همه چیز درباره Woo Network و توکن بومی آن

شبکه وو

نقدینگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که قبل از انتخاب سرمایه‌گذاری موردنظرتان باید به آن توجه کنید.

woo network شبکه‌ای است که نقدینگی عمیق و کارمزد کم یا حتی صفر را برای کاربران فراهم می‌کند.

فرقی نمی‌کند بخواهید برای کوتاه‌مدت سراغ یک سرمایه‌گذاری بروید یا قصد‌تان از خرید، نگه‌داری طولانی‌مدت دارایی‌‌ها باشد. هر زمانی که برای تعیین استراتژی سرمایه‌‌گذاری خود در نظر گرفته باشید، نقدشوندگی آن سرمایه بسیار مهم است.

عناوین مطلب:

این موضوع در دنیای ارزهای دیجیتال هم اهمیت زیادی دارد که نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

بیشتر بخوانید: میزان نقدشوندگی ارز دیجیتال چقدر است (حجم لیکوئیدیتی در کریپتو)

Woo network، معامله‌گران، صرافی‌‌ها، موسسات و پلتفرم‌های Defi را به نقدینگی بیشتر و باکیفیت‌تری می‌رساند.

اگر شما هم قصد دارید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، اما هنوز پاسخی برای سوال‌های خود درباره نقدینگی ارزهای دیجیتال این بازار ندارید، خواندن این مطلب کمک می‌کند تا مسیر انتخاب برایتان روشن‌تر شود.

برای آشنایی بیشتر با شبکه وو، ارز woo و نقشه راه و آینده این پروژه تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

شبکه وو (Woo Network) چیست؟

woo network یک شبکه نقدینگی عمیق است که در آن تریدرها، صرافی‌ها، موسسات و پلتفرم‌های DeFi می‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

بیشتر بخوانید: استخر نقدینگی در دیفای چیست؟

تاریخچه و تیم توسعه‌دهنده woo network

تیمی قدرتمند و فعال به نام کرونوس ریسرچ (Kronos Research) پشت پروژه وو نتورک است.

این تیم تجربه قابل‌توجهی در زمینه معاملات الگوریتمی دارند و توانسته‌اند با به‌کارگیری تجربه خود در این زمینه، پروژه‌ای متفاوت و موفق به دنیای فناوری‌های بلاک‌چین معرفی کنند.

در این تیم نام جک تان و مارک پیمنتال دیده می‌شود. این دو نفر در سال 2018 توانستند در مدت‌زمان بسیار کوتاهی شرکت خود را به طرز شگفت‌انگیزی گسترش دهند.

جک تان سابقه ده سال کار در بانک‌‌های دویچه و BNP Paeibas را دارد. مارک پیمنتال هم بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته مهندسی کامپیوتر شروع به فعالیت در این حوزه کرد.

همچنین پیمنتال یکی از پیشگامان فناوری‌های غیرمتمرکز است. او کسی بود که وایت پیپر را برای عقد قرارداد‌های غیرمتمرکز در بستر بلاک‌چین طراحی و کدنویسی کرد و قدم بسیار مهمی در این حوزه برداشت.

همین تجربه و سابقه طولانی باعث شد تان و پیمنتال پروژه‌ای با نام وو نتورک را معرفی کنند که خیلی زود به یکی از مهم‌ترین‌های فناوری ارز دیجیتال در سال 2021 تبدیل شد.

این موضوع را می‌توان یکی از فاکتور‌های مهم درخشش woo network در آینده دانست.

woo network چه ایده‌هایی را عملی می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده تامین نقدینگی برای تازه‌واردهای بازار تبدیل به دغدغه شود، انحصار توسط صرافی‌های بزرگ بازار است.

تریدر‌های بزرگ و حرفه‌ای که روزانه مبالغ زیادی معامله می‌کنند نیز ترجیح می‌دهند فقط سراغ صرافی‌های بزرگ بروند تا کارمزد و قیمت مناسب‌تری برای خریدشان پرداخت کنند. 

woo نتوورک
Woo network خیلی زود به یکی از مهم‌ترین شبکه‌ها و ارزهای دیجیتال بلاک‌چین تبدیل شد.

این موضوع مهم‌ترین عامل برای ایجاد انحصار شده و شبکه وو تلاش می‌کند این انحصار را از میان بردارد. وو نتورک به کمک سرویس‌ها و شرکای مختلفی که دارد، نقدینگی عمیقی را ایجاد کرده و شرایط را برای دسترسی همه افراد به این نقدینگی فراهم می‌کند.

هم صرافی‌های متمرکز و هم پروژه‌های حوزه دیفای می‌توانند برای افزایش میزان نقدینگی خود از شبکه وو استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: منظور از تامین‌کننده نقدینگی چیست؟

وو نتورک در شبکه بلاک‌چین اتریوم و تحت استاندارد erc -20 ساخته شده است. توکن مربوط به این شبکه را در محصولات شبکه CeFi و DeFi می‌توان استفاده کرد. لازم به ذکر است که woo network خدماتش را در بعضی از شبکه‌ها محدود کرده است.

woo network چه سرویس‌هایی دارد؟

این شبکه در حال حاضر محصولات و خدمات متنوعی دارد که هرکدام از آنها برای بهبود امور مالی متمرکز و غیرمتمرکز ساخته شده‌اند.

woo network
کاربردی‌ترین سرویس‌های این شبکه، WOO X ،WOOTrade و WOOFi نام دارند.

سرویس woox

WOO X یک پلتفرم معاملاتی متمرکز است که با کارمزد صفر بیشترین نقدینگی و بهترین اجرا را برای تریدرهای حرفه‌ای و سازمانی ارائه می‌کند.

این پلتفرم ماژو‌ل‌های کاملا قابل تنظیمی دارد که برای سفارشی‌سازی فضای کار ترید طراحی شده‌اند. این ماژول‌ها توسط بازارسازان پیشرو در صنعت، استخرهای نقدینگی جهانی و استراتژی‌های معاملاتی مختلفی پشتیبانی می‌شود.

در این سیستم معامله‌گرانی که از API استفاده نمی‌کنند، با استفاده از روش سهام‌گذاری (استیکینگ) 1800 توکن woo و رسیدن به سطح 2، می‌توانند کارمزد Maker و Taker را صفر کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که درباره پلتفرم woox وجود دارد، نقدینگی عمیق آن در جفت‌های معاملاتی است. این نقدینگی عمیق کمک می‌کند که سفارش‌های بزرگ بدون اسلیپیج سنگین اجرا شوند.

معاملات بدون کارمزد همراه با صرفه‌جویی در هزینه‌‌ها از طریق اسلیپیج کم ایده‌آل‌ترین چیزی است که تریدر‌های حرفه‌ای برای انجام معاملات مکرر و کسب سود بیشتر دنبال آن هستند.

بیشتر بخوانید: کارمزد تراکنش بیت‌کوین را می‌توان به صفر رساند؟

علاوه بر این، در کنار نقدینگی ارگانیک تولید شده از جریان سفارش‌ها، نقدینگی عمیق woo X از استخر نقدینگی داخلی شبکه وو تامین می‌شود. این استخر ترکیبی از نقدینگی صرافی‌ها، بازارسازان بزرگ و موسسات تجاری شریک است که در شبکه WOO تجمیع شده است.

خوشبختانه WOOX علاوه بر این امکانات، ویژگی‌های قابل‌توجه دیگری هم دارد که باعث شده کار با آن برای تریدر‌ها آسوده شود. یکی از این ویژگی‌ها رابط گرافیکی قابل تنظیم آن است.

کاربران با استفاده از ابزارها و ویجت‌هایی که به‌راحتی حذف، تکرار یا جابه‌جا می‌شوند، می‌توانند داشبورد موردنیاز خود را بسازند. هر ارز دیجیتالی که در WOO X لیست می‌شود هیچ کارمزدی ندارد، اما لازم است چند ویژگی مهم داشته باشد.

این ویژگی شامل حجم مناسب، نقدینگی پایدار، موجود بودن در چند صرافی معتبر، و داشتن بازار آتی نقدی برای پوشش و کاهش ریسک است. 

همچنین این توکن باید از سوی سازمان‌ها، کاربران و شرکا متقاضیانی داشته باشد که خواستار ترید کردن آن باشند. زیرا آنها هستند که توکن را در پلتفرم وو معامله خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: توکن نقدینگی (LP Token) چیست و چه کاربردی دارد؟

سرویس wootrade

Wootrade دسترسی معامله‌گران را به نقدینگی شبکه وو آسان می‌کند.

این پلتفرم به کاربران و مشتریان کمک می‌کند. تریدر‌هایی که قصد انجام معاملات بزرگ با اسلیپیج کم را دارند باید سراغ صرافی‌های بزرگ بروند یا از بازار otc برای معاملات خود استفاده کنند.

این مهم‌ترین دلیلی است که باعث شده تا انحصار بازار برای چند صرافی بزرگ به وجود بیاید.

 در نتیجه این انحصار، یک چرخه معیوب متولد می‌شود که در آن نقدینگی از کاربران وصرافی‌های کوچک‌تر دور شده و فقط به صرافی‌های بزرگ و معامله‌گران کلان می‌رسد.

صرافی‌ها می‌توانند با ثبت درخواست در قسمت Wootrade این شبکه، از طریق API به شبکه WOO دسترسی پیدا کنند و بلافاصله عمق اوردر بوک خود را ارتقا دهند.

این روشی است که رقابتی سالم بین صرافی‌ها به وجود می‌آورد و نقدینگی را هم به صورت عادلانه‌ترین روش تقسیم می‌کند. با وجود این کار، صرافی‌ها به‌جای نگرانی در مورد نقدینگی، می‌توانند منابع خود را صرف امنیت، جذب مشتری، توسعه محصولات و خدمات نوآورانه کنند.

در نهایت این کار باعث ارزشمند شدن توکن WOO می‌شود، زیرا زمانی که یک صرافی وارد پلتفرم وو شود، باید کارمزد معاملات را بپردازد یا برای کاهش کارمزد، توکن وو را استیک کند.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

سرویس wooFi

WOOFi مجموعه‌ای از محصولات دیفای است که مهم‌ترین هدف آن گسترش نقدینگی Woo Network در حوزه دیفای است.

این سرویس یک پروتکل متن‌باز است و به‌منظور تقویت اجرای معاملات و بازدهی سرمایه در دیفای ساخته شده است.

صرافی‌های غیرمتمرکز در سال 2020 مورد توجه زیادی قرار گرفتند. اکثر این بازارها از بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کنند. در دکس‌ها معمولا کارمزد 0.3 درصدی از هر تراکنش دریافت می‌شود و این کارمزد به تأمین‌کنندگان نقدینگی می‌رسد.

این مبلغ در کنار کارمزد شبکه که باید برای انجام تراکنش پرداخت شود و نسبت به کارمزد صرافی‌های متمرکز که حدود 0.1% است، رقم زیادی است. بااین‌حال انتظاری که از آینده این سرویس داریم کاهش کارمزد و رقابت نزدیک دکس‌ها از نظر حجم معاملات، نقدینگی و هزینه تراکنش با صرافی‌های متمرکز است.

پلتفرم woo network چگونه کارمزد معاملات را صفر می‌کند؟

در دنیای تجارت سنتی هم کارگزاری‌هایی مثل WeiBull و همچنین Robin Hood را می‌توان پیدا کرد که کارمزد معاملات آنها به صفر می‌رسد اما در دنیای تجارت دیجیتال، تا امروز پلتفرم وو پیشتاز این موضوع بوده است.

در پلتفرم وو نتورک معاملات به صورتی بهینه‌سازی شده‌‌اند که هزینه‌های معاملات حدودا صفر شود. به طور معمول صرافی‌هایی که هزینه‌ای برای انجام معاملات خود از کاربر دریافت نمی‌کنند، گزینه‌ای محبوب‌تر و پرتقاضا‌تر هستند.

همین استقبال و حجم معاملات باعث می‌شود پشتوانه بسیار خوبی برای جذب تاجران و سرمایه‌گذاران بزرگ باشد.

بیشتر بخوانید: کارمزد معاملات و تراکنش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های معتبر

صفر شدن معاملات چه سودی برای سرمایه‌گذاران دارد؟

افزایش میزان تراکنش‌ها، باعث افزایش میزان تخفیف می‌شود. در نتیجه این اتفاق، افراد حاضر به پرداخت مبالغ بیشتر برای توکن هستند.

علاوه بر این، افزایش هرچه بیشتر نقدینگی باعث می‌شود که مشتریان و همچنین تریدرهای بیشتری به پروژه جذب شده و در نتیجه ارزش پروژه بالاتر رود.

ارز دیجیتال woo چیست؟

ارز دیجیتال WOO، توکن حاکمیتی و کاربردی شبکه است که قابلیت‌های زیادی برای استفاده در این شبکه دارد.

این توکن در ابتدا روی شبکه اتریوم ERC-20 بود اما در حال حاضر با استفاده از بریج‌ها روی زنجیره‌های مختلفی قابل‌دسترسی است.

توکن woo
ارز دیجیتال WOO، توکن حاکمیتی و کاربردی شبکه است.

 هر کاربر به‌اندازه میزان و مدت‌زمانی که توکن وو را استیک کرده باشد می‌تواند حق رأی در شبکه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بیشترین سود استیکینگ مربوط به کدام ارزهای دیجیتال است؟

رأی‌گیری برای تصمیم‌گیری درباره پیشنهاد‌هایی است که در بخش‌های مختلف مثل ساختار حاکمیت، لیست شدن، مکانیسم‌های اشتراک درآمد، و مکانیسم‌های سپرده‌گذاری استفاده می‌شوند.

کاربردهای فعلی ارز دیجیتال وو را هم می‌توان در بخش‌های زیر خلاصه کرد:

  • دریافت سود: بخشی از توکن‌های دریافت شده از سرمایه‌گذاری‌های اولیه پروژه، WOO Ventures بین سپرده‌گذاران توکن وو در woo X توزیع می‌شود. سپرده‌گذاران می‌تواند از این طریق و با خرید و سپرد‌ه‌گذاری توکن وو، سود دریافت کنند. همچنین توکن‌های وو روی WOOFi استیک می‌شود و قابلیت دریافت سود از کارمزد معاملات را دارد.
  • سپرده‌گذاری: توکن‌های woo را می‌توان استیک یا نگه‌داری کرد. با استیک کردن این توکن‌ها کارمزد معاملات در woo X صفر و تخفیف‌های رفرال هم بیشتر می‌شود.
  • تامین نقدینگی و کشت سود: توکن وو در دکس‌های مطرحی مثل بنکور، یونی‌سوآپ، پنکیک سوآپ، کوییک سوآپ و… برای ییلد فارمینگ و کسب درآمد استفاده می‌شود.
  • سیستم وام‌دهی: توکن وو وثیقه‌ای برای سیستم وام‌دهی در سوشی کشی (Sushi Kashi) و راری کپیتال (Rari Capital) است.

بیشتر بخوانید: وام‌گیری و وام‌دهی در دیفای

تعداد نهایی توکن‌های وو 3,000,000,000 واحد است. در حال حاضر هر ماه 500% از درآمد حاصل از خدمات پلتفرم WOOTrade برای خرید و سوزاندن توکن‌های وو استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید« توکن سوزی یا سوزاندن توکن (Token Burning) چیست؟

جزئیات این عملکرد هم دهم هر ماه میلادی در شبکه‌های اجتماعی پلتفرم مثل توییتر و مدیوم اطلاع‌رسانی می‌شوند. نحوه توزیع توکن‌ها به صورت زیر است:

  • 10% برای فروش عمومی و خصوصی
  • 10% برای فروش به سرمایه‌گذارهای دوره‌ای
  • 20% برای اعضای تیم
  • 5% برای مشاوران
  • 50% برای حمایت از اکوسیستم WOO
  • 5% برای مدیریت نقدینگی

ارز دیجیتال شبکه وو موفق شد در مدت کوتاهی جایگاه قابل‌توجهی بین ارزهای ترند Coinmarketcap کسب کند و تا به امروز حجم معاملات قابل‌توجهی داشته است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال woo network

به‌طورکلی ارز دیجیتال وو نتورک قابلیت‌های زیادی دارد که باعث شده این شبکه و توکن حاکمیتی آن در کوتاه‌مدت موردتوجه قرار بگیرد. از جمله مهم‌ترین این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

  • پلتفرم و ارز دیجیتال وو نتورک با هدف جمع‌آوری توکن وو برای کاربران و به‌منظور کم‌کردن یا صفر کردن هزینه‌های معاملات در سیستم‌های معاملاتی متولد شد.
  • توکن وو وثیقه‌ای باارزش در سیستم وو ترید این شبکه است و کاربران با استفاده از آن می‌توانند در معاملات فیوچرز و اهرم دار شرکت کنند.
  • کاربران برای پرداخت هزینه‌های محصولات دارایی و سرمایه Kronos Research می‌توانند از توکن woo استفاده کنند و از تخفیف‌های خوبی استفاده کنند.
  • توکن وو یک توکن حاکمیتی است که برای دارندگان خود امکان شرکت در نظرسنجی و تصمیم‌گیری در رابطه با آینده این پلتفرم و تصمیم‌گیری‌های مهم را می‌دهد.
  • این ارز دیجیتال بر بستر بلاک‌چین اتریوم بنا شده است، اما اکنون قابلیت استفاده روی بلاک‌چین‌های دیگر را دارد و همین موضوع باعث شده تا صرافی‌های زیادی از آن استقبال کنند.
  • اهدا توکن بر مبنای شایسته‌سالاری است و توکن‌ها برای مدیریان و عاملان فروشی که در شبکه فعال هستند به‌عنوان جایزه پرداخت می‌شود.
کاربرد توکن وو
مقداری از توکن‌های Woo برای مدیران و عاملان فروشی که در شبکه فعال هستند به‌عنوان پاداش پرداخت می‌شود.

سرمایه‌گذاران و شرکا شبکه وو

در بین سرمایه‌گذاران و شرکا وو، نام‌های آشنایی دیده می‌شود. شرکت‌هایی مثل Three Arrows Capital، Fenbushi Capital، ViaBTC Capital، Gate Ventures و Crypto.com Capital شناخته‌شده‌ترین شرکای پروژه وو نتورک هستند.

در کنار این اسامی، بایننس لبز هم به تازگی مبلغ 12 میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است. در مجموع طی 7 مرحله و نزدیک به 52 میلیون دلار در پروژه woo network سرمایه‌گذاری شده است.

نقدینگی لازم در این شبکه هم با همکاری موسسه‌های Kronos Research، DeFi Capital و Oneboat Capital، صرافی‌های گیت، HOO و MEXC، صرافی‌های غیرمتمرکز Dodo و 1Inch تامین می‌شود.

نقشه راه woo network

woo network رودمپ جامع و دقیقی ارائه نکرده است.

این پروژه در کانال مدیوم خودش گزارش‌های ماهیانه‌ای ارائه می‌کند و در تلاش است تا اعتماد و اطمینان کاربرانش را با شفاف‌سازی‌هایی که انجام می‌دهد، همچنان نگه دارد.

طبق آنچه از صفحه اصلی سایت می‌توان استنباط کرد، سوشال تریدینگ (الگوبرداری از معامله‌گران موفق) و معاملات فیوچرز از برنامه‌های آینده پروژه وو است.

بهترین صرافی برای خرید توکن وو

اگر تصمیم به خرید و فروش توکن woo network را دارید می‌توانید سراغ صرافی‌های معتبری که این توکن را در لیست خود پشتیبانی می‌کنند بروید.

برخی از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های این توکن موارد زیر است:

  • Hoo.com
  • MEXC
  • Huobi Global
  • Uniswap
  • Bilaxy
  • Bitmart
  • Kucoin
  • Polonix
  • DODO

کیف پول مناسب وو نتورک

توکن وو را روی بلاک‌چین‌های مختلفی از جمله اتریوم، بایننس اسمارت چین، پالیگان، سولانا و … وجود دارد.

این ویژگی می‌تواند دست کاربران را برای استفاده از کیف پول موردنظر خود باز کند. هر کیف پولی که قابلیت پشتیبانی از این بلاک‌چین‌ها را دارد برای وو نتورک هم مناسب است.

به‌طورکلی معروف‌ترین کیف پول‌های woo network، متامسک، تراست والت و اتمیک والت است.  

جمع‌بندی

اکنون که با توکن و شبکه وو آشنا شدید در مقام جمع‌بندی می‌توانیم نگاهی مختصر به آینده این توکن و پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال وو داشته باشیم.

این شبکه از جمله ارزهای دیجیتالی است که به معامله‌گرانی که قصد ریسک‌پذیری دارند توصیه می‌شود. البته بهترین پیشنهاد برای شروع مبالغ بسیار کم و دید بلندمدت است.

برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال لازم است فاکتور‌های متعددی مثل نقشه راه، اهداف تعیین شده، میزان تلاش و حرکت به سمت اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده هم در نظر گرفته شود.

باتوجه‌به اطلاعاتی که از woo network در دسترس است، می‌توان آینده‌ای موفق‌تر و سودآور‌تر برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی کرد. البته همچنان همه این‌‌ها پیش‌بینی و اطلاعاتی است که در این لحظه می‌توان انتظار داشت؛ در حالی که که آینده ارزهای دیجیتال ممکن است با هر اتفاقی جهشی روبه‌رشد یا عقب‌گردی غیرقابل‌انتظار داشته باشد.

همین ماهیت پویا و زنده بازار ارزهای دیجیتال است که آن را جذاب کرده است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx