمان نوشتن این مقاله مشاهده کنیم.

اما نکته مثبتی که ارز بونک را از سایرین تفکیک می‌کند در پیشگامی آن در این زنجیره نهفته است.

گاهی پیشگام بودن یک کاربری یا ارز خاص در یک زنجیره می‌تواند توجه‌های زیادی را به خود جلب کند که این موضوع باعث تحریک احساسات و افزایش قیمت خواهد شد.

با این که پروژه ارز Bonk در دسامبر سال 2022 عرضه شد اما نسبت به همتایان خود یعنی شیبا اینو و دوج کوین فاصله زیادی دارد.

در واقع با توجه به داده‌های Coinmarketcap، این توکن از نظر حجم بازار در رتبه 2679 قرار دارد که چندان جذاب نیست.

نمودار ارز بونک یک رشد جهشی در ابتدای مسیر و سقوط پس از آن را به ما نشان می‌دهد. به خاطر داشته باشید خرید یک میم کوین مانند سرمایه گذاری بر روی بیت‌کوین نیست.

در این حالت، شما باید به خوبی نمودار ارز Bonk را مورد بررسی قرار دهید چرا که زمان خرید یک میم کوین براساس احساسات بازار متغیر است.

شاید اگر روزی دوباره توجه‌ها به سمت زنجیره سولانا معطوف شود، این میم کوین بتواند حرکت چشم‌گیری انجام دهد.

با این حال، متاسفانه دقت لازم در طراحی وبسایت ارز Bonk صورت نگرفته است و نمی‌توان از نظر ویژگی‌های بصری آن را مانند رقبای خود مقایسه کرد.

سوالات متداول

ارز Bonk چیست؟

ارز Bonk یک میم کوین بربستر شبکه سولانا (Solana) است که با هدف رقابت با میم کوین‌های محبوب بازار مانند شیبا و دوج کوین فعالیت می‌کند. ارز Bonk به عنوان یک میم کوین در تلاش است تا با گسترش انجمن خود، نه تنها قدرت را در دست مردم قرار دهد بلکه از شرکت‌های سرمایه گذاری تجاری فاصله بگیرد.

رمز ارز Bonk را چگونه بخریم؟

خوشبختانه برای کاربران ایرانی گزینه‌های زیادی برای خرید ارز Bonk به صورت متمرکز و غیرمتمرکز وجود دارد. در بین صرافی‌های متمرکز، صرافی Coinex، Bybit و Huobi در دسترس هستند. در صورتی که قصد خرید ارز Bonk به صورت غیرمتمرکز را دارید، می‌توانید با مراجعه به صرافی Raydium، Orca و حتی BonkSwap به هدف خود برسید.

بهترین کیف پول برای هولد ارز Bonk چیست؟

برای هولد توکن‌های مستقر در زنجیره سولانا، گزینه‌های زیادی وجود دارد با این حال براساس پیشنهاد سایت ارز Bonk، کیف پول Brave و Phantom بهترین گزینه‌های موجود هستند.

نتیجه گیری

ارز Bonk یک میم کوین جالب توجه در زنجیره سولانا است که سعی دارد با سایر میم‌کوین‌ها رقابت کند. با این حال از نظر حجم بازار و جایگاه نتوانسته گام چشمگیری بردارد.

در هنگام تحلیل ارز بونک باید به خاطر داشته باشید که شبکه سولانا و ارزش توکن‌های موجود در اکوسیستم آن پس از اتفاقات مربوط به FTX سقوط زیادی را متحمل شد و نتوانست مانند سابق ارزش اکوسیستم خود را بازیابی کند.

با این که برای خرید ارز Bonk شما می‌توانید به صرافی‌های زیادی مراجعه کنید اما توجه داشته باشید که این میم کوین هیچ کاربری واقعی در دنیا ندارد و این سرمایه گذاری ریسک بالایی برای‌تان خواهد داشت.

براساس نمودار ارز بونک، متاسفانه بسیاری از کاربران میم کوین‌ها را مانند بیت‌کوین یا سایر کوین‌های برجسته بازار یک سرمایه گذاری بلند مدت می‌بینند در حالی که این توکن‌ها فقط براساس احساسات و طناب‌هایی که در اختیار نهنگ‌ها قرار دارد حرکت می‌کنند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

میم‌کوین (Memecoin)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx