نگاهی کمّی به ارزش بازار و درآمدزایی بیت‌کوین

درآمدزایی بیت کوین

امروزه بیت‌کوین یکی از بحث‌های داغ بازارهای مالی است.

این ارز دیجیتال در سال 2021 با نوسانات و رکوردشکنی‌های قابل‌توجهی که داشت، نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرد.

همین فراز‌وفرود‌های ارزش بازار بیت‌کوین باعث شد تا افراد زیادی درباره درآمد‌زایی بیت‌کوین و تحقق روندهای سرمایه‌گذاری بازار کنجکاوی کنند.

عناوین مطلب:

ارزش واقعی بازار بیت‌کوین یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین کمیت فرآیند کسب درآمد است و این معیار می‌تواند نشانه‌ای برای فاز تجمیع مجدد تحلیل تکنیکال بیت‌کوین باشد.

اکنون سوال اینجاست که ارزش بازار بیت‌کوین را بر چه اساسی می‌توان مشخص کرد و تا چه اندازه درآمد‌زایی از این ارز دیجیتال موفق است؟

ما در این مطلب نگاهی به آمار، مستندات و سابقه بازار بیت‌کوین برای پاسخ دادن به این سوال‌‌ها انداخته‌ایم. تا پایان همراه ما بمانید.

بیشتر بخوانید: چرا بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دارای ارزش هستند؟

ارزش بازار کریپتو

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توانند در تعیین درآمدزایی بیت‌کوین موثر باشد، صحبت از ارزش بازار آن است.

به عنوان مثال، ارزش بازار بیت‌کوین با ضرب تعداد فعلی کوین‌های موجود (بیش از 18 میلیارد) با قیمت بیت‌کوین در یک زمان مشخص به دست می‌آید. همانطور که قیمت بیت‌کوین نوسان می‌کند، ارزش بازار آن هم تغییر می‌کند.

به عنوان مثال:

  • 45000 دلار (قیمت بیت‌کوین) در 18.8 میلیون = 846 میلیارد دلار
  • 50000 دلار در 18.8 میلیون = 940 میلیارد دلار
  • 55000 دلار در 18.8 میلیون دلار = 1.034 تریلیون دلار

بیشتر بخوانید: نسبت NVT؛ محبوب‌ترین معیار برای بررسی ارزشمندی بازار کریپتو!

تحقق روند‌‌های سرمایه‌گذاری بازار

امروز برای درک بهتر بازار، به‌خصوص بیت‌کوین، لازم است یک تفکیک کامل از سرمایه واقعی بازار داشته باشیم.

ارزش بازار دارایی‌های سنتی و حتی بیت‌کوین هم اغلب باتوجه‌به قیمت و میزان عرضه در گردش مشخص می‌شود. به‌این‌ترتیب آخرین قیمت هر واحد عرضه شده و به‌طورکلی مجموعه‌ای کاملا شفاف از حقوق مالکیت هر ارز دیجیتال مشخص‌کننده ارزش بازار آن است.

تعیین ارزش بازار تحقق‌یافته بیت‌کوین یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین میزان درآمدزایی دارایی است. زیرا زمانی که کریپتو با نوسانات متعددی روبه‌رو است، می‌تواند تحلیلی برای رشد و جهت صعودی دارایی باشد.

بیشتر بخوانید: چرا بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی دارد؟

زیرا نوسانات نرخ ارز به‌اندازه افزایش تدریجی و سپس افزایش ناگهانی ارزش واقعی بازار دارایی بی‌ثبات نیست. سرمایه‌گذاری در بازار بیت‌کوین یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین کمیت فرآیند کسب درآمد و اندازه فاز تجمیع مجدد (re-accumulation) را نشان می‌دهد.

این در حالی است که سال 2021 سالی فراموش‌نشدنی در بازار بیت‌کوین بود. سالی که صعود‌ها و سقوط‌های بزرگی در این بازار رخ داد و توانست درآمدزایی‌های مختلفی را در دوره‌هایی از سال برای سرمایه‌گذاران خود داشته باشد.

نوساناتی که در جهت رشد بیت‌کوین اتفاق افتاد در نوامبر 2021 به یک نقطه اوج رسید. نقطه اوجی که تا امروز هنوز تکرار نشده است،‌ اما همچنان چشم امید‌ها برای لمس دوباره آن قله و حتی عبور و صعود به قله‌های بالاتر هم برای بیت‌کوین وجود دارد. بعد از نوسانات مثبتی که بیت‌کوین تجربه کرد، در ماه نوامبر به رکورد 69 هزار دلاری رسید و از آن تاریخ به امروز، بیش از 50 درصد از رشد خود را ازدست‌داده است.

ارزش بازار بیت‌کوین
بیت‌کوین از سال 2012 کاهش سرمایه بازار را تجربه کرده است.

این در حالی است که سقف تحقق‌یافته بیت‌کوین 467 میلیارد دلار است که تنها 0.20 درصد از بالاترین قیمت آن در تمام دوره‌ها، کاهش‌یافته است. علی‌رغم کاهش بیش از 50 درصدی بالاترین قیمت بیت‌کوین از نوامبر، ارزش واقعی بازار بیت‌کوین تنها 2.62 درصد از اوج به پایین سقوط کرده است.

تحلیل‌هایی که در دسامبر 2021 نوشته شده‌اند بررسی کاملی به پویایی گسترده بازار بیت‌کوین دارند و به الگوهای قیمت واقعی که در چرخه بازار تکرار می‌شوند، اشاره کرده‌اند.

نقش سرمایه‌گذاران در بازار بیت‌کوین

سرمایه‌گذارانی که در اصل، محور اصلی بازار هستند به گروه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاران بلند‌مدت و کوتاه‌مدت تقسیم می‌شوند.

اگرچه عرضه بلند‌مدت دارندگان از ابتدای سال میلادی تا امروز نسبتا خنثی بوده است، اما افزایش 0.6% آمار فروش، نشان می‌دهد که فروشندگان بیت‌کوین در بازار هم بیشتر شده‌اند.

در واقع سرمایه‌گذاران بلندمدت با کاهش ارزش قیمت تمام شده کوین‌ها، به جمع فروشندگان اضافه شدند و همین موضوع کاهش قیمت بیت‌کوین را سرعت بخشید.

بیت‌کوین و ارزش بازار آن

داده‌هایی که درباره قیمت فعلی بیت‌کوین وجود دارد و فرآیندی که از طریق آن می‌توان به تعداد نهایی سرمایه‌گذاران بلند‌مدت رسید، به ما درباره روند بازار و جذب سرمایه‌گذاران اطلاعات جالب‌توجهی را می‌دهد.

همچنین فاز تجمیع مجددی که از تحلیل‌های تکنیکال بیت‌کوین می‌توان استنباط کرد نشان‌دهنده حمایت از بیت‌کوین و کنترل بازار آن است. دور از انتظار نیست اگر این حمایت‌ها چشم‌انداز موفق‌تری را برای بیت‌کوین داشته باشد و بتواند سقوط‌هایی که در چند ماه اخیر تجربه کرده است را جبران کنند.

این در حالی است که همچنان فشار فروش سرمایه‌گذاران بلند‌مدت در بازار وجود دارد و ممکن است این فشار تعادل بازار را بر هم زند.

بازار بیت‌کوین
سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین متوجه کاهش سرمایه بازار از ژانویه 2020 شدند.

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به نوسانات قیمت بیت‌کوین در چند ماه اخیر، صعود و سقوط‌های ارزش آن و چشم‌انداز رشد قیمت فعالی این ارز دیجیتال داشتیم.

بررسی اطلاعات قیمت بیت‌کوین در کنار میزان عرضه در گردش و ارزش کلی بازار می‌تواند از جمله بهترین معیار‌ها برای تعیین درآمدزایی بیت‌کوین باشد. سرمایه‌گذارانی که به‌قصد درآمدزایی و کسب سود قابل‌قبول وارد بازار بیت‌کوین شدند در چند ماه اخیر به‌خاطر کاهش ارزش این کریپتو، دلسرد شده و از آن خارج شدند.

این در حالی است که با وجود خروج این میزان سرمایه‌گذاری، بیت‌کوین هنوز هم تلاش می‌کند قدم‌های مثبتی در جهت رسیدن به قله‌های بالاتر بردارد. در نتیجه حمایت‌هایی که از این بازار می‌شود نشانه‌هایی برای بازگشت دوباره بازار است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بیت کوین چیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx