بررسی بلاک‌چین سریع Sui و توکن بومی آن (SUI)

ارز sui

یکی از جنجالی‌ترین پروژه‌های جدید در حوزه ارزهای دیجیتال، بلاک‌چین Sui و توکن بومی آن یعنی ارز SUI است.

اگر تا به حال در مورد ارز SUI چیزی نشنیده‌اید، وقت آن است که با این پروژه جالب آشنا شوید.

در این مقاله از بورسینس هر آنچه را که باید در مورد این فناوری جدید و همینطور ارز SUI بدانید را تشریح خواهیم کرد.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • Sui یک بلاک‌چین لایه 1 است که بر کاهش تأخیر در زمان لازم برای اجرای قراردادهای هوشمند تمرکز دارد و با افزایش سرعت و امنیت، فناوری بلاک‌چین را متحول می‌‌کند.
  • بلاک‌چین Sui به صورت افقی مقیاس‌پذیر است و به زبان برنامه‌نویسی Move نوشته شده است. سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها با هزینه ناچیز از ویژگی‌های این شبکه است.
  • بلاک‌چین Sui با همکاری سه مولفه اصلی شامل زبان Move، اجرای موازی تراکنش‌ها و موتور اجماع Sui، تراکنش‌ها را به صورت فوری و با کارمزد کم پردازش می‌کند.

بلاک‌چین SUI چیست؟

Sui در واقع یک بلاک‌چین لایه 1 است که برای حل برخی از مشکلات مربوط به فناوری وب 3 (web3) طراحی شده است.

با توجه به اینکه چشم‌انداز بلاک‌چین به سمت استقبال بیشتر از وب 3 پیش می‌رود، ارز SUI بر موضوعات مهمی از جمله کاهش تأخیر در زمان لازم برای اجرای قراردادهای هوشمند و متحول کردن فناوری بلاک‌چین با افزایش سرعت و امنیت آن تمرکز کرده است.

بلاک‌چین Sui همچنین میزبان آینده بازی‌های جدید و هیجان انگیز مبتنی بر بلاک‌چین و NFT، از جمله نمونه اولیه آن یعنی Sui Monstars است.

تفکر تیم بلاک‌چین Sui این است که توسعه دهندگان بدون تمرکز بیش از حد بر روی جنبه برنامه نویسی این کار بتوانند خلاقیت خود را به طور کامل در ساخت بازی‌های سرگرم کننده و هیجان انگیز متمرکز کنند.

پلتفرم Sui با تصمیم Mysten Labs ایجاد شده است که تیم 13 نفره آن توسط پنج بنیان‌گذار به نام‌های Evan Cheng ،Sam Blackshear ،Adeniyi Abiodun ،George Danezis و Kostas Chalkias رهبری می‌شود.

این افراد، مدیران ارشد سابق و معماران اصلی برنامه کیف پول شرکت متا به نام نووی (Novi) هستند (با این حال توسعه این ولت دیجیتال پس از مدتی متوقف شد).

تیم توسعه
تیم توسعه‌دهنده شبکه Sui

آن‌ها تصمیم گرفتند یک پروتکل جدید بلاک‌چین را با هدف حل کردن مسئله مقیاس‌پذیری که برای سال‌ها حوزه ارزهای دیجیتال را آزار داده است راه‌اندازی کنند.

شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه Mysten Labs در پروژه Aptos که یکی دیگر از بلاک‌چین‌های مبتنی بر زبان Move است نقش دارد.

اما آن‌ها اعلام کردند که هیچ رابطه‌ای بین این دو پروژه وجود ندارد، به جز اینکه تیم‌های توسعه هر دو پروژه قبلاً در توسعه بلاک‌چین فیسبوک سابقه فعالیت داشته‌اند.

بلاک‌چین Sui چگونه کار می‌کند؟

بلاک‌چین Sui از سه عنصر اصلی تشکیل شده است که در کنار هم به این پروتکل کمک می‌کنند jh پردازش‌ها را در کمترین زمان و با هزینه کم پردازش کند.

این سه مؤلفه عبارت‌اند از:

  • زبان موو (Move)
  • اجرای موازی تراکنش‌ها
  • موتور اجماع Sui

زبان موو (Move)

شبکه Sui از اجرای قراردادهای هوشمند با زبان Move پشتیبانی می‌کند که در واقع نسخه به روز شده زبان Move ای است که Aptos از آن استفاده می‌کند.

Move یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر زبان محبوب Rust است که در اصل فیسبوک (که اکنون با نام متا شناخته می‌شود) برای برنامه بلاک‌چین خود به نام Diem طراحی کرده بود.

این پروژه فیسبوک در حال حاضر متوقف شده است.

زبان موو
زبان برنامه نویسی Move

زبان Move بلاک‌چین Sui یک زبان بایت کد اجرایی است که برای جلوگیری از مسئله دوبار خرج کردن یا دابل اسپندینگ (Double-spending) طراحی شده است و به Sui کمک می‌کند تا به یکی از امن‌ترین و مطمئن‌ترین پلتفرم‌های قرارداد هوشمند تبدیل شود.

به طور کلی، این زبان برای بهبود برخی از ایرادات – یا حداقل نقص‌های – زبان‌های برنامه نویسی موجود مانند سالیدیتی طراحی شده است که از نمایش دارایی‌های بلاک‌چین به صورت ایمن پشتیبانی نمی‌کنند.

در حالی که شبکه‌های بلاک‌چین سنتی قراردادهای هوشمند خود را حول حساب‌‌ها طراحی می‌‌کنند، قراردادهای هوشمند Sui حول محور اشیاء قابل برنامه‌ریزی طراحی می‌‌شوند.

این اشیاء می‌توانند تغییرپذیر یا غیرقابل تغییر باشند، بین چندین نفر مشترک باشند یا متعلق به یک نفر باشند.

اشیایی که منحصراً متعلق به یک کاربر است نیازی به انجام مراحل تأیید نخواهند داشت و می‌توانند تقریباً به صورت فوری نهایی شوند.

اجرای موازی تراکنش‌ها

یکی از بزرگترین نوآوری‌های شبکه Sui، اجرای تراکنش‌ها به صورت موازی است.

در پلتفرم‌های دیگری که قراردادهای هوشمند را پردازش می‌‌کنند، تراکنش‌‌ها به‌طور کلی به ترتیبی که دریافت می‌‌شوند، یکی یکی اجرا می‌‌شوند. این باعث می‌شود که پردازش تراکنش‌ها بیشتر طول بکشد.

اما، بلاک‌چین Sui تراکنش‌‌ها را به صورت موازی پردازش می‌‌کند و تراکنش‌های ساده نیازی به گذراندن مرحله اجماع ندارند، که این موضوع منجر به نهایی شدن تقریباً فوری آن‌ها می‌‌شود.

برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید:

بلاک‌چین اتریوم در اوج عملکرد خود می‌تواند حدود 15 تراکنش در ثانیه (TPS) را انجام دهد. این در حالی است که شبکه Sui در مراحل آزمایشی توانست 120000 تراکنش را در یک ثانیه پردازش کند!

موتور اجماع Sui

شبکه Sui در زمان راه‌اندازی به صورت پیش‌فرض از الگوریتم‌های اجماع Tusk و Narwal استفاده می‌کرد، اگرچه الگوریتم Bullshark در آگوست 2022 جایگزین Tusk شد.

این تغییر به منظور کاهش مشکلات تأخیر انجام شد. در واقع، تیم توسعه می‌خواست اعتبارسنجی‌هایی که سرعت پردازش کمتر دارند همچنان بتوانند در پروژه مشارکت کنند.

با این حال، با به‌روزرسانی منبع کد همچنان می‌توان از الگوریتم Tusk استفاده کرد.

به طور خلاصه، Narwhal به عنوان یک ممپول استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که داده‌های ارسال شده به مکانیسم اجماع همیشه در دسترس است و Bullshark (یا Tusk) استانداردی را برای مرتب کردن آن داده‌‌ها تعیین می‌‌کند تا موتور اجماع بتواند آن‌‌ها را بخواند.

این بخشی از ممپول، گراف جهت دار غیر مدور (DAG) است که نوآوری دیگری از شبکه Sui است.

فرایند پخش و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در Sui به شرح زیر است:

  1. فرستنده یک تراکنش را برای همه اعتبارسنج‌ها پخش می‌کند.
  2. اعتبارسنج تراکنش را از نظر اعتبار بررسی می‌کنند و آرای وزنی خود را بر اساس میزان توکن‌های استیک شده خود ارسال می‌کند.
  3. فرستنده اکثریت مقاوم در برابر تحمل خطای بیزانس را جمع‌آوری کرده و نتیجه را به عنوان یک گواهی برای تاییدکنندگان پخش می‌کند.

انتظار می‌رود به این ترتیب Sui بتواند به سرعت پردازش بیش از 100000 تراکنش در ثانیه دست یابد.

علاوه بر این، در مدل از نوع اشیاء مالکیت که Sui استفاده می‌کند، سه نوع مختلف از مالکیت دارایی وجود دارد:

  • متعلق به یک آدرس (به عنوان مثال کوین یا NFT)
  • متعلق به یک شی دیگر (یک NFT که بخشی از NFT دیگر است)
  • مشترک (به عنوان مثال استخرهای بازارساز خودکار)

تراکنش‌های مربوط به اشیاء مشترک به ترتیب پردازش می‌شوند، اما تراکنش‌های مربوط به اشیاء غیرمشترک را می‌توان با سرعتی تقریباً لحظه‌ای در به اصطلاح «برنامه‌های تک‌نویسنده (single writer apps)» اجرا کرد.

این بدان معناست که Sui می‌تواند تراکنش‌های عمودی مانند NFT، بازی، سرویس‌های پیام‌رسان، شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های هویتی غیرمتمرکز را که به شدت از برنامه‌های تک‌نویسنده استفاده می‌کنند انتخاب کرده و آن‌ها را با ویژگی‌های web3 اما با سرعت اجرای web2 بسازد.

بیشتر بخوانید: نسل سوم اینترنت (وب 3) چیست و چه تفاوتی با وب 3 دارد؟

ویژگی‌های اقتصاد Sui

شبکه Sui بر اساس یک مکانیسم اثبات سهام محول‌شده (DPoS) اجرا می‌‌شود، به این معنی که در هر دوره یا ایپاک (دوره 24 ساعته)، دارندگان ارز SUI مجموعه‌ای از اعتبارسنج‌ها را انتخاب کرده و توکن‌های SUI خود را به آن‌ها می‌سپارند.

این اعتبارسنج‌ها تراکنش‌های موجود در شبکه را پردازش می‌کنند.

اثبات سهام
مکانیسم اجماع DPoS در یلاکچین Sui

توکن‌های استیک شده در طول این دوره خاص در سیستم مسدود می‌‌شوند، اما دارندگان توکن می‌‌توانند پس از هر دوره توکن‌های خود را بیرون بکشند یا اعتبارسنج خود را تغییر دهند.

مکانیسم قیمت‌گذاری گس (کارمزد تراکنش)

سیستم قیمت گس شبکه Sui با سه هدف مختلف و همگی برای بهبود تجربه کاربر و ایجاد یک شبکه سریع و قابل اعتماد طراحی شده است:

  1. پایین نگه داشتن کارمزدهای گس محاسبه آن‌ها بر اساس یک فرمول ساده
  2. تشویق اعتبارسنج‌ها به انجام کارآمد وظایف خود
  3. فراهم کردن یک لایه حفاظتی برای شبکه و ایمن کردن آن در مقابل حملات محروم‌سازی از سرویس (DDoS)

در ابتدای هر دوره، اعتبارسنج‌ها بررسی می‌شوند تا مشخص شود حداقل هزینه گس درخواستی آن‌ها چقدر است. سپس سیستم این مقادیر را مرتب می‌کند و قیمتی را تقریباً در صدک 66م انتخاب می‌کند.

در طول دوره، هر اعتبارسنج سیگنال‌هایی را در رابطه با عملیات اعتبارسنج‌های دیگر دریافت می‌‌کند. این موضوع به آن‌ها اجازه می‌‌دهد عملکرد خود را در مقایسه با آن‌ها ارزیابی کنند و قیمت گس مرجع را رعایت کنند.

در پایان هر دوره، اعتبارسنج‌هایی که عملکرد مؤثری در مقایسه با قیمت گس مرجع داشته‌اند، پاداش‌های منظم دریافت می‌‌کنند، در حالی که آن‌هایی که در این زمینه عملکرد خوبی نداشته‌اند، پاداش‌هایشان کاهش می‌‌یابد.

این سیستم اعتبارسنج‌ها را تشویق می‌کند که حداقل قیمت گس کمتری را درخواست کرده و به آن متعهد باشند. این رویه به کاهش هزینه‌های کاربران کمک می‌کند.

صندوق ذخیره

بخش مهمی از بلاک‌چین Sui، صندوق ذخیره‌سازی آن است که برای نگهداری هزینه‌های گس شبکه و توزیع مجدد آن در میان اعتبارسنج‌ها در آینده طراحی شده است.

با وجود این صندوق، اطمینان حاصل می‌شود که شبکه می‌‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و اعتبارسنج‌ها انگیزه کافی برای ادامه کار خواهند داشت.

موجودی صندوق ذخیره با حصول اطمینان از اینکه جریان خروجی از صندوق همیشه کمتر از جریان ورودی به آن است در سطح مناسب حفظ می‌شود.

جریان ورودی پول به صندوق از دو نوع است:

  • کارمزدهای پرداختی کاربران برای تراکنش‌های انجام‌شده در دوره کنونی .
  • سرمایه‌گذاری مجدد پاداش‌های استیک شده که اعتبارسنج‌ها دریافت نکرده‌اند.

خروجی صندوق زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران داده‌های غیر ضروری را برای دریافت تخفیف کارمزد حذف می‌کنند.

توجه به این نکته مهم است که پاداش‌های اعتبارسنج‌ها فقط از سود ایجاد شده در صندوق پرداخت می‌شود و برای این کار هرگز از اصل سرمایه موجود در آن استفاده نمی‌شود.

در این صورت می‌توان مطمئن بود که صندوق و در نتیجه اکوسیستم Sui خودپایدار بوده و می‌تواند به طور نامحدود ادامه پیدا کند.

کیف پول Sui

کیف پول Sui از نوع افزونه مرورگر کروم است. این کیف پول منبع باز و دارای رابط کاربر پسند است که برای مدیریت و ذخیره دارایی‌ها در شبکه Sui استفاده می‌شود.

کاربران می‌توانند عبارت بازیابی و کلید خصوصی خود را که برای دسترسی به موجودی کیف پولشان استفاده می‌شود ایجاد، وارد و ذخیره کنند.

شما نه تنها می‌توانید کوین‌ها و NFT‌های خودتان را به راحتی به کیف پول‌های دیگر انتقال دهید، بلکه می‌توانید توکن‌های مثلی خودتان را مشاهده کنید، تراکنش‌های اخیر را پیگیری کنید و در اکسپلورر Sui به صورت مستقیم به تراکنش‌های موفق یا ناموفق خودتان دسترسی داشته باشید.

این کیف پول همچنین قابلیت ادغام با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) ساخته شده در شبکه Sui را دارد.

به طور کلی، کیف پول Sui ابزاری امن و ساده برای کاربران شبکه Sui است که می‌توانند از طریق آن دارایی‌های خود را مدیریت کنند و با اکوسیستم Sui تعامل داشته باشند.

نحوه استفاده از کیف پول Sui

می‌توانید افزونه مرورگر Sui Wallet را در چند مرحله ساده زیر نصب کنید:

  1. وارد افزونه مرورگر کیف پول Sui شوید و با کلیک کردن روی «Add to Chrome» و سپس «Add Extension» کیف پول را دانلود کنید.
  2. برنامه افزونه یا اکستنشن را در مرورگر باز کنید و روی «Get Started» و سپس «Create a New Wallet» کلیک کنید.
  3. یک رمز عبور برای کیف پولتان انتخاب کنید.
  4. رمز عبور را دوباره وارد کنید و شرایط خدمات را بپذیرید.
  5. روی «Create Wallet» کلیک کنید.
  6. عبارت بازیابی را ذخیره کرده و روی «Done» کلیک کنید.
  7. روی «Open Sui Wallet» کلیک کنید تا کیف پول باز شود.

ارز SUI چیست؟

ارز SUI توکن بومی بلاک‌چین Sui است. برای اینکه کاربران لایه بلاک‌چین و توکن آن را با یکدیگر اشتباه نگیرند، نام توکن همیشه با حروف بزرگ (به صورت SUI) اما نام بلاک‌چین آن به صورت Sui نوشته می‌شود.

ارز SUI
ارز SUI، توکن بومی بلاک‌چین Sui است.

ارز SUI کاربرد‌ها و مزایای متعددی دارد. اولاً، می‌‌توانید از ارز SUI برای استیکینگ و پرداخت کارمزد گس مربوط به تراکنش‌های شبکه اثبات سهام Sui استفاده کنید.

همچنین می‌توانید ارز دیجیتال SUI را به عنوان یک دارایی مانند سایر ارزهای دیجیتال خرید و فروش کنید و از افزایش قیمت ارز SUI سود کسب کنند.

سرانجام، همه دارندگان ارز SUI می‌توانند در جریان رای‌دهی در حاکمیت شبکه شرکت کنند.

ساده‌ترین راه برای ذخیره ارز SUI، استفاده از SUI Wallet است. این کیف پول یک افزونه مرورگر گوگل کروم است که به کمک آن می‌توانید کیف پول جدید ایجاد کنید یا کیف پول از قبل موجودتان را اضافه کنید.

علاوه بر این، NFT‌های خودتان را می‌توانید به کیف پول SUI آپلود کنید و آن‌ها را به طور ایمن در بلاک‌چین Sui ذخیره کنید.

توکنومیک SUI

اگرچه ارز SUI هنوز فعال نشده است، اما برنامه توزیع این توکن قبل از انتشار آن در آینده نزدیک اعلام شده است.

حداکثر عرضه ارز SUI در کل 10 میلیارد توکن است که بخشی از آن در زمان عرضه توزیع می‌شود و مابقی طبق تصمیم بنیاد Sui به صورت تدریجی توزیع می‌شود.

در زمان عرضه ارز SUI:

  • 50 درصد برای کمک‌های مالی، کمک به اعتبارسنج‌ها، و تحقیق و توسعه در صندوق ذخیره اجتماعی پس‌انداز می‌شود.
  • 20 درصد به مشارکت‌کنندگان اولیه در پروژه می‌رسد.
  • 14 درصد در میان سرمایه‌گذاران توزیع می‌شود.
  • 10 درصد به خزانه Mysten Labs اختصاص می‌یابد.
  • 6 درصد دیگر به برنامه دسترسی به انجمن (CAP) و آزمایش کنندگان برنامه‌ها اختصاص می‌یابد.

مقایسه Sui و Aptos

Sui و Aptos شباهت‌های زیادی دارند زیرا هر دو بلاک‌چین نسبتاً جدید و سطح 1 هستند که توسط کارمندان سابق متا توسعه یافته‌اند و از زبان برنامه‌نویسی Move استفاده می‌کنند.

اما اگر با دقت بیشتری به این دو بلاک‌چین نگاه کنیم، متوجه تفاوت‌های جالبی بین آن‌ها می‌شویم.

بیشتر بخوانید: لایه 1 بلاک‌چین و هر آنچه که باید درباره آن بدانید!

sui و aptos
شبکه Sui در مقایسه با Aptos؛ کدام بهتر است؟

برای مثال، Sui از یک نسخه به‌روزتر از زبان برنامه‌نویسی Move استفاده می‌کند و شفاف‌تر کد نویسی شده است.

در نتیجه کاربران می‌توانند ببینند که آیا یک شی مشترک، غیرمشترک، تغییرناپذیر و هیچ کدام از این موارد است یا خیر. در حالی که در Aptos این‌طور نیست.

علاوه بر این، اگرچه هر دو بلاک‌چین بر اساس مکانیسم اثبات سهام اجرا می‌شوند، اما Sui از الگوریتم‌های اجماع Narwhal و Bullshark استفاده می‌کند.

این در حالی است که Aptos از نسخه‌ای مشتق شده از پروتکل HotStuff استفاده می‌کند.

در نهایت، توان عملیاتی Aptos با پردازش 160000 تراکنش در ثانیه در مرحله آزمایشی کمی بیشتر از Sui بود.

اما این رقم پس از انتشار شبکه اصلی Aptos در اکتبر 2022، به عدد باورنکردنی 4 تراکنش در ثانیه کاهش یافت و در حال حاضر توان آن با 248 اعتبارسنج 6 تراکنش در ثانیه است.

البته هنوز نمی‌توان در مورد پتانسیل واقعی Sui قضاوت کرد و باید منتظر ماند.

با این حال، طراحی شی محور این بلاک‌چین- که تراکنش‌ها را به صورت موازی پردازش می‌کند – نوید توان عملیاتی بسیار بالا و پردازش بی‌شمار تراکنش (از نظر تئوری) را می‌دهد.

سؤالات متداول

شبکه بلاک‌چین Sui چگونه کار می‌کند؟

در این شبکه هیچ مکانیسم اجماعی برای پردازش تراکنش‌های ساده (شامل ارسال دارایی‌ها) استفاده نمی‌شود. همچنین، Sui برای انجام تراکنش‌های پیچیده مثل قراردادهای هوشمند، از مکانیسم اجماع DAG مخصوصی به نام Bullshark و ممپول Narwhal استفاده می‌کند.

ارز دیجیتال SUI چیست؟

SUI توکن بومی بلاک‌چین Sui است که یک زنجیره لایه 1 با سرعت پردازش بسیار بالا و کارمزد ناچیز است. در این بلاک‌چین از ارز SUI برای پرداخت کارمزد گس در تمام عملیات شبکه استفاده می‌شود.

چگونه می‌توان ارز SUI را خرید؟

Sui هنوز شبکه اصلی خود را راه‌اندازی نکرده است به همین دلیل در حال حاضر امکان خرید توکن‌های بومی آن یعنی ارز SUI وجود ندارد. فعلاً، این ارز فقط روی شبکه Devnet موجود است که با آن می‌توان شبکه Sui را تست کرد. این توکن‌های تستی را می‌توان از طریق کیف پول Sui دریافت و به آدرس‌های مختلف در این شبکه ارسال کرد و به این ترتیب عملکرد شبکه را آزمایش کرد.

سخن پایانی

با افزایش محبوبیت فناوری وب 3، پتانسیل واقعی بلاک‌چین Sui پس از راه‌اندازی توکن این شبکه یعنی ارز SUI، به طور کامل محقق خواهد شد.

اگر Sui با پتانسیل کامل خود عملیاتی شود، کاربران می‌‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را در این شبکه ذخیره کنند و تراکنش‌های خود را با سرعت بی‌سابقه‌ای روی این بلاک‌چین امن وب 3 انجام دهند.

با کاهش چشمگیر زمان پردازش تراکنش، شبکه Sui در مجموع کارآمدتر خواهد شد و این باعث استقبال گسترده از وب 3 و دنیای گیمینگ خواهد شد.

این اتفاقات در نهایت منجر به آینده روشن‌تری برای کل حوزه ارزهای دیجیتال و کاربران آن خواهد شد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بلاکچین‌های لایه یک (Layer 1 Blockchains)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مهدی احدی

سلام ببخشید من دنبال کسی هستم منو راهنمایی کنه من ارز سویی sui قبل از لیست شدن که 500 میلیون برای فروش گذاشت داخل دو تا صرافی خریدم یعنی زمستان 1401و پاییز آن ولی بعد از لیست شدن خبری از سود سهم ما نیست من سرمایه گذار اولیه می‌خوام بدونم کی بهم میده یا چطوری بگیرم ممنون ….من دو مرتبه که سویی داخل تویتر دنبال سرمایه گذار بود شرکت کردم هم بر حسب اتریوم و هم بایننس من سرمایه گذاری کردم ولی هنوز ..

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx