آموزش استیک ارز هارمونی (ONE)

استیک ارز هارمونی

از زمان ایجاد فرآیند استیکینگ یا سهام‌گذاری یعنی از می 2020 میلادی، توکن هارمونی با رشد فوق‌ العاده‌ای روبرو شده است.

در حال حاضر بیش از 4 میلیارد توکن هارمونی از 26 هزار نفر سهام‌گذار وارد 160 استخر استیکینگ صرافی‌های بزرگ مثل بایننس شده‌اند. 

پیش از این تنها سهام‌داران محدودی می‌توانستند استیک ارز هارمونی را تجربه کنند، آن هم تنها در تعداد محدودی از کیف پول‌ها مثل افزونه هارمونی کروم.

عناوین مطلب:

این محدودیت باعث می‌شد کاربران کیف پول‌های دیگر مثل متامسک نتوانند استیک ارز ONE را انجام دهند. خوشبختانه امروزه این محدودیت برداشته شده و کاربران ارز دیجیتال هارمونی می‌توانند در پلتفرم‌های مختلفی اقدام به سهام‌گذاری کنند. 

اساساً، کاری که توسعه‌دهندگان توکن هارمونی انجام دادند این بود که برخی از کاستی‌های بلاک‌چین هارمونی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. سپس سعی کردند سیستمی را ارائه کنند که می‌تواند در استخر نقدینگی همانند سایر توکن‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: استخر نقدینگی در دیفای

هارمونی چیست؟

هارمونی یک ارز دیجیتال منبطق با فناوری بلاک‌چین است که با هدف ایجاد یک پلتفرم قابل مقیاس برای 10 میلیارد کاربر ایجاد شده است.

توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال هارمونی بیان می‌کنند که: «ماموریت ما افزایش اعتماد برای میلیاردها نفر و ایجاد یک اقتصاد کاملاً منصفانه است.»

آن‌ها همچنین ابراز می‌کنند که: «در طول گردهمایی‌های هفتگی، پتانسیل عظیم بلاک‌چین برای ایجاد اقتصاد آزاد را مورد بحث قرار دادیم، اما این که اکوسیستم به دلیل ناتوانی در مقیاس‌پذیری متوقف شد، پذیرش آن برای ما سخت و غیرممکن بود. 

به همین دلیل با توجه به تجربه متخصصان خود تصمیم گرفتیم که یک ارز دیجیتالی ایجاد کنیم که علاوه بر منطبق بودن با فناوری بلاک‌چین بتواند از پذیرش انبوه و در تعداد زیاد نیز پشتیبانی کند، در عین حال متعهد به غیر متمرکز بودن باشد. این همان ارز دیجیتال هارمونی (ONE) است که امروزه نیز می‌تواند در پروژه‌های استیکینگ مشارکت کند.»

استیک ارز هارمونی با توجه به ویژگی متن باز بودن آن، معمولا کارآمد و کم هزینه برآورد می‌شود. آن‌ها یک سیستم برای حذف تمرکز قدرت توسط چند اعتبارسنجی قدرتمند یعنی EPoS در اختیار دارند که آن را ایمن‌تر و غیرمتمرکزتر نگه می‌دارد. 

  این بدان معناست که برخلاف سایر بلاک‌چین های اثبات سهام که در آن ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند، هارمونی بر روی چشم‌انداز برای یک نفر و برای همه تمرکز دارد و بخش مهمی از ماموریت آن افزایش اعتماد و ایجاد یک روند اقتصادی منصفانه است.

بیشتر بخوانید: مفهوم Proof Of Stake چیست؟ + معرفی 4 ارز دارای الگوریتم POS

نکات مهم درباره استیک ارز هارمونی

برای کسانی که مایل به سهام‌گذاری هستند، استیک ارز هارمونی کاملا سودآور و به صرفه بنظر می‌رسد.

دارندگان Harmony ONE می‌توانند توکن‌های خود را به راحتی در استخرهای استیکینگ قرار دهند.

جالب است بدانید که پاداش‌های دریافتی پس از استیک ارز هارمونی را می‌توان دوباره در فرآیند استیکینگ قرار داد تا میزان سود شما افزایش یابد.

برای استیک ارز دیجیتال one می‌توانید مقداری از این ارز را در کیف پول خود انتخاب کنید. ارز سهام‌گذاری شده در کیف پول شما باقی می‌ماند، اما قفل می‌شود و قابل ارسال نیست. 

در واقع اگر می‌خواهید توکن‌های هارمونی قفل شده را ارسال کنید، باید آن‌ها را برداشت کنید. همچنین حداقل مبلغ برای هر بار شرکت در فرآیند استیک، 10000 ارز ONE است.

جوایز در هر بلوک توزیع خواهد شد. بلوک ها تقریباً هر 1.5 روز یکبار تولید می شوند (در این تایم باید مقدار پاداش در کیف پول شما نیز افزایش یابد). 

جهت دریافت پاداش‌ها، باید اقداماتی را انجام دهید، زیرا پاداش‌ها به طور خودکار توزیع نمی‌شود. لطفا توجه داشته باشید که برای دریافت این پاداش باید کارمزد تراکنش را نیز بپردازید.

مراحل استیک ارز هارمونی (ONE)

در ابتدا باید وارد این آدرس شوید.

استفاده از Staking Explorer این پلتفرم یک راه آسان برای انجام معامله، واگذاری، ارسال وجوه و مشاهده تمام اطلاعات اعتبارسنجی هارمونی است.

می‌توانید داشبورد را بدون استفاده از آدرس ارز خود (ONE) خود بیابید، اما آدرسی که استفاده می‌کنید برای هر تراکنش استفاده خواهد شد. 

استیک ارز ONE
شروع استیک ارز هارمونی با ایجاد یک آدرس جدید یا وارد کردن آدرس مورد نظر

همچنین می‌توانید از طریق افزونه کروم کیف پول مث والت (MathWallet Chrome Extension) یا از طریق کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) وارد حساب کاربری خود شوید.

استیک ارز Harmony
انتخاب کیف پول مورد نظر برای شروع استیک

پس از ورود به سیستم می‌توانید تجزیه و تحلیل شبکه، فهرستی از اعتبارسنجی‌ها، نمایه‌های اعتبارسنجی و سایر اطلاعات را مشاهده کنید.

در ادامه مراحل تنها کافی است مقدار ارز مورد نظر برای سهام‌گذاری را انتخاب کرده و پس از پرداخت کارمزد تراکنش فرآیند استیک ارز هارمونی شروع می‌شود.

استخرهای استیک ارز هارمونی
مشاهده فهرستی از اعتبارسنجی‌ها و سایر اطلاعات

مزایای استیک ارز دیجیتال ONE

  • معامله‌کنندگان می‌توانند از کیف پول‌های مورد علاقه‌شان مانند MetaMask برای واگذاری اختیار، حذف و جمع‌آوری جوایز در استیکینگ ارز هارمونی استفاده کنند.
  • توسعه‌دهندگان با استفاده از فرآیند استیک ارز one می‌توانند میزان توکن‌های خود را به تعداد 4 میلیارد هم برسانند! این به طور طبیعی میزان نقدینگی آن‌ها را افزایش می‌دهد و بازدهی بیشتری را برای دارندگان توکن هارمونی به ارمغان می‌آورد.
  • به جای پیروی از مکانیسم توزیع پاداش بلوک ثابت در مدل EPoS هارمونی، اعتبار سنجی‌ها می‌توانند منطق سفارشی‌سازی شده برای تصمیم گیری در مورد نحوه توزیع جوایز بلوک بین کاربران ایجاد کنند. 

آیا خطری برای ارز ONE در حین استیکینگ وجود دارد؟

درست است که مزایای چشم‌گیری نصیب دارندگان ارز دیجیتال هارمونی در فرآیند استکینگ می‌شود، اما نمی‌توان از خطرات احتمالی آن چشم‌پوشی کرد. توکن‌های واگذار شده کاربر ممکن است با خطراتی همراه باشند.

علاوه بر آن خطرات احتمالی زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • از دسترس خارج شدن حساب شما
  • مشکلات سیستم عامل
  • تمرکز شبکه
  • نوسانات قیمت ارز دیجیتال one بر حسب دلار
  • مشکلات فنی

نحوه لغو کردن استیکینگ ارز دیجیتال هارمونی (Unstaking)

اگر می‌خواهید دارایی‌ای را ارسال کنید که در حال حاضر سهام‌گذاری شده است، ابتدا باید آن را لغو کنید.

برداشتن توکن‌های one شما قبل از در دسترس قرار گرفتن حداقل یک دوره (حدودا 1.5 روز در زمان نگارش مقاله) طول می‌کشد، بنابراین نمی‌توانید فورا فرآیند استیگ ارز هارمونی را متوقف کنید.

دوره‌ای که طی آن توکن‌ها قابل انتقال نیستند، «دوره قفل» نامیده می‌شود. شما می‌توانید مقداری را که می‌خواهید از معامله خارج کنید، انتخاب کرده تا پس از اتمام دوره قفل، میزان مورد نظر برای شما قابل ارسال یا معامله باشد.

سخن آخر 

یکی از ارزهای دیجیتالی که مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است و می‌تواند در استخر استیک قرار گیرد، هارمونی است.

در حقیقت هارمونی نیز قابلیت سهام‌گذاری برای دریافت توکن‌های بیشتر را به عنوان جایزه را دارد.

نحوه استیک ارز هارمونی را در این مقاله بررسی کردیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

استیک کردن ارز دیجیتال (استیکینگ Staking)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx