ارز دیجیتال نئو (Neo) چیست؟

همه چیز درباره ارز دیجیتال نئو

ارزهای دیجیتال قصد دارند به‌طور گسترده به دنیای کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ وارد شوند و تحولات اساسی در معاملات ایجاد کنند. یکی از همین‌ها نئو (NEO) است که در ادامه این مطلب از بورسینس قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.

نئو یکی ارزهای فوق‌العاده‌ی بازار به حساب می‌آید که قبلا با نام انت‌شیرز (Antshares) شناخته می‌شد. حالا بعضی نئو را اتریوم چینی می‌نامند چرا که شباهت بسیاری با پلت‌فرم اتریوم دارد و شرکت توسعه‌دهنده آن در‌ شانگهای چین قرار گرفته است. خود موسس هم چینی‌تبار است و قصد داشته چیزی مثل اتریوم، اما بهتر را در اختیار همگان بگذارد.

در اصل نئو پروژه‌ای است که توسط بنیادی غیردولتی (به‌نام OnChain) بر بستر بلاک‌چین اجرا می‌شود. نئو با موضوعات مختلفی گره خورده و طراح بسیاری از مفهوم‌ها را در محیط نئو گنجانده است. به این ترتیب برای انجام بسیاری کارها می‌توانید به این بستر مراجعه کنید تا در وقت و هزینه صرفه‌جویی نمایید.

عناوین مطلب:

اگر بخواهیم از بالا به این تکنولوژی نگاهی بیندازیم، درمی‌یابیم که نئو یک فضای بزرگ است که ارز دیجیتالی بخش کوچکی از آن را شکل می‌دهد. نئو می خواهد هویت دیجیتالی را کاربردی کند که آن را در جای‌جای زندگی مورد استفاده قرار بگیرد. ولی چرا به نئو اتریوم چینی نیز می‌گویند؟

نئو نیز مانند اتریوم بستری برای قراردادهای هوشمند است که کمپانی‌ها و اشخاص می‌توانند از آن بهره ببرند. ولی نئو برای ایجاد تفاوت‌هایی با اتریوم کارهایی را انجام داده که در ذیل به تمام‌شان پرداخته‌ایم.

نئو سعی می‌کند در عین این‌که میزبان قراردادهای هوشمند باشد، بتواند به خوبی سمت فن‌آوری‌های دیگری برود. اقتصاد هوشمند مهم‌ترین تکنولوژی توسعه داده شده توسط OnChain است که با کمک مقامات چینی در حال بهبود و به‌روزرسانی است.

اتریوم با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Solidity نوشته شده است که زیاد کاربرپسند نیست و مشکلات زیادی را در پی دارد. لکن نئو اجازه می‌دهد که با بهره‌گیری از زبان‌های زیادی (از جمله جاوا و #C) به کدنویسی بپردازید و قراردادهای بهتری را اجرا نمایید. این موضوع رضایت کاربران را به ارمغان می‌آورد و مشتریان به خوبی با بلاک‌چین نئو ارتباط برقرار می‌کنند.

اتریوم با وجود این‌که امنیت سطح بالایی دارد، ولی نئو در این خصوص در کلاس بالاتری است و تجربه‌ی معامله‌ای به‌شدت امنیتی را به یوزر می‌بخشد. اتریوم از پروتکل POW (اثبات کار) استفاده می‌کند که با کمک استراخ‌کنندگان می‌تواند معاملات را تایید نماید و از بلوک‌های عمومی در بلاک‌چین محافظت کند. ولی همین‌جا تفاوت نئو مشخص می‌شود. این پلت‌فرم چینی با بهره‌گیری از نمایندگان به تایید معاملات می‌پردازد که امن‌تر از روش اتریوم به شمار می‌رود.

قیمت نئو در اوایل با لایت کوین در زمینه حجم معاملات رقابت می‌کرد و حالا هم مورد توجه بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران قرار گرفته. خوش‌بختانه این پلت‌فرم تیم بازاریابی بزرگی دارد و انتظار داریم ارزش این رمزارز در آینده بالا برود.

اگر می‌خواهید از قیمت دلاری ارز دیجیتال نئو بصورت لحظه‌ای اطلاع یابید، به این لینک مراجعه نمایید.

همان‌طور که در بالا گفتیم نئو از روش جدیدی برای تامین امنیت تجارت بهره می‌گیرد که براساس تایید نمایندگان است. اما این چه مفهومی دارد؟ در این پروتکل از چند نفر رای‌گیری می‌کنند و سپس رای اکثریت اعمال می‌شود. این سامانه از منتخبان جامعه استفاده می‌کند تا آن‌ها تصمیمات مختلف را انجام دهند. این افراد با هم توافق‌هایی انجام می‌دهند تا یک معامله در نهایت امنیت رخ دهد و مشکلی در این بین پیش نیاید. به این ترتیب تجارت با امنیت بیش‌تری را انجام می‌گیرد.

ویژگی‌های شبکه‌ی نئو

شبکه‌ی نئو دارای ویژگی‌های بسیاری است که آن‌ها را در ذیل گردآوردیم.

نئو ایکس – شاید بتوان از این قابلیت به‌عنوان راهی برای رهایی از بلاک‌چین نام برد. با کمک این ویژگی، بلاک‌ها و زنجیره‌های جایگزین برای تامین مالی به کار می‌رود و می‌توان کسری بودجه را با این روش برطرف نمود.

نئو اف‌اس – فایل‌های بزرگی برای ذخیره دارید؟ نمی‌توانید آن‌ها را سیو نمایید؟ پس نئو اف‌اس حسابی کمک‌تان می‌کند. با یاری‌ آن می‌توانید اطلاعات عظیم را تقسیم کنید و سپس در شبکه توزیع نمایید. این ویژگی باعث می‌شود تا هزینه‌ها تا حد قابل توجهی کاهش یابند و هم‌چنین نیاز نیست در مورد امنیت پلتفرم نگران باشید. با انجام این کار مطمئن هستید که دیتاهای خصوصی‌تان به‌دست شخص ثالث نمی‌رسند و محرمانه خواهند ماند.

نئوکیو – با استفاده از کامپیوترهای قوی و از نوع کوانتومی می‌توان بعضی از فایل‌های رمزنگاری شده را هک کرد و اصل آن‌ها را مشاهده نمود. این دسته از تکنولوژی در حال رشد است و کمپانی‌ها از این وسایل برای پردازش اطلاعات عظیم استفاده می‌نمایند. خوش‌بختانه نئو برای چنین تهدیدهایی برنامه دارد و با استفاده از پروتکل کوانتومی خود نمی‌گذارند دستگاه‌های مجهز به کوبیت رمزنگاری‌ها را هک کنند و به دیتاهای شخصی افراد و شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

GAS در نئو چیست؟

نئو توکنی با نام GAS برای خود تدارک دیده که بر روی همان شبکه اتریوم‌ چینی اجرا می‌شود. همان‌طور که برای اتریوم نیاز به ارز دیجیتال اتر (Ether) داریم، برای نئو هم باید GAS را در اختیار داشته باشیم. GAS مثل یک سوخت می‌ماند که به نئو قدرت می‌بخشد و با کمک این GAS ها قادرید قراردادهای هوشمند را به اجرا دربیاورید و معاملات را انجام دهید.

از همان اوایل، به ازای هر بلوک نئو، هشت GAS داده می‌شد که هر سال، یک GAS کاهش می‌یافت؛ این کار تا زمانی ادامه خواهد یافت که ۱۰۰ میلیون GAS تعیین شده به اتمام برسد. پس از آن هم هیچ GAS اضافی تولید نخواهد شد.

اقتصاد هوشمند در نئو چه معنایی دارد؟

اقتصاد هوشمند همان چیزیست که یکی از تفاوت‌های اساسی نئو به حساب می‌آید. دارایی دیجیتال، هویت دیجیتال و قرارداد هوشمند زیرمجموعه‌های اقتصاد هوشمند هستند.

دارایی دیجیتال

دارایی دیجیتال بدان معناست که هر چیزی که دارای ساختار دیجیتال باشد می‌تواند جزء دارایی‌های دیجیتال شما باشد و مورد استفاده قرار بگیرد. این اموال در شرایط امنیتی نگه‌داری می‌شوند و مدام ذخیره می‌گردند و امکان گم‌ شدن‌ آن‌ها وجود ندارد.
دارایی دیجیتال در دو نوع جهانی و قراردادی در نظر گرفته می‌شود. دارایی جهانی در کل سامانه شناسایی می‌شود، ولی دارایی قراردادی در حوزه‌ی خاصی مجاز به بهره‌برداری هستند.

هویت دیجیتالی

هویت دیجیتالی بسیار مهم است. می‌توان با کمکش به دارایی‌های دیجیتال و در نهایت به اقتصاد هوشمند دسترسی داشت. البته باید هویت دیجیتال شما قابل اطمینان باشد. به همین دلیل پروژه نئو از یک پروتکل امنیتی خاص بهره می‌برد تا کار احراز هویت به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

قراردادهای هوشمند

این قراردادها بر پلت‌فرم نئو‌ اجرا می‌شوند و بندهای آن به‌صورت خودکار انجام می‌گیرد. دو طرف با توافقی شرایط و ضوابط را تعیین می‌نمایند و از یک یا چند برنامه‌نویس ماهر برای نگارش قراردادهای هوشمند بهره می‌برند. این‌ نوع از قراردادها می‌توانند از هزینه‌ کاربران بکاهند و حسابی در وقت صرفه‌جویی نمایند. اعمال مختلف می‌توانند به‌صورت اتوماتیک انجام بگیرند و فروشنده‌ها اطمینان می‌یابند که مبلغ مورد نظر به حساب‌شان وارد می‌شود. هم‌چنین خریداران با خاطری آسوده به کارهای روزمره‌ی خود می‌رسند و لزومی ندارد مدام به فکر پرداخت‌های خود باشند.

چگونگی استخراج نئو

در قدم اول باید بگوییم توکن‌های نئو قابل استخراج نیستند. با این حال، با هر ایجاد بلوک جدید نئو، مقداری توکن GAS ساخته می‌شود و می‌توان از آن‌ها در کارهای گوناگون استفاده کرد. در اصل، بلوک‌های نئو متعلق به تیم نئو هستند. پس استخراج نئو برای تمام افراد ممکن نیست و فقط می‌توان به توکن‌های نئو دسترسی داشت و آن را در کیف پول دیجیتالی خود ذخیره نمایید.

چگونگی ساخت کیف پول NEO

برای نصب و استفاده از کیف پول ارز دیجیتال نئو، وارد لینک https://neo.org/client شوید.

همانطور که مشاهده می‌کنید 4 مدل از کیف پول دیجیتال موجود است. وب، دسکتاپ، موبایل و سخت افزاری. می‌توانید به دلخواه از یکی از آن‌ها استفاده نمایید.

ولی در نظر داشته باشید، همانطور که در صفحه راهنمای والت‌ها نوشتیم، معمولا والت‌های سخت افزاری از امنیت و اطمینان بالاتری برخوردارند.

برای نصب والت دسکتاپ، بعد از دانلود فایل زیپ، آنرا را از حالت فشرده خارج کنید و روی گزینه neo-gui.exe دوبار کلیک نمایید.

روی تب Wallet کلیک کنید و سپس گزینه new wallet database برگزینید. تبریک می‌گوییم! شما کیف پول خود را ساخته‌اید.

شما وقتی کیف پول دیجیتالی را بسازید، به‌طور خودکار برای کاربر آدرسی ساخته می‌شود که از آن می‌توانید برای دریافت و یا فرستادن پول استفاده کنید.

روش خرید ارز نئو

نئو در صرافی‌های زیادی معامله می‌شود، از جمله در CoinEgg، LBank، بایننس، Okex، BitForex، Bitfinex و…

ولی بهترین راه برای خرید نئو برای ایرانیان این است که ابتدا ارز محبوبی مانند اتریوم یا بیت‌کوین را با ریال خریداری کنند:

روش خرید بیت‌کوین با ریال

سپس بیت‌کوین یا اتریوم را وارد صرافی بایننس نمایند.

روش تبدیل ارز در صرافی بایننس

در بایننس امکان تبدیل آن ارزها به ارز دیجیتال NEO و یا هر ارز دیگری مقدور خواهد بود.

پس از خرید نئو، می‌توانید آنرا در خود صرافی نگه داری کنید یا به کیف پول شخصی خودتان منتقل نمایید.

نئو یک راه‌حل تازه برای معامله است. معامله‌ای سریع و امن که تجربه‌ای تازه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد و بر بستر شبکه‌ای گسترده است. این شبکه با الگوریتم‌های مختلف رمزنگاری می‌شود و با کمک نمایندگان پرداخت‌ها تایید می‌شوند. در کل، به نظر می‌رسد اتریوم چینی آینده روشنی داشته باشد و شاید بتواند از خود اتریوم هم جلو بزند.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بلاکچین‌های لایه یک (Layer 1 Blockchains)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx