چگونه توکن غیرقابل‌ تعویض (NFT) ایجاد کنیم

blank

اگر قصد ایجاد توکن غیرقابل‌ تعویض (Non-Fungible Token) یا به‌اختصار NFT خود را دارید، زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) با ویژگی‌هایی همچون کارمزد کم، تراکنش‌های سریع و جامعه در حال‌ رشد توکن NFT مکان مناسبی برای شروع است.

در این زنجیره، پلتفرم‌های زیادی برای ایجاد توکن غیرقابل‌ تعویض وجود دارد، اما ارزان‌ترین و ساده‌ترین پلتفرم‌ها از نظر محیط کاربری، جاگرنات (Juggernaut) و بیکری سواپ (BakerySwap) هستند.

شما فقط باید جزئیات توکن غیرقابل‌تعویض خود را مشخص کنید، پرونده یا اثر هنری دیجیتال خود را بارگذاری کنید و هزینه ایجاد توکن را بپردازید. اگر تمایل به فروش توکن NFT خود دارید، می‌توانید فوراً آن را در تعدادی از بازارهای زنجیره هوشمند بایننس برای توکن‌های NFT نیز قرار دهید.

عناوین مطلب:

اگر طی چند ماه اخیر، حتی اندکی با جهان ارزهای دیجیتال سروکار داشته‌اید، قطعاً در مورد هیاهوی اخیر توکن‌های غیرقابل‌تعویض اخباری شنیده‌اید. بسیاری از افراد مشهور، هنرمندان هنر دیجیتال و افراد خلاق تصمیم‌ گرفته‌اند آثار هنری خود را روی بلاک‌چین عرضه کنند.

امکاناتی که توکن NFT فراهم می‌کند، بی‌شمار است، از نقاشی گرفته تا موسیقی و حتی کارت‌های ورزشی کلکسیونی و قابل‌معامله از لیگ بسکتبال NBA. توکن‌های غیرقابل‌تعویض روشی عالی برای اثبات اصالت و مالکیت آثار هنری هستند.

اگر واقعاً بااستعداد (یا شاید خوش‌شانس) باشید، می‌توانید از طریق ساخت و فروش توکن NFT خود پول قابل‌توجهی نیز به دست آورید. فرض کنید که نقاشی منحصربه‌فردی کشیده‌اید، اگر اثر هنری شما متقاضی زیادی داشته باشد، قیمت آن نیز می‌تواند به‌شکلی تصاعدی افزایش یابد. احتمالاً در مورد هنرمند تجسمی مشهوری با لقب بیپِل (Beeple) شنیده‌اید که یک توکن غیرقابل‌تعویض به‌نام «هرروز: اولین 5000 روز» (Everydays: the First 5000 Days) را به ارزش 69 میلیون دلار به فروش رساند.

به غیر از بیپل، بسیاری دیگر از هنرمندان هنر دیجیتال نیز توکن‌های NFT خود را در بازارهای مبتنی بر بلاک‌چین به فروش می‌رسانند. مبالغ بسیار زیاد این فروش‌ها خود گویای محبوبیت این بازار است.

1

مواد مورد نیاز برای ایجاد توکن غیرقابل تعویض

پیش از اینکه توکن غیرقابل‌تعویض خود را ایجاد کنید، باید سه مورد را آماده کنید:

  • اثر هنری و کلکسیونی شما، به‌عنوان مثال یک قطعه موسیقی یا یک نقاشی
  • مقداری ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه ایجاد توکن
  • یک کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره دارایی دیجیتال‌تان

همچنین باید بلاک‌چینی را برای ایجاد توکن غیرقابل‌تعویض‌ خود انتخاب کنید؛ در ادامه، بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

اکنون، پس از ارائه تعریفی اجمالی از توکن NFT، تعدادی پرسش رایج در خصوص ساخت توکن‌های غیرقابل‌تعویض را مطرح و سعی می‌کنیم به آنها پاسخ دهیم.

توکن غیرقابل‌ تعویض یا NFT چیست؟

توکن غیرقابل‌تعویض نوعی ارز دیجیتال است که به‌ نمایندگی از اثر هنری شما ایجاد می‌شود. این توکن منحصربه‌فرد و کلکسیونی است و نمی‌توان از آن کپی‌برداری کرد.  

به‌عنوان یک تشبیه ساده از توکن غیرقابل‌تعویض می‌توان به کارت براق بازی مشهور پوکمون (Pokémon) اشاره کرد. هر فردی می‌تواند یکی از کارت‌های پوکمون را پرینت بگیرد و حتی ممکن است آن را شبیه به کارت اصلی درست کند. اما، کلکسیونرها فقط در ازای یک کارت پوکمون براق یگانه و اصیل پول پرداخت می‌کنند.

این شرایط برای توکن‌های NFT نیز صادق است. البته، شما می‌توانید تصویر یا آیتم کلکسیونی توکن NFT را دانلود کنید؛ اما، از آنجا که توکن NFT شناسه اصالت دارد، اصالت یا مالکیت اثر هنری در صورت نداشتن توکن NFT، حائز اعتبار نیست. حتی توکن‌های غیرقابل‌تعویض متعلق به یک مجموعه نیز مشابه نیستند و هر کدام ارزش ویژه خود را دارند؛ مجموعه 10,000 عددی کریپتوپانک (CryptoPunk) یکی از مشهورترین نمونه‌ها از مجموعه‌های توکن‌ است و هیچ دو کریپتوپانک ارزش یکسانی ندارند.

مجموعه کریپتوپانک‌ را می‌توان یکی از عوامل شهرت و شکل‌گیری جنون توکن NFT دانست. علاوه بر این، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روند ایجاد این صنعت، می‌توانید به تاریخچۀ بازی کریپتوکیتیز مراجعه کنید. این موارد برخی از اولین پروژه‌های دیجیتالی از مجموعه‌های محبوب کلکسیونی هستند که روی شبکه اتریوم ایجاد شده‌اند.

2 1

  1. چه چیزی می‌تواند توکن غیرقابل‌ تعویض باشد؟

یکی از بزرگ‌ترین پرسش‌ها این است که یک توکن غیرقابل‌تعویض دقیقاً می‌تواند نمایان‌گر چه‌چیزی باشد؟ آیا توکن غیرقابل‌تعویض فقط می‌تواند نمادی از آثار هنری دیجیتال باشد یا آثار هنری در دنیای واقعی نیز می‌توانند توکن NFT داشته باشند؟ اگرچه این امر فعلاً چندان معمول نیست، اما مجموعه‌های فیزیکی را نیز می‌توان توسط توکن غیرقابل‌تعویض نشان داد. در این موارد، کلید خصوصی کیف پول حاوی توکن غیرقابل‌تعویض معمولاً درون‌ساخته است یا همراه با آن تهیه می‌شود.

خانه حراج کریستیز (Christie’s) حتی توکنی با نام «بلاک 21» (Block 21) را به‌همراه کیف پول سخت‌افزاری اپن دایم (OpenDime) به حراج گذاشت. این اثر هنری الهام‌گرفته از یک اثر واقعی و فیزیکی است.

3 1
اثر هنری «بلاک 21»

با این حال، اغلب قطعات موسیقی، تصاویر گیف (gif)، ویدئوها و در مجموع آثار هنری دیجیتالی توکن NFT خود را دارند. حتی مجموعه‌های کلکسیونی مربوط به بازی‌ها را نیز می‌توان با NFTها نشان داد. هنر ارز دیجیتال و NFT فقط به یک قالب محدود نمی‌شوند و میزان خلاقیتی که می‌توانید برای ایجاد توکن غیرقابل‌تعویض خود نشان دهید، مرزی ندارد.

  1. آیا برای استفاده از توکن غیرقابل‌ تعویض به کیف پول خاصی احتیاج دارم؟

این مسئله به شبکه‌ای مربوط می‌شود که شما برای ایجاد توکن خود انتخاب می‌کنید. خوشبختانه، امروزه اکثر کیف پول‌ها از اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، این امر نباید تفاوت چندانی ایجاد کند. در حال حاضر، اکثر توکن‌های غیرقابل‌تعویض روی این دو بلاک‌چین ایجاد می‌شوند.

نکته حائز اهمیت انتخاب بلاک‌چینی است که برای ایجاد توکن NFT خود در نظر می‌گیرید. اگر توکن NFT شما روی شبکه اتریوم ایجاد شود، شما به کیف پولی نیاز خواهید داشت که از اتریوم پشتیبانی کند. به همین ترتیب، اگر توکن شما روی شبکه تزوس ایجاد شده باشد، به کیف پولی احتیاج خواهید داشت که از تزوس پشتیبانی کند.

برای ساده‌کردن جریان، پیشنهاد می‌کنیم از کیف پول‌های متامسک یا تراست والت استفاده کنید. این دو کیف پول ارز دیجیتال از طیف گسترده‌ای از بلاک‌چین‌ها پشتیبانی می‌کنند. در هر صورت، همیشه باید از این نکته مطمئن شوید که کیف پول شما بلاک‌چین مورد نظرتان را پشتیبانی می‌کند.

  1. از چه بلاک‌چینی استفاده کنم؟

برای ساخت توکن غیرقابل‌تعویض، بلاک‌چین‌های بسیاری وجود دارند. شبکه اتریوم اولین بلاک‌چین مهمی بود که توکن‌های غیرقابل‌تعویض را به‌شکلی که امروز می‌شناسیم، ارائه داد. در حال حاضر، فهرست بلاک‌چین‌های سازگار با NFT شامل زنجیره هوشمند بایننس، پولکادات، ترون، تزوس و بسیاری دیگر می‌شود.

امروزه اغلب توکن‌های غیرقابل‌تعویض روی شبکه اتریوم یا زنجیره هوشمند بایننس ایجاد می‌شوند. با این حال، میزان کارمزد اتریوم یا همان گس (gas) باعث افزایش هزینه‌ها برای تولید و مدیریت توکن‌های NFT می‌شود.

می‌توان گفت زنجیره هوشمند بایننس جایگزینی بسیار ارزان‌تر برای اتریوم است که از سرعت پردازش تراکنش بیشتری نیز برخوردار است. روی این زنجیره، پروژه‌ها و بازارهای NFT بسیاری وجود دارند که مخاطبین گسترده‌ای جذب می‌کنند و تعداد خریداران احتمالی اثر هنری شما را افزایش می‌دهند.

  1. از چه پلتفرمی می‌توانم برای ایجاد توکن غیرقابل‌تعویض استفاده کنم؟

انتخاب یک پلتفرم برای استفاده از توکن غیرقابل‌تعویض به انتخاب شخصی شما و بلاک‌چینی که قصد دارید استفاده کنید، بستگی دارد. اغلب پروتکل‌های زنجیره هوشمند بایننس توکن NFT شما را در قالب استاندارد BEP-721 ایجاد می‌کنند؛ بنابراین، هر پلتفرمی که انتخاب کنید از نظر فنی تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

اگر قصد دارید پس از ایجاد، توکن خود را به‌آسانی معامله‌ کنید، احتمالاً بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که با بازار آن آشنا هستید. به این ترتیب دیگر نیازی به انتقال توکن غیرقابل‌تعویض به مکانی دیگر نخواهید داشت.

برای سهولت در استفاده، پلتفرم‌های بیکری سواپ، جاگرورلد (Juggerworld) و ترژرلند (Treasureland) پیشنهاد می‌شوند. این سه پروژه در زنجیره هوشمند بایننس همگی رابط کاربری ساده‌ای دارند و هزینه اندکی برای ایجاد توکن NFT شما دریافت می‌کنند.

بیکری سواپ بزرگ‌ترین بازار را برای توکن‌های غیرقابل‌تعویض فراهم کرده است و می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که پس از ایجاد توکن، قصد دارند آن را بفروشند.

جاگرنات به شما اجازه می‌دهد تا هرگاه مالکی NFT شما را فروخت، حق امتیاز ایجاد کنید و ترژرلند امکان ساخت رایگان توکن‌های غیرقابل‌تعویض را فراهم می‌کند. اگر به‌دنبال استفاده از شبکه اتریوم هستید، می‌توانید اپن سی (OpeaSea) یا رِیرِبِل (Rarible) را به‌عنوان دو مورد از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در نظر داشته باشید.

  1. آیا می‌توانم توکن NFT را از یک بازار زنجیره هوشمند بایننس به بازار دیگر منتقل کنم؟

blank

اگر پلتفرم جدید از نوع توکن شما پشتیبانی کند، می‌توانید توکن غیرقابل‌ تعویض خود را به‌راحتی بین بازارهای مختلف منتقل کنید. بازارها و صرافی‌های زنجیره هوشمند بایننس اکثراً از توکن‌های BEP-721 و BEP-1155 پشتیبانی می‌کنند که رایج‌ترین استانداردهای توکن‌های NFT در زنجیره هوشمند بایننس به شمار می‌روند.

کاری که نمی‌توانید انجام دهید، انتقال مستقیم NFT به بازاری روی یک بلاک‌چین دیگر است. به‌عنوان مثال، پلتفرم اپن سی روی بلاک‌چین اتریوم از توکن‌های NFT ایجادشده توسط زنجیره هوشمند بایننس پشتیبانی نمی‌کند.

می‌توانید به‌منظور انتقال توکن NFT به بلاک‌چین جدید، توکن‌ خود را بسته‌بندی و رپ (wrap) کنید؛ با این حال، ما پیشنهاد می‌کنیم که برای حفظ ایمنی توکن‌های غیرقابل‌تعویض خود آنها را روی بلاک‌چین اولیه خود نگه دارید.

برای انتقال NFT خود به صرافی‌های دیگر، دارایی کلکسیونی‌تان را به کیف پول خود ارسال کنید. هنگامی‌که توکن خود را با خیال راحت ذخیره کردید، می‌توانید آن را به آدرس جدید واریزی خود در پلتفرم جدید ارسال کنید.

حتماً استاندارد توکن NFT خود را چند بار چک کنید تا مطمئن شوید که پلتفرم مقصد و کیف پول شما از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند.

  1. چگونه توکن غیرقابل‌ تعویض خود را برای شخص دیگری ارسال کنم؟

پس از خرید یا ایجاد توکن NFT، می‌توانید آن را مستقیماً از کیف پول خود برای شخص دیگری ارسال کنید. اگر کیف پول شما بخش توکن غیرقابل‌تعویض دارد، می‌توانید به‌سادگی هر یک از توکن‌های غیرقابل‌تعویض خود را انتخاب کرده و گزینه ارسال آن را کلیک کنید. کیف پول‌های متامسک و تراست والت این ویژگی را در اختیار شما می‌گذارند.

توجه داشته باشید که گیرنده توکن NFT باید آدرس صحیحی مطابق با استاندارد توکن برای دریافت NFT به شما ارائه دهد. اگر توکن غیرقابل‌تعویضی با استاندارد ERC-721 روی شبکه اتریوم دارید، گیرنده باید آدرس واریز توکن را مطابق با استاندارد ERC-721 شبکه اتریوم از کیف پول خود برای شما ارسال کند.  

  1. آیا می‌توانم درآمد مالکیت و فروش توکن غیرقابل‌ تعویض را با دیگران تقسیم کنم؟

SXcqd3GBUh

در حال حاضر، توکن غیرقابل‌تعویض هنوز ویژگی‌های لازم برای پروژه‌های شراکتی را ندارد. متداول‌ترین استانداردهای توکن NFT، از جمله ERC721، ERC1155، BEP721 و BEP1155 فقط می‌توانند یک مالک داشته باشند.

با این حال، برخی از پروژه‌ها برنامه‌هایی دارند که اجازه می‌دهد درآمد حاصل از اولین فروش توکن بین چندین کیف پول تقسیم شود. شایان ذکر است که این ویژگی در کد توکن تعبیه نشده است و بستگی به صرافی یا بازاری دارد که از آن استفاده می‌کنید. به همین منظور، توصیه می‌شود که پیش از خرید یا فروش، امکان تقسیم درآمد حاصل از توکن غیرقابل‌ تعویض مورد نظر را روی صرافی‌‌ای که از آن استفاده می‌کنید، بررسی کنید.

اکنون که به تعدادی از پرسش‌های متداول پاسخ دادیم، می‌توانیم به چگونگی ایجاد توکن NFT روی سه پلتفرم بیکری سواپ، جاگرنات و ترژرلند در زنجیره هوشمند بایننس نگاهی داشته باشیم.

نحوه ساخت توکن NFT روی پلتفرم بیکری سواپ

از ابتدا تا انتها، تمام کار شما برای ایجاد توکن NFT روی پلتفرم بیکری سواپ، فقط 5 دقیقه طول می‌کشد. تنها کاری که باید بکنید فراهم‌کردن مقداری بایننس کوین برای پرداخت کارمزد ایجاد توکن خود (0.03 بایننس کوین در زمان نگارش این مطلب) و یک کیف پول رمزنگاری برای ذخیره بایننس کوین است.

توجه داشته باشید که هزینه ایجاد توکن ممکن است بر اساس قیمت بایننس کوین تغییر کند. اگر پیش از این کیف پول تهیه نکرده‌اید، تراست والت را برای کاربران تلفن همراه و متامسک را برای کاربران دسک‌تاپ پیشنهاد می‌کنیم.

در بیکری سواپ می‌توانید توکن‌هایی برای تصاویر، فایل‌های گیف، ویدئو‌ها و فایل‌های صوتی ایجاد کنید.

مراحل زیر نحوه ایجاد توکن غیرقابل‌تعویض را در پلتفرم بیکری سواپ نشان می‌دهند.

  1. ابتدا به بازار توکن‌های غیرقابل‌تعویض در پلتفرم بیکری سواپ بروید و کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنید. با استفاده از گزینه اتصال کیف پول در گوشه سمت راست بالای صفحه، این کار به‌راحتی انجام می‌شود.
  2. پس از اتصال کیف پول، روی گزینه «ایجاد آثار هنری» (Mint Artworks) کلیک کنید تا فرآیند ایجاد توکن NFT شما آغاز شود.

4 1

  1. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

5 1

  1. زیر جزئیات توکن NFT، روی آیکن [+] کلیک کنید تا پرونده شما بارگذاری شود. علاوه بر این، در پایین صفحه، هزینه ایجاد توکن نیز به شما ارائه می‌شود. در تصویر زیر، این هزینه 0.01 بایننس کوین برآورد شده است.

6 1

5- هنگامی‌که از صحت اطلاعات واردشده مطمئن شدید و با موفقیت تصویر خود را بارگذاری کردید، با جمله‌ای در خصوص مقابله با سرقت هنری روبرو می‌شوید که باید با آن موافقت کنید:

من اعلام می‌کنم که این اثر هنری اصل است و می‌دانم که سرقت هنری غیرمجاز است. همچنین، می‌دانم که اگر سرقت هنری شناسایی شود، این اثر حذف خواهد شد.

پس از تیک زدن این جمله، اکنون می‌توانید گزینه «ایجاد» (Mint) را کلیک کنید تا توکن NFT شما ایجاد شود.

7 1

  1. اگر از کیف پول متامسک استفاده می‌کنید، پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد هزینه ایجاد توکن خود را پرداخت کنید.

8 1

  1. پس از پرداخت هزینه، می توانید توکن غیرقابل‌تعویض خود را با مرورگر بلاک‌چین زنجیره هوشمند بایننس به‌نام BscScan مشاهده کنید. اکنون، شما می‌توانید توکن خود را انتقال دهید و معامله کنید.

9 1

نحوه ساخت توکن NFT روی پلتفرم جاگرورلد

جاگرورلد بازار توکن‌های NFT در پروژه جاگرنات زنجیره هوشمند بایننس است. در این پلتفرم می‌توانید توکنی با استاندارد BEP-721 یا مجموعه‌ای توکن با استاندارد BEP-1155 ایجاد کنید.

در جاگرورلد نیز مانند بیکری سواپ، می‌توانید توکن‌هایی حاوی فایل گیف، تصویر، فایل صوتی یا تصویری بسازید. علاوه بر این، جاگرورلد به شما اجازه می‌دهد که هنگام ایجاد توکن غیرقابل‌ تعویض، تعیین کنید اگر این اثر در آینده توسط مالکان بعدی آن فروخته شود، چه‌ میزان از حق امتیاز اثر هنری برای خالق توکن محفوظ می‌ماند.

  1. به پلتفرم جاگرورلد بروید و پس از اتصال کیف پول خود، دکمه «ایجاد» (Create) را کلیک کنید.

10 1

  1. اکنون می‌توانید انتخاب کنید که یک توکن یا چند توکن غیرقابل‌تعویض ایجاد می‌کنید.

11 1

  1. جزئیات توکن غیرقابل‌تعویض خود را وارد و دکمه Create Now را کلیک کنید. متناسب با کیف پولی که انتخاب می‌کنید، باید یک پنجره پاپ‌آپ ببینید که از شما می‌خواهد هزینه گس ایجاد توکن را بپردازید.

12 1

نحوه ساخت توکن NFT روی پلتفرم ترژرلند

ترژرلند بخشی از بازار توکن غیرقابل‌تعویض در پروژه دِگوفایننس (Dego Finance) در زنجیره هوشمند بایننس است که در قالب پروتکل امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و اکوسیستمی برای توکن‌های غیرقابل‌تعویض شناخته می‌شود. ایجاد توکن NFT در پلتفرم ترژرلند برای خالق اثر رایگان است زیرا هرکس که این توکن را بخرد، باید کارمزد آن را پرداخت کند.

در حال حاضر، ترژرلند فقط به کاربران امکان ایجاد توکن NFT برای تصاویر و فایل‌های گیف می‌دهد. با این حال، شما می‌توانید بین فقط یک توکن غیرقابل‌تعویض یا مجموعه‌ای از توکن‌های غیرقابل‌تعویض انتخاب کنید؛ همچنین، این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد حق امتیاز اثر را نیز مشخص کنید.

  1. وارد پلتفرم ترژرلند کرییِت شوید و کیف پول خود را متصل کنید.
  2. سپس، در صفحه ایجاد توکن غیرقابل‌تعویض تمام جزئیات توکن NFT خود را وارد کنید و تصویر یا فایل گیف اثر را بارگذاری کنید.

13 1

  1. توجه داشته باشید که ترژرلند قبل از ایجاد توکن NFT شما، حق امتیاز اثر را تا 10 درصد قفل می‌کند.

14 1

  1. اکنون می‌توانید توکن غیرقابل‌تعویض خود را مشاهده کنید یا برای فروش بگذارید. اگر می‌خواهید آن را به پلتفرم دیگری منتقل کنید، باید هزینه ایجاد توکن را پرداخت کنید.

15 1

سخن پایانی

اکوسیستم توکن غیرقابل‌ تعویض یا NFT با سرعت روزافزونی در حال گسترش است و هرروز استفاده از آن آسان‌تر می‌شود. هر کسی که علاقمند به ایجاد توکن NFT خود باشد، به‌راحتی می‌تواند این فرآیند را طی کند. شما نیز چه بخواهید توکن غیرقابل‌ تعویض خود را ایجاد کنید و چه قصد خرید و فروش آن را داشته باشید، همیشه پلتفرم و پروژه‌ای برای این کار در اختیار شما خواهد بود.

در ورود خود به صنعت توکن‌های غیرقابل‌تعویض موفق باشید!

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

آموزش مقدماتی NFT (ان اف تی چیست؟)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مقدم

سلام وقت بخیر،من میخوام توکن عیرقابل تعویض بسازم اما تز من آدرس وای دی میخواد چطوری باید وارد کنم لطفا برای من ایمیل بزنید 🙏

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx