وقتی شاغل هستید چگونه ترید کنید؟

معامله‌گری به‌عنوان شغل دوم

ترید و معامله‌گری یک مهارت بالقوه بسیار سودآور است، اما مانند هر مهارتی برای تسلط بر آن به زمان احتیاج داریم.

برخی افراد ممکن است فکر کنند که باید شغل خود را ترک کنند تا به یک معامله‌گر جدی تبدیل شوند. اما ما در این مقاله قصد داریم با ارائه راهکارهایی به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید از معامله‌گری به‌عنوان شغل دوم سود کسب کنید و همچنان، کار تمام‌وقت و ثابت خود را هم نگه دارید.

با کمی تلاش بیشتر، می‌توانید درحالی که هنوز یک شغل تمام‌وقت دارید، به یک معامله‌گر موفق هم تبدیل شوید. با این حال، برای این کار باید اقداماتی انجام دهید تا بتوانید بیشترین بهره را از زمان محدود معاملاتی خود ببرید.

عناوین مطلب:

زمانی را به معامله‌گری اختصاص دهید.

زمان معامله‌گری به‌عنوان شغل دوم

زمانی را در روز برای مطالعه و معامله‌گری در نظر بگیرید. اولین قدم برای معامله‌گران با شغل تمام‌وقت، شناسایی زمان‌هایی است که می‌توانند طی آن معامله کنند.

معامله‌گری به‌عنوان شغل دوم احتمالاً نیازمند صرف مدت‌زمان‌های کوتاه در طول روز خواهد بود.

برای کارمندها، ممکن است این زمان قبل یا بعد از کار باشد. بنابراین، ممکن است مجبور شوید صبح‌ها یک یا دو ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و بعدازظهر اندکی از زمان تماشای تلویزیون کم کنید.

اگر در ابتدای کار با پورتفوی کم یا تجربه معاملاتی محدود شروع به کار کنید، احتمالاً متوجه می‌شوید که در این مدت‌زمان محدود نمی‌توانید پول زیادی به دست آورید.

ناامید نشوید و به مطالعه و تمرین خود ادامه دهید.

همانطور که رشد می‌کنید و به یک معامله‌گر موثر تبدیل می‌شوید، متوجه خواهید شد که می‌توانید از این چند ساعت بیشتر استفاده کنید، به‌طوری که در نهایت قادر خواهید بود از معاملاتتان سود بیشتری ببرید. این در نهایت می‌تواند به شما کمک کند که شغل خود را رها و در طولانی‌مدت زمان خود را آزاد کنید.

یک برنامه معاملاتی داشته باشید.

3

یک برنامه معاملاتی به شما کمک می‌کند تا به‌طور کارآمد و موثر معامله کنید و از معامله‌گری به‌عنوان شغل دوم بهره ببرید.

اکنون که زمان محدودی برای انجام معاملات دارید، باید بیشترین بهره را از این زمان محدود و گرانبها ببرید.

در واقع، اگر بدون هیچ برنامه‌ریزی یا آمادگی معامله کنید، احتمالاً تصمیمات بد بیشتری می‌گیرید و سرمایه‌تان را از دست می‌دهید.

برای اطمینان از اینکه از زمانی که برای معاملاتتان در نظر گرفته‌اید، بیشتر بهره را خواهید برد، باید یک برنامه معاملاتی ایجاد کنید و سرسختانه به آن پایبند بمانید.

چند استراتژی‌ معاملاتی برای کار خود انتخاب کنید و شرایطی که هر استراتژی را در آن به کار می‌گیرید، مشخص کنید. آنها را بر اساس اولویت‌ها و برنامه معاملاتی خود سفارشی‌سازی کنید.

اگر داشتن موقعیت‌های باز در حین کار بر عملکرد شغلی شما تأثیر می‌گذارد، می‌توانید استراتژی‌هایی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهند معاملات خود را قبل از ساعت کاری ببندید. اگر مدتی طولانی بدون اینترنت در دریا مشغول به کار هستید، می‌توانید از یک استراتژی با چارچوب زمانی بالاتر استفاده کنید که در آن بتوانید معاملات خود را برای دوره‌های طولانی باز نگه دارید و نیازی به واکنش سریع نداشته باشید.

برای بازارهای سنتی که زمان بازوبسته شدن مشخصی دارند، یک یا دو ساعت اول بازار و آخرین ساعت قبل از بسته‌شدن بازار اغلب بیشترین حجم معاملات، نوسانات و پتانسیل سود دیده می‌شوند. اگر می‌توانید، برای معامله در این زمان‌های خاص برنامه‌ریزی کنید.

مطمئن شوید که تمام معاملاتی را که انجام می‌دهید در دفترچه‌ای یادداشت می‌کنید. این داده‌ها به شما کمک می‌کند تا برنامه معاملاتی خود را بهبود ببخشید، سود بیشتری کسب کنید و آهسته و پیوسته به معامله‌گر بهتری تبدیل شوید.

همچنین، مطمئن شوید که حد ضررهای معقولی برای معاملات خود تنظیم کرده‌اید و از مدیریت ریسک مناسبی استفاده می‌کنید. با یک شغل تمام‌وقت، اگر تمام سرمایه تجاری خود را از دست بدهید، جبران مافات کار بسیار دشواری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چگونه ترید را شروع کنیم

برای هفته پیش‌رو آماده شوید.

آمادگی برای معامله‌گری به‌عنوان شغل دوم

معامله‌گری به‌عنوان شغل دوم نیازمند برنامه‌ریزی است. آخر هفته‌های خود را صرف آماده‌سازی برای هفته معاملاتی پیش‌رو کنید.

هر آخر هفته، نمودارها را مرور کنید و به‌دنبال دارایی‌هایی بگردید که به نظر می‌رسد با سیستم معاملاتی شما جور درمی‌آیند.

همان‌طور که نمودارها را مرور می‌کنید، سطوح حمایت یا مقاومت، خطوط روند یا سایر ابزاری را که فکر می‌کنید در طول هفته به شما کمک خواهند کرد، رسم کنید.

اگر حس می‌کنید باید وسط کارتان چند دقیقه‌ای مشغول ترید شوید، چند هشدار در اپلیکیشن معاملاتی خود تنظیم کنید تا چک‌کردن نمودارها و سفارش‌گذاری دستی در صورت شرایط مناسب را به شما یادآوری کند. اگر این امکان را در اختیار ندارید، همیشه می‌توانید سفارش‌های limit و stop loss ویژه خود را تعریف کنید تا نگران زمان مناسب انجام معاملات نباشید.

بیشتر بخوانید: مفهوم انواع سفارشات در بازارهای مالی (Stop Limit و Limit Orders)

نمودارهایی را که توجه شما را جلب می‌کنند، از نظر بنیادی نیز بررسی کنید. به‌دنبال عوامل بالقوه‌ای باشید که ممکن است در طول هفته باعث تغییر روند قیمت شوند؛ این عامل می‌تواند از توزیع سود بین سهام‌داران تا عرضه محصولی جدید از سوی شرکت متغیر باشد. بر اساس اینکه چگونه بازار ممکن است به آن اخبار واکنش نشان دهد، می‌توانید تصمیم بگیرید که در آن هفته موضعی صعودی یا نزولی داشته باشید یا شاید به‌طور کامل از ورود به معاملات اجتناب کنید.

انجام این آماده‌سازی به شما این امکان را می‌دهد که با آرامش بیشتری معامله کنید و به شما کمک می‌کند صرف‌نظر از آنچه در هفته معاملاتی آینده اتفاق می‌افتد، واکنش سریعی داشته باشید.

در بازارهای مختلف معامله کنید.

5

سعی کنید از هر بازاری که اینترنت به شما اجازه دسترسی می‌دهد، استفاده کنید. هر بازار باز در سرتاسر جهان می‌تواند ویژگی‌های متمایز خود را داشته باشد.

بازار سهام و شاخص‌های سهام یکی از بازارهای پرمعامله است؛ این بازارها روندهای قدرتمند، داده‌های فراوان از اخبار، کنفرانس‌های مطبوعاتی، گزارش‌های مربوط به درآمد شرکت و موارد دیگر برای تحلیل در اختیار شما قرار می‌دهند.

بازارهای فارکس در 5 روز هفته به‌صورت 24 ساعته باز هستند، بنابراین می‌توانید در هر زمان آزاد خود در طول هفته، دست به معامله بزنید. همچنین، نقدینگی و ضریب اهرمی در بازارهای فارکس زیاد است.

بورس کالا همبستگی نسبتاً اندکی با بازار سهام و اوراق قرضه دارد؛ بنابراین این بازار هم می‌تواند به گزینه‌ مناسبی برای تنوع‌بخشیدن به پورتفو و پوشش ریسک تبدیل شود. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که قیمت کالاها می‌تواند تحت تأثیر عوامل زیادی قرار بگیرد و نوسانات بیشتری دارد.

ارزهای دیجیتال گزینه‌های معامله‌گری نسبتاً جدیدی محسوب می‌شوند، اما 24 ساعته در دسترس هستند. نوسانات در این بازار بسیار زیاد است، به این معنی که پتانسیل زیادی برای کسب سود وجود دارد. برخی از ارزهای دیجیتال نقدینگی پایینی دارند و ورود به این بازارها در ابعاد کلان دشوار است، اما این مسئله خود می‌تواند نوسانات بازار و شانس کسب سود را نیز افزایش دهد.

اما بین تمام این بازارها کدام‌یک را باید انتخاب کنید؟ نیازی به محدودکردن بازاری که در آن معامله می‌کنید، ندارید. اگر بازار خاصی روند واضحی نشان نمی‌دهد، به‌راحتی می‌توانید بازار خود را عوض کنید و پس از بهبود شرایط، دوباره به بازار اول رجوع کنید. این انعطاف‌پذیری هر روز فرصت‌های معاملاتی بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

روی معامله‌گری به‌عنوان شغل دوم خود سرمایه‌گذاری کنید.

7

سرمایه معاملاتی خود را افزایش دهید؛ این کار توانایی شما را برای کسب سود بیشتر می‌کند.

برای معامله‌گرانی که زمان محدودی برای بررسی بازار دارند، یکی از راهکارهای افزایش سود، افزایش سرمایه است.

اگر فرض کنیم پس از مدتی تمرین می‌توانید به‌طور میانگین 10 درصد سود در ماه از سرمایه خود دریافت کنید. سود 10 درصدی 10 میلیون تومان فقط 1 میلیون تومان است که احتمالاً برای ترک شغل شما کافی نیست. با این حال، اگر به بازگرداندن سود به معاملات ادامه دهید، آن 10 میلیون تومان تا پایان سال به بیش از 30 میلیون تومان تبدیل می‌شود.

این فرمولی ساده برای سه برابر کردن سرمایه اولیه صرفاً با ترکیب سود است. با یک کار تمام‌وقت، می‌توانید بخشی از حقوق خود را برای افزایش سرمایه و افزایش سود بیشتر کنار بگذارید.

در نهایت، می‌توانید پورتفوی خود را به‌اندازه‌ای گسترده کنید که استراتژی سود ماهانه 10 درصد بتواند هزینه‌های شما را پوشش دهد و به شما کمک کند شغل خود را ترک کنید یا کاری را شروع کنید که همیشه عاشقش بودید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که معاملات شما همیشه برنده نخواهند. حتی برای موفق‌ترین معامله‌گرها نیز بسیار معمول است که هفته‌ها، ماه‌ها و حتی فصل‌ها دچار ضرر باشند.

این دوره‌های ازدست‌دادن جایی است که کار اول و تمام‌وقت شما واقعاً می‌تواند مفید باشد، زیرا به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به معامله‌گری، از پس خرج و مخارجتان بربیایید. این امر فشار بسیار کمتری را در زمان معامله‌گری به شما وارد می‌کند و فضای تنفسی را که برای رشد و در نهایت تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر موفق و پرسود نیاز دارید به شما می‌دهد.

سخن پایانی

معامله‌گری یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سرمایه و کارکرد آن برای شماست. برای شروع حتی لازم نیست شغل خود را رها کنید، بلکه می‌توانید به معامله‌گری به‌عنوان شغل دوم خود نگاه کنید. فقط کافی است با اندکی صرف تلاش و انجام مطالعه و تمرین بیشتر، از امروز شروع به یادگیری معامله‌گری کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

اصول و مقدمات ترید

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx