مهم‌ترین نقل قول‌های فعالان دنیای کریپتو درباره ارز دیجیتال

درباره ارز دیجیتال

در این مطلب سعی کرده‌ایم مهم‌ترین نقل قول‌هایی که اقتصاددانان و فعالان دنیای کریپتو درباره ارز دیجیتال، بلاک‌چین و بیت‌کوین گفته‌اند را یک جا جمع آوری کنیم.

سه نقل قول مهم درباره ارز دیجیتال

نقل قول‌های این مطلب همگی از طرف مهم‌ترین افراد این صنعت آورده شده‌اند؛ افرادی که تحت عنوان رهبران دنیای کریپتو شناخته می‌شوند.

نقل قول شماره یک درباره ارز دیجیتال

«ارزهای دیجیتال، عمیق‌ترین استفاده‌ای است که تا به حال از اینترنت کرده‌ایم».

عناوین مطلب:

Chamath Palihapitiya یکی از میلیاردر‌های مؤثر در بازار ارزهای دیجیتال و بنیان‌گذار موسسه Social Capital است. آقای Chamath Palihapitiya معتقد است که طی 20 سال آینده ارزش هر واحد بیت‌کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید.

از آن جایی که قسمت مهمی از دارایی ایشان در قالب بیت‌کوین است، به نظر می‌رسد مطالعات مستقیم ایشان روی بازار کریپتو که 18 ماه طول کشیده است، به خوبی جواب داده و امروزه به عنوان یکی از چهره‌های تأثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

نقل قول شماره دو درباره ارز دیجیتال

«چنانچه ارزهای دیجیتال یا یک ارز دیجیتال بخصوص بتواند یکی از مشکلات ما را برطرف کند، به خودی خود ارزشمند است»

آقای Brad Garlinghouse، رئیس پروژه Ripple معتقد است که ارزهای دیجیتال می‌توانند بسیاری از مشکلات و محدودیت‌های ما در حوزه‌های مختلف مالی را برطرف کنند به همین دلیل کاربران بسیاری علاقه‌مند به استفاده از ارزهای دیجیتال برای تراکنش‌های خود هستند. این خود باعث ارزشمند بودن ارزهای دیجیتال می‌شود.

Brad Garlinghouse در یکی از مصاحبه‌هایش با مجله World Economic اظهار کرده است که «به نظرم استراتژی مالکیت و ادغام (M&A) به زودی وارد دنیای کریپتو و بلاک‌چین خواهد شد». این نقل قول می‌تواند نوید بخش سرمایه‌گذاری در عرصه ارزهای دیجیتال باشد.

نقل قول شماره سه درباره ارز دیجیتال

«به نظر من بعضی از ارزهای دیجیتال در آینده جای ارزهای رزرو (ارزهای فیات قدرتمند) را خواهند گرفت»

آقای Brian Armstrong، مالک صرافی Coinbase معتقد است که دارایی‌های دیجیتال در آینده‌ای نه چندان دور به عنوان ارزهای رزرو مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این بدین معنی است که بانک‌ها در نهایت چاره‌ای جز به رسمیت شناختن این پول‌های دیجیتال نخواهند داشت و قسمتی از آن‌ها را در قالب ارز رزرو ذخیره خواهند کرد.

ارزهای رزرو قدرتمندترین ارزهای دنیای اقتصاد هستند که در معاملات بین‌المللی از آن‌ها استفاده شده و از ثبات بی مانندی برخوردار هستند. در حال حاضر از جمله ارزهای رزرو می‌توان به دلار آمریکا و یورو اروپا اشاره کرد.

همچنین Brian Armstrong می‌گوید که ارزهای دیجیتال در حال سپری کردن دوران جوانی خود هستند و هنوز به پتانسیل و رشد کامل خود نرسیده‌اند.

سه نقل قول مهم درباره تکنولوژی بلاک‌چین

حالا که سه تا از مهم‌ترین نقل قول‌ها را درباره ارز دیجیتال شنیدیم بهتر است مروری بر مهم‌ترین نقل قول‌ها در مورد بلاک‌چین‌ نیز داشته باشیم.

نقل قول شماره یک درباره بلاک‌چین

«بلاک‌چین به جای این که راننده تاکسی‌ها را از کار بیکار کند، اوبر (سرویس تاکسی اینترنتی) کار بیکار کرده و راننده تاکسی‌ها را مستقیماً به مسافران متصل می‌کند»

آقای Vitalik Buterin، بنیان‌گذار بلاک‌چین اتریوم، بعضی از شبکه‌های خدماتی اینترنتی مانند سرویس‌های تاکسی اینترنتی (همانند اوبر) یا وب‌سایت‌های اجاره خانه و سویت (مانند Airbnb) را مخرب تلقی کرده و معتقد است بلاک‌چین اتریوم می‌تواند زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه یک اقتصاد مبتنی بر همکاری مهیا کند.

به عقیده آقای Vitalik Buterin، در آینده نه چندان دور با حذف واسطه‌ها مردم می‌توانند به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند و با هم همکاری کنند. در این حالت دسترسی به منابع و سرویس‌های مختلف هزینه کمتری خواهد داشت و بسیاری از کسب و کارهای فراموش شده جان تازه‌ای می‌گیرند.

در فضای بلاک‌چین، صرافی‌های همتا به همتا که مبتنی بر حذف واسطه بوده و خریدار و فروشنده را به صورت مستقیم به هم وصل می‌کنند، طرفداران بسیاری پیدا کرده و بسیاری از صنایع مختلف را که مبتنی بر واسطه‌گری باشند به چالش می‌کشند.

نقل قول شماره دو در مورد بلاک‌چین

«بلاک‌چین تکنولوژی اصلی و مادر دنیای کریپتو است. بیت‌کوین اولین و بهترین نماینده بلاک‌چین و نشان دهنده پتانسیل بالای آن است».

Marc Kenigsberg مؤسس وب‌سایت Bitcoin Chaser است که آخرین اخبار دنیای کریپتو را به اشتراک می‌گذارد. وی معتقد است که تکنولوژی بلاک‌چین چیزی فراتر از ارزهای دیجیتال است و موقعیت‌های بسیار خوبی را برای توسعه دارایی‌های مجازی در عرضه‌ها و زمینه‌های مختلف پیش روی ما خواهد گذاشت.

 Marc Kenigsberg همچنین اظهار می‌کند پتانسیل بلاک‌چین فراتر از چیزی است که امروزه از آن استفاده می‌کنیم و به احتمال زیاد طی چند سال آینده، نرم افزارهایی بسیاری مبتنی بر بلاک‌چین توسعه خواهند یافت که روی شیوه زندگی ما تأثیر می‌گذارند.

نقل قول شماره سه در مورد بلاک‌چین

«Web3 تحت مالکیت کاربران و توسعه دهندگان است که با استفاده از توکن‌ها تنظیم و برنامه ریزی می‌شود».

آقای Chris Dixon که مسئول سرمایه‌گذاری شرکت Andreessen Horowitz در سیلیکون ولی ایالات متحده است، امید بسیاری به اینترنت Web3 دارد و معتقد است که برگ برنده ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. توانایی‌های این شبکه مبتنی بر بلاک‌چین می‌تواند کاربران بسیاری را به خود جلب کند؛ کاربرانی که می‌خواهند کارهای خود را در کمال آزادی عمل، با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام دهند.

دو نقل قول مهم درباره بیتکوین

از هرچه که بگذریم سخن دوست خوش‌تر است! در ادامه مهم‌ترین نقل قول‌ها را در مورد بیت‌کوین مرور خواهیم کرد.

نقل قول شماره یک درباره بیت‌کوین

«بیت‌کوین همانند اینترنت، شیوه زندگی مردم و نحوه انجام کسب و کارها را تغییر خواهد داد».

Erik Voorhees، مؤسس ShapeShift یکی از اولین خریداران بیت‌کوین بود و یکی از بارز‌ترین طرفداران ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود. وی معتقد است که ارزهای دیجیتال انقلابی در ارتباطات مالی محسوب می‌شوند.

Erik Voorhees بیت‌کوین را با اینترنت مقایسه می‌کند چرا که هرکسی می‌تواند به راحتی در شبکه غیرمتمرکز بیتکوین وارد شود و معتقد است که بیتکوین به عنوان یک ارز جهانی شناخته خواهد شد چرا که بدون مرز بوده و در برابر سانسور و محدودیت مقاوم است.

بیشتر بخوانید: پشتوانه بیت‌کوین چیست؟ چرا بیت‌کوین ارزشمند است؟

نقل قول شماره دو درباره بیت‌کوین

«به نظر ما بیتکوین پتانسیل تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی تاریخ را دارد».

Tyler Winklevoss مؤسس شرکت Winklevoss Capital Management است که یکی از طرفداران شناخته شده بیتکوین بوده و به همراه برادر خود آقای Cameron Winklevoss جزو اولین سرمایه‌گذاران فیس‌بوک بودند که در نهایت رویه خود را به سمت ارزهای دیجیتال تغییر دادند.

برادران Winklevoss طرفدار قانونمندسازی صنعت ارزهای دیجیتال و خصوصاً بیتکوین هستند چرا که معتقدند این کار باعث مشروعیت بیشتر این صنعت خواهد شد. به عقیده آن‌ها در آینده بیتکوین به صورت جهانی به عنوان یک ارز شناخته شده و توسط میلیارد‌ها در اقصی نقاط جهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: بیت‌کوین؛ پاسخی همه‌جانبه به فرسودگی مالی!

سؤالات متداول

آیا قیمت بیت‌کوین دوباره بالا می‌رود؟

اگرچه پاسخ به این سؤال مشکل است اما متخصصین و تحلیل گران بازار ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند که صعود قیمت بیت‌کوین بسیار محتمل است.

آیا ارزهای دیجیتال موفق به تصاحب بازار می‌شوند؟

طرفداران ارزهای دیجیتال در سخنرانی‌های خود بارها از پتانسیل بالای بلاک‌چین و دنیای کریپتو گفته‌اند و معتقدند که ارزهای دیجیتال، آینده اقتصاد ما هستند.

نقل قول‌ها درباره ارز دیجیتال تا چه اندازه قابل اعتماد هستند؟

تمامی نقل‌قول‌هایی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم توسط افراد متخصص و فعال در دنیای ارزهای دیجیتال بیان شده‌اند؛ افرادی که شناخت کافی از بازارهای مالی و عملکرد ارزهای دیجیتال دارند.

جمع بندی

فعالان دنیای کریپتو بارها بر این نکته تأکید کرده‌اند که نباید از پتانسیل بالای ارزهای دیجیتال چشم پوشید، با این که این صنعت فعلاً در مراحل اولیه بوده و هنوز به پیشرفت و توسعه صددرصدی دست نیافته است. امیدواریم نقل نقل قول‌های ارائه شده درباره ارز دیجیتال بتواند دید شما را در این مسیر بازتر کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) چیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx