بهترین برنامه ارز دیجیتال برای کاربری‌های مختلف

برنامه ارز دیجیتال

دنیای کریپتو کارنسی و ارزهای دیجیتال دائما در حال تکامل و پیشرفت است. در این بین برای جا نماندن از سرعت بالای پیشرفت بلاک‌چین، داشتن یک برنامه ارز دیجیتال می‌تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

واقعیت غیرقابل انکار این است که ارزهای دیجیتال رفته رفته کاربران بیشتری بدست می‌آورند و افراد زیادی در حوزه‌های مختلف مانند استخراج ارز، تریدینگ، سرمایه‌گذاری، استیک و … در این حوزه وارد می‌شوند.

در بسیاری از این حوزه‌ها، داشتن برنامه ارز دیجیتال به کاربران کمک می‌کند تا علاوه‌بر آگاهی از آخرین اخبار روز، روش‌های جدیدی برای کسب درآمد کشف کنند.

عناوین مطلب:

برای مثال،‌ترید کردن علاوه بر نیاز به دانش بالا و تجربه، نیاز به ابزارهایی دارد. برای ترید و معامله‌گری (نوسان‌گیری یا معاملات بلندمدت‌تر) می‌توانید از اپلیکیشن صرافی‌هایی مانند سایت نوبیتکس و یا صرافی خارجی کوینکس استفاده کنید.

اما در دنیای کریپتو، ابزارهای کاربردی فقط به صرافی‌های ارز دیجیتال محدود نمی‌شوند و ما برای آگاهی از اتفاقاتی که در این حوزه در جریان است، از انواع اپلیکیشن ارز دیجیتال استفاده کنیم.

بهترین برنامه ارز دیجیتال چیست؟

قبل از پرداختن به لیست بلند بالای لیست انواع برنامه ارز دیجیتال رایگان و پولی، باید از خود سوال کنیم به چه ابزارهایی نیاز داریم؟ آیا دانلود برنامه ارز دیجیتال در همه زمینه‌ها ضروری است؟ 

حقیقت این است که برنامه های ارز دیجیتال زیادی وجود دارند که داشتن همه آن‌ها نه تنها کمکی به شما نمی‌کند بلکه ذهن شما با انبوهی از داده‌ها مواجه خواهد شد که تحلیل وضعیت بازار را مشکل خواهد کرد.

به همین دلیل نصب برنامه ارز دیجیتال نیازمند تحقیق اولیه و بررسی نیاز‌های‌ ضروری است. 

داشتن بهترین برنامه خرید و فروش ارز دیجیتال می‌تواند ابزار ضروری باشد اما در کنار آن برنامه تحلیل ارز دیجیتال برای بررسی وضعیت بازار ضروری است.

در ادامه این مقاله ما به بررسی انواع ابزارهای رایج در دنیای ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت:

1. بهترین برنامه‌های چارت ارز دیجیتال

به عنوان یک کاربر ارز دیجیتال، محال است بدون استفاده از برنامه چارت ارز دیجیتال در این حوزه زندگی کنیم. در بین معتبرترین برنامه ارز دیجیتال گزینه‌های مناسبی برای تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال وجود دارد.

البته در برخی از برنامه تریدر ارز دیجیتال شما به چارت ارز دیجیتال نیز دسترسی دارید اما ما در اینجا در مورد بهترین ابزار چارت ارز دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

این ابزار به شما کمک می‌کنند تا به راحتی به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و بازار کریپتو بپردازید. برخی از آن‌ها قابلیت‌های بیشتری نسبت به سایرین دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

نام ابزار
نسخه موبایل
حالت سرویس
وضعیت تحریم
Trading View
دارد
رایگان
نیست
Bitcoin Checker
فقط موبایل
رایگان
نیست
CoinGecko
دارد
رایگان
نیست
Simple Crypto Widget
دارد
رایگان
نیست
GoCharting
دارد
رایگان
نیست

ابزار Trading View

تریدینگ‌ویو (TradingView) در زمینه چارت‌های رمزارزی رهبر بازار است و به دلیل پلتفرم جامع و کاربرپسند خود، یکی از بهترین ابزارهای چارت رمزارزی برای هر دو معامله‌گر و سرمایه‌گذار می‌باشد.

تریدینگ‌ویو (TradingView) ابزارها و ویژگی‌های گسترده‌ای را برای تجزیه و تحلیل بازارها و پیگیری حرکت قیمت ارائه می‌دهد. قابلیت‌های این پلتفرم آن‌چنان زیاد است که ما نمی‌توانیم همه آن را در اینجا لیست کنیم.

تریدینگ ویو در قالب برنامه ارز دیجیتال اندروید و Ios ارائه شده است که شما می‌توانید با دریافت آن از فروشگاه‌های معتبر، از ابزار آن برای تحلیل تکنیکال کریپتو استفاده کنید.

 این پلتفرم به کاربران داده‌های در لحظه آنلاین در مورد بسیاری از بازارها را ارائه می‌دهد، که همگی قابل تنظیم هستند و شما می‌توانید آن‌ها را برای استفاده در آینده ذخیره کنید.

یکی از ویژگی‌های برجسته تریدینگ‌ویو (TradingView)، جامعه کاربران آن است.

کاربران می‌توانند ایده‌های معاملاتی را با هم تبادل کنند، به یکدیگر کمک آموزشی بدهند، اسکریپت‌ها را به اشتراک بگذارند تا اندیکاتورها و استراتژی‌های معاملاتی سفارشی ایجاد کنند و پخش زنده از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: آموزش تریدینگ ویو

ویژگی های کلیدی شامل:

  • کاملا رایگان است و از آن‌جایی که برای آی‌پی ایران تحریم نیست، به عنوان بهترین برنامه ارز دیجیتال ایرانی شناخته می‌شود.
  • ارائه برنامه ارز دیجیتال اندروید
  • پوشش بازارهای رمزارز، سهام، فارکس، شاخص ها، فیوجرز و اوراق
  • پوشش بیش از 30 صرافی و کارگزاری مختلف

اپلیکیشن Bitcoin Checker

برنامه ارز دیجیتال

Bitcoin Checker در این میان، ساده‌ترین برنامه ارز دیجیتال اندروید قابل استفاده بر روی همه موبایل‌های همراه است.

با این حال یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ارز دیجیتال نیز به شمار می‌رود. در این اپلیکیشن قیمت اکثر ارزهای دیجیتال با یک رابط کاربردی ساده و مناسب به شما نمایش داده می‌شود.

سادگی این اپلیکیشن از این نظر مناسب است که شخص در میان بمباران حجم زیاد اطلاعات، درگیر ظاهر و گرافیک اضافی رابط کاربری نخواهید شد و به راحتی به هدف خود (که مشاهده قیمت است) خواهید رسید.

چه بخواهید اطلاعات بیت‌کوین را چک کنید و چه دوج‌کوین و چه سایر آلتکوین‌ها، این برنامه چارت ارز دیجیتال کاملا رایگان است و می‌تواند یکی از گزینه‌های مطلوب باشد.

همچنین بخوانید:

اگر به دنبال یک برنامه ارز دیجیتال رایگان و ساده برای بررسی لحظه‌ای قیمت‌های بازار ارز دیجیتال هستید، مسلما این اپ می‌تواند به شما کمک کند.

لینک اپلیکیشن Bitcoin Checker در گوگل پلی

اپلیکیشن CoinGecko

image 1

سایت مشهور CoinGecko.com در میان کاربران ارز دیجیتال از شهرت زیادی برخوردار است. خبر خوب این که این وبسایت کاربردی یک اپلیکیشن ارز دیجیتال برای ارائه خدمات دارد.

این اپ یکی دیگر از برنامه ارزهای دیجیتال نمایش دهنده قیمت و اطلاعات ارزهای دیجیتال است که معمولا هر ارز دیجیتال جدیدی وارد بازار می‌شود آن را پشتیبانی می‌کند.

این اپلیکیشن نیز با بیش از 1 میلیون نصب، رتبه خوبی در گوگل پلی کسب کرده و اطلاعاتی مانند تاریخچه قیمت را نمایش می‌دهد. همچنین امکان تنظیم نوتیفیکیشن نیز در این اپلیکیشن وجود دارد، به این ترتیب می‌توانید از رشد و افت قیمت‌ها با نوتفیکیشن اطلاع یابید.

برای این که کاربرد این اپلیکیشن را بهتر درک کنید، آن را مانند وبسایت CoinmarketCap در نظر بگیرید. CoinGecko در میان بهترین اپلیکیشن ارز دیجیتال در ایران قرار دارد که می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید.

لینک اپلیکیشن CoinGecko در گوگل پلی

بیشتر بخوانید: کوین گکو چیست

ویجت Simple Crypto Widget

image 2

در میان برنامه های ارز دیجیتال خارجی نمونه‌هایی وجود دارند که بصورت ویجت نمایش داده می‌شود. با این حال قابلیت نمایش قیمت رمزارزها را بصورت ویجت روی صفحه نمایش موبایل شما فراهم می‌کند. 

از جمله کوین‌های موجود در این برنامه ارز دیجیتال اندروید عبارت‌اند از:

  • بیت‌کوین
  • اتریوم
  • کاردانو
  • ریپل
  • دوج‌کوین
  • سولانا
  • شیبا
  • پولکادات
  • مونرو
  • استلار
  • ترون
  • و …

قیمت‌های نمایش داده شده در این اپلیکیشن از 80 صرافی مختلف جمع‌آوری می‌شود.

همچنین بخوانید: ترون چیست

اگر قصد دارید قیمت ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای در صفحه موبایل خود داشته باشید مسلما این ویجت جزو بهترین اپلیکیش ارز دیجیتال اندروید محسوب می‌شود.

لینک اپلیکیشن ویجت Simple Crypto Widget در گوگل پلی

ابزار GoCharting

GoCharting یک ابزار قدرتمند نموداری چند دارایی برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است که برای چندین بازار از جمله بازار کریپتو، بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد.

image 8

اگرچه نمودارهای کریپتو آن‌ها در سراسر جهان قابل استفاده هستند، اما GoCharting تمرکز خاصی بر بازارهای آمریکا و هند دارد و برای کاربرانی که در بازارهای سنتی مانند فارکس، سهام و غیره معامله می‌کنند، امکانات پریمیوم زیادی ارائه می‌دهد.

این برنامه ارز دیجیتال همچنین یک آکادمی قدرتمند دارد که برای کمک به تازه‌واردان در حوزه چارت کریپتو محتوای مفیدی آماده کرده است. 

در آکادمی برنامه چارت ارز دیجیتال GoCharting کاربران می‌توانند از همه ابزارهای مفید این پلتفرم آگاه شوند. همچنین، این پلتفرم با ارائه معاملات کاغذی به کاربران کمک می‌کند تا قبل از ورود به بازار، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود را تست کنند.

اما GoCharting تنها برای تازه‌واردان نیست؛ سرمایه‌گذاران با تجربه هم از Options Desk لذت خواهند برد.

این قابلیت یک ابزار قدرتمند است که به معامله‌گران اختیار کمک می‌کند تا استراتژی‌های خود را ساخته، تست کنند و اجرا کنند.

مراجعه به سایت GoCharting

2. ابزارهای تحلیل درون زنجیره‌ای (On-Chain)

تحلیل درون زنجیره‌ای (On-Chain) یک روش برای ارزیابی داده‌های ذخیره شده در شبکه بلاک‌چین است.

هدف این نوع تحلیل، به دست آوردن درک عمیق‌تری از رفتار و عملکرد ارزهای دیجیتال و میزان فعالیت آن‌ها است، با بررسی جنبه‌های مختلف فعالیت بلاک‌چین، مانند حجم تراکنش‌ها، فعالیت شبکه، توزیع توکن‌ها و بسیاری فاکتور‌های دیگر می‌توانیم به پیش‌بینی قیمت یک ارز بپردازیم.

با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلف، مانند تجسم داده، تحلیل آماری و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، تحلیل درون زنجیره‌ می‌تواند به کشف روندها، الگوها و روابط داده‌ها بپردازد.

از این داده‌ها می‌توان برای تصمیم گیری در سرمایه گذاری در بازارهای کریپتو استفاده کرد.

البته استفاده از تحلیل درون زنجیره در برنامه ارز دیجیتال با اهداف متفاوتی انجام می‌شود. برای نمونه، با بررسی داده‌های درون شبکه می‌توانیم به سلامت شبکه پی ببریم.

علاوه‌بر آن، این نوع تحلیل دید جامعی از فعالیت و رفتار ارزهای دیجیتالی مختلف را فراهم می‌کند، که برای سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و هر کسی که به بازار علاقه‌مند است، مفید خواهد بود.

در ادامه به معرفی بهترین ابزار تحلیل درون زنجیره خواهیم پرداخت:

نام ابزار
نسخه موبایل
نوع استفاده
وضعیت تحریم
Dune
ندارد
رایگان
نیست
Glassnode
دراد
پلن رایگان
نیست
Etherscan
دارد
رایگان
نیست
Nansen
ندارد
پلن آزمایشی
نیست
CryptoQuant
ندارد
رایگان
نیست
Token Terminal
ندارد
رایگان
نیست

ابزار Dune

سایت Dune یک پلتفرم است که برای زنجیره بلاک‌چین اتریوم، در زمینه ارائه بینش‌های مبتنی‌بر داده‌ در حوزه ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

این پلتفرم راهی ساده و راحت برای دسته‌بندی و به اشتراک گذاری اطلاعات با جامعه فراهم می‌کند.

image 7

پلتفرم Dune به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از پایگاه داده‌های پیش‌ساخته، با کوئری SQL داده‌های اتریوم را جستجو کنند. این موضوع دسترسی گسترده‌ای را برای کاربران و کارشناسان تحلیل‌گر بازار فراهم می‌کند.

ابزار Dune به عنوان یکی از بهترین برنامه های ارز دیجیتال دارای کوئری‌ها و داشبوردهایی است که امکانات کلیدی را برای بررسی وضعیت اطلاعات فراهم می‌کند.

در واقع این پلتفرم یکی از معتبرترین برنامه ارز دیجیتال حال حاضر محسوب می‌شود.

همان‌طور که گفته شد در این پلتفرم داشبورد‌های پیش‌ساخته زیادی در زمینه‌ تحلیل قیمت، وضعیت شبکه، جریان ورود و خروج توکن‌ها و غیره وجود دارد. حتی شما می‌توانید با ایجاد کوئری کاربردی و انتشار آن، از کاربران بازخورد دریافت کنید.

مراجعه به سایت Dune

مزایای Dune

دون داشبوردهای پیش ساخته با اطلاعات الهام بخش در مورد جنبه‌های مختلف بلاک‌چین اتریوم ارائه می‌دهد.

این پلتفرم دسترسی به مجموعه‌ای از معیارها برای تجزیه و تحلیل داده‌های زنجیره ای را فراهم می‌کند.

این ویژگی شامل جستجوی کوئری‌های دسته بندی شده و با جذابیت بصری است که به کاربران امکان می‌دهد به سرعت آنچه را که به دنبالش هستند را پیدا کنند.

کاربران می‌توانند با ترکیب چندین کوئری اطلاعات، داشبوردهای سفارشی ایجاد کنند که این موضوع به عنوان یک برنامه تحلیل ارز دیجیتال مزیت‌های زیادی برای آن‌ها دارد.

علاوه‌بر آن، امکان جمع آوری، نمایش و به اشتراک گذاری داده‌ها در این بستر فراهم شده است و شما می‌توانید با استفاده از گزینه صدور نتایج به فرمت CSV، آن را دریافت کنید.

ابزار Glassnode

سایت Glassnode نیز یک برنامه تحلیل ارز دیجیتال است که در بین برنامه‌های ارز دیجیتال از محبوبیت بالایی برخوردار است.

این پلتفرم به شکلی طراحی شده است تا از طریق تحلیل زنجیره‌ای و شاخص‌ها، بینش‌های مفیدی در بازار ارزهای دیجیتال ارائه دهد. 

پلتفرم Glassnode در سال 2018 راه‌اندازی شده است که با ارائه الگوریتم‌های هوش بازار و داده‌ها، به معامله‌گران ارزهای دیجیتال در تحقیقات‌شان کمک می‌کند.

به عنوان یک برنامه تحلیل ارز دیجیتال، این پلتفرم برای تحلیل عمیق شاخص‌های بازار ارزهای دیجیتال مختلف و پیگیری تغییرات بازار بسیار مفید است.

ابزار گلسنود در هنگام تحلیل نگاهی جامع به شاخص‌ها و معیارهای اساسی برای موجودیت‌های مختلف مانند آدرس‌های کیف پول، صرافی‌ها، استخراج کنندگان، موسسات و میزهای OTC ارائه می‌دهد. 

این پلتفرم دارای برنامه‌های چندگانه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد که با دسترسی به نمودارها و داشبوردها، اطلاعات بازار را به صورت زنده دریافت کنند.

معرفی، ثبت نام و آموزش کار با سایت گلس نود (Glassnode) را در بورسینس بخوانید.

مراجعه به سایت Glassnode

مزایای ابزار Glassnode

گلاسنود، انواع شاخص‌های تحلیل را برای چندین رمزارز را فراهم می‌کند.

علاوه‌بر آن این امکان را برای سفارشی کردن داشبوردها با معیارهای دلخواه برای کوین‌های مختلف فراهم کرده است که این موضوع آن را در رده بهترین برنامه ارز دیجیتال قرار می‌دهد.

نکته جالب‌تر این که پلتفرم Glassnode با TradingView یکپارچه شده است و به بیش از 200 معیار با بیش از 10 سال داده‌های تاریخی توکن و ارزهای دیجیتال فعال دسترسی دارد.

این پلتفرم منابع اطلاعاتی گسترده‌ای را برای بررسی دقیق بلاک‌چین‌ها و رمزارزهای محبوب فراهم کرده است که امکان مقایسه معیارهای مختلف برای کوین‌های مختلف را در خود جای داده است.

ابزار Etherscan 

سایت EtherScan در دسته اکسپلورر‌های اتریوم قرار می‌گیرد اما با توجه به این که اکوسیستم اتریوم در رتبه اول قرار دارد، یادداشت کردن این ابزار در بین برنامه تحلیل ارز دیجیتال حائز اهمیت است

ابزار EtherScan یک پلتفرم است که برای زنجیره بلاک‌چین اتریوم، بینش‌ها و تجزیه و تحلیل‌های زنده و دقیقی ارائه می‌دهد. این پلتفرم در مرحله اول دسترسی کامل به داده‌های تراکنش فعلی این شبکه محبوب ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید به کمک این برنامه ارز دیجیتال، تراکنش‌های تأیید شده و در انتظار تأیید را به خوبی بررسی و مشاهده کنید.

هدف پلتفرم اتر اسکن، افزایش قابلیت استفاده و دسترسی به اتریوم برای عموم کاربران و مردم است. در یک کلام با کمک گرفتن از این برنامه ارز دیجیتال، می‌توانید بیشتر درباره اکوسیستم اتریوم بیاموزید.

image 9

این پلتفرم به خاطر قابلیت پیگیری و نظارت بر فعالیت تراکنش‌ها در زنجیره بلاک‌چین اتریوم، شناخته شده است و به کاربران در شناسایی هر گونه تقلب و رفتار مشکوک کمک می‌کند. 

کاربران می‌توانند با استفاده از اتراسکن، در مورد آدرس‌های کیف پول، قراردادهای هوشمند، توکن‌های NFT و دیگر داده‌های درون زنجیره‌ای به جستجو بپردازند. از آن‌جایی که اتریوم یک بلاک‌چین عمومی و باز است، جزئیات هر تراکنش در زنجیره بلاک‌چین اتریوم کاملا قابل بررسی است.

در طرف دیگر، گزارشات فنی موجود در اتراسکن جزئیات عمیقی در مورد بلاک‌چین اتریوم ارائه می‌دهند که در هنگام بررسی فعالیت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مستقر در این زنجیره اهمیت زیادی دارد.

این موضوع حتی به شما کمک می‌کند تا رشد یک توکن خاص را زیر نظر گرفته و به عنوان مثال، ایردراپ‌های زودهنگام را شناسایی کنید.

سایت EtherScan در کنار اطلاعاتی که در زمینه تراکنش‌ها فراهم می‌کند، این قابلیت را به شما می‌دهد تا کد‌های قراردادهای هوشمند موجود را نیز بررسی کنید.

این پلتفرم شامل عملکردهایی مانند رهگیری هزینه‌های Gas، اعلانات برای معاملات و فعالیت‌های هولدرهای توکن‌ها، گزینه ایجاد فیدهای داده و امکان نظارت‌بر دارایی‌های ذخیره شده در آدرس های کیف پول اتریوم را فراهم می‌کند.

البته کاربردهای اتر اسکن به عنوان یک برنامه تحلیل ارز دیجیتال نامحدود هستند و شما می‌توانید براساس نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

مراجعه به سایت Etherscan

ابزار Nansen

پلتفرم Nansen نیز یک برنامه ارز دیجیتال است که در زمینه تجزیه و تحلیل بلاک‌چین کاربرد دارد و کاربران زیادی از آن به عنوان یک برنامه تحلیل ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. 

به طور خلاصه، این نرم‌افزار بینش جامعی از داده‌های درون زنجیره‌ای شبکه‌های بلاک‌چینی ارائه می‌دهد.

نانسن هم به کارشناسان حرفه‌ای ارزهای دیجیتال و هم به سرمایه‌گذاران جدید که به دنبال درک بهتر دارایی‌های دیجیتالی خود هستند، خدمات کاربردی ارائه می‌دهد. 

در این برنامه ارز دیجیتال، برای نمایش داده‌ها، آن‌ها در قالب کیف پول‌های تفکیک شده دسته بندی می‌شوند که این موضوع امکان بررسی جریان ورودی و خروجی دارایی‌ها را فراهم می‌کند.

این برنامه تحلیل ارز دیجیتال به دلیل داشبوردهای کاربرپسند، کوئری‌های SQL و API های خود، برای یک دامنه گسترده از کاربران قابل دسترس است.

از کاربران تازه کار گرفته تا کارشناسان حرفه و حتی برنامه نویس‌های برنامه های ارز دیجیتال می‌توانند اطلاعات خوبی از آن دریافت کنند.

با استفاده از پلتفرم Nonsen، شما می‌توانید نه تنها جریان پول خود را پیگیری کنید، بلکه از کیف پول‌های بزرگ هر زنجیره مطلع شده و در جریان روندهای جدید قرار بگیرد.

در طرف دیگر امکان تنظیم هشدارهای شخصی‌سازی شده برای رویدادهای مهم وجود دارد.

مراجعه به سایت نانسن

ویژگی‌های کلیدی:

نانسن با تحلیل بیش از 70 میلیون کیف پول، داده های زیادی را فراهم می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های آن شامل پروفایل ساز کیف پول، ردیابی ETH، معاملات DEX و داده‌های CSV است که طرفداران زیادی دارد. 

با نانسن، شما می‌توانید صرافی‌ها، تیم‌های توکن و صندوق‌ها را پیگیری کرده و از تحلیل‌های آن برای شناسایی الگوها و پیش بینی حرکت قیمت استفاده کنید.

این پلتفرم همچنین دارای هشدارهای هوشمند قابل تنظیم و ابزارهای کشف برای پروژه‌های جدید، توکن‌ها و NFTها است.

نکته مثبت دیگر در مورد این برنامه ارز دیجیتال برای کامپیوتر این که داشبوردهای تصویری آن به کاربران کمک می‌کند تا درباره روند‌های جدید در فضاهای DeFi، NFT و DAO به روز باشند.

ابزار CryptoQuant 

سایت CryptoQuant یک پلتفرم برای تجزیه و تحلیل دارایی‌های بلاک‌چینی، از جمله بیتکوین و اتریوم است که از طریق ارائه داده‌های زنجیره‌ای و بینش‌های بازار، به کاربران دسترسی‌های گسترده‌ای در ارزیابی داده‌های درون زنجیره می‌دهد. 

image 10

علاوه‌بر آن، این پلتفرم امکان دسترسی به داده‌های بازار و تجزیه و تحلیل از طریق API یا ابزارهای دیگر را فراهم می‌کند که این موضوع زمینه توسعه ابزارهای دیگر توسط برنامه نویسان را امکان پذیر کرده است.

این پلتفرم اطلاعاتی از قبیل تراکنش‌های در لحظه، وضعیت شبکه و سیگنال‌های بازار را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

علاوه‌بر داده‌های کلی بازار، این اپلیکیشن ارز دیجیتال داده‌های جامعی را برای دارایی‌های کریپتو مشهوری مانند بیت‌کوین، اتریوم، استیبل کوین‌ها و توکن‌های ERC20 ارائه می‌دهد.

راهنمای کامل کار با سایت کریپتو کوانت (Cryptoquant) را در بورسینس از دست ندهید.

مراجعه به سایت CryptoQuant

ویژگی‌های کلیدی:

برنامه ارز دیجیتال CryptoQuant مجموعه‌ای از شاخص‌های تحلیلی را به نام “Quant” ارائه می‌دهد که با تحلیل داده‌های زنجیره‌ای، اطلاعات مفیدی درباره عملکرد بازارهای ارز دیجیتال را برای‌مان فاش می‌کند.

این پلتفرم همچنین دارای یک ویژگی برای شناسایی تقلب‌های احتمالی و هشدار به کاربران است.

از جمله مهم‌ترین نمودارها و معیارهای آن می‌توان به شاخص جریان دارایی‌ها (Flow)، جریان ماینر و بسیاری متغیرهای مهم درون شبکه‌ای دیگر اشاره کرد که با داده‌های غنی از سوی جریان ورودی و خروجی صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز همراه شده است.

ابزار Token Terminal

پلتفرم توکن ترمینال در سال 2022 به عنوان یک برنامه ارز دیجیتال نوآورانه ظاهر شد که به اطلاعات از بلاک‌چین‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) برتر دسترسی دارد که این داده‌های ارزشمند را در یک محل تلفیق و ارائه می‌کند. 

این پلتفرم قدرتی را به کاربران می‌بخشد تا بتوانند داده‌های تاریخی پروژه‌های مختلف DeFi را مقایسه کرده و آخرین تحولات در حوزه رمزارزی را پایش کنند.

بینش بازاریابی ارائه شده توسط اپلیکیشن ارز دیجیتال توکن ترمینال، برای تسهیل درک سریع حرکت‌های صنعت معاصر و ارزیابی سرمایه‌گذاری، بسیار واضح و دقیق است. 

وبسایت توکن ترمینال توانایی پیگیری و تجمیع داده‌های تاریخی را برای یک آرایه گسترده از جنبه‌ها و استانداردها فراهم کرده و ما می‌توانیم در کنار برنامه چارت ارز دیجیتال، از آن برای بررسی عمق شبکه بلاک‌چین استفاده کنیم.

برخی از معیارهای ارائه شده توسط این پلتفرم شامل پروژه‌های با سودآوری بالاتر، مجموع ارزش قفل شده (TVL)، درآمدهای عمومی و نسبت قیمت به فروش هستند که در هنگام تحلیل کلی بازار کریپتو اهمیت دارند.

مراجعه به سایت TokenTerminal

ویژگی‌های کلیدی:

  • از متغیرهای مالی بازار ارزهای دیجیتال برای کمک به شما در کشف محصولات و پروتکل‌های جدید اکوسیستم ارز دیجیتال استفاده می‌شود.
  • تمام داده‌ها و اطلاعات را به صورت تصویری نمایش می‌دهد و درک جامعی از عملکرد گذشته پروژه را در اختیار شما قرار خواهد داد.
  • شما می‌توانید داده‌ها را براساس فیلترهای روزانه، هفتگی یا ماهانه مرتب کنید.
  • از متغیرهای با استاندارد بالا برای مقایسه و تحلیل یک پروژه استفاده می‌کند.
  • دارای داشبورد TVL جامع است.

3. ابزارهای ارزیابی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

اکوسیستم ارزهای دیجیتال متشکل از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز متنوعی است که خدمات گوناگون به کاربران ارائه می‌دهند.

اتریوم به عنوان پیشگام پلتفرم قراردادهای هوشمند بخش عمده‌ای از این فضا را میزبانی می‌کند در حالی که سایر زنجیره‌های رقیب سعی دارند با توسعه اکوسیستم خود، کاربران بیشتری جذب کنند.

اپلیکیشن‌هایی مانند برنامه صرافی ارز دیجیتال، بازی‌های کریپتو، سرویس‌های مالی وام و سایر ابزارهای کاربردی همگی در دسته اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز قرار می‌گیرند که ما می‌توانیم با استفاده از ابزارهای تحلیل به بررسی آن‌ها بپردازیم.

در ادامه به معرفی بهترین برنامه ارز دیجیتال در زمینه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خواهیم پرداخت.

نام ابزار
نسخه موبایل
نوع استفاده
وضعیت تحریم
DeFiLama
ندارد
رایگان
نیست
DAppRadar
ندارد
رایگان
نیست

ابزار DeFiLama

پلتفرم برنامه ارز دیجیتال DeFiLama یک داشبورد تحلیلی غیرمتمرکز است که پلتفرم‌ها و DApp دیفای را پیگیری می‌کند و با استفاده از TVL نشان می‌دهد کدام پروتکل‌های دیفای سهم بیشتری از بازار دارند. 

علاوه‌بر آن شما می‌توانید روند توسعه و فعالیت‌های آن را به شکل دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهید.

این پلتفرم داده‌های متقابل زنجیره‌ای درباره وضعیت دیفای غیرمتمرکز را جمع‌آوری می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها شامل داده‌های تجمعی برای تمام زنجیره‌ها و نمودار دقیق از هر یک اپلیکیشن‌ها است.

image 11

دیفای لاما ادعا می‌کند که در روند کار خود به داده دقیق و شفافیت بدون تبلیغات یا محتوای حمایتی متعهد است. سایت DefiLama پروژه‌های دیفای از تمام زنجیره‌ها را لیست می‌کند.

داده‌های گردآوری شده توسط تیمی از جوامع مربوطه نگهداری می‌شود و از طریق مخزن گیت‌هاب DefiLlama/DefiLlama-Adapters هماهنگ می‌شوند.

DefiLlama برای جمع آوری این داده‌های ارزشمند، اقدام به فراخوانی Api به سمت سرویس‌های مذکور می‌کند.

اگر مدیر یک اپلیکیشن غیرمتمرکز هستید، می‌توانید با کمک ابزارهای توسعه این اپلیکیشن ارز دیجیتال، آن را داشبورد اضافه کنید.

مراجعه به سایت DefiLlama

سایت DAppRadar

برای درک اینکه چرا DappRadar بسیار محبوب است، ابتدا باید مفهوم Dapp را درک کنید.

اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بربستر شبکه‌های بلاک‌چینی اجرا می‌شوند به همین دلیل می‌توان وضعیت و آمار آن‌ها به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد.

DappRadar به کاهش و حذف بسیاری از مشکلات مختلف کمک می‌کند. یکی از این مشکلات، ساده‌سازی ردیابی بازار Dapp است.

کاربران می‌توانند تمام داده‌های ضروری را بیابند تا ببینند کدام Dapp و پروتکل‌ها در بازار موج می‌زنند. داده‌های آنلاین ارائه شده در برنامه ارز دیجیتال DAppRadar بینش بهتری به شما ارائه خواهد داد.

دپرادار امکان کشف، پیگیری و معامله همه‌ی اطلاعات دیفای، از جمله NFTها، را آسان می‌کند. این پروتکل به ویژه برای گیمرهای دنیای کریپتو مفید است. 

در حال حاضر بیش از 10000 Dapp در بیش از 30 پروتکل در برنامه ارز دیجیتال DAppRadar لیست شده‌اند.

توسعه‌دهندگان به طور مداوم شبکه‌های تحت پوشش را گسترش می‌دهند تا گزینه‌های جدید را به کاربران خود ارائه کنند.

مراجعه به سایت DAppRadar

4. بهترین برنامه مدیریت ارز دیجیتال

بسیاری از کاربران برای مدیریت دارایی‌های خود از صرافی‌های متمرکز استفاده می‌کنند اما این موضوع مشکلات خاص خود را دارد و همیشه همه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار نخواهد داد. برنامه مدیریت ارز دیجیتال ابزاری است که برای این کار توسعه یافته است.

به کمک یک برنامه مدیریت ارز دیجیتال، شما می‌توانید قیمت ورود و مقدار دارایی‌های خود را ثبت کرده و به صورت لحظه‌ای از وضعیت بازدهی سرمایه گذاری‌های خود براساس قیمت زنده بازار مطلع شوید.

نام ابزار
نسخه موبایل
حالت سرویس
وضعیت تحریم
Hodler
دارد
رایگان
نیست
CoinStats
دارد
رایگان محدود
نیست
Delta
دارد
رایگان
نیست
CoinMarketCap
دارد
رایگان
نیست

اپلیکیشن Hodler

image 3

در میان برنامه های ارز دیجیتال خارجی این اپلیکیشن موبایل بطور خاص برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال ایجاد شده است. 

همچنین بخوانید: مدیریت دارایی چیست

شما می‌توانید سرمایه‌گذاری‌هایی که در ارزهای دیجیتال انجام داده‌اید را به عنوان یک پرتفوی به این اپلیکیشن اضافه کنید و در یک نگاه، وضعیت کلی آنها را ببینید.

شما می‌توانید برای قیمت ارزهای دیجیتال آلارم تنظیم کنید که پس از رسیدن قیمت به سطح تعیین شده، برای شما در این برنامه ارز دیجیتال نوتیفیکیشن ارسال شود.

این اپلیکیشن هزاران ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید جزییات قیمت تک تک آنها را ببینید.

همچنین یک بخش اخبار نیز وجود دارد و اگر مهارت خواندن در زبان انگلیسی را داشته باشید می‌توانید آخرین اخبار بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال را از این طریق دنبال کنید.

همچنین بخوانید: بلاک چین چیست

این برنامه ارز دیجیتال رایگان است و می‌توانید به راحتی از خدمات آن بهره‌مند شوید.

لینک اپلیکیشن Hodler در گوگل پلی

ابزار CoinStats

با بیش از یک میلیون کاربر، CoinStats یکی از آسان‌ترین روش‌های پیگیری رمزارزهای شما در یک پیشخوان واحد است.

برای هرچه بهتر پیگیری دارایی‌های خود در تمامی کیف‌های پول موجود، این پلتفرم به عنوان یک برنامه مدیریت ارز دیجیتال امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای مثال، اگر در صرافی‌های متمرکز مانند بایننس یا پروتکل‌های DeFi مانند یونی‌سواپ معامله می‌کنید، CoinStats می‌تواند به شما در پیگیری دارایی‌های خود در تمامی کیف‌های پول ارز دیجیتال کمک کند.

مراجعه به سایت CoinStats

ویژگی‌های کوین استات شامل موارد زیر است:

ردیابی پورتفولیو رایگان

با کوین استات به صورت کاملاً رایگان شروع کنید. شما می‌توانید تا 10 کیف پول و تا 1،000 تراکنش خود را ردیابی کنید 

استفاده از کیف پول کوین استات

در کنار ردیابی پورتفولیو، شما می توانید از کیف پول کوین استات برای خرید، سواپ و کسب سود از طریق پروتکل‌های DeFi مستقیماً از داشبورد کوین استات استفاده کنید.

این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا یک محل متمرکز و آسان برای رهگیری و انجام همه فعالیت‌های کریپتو داشته باشید.

ابزار Delta

Delta.app یکی از محبوب‌ترین پیگیرهای پورتفولیو در حال حاضر است. با شروع در ماه اکتبر 2017، نیکولاس وان هورد، بنیانگذار و مدیرعامل، با ماموریت ساختن یک برنامه مدیریت ارز دیجیتال شناخته شده، شرکت خود را راه‌اندازی کرد.

امروزه، Delta صدها هزار کاربر در سراسر جهان دارد و به عنوان بهترین برنامه پورتفولیوی کریپتو شناخته می‌شود. برنامه ارز دیجیتال اندروید این پلتفرم در دسترس است و شما می‌توانید آن را دانلود کنید. 

ویژگی های دلتا شامل موارد زیر است:

image 4

اپلیکیشن دلتا یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مدیریت پرتفوی و سبد دارایی که اطلاعات کلیه دارایی‌های دیجیتال شامل بیت‌کوین، اتریوم و بیش از 3000 آلتکوین دیگر را در خود جای داده است.

همچنین بخوانید: آلت کوین چیست

مشاهده آخرین قیمت‌ها، نمودارهای بازار و اطلاع از تغییرات قیمت فقط بخشی قابلیت‌های این برنامه ارز دیجیتال است. 

برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن:

  • مشاهده پرتفوی در یک نگاه
  • تحلیل کوین‌ها با جزییات
  • واچ لیست و بازارها
  • وجود بیش از 3000 ارز
  • تحلیل پرتفوی
  • قابلیت اتصال به صرافی‌ها و کیف پول‌ها
  • مشاهده NFT ها
  • و …

با وجود رایگان بودن بخش زیادی از این اپلیکیشن، برای دسترسی به بخش‌های خاصی از آن باید مبلغی پرداخت انجام شود که نمی‌توانیم آن را کاملا یک برنامه ارز دیجیتال رایگان بدانیم.

اگر کاربر اپل هستید، اپلیکیشن Delta برنامه ارز دیجیتال برای ایفون نیز ارائه کرده است که می‌توانید آن را از اپ استور اپل دریافت کنید.

لینک اپلیکیشن Delta در گوگل پلی

ابزار CoinMarketCap

اگر به دنبال یک برنامه ارز دیجیتال کامل و جامع هستید مسلما کوین مارکت کپ در بین برنامه ارز های دیجیتال حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

برنامه ارز دیجیتال اندروید کوین مارکت کپ به شما کمک می‌کند تا داده‌های دقیقی از هر یک از کوین‌ها و توکن‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال کسب کنید. 

در این برنامه ارز دیجیتال شما می‌توانید به قیمت ارز‌ها، آدرس قراردادهای هوشمند توکن‌ها، صرافی‌های موجود از نوع متمرکز و غیرمتمرکز و داده‌های مفیدی در حوزه توکن‌های NFT دست پیدا کنید.

کوین مارکت کپ یک برنامه ارز دیجیتال رایگان است که بیش از 5 میلیون بار در فروشگاه گوگل پلی دانلود شده است. البته این سرویس یک برنامه ارز دیجیتال برای ایفون نیز ارائه کرده است که می‌توانید به راحتی آن را دانلود کنید.

به طور خلاصه اگر به دنبال یک مرجع قیمتی و اطلاعات جامع دنیای کریپتو هستید، کوین مارکت کپ به عنوان بهترین اپلیکیشن ارز دیجیتال در ایران می‌تواند راهنمای شما برای ورود و فعالیت در این بازار باشد.

البته امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این اپلیکیشن ارز دیجیتال وجود ندارد اما صرافی‌های خوبی به شما معرفی می‌کند.برای دانلود نسخه اندروید کوین مارکت کپ کلیک کنید.

5. بهترین منابع خبری Crypto

در کنار بهترین برنامه خرید و فروش ارز دیجیتال شما باید از آخرین اخبار روز دنیای کریپتو آگاه شوید. یک خبر مهم می‌تواند در عرضه چند دقیقه کل بازار کریپتو را تکان دهد. 

image 5

با کنار هم قرار دادن یک برنامه خرید و فروش ارز دیجیتال و بهترین منابع خبری، می‌توانید در لحظه از احساسات بازار آگاه شده و نسبت به آن واکنش نشان دهید. 

به خاطر داشته باشید برای آگاهی از آخرین اخبار دنیای کریپتو، همیشه پیگیری آن‌ها از منابع اصلی زبان انگلیسی مسلما بهترین روش است چرا که شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن اخبار دست اول کسب کنید.

با این حال در بین بهترین برنامه ارز دیجیتال ایرانی نیز سایت‌های خبری مناسب پیدا می‌شوند که بررسی روزانه آن‌ها بد نیست اما تهیه یک چک لیست از بهترین منابع خبری دنیای کریپتو یک امر ضروری است.

در ادامه به بررسی بهترین روش‌های کسب اخبار از دنیای کریپتو خواهیم پرداخت.

نام ابزار
نسخه موبایل
حالت سرویس
وضعیت تحریم
CoinDesk
ندارد
رایگان
نیست
UToday
دارد
رایگان
نیست
Decrypt 
دارد
رایگان
نیست
Bankless
ندارد
رایگان
نیست
BeinCrypto
ندارد
رایگان
نیست
The Block
ندارد
رایگان
نیست
Bitcoin Magazine
ندارد
رایگان
نیست
Blockworks
ندارد
رایگان
نیست
Coin Bureau
ندارد
رایگان
نیست
The Defiant
ندارد
رایگان
نیست
Reddit
دارد
رایگان
نیست
Twitter
دارد
رایگان
فیلتر است

CoinDesk

سایت CoinDesk یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌های کریپتو در جهان است.

این رسانه در سال 2013 تأسیس شده است و مقالات خبری، ویدیوها، پادکست‌ها و خبرنامه‌هایی را برای اخبار فوری و نظرات متخصصان ارائه می‌دهد.

این پلتفرم به عنوان یک برنامه ارز دیجیتال اهمیت زیادی در دنیای کریپتو دارد و باید آن را دنبال کنیم.

مراجعه به CoinDesk

UToday

سایت UToday یک سازمان رسانه‌ای جهانی مستقر در دوبی است.

این وبسایت علاوه‌بر پوشش خبری و موضوعات روز، شامل مصاحبه با بزرگترین نام‌های کریپتوکارنسی، نکاتی درباره ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین و اتریوم وتحلیل قیمت ارزهای مختلف است.

مراجعه به UToday

Decrypt

سایت Decrypt در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده و به عنوان یکی از معتبرترین منابع خبری کریپتوکارنسی تلقی می‌شود.

دیکریپت شامل اخبار روزانه در زمینه کریپتوکارنسی، دوره‌های آموزشی برای مبتدیان و تحلیل‌های عمیق درباره بزرگترین موضوعات کریپتوکارنسی است که می‌تواند به بینش شما از بازار کمک کند.

مراجعه به Decrypt

Bankless

بانکلس یک خبرنامه و پادکست است که توسط رایان شان آدامز و دیوید هافمن تأسیس شده است.

این رسانه محتوایی را منتشر می‌کند که به سرمایه‌گذاران کریپتوکارنسی کمک می‌کند تا با استفاده از پروتکل‌های مالی باز، بدون نیاز به بانک‌ها و مؤسسات مالی، سرمایه‌گذاری کنند. بانکلس در اصل به برنامه‌های DeFi در اکوسیستم اتریوم می‌پردازد.

مراجعه به Bankless

BeinCrypto

سایت BeinCrypto شامل اخبار روز در زمینه کریپتوکارنسی، بررسی‌های متمرکز بر کریپتوکارنسی و تحلیل‌های فنی درباره ارزهای دیجیتال مختلف است.

این سایت همچنین یک بخش شغلی دارد که شغل‌های باز در اکوسیستم کریپتوکارنسی را برجسته می‌کند.

اگر به فکر یافتن شغل دورکاری در حوزه ارزهای دیجیتال هستید، مسلما بررسی این صفحه ضروری است.

The Block

سایت The Block شامل اخبار روز در زمینه کریپتوکارنسی، گزارش‌های تحقیقاتی عمیق و داشبوردهای حاوی اطلاعات غنی است که معیارهای درون زنجیره‌ای را توضیح می‌دهد.

این سایت حتی موضوعات ویژه‌ای مانند سرمایه‌گذاری ونچر کریپتوکارنسی، بازی کریپتوکارنسی و متاورس را پوشش داده است.

مراجعه به The Block

Bitcoin Magazine

مجله بیتکوین در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد تا اخبار و نظرات متخصصان درباره بیتکوین را به اشتراک بگذارد.

بر خلاف سایر رسانه‌های این لیست، مجله بیت‌کوین صرفا بر روی بیت‌کوین تمرکز دارد و اخبار مربوط به سایر ارزهای دیجیتال را منتشر نمی‌کند.

این منبع خبری یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های اطلاع رسانی بیت‌کوین به شما می‌رود که در قالب برنامه ارز دیجیتال اندروید نیز قابل دانلود است.

مراجعه به Bitcoin Magazine

Blockworks

سایت BlockWorks شامل اخبار روز درباره اکوسیستم کریپتوکارنسی، وبینارهایی درباره موضوعات مرتبط با کریپتوکارنسی و شبکه پادکست‌های مرتبط با کریپتوکارنسی است.

این سایت حتی یک پلتفرم اختصاصی تحقیقاتی دارد که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا در معیارهای درون زنجیره‌ای پروتکل‌های مختلف DeFi عمیقاً تحقیق کنند.

مراجعه به سایت BlockWorks

Coin Bureau

این منبع خبری یک وب سایت خبری، پادکست و کانال یوتیوب است که برای ارائه محتوای آموزشی در زمینه کریپتوکارنسی برای مبتدیان طراحی شده است. 

در میان برنامه ارز دیجیتال، این رسانه محتوایی درباره موضوعات مختلفی را شامل می‌شود – از بررسی‌های صرافی‌های مختلف کریپتوکارنسی گرفته تا تحلیل‌هایی درباره ارزهای دیجیتال مختلف و تحلیل سیاست‌های فدرال رزرو.

مراجعه به Coin Bureau

The Defiant

سایت The Defiant یک خبرنامه و پادکست است که توسط کامیلا روسو، یک خبرنگار مالی سابق بلومبرگ تأسیس شده است. این رسانه در اصل بر روی کاربردهای DeFi تمرکز دارد. 

از نظر محتوا، این سایت بر روی محتواهای جامع و طولانی کار می‌کند. برای نمونه شما در آن می‌توانید مصاحبه با برترین ذهن‌های DeFi و تحلیل پروتکل‌های مختلف DeFi را مشاهده کنید که بینش بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

مراجعه به سایت The Defiant

Reddit

انجمن Reddit شامل چندین SubReddit با محوریت کریپتو کارنسی است که کاربران می‌توانند در آن‌ها اخبار را به اشتراک بگذارند و در مورد موضوعات مرتبط با اکوسیستم کریپتوکارنسی بحث کنند. 

البته برنامه ارز دیجیتال Reddit در پلتفرم موبایل نیز محبوبیت بالایی دارد و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. 

برخی از ساب ردیت‌های محبوب دنیای کریپتو شامل r/ethereum، r/cryptocurrency و r/Bitcoin هستند.

Twitter

توییتر می‌تواند به شما در پیدا کردن آخرین و مهم‌ترین موضوعات در زمینه کریپتوکارنسی کمک کند. شخصیت‌های کریپتوکارنسی مانند اکانت Vitalik Buterin و Andreas Antonopoulos به طور روتین از این وبسایت برای بحث در مورد اخبار و به اشتراک گذاری نظرات استفاده می‌کنند.

توییتر نه تنها به عنوان یک منبع مهم خبری ارز دیجیتال بلکه مهم‌ترین شبکه اجتماعی دنیا تلقی می‌شود که هر پروژه کریپتو باید در آن یک حساب کاربری داشته باشد.

6. بهترین صرافی ارز دیجیتال متمرکز برای ایرانیان

برنامه صرافی ارز دیجیتال یکی از ابزارهای مهم در دنیای کریپتو است چرا که به کمک آن می‌توانید دارایی‌های کریپتو خود را به پول نقد تبدیل کنید.

البته انتخاب بهترین برنامه خرید و فروش ارز دیجیتال کار چندان آسانی نیست و نیازمند تحقیق زیادی است.

اگر کاربر دسکتاپ هستید، خوشبختانه برای استفاده از برنامه ارز دیجیتال برای کامپیوتر نیازی به دانلود هیچ نرم افزاری نیست چرا که صرفا با مراجعه به سایت برنامه تریدر ارز دیجیتال می‌توانید به معامله دارایی‌های خود بپردازید.

در ادامه این بخش ما صرفا بر روی صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال برای ایرانیان تمرکز کرده‌ایم. به خاطر داشته باشید در صرافی‌های متمرکز شما هیچ کنترلی بر روی کلید‌های خصوصی خود ندارید. 

همچنین در این صفحه می‌توانید لیست بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

نام ابزار
نسخه موبایل
حالت سرویس
وضعیت تحریم
Coinex
دارد
رایگان
فیلتر است
Kucoin
دارد
رایگان
نیست
Nobitex
دارد
رایگان
نیست

صرافی کوینکس

image 6

نام برنامه ارز دیجیتال کوینکس برای کسی پوشیده نیست.

همه می‌دانیم کوینکس جزو بهترین اپلیکیشن ارز دیجیتال در ایران محسوب می‌شود چرا که علاوه‌بر مشاهده قیمت‌های لحظه‌ای ارزهای دیجیتال، می‌توانید کریپتو کارنسی‌های مختلف را معامله کنید.

معمولا از این اپلیکیشن ارز دیجیتال برای بررسی و مانیتور بازار استفاده می‌شود و همچنین کاربرد اصلی این اپلیکیشن، خرید و فروش ارز دیجیتال است.

این اپلیکیشن به عنوان اپلیکیشن اصلی صرافی کوینکس، می‌تواند یک روش برای کسب سود از معاملات ارز دیجیتال برای شما فراهم کند.

بابت هر معامله در صرافی مبلغی کارمزد پرداخت می‌کنید که در منوی Fee در صفحه اصلی اپ می‌توانید درصد این کارمزدها را ببینید.

با اپ کوینکس، پیگیری بازار، مشاهده قیمت‌ها، نمودار قیمت ارز دیجیتال، ترید و بسیاری از امکانات دیگر را یکجا داشته باشید!

اپلیکیشن کارآمد این صرافی با رابط کاربری ساده برای سرمایه گذاران و تریدرهای ارز دیجیتال یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیگیری بازار است.

برنامه ارز دیجیتال کوینکس علاوه‌بر پشتیبانی از بهترین ارزهای دیجیتال بازار، از میم‌کوین‌های معروف نیز پشتیبانی می‌کند.

برخی از ویژگی‌های اپ کوینکس:

  • مشاهده ارزهای دیجیتال با بیشترین رشد قیمت
  • مشاهده ارزهای دیجیتال با بیشترین افت قیمت
  • مشاهده ارزهای دیجیتال با بیشترین حجم معاملات در کوینکس
  • مشاهده قیمت ارزها براساس مارکت کپ
  • امکان انجام معاملات ارز دیجیتال ساده و روان در اپلیکیشن
  • امکان کسب سود از نگهداری ارز دیجیتال (استیکینگ، بخش AMM و Finance)
  • امکان انجام معاملات با اهرم معاملاتی (futures)
  • و بسیاری از جزییات دیگر

بیشتر بخوانید:

صرافی کوینکس برنامه ارز دیجیتال برای ایفون نیز دارد که برای کاربران اپل قابل دانلود است.

می‌توان گفت کوینکس در کنار قابلیت‌های معاملاتی که فراهم کرده، جزو بهترین برنامه های ارز دیجیتال خارجی قابل استفاده در ایران است.

لینک آموزش کوینکس

برای ثبت نام و شروع ترید در صرافی کوینکس کلیک کنید

برنامه ارز دیجیتال کوکوین 

برنامه ارز دیجیتال کوکوین یک صرافی کریپتو متمرکز بزرگ است که امکان خرید، فروش و معامله کریپتو را فراهم می کند.

علاوه بر گزینه‌های معاملات اولیه مانند Spot، این برنامه ارز دیجیتال امکان معاملات مارجین، فیوچر و همتا به همتا (P2P) را نیز ارائه می دهد. 

علاوه‌بر آن، در برنامه ارز دیجیتال کوکوین، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را برای کسب پاداش استیک کنند یا به دیگران قرض دهند. در مقایسه با برخی رقبای خود، کوکوین کارمزد کمتری در معاملات خود دریافت می‌کند به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

نباید فراموش کنیم که مانند اغلب صرافی‌های متمرکز، برای استفاده از خدمات آن در دسکتاپ نیازی به دانلود برنامه ارز دیجیتال کامپیوتر در این صرافی نیست.

لینک عضویت در سایت کوکوین (با عضویت از طریق این لینک تخفیف 10 درصدی در کارمزد بگیرید!)

به طور کلی مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه ارز دیجیتال کوکوین عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از بیش از 700 کوین و توکن دیجیتال
  • کارمزد معاملاتی پایین 
  • امکان کسب درآمد از استیک ارزهای دیجیتال
  • امکان معامله فیوچرز و مارجین
  • امکان دانلود برنامه ارز دیجیتال اندروید و Ios کوکوین

برنامه ارز دیجیتال نوبیتکس

برنامه ارز دیجیتال نوبیتکس یکی از قدیمی‌ترین و بهترین صرافی‌های ایرانی است که امکان نقد کردن ارزهای دیجیتال به ریال را میسر می‌کند.

مسلما در کنار داشتن معتبرترین برنامه ارز دیجیتال، استفاده از یک صرافی ایرانی برای نقد کردن دارایی‌ها و سود‌های کسب شده از تریدها ضروری است.

علاوه‌بر امکان نقد کردن ارزهای دیجیتال به ریال، این پلتفرم به عنوان بهترین برنامه ارز دیجیتال ایرانی نیز شناخته می‌شود چرا که می‌توانید به راحتی در آن به معامله ارزهای دیجیتال در دو بازار ریالی و تتر بپردازید.

برای عضویت در سایت نوبیتکس کلیک کنید.

مهم‌ترین مزایای برنامه ارز دیجیتال نوبیتکس عبارت‌اند از:

  • امکان دانلود برنامه ارز دیجیتال نوبیتکس برای اندروید
  • نقد کردن ارزهای دیجیتال به ریال
  • امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در وبسایت
  • پشتیبانی بهترین ارزهای دیجیتال بازار

8. بهترین صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز 

صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) نسبت به صرافی‌های متمرکز بسیار مستقل‌تر هستند. آن‌ها بر روی قراردادهای هوشمند مستقر در شبکه‌های کریپتو فعالیت می‌کنند.

صرافی‌های غیرمتمرکز صرفا یک برنامه ارز دیجیتال نیستند بلکه یکی از اتفاقات مهم دنیای کریپتو هستند که به کاربران امکان ناشناس ماندن و انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کنند. 

جالب است بدانید در صرافی‌های غیرمتمرکز، با این که وبسایت برخی از آن‌ها برای کاربران ایرانی تحریم است اما نیازی به KYC ندارند و به کمک VPN برای ترید می‌توانید به راحتی از خدمات آن‌ها چه در زمینه سواپ و چه کسب درآمد از استیک استفاده کنید.

وقتی دارایی‌های کریپتو خود را در یک صرافی متمرکز نگهداری می‌کنید، کنترل دارایی‌ها کاملا در اختیار صرافی خواهد بود.

با صرافی‌های DEX، شما همچنان کنترل دارایی‌های خود را دارید و به همین دلیل، این روش به عنوان یک روش امن‌تر برای معامله ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. 

در اغلب صرافی‌های غیرمتمرکز، شما مستقیماً از کیف پولی که به پلتفرم متصل است، معامله می‌کنید.

با این حال یکی از بزرگ‌ترین معایب صرافی‌های غیرمتمرکز این است که شما نمی‌توانید ارز فیات خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل کنید، بنابراین همچنان استفاده از بهترین برنامه ارز دیجیتال ایرانی برای تبدیل آن به ریال ضروری است.

در ادامه لیستی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز برای خرید و فروش ارز دیجیتال را ارائه می‌دهیم.

نام ابزار
نسخه موبایل
حالت سرویس
وضعیت تحریم
PancakeSwap
سازگار
رایگان
تحریم
Uniswap
سازگار
رایگان
تحریم
Sushiswap
سازگار
رایگان
تحریم
Curve
سازگار
رایگان
نیست

صرافی PancakeSwap

پنکیک‌سواپ به دلیل فرآیند لیست‌کردن ساده پلتفرم، به نظر می‌رسد محبوب‌ترین صرافی برای پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید در شبکه بایننس اسمارت چین باشد. 

با این که امکان خرید و فروش میم‌کوین‌های زیادی در صرافی غیرمتمرکز PancakeSwap فراهم شده است اما همچنان شما می‌توانید بهترین ارزهای دیجیتال بازار را در آن معامله کنید.

پنکیک‌سواپ در ابتدا بر روی بستر Binance Smart Chain توسعه یافت با این حال، به تازگی در بلاک‌چین Ethereum نیز حضور پیدا کرده است. این موضوع باعث افزایش نقدینگی این صرافی و دسترسی به تعداد بیشتری کوین را فراهم کرده است.

مراجعه به سایت پنکیک سواپ

صرافی Uniswap

image 7

یونی‌سواپ بدون شک یکی از بزرگترین صرافی‌های غیرمتمرکز است که بر روی بلاک‌چین Ethereum کار می‌کند.

جدای از کارمزد‌های شبکه اتریوم، یونی سواپ به عنوان یکی از بهترین برنامه خرید و فروش ارز دیجیتال کارمزد پایینی از کاربران دریافت می‌کند. 

علاوه بر این، علاقمندان به حوزه سرمایه گذاری، می‌توانند با تامین نقدینگی در استخرهای این صرافی از آن کسب درآمد کنند.

در کنار مکانیزم خرید و فروش کریپتو، صاحبان توکن UNI می‌توانند در حاکمیت صرافی شرکت کرده و در رای‌گیری‌ها تصمیماتی را درباره برنامه‌های رشد پلتفرم بگیرند.

جالب است بدانید با افزایش چالش‌های صرافی‌های متمرکز و کلاهبرداری‌های گسترده، صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ روز به روز محبوبیت بیشتری کسب می‌کند.

همچنین بخوانید:

صرافی Sushiswap

سوشی‌سواپ یک صرافی غیرمتمرکز محبوب است که در سال 2020 راه‌اندازی شد. سوشی‌سواپ بر روی پروتکل Ethereum ساخته شده است و صد‌ها توکن ERC-20 را پشتیبانی می‌کند. 

سوشی‌سواپ به عنوان یک برنامه ارز دیجیتال غیرمتمرکز علاوه‌بر شبکه اتریوم در سایر زنجیره‌ها نیز حضور دارد. مهم‌ترین زنجیره‌های تحت پشتیبانی صرافی سوشی سواپ شامل پالیگان، فانتوم، بایننس اسمارت چین و اپتیمزم می‌شود. 

کارمزد صرافی سوشی سواپ نیز مانند اغلب صرافی‌های غیرمتمرکز بسیار پایین است. شما در این صرافی می‌توانید محبوب‌ترین توکن‌های مستقر در زنجیره‌های تحت پوشش آن را معامله کنید.

مراجعه به سایت سوشی سواپ

صرافی Curve

صرافی Curve آخرین صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال نیست اما در اینجا ما با معرفی این برنامه ارز دیجیتال این لیست را به پایان می‌بریم.

Curve یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز است که در سال 2020 تأسیس شده است و معاملات توکن و استخرهای نقدینگی ارائه می‌دهد. این پلتفرم 11 شبکه بلاک‌چین را از جمله Ethereum، Polygon، Kava، Fantom و Avalanche پشتیبانی می‌کند. 

این پلتفرم به عنوان یکی از برنامه های ارز دیجیتال محبوبیت زیادی در شبکه اتریوم دارد. شاید دلیل آن این است که Curve یکی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز برای معاملات با کارمزد کم است. به صورت میانگین، این پلتفرم فقط 0.04٪ هزینه برای مبادله توکن اعمال می‌کند.

مراجعه به سایت صرافی Curve

9. بهترین کیف پول ارز دیجیتال

هر اپلیکیشنی که ادعا می‌کند یک کیف پول امن است را نباید روی موبایل خود نصب کنید!

برخی از این اپلیکیشن‌ها صرفا به دنبال سرقت ارز دیجیتال شما با ترفندهای مختلف هستند.

در صورتی که به دنبال اپلیکیشن کیف پول برای مدیریت موجودی خود هستید سه مورد که قدمت بیشتری دارند در ادامه معرفی شده است:

همچنین در ادامه توصیه می‌کنیم مطالب پربازدید بورسینس در این موضوع را از دست ندهید:

سوالات متداول

بهترین برنامه ارز دیجیتال چیست؟ 

اپلیکیشن ارز دیجیتال CoinGecko و CoinMarketCap در میان بهترین اپلیکیشن ارز دیجیتال در ایران قرار دارند که می‌توانید آن را برای سیستم عامل اندروید و IOS دانلود کنید.

بهترین اپلیکیشن ارز دیجیتال برای معامله کریپتو چیست؟ 

در بین برنامه های ارز دیجیتال خارجی، اپلیکیشن CoinEx امکانات خوبی را برای معامله ارزهای دیجیتال فراهم کرده است. شما می‌توانید علاوه‌بر مشاهده نمودار قیمت ارزهای مختلف، به معامله آن‌ها در حالت‌های فیوچرز، مارجین و اسپات بپردازید.

ساده‌ترین برنامه ارز دیجیتال چیست؟ 

Bitcoin Checker ساده‌ترین برنامه ارز دیجیتال اندروید است. در این اپلیکیشن قیمت اکثر ارزهای دیجیتال با یک رابط کاربردی ساده و مناسب به کاربران نمایش داده می‌شود.

سخن آخر

اگر طرفدار بازار ارزهای دیجیتال هستید یا حداقل فکر می‌کنید در آینده ممکن است یکی از ارزهای دیجیتال را خریداری کنید، مسلما داشتن یک برنامه ارز دیجیتال همه کاره که بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد ضروریست. 

در بین بهترین اپلیکیشن ارز دیجیتال در ایران برخی از آن‌ها این امکان را به شما می‌دهند تا بر روی یک قیمت خاص، آلارم تنظیم کنید. با تنظیم آلارم دیگر نیازی به بررسی مداوم قیمت‌ها نخواهد بود. 

همچنین امکانات دیگر مانند پیگیری پرتفوی، مشاهده مبلغ سود و زیان ارز دیجیتال، نمودارها و… مزیت خوبی محسوب می‌شوند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

برنامه ارز دیجیتال (Crypto apps)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

102 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محمد

سلام وقت به خیر
لطفا در مورد چگونگی اردرگذاری برای خرید و فروش ارز توضیح بدید.
ممنون

Arezoo

سلام وقتتون بخیر
میشه یه برنامه ی مطمئن مثل نوبیتکس برای گوشی ایفون معرفی کنید لطفا ؟!

مرتضی

با سلام من 3ماهه تو برنامه ارز صرافی دیجیتال هستم بهترین گزینه نوبیتکس میتونم باشه مطمعن و هم خرید و فروش داره و هم بازار رو میتونید مشاهده کنید با نوار وضعیت

radin

سلام و درود
میگما نرم افزار CCT Exchange رو هیچ اطلاعی ازش دارین ؟
من یکی از دوستام بهم معرفی کرده ولی اطلاعاتی ازش ندارم
ممنون

عابدی

جون مادرت نرو بدبخت میشی همش کلاهبرداریه الان ما فقط دادگاه پاسگاهیم

امین

سلام.کدوم برنامه برای آلارم گذاشتن بهتره که با قیمت های تریدینگ ویو مناسب باشه؟

علی

صرافی ارزینکس یه کلاهبردار حرفه ای هست .مراقب باشین

محمد رضای

سلام مهندس وقتتون بخیر خسته نباشید سپاس فراوان از مطالب عالی و اموزند تون خیلی روان و شفاف توضیح دادین خیییییلی عالی بود کلی نکته های خوب یاد گرفتم .ممنون میشم اگر توضیح بدید کار کردن با اپ bit coin checher یا فیلم اموزشی از کجا میتونم تهیه کنم

تاروردی

سلام این نرم افزارها کیف پولو حک نکنن

میلاد

سلام
دنبال نرم افزاری هستم که در هروز بهترین ارزهارو برای نوسانگیری معرفی کنه بهم
میتونین بهم همچین برنامه‌ای رو معرفی کنین؟
تشکر

narin

سلام من قبلا نوبیتکس ثبت نام کردم.ولی گوشیموعوض کردم الان میخوام ثبت نام کنم یاورد بزنم نمیشه.با ایمیل جدیدمم تا مرحله اهرازهویت میره ولی کارت ملی ام شناسایی نمیشه چیکار کنم؟؟؟ممنون میشم راهنماییی کنین

تارا

سلام لطفا بفرمایید چجوری میتونم یک حساب دمو برای ارز های دیجیتال باز کنم ؟

علی

با سلام و عرض ادب
بنده در صرافی ثبت نام کردم و پس از واریز مبلغ نمی توانم همانند بورس لحظه به لحظه افزایش و یا کاهش سرمایه خود را مشاهده نمایم لطفا راهنمایی بفرماید.

farhad

سلام یه پلتفرم خوب که توی کامپیوتر تحلیل تکنیکال داشته باشه رو لطف کنید ممنون میشم

حمید

من دنبال کانال یا نرم افزاری جهت سیگنال ارز دیجیتال هستم میشه کمکم کنید

Maedeh

سلام خسته نباشید من وارد کوینکس شدم و لی جای sign up گیر کردم گفته باید پسورد بزارم اما هرچی پسورد میزنم میزنه این کد وجود ندارد باید چی کار کنم؟

جواد

سلام
پسورد باید شامل کاراکتر !@:-|#$%
حروف کوچک و بزرگ و اعداد باشد

ابوذر محمدی

سلام وقتتون بخیر
ببخشید استاد من دسترسی به لپ تاپ و سیستم ندارم برای اندروید چه اپلیکیشن یا صرافی و همچنین کیف پول امن پیشنهاد میدید؟ (من می‌خوام فعلا بین 50الی 100میلیون شروع کنم )

محسن

سلام وقت بخیر یکسری ارزها هستن به متاتریدر اضافه نمیشن راهکار چی.ممنون میشم راهنمایی کنین

هادی

سلام ،میشه یه برنامه معرفی کنید که بسه ۱۰۰ هزار تومن هم توش سرمایه گذاری کرد ،آخه این برنامه میگه زیر ۵۰۰ هزار تومن نمیشه سرمایه گذاری کرد

فارغ

نوبیتکس و رمزینکس .حدقل خرید تو رمزینکس ۱۰۰هزارتومان است

ارش

سلام اقای جهاندیده نظرتونو درمورد کیف پول bitpie خواستم لطف کنید کلمات بازیابی هم داره اماتواینترنتپهیچی درموردش پیدانمیشه ممنون میشم راهنماییم کنین

محمد احمدی

سلام روزبخیر میشه یه اپلیکیشن برای خرید و فروش ارز که ایرانی باشه رو بگین چون خیلیا نمیتونن با اپلیکیشن های خارجی کار کنن

هادی

سلام ،میشه یه برنامه معرفی کنید که بسه ۱۰۰ هزار تومن هم توش سرمایه گذاری کرد ،آخه این برنامه میگه زیر ۵۰۰ هزار تومن نمیشه سرمایه گذاری کرد

زهره

سلام.دوست عزیز .من در مرحله ی احراز هویت هستم و شماره شبا رو ثبت نمیکنه.میشه راهنماییم کنید؟ مگه بدون احراز هویت میشه خرید و فروشی انجام داد؟

آرمان

سلام آقای جهاندیده، من حدود ۲۰ روزه که صرافی نوبیتکس ثبت نام کردم، ولی میگه هنوز بعلت حجم بالای ثبت نام ها، امکان ارتقا به سطح دو کاربری وجود ندارد!!!
باید کار خاصی انجام بدم یا فقط صبر کنم؟؟؟

سیما

سلام به جز نوبیتکس چه برنامه دیگه ای پیشنهاد میدهید.

محمد

سلام خسته نباشین میشه یک اپلیکشن به من معرفی کنین که به رایگان بتوان ازش با تحلیل قیمت بیت کوین البته به رایگان اونم در ایران ازش کسب درآمد کرد؟
ممنون دستتون درد نکنه

فرخ

سلام من نوبیتکس رو نصب کردم متاسفانه یکی بهم کد داد گفت بزن منم زدم الان کارمزد رو زده ۳۵درصد،هر کار کردم نتونستم کد دعوت رو پاک کنم با شماره ایمیل و شماره جدید هم نشد نصب کنم با مدارک شوهرم نصب کردم الان ۴روزه درحال بررسی اطلاعات احراز هویت چیکار کنم؟

مرتضی

کارمزد ۳۵ نیست عزیز منظورش اینه ۳۵ ٪از کارمزد شما که هر چقدر باشه به اون شخص میده یعنی اگر کارمزد شما در صرافی نوبیتکس برای یک معامله ده هزار تومن باشه سه هزار و پونصد به اون شخص میده و احراز هویت نوبیتکس یک ماه طول میکشه

فرناز

tradingview پولیه. سایت رایگان سراغ دارین که بتونیم توش تحلیل تکنیکال انجام بدیم؟

علی

متا تریدر

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
102
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx