ارز دیجیتال بلو اسپارو چیست و چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال بلو اسپارو

ارز دیجیتال بلو اسپارو (BlueSparrow) یک توکن کریپتویی است که طبق ادعای وبسایت رسمی آن، برای کمک به همه مردم جهان شکل گرفته است.

توسعه دهندگان ارز دیجیتال Blue Sparrow ادعا می‌کنند این ارز در کمک به زندگی مردم هیچ مرز جغرافیایی نمی‌شناسد. هدف اصلی این پروژه، پاداش دادن به مردم است تا از رفاه بهتری برخوردار شوند! 

قبل از این که به بررسی دقیق‌تر ارز Blue Sparrow بپردازیم باید بدانید که هر ارز دیجیتال در دسته بندی خاصی قرار می‌گیرد. تعیین دسته یک ارز دیجیتال مانند بلو اسپارو به شکل عمده به هدف آن بستگی دارد. اما برخی از توکن‌های کریپتویی قابلیت‌های جالبی برای کاربران فراهم می‌کنند که سرمایه گذاران آن‌ها می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

عناوین مطلب:

مقاله‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، از وایت‌پیپر و ادعاهای وبسایت بلو اسپارو نشات گرفته است. اما شما به عنوان یک کاربر، قبل از سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال بلو اسپارو باید به ماهیت توکن و کاربری آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

ارز دیجیتال بلو اسپارو چیست؟

بلو اسپارو (BlueSparrow) یک توکن کریپتویی است که بدون در نظر گرفتن موقعیت، کشور، فرهنگ یا وضعیت اقتصادی تلاش می‌کند به همه مردم جهان کمک کند. بلو اسپارو یک ارز دیجیتال خاص است، برخی آن را یک پروژه کلاهبرداری می‌دانند اما باید این توکن را به شکل دقیق‌تری بررسی کنیم.

ارز Blue Sparrow به هولدر‌های وفادار خود پاداش‌های خوبی در قالب کریپتو کارنسی می‌دهد که می‌تواند در زندگی آن‌ها تاثیر زیادی ایجاد کند. آن‌ها معتقد هستند کریپتو کارنسی‌ها می‌توانند به دلیل سهولت جا‌به‌جایی در دنیا، مزایای بیشتری برای مردم فراهم کنند.

blue sparrow 2

در واقع توانایی ارز‌های دیجیتال در عبور از مرز‌های جغرافیایی بدون نیاز به پرداخت مالیات و دخالت دولت‌ها باعث شده تا پروژه‌ها بتوانند به راحتی در یک دنیای بی‌حد و مرز فعالیت کرده و مردم برای کسانی که نیاز به سرمایه دارند مستقیما سرمایه گذاری کنند.

پروژه بلو اسپارو ارز دیجیتال ویژه‌ای است که دیدگاه خود را از رفتار پروژه‌های دیگر گرفته است. با تبدیل شدن به یک هولدر ارز دیجیتال بلو اسپارو، شما روزانه 7 شانس برای برنده شدن و کسب پاداش‌های بزرگ خواهید داشت. هدف این پاداش‌ها آسان کردن زندگی و سرمایه گذاری برای آینده است.

جدای از شعار‌ها و حرف‌های زیبایی که بلو اسپارو در وایت‌پیپر و وبسایت خود توضیح داده است، باید نگاه بی‌طرفانه‌ای به آن داشته باشیم. بلو اسپارو ارز دارای بلاک‌چین نیست، بلکه توکن کریپتو برپایه شبکه اتریوم است که در دسته میم‌کوین‌ها قرار می‌گیرد. 

البته ارز دیجیتال بلو اسپارو در مسیر حرکت خود، توکن خود (و قرارداد هوشمند آن) را به صورت کامل به روز کرده است. در حال حاضر دو نسخه از بلو اسپارو وجود دارد. نسخه اول BlueSparrow Old نام دارد و نسخه دوم BlueSparrow V2 است. هر دو نسخه دارای مکانیزم‌های دریافت مالیات هستند و شما در هنگام انجام تراکنش باید مالیات آن را پرداخت کنید.

توکنومیک ارز دیجیتال بلو اسپارو 

اکنون باید از خود بپرسیم نحوه عملکرد ارز دیجیتال بلو اسپارو چیست؟ توکن آن در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد؟ 

ظاهرا پس از به روز رسانی توکن بلو اسپارو به V2، وایت پیپر آن‌ها آپدیت نشده است. اما براساس وایت پیپر اولیه متوجه می‌شویم بلو اسپارو ارز دیجیتال دارای رفلکشن است.

سیستم رفلکشن یعنی بخشی از حجم معامله در بین هولدر‌های ارز دیجیتال Blue Sparrow توزیع می‌شود. 

براساس توکنومیک ارز دیجیتال بلو اسپارو، 2555 شانس برد اتریوم و کوین‌های BlueSparrow در هر سال برای هولدر‌های این توکن وجود دارد. 

همچنین هولدر‌های این توکن 2% رفلکشن دریافت می‌کنند. البته در مالیاتی که در هر تراکنش از شما دریافت می‌شود، بخشی از آن صرف امور خیریه خواهد شد که همه هولدرها در آن سهیم هستند. 

در طرف دیگر بلو اسپارو به عنوان یک توکن ضد تورمی شناخته می‌شود که با هولد آن، ارزش توکن‌ها بیشتر خواهد شد. 

در بخشی از هدف بلو اسپارو آمده است که آن‌ها قصد دارند با استفاده از مکانیزم قرعه کشی، زمین‌های متاورسی و ویژگی‌های مرتبط را به عنوان هدیه در اختیار هولدر‌ها قرار دهند.

براساس اطلاعات ارائه شده در وایت پیپر ارز دیجیتال بلو اسپارو، در حال حاضر مالیات این توکن 5% است. البته با بررسی قرارداد هوشمند آن متوجه می‌شویم که این مالیات را می‌توان غیر فعال کرد. 

توزیع مالیات ارز دیجیتال Blue Sparrow به شرح زیر است:

  • 2% پاداش هولدر‌های توکن
  • 1% توکن سوزی
  • 0.5% امور خیریه
  • 0.5% بازاریابی توکن
  • 0.5% توسعه دهندگان پروژه
  • 0.5% برای قرعه کشی و جایزه‌ها (0.35% هدیه روزانه، 0.1% برای هفتگی و 0.05% نیز برای پاداش ماهانه)
blue sparrow 3

شما با هر بار ارسال ارز، 5% از آن‌ را مالیات می‌دهید. برای دریافت پاداش‌های رفلکشن نیز هر چه میزان هولد توکن‌های شما بیشتر باشد، سهم شما از این پاداش‌ها بیشتر خواهد بود.

در بین نسخه قدیمی و جدید بلو اسپارو تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در نسخه اولیه این ارز، تعداد کل کوین‌های آن 100 کوادریلیون بوده است که در 28 اکتبر سال 2021 بربستر بلاک‌چین اتریوم تحت استاندارد ERC-20 عرضه شده است. در ابتدا عرضه این کوین، توسعه دهندگان آن، 50% توکن‌های موجود را سوزانده‌اند.

براساس ادعای مدیران این پروژه، کل توکن‌های موجود به صورت عمومی عرضه شده‌اند. اگر ارز Blue Sparrow را در گوگل جستجو کنید، اولین وبسایت کوین مارکت کپ است که با برچسب Old این توکن را به شما نمایش می‌دهد. حجم معامله روزانه این ارز به سختی به 100 دلار می‌رسد.

اما در نسخه دوم این توکن قضیه کمی متفاوت است، آن‌ها در کانال شبکه‌های اجتماعی خود گفته‌اند بلو اسپارو ارز اصلی پلتفرم معاملاتی با نام BlueBit خواهد بود. در این نسخه ما شاهد یک تغییر بزرگ در ماهیت این کوین هستیم، در واقع ارز دیجیتال بلو اسپارو از دسته میم کوین‌ها به توکن کاربردی صرافی تغییر مسیر داده است.

تعداد کل توکن‌های قابل عرضه نسخه V2 ارز دیجیتال Blue Sparrow اکنون 100 میلیون واحد است که در زمان نوشتن این مقاله و با توجه به ادعای وبسایت رسمی این ارز، 55 میلیون واحد از توکن‌های آن‌ها سوزانده شده است. 

البته مکانیزم‌های ارائه جوایز در توکن جدید لحاظ شده‌اند و هولدر‌های این توکن در فاصله‌های روزانه، هفتگی و ماهانه پاداش‌های بزرگ دریافت خواهند کرد.

روش قرعه کشی ارز دیجیتال بلو اسپارو چیست؟

همان‌طور که گفته شد، شما با هولد ارز دیجیتال بلو اسپارو در قرعه کشی روزانه، هفتگی و ماهانه آن شرکت خواهید کرد. حداقل پاداش ولت برنده 250$ است. پاداش‌ها از محل ولتی که در سیستم مالیات توکن در نظر گرفته شده است پرداخت خواهد شد. 

blue sparrow 4

از نظر آن‌ها این روش یک نسخه بهتر از سیستم کسب درآمد سنتی است که در آن شفافیت بیشتری وجود دارد. نکته جالب در مورد این قرعه کشی‌ها این است که هیچ سقفی در میزان پاداش‌هایی که می‌توانید برنده شوید وجود ندارد، روش محاسبه پاداش‌های توزیع شده در هر دور قرعه کشی براساس حجم تراکنش‌های هولدرها است. 

در هر قرعه کشی 7 برنده انتخاب می‌شود. اما برای این که واجد شرایط دریافت پاداش شوید، باید در ولت شما حداقل 500 میلیارد توکن بلو اسپارو هولد شده باشد. متاسفانه وایت پیپر این ارز در کنار توکن V2 به روز نشده است و مسلما این عدد برای نسخه جدید کمتر خواهد بود.

البته توکن‌های هولد شده باید در ولت شما باشند نه ولت صرافی، چرا که شما بر روی ولت‌های صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال هیچ کنترلی ندارید و دارایی‌های شما در واقع در پایگاه داده سرور‌های آن‌ها ذخیره شده است. 

در مورد سیستم قرعه کشی نیز آن‌ها از یک قرارداد هوشمند خاص استفاده می‌کنند. یک بات ابتدا ولت‌هایی را که واجد شرایط دریافت پاداش هستند را انتخاب می‌کند و سپس با انتخاب یک عدد تصادفی بین آن‌ها قرعه می‌اندازد. پس از مشخص شدن ولت‌های برنده، پاداش فورا به ولت آن‌ها منتقل می‌شود.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ارز Blue Sparrow و انتخاب بخش Draw Winners، از آخرین ولت‌های برنده مطلع شوید. 

blue sparrow 5

به خاطر داشته باشید زمانی که مالیات ارز دیجیتال بلو اسپارو غیر فعال شده باشد، هیچ قرعه کشی انجام نخواهد شد چرا که در انجام تراکنش‌ها برای تامین بودجه ولت قرعه کشی، توکن‌ها جمع آوری نمی‌شوند.

توقف مالیات برای 3 ماه

براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی وبسایت بلو اسپارو، کاربران این ارز برای توقف دریافت مالیات به مدت 3 ماه از تاریخ 28 اکتبر سال 2022 رای گیری کرده‌اند. این موضوع بدان معناست که بلو اسپارو ارز معمولی مانند سایر کوین‌های کریپتویی خواهد بود که برای انتقال آن فقط باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید.

با توقف مالیات، هیچ پاداشی در رفلکشن (هولد توکن و دریافت پاداش) و قرعه کشی نیز در کار نخواهد بود. اگر قصد سرمایه گذاری در بلو اسپارو را دارید، باید کانال‌های خبری آن را به دقت دنبال کنید. 

صرافی BlueBit و ارز دیجیتال بلو اسپارو

در بخشی از برنامه جدید ارز دیجیتال بلو اسپارو V2، آن‌ها از توکن بلو اسپارو در یک پلتفرم معاملات ارز دیجیتال و فارکس پشتیبانی می‌کنند. صرافی BlueBit با آی‌پی ایران باز نمی‌شود، اما نکته مهم در هنگام سرمایه گذاری بر روی بلو اسپارو این است که آن‌ را به عنوان یک توکن کاربردی در نظر بگیریم.

blue sparrow 6

معامله‌گران فارکس و ارز‌های دیجیتال می‌توانند با استفاده از پلتفرم MT5 (متاتریدر5) به معامله سهام شرکت‌های خارجی و ارزهای دیجیتال در این صرافی بپردازند. علاوه‌بر امکان معامله سهام‌ شرکت‌های بزرگ، امکان ترید کالاهایی مانند نفت، گاز و فلزات گران‌بها مانند طلا و نقره نیز در آن وجود دارد. 

این صرافی از 42 توکن و ارز دیجیتال بزرگ از جمله ارز Blue Sparrow پشتیبانی می‌کند. کارمزد Maker آن 0.35 و Taker معادل 0.40% تعیین شده است.

متاورس و ارز دیجیتال Blue Sparrow

پس از عرضه توکن جدید بلو اسپارو با نام BlueSparrow V2، ورود به متاورس دیگر برای آن‌ها صرفا یک شعار نیست بلکه هم اکنون گام‌هایی برای اجرایی کردن آن برداشته‌اند.

همان‌طور که گفته شد، تیم توسعه دهنده پروژه ارز دیجیتال Blue Sparrow اقدام به راه اندازی یک صرافی و بروکر فارکس با نام BlueBit کرده است اما شما می‌توانید انواع NFT را نیز در آن معامله کنید.

لازم به ذکر است توکن‌های NFT بازارچه این پروژه بر روی شبکه اتریوم قرار دارد و شما برای استفاده از آن نه تنها به ابزار‌های عبور از تحریم نیاز خواهید داشت بلکه داشتن یک ولت سازگار به Web 3.0 با پشتیبانی از توکن‌های NFT نیز ضروری است.

تیم توسعه دهنده پروژه ارز دیجیتال بلو اسپارو

یکی از نکات قابل توجه در هنگام بررسی توکن بلو اسپارو معرفی تیم توسعه دهنده این پروژه است. در وبسایت آن‌ها شما می‌توانید نام، تصویر، سمت و لینک شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را مشاهده کنید. 

به خاطر داشته باشید در هر پروژه کریپتو، قبل از اتخاذ تصمیم برپایه شفاف بودن اعضای تیم باید از هویت آن‌ها مطمئن شوید. در پروژه‌های کلاهبرداری از تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی (یا تصاویر دیگران) در پروژه‌ها استفاده می‌شود. 

در اینجا نیز قبل از هر گونه برداشتی، باید در مورد آن‌ها تحقیق شود.

بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال بلو اسپارو

اکنون که از ماهیت توکن جدید بلو اسپارو آگاه هستیم نوبت به بررسی روش‌های خرید ارز دیجیتال Blue Sparrow از صرافی‌های معتبر است. نسخه قدیمی این توکن که با پسوند Old شناخته می‌شود ارزش چندانی ندارد و بهتر است فکر سرمایه گذاری بر روی آن را فراموش کنید.

blue sparrow 7

اما توکن جدید که فقط 45 میلیون توکن در گردش دارد را می‌توانید از روش‌های مختلفی خریداری کنید. برای خرید ارز دیجیتال بلو اسپارو از صرافی ایرانی گزینه‌های زیادی در دسترس نیست. در واقع هیچ یک از صرافی‌های ایرانی معتبر با حجم معامله بالا، این توکن را خرید و فروش نمی‌کنند. 

با این حال برای خرید ارز دیجیتال بلو اسپارو از صرافی ایرانی باید به معتبر بودن وبسایت آن توجه کنید. 

در بین گزینه‌های خارجی انتخاب‌های بهتری وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید بدون نیاز به احراز هویت ارز دیجیتال Blue Sparrow را از صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ خریداری کنید. البته این صرافی از نظر حجم معامله بر روی جفت ارز اتریوم بهترین گزینه است. با این حال جفت ارز USDC نیز برای این ارز وجود دارد.

گزینه‌های دیگر برای خرید ارز دیجیتال بلو اسپارو شامل Hotbit، Lbank، Bkex و HT.com هستند. قبل از خرید این ارز توصیه می‌شود از نسخه آن مطمئن شوید.

این توکن هنوز در صرافی‌های با حجم معامله بالا مانند کوکوین یا بایننس لیست نشده است. بورسینس هیچ گونه مسئولیتی در قبال سرمایه گذاری بر روی آن قبول نخواهد کرد.

بهترین کیف پول برای هولد ارز دیجیتال بلو اسپارو

ارز دیجیتال بلو اسپارو بر روی شبکه اتریوم قرار دارد از این رو بهترین کیف پول برای هولد این توکن متامسک (MetaMask) است. کیف پول متامسک هم در پلتفرم موبایل و هم در دسکتاپ توسط افزونه‌های وب در دسترس است. 

بخوانید: ساخت کیف پول متامسک

blue sparrow 10

برای افزودن ارز دیجیتال بلو اسپارو به کیف پول متامسک از اطلاعات زیر استفاده کنید:

  • آدرس قرارداد هوشمند: 0x24cCeDEBF841544C9e6a62Af4E8c2fA6e5a46FdE
  • تعداد رقم اعشار: 9
  • نماد: BlueSparrow

همچنین می‌توانید با اتصال کیف پول متامسک به صرافی یونی‌سواپ، این توکن را در جفت‌ ارز‌های اتریوم یا USDC خریداری کنید.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال بلو اسپارو

قبل از پرداختن به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بلو اسپارو باید نگاهی به وضعیت فعلی بازار آن داشته باشیم. نسخه قدیمی آن دیگر پشتیبانی نمی‌شود، از این رو ما در مورد نسخه V2 صحبت می‌کنیم.

براساس آمار کوین مارکت کپ، حجم بازار (Market Cap) این ارز حدود 2 میلیون دلار است. این ارز کار خود را با قیمت 0.13$ آغاز کرد اما اکنون با کاهش حجم بازار آن، وضعیت چندان خوبی ندارد.

نسخه جدید این ارز توانسته پس از یک هفته از زمان عرضه، سقف قیمت 0.15$ را ثبت کند. با این که در سه هفته پس از آن توانست دو بار محدوده قیمتی 0.14$ را لمس کند اما این رویه دوام چندانی نداشت و قیمت آن با یک شیب نزولی به سمت پایین حرکت کرده است.

blue sparrow 11

در آگوست سال 2022، این ارز یک Dip شدید را تجربه کرد، بطوریکه در طول یک روز قیمت ارز دیجیتال بلو اسپارو از 0.12$ به 0.09$ کاهش یافت، اما روز بعد توانست ناحیه 0.12$ را پس بگیرد ولی در دو هفته پس از آن، با کاهش مومنتوم و ادامه روند نزولی، قیمت به 0.086$ افت کرد.

دقیقا در 5 سپتامبر سال 2022 بود که این ارز یک رالی قیمتی قدرتمند را آغاز کرد و توانست در عرض یک روز به قیمت 0.12$ برسد ولی روز بعد دوباره به 0.097$ سقوط کرد. 

از آن زمان تا پایان اکتبر سال 2022، ارز دیجیتال Blue Sparrow روند نزولی بزرگی را طی کرده است که طی این سقوط، قیمت 0.039$ برای آن ثبت شده است.

با توجه به آمار ارائه شده از سوی اکسپلورر شبکه اتریوم، نسخه جدید قرارداد این توکن، حدود 7400 هولدر دارد و در وبسایت Coinmarketcap بیش از 1000 نفر آن را واچ لیست کرده‌اند.

سوالات متداول

ارز دیجیتال بلو اسپارو چیست؟ 

بلو اسپارو در ابتدا یک میم کوین با 100 کوادریلیون کوین بود اما پس از ارتقا به نسخه V2، به عنوان یک ارز دیجیتال متاورسی و توکن کاربری صرافی BlueBit استفاده می‌شود. براساس ادعای وبسایت بلو اسپارو، در حال حاضر فقط 45 میلیون کوین در دسترس است و بقیه آن سوزانده شده است.

آیا ارز دیجیتال بلو اسپارو کلاهبرداری است؟

ارز دیجیتال بلو اسپارو در ابتدا یک میم کوین بود، اما پس از ارتقا و آپلود قرارداد هوشمند جدید این توکن، قیمت کوین قبلی با سقوط شدیدی مواجه شد. این موضوع نتیجه‌ای جز متضرر شدن بسیاری از سرمایه گذاران نداشت. با این حال نسخه جدید این توکن سعی دارد در حوزه متاورس به دستاورد‌های مهمی دست پیدا کند.

ارز دیجیتال بلو اسپارو را از کدام صرافی بخریم؟

شما می‌توانید با استفاده از کیف پول متامسک و مراجعه به صرافی یونی سواپ اقدام به خرید توکن بلو اسپارو کنید. البته در صرافی‌های متمرکز، هات‌بیت (Hotbit) نیز از این ارز پشتیبانی می‌کند.

نتیجه گیری

ارز دیجیتال بلو اسپارو (BlueSparrow) در ابتدا یک میم کوین بود، اما تصمیم ناگهانی آن‌ها مبنی‌بر تغییر ماهیت توکن و استفاده از آن در صرافی BlueBit باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران قبلی این توکن متضرر شوند و از آن با نام توکن کلاهبرداری یاد کنند.

توکن جدیدی که با نام BlueSparrow V2 شناخته می‌شود بر بستر بلاک‌چین اتریوم قرار دارد و شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت آن‌ها، آدرس قرار هوشمند را بررسی کنید. ارز دیجیتال Blue Sparrow یک ارز دارای مکانیزم دریافت مالیات است که به صورت روزانه و با قرعه کشی به 7 آدرس ولت هولدرها، توکن بلو اسپارو و اتریوم پاداش می‌دهد. 

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

میم‌کوین (Memecoin)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx