آموزش استیکینگ در اتمیک والت (Atomic wallet)

استیکینگ در اتمیک والت

کیف‌ پول Atomic یک ولت چند‌ منظوره است که امکان خرید، مبادله، استیک و نگهداری از دارایی‌های ارز دیجیتال را برای شما فراهم می‌کند.

با استیکینگ در اتمیک والت، امکان کسب درآمد منفعل و بدون دغدغه برای شما فراهم می‌شود.

در حال حاضر در این کیف‌ پول حدود 14 ارز دیجیتال برای استیک در دسترس هستند که قبل از شروع استیک باید نگاهی به این لیست بیندازید تا از وجود ارز دیجیتال مورد نظرتان مطمئن شوید.

عناوین مطلب:

اگر اولین بار است که با کلمه استیک (stake) مواجه می‌شوید، یک تعریف کلی از آن را در اینجا ارائه می‌دهیم:

به فرآیند قفل کردن یک دارایی دیجیتال مانند توکن یا ارز دیجیتال در استخر یا شبکه ارز‌های دیجیتال، استیک گفته می‌شود.

استیک با اهداف مختلفی صورت می‌پذیرد که در نهایت سرمایه‌گذار به دنبال کسب سود حداکثری از فرصت‌های موجود است. 

خطرات استیکینگ (Staking)

در دنیای ارز‌های دیجیتال نیز مانند هر سیستم مالی دیگر، ریسک‌های مشخصی وجود دارد که می‌بایست قبل از سرمایه‌گذاری در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

مهم‌ترین ریسک استیک در بازار ارز‌های دیجیتال در مورد نوسانات شدید بازار است. در واقع نوسانات بازار را می‌توان بزرگ‌ترین ریسک استیکینگ در نظر گرفت که در آن ارزش یک ارز سقوط می‌کند. 

بیشتر بخوانید: چرا بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی دارد؟

برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید شما یک دارایی دیجیتال را با نرخ سود سالیانه 15% استیک کرده‌اید، اما ارزش آن ارز در یک هفته 50% سقوط می‌کند، از آن‌جایی که در اغلب سیستم‌های استیک موجود، امکان برداشت اصل سرمایه‌ تا مدت زمان مشخصی وجود ندارد، نمی‌توانید دارایی خود را به موقع به فروش برسانید. 

اما ارز‌هایی وجود دارند که نرخ سود آن‌ها گاهی هزاران درصد در سال است. در اینجا دومین ریسک استیک یعنی نقدینگی متوجه سرمایه‌گذاران چنین ارزهایی خواهد بود.

ارز‌هایی که سود‌های استیک چند هزار درصدی پیشنهاد می‌دهند اغلب نقدینگی کافی ندارند و حتی با وجود کسب سود‌های هنگفت، به سختی می‌توان آن‌ها را در صرافی‌های ارز دیجیتال با قیمت دلخواه به فروش رساند. 

استیکینگ در اتمیک والت

بعد از دانلود و نصب کیف‌پول Atomic، با توجه به پلتفرم مورد استفاده، باید به بخش staking مراجعه کنید.

در آن‌جا با توجه به مقدار yearly yield، ارز مورد نظرتان را انتخاب و انتقال دهید.

staking در اتمیک والت
بخش staking و ستون yearly yield در اتمیک والت

در کیف‌ پول اتمیک، برای هر ارز دیجیتال حداقل مقدار استیک و زمان‌بندی‌های خاصی وجود دارد که در ادامه این مقاله، به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

1. ارز سولانا (SOL)

حداقل مقدار قابل استیک ارز سولانا، 0.01 sol است که پس از گذشت چهار روز از اولین استیک، می‌توانید اولین پاداش را دریافت کنید.

پس از آن‌ دوره پاداش‌های آن هر دو روزه خواهد بود. پاداش‌های دریافت شده به صورت خودکار در اکانت استیک Sol ذخیره می‌شوند. خارج کردن سرمایه از حالت stake نیازمند دو روز کامل است. سود تقریبی سالیانه استیک این ارز در حال حاضر 7.4% است.

استیک ارز سولانا در اتمیک والت
استیک ارز سولانا (SOL) در اتمیک والت

2. ارز زیلیکیا (ZIL)

ارز دیگری که قابلیت استیکینگ در اتمیک والت دارد، ZIL است. حداقل مقدار قابل استیک ارز زیلیکا، 10 ZIL بوده که پس از گذشت چهار روز از اولین استیک، اولین پاداش را دریافت می‌کنید.

پس از آن‌، دوره پاداش‌های آن روزانه خواهد بود. پاداش‌های به دست آمده را باید به صورت دستی Claim کنید. خارج کردن سرمایه از حالت stake نیازمند 14 تا 24 روز است. سود تقریبی سالیانه استیک این ارز در حال حاضر 13% است.

3. ارز کاردانو (ADA)

حداقل مقدار قابل استیک ارز کاردانو، 4 ADA است که پس از گذشت 15 الی 20 روز از اولین استیک، اولین پاداش را دریافت می‌کنید.

پس از آن‌، دوره پاداش‌های آن هر 5 روز خواهد بود. در این ارز نیز باید پاداش‌های به دست آمده را به صورت دستی Claim کنید. سود تقریبی سالیانه استیک این ارز در حال حاضر 5% است.

4. توکن کیف‌ پول اتمیک (AWC)

حداقل مقدار قابل استیک توکن اتمیک، 10 AWC است که پس از گذشت یک هفته از اولین استیک، اولین پاداش را دریافت می‌کنید.

پس از آن‌، دوره پاداش‌های آن به صورت هفتگی خواهد بود. پاداش‌های به دست آمده به صورت خودکار به کیف‌پول شما منتقل می‌شوند. سود تقریبی سالیانه استیک این توکن در حال حاضر 20% است.

5. ارز آیکون (ICX)

حداقل مقدار قابل استیکی برای این ارز وجود ندارد. پس از گذشت 48 ساعت از اولین استیک، اولین پاداش را دریافت می‌کنید.

پس از آن‌، دوره پاداش‌های آن هر 24 ساعت خواهد بود. در این ارز نیز باید پاداش‌های به دست آمده را به صورت دستی Claim کنید. اگر قصد Unstake (لغو استیک) این ارز را داشته باشید، اصل سرمایه شما پس از 8 روز قابل برداشت خواهد بود. سود تقریبی سالیانه استیک این ارز در حال حاضر 10% است.

6. ارز پروتکل بند (BAND)

حداقل مقدار قابل استیکی برای این ارز نیز تعیین نشده است. پس از گذشت 24 ساعت از اولین استیک، اولین پاداش را دریافت می‌کنید.

پس از آن‌، دوره پاداش‌های آن هر 24 ساعت خواهد بود. در این ارز نیز باید پاداش‌های به دست آمده را به صورت دستی Claim کنید. اگر قصد Unstake این ارز را داشته باشید، اصل سرمایه شما پس از 21 روز قابل برداشت خواهد بود. سود تقریبی سالیانه استیک این ارز در حال حاضر 13% است.

7. ارز کازماس (ATOM)

حداقل مقدار قابل استیک ارز اتم، 0.05 ATOM است که پس از گذشت بین 7 تا 14 روز از اولین استیک، پاداش استیک را دریافت می‌کنید.

پس از آن‌ دوره پاداش‌های آن هر هفته خواهد بود. ارز‌های استیک شده ATOM در جمع کل دارایی‌های شما در این ولت نشان داده نمی‌شود.

همچنین پاداش‌های کسب شده را باید به صورت دستی Claim کنید. خارج کردن سرمایه از حالت stake نیازمند حداقل 21 روز است. سود تقریبی سالیانه استیک این ارز در حال حاضر 10% است.

بیشتر بخوانید: شناخت دیفای استیکینگ و بهره مندی از مزایای آن

8. ارز تزوس (XTZ)

حداقل مقدار قابل استیک ارز تزوس، 1 XTZ است که پس از گذشت حدود 5 هفته از اولین استیک، پاداش استیک را دریافت می‌کنید. پس از آن،‌ دوره پاداش‌های آن هر 3 روز خواهد بود.

برای استیک تزوس در کیف‌ پول اتومیک فقط می‌توانید همه موجودی خود را استیک کنید و امکان جدا کردن آن از موجودی کل وجود ندارد. پاداش‌های کسب شده را باید به صورت دستی Claim کنید. سود تقریبی سالیانه استیک این ارز در حال حاضر 7% است.

9. ارز ترون (TRX)

استیکینگ در اتمیک والت برای ارز ترون نیز وجود دارد. با این حال حداقل مقدار قابل استیکی برای ارز ترون تعیین نشده است. پس از گذشت 24 ساعت از اولین استیک، پاداش استیک را دریافت می‌کنید. پس از آن،‌ دوره پاداش‌های آن هر 24 ساعت خواهد بود.

ترون‌های استیک شده در موجودی کل نمایش داده نمی‌شوند. پاداش‌های کسب شده را باید به صورت دستی Claim کنید. حداقل زمان Unstake در این ارز 3 روز است. سود تقریبی سالیانه استیک ترون در حال حاضر 5% است.

10. ارز نئو (NEO/GAS)

برای کسب پاداش از ارز نئو، نیازی به استیک آن نیست و فقط با حفظ آن در کیف‌ پول‌تان توکن‌های Gas دریافت می‌کنیدو از این رو حداقل میزان استیکی برای آن وجود ندارد.

برای دریافت پاداش‌های‌تان در توکن Gas، باید حداقل یک تراکنش با ارز NEO انجام دهید. با هر تراکنشی که در بلاک‌چین این ارز شکل می‌گیرد، 7 توکن Gas تولید می‌شود که به صورت مساوی بین‌ همه هولدر‌های این ارز تقسیم خواهد شد. سود تقریبی سالیانه استیک این ارز در حال حاضر 1.4% است.

11. ارز کومودو (KMD)

حداقل میزان قابل استیک ارز کومودو، 10 KMD است که پس از گذشت 80 دقیقه از اولین استیک، پاداش استیک را دریافت می‌کنید. پس از آن،‌ دوره پاداش‌های آن به صورت ماهیانه خواهد بود.

با رسیدن پاداش‌ها به حداقل 10 KMD می‌توانید آن را برداشت کنید. برای تداوم دریافت پاداش می‌بایست حداقل یک تراکنش در ماه انجام دهید. سود تقریبی سالیانه استیک این ارز در حال حاضر 5.1% است.

12. ارز الگوراند (ALGO)

برای کسب پاداش از ارز الگوراند، نیازی به استیک آن نیست و فقط با حفظ آن در کیف‌پول‌تان توکن‌های ALGO دریافت می‌کنید. اما حداقل میزان دارایی ذخیره شده برای دریافت توکن‌های ALGO می‌بایست بیشتر از 0.1 ALGO باشد.

پاداش‌های شما به محض دریافت و یا ارسال تراکنش اعمال می‌شوند و در ادامه نیز به همین روش خواهد بود. هیچ دوره زمانی برای دریافت پاداش‌ها تعیین نشده است. سود‌های دریافت شده به صورت خودکار به موجودی شما افزوده می‌شوند. سود تقریبی سالیانه استیک این ارز در حال حاضر 7.2% است.

13. ارز وی‌چین (VET)

برای کسب پاداش ارز VET نیز نیازی به استیک آن نیست و فقط با حفظ آن در کیف‌پول‌تان، توکن‌های VTHO دریافت می‌کنید. بنابراین حداقل میزان دارایی برای دریافت توکن‌های VTHO تعیین نشده است.

پس از گذشت 10 ثانیه از اولین استیک، پاداش استیک را دریافت می‌کنید. پس از آن،‌ دوره پاداش‌های آن هر 10 ثانیه خواهد بود. سود‌های دریافت شده به صورت خودکار به موجودی شما افزوده می‌شوند. سود تقریبی سالیانه استیک این ارز در حال حاضر 1.63% است.

بیشتر بخوانید: راهنمای گام به گام استیکینگ در بایننس

نتیجه‌گیری

کیف‌پول Atomic اعتبار زیادی در زمینه حفظ و نگهداری ارز‌های دیجیتال کسب کرده است.

این کیف‌ پول چند کاره، توانسته علاوه‌ بر برآورده ساختن حداقل نیاز‌های کاربران، روشی برای کسب درآمد از هودل آن‌ها نیز فراهم کند.

کاربرانی که در داخل ایران از این کیف‌پول استفاده می‌کنند ممکن است نیاز به ابزار‌های VPN داشته باشند. در کل استیکینگ در اتمیک والت برای سرمایه‌گذاران بلند مدت که برای مدت طولانی به دارایی‌های خود نیاز ندارند مناسب است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

استیک کردن ارز دیجیتال (استیکینگ Staking)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx