آموزش بازی Cross the Ages؛ از دانلود تا کسب درآمد

بازی Cross the Ages

در چند سال گذشته صنعت بازی‌های درآمدزا یا P2E به شدت رشد کرده است.

Cross the Ages نیز یک بازی کارتی رایگان برای موبایل است که براساس هفت رمان فانتزی و علمی تخیلی که حاصل کار 13 نویسنده بوده ساخته شده است.  

کاربران می‌توانند کارت‌های خود را در قالب NFT ایجاد یا Mint کنند. اگر به بازی‌های کارتی کلکسیونی (CCG) و ساخت ارتشی از کارت‌ها علاقه دارید این بازی برای شماست.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • بازی Cross the Ages یک بازی بلاک‌چینی کارتی است که براساس داستان هفت جلدی علمی تخیلی پیش می‌رود و هنوز در مراحل اولیه عرضه قرار دارد.
  • کارت‌های بازی در قالب NFT ارائه می‌شوند اما بازیکنان می‌توانند از کارت‌های رایگان هم استفاده کنند و حتی به صورت رایگان و بیرون از زنجیره بازی کنند.
  • این بازی، حالت‌های مختلفی دارد و بازیکن با برنده شدن در هر بازی و ارتقاء امتیاز می‌تواند به کارت‌های سطح بالاتر که کمیاب‌تر هستند دسترسی پیدا کند.

Cross the Ages چیست؟

بازی Cross the Ages یک بازی NFT آنلاین در یک فضای فانتزی است که در آن، با یک دسته کارت به جنگ دشمن می‌روید.

همان‌طور که گفتیم داستان آن بر اساس هفت کتاب رمان نوشته شده و دنیایی از سه جمعیت متفاوت آرخانته‌ها (Arkhante)، مانتری‌ها (Mantris) و مردمی از ریفت (Rift) را دربرمی‌گیرد.

فرآیند تکامل و پیشرفت در مراحل بازی براساس این 7 جلد رمان شکل گرفته است که به مرور در سایت بازی منتشر می‌شوند.

هر بازیکن یک تخته 4*4 دارد. وقتی برای بار اول وارد بازی شوید یک دسته کارت می‌گیرید که با پیش رفتن در مراحل بازی، کارت‌های جدید هم باز می‌شوند.

سپس می‌توان این کارت‌ها را در بلاک‌چین Immutable X که یک شبکه مبتنی بر اتریوم است درج کرد.

بازی Cross the Ages

هر کارت یک سطح از قدرت دارد و میزان قدرت تعیین می‌کند که آیا می‌تواند کنترل کارت دیگری را در میدان جنگ به دست بگیرد یا خیر.

بااین‌حال، این محاسبه ساده نیست چون هر کارت یک المان قدرت (Power) دارد که مقدار آن براساس این که چه کارتی به آن حمله می‌کند بیشتر یا کمتر می‌شود.

این بازی اساسا برای تلفن همراه ارائه شده و روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS اجرا می‌شود. البته می‌توان آن را در ویندوز و مک، روی کامپیوتر خانگی یا لپتاپ هم اجرا کرد.

بازی در حال حاضر و پس از مهاجرت از بلاک‌چین پالیگان که در سال 2022 انجام شد، روی بلاک‌چین Immutable X اجرا می‌گردد.

بنیان گذاران بازی Cross the Ages

استودیوی PixelHeart که در سال 2019 در مارسی فرانسه تاسیس شد و تا‌به‌حال بیش از 50 بازی برای کنسول‌های مختلف مثل Dreamcast، Nintendo Switch و PS5 تولید کرده است، ساخت این بازی را نیز برعهده دارد.

سامی کلاگو (Sami Chlagou) یکی از بزرگترین علاقمندان به بازی‌های ویدئویی و بازی‌های کارتی نیز با این شرکت همکاری دارد.

او بسیار رویاپرداز بوده و در نظر داشت عشق به هنر، دنیای فانتزی، بازی‌های ویدئویی، بازی‌های کارتی و دنیای بلاک‌چین را باهم ترکیب کند.

سامی کلاگو در این چالش از متخصصانی مثل کریستف دکورسون (Christophe de Courson) که یک متخصص حوزه بلاک‌چین است و همچنین حدود 130 نفر دیگر کمک گرفته است.

Cross the Ages نه تنها یک بازی توکنیزه شده بوده، بلکه جهانی ترکیبی و علمی تخیلی است که هر هفته یک فصل آن منتشر می‌شود تا در طی 10 سال همه هفت رمانی که بازی از روی آن‌ها ساخته شده کامل شوند.

افراد مشهوری در حال نوشتن این کتاب به زبان‌های مختلف مثل اسپانیایی، انگلیسی و فرانسوی هستند و آرنود دولن (Arnaud Dollen) نویسنده پرفروش‌ترین کتاب‌های مصور نیز این گروه را رهبری می‌کند.

علاوه بر آن هنرمندان دیجیتال و تصویرسازان زیادی از سراسر جهان برای ایجاد جهان وسیع این بازی کارتی با این پروژه همکاری دارند.

تیم Cross the Ages در نظر دارد تا محتوای بصری بازی آنقدر جذاب باشد که روح منحصربه‌فرد داستان را روایت کند.

توکن‌های بازی Cross the Ages

در این بازی از سه توکن متفاوت استفاده می‌شود:

توکن Crystals

توکن crystals یک ارز نرم یا soft currency محسوب می‌شود و می‌توان آن را درون بازی بدست آورد. این توکن از نوع استیبل (Stable) بوده و هدف آن‌ تنها سهولت در انجام مراحل بازی است.

کریستال‌ها برای همه فعالیت‌های خارج زنجیره (off-chain) بازی و همچنین برای خرید کارت و پک‌های اسکین (skin)، خرید و باز کردن قفل پک‌های تقویت‌کننده و نیز ضرب کارت‌ها در قالب NFT مورد نیاز است.

توکن کریستال را می‌توان با استفاده از توکن CTA از صرافی‌ها خریداری کرد.

توکن Gold

توکن دوم بازی Gold است که کوین نرم یا soft coin نامیده می‌شود. این توکن خارج زنجیره‌ای (off chain) است و قابلیت ترید و معامله شدن ندارد.

گلد برای ادغام کارت‌های دیجیتالی در فضای بازی به‌کار می‌رود و ابزار مهمی برای شکست دادن بازیکنان است تا بازی به صورت عادلانه انجام شود. گلد در واقع یک توکن استیبل است.

بازی NFT کارتی

توکن CTA

توکن CTA توکن اصلی و کاربردی بازی است که برای دسترسی به NFT های خارج زنجیره، دسترسی به مسابقات ویژه و نیز محتواهای انحصاری (exclusive) به کار می‌رود.

به‌علاوه برای همه کارهای درون زنجیره (on chain) نیز نیاز است. این توکن قابلیت معامله و ترید شدن دارد و ارزش آن با توسعه بیشتر بازی و فضای متاورسی آن بیشتر خواهد شد.

CTA برای ضرب کردن (Mint) NFT ها و ادغام آن‌ها، همچنین چاپ NFT روی کارت‌های فیزیکی NFC و خرید و باز کردن قفل پک‌های تقویتی به کار می‌رود.

شاید بپرسید کارت NFC چییست؟ کارت‌های کلکسیونی NFC کارت‌های فیزیکی هستند که با تکنولوژی ارتباطی NFC که به یک قرارداد هوشمند روی بلاک‌چین متصل است کدگذاری شده‌اند.

به‌این‌ترتیب مالکیت هر کارت تایید شده و جلوی جعل آن‌ها گرفته می‌شود.

همچنین توکن CTA برای ورود به مسابقات Guild و تورنومنت‌ها مورد نیاز است و دارندگان آن حق رای و نظردهی درباره روند توسعه متاورس بازی را دارند.

توکن CTA را می‌توان بر اساس نرخ موجود صرافی به توکن کریستال تبدیل کرد.

ادغام کردن کارت‌ها، فرآیندی است که در فضای بازی Cross the Ages در نظر گرفته شده و با این کار کارت‌های کمیاب‌تر و  ارزشمندتری تولید می‌شوند.

همچنین ادغام خارج زنجیره (off chain) توکن‌های NFT مورد نیاز با استفاده از توکن‌های CTA انجام می‌شود.

توکنومیک CTA

طبق توکنومیک بازی Cross the Ages در مجموع 1 میلیارد توکن CTA ضرب می‌شود و به‌این‌ترتیب جزو ارزهای غیر تورمی دسته بندی می‌شود.

این توکن‌ها به صورت زیر بین ذینفعان تقسیم می‌شود:

توکنومیک CTA
  • جذب سرمایه : 25 درصد توکن‌ها به صورت زیر برای جذب سرمایه هزینه می‌شوند:
  1. سرمایه‌گذاران خصوصی و اصلی که در فروش خصوصی شرکت کردند: 20.7 درصد معادل 207 میلیون توکن
  2. پیش‌فرض به اعضای جامعه: 2.3 درصد معادل 23 میلیون توکن
  3. لانچ‌پد‌های معتبر سطح 1 و فروش عمومی: 2 درصد معادل 20 میلیون توکن
  • پاداش‌های بلندمدت به اعضای جامعه: 20 درصد معادل 200 میلیون توکن
  • بازاریابی: 7 درصد معادل 70 میلیون توکن
  • توسعه: 5 درصد معادل 50 میلیون توکن
  • رزور و خزانه‌داری برای جذب سرمایه در آینده: 25 درصد معادل 250 میلیون توکن
  • تبلیغات: 3 درصد معادل 30 میلیون توکن
  • تیم گرافیکی: 3 درصد معادل 30 میلیون تون
  • تیم بنیان‌گذار: 12 درصد معادل 120 میلیون توکن

همه توکن‌ها برای مدت مشخصی قفل می‌شوند و سپس به صورت خطی (بدون افزایش با گذشت زمان) و بر مبنای سرمایه‌ای که توکن CTA جذب کند، پخش خواهند شد.

توکنومیک بازی CTA

استفاده از بلاک‌چین و فناوری NFT به نفع گیمرها

بازی Cross the Ages برای بهبود تجربه کاربران خود از بلاک‌چین و NFT ها استفاده می‌کند.

هر کارت بازی، غیر قابل تعویض بوده و در واقع یک NFT است که تاریخچه قابل ردیابی دارد (یک کد منحصربه‌فرد) که صحت آن توسط بلاک‌چین تایید می‌شود.

هر روز یک بسته کارت به نام Megabox به بازیکنان ارائه می‌شود و آن‌ها می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بازی کنند و پاداش بگیرند.

می‌توانید این بازی را به صورت رایگان بازی کنید و هرگز با بلاک‌چین تعاملی نداشته باشید. به‌این‌ترتیب حتی لازم نیست از کیف پول ارز دیجیتال هم استفاده کنید. اما قیمت بسته‌های کارت پولی بین 3 تا 15 دلار است.

برای خرید کارت‌ها نیاز به ارز CRYSTALS دارید که به بازیکنان امکان خرید پک‌ها، آواتارها و کاراکترها را می‌دهد و توکن CTA نیز برای سرمایه گذاری روی پروژه، امکان استفاده از مزایای مکانیسم دیفای مثل استیکینگ را فراهم می‌کند.

همچنین امکان ادغام کارت‌ها برای به‌دست آوردن یک نسخه بهبود یافته از کارت‌هایی که بازیکن تصمیم به حذف آن‌ها دارد هم وجود دارد. به‌این‌ترتیب تعداد کارت‌ها به مرور کم می‌شوند.

چطور کارت‌ها را در قالب NFT ضرب کنیم؟

NFT ها مجموعه ارزشمند و کلکسیونی از آیتم‌های درون بازی هستند که زمان محدودی برای ضرب کردن آن‌ها در این بازی وجود دارد.

در واقع وقتی کلکسیون بعدی کارت‌ها موجود شود، ضرب کردن کلکسیون قبلی امکان‌پذیر نیست.

این مسئله باعث می‌شود بازیکنان به ضرب کردن NFT تشویق شوند تا ارزش آن‌ها در طول زمان بیشتر شود. در هر سال 2 مجموعه NFT ارائه می‌شود که هر کدام 145 کارت دارند.

برای ضرب NFT ابتدا کارت‌های موجود خود را ارتقا دهید. با این کار کارت شما قوی‌تر شده و ضرب NFT آن بهتر است. البته بدون ارتقا هم می‌توان این کار را انجام داد اما ارتقای آن قبل از تبدیل به NFT کار هوشمندانه‌ایست.

وقتی می‌خواهید کارت Cross the Ages را ضرب (mint) کنید، باید مبلغی را در قالب توکن CTA بپردازید.

هنگامی که حساب کاربری در بازی ایجاد می‌کنید، یک کیف پول در فضای بازی برایتان ایجاد می‌شود که NFT های شما در آنجا نگه داری می‌شوند.

می‌توانید عبارت SEED این کیف پول را بعد از ورود به بازی، از طریق این لینک مشاهده کنید.

برای ضرب کردن NFT یا بازخرید کارت‌های دیجیتالی می‌توانید از شارد (shard) نیز استفاده کنید. مثلا می‌توانید 20 شارد یاقوت بدهید و یک کارت انحصاری یاقوتی بگیرید.

این آیتم‌ها نادرتر هستند و در حال حاضر شاردها فقط با انجام بازی Mint Pass یا Mint Pass بدست می‌آیند.

بازی Cross the Ages این امکان را به بازیکنان خود می‌دهد که کارت‌های NFT خود را در دنیای واقعی به یک دارایی فیزیکی تبدیل کنند.

همچنین می‌توانند از دارایی‌های خود در بازی‌های دیگری که Cross the Ages بعدا توسعه خواهد داد استفاده کنند. به‌این‌ترتیب ارزش آن‌ها به مرور زمان بیشتر می‌شود.

گیم پلی و حالت‌های مختلف بازی Cross the Ages

بازی Cross the Ages از دو بازی Legends of Runeterra و Hearthstone که برترین بازی‌های کارتی هستند الهام گرفته و در‌عین‌حال پیچیدگی و ظرافت خاصی به گیم پلی خود داده است.

بازیکنان به شکل نوبتی مبارزه می‌کنند و هر مسابقه حدودا 5 دقیقه طول می‌کشد. هدف بازی، ایجاد استراتژی‌های بهتر برای تسخیر کارت‌ها و امتیازات بیشتر است.

در گرماگرم نبرد، شما و حریف‌تان هر کاری انجام می‌دهید تا هرچه بیشتر بر کارت‌های نبرد کنترل داشته باشید. این بازی مبتنی بر مبارزات دونفره یا سه نفره است که Arkhome نامیده می‌شود.

وقتی رقابتی شروع می‌شود، هر دو بازیکن سعی دارند با گرفتن کارت‌های مبارزه (combat card)، کنترل تخته را در دست بگیرند.

گیم پلی بازی CTA

برای برنده شدن باید تا جایی که می‌توانید کارت‌های حریف را برای خود کرده و از آن‌ها برای ایجاد ارتباطات دوگانه و سه‌گانه استفاده کنید.

برای هر کارتی که پشت و رو می کنید دو امتیاز و هر بار که وارد یک مبارزه سه‌گانه شوید سه امتیاز می‌گیرید.

برای موفقیت در Cross the Ages باید بر مفاهیمی نظیر نحوه کارکرد تخته بازی، نحوه استفاده از کارت‌ها و استراتژی‌های مختلف مسلط باشید.

وقتی در مراحل مختلف بالا بروید می‌توانید قفل Affix ها را باز کنید. آن‌ها پارامترهای تصادفی هستند که پویایی و هیجان را به بازی Cross the Ages اضافه می‌کنند.

در بالاترین سطح رقابتی، حدکثر دو Affix در یک بازی فعال هستند و تاثیرات متغیری دارند که می‌تواند افزایش یا کاهش امتیاز نهایی یا اضافه کردن افکت‌های تصادفی به فضای بازی باشد.

Affix ها در واقع ظرفیت شما را برای ماندن در جایگاه بهترین بازیکن آزمایش می‌کنند.

حالت‌های بازی (Game Modes)

Cross the Ages حالت‌های بازی زیادی دارد. اما دو حالت اصلی آن RANKED و NORMAL هستند.

حالت RANKED حالت رقابتی است و می‌تواند برای همه بازیکنان از همه‌جای دنیا چالش برانگیز باشد. حالت NORMAL برای تنظیم دقیق تخته و استراتژی استفاده می‌شود.

در بازی RANKED همه حرکات‌تان مهم است و حتی برای کوچک‌ترین اشتباه احتمالا تاوان پس خواهید داد. اما جایزه بازی‌های Ranked جذاب است.

هر قدر بتوانید به رتبه‌بندی هفتگی بالاتری برسید در پایان فصل امتیاز بیشتری می‌گیرید.

پاداش‌ها براساس امتیاز کل در پایان دوره داده می‌شوند. برندگان جوایزی از جمله یک دسته Trisel و Prana (کارت‌های نادر) و نیز جاکارتی یا کارت‌های کمیاب می‌گیرند.

بهتر است قبل از اینکه در حالت RANKED وارد مبارزه شوید، ابتدا تخته و استراتژی خود را در مد نرمال بررسی کنید. بهتر است این کار را با مبارزه با دوستان‌تان انجام دهید و تنظیمات تخته را مطابق استراتژی خود عوض کنید.

همچنین می‌توانید برای هر پارامتری که مطلبو‌تان است (مانند مجموع امتیازات مورد نیاز)، محدودیت زمانی و Affix ها را همان‌طور که دوست دارید تنظیم کنید.

کارت‌های بازی، انواع و میزان نادر بودن آن‌ها

Cross the Ages دو نوع کارت اصلی دارد. کارت‌های Battle و Field.

کارت‌های Battle ستون فقرات بازی هستند چون با آن‌ها حمله و دفاع می‌کنید. از دیگر سو کارت‌های Field کارت‌های مخصوصی هستند که امکان تغییر عناصر تخته و تقویت کارت‌های مشابه را فراهم می‌کند.

برای میزان کمیاب بودن کارت‌ها نیز 8 سطح در نظر گرفته شده است:

  • معمولی یا Common
  • غیرمعمول یا Uncommon
  • کمیاب یا Rare
  • کمیاب خاص یا Special Rare
  • خیلی کمیاب یا Ultra Rare
  • اسطوره‌ای یا Mythic
  • انحصاری یا Exclusive
  • منحصر‌به‌فرد یا Unique

هرقدر که بازیکن به سطوح بالاتری برسد، رتبه بالاتر و کارت کمیاب‌تری می‌گیرد. بااین‌حال دستیابی به کارت‌های کمیاب و اسطوره‌ای کمی دشوارتر است؛ چون فقط در پک‌های گران‌قیمت Apprentice، Disciple و Primus وجود دارند.

درمورد کارت‌های انحصاری و منحصر‌به‌فرد باید گفت که این کارت‌ها در ایردراپ‌ها، بین سرمایه‌گذاران انحصاری و کدهای قابل بازخرید که روی کالاهای فیزیکی Cross the Ages وجود دارند تقسیم می‌شوند.

این دو نوع کارت فقط از نظر ارزش مادی فرق دارند و ویژگی‌های آن‌ها در بازی شبیه کارت‌های استاندارد است.

کارت‌های منحصر‌به‌فرد یک نسخه یکتا هستند و نحوه دریافت آن‌ها هنوز مخفی است. بنابراین شاید شما اولین کسی باشید که از این کارت‌ها دریافت می‌کنید!

شروع بازی Cross the Ages

همه چیزی که نیاز دارید ایجاد حساب کاربری، ساخت تخته و رقابت برای کسب جوایز خارق‌العاده است که در مجموع 7 گام را شکل می‌دهند. در ادامه به توضیح هر مرحله می‌پردازیم:

1. دانلود بازی

اگر اولین بار است که می‌خواهید این بازی را روی کامپیوتر، تبلت یا گوشی خود نصب کنید باید آن را از این لینک دانلود کنید. امکان دانلود از اپ‌استور و گوگل‌پلی نیز وجود دارد.

دانلود بازی Cross the Ages

2. ایجاد حساب کاربری

برای ایجاد حساب کاربری مثل هر بازی دیگری با کلیک روی این لینک اکانت خود را بسازید.

3. خلاصه داستان بازی

قبل از شروع به بازی باید بدانید که:

  • 30 کارت در تخته خود دارید که قدرت کل آن‌ها نمی‌تواند از 15000 بیشتر شود.
  • مسابقه را با 5 کارت شروع می‌کنید و هر بار که نوبت شما باشد یک کارت می‌کشید.
  • این شانس را دارید که تا 4 کارت را نسبت به کارت‌های شروع بازی تغییر دهید
  • هر بازیکن یک تایمر جداگانه 5 دقیقه‌ای دارد و هر بار حداقل می‌تواند 90 ثانیه برای ارائه کارت جدید زمان بگذارد.
  • Cross the Ages روی یک شبکه مربعی 4 در 4 بازی می‌شود
  • با گرفتن کارت حریف 2 امتیاز می‌گیرید
  • با ایجاد یک حرکت سه‌گانه (Trinity) به ازای هر نوبت و برای هر کارتی که در این رابطه است یک امتیاز می‌گیرید.

در طول بازی در هر بار نوبت خود می‌توانید سه کار انجام دهید:

  • برای کشیدن کارت جدید کارتی را دور بیندازید (این کار نوبت شما را از بین نمی‌برد)
  • با یک کارت نبرد (battle card) بازی کنید (نوبت شما به پایان می‌رسد)
  • با یک کارت میدان (field card) بازی کنید (نوبت شما تمام نمی‌شود)

در صورتی در بازی برنده می‌شوید که:

  • اولین کسی باشید که به امتیاز 65 برسید
  • وقی دو تخته پر می‌شود امتیاز شما بالاتر باشد
  • تایمر حریف به صفر برسد

4. هپتاگرام

هپتاگرام عنصر مهمی در بازی است. مهارت‌های استراتژیک با یادگیری تفاوت‌های ظریف آن بهبود می‌یابد.

وقتی در بازی هستید با کلیک روی هپتاگرام می‌توانید مزایا و ضعف‌های هر المان را ببینید. همچنین ارتباطات دوگانه (Affinity) و سه‌گانه (Trinity) شکل دهید.

ارتباطات بازی Cross the ages
هپتاگرام بازی Cross the Ages

به‌این‌ترتیب می‌توانید با استفاده از این ارتباطات دو گانه و سه گانه حمله خود را آغاز کنید.

5. شروع با آموزش ها

قبل از انجام هرکاری در بازی حتی اگر گیم‌پلی را به خوبی فهمیده‌اید باز هم حداقل یک بار آموزش‌های سایت را ببینید تا روش انجام بازی را درک کرده و یک بار آن‌ها را امتحان کرده باشید.

6. ساخت تخته

با ساخت یک تخته به وسیله کارت‌های آموزشی (training card) و کارت‌های چرخشی (rotation cards) و بدون خرید هیچ پک کارتی می‌توانید بازی را در مد نرمال شروع کنید. کارت‌های چرخشی هر هفته تغییر می‌کنند.

ایجاد یک کلکسیون از کارت‌های برنده، کار پرچالشی است و نیاز به تمرین دارد. البته دکمه ایجاد خودکار تخته هم در گوشه راست و بالای صفحه قرار دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

7. حالت‌های بازی

همان‌طور که پیش‌تر به صورت مفصل‌تر اشاره کردیم هر بازی سه حالت مختلف دارد:

  • Ranked: در این حالت شما با سایر بازیکنان رقابت می‌کنید و ممکن است آن مبارزه را ببرید یا ببازید که بر رتبه کلی شما اثر می‌گذارد.
  • Normal: این حالت تاثیری بر رتبه‌بندی کلی شما ندارد و می‌توانید با  تخته‌هایی با چینش مختلف را امتحان کنید.
  • Custom: اینن حالت برای بازی دوستانه بدون تاثیر بر جدول امتیازات استفاده می‌شود. البته می‌توان از آن برای مسابقه هم استفاده کرد.

در آینده حالت‌های بازی بیشتری به این بازی اضافه خواهد شد.

نقشه راه پروژه بازی Cross the Ages

طبق وایت‌پیپر پروژه، نقشه راه آن 13 مرحله دارد که هم‌اکنون (جولای 2023) 6 مرحله اول آن تکمیل شده است:

  1. طراحی بازی در سه‌ماهه چهارم 2021
  2. تولید بازی در سه‌ماهه چهارم 2021
  3. تست داخلی بازی در سه‌ماهه چهارم 2021
  4. دسترسی زودهنگام به بازی در سه‌ماهه چهارم 2022
  5. انتشار اولین کلکسیون کارت‌های Arkhante در فصل اول 2023
  6. دسترسی عموم مردم به بازی در 29 مارس 2023
  7. انتشار کتاب فیزیکی بازی در فصل دوم 2023
  8. انتشار دومین کلکسیون کارت‌های Mantris در فصل دوم 2023
  9. رقابت‌های ورزشی الکترونیکی در فصل دوم 2023
  10. رونمایی از نسخه 1 متاورس CTA در فصل دوم 2023
  11. انتشار سومین کلکسیون کارت‌های The Rift در فصل اول 2024
  12. راه‌اندازی MMO  (بازی چند‌نفره آنلاین) در فصل دوم 2024
  13. راه‌اندازی MOBA (رقابت‌های آنلاین دو گروه از بازیکنان) در سال 2025

خرید توکن CTA

در حال حاضر (17 جولای 2023) این توکن در صرافی ها لیست نشده و خرید NFT های بازی هم صرفا از طریق وبسایت بازی امکان‌پذیر است.

سوالات متداول

بازی Cross the Ages چیست؟

یک بازی NFT کارتی برای دستگاه‌های موبایل و کامپیوتر بوده که روی شبکه Immutable X ساخته شده است. همچنین این بازی از نوع P2E بوده یعنی بازیکنان می‌توانند از آن کسب درآمد کنند.

توکن CTA چیست؟

ارز CTA، توکن بومی بازی Cross the Ages است که برای خرید آیتم‌های درون بازی، پیش‌روی در مراحل، خرید و ضرب NFT ها و رای‌دهی به کار می‌رود.

آیا بازی Cross the Ages رایگان است؟

بله می‌توانید با کارت‌های رایگان بازی Cross the Ages را شروع کنید اما در‌عین‌حال امکان خرید کارت‌هایی که ویژگی‌های بهتری دارند نیز وجود دارد. خرید کارت از طریق وبسایت بازی انجام می‌شود.

جمع بندی

بازی Cross the Ages یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین Immutable X است که هنوز در فازهای اولیه راه‌اندازی خود قرار دارد. این بازی فضای داستان‌های علمی تخیلی را به بازی‌های کارتی و P2E پیوند می‌دهد.

در آینده و با توسعه فضای بازی امکان استفاده از NFT ها در فضاهای دیگر و حتی تبدیل آن‌ها به دارایی فیزیکی هم ایجاد می‌گردد.

در نهایت باید گفت که بازی براساس یک رمان هفت جلدی تکمیل می‌شود و در فضای آن از سه توکن مختلف کریستال، گلد و CTA استفاده می‌شود که CTA توکن اصلی است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

5 1 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx