از سایر تریدرهای ارز دیجیتال یگ گام جلوتر باشید!

تریدرهای ارز دیجیتال

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که متوجه شوید، درست یک هفته پیش از جهش بازار، دارایی‌های دیجیتال خود را فروخته‌اید و از اوج معاملات بازار عقب مانده‌اید.

اغلب اوقات، پس از اصلاح بازار این اتفاق رخ می‌دهد.

اگر شما نیز از جمله معامله‌گرهای جاه‌طلبی هستید که قصد دارید زودتر از سایر تریدرهای ارز دیجیتال از فرصت‌های کسب سود در دنیای کریپتوکارنسی مطلع شوید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

عناوین مطلب:

گفتنی است که این مقاله برای همه افراد نوشته شده است، چه معامله‌گری تازه‌کار باشید و چه سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و هدف از آن نشان‌دادن روش‌های عملکرد بهتر در بازار ارزهای دیجیتال است.

معامله‌گر پیشگام بین تریدرهای ارز دیجیتال

برای اینکه تریدر یا سرمایه‌گذار بهتری شوید و همیشه به‌موقع فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دریابید، هیچ میانبری وجود ندارد. برای اطمینان از حداکثر بازده، باید:

  • تمام بازار را زیر نظر داشته باشید.
  • تحقیقات خود را به‌درستی انجام دهید.
  • روش‌های چندبرابرکردن درآمد خود را پیدا کنید.

در ادامه این مقاله، نگاهی عمیق‌تر به این سه جنبه خواهیم داشت و به معرفی اقداماتی ساده و عملی برای دستیابی به بهترین بازده از سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

تمام بازار را زیر نظر داشته باشید. 

analyze

برای اینکه در تصمیم‌گیری‌ درخصوص سرمایه‌گذاری با اطمینان بیشتری عمل کنید، باید پیش از سایر تریدرهای ارز دیجیتال در خصوص بازار اطلاعات کسب کنید.  

درمجموع، باید داده‌هایی معتبر در خصوص تمام این موارد به دست آورید: همکاری‌ها و شراکت‌ها، سرمایه‌گذاری‌های مهم، فهرست‌های جدید کوین‌ها و پروژه‌ها، رویدادهای عرضه اولیه کوین (ICO) پیش‌رو و احساسات بازار. مهم‌تر از همه، باید بتوانید پیش از عموم تریدرهای ارز دیجیتال سیگنال‌های خرید و فروش را دریافت کنید.

در این بخش به چند کانال اصلی برای دریافت اطلاعات در مورد سرمایه‌گذاری روی بازار ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنیم تا بتوانید تصمیمات آگاهانه‌تری در این بازار اتخاذ کنید:

1. توییتر تریدرهای ارز دیجیتال 

توییتر بی‌شک یکی از بهترین مکان‌ها برای به‌روزشدن در مورد جهان ارزهای دیجیتال است، جهانی که پیوسته در حال تغییر است.

مجموعه توییت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال که به‌نام «کریپتو توییتر» (Crypto Twitter) شناخته می‌شود، می‌توانند اطلاعات قابل‌توجهی در خصوص احساسات بازار در اختیار شما قرار دهند. در کریپتو توییتر، می‌توانید از بسیاری اطلاعیه‌های مهم، فهرست‌های جدید، به‌روزرسانی‌ها، پیش‌بینی طولانی‌مدت قیمت و البته برخی از میم‌ها (meme) و شوخی‌های رایج و جالب در این حوزه آگاه شوید.

علاوه بر این، اگر متوجه توییتی که همکاری ویژه‌ای را اعلام می‌کند، نشوید، ممکن است فرصت کسب سود را از دست بدهید. برای جلوگیری از این فومو (FOMO) یا ترس از دست دادن، پروژه‌های ارز دیجیتال مورد علاقه خود و بنیان‌گذاران آنها را در توییتر دنبال کنید.

همچنین، دنبال‌کردن شخصیت‌های مهم در دنیای ارزهای دیجیتال در توییتر، به‌منظور اطلاع از نظرات آنها در مورد بیت‌کوین و سایر آلت کوین‌ها، ضروری است. اگر قصد دارید تریدر و سرمایه‌گذار موفقی باشید، حتماً افرادی همچون ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، آندریاس ام آنتونوپولوس (Andreas M. Antonopoulos)، چارلی لی (Charlie Lee)، ناوال راویکنت (Naval Ravikant)، تیلور موناهان (Taylor Monahan)، کریس برنیسک (Chris Burniske) و سایر شخصیت‌های مهم را دنبال کنید.

2. پلتفرم‌های خبری 

news

ممکن است دنبال‌کردن تمام این موارد در توییتر، ردیت و دیسکورد (Discord) اندکی دشوار باشد؛ بنابراین، بهتر است اخبار رسانه‌های متمرکز بر ارزهای دیجیتال را نیز پیگیری کنید.

رسانه‌های ارز دیجیتال شما را در هر ساعت از هفت روز هفته از اخبار و رویدادهای دنیای کریپتو، همچون به‌روزرسانی پروژه‌های مختلف و اعلامیه‌های دولتی، آگاه می‌کنند.

با این حال، در نظر داشته باشید که منظور هرگز اتکایِ صرف به رسانه‌ها نیست. اگرچه آنها شما را به‌طور کامل از اخبار دنیای دارایی‌های دیجیتال آگاه می‌کنند، اما برای اینکه احساسات سایر تریدرهای ارز دیجیتال را نیز در محاسبات خود لحاظ کنید، باید حتماً در شبکه‌هایی همچون توییتر، ردیت و گروه‌های دیسکورد مرتبط با ارزهای دیجیتال حضور داشته باشید.

معتبرترین پلتفرم‌های خبری که بهتر است دنبال کنید شامل کوین تلگراف، کوین دسک و دیکریپت هستند. این وب‌سایت‌ها همیشه با بی‌طرف‌ترین اخبار به‌روزرسانی می‌شوند. به‌لطف استانداردهای بالای خبرنگاری این منابع، می‌توانید هرروز از این پلتفرم‌های خبری استفاده کنید.

3. انجمن‌های ردیت ویژه تریدرهای ارز دیجیتال 

پلتفرم ردیت در زمینه گردآوری اطلاعات باکیفیت و مهم تقریباً بی‌همتا است. این پلتفرم زیرشاخه‌هایی تحت عنوان ساب‌ردیت (subreddit) دارد که به‌طور اختصاصی اکثر مباحث و موضوعات دنیای کریپتو را بررسی می‌کنند. همیشه ساب‌ردیتی متناسب با آنچه به‌دنبال آن هستید، پیدا خواهید کرد، چه مشاوره سرمایه‌گذاری و معامله‌گری باشد، چه آخرین به‌روزرسانی‌های صنعت ارزهای دیجیتال یا رویدادهای عرضه اولیه کوین.

بهترین بخش ردیت مشارکت فعال جامعه است. گاهی اوقات، مباحثی که در ساب‌ردیت‌های مشهور مطرح می‌شود، عامل اصلی تغییر قیمت و حرکات بازار هستند. بنابراین، بهتر است به‌عنوان یک تریدر دارایی‌های دیجیتال، حضور فعال در پلتفرم ردیت را در فهرست اولویت‌های خود قرار دهید.

برخی از محبوب‌ترین ساب‌ردیت‌ها عبارتند از:

  • /r/CryptoCurrency
  • /r/CryptoMarkets
  • /r/CryptoCurrencyTrading

علاوه بر این، از ساب‌ردیت‌های ویژه کوین‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید، همچون:

  • /r/bitcoin
  • /r/ethereum
  • /r/litecoin

4. گروه‌های دیسکورد و تلگرام تریدرهای ارز دیجیتال 

یکی از راه‌های تشخیص جعلی یا قانونی‌بودن یک پروژه ارز دیجیتال، بررسی گروه رسمی دیسکورد یا تلگرام آن است.

اگر متوجه شدید تیم پروژه تلاش دارد شک و تردید کاربران را برطرف کند و اعضای جامعه نیز در این گروه‌ها فعال هستند، پروژه مورد بررسی شما می‌تواند قابل‌تأمل باشد.

علاوه بر این، چند روز فعالیت در این گروه‌ها می‌تواند نمایی کلی از احساسات کاربران در خصوص پروژه موردنظر در اختیار شما قرار دهد. همچنین، می‌توانید با چند روز فعالیت در این گروه‌ها، با اعضای جامعه در تعامل باشید و تمامی تردیدهایی را که ممکن است در خصوص پلتفرم موردنظر داشته باشید، برطرف کنید.  

5. معیارهای درون‌زنجیره‌ای و ابزارهای تحلیلی 

statistics

پیش از اینکه پول خود را روی یک پروژه‌ سرمایه‌گذاری کنید، باید بررسی کنید که داده‌ها و آمارهای تحلیلی در خصوص این پروژه چه می‌گویند.

برای این کار می‌توانید از وب‌سایت‌های پولی مانند «اینتودبلاک» (IntoTheBlock) و «گلس نود» (Glassnode) استفاده کنید. این وب‌سایت‌ها اطلاعات آماری مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید به معیارهای عملکرد پروژه‌ها نگاه دقیق‌تری داشته باشید.

با گلس نود می‌توانید پروژه‌ها را براساس داده‌های آماری مختلفی همچون آدرس‌های جدید شبکه، فعالیت فروش ماینرها، درصد سود بیت‌کوین و برخی دیگر از داده‌ها بررسی کنید. وب‌سایت اینتودبلاک نیز تحلیل جامعی از بلاک‌چین پروژه، پیش‌بینی قیمت به‌وسیله هوش مصنوعی، مقایسه احساسات بازار و سایر موارد ارائه می‌کند.

علاوه بر این، وب‌سایت‌هایی مانند «کوین مارکت کپ» و «کوین گکو» (CoinGecko) نمایی کلی از ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند. اطلاعاتی، همچون نمودار قیمت، ارزش بازار، رتبه، کمترین و بیشترین قیمت تاریخی، بازگشت سرمایه و سایر جزئیات برای تمامی ارزهای دیجیتال در این وب‌سایت‌ها قابل‌دسترسی است.

تحقیقات خود را بهتر از سایر تریدرهای ارز دیجیتال انجام دهید. 

research
حرفه‌ای تحقیق کنید!

اگر تحقیق خود را به‌درستی انجام دهید و پروژه‌ای آینده‌دار پیدا کنید، می‌توانید سود خوبی کسب کنید. در مقابل، اگر نتوانید در تحقیقات خود، کاستی‌های پروژه‌های مختلف را شناسایی کنید، ممکن است متحمل ضرر و خسارت هنگفتی شوید.

به‌طور کلی، این مسئله که آیا سرمایه‌گذاری شما روی ارزهای دیجیتال برای شما سود به همراه خواهد داشت یا حساب بانکی شما را خالی خواهد کرد، تا حد زیادی به کیفیت تحقیقی که انجام می‌دهید بستگی دارد.

1. موضع هر پروژه را درک کنید. 

هر پروژه ارز دیجیتال فقط به‌اندازه مشکلی که در دنیای واقع حل می‌کند، ارزش دارد. به زبان ساده، باید به دنبال پروژه‌هایی باشید که کاربردهایی مهم در دنیای واقعی دارند.

برای درک پویایی هر پروژه، باید ابتدا وایت پیپر (whitepaper) پروژه را بخوانید. خواندن وایت پیپر به شما دیدگاهی عمیق و کامل در خصوص پلتفرم ارز دیجیتال مورد نظر ارائه می‌کند. وایت پیپر می‌تواند پاسخ پرسش‌هایی همچون این موارد را برای شما روشن کند:

  • مشکلی که این پروژه سعی در حل آن دارد، چیست؟
  • تیم پروژه چگونه قرار است این مشکل را حل کند؟
  • آیا این ایده به‌اندازه‌ای ارزش دارد که پول خود را صرف آن کنید؟
  • نقشه مسیر پروژه چیست؟

پاسخ به تمام این موارد و بسیاری دیگر از مباحث کلیدی هر پروژه را در وایت پیپر آن خواهید یافت. نمی‌توان انکار کرد که وایت پیپرها ماهیتاً فنی هستند. اگرچه درک برخی از مباحث فنی دشوار است، اما اغلب با خواندن وایت پیپر می‌توان نمایی کلی از ماهیت پروژه دریافت کرد.

2. بنیان‌گذاران، شرکا و مشاوران پروژه چه افرادی هستند؟ 

هر چقدر پروژه‌ای خوب باشد، اگر یک تیم از متخصصان و مشاوران حرفه‌ای از آن پشتیبانی نکنند، احتمال موفقیت پروژه کم است. همچنین، اگر شرکت مربوطه با رهبران صنعت کریپتو همکاری دارد، کارایی پروژه بیشتر خواهد بود.

بنابراین، پیش از سرمایه‌گذاری روی هر پروژه ارز دیجیتال، حتماً سابقه تیم و شرکای پروژه موردنظر را بررسی کنید. به‌ این منظور، به توییتر یا لینکداین پروژه سر بزنید و پروفایل و سابقه اعضای تیم توسعه آن را ارزیابی کنید. علاوه بر این، مقالاتی که این پروژه در وب‌سایت مدیوم منتشر کرده است می‌تواند همکاران و حامیان پروژه را به شما معرفی کند.

3. نقشه مسیر پروژه چگونه تنظیم شده است؟

اگر وعده‌ها و  پروژه بیش‌ازحد خوب به نظر می‌رسند و اگر نقشه مسیر مشخصی برای رسیدن به آنها تعیین نشده باشد، احتمالاً باید از این پروژه دوری کنید!

یک پروژه بلاک‌چینی قانونی باید نقشه مسیری روشن و مختصر برای مراحل مختلف پیشرفت خود داشته باشد. وب‌سایت این پروژه باید به‌روشنی نمایان‌گر پیشرفت آن باشد و نقاط عطف آتی پروژه را در جدول زمانی نقشه مسیر مشخص کند.

اساساً، نقشه مسیر پروژه باید به‌روزرسانی‌شده باشد و ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی‌ها، نقاط عطف و مراحل کلیدی و همچنین جزئیات مربوط به توسعه پروتکل پروژه را توضیح دهد.

4. پروژه‌های ارز دیجیتال را از طریق فعالیت توسعه‌دهندگان گیت‌هاب رصد کنید.

هیچ‌ فردی مایل به سرمایه‌گذاری روی یک پروژه راکد نیست. اما از کجا می‌توان از فعالیت و توسعه پروژه مطمئن شد؟

برای این منظور، باید صفحه گیت‌هاب پروژه را بررسی کنید. در این صفحه، می‌توانید از فعالیت‌ توسعه‌دهندگان، همچون رفع باگ‌ها و افزودن موارد جدید به پروژه، روی پلتفرم این پروژه آگاه شوید.

اگر این پروژه به‌‌صورت فعال در حال بهبود پروتکل و رفع باگ‌های خود (اگر باگی وجود دارد) باشد، می‌توان امیدوار بود که پروژه در حال رشد و رونق‌گرفتن است. بنابراین، توصیه می‌شود که پیش از سرمایه‌گذاری روی هر پروژه مرتبط با بلاک‌چینی، صفحه گیت‌هاب آن را بررسی کنید. همچنین، اگر پیش از این روی برخی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اید، برای نظارت بر سلامت پورتفوی خود، حتماً سری به صفحه گیت‌هاب پروژه‌ بزنید.

5. اقتصاد و نحوه توزیع توکن (توکنامیکس)

توکنامیکس (tokenomics) را که ترکیبی از واژه «توکن» (token) و «اقتصاد» (economics) است، می‌توان در قالبی ساده، مطالعه پویایی اقتصادی یک دارایی دیجیتال تعریف کرد. درواقع، توکنامیکس علم اقتصاد و نحوه توزیع توکن در پروژه مبتنی بر بلاک‌چین است که می‌تواند پتانسیل واقعی یک دارایی ویژه را برجسته کند.

tokenomics

توکنامیکس (tokenomics) به بررسی موارد زیر می‌پردازد:

  • توزیع توکن: نحوه توزیع توکن بررسی می‌کند که آیا توکن متمرکز است (یعنی اکثر توکن‌ها در دست تیم یا شرکت تولیدکننده است) یا شیوه توزیع توکن از استانداردی عادلانه‌تر تبعیت می‌کند. علاوه بر این، باید توجه کنید که آیا دارایی دیجیتال عرضه‌ای محدود دارد یا خیر؟
  • کارایی: آیا توکن کاربرد ویژه‌ای دارد؟ به‌عنوان مثال، آیا از این توکن برای پرداخت هزینه سرویس‌های مختلف روی پلتفرم بومی توکن استفاده می‌شود؟ آیا می‌توان از آن برای شرکت در حاکمیت پروتکل استفاده کرد؟ آیا توکن پاداش خاصی بین کاربران توزیع می‌کند؟
  • کنترل تورم: برای مقابله با تورم توکن، بسیاری از پروژه‌ها برنامه‌ای برای بازخرید و سوزاندن توکن دارند تا میزان عرضه در گردش محدود شود. این امر در طولانی‌مدت باعث افزایش قیمت توکن می‌شود. علاوه بر این، تقریباً تمام دارایی‌های دیجیتال عرضه‌ای محدود و قابل‌پیش‌بینی دارند. روی کاغذ، اگر تقاضا افزایش یابد، عرضه محدود باعث افزایش قابل‌توجه ارزش توکن خواهد شد. به‌عنوان مثال، بیت‌کوین عرضه‌ای محدود تا سقف 21 میلیون واحد کوین دارد. با افزایش تقاضا برای بیت‌کوین، تنها ارزش آن رشد خواهد کرد.

سخن پایانی

صنعت بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال با سرعتی شگفت‌انگیز در حال رشد در سرتاسر جهان است.

هرروز، اخبار جدیدی مبنی بر به‌روزرسانی پروژه‌های مختلف بلاک‌چینی و نوآوری‌های بدیع منتشر می‌شود. برای همراه‌شدن با چنین حجم گسترده‌ای از داده، باید منابع معتبر رسانه‌ای را دنبال کنید.

همچنین، همانطور که همه ما می‌دانیم، هر چیزی فقط به‌شرطی که مردم آن را ارزشمند بدانند، ارزش پیدا می‌کند. بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای ارزیابی احساسات بازار و تصمیم‌گیری آگاهانه برای سرمایه‌گذاری، باید گروه‌های ارز دیجیتال توییتر، ردیت و دیسکورد را زیر نظر داشته باشید.

به‌طور کلی، برای هر سرمایه‌گذاری، پیش از ورود سرمایه‌ای کلان به پروژه، باید تحلیلی کامل و جامع انجام دهید. با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال به‌شدت غیرقابل‌پیش‌بینی است، تحلیل صحیح و کامل بسیار حائز اهمیت است. وایت پیپر پروژه را بخوانید، اعضای تیم پشتیبان پروژه را چک کنید. نقشه مسیر پروژه را ارزیابی کنید. احساسات عمومی در مورد پروژه را بسنجید و پیش از اتخاذ تصمیم برای سرمایه‌گذاری، آگاهی کامل از داده‌های توکنامیکس (اقتصاد مربوط به نحوه توزیع توکن) به دست آورید.

همچنین در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاریِ صِرف با کسب حداکثر بازده فرق دارد. اگر فقط دارایی‌های دیجیتال خود را وارد کیف پول‌تان کنید و صبر کنید تا قیمت آنها افزایش یابد، احتمالاً به سود چندانی دست نخواهید یافت. در مقابل، بهتر است دارایی‌های خود را در حساب‌هایی با بهره بالا سپرده‌گذاری کنید.

در پایان، برای به‌ حداکثررساندن سود سرمایه‌گذاری سه روش وجود دارد:

  • در مورد به‌روزرسانی‌ها اطلاعات کامل و جامع داشته باشید.
  • تحقیقات خود را کامل، دقیق و صحیح انجام دهید.
  • از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال خود درآمد منفعل کسب کنید. (در اکوسیستم DEFI)
آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

اصول و مقدمات ترید

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx