3 داستان شگفت‌انگیز درباره بیت‌کوین‌های گم شده!

بیت کوین‌های گم شده

تقریباً همه آرزو می‌کنند که ای کاش قبل از رونق بیت‌کوین آن را می‌خریدند.

اما احساس گناه ناشی از شکست همه مردم در انجام این کار، در مقایسه با درد کسانی که با آینده نگری در خرید و با نگه داشتن آن در کیف‌پول خود قصد به دست آوردن یک دارایی عظیم و ثروتمند شدن را داشتند اما حالا همه آن را از دست دادند، ناچیز است!

اگرچه خندیدن به بدبختی دیگران خوب نیست، اما یک نکته منحصر به‌فرد در مورد داستان‌های شگفت انگیز گنج گمشده بیت‌کوین وجود دارد و آن این است که این بیت‌کوین‌ها غیرقابل بازیابی هستند!

عناوین مطلب:

به عبارت دیگر، درست مانند گنج کشتی‌های غرق شده که برای همیشه در کف اقیانوس پنهان شده‌اند، داستان‌های بیت‌کوین از دست رفته در سراسر جامعه بلاک‌چین پخش می‌شود.

همانند دستیابی به دورترین سیاره فراخورشیدی که چقدر غیر ممکن به نظر می‌رسد، دستیابی به این بیت‌کوین‌ها نیز همانقدر غیر ممکن و دور از ذهن است.

غیر قابل بازیابی بودن بیت‌کوین
ممکن است این موضوع خیلی دور از ذهن و غیر قابل باور باشد، اما غیرقابل بازیابی بودن آن‌ها به عنوان یک ویژگی بیت‌کوین محسوب می‌شود، نه یک باگ!

این ویژگی بدون دخالت یک قدرت مرکزی (دولت یا سازمان) طراحی شده است، زیرا مزایایی که ممکن است از داشتن یک شبکه ایمن از خطای انسانی حاصل شود، بسیار بیشتر از خطراتی است که وجود یک قدرت مرکزی با خود به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: بازیابی رمزارز ارسال شده به شبکه اشتباه در صرافی بایننس

20% درصد عرضه فعلی بیت‌کوین برای همیشه از بین رفته است!

بنابراین به معنای واقعی کلمه هزاران داستان درباره این بیت‌کوین‌های گم شده وجود دارد.

افرادی وجود دارند که کلیدهای خصوصی خود را فراموش می‌کنند یا به اشتباه آن‌ها را گم می‌کنند، یا حتی با بی‌دقتی هارد دیسک‌های حاوی عبارات کلیدی را دور می‌اندازند.

در موارد دیگر، سرمایه گذاران بیت‌کوین‌ بدون اینکه به عزیزان خود نحوه دسترسی به کیف‌پول بلاک‌چین خود را گفته باشند، از دنیا می‌روند.

هدف ما از بیان این ماجرا‌ها چیست؟ واضح است که مسئولیت دارایی‌های بیت‌کوین‌های شما بر عهده خودتان است. تحقیقات خود را از قبل انجام دهید و از اقدامات و دستورالعمل‌های معقول در نگهداری رمزها و عبارات مهم و کلیدی ارز دیجیتال در جهت محافظت از دارایی‌های خود پیروی کنید.

کلمه عبور دارایی‌های خود را در مکانی امن ذخیره کنید و در صورت وقوع حادثه، یک برنامه اضطراری در دستور کار داشته باشید: عدم آمادگی، برای شرایط اضطراری در واقع آماده شدن برای شکست و از دست دادن تمام دارایی‌تان است.

بیشتر بخوانید: بازیابی ارز دیجیتال در صورت هک شدن یک صرافی شدنی است؟

البته این شرایط کاملا عادلانه به نظر می‌رسد، درواقع بسیاری از نمونه‌های بیت‌کوین‌های برگشت‌ناپذیر که در ادامه توضیح می‌دهیم، مربوط به پذیرندگان اولیه آن در سال‌های آغازین پیدایش بلاک‌چین هستند که به دلیل ارزش کم بیت‌کوین در آن زمان به سراغ چیزهای دیگر رفته‌اند.

اما به طور ناخواسته و در اثر اتفاقاتی که در ادامه گفته می‌شود، دارایی‌های آن‌ها در کیف پول‌های‌شان قفل شده‌اند. این در حالی است که مجموع مبالغ گم شده چشمگیر است، اکثر این افراد برای همیشه ناشناس خواهند ماند.

با این حال، چند داستان معروف از بیت‌کوین‌های گم شده وجود دارد که دارای مبالغ چشمگیر و شرایط وسوسه انگیزی است که در میان مردم به عنوان مثال‌های دارایی گم شده رواج پیدا کرده و شایسته نگاهی ویژه است.

1. مردی که 7500 بیت‌کوین را به زباله دانی انداخت!

James Howell مسلما بدنام‌ترین فردیست که تا به حال بیت‌کوین از دست داده است. Howell ، مهندس کامپیوتر اهل Wales، در روزهای اولیه، زمانی که هنوز بیت‌کوین یک ارز نوپا و عملاً بی‌ارزش بود، توانست مقدار زیادی کوین از طریق استخراج به دست آورد.

ارزشمند شدن بیت‌کوین
در سال 2013 هر بیت‌کوین تنها 13 دلار ارزش داشت، همین مسئله باعث شد تا 7500 بیت‌کوین‌های Howell به یک‌ باره با تغییر مثبتی از نظر ارزش مواجه شود.

پس از آگاهی از این اشتباه در سال 2014، و متعاقباً ناتوانی او در متقاعد کردن شورای محلی برای جستجو در محل دفن زباله برای یافتن هارد دیسک، تاکنون افراد کمتری در جهان به اندازه Howell چنین شکستی را تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: 9 حقیقت جالب (و غیرقابل تغییر) درباره بیت‌کوین

بیت‌کوین به طور پیوسته ارزشش در بازار افزایش یافت و در اواخر سال 2017 به 20 هزار دلار رسید و در اوایل سال 2021 از 60 هزار دلار فراتر رفت. Howell بعداً توضیح داد: «من دو هارد دیسک مشابه داشتم و یک دیسک اشتباه را بیرون انداختم و الان باید به آن بخندم.”

التماس های ناامیدانه Howell از شورای محلی برای کسب اجازه حفاری محل دفن زباله‌ها، و با وجود کمک گرفتن از تیم‌های متخصص نجات که برای آن‌ها کمک به چنین عملیاتی مایه خوشحالی بود چرا که سهمی از غنایم از دست رفته او خواهند داشت، حسابی بر سر زبان‌ها افتاد.

2. مصیبت بیت‌کوین محافظت شده با رمز عبور

Stefan Thomas را در گوگل تایپ کنید و بخش “People also asking” موتور جستجو چهار سوال را نشان می دهد:

ساجسشن گوگل برای Stephan
آیا Stefan Thomas رمز عبور خود را به خاطر داشت؟ آیا Stefan Thomas بیت‌کوین خود را دریافت کرد؟ آیا آن مرد رمز عبور بیت‌کوین خود را به خاطر داشت؟ ارزش دارایی Stefan Thomas چقدر است؟

به احتمال زیاد این برنامه نویس آلمانی قبلاً با این واقعیت کنار آمده است که برای همیشه به عنوان “مردی با بیت‌کوین‌های گمشده” شناخته می‌شود.

Thomas در سال 2021 فاش کرد که روی دارایی 220 میلیون دلاری ارز دیجیتال خود نشسته است، اما رمز عبور هارد دیسک خود را فراموش کرده است. این خبر تیتر خبرهای بین المللی شد.

و Thomas قبلاً هشت حدس نادرست را امتحان کرده است. بیایید به خاطر Stefan امیدوار باشیم، که در امتحان کردن حدس نهم یک معجزه رخ خواهد داد.

درست مانند دوست آلمانی ما، Stefan هم پیشنهادهای زیادی به عنوان کمک به رمز گشایی هارد دیسکش و دسترسی به ثروتش دریافت کرده است، و صد البته افراد این کمک‌ها را در ازای دریافت سهمی از وجوه به دام افتاده او انجام می‌دهند.

برخی از افراد که با ناامیدی طاقت‌فرسا ناشی از عدم یادآوری رمز عبور خود روبرو هستند، حتی به روش‌هایی مانند هیپنوتیزم متوسل شده‌اند تا بتوانند به ضمیر ناخودآگاه خود تلنگری بزنند تا شاید در یادآوری رمز عبور تاثیری داشته باشد.

در مورد این موضوع حتی یک صفحه سوال و پاسخ در Quora وجود دارد که عنوان آن چنین است: آیا هیپنوتیزم می‌تواند کیف پول بیت‌کوین گمشده را بازیابی کند؟

3. آن که از بین رفت!

یک فروشنده مواد مخدر در Dublin، به نام Clinton Collins، باهوش‌تر از همتایان دستفروش خود بود.

او به جای ذخیره کردن سودهای غیرقانونی خود در یک سطل زباله و یا پنهان کردن آن در زیر تشک، یا در یک حساب بانکی که توسط اداره دارایی‌های جنایی (CAB) قابل مصادره بود، بیت‌کوین خریداری کرد.

این شخص، کلیدهای خصوصی کیف پولش را روی کاغذی نوشت و آن را در جعبه ابزار ماهیگیری گذاشت. ممکن است حدس بزنید که او این جعبه را دور انداخت، اما Collins هرگز در این ماجرا چیزی را دور نینداخت. در عوض صاحبخانه‌اش این کار را کرد!

پس از دستگیری Collins به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر، صاحبخانه‌اش همه وسیله‌هایش را بسته‌بندی و به محل دفن زباله در County Galway فرستاد. این بدان معناست که زباله‌ها اکنون محل دفن ثروت عظیم بیت‌کوینی در سراسر بریتانیا و ایرلند است.

بله، این داستان یک سوال واضح را در ذهن همه ما مطرح می‌کند. پس از دستگیری، چرا Collins به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود سفارش نکرده بود که جعبه ابزار ماهیگیری را پیدا کند و آن را در مکانی امن قرار دهد؟

شاید او نگران بود که کلیدهای خصوصی را پیدا کنند و کیف پولش را خالی کنند. در هر صورت نتیجه نهایی یکی بود.

شاید هم Collins تصور می‌کرد که کیف‌پول ارز‌دیجیتال او در اختیار اداره دارایی جنایی CAB قرار دارد و برای آن‌ها فایده‌ای نخواهد داشت و این واقعیت که،آن‌ها هیچ شانسی برای ضبط دارایی‌اش ندارند، باعث رضایت Collins شده بود.

نتیجه گیری

ماجرای Collins آخرین داستان ما از بیت‌کوین‌هایی است که از بین رفت، و همراه با Stefan Thomas و James Howell، جایگاه ویژه‌ای در جامعه عامه بیت‌کوین پیدا کردند.

جذابیت چنین داستان‌های هشدار دهنده‌ای، تنها با بالا رفتن هزینه‌های این اشتباهات گران ‌قیمت افزایش می‌یابد، اما به همان اندازه که ممکن است پوزخند تلخی بر صورت ما نقش ببندد، اجازه ندهید پیام پشت این داستان‌ها برای شما از دید‌تان مخفی بماند.

بیت‌کوین یک روش حفظ ارزش قدرتمند برای دارایی‌های شماست، اما به همراه قدرت زیاد، همیشه مسئولیت بزرگی هم با آن می‌آید. البته تا زمانی که رمز عبور گم نشود!

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بیت کوین چیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx