راهنمای انتخاب ابزار تغییر IP برای ترید

vpn برای ترید

وقتی صحبت از معامله در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شود، اغلب صرافی‌ها محدودیت‌هایی را برای کاربران ایرانی اعمال کرده‌اند. در بسیاری از آن‌ها حتی با استفاده از ابزار تغییر IP برای ترید، باید احراز هویت دقیقی را انجام دهید.

همچنین در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز، حساب‌های کاربران ایرانی به راحتی مسدود می‌شود و دارایی‌های آن قابل برداشت نیست.

در حال حاضر حتی برای دسترسی به صرافی کوینکس نیز باید از ابزار عبور تحریم برای ترید استفاده کنید. در این مقاله ما بهترین روش‌های دور زدن محدودیت‌ها برعلیه کاربران ایرانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عناوین مطلب:

در پایان مقاله شما می‌توانید از بین گزینه‌های موجود، بهترین ابزار تغییر IP برای ترید را استفاده کنید. اما قبل از آن‌، باید کمی به مفاهیم فنی بپردازیم تا نحوه کار این ابزارها را بهتر درک کنیم.

ابزار تغییر IP چیست؟

بسیاری از مردم به دلیل شباهت کلمه VPN و VPS‌ آن‌ها را یکسان می‌دانند در حالی که VPN مخفف Virtual Private Network است که در زبان فارسی شبکه خصوصی مجازی معنا می‌شود.

نرم افزار‌های تغییر IP معمولا هویت شما را برای وبسایت مقصد به حالت ناشناس نمایش می‌دهند از این رو، وبسایت مقصد نمی‌تواند محل دقیق شما را براساس آی‌پی شناسایی کند.

البته آن‌ها می‌توانند شما را با آی‌پی کشور میزبان سرور ببینند. در واقع با اتصال به یک ابزار تغییر IP، ای‌پی شما به آی‌پی مورد نظر تغییر کرده و دیگر قابل شناسایی نیستید.

از این ابزار برای ترید نیز استفاده می‌شود با این حال تکیه‌ به آن برای ترید مشکلاتی به همراه دارد که باید قبل از استفاده از آن‌ها، به مزایا و معایب استفاده از ابزار تغییر IP برای ترید توجه کنید.

در حال حاضر دو نوع ابزار تغییر IP رایگان و پولی رایج است که بهترین برای ترید آن‌هایی هستند که آی‌پی ثابت در اختیار شما قرار می‌دهند.

ابزار عبور تحریم با IP پویا (Dynamic)

قبل از استفاده از این ابزار برای ترید باید به آی‌پی آن‌ها توجه کنید.

این نرم افزارها معمولا دارای لیست سرور از کشور‌های مختلف هستند که شما می‌توانید به اتصال به آ‌ن‌ها، تحریم‌های موجود را دور بزنید.

vpn for trade 2

کیفیت یک سرور ابزار تغییر آی پی کاملا به محل آن، میزان ترافیک و تعداد کاربران همزمان متصل به آن بستگی دارد.

هر چه تعداد سرورهای پشتیبانی شده در این نرم افزارها بیشتر باشد، شانس شما برای داشتن یک اتصال با کیفیت بالا می‌رود.

این نرم افزار‌ها معمولا در هنگام اتصال بهترین سرور را برای شما انتخاب می‌کنند مگر این که به صورت دستی سرور مورد نظر را با ای‌پی در دسترس انتخاب کنید.

قبل از خرید این ابزار برای ترید باید به تعداد سرور‌های پشتیبانی شده و نظرات کاربران آن توجه کنید.

در هنگام استفاده از ابزار عبور تحریم برای ترید، آی‌پی شما متغیر خواهد بود. برای مثال برای ترید در صرافی بایننس، دفعه اول ممکن است به سرور هلند متصل شوید و دفعه دوم به سرور آلمان.

انتخاب این ابزار برای ترید در صرافی‌هایی که به تغییر آی‌پی حساس هستند مسلما دردسر ساز خواهد بود. به همین دلیل استفاده از تغییر آی پی با IP ثابت برای ترید می‌تواند شما را از مشکلات احتمالی دور کند.

ابزار تغییر آی پی با IP ثابت (Static)

منظور از ابزار تغییر IP با آی پی ثابت در واقع نرم افزارهای با آی‌پی ثابت هستند که شما می‌توانید قبل از اتصال به آن، سرور مورد نظر را انتخاب کرده و تا پایان به آن متصل بمانید.

از آن‌جایی که صرافی‌های ارز دیجیتال به تغییر مداوم IP شما حساس هستند، استفاده از این ابزارها با آی پی ثابت برای ترید اهمیت زیادی دارد.

در هنگام خرید ابزار تغییر IP برای ترید، باید به ارائه آی‌پی ثابت آن‌ها دقت کنید.

معمولا بهترین ابزار تغییر IP برای ترید آن‌هایی هستند که در صورت قطع ناگهانی اتصال، شما را دوباره به سرور متفاوت متصل نمی‌کنند.

در صورتی که ای‌پی شما به صورت ناگهانی تغییر کند، وبسایت صرافی به راحتی می‌تواند شما را شناسایی کرده و حساب کاربری‌تان را مسدود کند.

از طرف دیگر اختلال‌های اینترنت می‌تواند بر روی قطعی مداوم این ابزارهای شما تاثیر گذار باشد به همین دلیل در هنگام انتخاب بهترین آن‌ها برای ترید باید به قابلیت KillSwitch آن‌ها توجه کنید.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای ترید ارزهای دیجیتال هنگام قطعی یا اختلال اینترنت!

در KillSwitch، شما دیگر نگران قطعی این ابزار و افشا شدن IP ایران نخواهید بود چرا که با اختلال در سرور این نرم افزار، اینترنت مرورگر به طور کامل قطع خواهد شد.

البته همه آن‌ها چنین قابلیتی ندارند و شما باید در برخی از آن‌ها اینکار را به صورت دستی انجام دهید. از طرف دیگر استفاده از ابزار تغییر آی پی با IP ثابت برای ترید مستلزم پرداخت هزینه است.

بهترین ابزار تغییر IP برای ترید کدام است؟

انتخاب این ابزار برای ترید کار چندان آسانی نیست چرا که بسیاری از آن‌ها باعث مسدود شدن حساب صرافی‌های‌مان می‌شوند.

استفاده از ابزار عبور تحریم با IP ثابت برای ترید می‌تواند امنیت شما را در هنگام کار با صرافی‌های خارجی تضمین کند اما در صورت مسدود شدن آن، باز هم مشکلاتی وجود دارد.

در حال حاضر بهترین این ابزارهای رایگان برای ترید که حتی در بین برنامه نویسان نیز رایج است در لیست زیر معرفی شده است:

  • WindScribe
  • VyprVPN
  • PureVPN
  • Nord VPN

نکته: به خاطر داشته باشید بورسینس هیچ گونه مسئولیتی در قبال استفاده از این ابزارها قبول نمی‌کند و شما باید برای استفاده از آن‌ها در جهت ترید در صرافی‌های بزرگ، همه جوانب را بررسی کنید.

در بسیاری از ابزارهای عبور تحریم خارجی، شما می‌توانید جهت خرید آن‌ها از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین یا اتریوم استفاده کنید.

البته اغلب از ویزا یا پی‌پال پشتیبانی می‌کنند که امکان پرداخت آن برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

VPS چیست و چگونه کار می‌کند؟

در طرف دیگر بسیاری از کاربران دنیای دیجیتال، VPS را نوعی ابزار عبور از تحریم می‌دانند در حالی که VPS به سرورهای مجازی خصوصی اشاره دارد که شما می‌توانید بر روی آن انواع نرم افزار‌ها را اجرا و استفاده کنید.

vpn for trade 3

یک سرور VPS، کامپیوتری است که شما با اجاره آن می‌توانید بر روی آن یک سیستم عامل مناسب مانند ویندوز نصب کنید.

با نصب ویندوز و استفاده از Remote Desktop برای اتصال به آن سرور مجازی، شما می‌توانید با ‌آی‌پی کشور میزبان VPS از اینترنت استفاده کنید.

برای مثال اگر شما یک سرور VPS را از کشور هلند اجاره کرده باشید، می‌توانید با نصب سیستم عامل Windows Server بر روی آن، به طیف وسیعی از نرم افزارهای تحت ویندوز دسترسی داشته باشید.

با نصب یک مرورگر بر روی سرور VPS کشور هلند، هیچ محدودیتی در دسترسی به اینترنت وجود ندارد و شما می‌توانید با خیال آسوده و بدون افشا شدن IP ایران، از VPS برای ترید استفاده کنید.

زمانی که از VPS برای ترید استفاده می‌کنید، چند نکته مهم وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان مزیت در برابر ابزار تغییر IP برای ترید یاد کرد.

برای مثال با اختلال یا قطعی اینترنت در هنگام استفاده از VPS، هیچ نگرانی از بابت افشا شدن IP وجود ندارد چرا که ارتباط شما با Remote Desktop قطع خواهد شد.

مزیت دیگر در تک کاربره بودن آن است.

در هنگام استفاده از VPS، فقط یک کاربر به صورت همزمان می‌تواند از آن استفاده کند. البته اشتراک گذاشتن VPS با دیگران ایده خوبی نیست و نباید اطلاعات VPS خود را به صورت عمومی افشا کنید.

از نظر فنی سرور‌های VPS از منابع اشتراکی سرور اختصاصی استفاده می‌کنند. یک سرور اختصاصی را می‌توان به چندین سرور VPS با منابع کمتر تقسیم کرد که این موضوع در هزینه و میزان کارایی آن تاثیر مستقیم دارد.

سرورهای اختصاصی برای کارهای بزرگ‌تری استفاده می‌شود و هزینه ماهانه آن‌ها بسیار بالاست.

انتخاب VPS برای ترید منطقی است چرا که نه تنها آی‌پی سرور شما ثابت است بلکه اختلال‌های موجود هیچ تاثیری بر روی افشا شدن هویت و آی‌پی ایران نخواهد داشت.

با توجه به تقاضای بالا برای استفاده از سرور‌های VPS برای ترید در ایران، قیمت آن‌ها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

برای خرید یک سرور VPS هزینه ماهانه آن‌ها از 8$ آغاز می‌شود که بسته به کشور میزبان و کانفیگ انتخابی، افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای ترید ارزهای دیجیتال هنگام قطعی اینترنت!

بهترین VPS برای ترید

سرور VPS تاثیری در تغییر IP کامپیوتر شما ندارد بلکه شما با ورود به یک کامپیوتر دیگر از راه دور، می‌توانید در مرورگر آن به معامله بپردازید.

vpn for trade 4

انتخاب بهترین VPS برای ترید به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد:

اولین فاکتور کاربری شما است. اگر فقط قصد استفاده از مرورگر را داشته باشید،‌ مسلما یک سرور با رم 2 می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد اما در صورت اجرای نرم افزار‌های دیگر، باید برای کانفیگ‌های بالاتر هزینه بیشتری صرف کنید.

اگر هزینه برای‌تان مسئله نیست، انتخاب یک سرور با حداقل 4 برای استفاده دائم و حرفه‌ای از VPS برای ترید می‌تواند انتخاب بهتری باشد. در کنار منابع سرور VPS، باید به کشور مورد نظر و پینگ آن نیز دقت کنید.

هر چه کشور مورد نظر سرور VPS از ایران فاصله بیشتری داشته باشد، پینگ آن بیشتر خواهد بود.

برای مثال سرورهای آمریکا چندان برای ترید مناسب نیستند چرا که پینگ آن‌ها حداقل 300 ms است که فعالیت در آن‌ها با تاخیر زیادی همراه است.

سرور‌های اروپا از نظر پینگ انتخاب بهتری هستند و دیگر نگرانی از بابت تاخیر ارتباط نخواهید داشت. اما وقتی موضوع استفاده از VPS برای ترید به میان می‌آید، انتخاب کشور سازگار با صرافی مورد نظر نیز اهمیت زیادی دارد.

وقتی به اخبار دنیای ارزهای دیجیتال گوش می‌کنید، حتما اخباری مبنی‌بر ممنوعیت کار برخی از صرافی‌ها در برخی از کشورهای جهان را مشاهده می‌کنید.

این موضوع به معنای دوری از کشور یا صرافی مورد نظر در هنگام انتخاب VPS یا ابزار عبور تحریم برای ترید است.

بهترین مثال آن صرافی بایننس است که در سرورهای آمریکا باز نمی‌شوند.

سرورهای اروپا شامل آلمان، هلند و فنلاند چه از نظر پینگ و چه سازگاری با صرافی‌های ارز دیجیتال، بیشترین محبوبیت را دارند و با انتخاب آن‌ها نگرانی‌های کمتری در رابطه با ترید وجود خواهد داشت.

فاکتور دیگری که باید قبل از اجاره سرور VPS برای ترید به آن توجه کنید، پشتیبانی است.

در زمان‌های قطعی سرور، پشتیبان باید پاسخگوی مشکلات شما باشد. آن‌ها باید دقیقا شما را در جریان وضعیت سرور و فعالیت شبکه آن قرار دهند.

خرید سرور از ایران یا خارج؟

استفاده از تغییر IP برای ترید به نظر سریع‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین راه موجود است اما استفاده از VPS برای ترید مسلما مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل مرتبط با افشا شدن ای‌پی ایران یا قطعی ابزار است.

همین موضوع باعث شده تا تقاضا برای اجاره سرور VPS برای ترید به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند. افزایش تقاضا به معنای افزایش قیمت است که برای کاربر نهایی یعنی تریدر، این موضوع گران تمام می‌شود.

از طرف دیگر برخی از شرکت‌های نمایندگی VPS از فرصت استفاده کرده و قیمت‌های خود را چند برابر قیمت بازار ارائه می‌دهند که این موضوع باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده است.

خبر خوب این است که شما می‌توانید با پرداخت ارزهای دیجیتال در سرویس‌های خارجی، VPS‌ برای ترید اجاره کنید.

البته قبل از خرید VPS برای ترید در سرویس‌های خارجی باید به موضوع تحریم‌ها و پشتیبانی از کاربران ایرانی توجه کنید.

شما چه در حال خرید VPS برای ترید از نمایندگی‌های داخلی باشید و چه خارجی، باید به موضوع کیفیت سرویس نیز توجه کنید.

برای ترید ابزار تغییر IP بهتر است یا VPS؟

اگر همچنان برایتان سوال است که برای ترید، ابزار تغییر IP بهتر است یا VPS، باید به مزایای هر کدام دقت کنیم.

به دست آوردن یک ابزار تغییر IP رایگان چندان مشکل نیست و شما می‌توانید با پرداخت کمترین هزینه، به یکی از آن‌ها دست پیدا کنید.

البته این دسترسی آسان معایبی نیز دارد که در هنگام استفاده از این ابزار برای ترید، آثار خود را نشان می‌دهد. صرافی‌های ارز دیجیتال در صورتی که متوجه تغییر IP شما شوند،‌ مسلما با مشکلاتی مواجه می‌شوید.

vpn for trade 5

از طرف دیگر خرید ابزار تغییر IP ثابت برای ترید نیز مشکلات خاص خود را دارد. با این که در آن‌ها دیگر خبری از تغییر مداوم IP نیست اما اختلال‌های اینترنت همچنان باعث به خطر افتادن هویت شما خواهد شد.

استفاده تعداد زیادی از کاربران از این ابزارها برای ترید می‌تواند باعث افت کیفیت آن شود.

نباید فراموش کنید که این ابزارها نیز همچنان می‌تواند برای هویت شما مشکل ساز شود.

به عنوان مثال اگر 20 نفر ایرانی از یک سرور ابزار تغییر آی پی برای اتصال به یک صرافی استفاده کنند، این موضوع می‌تواند در آینده مشکلاتی در پی داشته باشد.

استفاده از سرور VPS برای ترید نیز ابعاد خاص خود را دارد. مهم‌ترین مشکل استفاده از سرور VPS‌ برای ترید در هزینه ماهانه آن است. هر چه کانفیگ سرور شما بالاتر باشد، به همان میزان هزینه ماهیانه آن نیز بیشتر است.

از طرف دیگر سرور VPS، ای‌پی کامپیوتر شما را تغییر نمی‌دهد و شما برای استفاده از آن باید از ابزارهایی مانند Remote Desktop استفاده کنید.

استفاده از این نرم افزار چه در کامپیوتر و چه موبایل امکان پذیر است اما با ورود به ریموت دسکتاپ سرور VPS برای ترید، دیگر خبری از اپ موبایل صرافی نیست و باید از نسخه مرورگر آن استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا ابزار تغییر IP برای ترید مناسب است؟

استفاده از این ابزار برای ترید مشکلات و مزایای خاص خود را دارد. ابزار تغییر IP به شما کمک می‌کند تا با مخفی کردن IP ایران، بتوانید در صرافی‌های ارز دیجیتال به معامله کریپتو بپردازید. اما در صورت قطع شدن یا تغییر مداوم IP مورد استفاده در ابزار، صرافی مورد نظر دسترسی شما را محدود خواهد کرد.

ابزار تغییر IP با آی پی ثابت برای ترید چه مزیتی دارد؟

این ابزار برای ترید به شما کمک می‌کند تا با انتخاب یک سرور در نرم افزار مورد نظر، نگران تغییر آی‌پی نباشید. با این حال استفاده گسترده از یک سرور توسط کاربران زیاد برای دسترسی به یک صرافی نیز می‌تواند منجر به خطر افتادن دارایی‌های‌تان شود.

برای ترید، سرور VPS بهتر است یا ابزار تغییر IP؟

استفاده از سرور VPS برای ترید مسلما هزینه ماهانه بالایی دارد و امکان استفاده از اپلیکیشن موبایل صرافی نیز در آن وجود ندارد. با استفاده از سرور VPS، شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد افشا شدن آی‌پی ایران، به معامله در صرافی‌های جهانی بپردازید. از طرف دیگر استفاده از یک ابزار تغییر IP قدرتمند به شما کمک می‌کند تا به صورت نامحدود به اپلیکیشن‌های موبایل صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگ دسترسی داشته باشید.

نتیجه گیری

استفاده از ابزار تغییر IP برای ترید به یکی از روش‌های رایج دور زدن تحریم‌های صرافی‌های بزرگ تبدیل شده است.

بسیاری از مردم با استفاده از این ابزارهای رایگان وارد صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شوند اما اختلال مداوم اینترنت و تغییر سرورها می‌تواند باعث به خطر افتادن دارایی‌های آن‌ها شود.

اگر قصد استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگ مانند بایننس را دارید و در تصمیم خود برای ترید ارزهای دیجیتال مصمم هستید، استفاده از این ابزار با IP ثابت برای ترید می‌تواند یکی از گزینه‌های روی میز باشد.

از طرف دیگر بسیاری از تریدرها برای رهایی از مشکلات رایج ابزارها تغییر آی پی، از VPS برای ترید ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند که این موضوع باعث آسایش خیال آن‌ها شده است.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

اصول و مقدمات ترید

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx