روش انجام معاملات آتی (فیوچرز) در بایننس

فیوچرز بایننس

اگر یکی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید، قطعا می‌دانید که روش‌های گوناگونی برای انجام معامله و کسب سود در بازارهای مالی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، معاملات فیوچرز یا آتی است که اندکی با معاملات دیگر تفاوت دارد. در این مقاله قصد داریم تا درباره فیوچرز بایننس و چگونگی انجام معاملات فیوچرز در بایننس صحبت کنیم.

برای شروع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کلیک کنید!

معاملات فیوچرز چیست؟

معاملات فیوچرز به قراردادهایی گفته می‌شود که در آن یک دارایی مشخص، با قیمتی که طرفین معامله تعیین کرده‌اند، در یک زمان مشخصی معامله شود.

عناوین مطلب:

به عنوان مثال؛ فرض کنید که شغل شما فروش کیک است و شخصی برای 1 ماه آینده به شما 1500 عدد کیک کوچک برای دانش‌آموزان مدرسه‌ای سفارش داده است. با توجه به نوسانات قیمت و تورمی که وجود دارد، ممکن است در یک ماه آینده، قیمت مواد اولیه برای تهیه کیک‌ها افزایش داشته باشد و مبلغی که با مشتری توافق کرده‌اید، اصلا به صرفه نباشد و باعث ضرر شما شود.

در چنین شرایطی، استفاده از معاملات یا قراردادهای آتی راه‌حل بسیاری خوبی است؛ چراکه در این مثال، شما می‌توانید با فروشنده یا تولیدکننده مواد اولیه مورد نیاز خود، یک قرارداد آتی منعقد کنید که بر اساس آن بایستی پول و کالا، با قیمت از پیش تعیین شده و در یک تاریخ معین، معامله شوند.

قراردادهای آتی در بازارهای مالی کاربرد بسیاری دارند و معامله‌گران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

صرافی بایننس که یکی از معروفترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان است که از قراردادهای آتی یا همان معاملات فیوچرز پشتیبانی می‌کند.

در ادامه این مقاله، بیشتر درباره جزئیات فیوچرز بایننس صحبت خواهیم کرد.

معاملات فیوچرز در بازار ارزهای دیجیتال

معاملات فیوچرز در بازار کریپتو با تعریف آن در بازار سهام، کمی تفاوت دارد. در بازار کریپتو، فیوچرز تریدینگ (Futures Trading) یکی از روش‌های کسب سود از نوسانات ایجاد شده در بازار ارزهای دیجیتال است.

در واقع شما با استفاده از معاملات فیوچرز می‌توانید برای قیمت یک ارز دیجیتال خاص،  پیش‌بینی داشته باشید و از آن سود به دست آورید.

همچنین در معاملات فیوچرز، علاوه بر امکان کسب سود از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، امکان کسب سود از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. فرض کنید که برای قیمت بیت‌کوین، پیش‌بینی شما این است که قیمت آن کاهش می‌یابد؛ بنابراین بایستی یک پوزیشن شورت (Short Position) برای بیت‌کوین باز کنید.

اگر قیمت بیت‌کوین طبق پیش‌بینی شما پیش برود، از این معامله سود به دست می‌آورید. بر عکس؛ اگر احتمال می‌دهید که قیمت یک ارز دیجیتال، افزایش می‌یابد، بایستی یک معامله با پوزیشن لانگ (Long Position) باز کنید. در صورتی که پیش‌بینی شما درست باشد، سود خواهید کرد و اگر درست نباشد، در معامله فیوچرز خود با موقعیت لانگ یا خرید، زیان خواهید دید.

معاملات فیوچرز در بایننس به چه معناست؟

براساس مواردی که گفتیم؛ می‌توان گفت که معاملات فیوچرز در بایننس، نوعی شرط‌‌بندی بر روی قیمت ارزهای دیجیتال است. اگرچه ماهیت بازار مشتقاتی (Derivatives) که در صرافی بایننس وجود دارد و برای معاملات فیوچزر از این بازار استفاده می‌شود، پرریسک‌تر است؛ اما با سایر بازارها اعم از بازار اسپات، مارجین و … تفاوت چندانی ندارد و تریدرها می‌توانند سفارش‌گذاری‌های مشابه برای پوزیشن‌های شورت و لانگ در هر بازار، انجام دهند.

پلتفرم فیوچرز بایننس، در سال 2019 راه‌اندازی شد و به تریدرها این امکان را داد که با انتخاب اهرم یا لوریج (Leverage) مناسب، در بازار مشتقه معامله کنند و از این معاملات سود به دست آوردند.

توجه داشته باشید که استفاده از اهرم‌های بزرگ در معاملات، علاوه بر سود زیادی که ممکن است برای شما داشته باشد، ضرر بسیار سنگین و غیرقابل جبرانی نیز به همراه دارد. لذا توصیه می‌کنیم که پیش از کسب تجربه و مهارت کافی، به هیچ عنوان از اهرم‌های بزرگ در معاملات خود استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: معایب استفاده از اهرم (Leverage) در معاملات کریپتو!

فیوچرز بایننس، ارزهای دیجیتال بسیاری را در لیست خود قرار داده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قراردادهای آتی بیت‌کوین/تتر، اتریوم/تتر، بایننس کوین/تتر و کاردانو/تتر اشاره کرد.

فرآیند ترید در بازار آتی بایننس به این صورت است که فروشنده و خریدار یک ارز دیجیتال، برای تبادل ارز دیجیتال مورد نظر با قیمتی که در آینده پیش‌بینی کرده‌اند، با یکدیگر قرارداد می‌بندند. در زمان انقضای این قرارداد، فروشنده بایستی مقدار مشخصی از ارز دیجیتال مورد نظر در قرارداد را فراهم کند و خریدار نیز موظف است آن را به قیمت معین بخرد.

توجه داشته باشید که در فیوچرز بایننس، مقابل نام قرارداد مربوط به هر جفت ارز، مثلا BTCUSDT، عبارت Quarterly xxyy نوشته شده که xx به معنای ماه انقضا قرارداد و yy هم به روز انقضای قرارداد اشاره دارد.

اقدامات لازم برای انجام معاملات فیوچرز در بایننس

در ادامه این مطلب، قصد داریم تا آموزش معاملات فیوچرز در بایننس را شرح دهیم:

قبل از اینکه یک حساب آتی در صرافی بایننس باز کنید، نیاز است که یک حساب معمولی در بایننس داشته باشید.

برای این کار، به وبسایت صرافی بایننس به نشانی binance.com رفته (IP ایران فیلتر است و باید از VPN استفاده کنید) و با کلیک بر روی گزینه Register در سمت راست بالای صفحه، حساب معمولی بایننس خود را فعال کنید؛ سپس طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. آدرس ایمیل خود را وارد کرده و یک رمز عبور امن برای خود انتخاب کنید. اگر کسی بایننس را به شما معرفی کرده است، آیدی او را در بخش referral ID وارد کنید.
  2. بعد از این کار بر روی گزینه Create account کلیک کنید. 
آموزش

سپس یک ایمیل تاییدیه به شما فرستاده می‌شود و با دنبال کردن آموزش‌های گفته شده در ایمیل فرستاده‌شده، حساب خود را ثبت کنید.

اکنون حساب معمولی شما فعال شده است؛ سپس برای باز کردن حساب آتی به اکانت خود در بایننس وارد شده و در نوار بالای صفحه گزینه Futures را انتخاب کنید.

binance futures 2

وقتی وارد بخش آتی بایننس می‌شوید، دو حرف اول ایمیل خود را در سمت راست بالای تصویر می‌بینید.

بر روی گزینه Open now کلیک کنید و حساب آتی خود را در بایننس فعال کنید. تمام شد! حال می‌توانید در آتی بایننس به خرید و فروش بپردازید.

آموزش
آموزش

 نحوه شارژ کردن حساب فیوچرز بایننس

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را بین کیف پول صرافی (حساب معمولی) و کیف پول آتی خود (حساب آتی) جابه‌جا کنید.

برای ارسال پول به کیف پول آتی، بر روی گزینه Transfer در سمت راست پایین صفحه بخش آتی در بایننس کلیک کرده و با تعیین کردن مقدار پولی که قصد ارسال آن را دارید، عبارت Confirm transfer را انتخاب کنید. حال می‌توانید به راحتی افزایش موجودی حساب آتی خود را ببینید.

آموزش

آشنایی با رابط کاربری حساب فیوچرز بایننس

در تصویر زیر، اعدادی مشخص شده که به شرح هریک از آن‌ها می‌پردازیم:

آموزش

1. در این قسمت شما می‌توانید:

  • نوع قرارداد معامله خود را مشخص کرده، لوریج را تغییر داده ( نسبت 20 به صورت پیش فرض) و همینطور بین کراس مارجین و مارجین ایزوله انتخاب کنید.
  • قیمت مارک شده را چک کنید(بررسی قیمت مارک شده بسیار مهم است تا مانع لیکویید شدن حساب خود شوید)
  • نرخ سرمایه‌گذاری مورد انتظار را بررسی کنید.
  • پوزیشن‌های خود را در زمان‌بندی auto-deleverage بررسی کنید. این کار در زمانی که نوسان بسیار بالاست، مهم می‌باشد.
  • دیگر تغییرات بازار؛ همچون قیمت 24 ساعته و حجم 24 ساعته را رصد کنید.

2. در این قسمت نمودار قیمتی را مشاهده می‌کنید. در سمت راست این بخش می‌توانید بین حالت اورجینال و یا نمودار TradingView انتخاب کنید و یا میزان عمق سفارشات خود را مشاهده کنید.

3. در بخش 3 می‌توانید فعالیت معاملاتی خود را رصد کنید. شما به راحتی می‌توانید با رفتن بین زبانه‌های مختلف وضعیت فعلی پوزیشن‌های خود، موجودی حساب مارجین، سفارش‌های باز و یا قبلا اجرا شده را دیده و یک یک اطلاعات کامل از سابقه معاملاتی و تراکنش‌های خود در یک بازه زمانی خاص به دست آورید.

4. این قسمت مخصص ثبت سفارشات و تغییر بین انواع مختلف سفارش است. در ضمن در بخش 4 تصویر می‌توانید موجودی حساب بایننس خود را نیز چک کنید.

5. در اینجا می‌توانید به صورت زنده وضعیت سفارشات خود و همچنین عمق سفارشات را ببینید. همچنین در منوی موجود در سمت راست بالای این بخش می‌توانید دقت سفارشات را تغییر دهید.

6. در این بخش می‌توانید تاریخچه زنده معاملات آتی بایننس را ببینید.

7. با رفتن روی بخش info، قسمت پرسش و پاسخ آتی بایننس را پیدا می‌کنید. تاریخچه نرخ سرمایه‌گذاری را دیده و میزان سرمایه تضمین خود را ببینید. برای خارج شدن از حساب آتی بایننس نیز باید از قسمت 7 این کار را انجام دهید.

تنظیم کردن لوریج (اهرم) در فیوچرز بایننس

در بخش معاملات آتی صرافی بایننس می‌توانید چند قرارداد مختلف را اجرا کرده و برای هرکدام لوریج مخصوص تعیین کنید. برای انتخاب نوع قرارداد، در بالای صفحه روی گزینه current contract رفته و آن را تغییر دهید (به صورت پیش فرض دلار/بیت‌کوین است)

برای تغییر لوریج بر روی جعبه زرد رنگ که لوریج فعلی شما را نشان می‌دهد کلیک کرده و با کشیدن زبانه آن و یا تایپ کردن، مقدار لوریج را تغییر دهید.

آموزش

توجه داشته باشید که هرچه اندازه پوزیشن شما بزرگتر شود، لوریج کمتری قابل استفاده است. در ضمن این موضوع را همیشه در ذهنتان نگه دارید که استفاده از لوریج بیشتر، ریسک لیکویید شدن حساب شما را بسیار بالا می‌برد و یک سرمایه‌گذار تازه‌کار باید با دقت و احتیاط میزان لوریج را تعیین کند.

تفاوت بین Mark Price و Last Price در فیوچرز بایننس

در مواقعی که نوسانات موجود در بازار کریپتو بالاست، بایننس برای جلوگیری از لیکویید شدن حساب، از دو ویژگی با نام‌های Last Price  و Mark Price استفاده می‌کند.

فهم Last Price آسان بوده و به معنای آخرین قیمتی است که قرارداد در آن قیمت معامله شده است. در واقع؛ آخرین معامله در مقدار Last Price  اهمیت داشته و برای محاسبه میزان سود و ضرر مناسب است.

Mark Price برای جلوگیری از دستکاری در قیمت‌ها تعیین شده و با ترکیب کردن یک سری اطلاعات سرمایه‌گذاری و قیمتی در صرافی‌های اسپات مختلف محاسبه می‌شود. قیمت‌های لیکویید، سود و ضرر غیر مشخص شما از طریق Mark Price قابل محاسبه است.

آموزش

هنگامی که قصد ایجاد یک سفارش را دارید، باید یک قیمت را به عنوان قیمت ماشه (فعال شدن معامله) انتخاب کنید و این قیمت ماشه می‌تواند Last Price و یا Mark Price باشد.

انواع مختلف سفارش در فیوچرز بایننس و زمان استفاده از آن‌ها

6 نوع سفارش وجود دارد که در معاملات فیوچرز در بایننس قابل ثبت هستند:

Limit

سفارش Limit به سفارشی می‌گویند که یک قیمت توقف دارد و این قیمت توقف نیز توسط شما تعیین می‌شود. در سفارش Limit معامله تنها در صورتی انجام می‌پذیرد که قیمت بازار به حد توقف شما برسد؛ در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از این نوع سفارش، با قیمت کمتر بخرید و یا با قیمت بیشتر بفروشید.

Market

در سفارش Market شما دارایی‌های خود را به بهترین قیمت موجود در بازار خریداری کرده و یا می‌فروشید. این سفارش در برابر سفارشات Limit که قبلا ثبت شده‌اند، قرار دارند. در ضمن برای ثبت این نوع سفارش باید هزینه پرداخت کنید.

Stop-Limit

راحت‌ترین راه برای فهم سفارش Stop-Limit این است که آن را به عنوان قیمت توقف بشناسید. به طور ساده؛ قیمت توقف به آن قیمتی گفته می‌شود که معامله در آن فعال می‌گردد. یک محدودیت قیمت در اینجا ایجاد می‌شود که وقتی معامله فعال شد، دارایی شما آن قیمت را دارد.

در ضمن قیمت توقف و محدودیت قیمت می‌تواند یکی باشد؛ اما بهتر است که قیمت توقف در فروش کمی بالاتر و در خرید کمی پایین‌تر از محدودیت قیمت ثبت شود. در واقع دارایی دیجیتال شما با قیمتی که برای محدودیت قیمت تعیین کرده‌اید به فروش رفته و این کار ریسک معاملات را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: انواع سفارشات در بازارهای مالی

Take-Profit-Limit

اگر سفارش Stop-Limit را درک کرده باشید، به راحتی این نوع سفارش را درک می‌کنید.

به طور ساده مانند سفارش  Stop-Limit، این نوع سفارش نیز یک قیمت فعال‌کننده معامله و یک محدودیت قیمت دارد که در دفتر سفارشات ثبت می‌شود. تفاوت کلیدی بین این دو نوع سفارش این است که در take-profit-limit تعداد پوزیشن‌های باز کمتر می‌شود. از take-profit-limit برای کم کردن ریسک معامله و قفل کردن آن در یک حد سود مشخص استفاده می‌گردد.

می‌توان از این نوع سفارش در ترکیب با دیگر انواع سفارش؛ همچون stop-limit استفاده کرد تا بتوانیم کنترل بیشتری بر روی پوزیشن‌های خود داشته باشیم.

Stop-Market

این نوع سفارش درست مانند Stop-Limit بوده و یک قیمت فعال‌کننده معامله دارد؛ اما به جای قیمت Limit از قیمت Market برای ثبت معامله استفاده می‌کند.

Take-Profit-Market

مانند سفارش  Take-Profit-Market، این نوع سفارش نیز از قیمت فعال‌کننده برای فعال کردن معامله استفاده می‌کند؛ اما به جای قیمت Limit از قیمت Market برای ثبت سفارش و معامله استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: حد سود و ضرر (SL & TP) چیست و چگونه آن‌ها را تعیین کنیم؟

نحوه کار با ماشین‌ حساب آتی در فیوچرز بایننس

شما می‌توانید ماشین حساب ارز دیجیتال را در سمت راست پایین صفحه در کنار گزینه Transfer پیدا کنید.

با استفاده از این ابزار می‌توانید قیمت‌ها را قبل از اتخاذ پوزیشن خود محاسبه کنید. همچنین، در هر قسمت از ماشین حساب می‌توان لوریج را تغییر داد. این ابزار سه بخش دارد:

سود و ضرر (PNL): این زبانه برای محاسبه مارجین اولیه، سود و ضرر و همچنین بازدهی دارایی مناسب است. این ابزار با استفاده از قیمت ورودی و خروجی به معامله و اندازه پوزیشن، این موارد را اندازه‌گیری می‌کند.

قیمت هدف (Target Price): از این قسمت می‌توانید برای محاسبه قیمت مناسب برای خروج از معامله به منظور کسب بیشترین سود استفاده کنید.

قیمت لیکویید شدن (Liquidation Price): این قسمت برای محاسبه قیمت تخمینی و تقریبی لیکویید شدن استفاده می‌شود.

تعریف عبارات  Post-Only،Time in Force و  Reduce-Only

در فیوچرز بایننس، هنگام استفاده از Limit Order می‌توانید ویژگی‌های بیشتری را به سفارش خود اضافه کنید. این ویژگی‌ها، دستورالعمل Post-Only یا Time in Force هستند که می‌توان آن‌ها را در قسمت پایین بخش ثبت سفارش پیدا کرد.

ویژگی Reduce Only زمانی کاربرد دارد که هنگام باز کردن پوزیشن‌های یک طرفه، به شما کمک کند تا پوزیشن باز خود را بزرگتر نکنید.

ویژگی Post-Only یعنی سفارش شما همیشه ابتدا به اوردر بوک (Order Book) اضافه می‌شود و هرگز در برابر سفارش‌های موجود اجرا نخواهد شد.

دستورالعمل Time in Force به شما اجازه می‌دهد تا مدت زمان فعال بودن سفارشتان را قبل از اجرا و یا منقضی شدن معامله تعیین کنید. شما می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را برای فعال کردن Time in Force انتخاب کنید:

  • GTC: سفارش تا زمان تکمیل شدن یا لغو شدن، فعال باقی می‌ماند.
  • IOC: سفارش بلافاصله به شکل کامل یا ناقص اجرا می‌شود. اگر به شکل ناقص اجرا شود، قسمت تکمیل نشده سفارش، لغو خواهد شد.
  • FOK: سفارش باید بلافاصله تکمیل شود در غیر این صورت، اصلا اجرا نخواهد شد.

لیکویید شدن در فیوچرز بایننس

لیکویید شدن زمانی رخ می‌دهد که موجودی حساب مارجین شما کمتر از حد مورد نیاز باشد. موجودی مارجین شامل موجودی حساب آتی بایننس شما و سود‌ و ضرر پنهان است؛ پس سود و ضرر شما میزان موجودی مارجین‌تان را تغییر می‌دهد.

حد مورد نیاز مارجین، حداقل مقدار سرمایه‌ای است که برای باز نگه داشتن پوزیشن خود به آن نیاز دارید و با توجه به اندازه پوزیشن‌تان مقدار آن تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش مارجین تریدینگ در پلتفرم بایننس (تصویری)

در کنار دکمه Positions در سمت چپ پایین صفحه حساب آتی بایننس، یک ابزار بسیار مفید وجود دارد که می‌توانید به سرعت ریسک لیکویید شدن پوزیشن باز خود را پیگیری کنید. اگر نرخ مارجین شما به 100 درصد برسد، حساب شما لیکویید می‌شود.

7positionstab

وقتی لیکویید شدن رخ دهد، تمام پوزیشن‌های بازتان کنسل می‌گردد. به طور ایده‌آل؛ باید همیشه وضعیت لیکویید شدن پوزیشن‌های خود را پیگیری کنید که این کار هزینه دارد. اگر حساب شما در حال لیکویید شدن بود، بهتر است که به صورت دستی پوزیشن‌های خود را ببندید تا از لیکویید شدن اتوماتیک جلوگیری کنید.

منظور از auto-deleveraging در فیوچرز بایننس چیست و چه تاثیری دارد؟

وقتی اندازه حساب سرمایه‌گذار، که شما هستید، به زیر صفر برسد، از سرمایه تضمینی برای پوشش ضررها استفاده می‌گردد. با این حال در برخی مواقع که بازار نوسان زیادی دارد، سرمایه تضمینی شما نمی‌تواند تمام ضرر را پوشش دهد و در نتیجه پوزیشن‌های باز باید کاهش پیدا کنند تا ضررها جبران شوند.

این موضوع به این معنی است که در چنین مواقعی، پوزیشن‌های شما به صورت اتوماتیک کاهش پیدا خواهند کرد.

ترتیب این کاهش پوزیشن‌ها یک زمان‌بندی تعیین‌شده دارد که سودآورترین و بهترین پوزیشن‌ها در اول صف برای بسته شدن قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با رفتن بر روی یک اندیکاتور در بالای صفحه نمایش که در تصویر زیر مکان آن مشخص شده است، پوزیشن‌های خود را مورد بررسی قرار دهید.

آموزش

استفاده همزمان از پوزیشن شورت و لانگ در فیوچرز بایننس

به طور کلی؛ در معاملات فیوچرز در بایننس، تنها امکان باز کردن یکی از موقعیت‌های معاملاتی Short یا Long را دارید. اما اگر بخواهید به طور همزمان در بایننس هم موقعیت Short و هم Long در یک جفت‌ارز داشته باشید، باید تنظیمات Hedge mode را فعال کنید.

برای فعالسازی Hedge mode، با کلیک بر روی سه نقطه‌‌ای که سمت راست و بالای فرم سفارش قرار دارد، وارد بخش Preference شوید (شکل زیر).

تنظیمات Preference فیوچرز

سپس در تب Position Mode گزینه Hedge mode را تیک بزنید.

فعالسازی Hedge mode در بایننس

سوالات متداول

فیوچرز بایننس چیست؟

فیوچرز بایننس بخشی از صرافی بایننس است که جهت انجام معاملات یا انعقاد قراردادهای آتی، در بازار مشتقات بایننس ایجاد شده است.

معاملات فیوچرز برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی که به ترید ارزهای دیجیتال علاقه‌مند باشد، می‌تواند وارد بخش فیوچرز بایننس شده و معاملات فیوچرز را انجام دهد. در واقع معاملات آتی برای هر کسی که سرمایه‌ای در اختیار دارد و می‌خواهد از آن سرمایه برای کسب درآمد یا سود بیشتر استفاده کند، مناسب است.

معاملات آتی چه تفاوتی با معاملات اسپات دارد؟

برخلاف معاملات اسپات که در آن سفارشات به صورت آنی و براساس موجودی حساب شما انجام می‌شود، در قسمت فیوچرز بایننس، می‌توانید بیشتر از موجودی حساب خود‌ ترید کنید. در واقع صرافی به شما پولی قرض می‌دهد که می‌توانید از آن در معاملات فیوچرز ارز‌های دیجیتال استفاده نمایید.

سخن پایانی

فیوچرز بایننس، پلتفرمی از صرافی بایننس است که امکان خرید و فروش آتی ارز‌های دیجیتال را برای معامله‌گران فراهم کرده است. در صورت داشتن مهارت کافی در معامله‌گری ارزهای دیجیتال، می‌توانید با توجه به قابلیت استفاده از اهرم، در معاملات فیوچرز در بایننس سود قابل توجهی بدست آورید.

ممکن است کار با این قرارداد‌ها و استفاده از ویژگی‌های مختلف فیوچرز بایننس در ابتدای کار سخت و گیج‌کننده باشد. از این رو؛ پیشنهاد می‌کنیم که در کنار یادگیری تمام این ویژگی‌ها، حتما درباره مدیریت ریسک و مدیریت مالی نیز مطالعه کنید.

در این مقاله؛ درباره مفاهیم کلی فیوچرز بایننس و آموزش معاملات در فیوچرز بایننس صحبت کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

صرافی بایننس

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

202 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
شهاب

سلام! خیلی ممنونم ازتون, که جایی رو فراهم کردید که به ما به جواب سوالهامون برسیم.
خدمت شما بگم که من از هرکسی پرسیدم نتونسته جواب من رو بده! امیدوارم شما بدونید.
من در ایران هستم و با مدارک واقعیه دوستم که ترکیه زندگی میکنه, بایننسم رو وریفای کردم, چون اگه بخوای از ترکیه احراز هویت کنی با مدارک فیک نمیشه.
حالا سوالم این هستش که:
من نزدیک به صد دلار در فیوچرز بایننس پول دارم! و حدود 50 هزار تومن هم ارز BNB انتقال دادم که روی معاملاتم بهم تخفیف بده! و خیلی به ندرت در فیوچرز پوزیشن باز میکنم! شاید ماهی 2 بار.هر روزی که بایننس رو باز میکنم و وقتی موجودیه بایننسم رو نگاه میکنم! میبینم: موجودیه من نزدیک به یک دلار افزاریش یافته و شده 101 دلار! و هی روزانه این موجودی زیاد میشه! علت این اضافه شدن تترها چیه؟؟؟
میخوام بدونم آیا ربطی داره به: funding Rate

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر
دو دلیل احتمالی به ذهنم میرسه:
1. اگه پوزیشن باز داشته باشید و مثلا پوزیشن شما لانگ باشه و funding rate منفی باشه از کاربرانی که پوزیشن شورت گرفتن به کاربرانی که پوزیشن لانگ گرفتن درصدی منتقل میشه که رقم کمی هست البته.
اگه پوزیشن باز نداشته باشید، پس چیزی از بابت funding rate به حساب شما اضافه یا از شما کسر نمیشه.
2. اگه کسی با لینک معرفی شما عضو بایننس شده باشه و در فیوچرز ترید بزنه پورسانتش به کیف پول فیوچرز شما اضافه میشه.
این دو مورد اصلی‌ترین دلایل احتمالی هستن.

شهاب

خیلی ممنون بابات توضیحات.
مورد دوم که فرمودید خیلی احتمال بیشتری داره. چون همانطور که فرمودم: اصلا معامله ای باز نمیکنم تو فیوچرز و اصلا معامله ی بازی ندارم و بیشتر روی محیط اسپات کار میکنم. ببینید: زمانی که برای اولین بار میخوای بری قسمت فیوچرز بایننس! میگه: کد رفرال اگه داری وارد کن! بعید میدونم من کد رفرال داده باشم به کسی زده باشه تو قسمت فیوچرز. ببینید این درصد پول زمانی بیشتر میشه که: بیتکوین درحالت صعودی هستش. به هر حال ممنونم, دیگه پیگیرش نمیشم چون روز به روز یک دلار یا حتی بیشتر میاد روی تترام و حتی میشه برداشتشونم کرد.

شجاع‌الدین جهاندیده

خواهش میکنم.
احتمالش هم هست که کسی کد معرف شمارو به اشتباه وارد کرده باشه و زیرمجموعه شما شده باشه.
موفق باشین

علیرضا

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم در مورد فیوچرز میخواستم بدونم وقتی ما یه پوزیشن مثلا لانگ باز میکنیم و میره تو سود مثلا ۱۰ دلار میره تو سود ما بخواهیم فقط این 10دلار و برداشت کنیم به چه صورت می‌تونیم این کار را بکنیم

وحید

سلام.روزتون بخیر. چطوری از تو سود یه معامله باز به مارجین در حال تریدمون اضافه کنیم.یعنی سود رو بخشی از آورده اولیه اضافه کنیم و به نقطه لیکوئید رو با نقطه تیک پروفیت یکی کنیم.نظورم اصلا ترنسفر از ولت اسپات به ولت فیوچرز نیستا.از داخل همون پوزیشنی که باز داریم چطوری میتونیم پوزیشن سایز رو بزگتر کنیم و در نتیجه از سود معامله در همون ترید به مارجین اضافه کنیم که ذره ذره نقطه لیکوئید پرایس با نقطه لست مارکت یکی بشه.
تو ترید ها دیدم که ریموو مارجین میکنن از وسود حاصل از همون ترید رو دوباره به همون مارجین اضافه میکنه.

صالح

با درود
اردر long در فیوچرز بعد از اتمام زمان مشخص شده چقدر از حساب کم میکنه و آیا تاریخ سررسید داره یا تا لیکویید شدن ادامه داره

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام و درود، تاریخ سررسید نداره و تا زمانی که لیکوئید بشید یا خودتون پوزیشن رو ببندید باز میمونه

داود

سلام ممنون از آموزش اگر امکان داره بگین چطوری یه معامله باز میکنیم و میخواهیم چند تا تارگت بزاریم فقط یک sl حد ضرر و یک tp نباشه tp ۳ تا ۴ تا بگیریم

مسعود

سلام و عرض اوب
من هر بار که با لیمیت بویشن باز میکنم مثلا میزنم ۳۵۶۰۰ برای قیمت و خود مارکت هم تو همون محدوده مثلا ۳۶۷۰۰ بازی میکنه به محض اینکه سل رو میزنم برای من یک قیمت بالاتر از چیزی که خودم وارد کردم بوزیشنم رو همون لحضه باز میکنه با اینکه اصلا به قیمتی که من لیمیت کردم نرسیده

فرشید

سلام وقتبخیر
مدتیستکه بابایننس کار میکنم ولی زمانیکه میخوام اکانت فیچرزرافعال کنم پیغام میده باید احرازهویت کنید ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.. متشکرم

طاها

چند روز میتونیم فیوچرز رو نگه داریم؟؟ محدودیتی داره یا نه؟؟؟؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر. محدودیتی نداره ولی هزینه داره

مهدی

سلام وقت بخیر
توی فیوچرز میشه از sell استفاده کرد و اردر گذاشت قبل از اینکه buy انجام داد؟
و چطور میشه چند تا اردر با یه حد ضرر و چند حد سود tp های مختلف گذاشت؟
سپاسگزارم

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست عزیز، سوال اول بله شدنیه
در مورد سوال دوم اطلاعی ندارم

بهبد

سلام وقت بخیر.من تیک hide other symbol رو توی فیوچرز زدم ولی الان نمیتونم به حالا اول برگردونم و صفحه اردر ها مخفی شده . ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند

حسن

سلام من هم این مشکلو پیدا کردم ممنون میشم راه حلو بفرمایید

سپیده خانی

جناب این مشکلتون رفع شد؟ ما به این مشکل برخوردیم شدیدا به کمک احتیاج داریم

یاسمین

سلام من بعضی مواقع معاملاتم expired میشه تویه فیوچرز دلیلش چی هست

nimaaa

سلام خسته نباشین ، رفرال کد از کار افتاده توی کوینکس ؟

امیر

میشه تفاوت market price و last price رو یکم بیشتر توضیح بدید

حاجی بولی

سلام وقت بخیر

یه سوال داشتم خواستم بدونم فیوچرز از نظر شرعی مشکلی نداره؟

حاج علی براتی

بله بزرگوار کلا معاملاتی که به شخص سود برسونه از نظر شرعی دارای اشکال می باشد

منتقد

مگه میشه آدم معامله کنه ولی سود نخواهد!
این چه پاسخ غلطیه!؟
باید از مرجع خودشون استفتاء کنند وگرنه شما آجر میخرید و فردا میفروشید، انتظار سود دارید وگرنه چرا این کار را میکنید!

اسماعیل حق شناس

از نظر اسلام کلا تکنولوژی و پیشرفت حرامه عزیزان من!

علی منصوری

وقتی حرفی واسه گفتن نداری، لزومی نداره پرت و پلا تحوبل بدی. اگه اسلام با پیشرفت و تکنولوژی مخالف بود همین اینترنت و موبایلی که دستته رو هم حرام اعلام میکردن

سهيل

سلام . یه سوال داشتم…
کارمزد قسمت فیوچرز فقط برای کارمزد انتقال است و یا برای وامی که داده بهره هم می گیرد؟
و اگر میگیرد بعد از گذشت زمان بهره بیشتر می شود یا خیر؟

سجاد

سلام
در کدام کارگزاری ترید بیت کوین و دیگر رمزارزها بصورت دوطرفه هست؟
یعنی بشه از کاهش قیمت هم سود کرد

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست عزیز
علاوه بر در بایننس که در همین صفحه توضیح دادیم، در کوینکس هم این امکان وجود داره.

امین

سلام من میخوام به کیف پول فیوچرزم پول بریزم این خطا inactive را میدهد اکانم وری فای هم هست مشکلش چیه؟ مرسی

مهدی

سلام،در معاملات فیوچرز صرافی کوینکس آیا قسمتی هست که قبل از باز کردن پوزیشن، درصد لیکویید شدن رو نسبت به انتخاب هر اهرم جداگونه نشون داده باشه که من بعد قبل از باز کردن پوزیشن با توجه به قیمت خرید و اهرم مورد نظر و میزان ارزش معامله به تتر ،بدونم چند درصد خلاف جهت حرکت لیکویید میشم.

سوال دومم اینکه که مثلا بیت رو یکبار به اندازه ۵۰ تتر با اهرم ۱۰ و یکبار هم به اندازه ۱۰۰ تتر با همون اهرم ۱۰، پوزیشن باز میکنی، ایا ضریب لیکویید شدنشون با هم فرق میکنه؟ یعنی میطان ارزش معامله در اهرم یکسان تاثیری روی درصد ضریب لیکویید شدن داره یا نه؟

محمد

سلام، وارد معامله شدم از طریق لیمیت. اما گزینه کنسل نداره چیکار کنم؟؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر، اگه پوزیشن باز شده (یعنی سفارش شما انجام و تکمیل شده) فقط میتونید پوزیشن رو ببندید دیگه امکان کنسل نیست

ابولفضل

سلام ببخشید دوستان اونجایی که معاملات بازو غیره رو نشون میده برا من پاک شده چیکار کنم لطفعا کمک کنید ممنون تون میشم

محمد

سلام. میتونی تاریخ نمایش رو تغییر بدی. توی همون قسمت نگاه کنی مشخصه

Amin

تو بایننس قسمت اسپات موجودیم به تتر موجوده ولی برا برداشت و یا معامله موجودی رو صفر میزنه
تو قسمت اردرها هم هیچ پوزیشن بازی ندارم ولی پوزیشن قبلی رو expired میزنه
کسی میتونه کمک کنه

rasool

سلام خسته نباشید
من وقتی میخام پولمو ترنسفر کنم تو فیوچرز نوشته inactive مشکل ازکجا میتونه باشه؟

بهنام

سلام .ما مقداری ساتوشی از رباط تلگرامی مایننگ کردیم لطفاً راهنمای کنید به چه کیف پولی و چگونه میشه انتقال داد..لطفاً جواب بدین.واینکه آیا مستقیم میشه به نوبیتکس.ارسال کرد یانه

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر، اگه مقدارش قابل انتقال باشه (کم نباشه) به نوبیتکس میتونید بفرستید و بفروشید

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
202
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx