بهترین انجمن‌های ارز دیجیتال فارسی و انگلیسی

انجمن ارز دیجیتال

ممکن است در وهله اول دنیای کریپتو و بلاک‌چین، برای افرادی که قصد ورود به این حوزه را دارند ترسناک به نظر برسد.

اما امروزه تکامل بلاک‌چین و وجود حجم انبوهی از اطلاعات در این زمینه، حتی افراد مبتدی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

در این میان؛ یافتن جامعه‌ای از افراد هم‌فکر، یک ایده عالی برای شروع کار در فضای ارزهای دیجیتال است. از این رو، ما در این مقاله قصد داریم تا درباره انجمن ارز دیجیتال و نحوه ورود به این انجمن‌ها صحبت کنیم.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز بر بستر وب 3، با وجود جوامعی از افراد هم‎فکر در حوزه ارزهای دیجیتال راحت‌تر و بهینه‌تر خواهد بود. از این رو، امروزه شاهد شکل‌گیری انجمن‌های بسیاری در این حوزه هستیم.
  • انجمن‌های ارز دیجیتال شامل افرادی هستند که به مباحث کریپتو و بلاک‌چین علاقه زیادی دارند و می‌توانند علایق خود را به NFTها، DeFi و تمام موارد مرتبط با کریپتو، بلاک‌چین و رمزنگاری بسط دهند.
  • وجود انجمن ارز دیجیتال برای به اشتراک‌گذاری دانش ضروری است و معمولاً بلاک‌چین‌های معروف مانند بیت‌کوین، اتریوم و بی‌ان‌بی (BNB) جوامع خاص خود را دارند.

انجمن ارز دیجیتال چیست؟

اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعال باشید، قطعا واژه Web3 به گوشتان خورده است.

Web3 نسل جدیدی از شبکه جهانی وب را توصیف می‌کند که با نسخه قبلی خود (Web2) کاملا متفاوت است؛ چراکه Web3 بر اساس اصول اساسی تمرکززدایی، همکاری بدون اعتماد، مقاومت در برابر سانسور و مالکیت ایجاد شده است.

برنامه‌های Web3 به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به واسطه، با یکدیگر تعامل یا تبادل داده داشته باشند.

اگرچه هنوز زندگی روزمره ما کاملا وارد دنیای وب3 نشده است، اما تعدادی از مردم تمایل دارند که هرچه زودتر این اتفاق بیفتد تا بتوانند تمامی برنامه‌ها و پروژه‌های خود را براساس وب3 توسعه دهند.

به طور مثال؛ تا کنون توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران، اینفلوئنسرها و دیگر علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال روی پروژه‌های Web3 بسیاری، از زیرساخت گرفته تا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps)، کار کرده‌اند.

از طرفی، همان طور که گفتیم؛ اگر شرایطی فراهم شود تا جوامعی از افراد هم‎فکر و هم‌سو در حوزه ارزهای دیجیتال گرد هم آیند، توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز در وب3 راحت‌تر و بهینه‌تر انجام خواهد شد.

انجمن های ارز دیجیتال متشکل از افرادی هستند که به کریپتو علاقه دارند. اعضای انجمن می‌توانند علاقه خود را به NFTها، DeFi، راه حل‌های لایه 2 و تمام چیزهای مرتبط با کریپتو، بلاک‌چین و رمزنگاری بسط دهند.

وجود انجمن ارز دیجیتال برای به اشتراک‌گذاری دانش ضروری است و معمولاً بلاک‌چین‌هایی مانند بیت‌کوین، اتریوم و بی‌ان‌بی (BNB) جوامع خاص خود را دارند.

به لطف تلاش‌های انجمن ارز دیجیتال در ایجاد اطلاعات در دسترس‌تر، مفاهیم نسبتاً فنی مانند استخراج کریپتو یا الگوریتم اثبات کار (PoW)، به دانش عمومی تبدیل شده‌اند.

جوامع کریپتو ثابت کرده‌اند که از طریق پیشرفت جمعی دانش و آموزش، نیروی محرکه مهمی برای صنعت بلاک‌چین به شمار می‌آیند.

به دلیل ماهیت بدون مرز کریپتو، اغلب انجمن ارز دیجیتال به صورت آنلاین فعالیت دارد و از طریق انجمن‌های گفتگو، اتاق‌های گفتگو و رسانه‌های اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

به عنوان مثال؛ جامعه کریپتو در شبکه اجتماعی کریپتو، یک گروه ویژه از سرمایه‌گذاران، توسعه‌دهندگان، شرکت‌ها و اینفلوئنسرها هستند که هریک، از اهداف ارزهای دیجیتال خود در این پلتفرم دفاع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: Web3 چیست؟ + معرفی بهترین مرورگرهای وب 3

کریپتو
در جوامع کریپتو می‌توانید با افراد متخصص این حوزه آشنا شوید و در جهت توسعه دانسته‌های بلاک‌چینی خود گام بردارید.

مزایای عضویت در انجمن ارز دیجیتال

در ادامه به مهمترین مزایایی که عضویت در یک انجمن ارز دیجیتال برای شما به همراه خواهد داشت می‌پردازیم:

به روزرسانی اطلاعات

عضویت در انجمن کریپتو، یک روش عالی برای به روز ماندن در حوزه فناوری‌ها، مفاهیم، محصولات و ابزارهای جدید بلاک‌چینی است.

اگر شما در یک انجمن ارز دیجیتال عضو شوید، علاوه بر امکان شرکت در رویدادهای حساس به زمان، می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌تری نیز بگیرید.

بیشتر بخوانید: 9 سایت برای مشاهده قیمت و اطلاعات مفید ارزهای دیجیتال

پیدا کردن یک مربی

تا به حال شده که در طول تحقیقات خود، با مقالات فنی پیچیده در حوزه وب3 مواجه شوید و به دنبال فردی متخصص برای حل آن باشید؟

حضور در انجمن ارز دیجیتال؛ جامعه‌ای از توسعه‌دهندگان، کارآفرینان کریپتو و سایر کارشناسان را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانند به شما در درک و تحقیق برخی موضوعات کمک کنند.

کسب یک امتیاز مهم نسبت به سایرین

با عضویت در انجمن ارز دیجیتال، به عنوان بخشی از یک جامعه فعال و با دسترسی به آخرین اطلاعاتی که هنوز به طور گسترده در سطح جهان شناخته نشده‌اند، از مزیتی برخوردار می‌شوید که اکثر افراد از آن برخوردار نیستند.

همچنین شما می‌توانید در مورد روندهای در حال توسعه آگاهی کسب کنید و از افرادی با تجربیات مشابه یاد بگیرید.

علاوه بر این؛ خرد جمعی یک جامعه می‌تواند به شما کمک کند تصمیمات بهتری بگیرید، با سایر متخصصان ارتباط برقرار کنید و در مورد پیشرفت‌های صنعت بلاک‌چین به روز بمانید.

ارائه خدمات به مشتری

سرمایه‌گذاران و مدیران رسمی شرکت‌ها با ارائه خدمات به مشتریان و عضویت در انجمن ارزهای دیجیتال، به جای اینکه به تنهایی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های بلاک‌چینی خود را توسعه دهند، می‌توانند با دریافت بازخورد و کمک اعضا و مدیران دیگر، در جهت توسعه برنامه‌های خود قدم‌های محکم‌تری بردارند.

راه‌اندازی یک کسب و کار

گفتگوهای غیر رسمی بین اعضای یک جامعه، می‌تواند نیروی محرکه‌ای برای نوآوری‌های جدید باشد.

شما می‌توانید در انجمن ارز دیجیتال دیدگاه‌های تجاری خود را به اشتراک بگذارید، در مورد نظرات بحث کرده و از طریق چت‌های معمولی تبادل اطلاعات کنید.

حتی ممکن است در یک انجمن کریپتو، شانس پیدا کردن اعضای تیم یا شرکای تجاری آینده خود را نیز داشته باشید.

حس تعلق

فرقی نمی‌کند که شما طرفدار راه‌ حل‌های لایه 1 هستید یا لایه 2. حتی فرقی نمی‌کند که هنرمند یا هنر NFT مورد نظر شما مربوط به کدام سبک است.

حتی اگر شما تنها علاقه‌مند به کریپتو در حلقه دوستان خود باشید، مطمئنا افرادی مانند خود را در انجمن ارز دیجیتال پیدا خواهید کرد.

بنابراین؛ فارغ از میزان تجربه‌ای که دارید، عضویت در انجمن کریپتو فواید بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت.

چگونه در یک انجمن ارز دیجیتال عضو شویم؟

در ادامه به روش‌های یافتن انجمن‌های ارز دیجیتال و عضویت در آن‌ها می‌پردازیم:

در فروم‌ها و پرو‌ژه‌های بلاک‌چینی جستجو کنید

همانطور که گفتیم؛ بیشتر پروژه‌ها و بلاک‌چین‌ها جوامع تثبیت‌ شده خود را دارند.

برای اینکه شما هم بخشی از انجمن ارز دیجیتال باشید، لازم است از وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی آن‌ها مانند: تلگرام، توییتر، دیسکورد یا فیس‌بوک دیدن کنید.

از طرف دیگر؛ اگر به تنهایی وارد فضای کریپتو می‌شوید و جامعه خاصی در ذهن ندارید، رِدیت (Reddit) نیز می‌تواند مکانی برای شروع شما باشد.

Reddit یک انجمن آنلاین است که در آن علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال می‌توانند اخبار کریپتو را دنبال کرده و تجزیه و تحلیل‌های ارسال شده توسط کاربران دیگر را مشاهده کنند. همچنین، تمام کاربران امکان شرکت در بحث‌ها را نیز دارند.

blank
یکی از انجمن‌های کریپتو در ردیت

برخی از مهمترین جوامع کریپتو در ردیت عبارتند از:

  • /r/bitcoin
  •  /r/btc
  •  /r/binance
  •  /r/cryptocurrency

در بحث‌ها شرکت کنید

یکی از راه‌های آسان برای برای یافتن افراد هم‌فکر در حوزه کریپتو، شرکت در مکالمات آنلاین با دیگران از طریق بخش نظرات مربوط به پست‌های ارز دیجیتال است.

برای عضویت در یک انجمن ارز دیجیتال و موفقیت در این حوزه، باید با دیگر افرادی که تجربه دارند حرف بزنید و نظرات و علایق خود را به اشتراک بگذارید.

بنابراین، همین امروز شرکت در بحث‌ها و فعالیت‌ها در گروه‌های مختلف را شروع کنید.

در کلاس‌ها ثبت نام کنید

کلاس درس آنلاین یا آفلاین می‌تواند مکانی عالی برای شروع چالش‌های جدید در حوزه وب3 و ایجاد ارتباطات جدید باشد.

بنابراین؛ شما می‌توانید با ثبت‌نام در دوره وب3 مورد علاقه خود، کم‌کم در انجمن ارز دیجیتال عضو شوید و با شرکت در بحث‌های مختلف، به یادگیری بیشتر بپردازید.

در جلسات مختلف حوزه کریپتو شرکت کنید

شرکت در جلسات مربوط به بلاک‌چین یا کریپتو، شرکت در یک انجمن گفتگوی آنلاین یا پیوستن به یک گروه رسانه‌های اجتماعی از جمله راه‌های عالی برای ارتباط با افراد آگاه در این حوزه است.

برخی از رویدادهای بلاک‌چین، توسعه برنامه‌های وب3 و پیمودن مسیرهای یادگیری بلاک‌چین را تسهیل می‌کنند.

شرکت در این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا دیده شوید و با اعضای جدید انجمن ارز دیجیتال ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: مهمترین رویدادهای ارز دیجیتال در سال 2023

در یک پروژه بلاک‌چینی مشارکت کنید

اکوسیستم بلاک‌چین ذاتاً مشارکتی است؛ به عبارت دیگر، پایه و اساس آن بر مبنای بی‌مرزی، منبع باز، تمرکززدایی و بی‌اعتمادی است که همگی در تقویت همکاری و مشارکت بین افراد نقش به‌سزایی دارند.

شما می‌توانید برای عضویت در انجمن ارز دیجیتال جامعه‌ای را پیدا کنید که با مشارکت در توسعه بلاک‌چین، به دنبال پیشرفت باشد.

بسیاری از پروژه‌ها در فضای کریپتو از رویکرد منبع باز استفاده می‌کنند، که در آن کد منبع مورد استفاده برای ساخت فناوری مدنظرشان در دسترس عموم قرار می‌گیرد و می‌توان آن را تا حدی تغییر داد.

این امر به اعضای جامعه کریپتو کمک می‌کند تا راه حل‌ها و نوآوری‌ها را سریع‌تر ارائه دهند.

یکی از این انجمن‌های معروف گیت هاب (GitHub) است. گیت هاب یک پلتفرم آنلاین است که همکاری بین توسعه‌دهندگان و کاربران را تسهیل می‌کند.

در واقع این پلتفرم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا کدهای خود را به اشتراک بگذارند و روی پروژه‌های منبع باز با یکدیگر همکاری داشته باشند.

همچنین کاربران می‌توانند در مورد ایده‌های مختلف بحث کنند، بازخورد بدهند و کمک ارائه دهند.

علاوه بر این؛ پلتفرم‌هایی مانند GitHub رویدادهایی مثل هکاتون (Hackathon) و جلساتی برای ترویج مشارکت جامعه سازماندهی می‌کنند که بسیار کارآمد است.

هکاتون رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان و افراد دیگری که در توسعه نرم‌افزار دست دارند، گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

blank
برخی از هکاتون‌های پیش رو در رابطه با کریپتو و بلاک‌چین که در سایت eventyco.com ذکر شده است.

همچنین، برخی از پروژه‌های بلاک‌چینی رویدادهای مبتنی بر انگیزه را راه‌اندازی می‌کنند که در آن با ارائه جوایز کریپتویی، مردم را به مشارکت در بازخورد و ارائه نظرات تشویق می‌کنند.

به این ترتیب، توسعه برنامه‌ها بهتر و متناسب با سلیقه‌های کاربران سازماندهی می‌شوند.

معرفی انجمن ارز دیجیتال ایران

اگرچه در ایران انجمن ارز دیجیتال زیادی وجود ندارد، اما تعدادی از آن‌ها با داشتن سابقه چند ساله و جذب مشتاقان حوزه بلاک‌چین توانسته‌اند اعتماد کاربران را به خود جلب کنند و در راستای توسعه و پیشرفت دانش کریپتو قدم‌های مثبتی بردارند.

در ادامه دو نمونه از انجمن ارز دیجیتال ایران که در حال حاضر فعال هستند را بررسی می‌کنیم:

انجمن بلاک‌چین ایران

یکی از معروف‌ترین انجمن‌های ارز دیجیتال در ایران، انجمن فناوران زنجیره بلوک است.

این انجمن فعالیت خود را در تاریخ 6 خرداد 1396 با نام “انجمن بلاک‌چین ایران” و در خلال جلسات آگهی شده در سایت میتاپ که در حوزه بلاک‌چین، از بهمن 1392 در تهران برگزار می شد، آغاز نمود.

حاضرین این جلسه که همگی از فعالین صنعت بلاک‌چین ایران بودند، تصمیم به ایجاد سازمان مردم نهاد برای جامعه بلاک‌چین ایران گرفتند.

انجمن بلاک‌چین ایران، هر ماه با برگزاری گردهمایی از اعضا و علاقه‌مندان حوزه کریپتو دعوت می‌نماید تا برای گفتگو در مورد جدیدترین‌های دنیای کریپتو و بلاک‌چین دور هم جمع ‌شوند.

مباحث موجود در این گردهمایی‌ها آزاد است و افراد می‌توانند اطلاعاتشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

محتوای این رویدادها در قالب مقاله، نتیجه پژوهش، تحقیق و یا با محوریت آموزشی است که توسط کارشناسان و سخنرانان حاضر در انجمن، ارائه می گردد.

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت iranblockchain.org تمامی جزئیات مربوط به این انجمن مطالعه کنید.

بلاک‌چین ایران
تصویری از یک گردهمایی در انجمن بلاک‌چین ایران

خدماتی که این انجمن به جامعه بلاک‌چین ارائه می‌دهد، به شرح زیر است:

  • آموزش و ترویج: برگزاری دوره‌های آموزشی، ارائه منابع علمی، تحلیل و تولید مقاله
  • مشاوره و اجرا:مشاوره و تحلیل پروژهای مبتنی بر فناوری بلاک‌چین و ارائه تسهیلات
  • توسعه و تحقیق: رصد بازار، تحلیل استارت‌آپ‌ها‌ و ICO ها ، برگزاری نظرسنجی و ارائه گزارشات
  • تبادل اطلاعات: ایجاد بستر علمی جهت تبادل دانش و هدایت گفتمان‌ها

انجمن بیت گپ

یکی دیگر از انجمن‌های کریپتو فعال در ایران، بیت گپ است که متعلق به صرافی آنلاین ارز دیجیتال بیت برگ است.

بیت گپ شبکه اجتماعی مخصوص تریدرها و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است که می‌توانید در آن نظرات و تحلیل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و در دنیای ارز دیجیتال دوستان تازه پیدا کنید.

شما می‌توانید برای عضویت در انجمن بیت گپ و مشارکت در بحث‌ها، از طریق وب‌سایت bitbarg.com/bitgap اقدام نمایید.

گپ
بخشی از فروم‌های موجود در بیت گپ

خطرات موجود در انجمن ارز دیجیتال چیست؟

مانند هر جامعه آنلاین دیگری، عضویت در انجمن ارز دیجیتال نیز خطرات خاص خودش را دارد.

یکی از خطرات اصلی که در انجمن کریپتو یا انجمن خرید و فروش ارز دیجیتال بسیار دیده می‌شود، احتمال کلاهبرداری است.

همانطور که گفتیم، این جوامع اغلب به روی عموم باز هستند. این بدان معنی است که کلاهبرداران و ربات‌ها نیز می‌توانند به گروه بپیوندند و مانند سایر اعضا مطالبی را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: 14 کلاهبرداری متداول در ارزهای دیجیتال

به عنوان مثال؛ ممکن است شما در یک انجمن خرید و فروش ارز دیجیتال، یک پیام مستقیم از شخصی که ادعا می‌کند مدیر گروه است دریافت کنید.

در این مواقع باید هوشیار باشید و مطمئن شوید که این شخص واقعا مدیر گروه است یا کلاهبرداری است که قصد دزدیدن پول شما را دارد.

ممکن است کلاهبرداران اطلاعات شخصی یا کلیدهای خصوصی شما را از طریق یک لینک مخرب یا روش‌های مرسوم کلاهبرداری‌ ارزهای دیجیتال به دست آورند.

در این حالت این امکان وجود دارد که تنها با یک کلیک، کل دارایی موجود در کیف پول خود را از دست بدهید.

همچنین این خطر وجود دارد که انجمن ارز دیجیتالی که عضو آن شده‌اید با آنچه در ابتدا انتظارش را داشتید متفاوت باشد.

برای مثال؛ یک انجمن کریپتو ممکن است صرفاً بر اساس تبلیغات ایجاد شده باشد و با این کار قیمت‌های ارزهای دیجیتال را کاهش یا افزایش دهد.

این امر رابطه مستقیمی با موضوع حرص و طمع در بازار ارزهای دیجیتال دارد که ممکن است با دلیل اصلی پیوستن شما به آن انجمن، بسیار متفاوت باشد.

بنابراین؛ جوامع کریپتو می‌توانند مملو از اطلاعات نادرست باشند که تشخیص حقایق را دشوار می‌کند.

به شما توصیه می‌کنیم که هنگام تصمیم‌گیری در حوزه کریپتو صبور باشید و صرفا بر اساس گفتگوهای موجود در انجمن ارز دیجیتال اقدام به سرمایه‌گذاری نکنید.

سوالات متداول

انجمن ارز دیجیتال چیست؟

انجمن‌های ارز دیجیتال متشکل از افرادی هستند که به کریپتو علاقه دارند و می‌توانند علاقه خود را به NFTها، DeFi، راه حل‌های لایه 2 و تمام چیزهای مرتبط با کریپتو، بلاک‌چین و رمزنگاری بسط دهند.

چگونه عضویت در یک انجمن کریپتو به راه‌اندازی کسب‌وکار کمک می‌کند؟

شما می‌توانید در انجمن ارز دیجیتال دیدگاه‌های تجاری خود را به اشتراک بگذارید، در مورد نظرات بحث کرده و از طریق چت‌های معمولی تبادل اطلاعات کنید. به این ترتیب؛ در یک انجمن کریپتو، شانس پیدا کردن اعضای تیم یا شرکای تجاری آینده خود را نیز خواهید داشت.

گیت‌ هاب چیست و چگونه می‌توان در پروژه‌های آن همکاری کرد؟

یکی از انجمن‌های ارز دیجیتال معروف گیت هاب (GitHub) است. گیت هاب یک پلتفرم آنلاین است که همکاری بین توسعه‌دهندگان و کاربران را تسهیل می‌کند. در واقع این پلتفرم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا کدهای خود را به اشتراک بگذارند و روی پروژه‌های منبع باز با یکدیگر همکاری داشته باشند. همچنین کاربران می‌توانند در مورد ایده‌های مختلف بحث کنند، بازخورد بدهند و کمک ارائه دهند.

سخن پایانی

بسته به علایق و تجربه شما، راه‌های زیادی برای پیوستن به یک انجمن ارز دیجیتال وجود دارد. چه شما به دنبال یک هدف مالی شخصی باشید یا به دنبال یک سرمایه‌گذاری تجاری جدید، داشتن یک انجمن کریپتو جهت همکاری بسیار مفید است.

حتی اگر به دنبال یک موضوع ناآشنا برای یادگیری هستید، می‌توانید در این جوامع دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارید، شبکه‌ای از افراد هم‌فکر تشکیل دهید و از اشتباهات یکدیگر برای رشد و توسعه خود استفاده کنید.

حتی می‌توانید تیم تجاری آینده خود را در این انجمن‌ها پیدا کنید!

در این مقاله از مجله بورسینس، سعی کردیم انجمن های ارز دیجیتال در ایران و خارج از کشور را معرفی کنیم و راه‌های عضویت در آن، مزایا و معایب‌شان را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) چیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx