بررسی بازی‌ مبتنی بر بلاک‌چین UFO Gaming و توکن UFO

blank

پلتفرم بازی یواف‌او گیمینگ (UFO Gaming) پلتفرمی غیرمتمرکز است که تلاش دارد مرز بین بازی‌های سنتی و صنعت بازی‌های بلاک‌چین را از بین ببرد.

اکوسیستم یواف‌او گیمینگ معروف به دارک متاورس (Dark Metaverse) پلتفرمی برای بازی مبتنی بر NFT سوپرگلکتیک (Super Galactic) است.

بازی سوپرگلکتیک یک بازی اجتماعی تعاملی و Play to Earn است که از مالکیت دیجیتال زمین، کلکسیون توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFT)، سهام‌گذاری و سایر موارد استفاده می‌کند.

عناوین مطلب:

این مسئله به لطف توکن بومی UFO امکان‌پذیر شده است که توکن کاربردی در شبکه دارک متاورس و بخشی از یک سیستم سه‌توکنی است. بازیکنان می‌توانند با شرکت در نبردها و مسابقات مختلف جوایزی کسب کنند.

علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند سربازان کلکسیونی پرورش دهند تا تجربه بازی و درآمد خود را بهبود ببخشند. همچنین، این پلتفرم یک سرویس راه‌اندازی بازی رمزارز، از جمله عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز و رویدادهای راه‌اندازی بازی ارائه می‌دهد.

در این مقاله، قصد داریم نگاهی عمیق به اکوسیستم UFO Gaming داشته باشیم. همچنین، دارک متاورس، سوپرگلکتیک، ان‌اف‌تی‌های «سرزمین مجازی» (Virtual Land) این پلتفرم و سیستم سه‌توکنه آن را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، مواردی همچون سهام‌گذاری، توکن‌های تعویض‌ناپذیر UFOep و سیستم رتبه‌بندی بازی را توضیح می‌دهیم.

یواف‌او گیمینگ چیست؟

یواف‌او گیمینگ یک پلتفرم بازی غیرمتمرکز است که قصد دارد بین بازی‌های سنتی و دنیای درحال‌رشد پل بزند. توکن ERC-20 یواف‌او توکن کاربردی بومی اکوسیستم یواف‌او گیمینگ است و برای استفاده حداکثری از پلتفرم ضروری به شمار می‌رود.

همچنین، مدل بازی برای کسب درآمد سوپرگلکتیک به بازیکنان اجازه می‌دهد برای کسب جوایز و دسترسی به ویژگی‌های خاص در بازی توکن UFO سهام‌گذاری کنند. علاوه بر این، دارک متاورس هم اکوسیستمی همیشه در حال گسترش از بازی‌های بازی برای کسب درآمد است که توکن‌های NFT قابل‌تکثیر و مالکیت زمین مجازی ارائه می‌دهد.

این پلتفرم بازی دارای یک مدل حاکمیتی سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO)، یک ساختار توکنی پیچیده مبتنی بر NFT، سهام‌گذاری، مالکیت زمین و یک سرویس لانچ‌پد رمزارز برای ایجاد یک اکوسیستم بازی متاورس جذاب است.

تیم یواف‌او گیمینگ از علاقمندان به بازی، طراحان بااستعداد، توسعه‌دهندگان و کارشناسان بلاک‌چین تشکیل شده است. مأموریت آنها ایجاد اکوسیستم‌های بازی غنی و متنوعی است که به بازیکنان کنترل بیشتر و فرصت عادلانه‌تری برای کسب درآمد از زمان بازیشان ارائه می‌دهد.

بازی برای کسب درآمد

بازی برای کسب درآمد (Play to Earn یا به اختصار P2E) به پلتفرم‌های بازی مبتنی بر بلاک‌چینی اشاره دارد که از انگیزه‌های اقتصادی نوآورانه برای کمک به بازیکنان برای کسب درآمد از زمان بازی خود استفاده می‌کنند.

مدل بازی برای کسب درآمد موانع ورود به بازی را کاهش می‌دهد تا هر فردی بتواند با بازی‌کردن درآمد کسب کند.

بسیاری از این بازی‌ها شامل مجموعه‌های NFT، مأموریت‌ها، جستجوها و آیتم‌های قابل‌مبادله درون‌بازی هستند.

با این حال، هرروز گستره متنوع‌تری از بازی برای کسب درآمد وارد بازار می‌شود و بازی‌های کریپتو همچنان در حال پذیرش بیشتر هستند. علاوه بر این، راه‌حل‌های لایه ۲ با حذف هزینه‌های بالای گس که می‌تواند مانعی برای پذیرش باشد، نقش مهمی در موفقیت پلتفرم‌های بازی برای کسب درآمد ایفا می‌کند.

1 2
تصویری از بازی برای کسب درآمد در پلتفرم یواف‌او گیمینگ

بسیاری از بازی‌هایی که برای کسب درآمد استفاده می‌شوند از ارزهای درون‌بازی بهره می‌برند که می‌توان از آنها برای معامله توکن‌های تعویض‌ناپذیر از طریق بازارهای NFT درون‌بازی استفاده کرد.

علاوه بر این، بازیکنان اغلب می‌توانند توکن‌های تعویض‌ناپذیر خارج از بازی‌ را در بازارهای NFT مانند ریربل (Rarible) و اپن‌سی (OpenSea) بفروشند.

همچنین، چندین بازی برای کسب درآمد دارای مالکیت زمین، کشت سود و سایر عناصر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند. به این ترتیب، این نوع از بازی‌های برای کسب درآمد جذابیتی را ارائه می‌دهند که فرصتی برای طرفداران بازی برای تقویت مهارت‌های خود و کسب دارایی‌های رمزارز در این فرایند مهیا می‌کند.

سیستم توکن یواف‌او گیمینگ

سازوکار اقتصادی اصلی در اکوسیستم یواف‌او گیمینگ، پرورش و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به همراه زمین، اشیاء جانبی درون‌بازی و توکن‌های بومی است. همچنین، پلتفرم یواف‌او گیمینگ از یک سیستم سه‌توکنی برای ایجاد یک «حلقه اقتصادی داخلی» استفاده می‌کند که می‌تواند «جریان مالی نامحدود را تضمین ‌کند.»

2 2

توکن UFO

اولین مورد از سه توکن یواف‌او گیمینگ، توکن کاربردی UFO است. این توکن یواف‌او پایه اصلی اکوسیستم بازی یواف‌او محسوب می‌شود و برای کسب «امتیاز پلاسما» (plasma points) و توکن‌های UAP ضروری است.

همچنین، توکن یواف‌او برای مبادله شخصیت‌ها، سلاح‌ها و سایر دارایی‌های درون‌بازی در بازار NFT یواف‌او گیمینگ کلیدی است. علاوه بر این، توکن UFO برای پرورش UFOepها و شرکت در عرضه اولیه صرافی نیز اهمیت دارد. در حال نگارش این مقاله (23 دی 1400)، این توکن بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، 0.00001717 دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن حدود 447 میلیون دلار است.

توکن UAP

دومین توکن در سیستم سه‌توکنه این اکوسیستم توکن UAP است که با انجام مأموریت‌ها و جست‌وجوهای روزانه در سرتاسر بازی سوپرگلکتیک به دست می‌آید. همچنین، بازیکنانی که UAP دارند می‌توانند از آن برای ترکیب‌کردن یا پرورش سربازان و تقویت قبیله خود استفاده کنند. علاوه بر این، UAPها در بازار آزاد مانند توکن یواف‌او به‌صورت آزادانه قابل‌مبادله هستند.

3 2
انجام یک مأموریت و کسب توکن‌های UAP در یکی از بازی‌های یواف‌او گیمینگ

امتیازهای پلاسما

امتیازهای پلاسما برای ایجاد NFTهای نادر Origin UFOep ضروری هستند.

برای ایجاد امتیاز پلاسما، بازیکنان باید توکن‌های UFO یا توکن‌های UFO-ETH LP را در یک استخر سهام‌گذاری سوپرگلکتیک قفل کنند. همچنین، تعداد امتیازهای پلاسمایی که بازیکنان می‌توانند دریافت کنند، متناسب با سهم آنها از کل سهام در استخر، مدت زمان قفل‌شدن و استخر انتخابی آنها است.

اکوسیستم یواف‌او گیمینگ (دارک متاورس)

دارک متاورس یک اکوسیستم در حال توسعه از بازی‌های بازی برای کسب درآمد، «سرزمین مجازی» و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است. برای حرکت در دارک متاورس بازیکنان باید توکن‌های یواف‌او نگهداری کنند. در بخش زیر، نگاه عمیق‌تری به دارک متاورس خواهیم داشت و برخی از راه‌های مختلف برای کسب پاداش‌های توکن را بررسی می‌کنیم.

00

سوپرگلکتیک

سوپرگلکتیک یک پلتفرم غیرمتمرکز بازی اجتماعی بین‌کهکشانی و بازی برای کسب درآمد در اکوسیستم یواف‌او گیمینگ است.

این ترکیب از عناصر بازی نقش آفرینی (RPG)، بازی واقعیت جایگزین (ARG) و یک بازی اکشن آرکید برای ایجاد یک تجربه کامل از بازی رمزارز استفاده می‌کند. بازیکنان می‌توانند اَبَرسربازان دیجیتال (digital super soldiers) پرورش دهند و آنها را وارد نبرد کنند.

سوپرگلکتیک روی اتریوم کار می‌کند. با این حال، روی راه‌حل لایه دوم پالی‌گان هم عمل می‌کند. بر این اساس، بازی از زمان‌های تراکنش فوق‌العاده سریع با حداقل هزینه گس بهره می‌برد. به‌علاوه، کاربران برای همیشه کنترل کامل تمام دارایی‌ها و توکن‌های درون بازی را در دست دارند.

4 3

داستان بازی در دارک متاورس، یک دنیای نابودشده است که در آن موجودات بیگانه قصد ایجاد هرج‌ومرج و تخریب را دارند.

انجام بازی به یک شخصیت ان‌اف‌تی UFOep نیاز دارد. گفتنی است ابتدا رویداد «کیهان» (cosmos) توزیع اولیه ان‌اف‌تی Origin UFOep را انجام داد؛ پس از این رویداد، انتشار Origin UFOep NFT به‌طور مداوم کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، تنها راه برای ایجاد UFOepها استفاده از امتیازهای پلاسما است که تنها با انجام وظایف و مأموریت‌های درون‌بازی و کسب توکن‌های UAP به دست می‌آید. با این حال، UFOepها در نهایت در بازار آزاد در دسترس خواهد بود. همچنین، بازیکنان می‌توانند از UAPها برای کمک به پیشرفت و پرورش قبیله خود استفاده کنند که شانس کسب درآمد از طریق مأموریت‌ها را افزایش می‌دهد.

سیستم رتبه‌بندی

هدف این سیستم رتبه‌بندی تضمین رشد یکپارچه و حفظ یک سیاست اقتصادی پایدار است. گیم‌پلی روزانه امتیاز NFTهای شخصیت‌های درون‌بازی را افزایش می‌دهد. هر چه امتیاز بازیکن بالاتر باشد، به مأموریت‌ها و جست‌وجوهای بیشتری دسترسی پیدا می‌کند. همچنین، رتبه‌های بالاتر به بازیکنان کمک می‌کند جوایز UAP بیشتری کسب کنند.

بر این اساس، هر چه بیشتر بازی کنید، بیشتر می‌توانید درآمد کسب کنید. علاوه بر این، توکن‌های تعویض‌ناپذیر قابل‌بازی با کسب رتبه‌بندی بالاتر ارزش فزاینده‌ای پیدا می‌کنند. همچنین، کسب جوایز بیشتر UAP به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا قبیله‌‌ای از شخصیت‌های ویژه خود را پرورش و گسترش دهند.

سهام‌گذاری در یواف‌او گیمینگ

بازیکنان می‌توانند توکن‌های UFO یا UFO-ETH LP خود را برای کسب امتیازهای پلاسما سهام‌گذاری کنند و بعداً از آنها برای ایجاد توکن‌های تعویض‌ناپذیر UFOep بهره ببرند.

دو استخر سهام‌گذاری به ‌نام‌های استخر UFO و استخر UFO-ETH LP وجود دارند. استخر UFO سهام‌گذاری به بازیکنان اجازه می‌دهد به 25 درصد از استخر امتیاز پلاسما دسترسی داشته باشند. با این حال، میزان دسترسی بازیکنان به امتیازهای پلاسما در استخر UFO-ETH LP حدود 75 درصد است.

علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند بین پاداش‌های ترکیبی انعطاف‌پذیر یا قفل‌شده، با پاداش‌های قفل‌شده‌ای که دو برابر امتیاز پلاسما ایجاد می‌کنند، یکی را انتخاب کنند.

توکن‌های غیرمثلی UFOep

با کِشت امتیازهای پلاسما، بازیکنان می‌توانند توکن‌های تعویض‌ناپذیر اصلی مانند UFOepها را به دست آورند. توکن‌های غیرمثلی UFOep از نظر تعداد محدود هستند و به سرمایه‌گذاران اولیه پلتفرم با شخصیت‌های ویژه و رتبه‌بندی بالاتر انگیزه می‌دهند.

بر این اساس، UFOepها در نبرد عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. علاوه بر این، توکن‌های تعویض‌ناپذیر Origin UFOep در طول عرضه اولیه صرافی «کازماس» بالاترین آمار را دارند و نمی‌توانند رشد کنند که این مسئله باعث کمیاب‌شدن آنها می‌شود.

5 3

سرزمین مجازی

«سرزمین مجازی» نقش مهمی در اکوسیستم یواف‌او گیمینگ ایفا می‌کند و متشکل از توکن‌های تعویض‌ناپذیر ERC-721 است که عرضه محدودی دارند.

همچنین، برخی از سرزمین‌های مجازی را می‌توان ایجاد کرد، درحالی که انواع دیگر را می‌توان در حراج با استفاده از توکن‌های یواف‌او خریداری کرد. هرچه بازیکنان سرزمین مجازی مالکیت بیشتری داشته باشند، حق حاکمیت بیشتری دریافت می‌کنند و تأثیر بیشتری بر تصمیمات رأی‌گیری برای ایجاد تغییر در دارک متاورس خواهند داشت.

علاوه بر این، بازیکنانی که دارای بیشترین زمین در هر سیاره هستند «جاودانه» (Eternal) نامیده می‌شوند و مزایای ویژه‌ای در سرتاسر اکوسیستم به دست می‌آورند.

همچنین، صاحبان زمین به عرضه اولیه صرافی دسترسی پیدا می‌کنند، جایی که می‌توانند توکن‌های UFO را برای دسترسی سطحی به راه‌اندازی پروژه‌های آتی بازی در چندین بلاک‌چین به اشتراک بگذارند. زمانی‌که بازیکنان دیگر در زمین خود بازی می‌سازند، مالکان زمین می‌توانند درآمد غیرفعال هم کسب کنند.

6 2

عرضه‌های اولیه صرافی جریانی ثابت از بازی‌ها و مشارکت‌های جدید را به دارک متاورس معرفی خواهند کرد.

به این ترتیب، هر بار که یک سیاره جدید کشف می‌شود، یک بازی جدید نیز احتمالاً دنبال خواهد شد. همچنین، هر بازی مختص یک سیاره خواهد بود و به اقتصاد آن سیاره کمک می‌کند. علاوه بر این، با کشف زمین‌های بیشتر در سیارات جدید، نرخ سوزاندن توکن‌های یواف‌او افزایش می‌یابد و توکن کاربرد بیشتری پیدا می‌کند.

هر قطعه از سرزمین مجازی سفارشی و کمیاب است. علاوه بر این، نادرترین قطعات سرزمین مجازی به بازیکنان اجازه می‌دهد بیشترین سهم از درآمد «صندوق سیاره‌ای» (planetary fund)، حق رأی حاکمیتی اضافه و تخصیص عرضه اولیه صرافی را داشته باشند.

ادغام یواف‌او گیمینگ

یواف‌او گیمینگ همکاری را ترویج و تشویق می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از زیرساخت بازی یواف‌او و توکن یواف‌او به‌عنوان لایه پایه و سیستم پاداش برای بازی‌های جدید استفاده کنند. همچنین، کاربران این بازی‌ها می‌توانند برای انجام کارهایی مانند سوپرگلکتیک جوایز قابل‌مبادله به دست آورند.

علاوه بر این، شرکا از کمک در زمینه فروش اقتصاد توکنی، سرزمین مجازی و NFT بهره می‌برند تا راه‌حلی انعطاف‌پذیر برای توسعه‌دهندگان بازی‌های بلاک‌چینی ارائه دهند. در واقع، یواف‌او گیمینگ مسابقات انحصاری بازیکن در مقابل بازیکن (PVP) را تسهیل می‌کند.

سخن پایانی

یواف‌او گیمینگ با هدف پرکردن شکاف بین دنیای بازی‌های سنتی و اکوسیستم بازی بلاک‌چین ایجاد شده است. بازی برای کسب درآمد سوپرگلکتیک انگیزه‌های اقتصادی نوآورانه را با پویایی تئوری بازی، مالکیت سرزمین مجازی، توکن‌های نادر کلکسیونی تعویض‌ناپذیر (NFT) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ترکیب می‌کند. علاوه بر این، بازیکنان این شبکه هم از سرعت تراکنش‌های آنی و کارمزد تراکنش‌ بسیار کم بهره می‌برند.

7 2

همچنین، یواف‌او گیمینگ از همکاری با پروژه‌های دیگر استقبال می‌کند و خدمات مختلفی برای ادغام یک‌پارچه با بازی‌های دیگر ارائه می‌دهد. در آینده، یواف‌او گیمینگ همچنین قصد دارد با شرکت‌های بزرگ بازی‌های ویدئویی معمولی همکاری کند تا روند پذیرش بازی‌های بلاک‌چین تسهیل شود و موفقیت‌های گسترده‌تری پیدا کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
جابر

با سلام لطفا بنده را در مورد مشکل تایید در تبدیل ارز تراست ولت راهنمایی کنید پیام Approval . هر کاری کردم این تایید انجام نمیشه

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر. مراحل رو در این مطلب ببینید:
https://www.bourseiness.com/48326/how-to-trade-with-the-built-in-dex

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx