با مفهوم Celebrity NFT آشنا شوید + مشهورترین NFT های سلبریتی‌ها!

nft سلبریتی

NFT ها جدیداً در هر گوشه و کنار جهان و به خصوص فضای مجازی مشاهده می‌شوند.

حتی سلبریتی‌ها نیز به این دارایی‌های دیجیتال علاقه‌مند شده و NFTهای خود را خریداری کرده‌اند.

از سوپرمدل‌های مشهوری مانند کیت ماس (Kate Moss) گرفته تا موزیسین‌های موفقی مانند استیو آئوکی (Steve Aoki)، سلبریتی‌های مشهور از هر حوزه‌ای از NFTها حمایت می‌کنند.

عناوین مطلب:

برخی از این سلبریتی‌ها طرفدار‌های پر و پا قرص هنر‌های دیجیتالی هستند و برخی هم به NFTها به عنوان راه‌حلی ساده برای کمک به جامعه نگاه می‌کنند.

انگیزه آن‌ها هرچه باشد، سلبریتی‌ها تأثیر گسترده‌ای بر بازار ارز‌های دیجیتال و NFTها دارند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع توکن NFT (توکن‌های تعویض‌ناپذیر)

در ادامه این مطلب به علاقه سلبریتی‌های مختلف به NFTها و همچنین تأثیر آن‌ها بر این حوزه خواهیم پرداخت. علاوه بر این، چند تا از NFTهای مشهور که توسط برخی از آن‌ها توسعه یافته‌اند را نیز بررسی خواهیم کرد.

منظور از NFTهای سلبریتی چیست؟

NFTهای سلبریتی‌ها به توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ای یا همان ان اف تی‌هایی اشاره دارند که توسط سلبریتی‌ها یا افراد مشهور خریداری شده‌اند.

بسیاری از افراد مشهور، ان اف تی‌ها را راهی برای عمیق و قوی‌تر کردن ارتباط خود با طرفداران می‌دانند. به عنوان نمونه، اسنوپ داگ (Snoop Dogg)، NFTهای هنری را خلق کرده است که به تصاویر و موضوعاتی که مراحل اولیه کار او را توضیح می‌داد، مربوط می‌شد.

او با وارد کردن سبک تجاری خود به حوزه ارز‌های دیجیتال، همچنان جایگاه خود را در خط مقدم حوزه‌های هنری و فرهنگی حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: کریپتو آرت (Crypto Art) چیست؟ + نحوه شکل‌گیری آن

NFTهای سلبریتی‌ها، همچنین برای جمع‌آوری مبالغ هنگفت برای اهداف خیریه‌ای نیز استفاده می‌شوند. یکی از سلبریتی‌هایی که از این دارایی‌ها برای اهداف خیریه‌ای استفاده کرده است، مجری مشهور آمریکایی، الن دجنرس (Ellen Degeneres) است.

خواننده مشهور، شان مندز (Shawn Mendes) نیز از درآمد حاصل از NFT‌های خود جهت حمایت از هنرمندان جوان استفاده کرد. پاریس هیلتون (Paris Hilton)، سوپرمدل مشهور هم درآمد حاصل از مجموعه NFT خود را به سازمان Meals on Wheels، یک سازمان خیریه که کمک‌های غذایی به سالمندان می‌کند، اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اهدای کمک‌های مالی از طریق ارز دیجیتال!

برخی از سلبریتی‌ها نیز از NFTها به عنوان راهی برای مبارزه با تغییرات اجتماعی و فرهنگی استفاده می‌کنند. مدل مشهور Emily Ratajkowski یک عکس NFT از خود منتشر کرده است که در آن در مقابل تصویر خود ایستاده بود، مانند هنرمندی که در مقابل نقاشی معروف خود ایستاده و عکس می‌اندازد.

وی با این عکس، به این امر اعتراض می‌کند که مدل‌ها باید حق داشته باشند از عکس‌ها و تصاویر خود سود ببرند.

برخی از سلبریتی‌ها نیز از NFTها تنها به عنوان روشی جدید برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند و امیدوارند حمایت آن‌ها از یک پروژه NFT تأثیر مثبتی در قیمت آن داشته باشد.

اگرچه سلبریتی‌ها اغلب دلایل بزرگی برای مشارکت در بازار‌های NFT دارند و برخی انگیزه‌های خیرخواهانه هم دارند اما تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران باید همیشه به خاطر داشته باشند که سلبریتی‌ها نه دانای کل هستند و نه خیرخواه آن‌ها.

در برخی موارد، افراد مشهور از پروژه‌هایی حمایت کرده‌اند که در نهایت کلاهبرداری یا راگ پول (rug pull) بوده‌اند. به عنوان یک تریدر و کسی که مسئولیت دارایی‌های خود را بر عهده دارد، باید به خوبی در مورد پروژه‌های مد نظر برای سرمایه‌گذاری تحقیق کنید و تحت تأثیر سخنان و تبلیغات هیچ‌کس قرار نگیرید.

سلبریتی‌ها چه تأثیری بر پذیرش پروژه‌های NFT دارند؟

NFTهای سلبریتی‌ها نشان می‌دهد که افراد مشهور چه تأثیر قابل توجهی بر هنجار‌ها و آداب و رسوم اجتماعی دارند.

به لطف مشارکت بازیگران مشهور، موزیسین‌ها، خوانندگان، ورزشکاران و سایر افراد مشهور، برخی از پلتفرم‌های توکن‌های غیرقابل معاوضه توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

مشارکت سلبریتی‌ها، نه تنها مفهوم NFT را در میان مردم جا انداخته است بلکه باعث افزایش حجم معاملات در این پروژه‌ها نیز شده است. به عنوان مثال، مجموعه ان اف تی، Bored Ape Yacht Club (BAYC) زمانی که افرادی مانند جیمی فالون (Jimmy Fallon) مشارکت خود را اعلام کردند، ناگهان منفجر شدند.

بیشتر بخوانید: چرا NFT میمون‌های بی‌حوصله (Bored Ape) اینقدر گران شدند؟!

افراد زیادی رفتار و استراتژی سرمایه‌گذاری خود را بر اساس رفتار افراد مشهور الگوبرداری می‌کنند. نمونه‌های زیادی در بازار ارز‌های دیجیتال و ان اف تی‌ها وجود دارد که در آن سلبریتی‌ها با خرید یک توکن، کمک زیادی به افزایش قیمت آن کرده‌اند.

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به برخی از پروژه‌هایی که سلبریتی‌ها یا افراد مشهور خریده‌اند:

اسنوپ داگ – ان اف تی BAYC

BAYC متعلق به اسنوپ داگ
تصویری از ان اف تی BAYC

چند ماه پیش، کاربری با نام مستعار (Cozomo de’ Medici) برخی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین NFT‌های موجود در بازار را خریداری کرد. در نهایت در سپتامبر 2021، مشخص شد که این کاربر ناشناس اسنوپ داگ است که قبل طراحی و انتشار NFT خود، مجموعه‌ای توکن به ارزش 17 میلیون دلار را خریداری کرده است!

اسنوپ داگ، در پلتفرم BAYC (Bored Ape Yacht Club) هم توکنی برای خود خریداری کرد که می‌توان گفت یکی از مشهورترین مجموعه‌های NFT در جهان است.

استیو آئوکی (Steve Aoki)- Clone X

Clone X متعلق به استیو آئوکی
تصویری از ان اف تی Clone X متعلق به استیو آئوکی

استیو آئوکی موزیسین و تهیه کننده مشهور با خرید یک توکن در دسامبر 2021، شهرت مجموعه Clone X را چندین برابر کرد. او مبلغ 13/95 اتر یا حدود 42 هزار دلار برای خرید توکن 2004# این مجموعه پرداخت کرد.

آئوکی به یکی از حامیان مهم پروژه‌های NFT تبدیل شده است و در حال حاضر بیش از 200 توکن دارد که برخی از آن‌ها متعلق به مجموعه‌های معروف مانند Bored Ape Yacht Club هستند.

جاستین بیبر (Justin Bieber) – Alien Frens

ان اف تی‌های Alien Frens
تصویری از ان اف تی‌ Alien Frens

خواننده معروف، جاستین بیبر از طرفداران پر و پا قرص NFT‌های سلبریتی‌ها است و تا کنون چندین خرید قابل توجه در این مجموعه‌ها انجام داده است. دارایی‌های او که بالغ بر 2000 توکن است، شامل NFTهای محبوبی مانند BAYC ،Clone-X و World of Women می‌شود.

بیبر توکن Alien Frens خود را با قیمت 2 اتر خریداری کرد اما بلافاصله پس از خرید، قیمت کف برای این توکن‌ها به 3 اتر افزایش یافت.

تا اینجا، نگاهی انداختیم به برخی از مشهورترین NFT‌هایی که توسط سلبریتی‌ها صرفاً برای کسب درآمد و استفاده از تأثیر خود بر بازار، خریداری شده‌اند. با این حال، بسیاری از سلبریتی ها، دلایلی فراتر از کسب درآمد برای خرید یا تبلیغ NFTها دارند. آن‌ها با خرید برخی توکن‌ها، مبالغ زیادی را برای کمک به خیریه‌ها جمع‌آوری کرده‌اند!

بنابراین، در ادامه خواهیم پرداخت به برخی از این سلبریتی‌ها که به دلایلی فراتر از کسب درآمد، NFT‌ها را خریداری کرده‌اند.

ریس ویترسپون (Reese Witherspoon) – World of Women

ان اف تی‌های World of Women
تصویری از ان اف تی‌های World of Women

دنیای بلاک‌چین، ارز‌های دیجیتال و حتی NFTها به فضایی تحت سلطه مردان تبدیل شده است. Yam Karaki خالق ان اف تی دنیای زنان (World of Women)، با راه‌اندازی این مجموعه به صراحت زنان را دعوت به ورود به این عرصه و فعالیت در آن می‌کند.

مشارکت ویترسپون با مجموعه World of Women فراتر از خرید ساده یک توکن است. شرکت او که «Hello Sunshine» نام دارد مشارکت گسترده‌ای با این پروژه ایجاد کرده و امیدوار است که نهایت کمک را به ایجاد محتوای جدید این پروژه NFT کند.

شکیل اونیل (Shaquille O’Neal)- Shaq Gives Back

توکن‌های Shaq Gives Back
تصویری از توکن‌های Shaq Gives Back

شکیل اونیل، فوق ستاره سابق NBA و بسکتبالیست معروف که معمولاً با نام شک (Shaq) شناخته می‌شود، مدت‌ها است که کمک زیادی به جوانان و جوامع محروم می‌کند. بنیاد Shaq با باشگاه‌های پسرانه و دخترانه آمریکایی همکاری می‌کند تا به جوانان محروم در سراسر ایالات متحده کمک کند.

اونیل مجموعه ان اف تی Shaq Gives Back را در دسامبر 2021 عرضه کرد و در عرض یک هفته پس از راه‌اندازی اولیه، این پروژه موفق شد 2 میلیون دلار جمع‌آوری کند. شک با موفقیت خوبی که تاکنون داشته است، در حال برنامه‌ریزی برای مشارکت بیشتر با پروژه‌های NFT و همچنین متاورس است.

شان مندز (Shawn Mendes) – Wonder

ان اف تی‌های Wonder
تصویری از ان اف تی‌های Wonder

شان مندز، موزیسین و خواننده مشهور، هنگامی که اخیراً آلبوم «Wonder» خود را منتشر کرد، با یک شرکت تولید کننده NFT به نام «Genies» همراه شد تا مجموعه‌ای از محصولات دیجیتالی را منتشر کند. توکن ان اف تی «wearable» که شامل تصاویر گردنبند و گوشواره بودد تنها پس از 10 دقیقه بیش از 1 میلیون دلار فروش داشت.

این هنرمند در اینستاگرام خود اعلام کرد که پول حاصل از فروش این NFTها صرف کمک‌ها مالی به هنرمندان جوان سراسر کشور خواهد شد.

کیت ماس (Kate Moss) – Drive/Sleep/Walk With Kate

Drive/Sleep/Walk With Kate
تصویری از یک ان اف تی Drive/Sleep/Walk With Kate

سوپر مدل‌ها افرادی هستند که سود بسیار کمتری از کار خود می‌برند و اغلب شرکت‌ها و برند‌های واسطه در این میان سود کلان به جیب می‌زنند. کیت ماس، مدلی با سابقه چندین دهه موفقیت جهانی، در انتشار توکن‌های خود به راتایکوفسکی (Ratajkowski) پیوست که پیشتر به اعتراض به این موضوع، توکن خود را منتشر کرده بود.

ماس تمام 17000 دلاری را که از سرمایه‌گذاری در توکن‌ها به دست آورده است را به سازمان Gurls Talk که به دختران و زنان جوان کمک می‌کند، اهدا کرده است. وی با افزایش آگاهی و سرمایه به طور هم‌زمان، تصویر خود را با موفقیت به یک نیروی قدرتمند تبدیل کرده است.

کارا دلوین (Cara Delevingne) – Poetry Video

کارا دلوین یکی دیگر از سوپر مدل‌هایی است که وارد عرصه NFTها شده است و از تأثیر خود در این بازار برای کمک به سازمان‌های خیریه‌ای استفاده می‌کند.

توکن دلوین شامل ویدیویی از خود کارا در حال خواندن یک شعر الهام بخش است. وی با انتشار این ویدیو سعی در تشویق و توانمند سازی زنان دارد.

وی درآمد حاصل از این فروش را به گروه‌های زیست محیطی، مدافعین حقوق زنان، مراقبت‌های بهداشتی مرتبط با بیماری‌های همه‌گیر و … اختصاص داد.

جک دورسی (Jack Dorsey) – First Ever Tweet

اولین توییت جک دورسی
تصویری از اولین توییت جک دورسی که بعد‌ها به ان اف تی تبدیل شد.

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر در 21 مارس 2006 پس از راه‌اندازی این شبکه اجتماعی، اولین توییت خود را در توییتر پست کرد. 15 سال بعد وی همان توییت را به یک NFT تبدیل کرد. پیام این توییت اگرچه بسیار ساده بود اما توکن آن به قیمت 2/9 میلیون دلار فروخته شد.

دورسی که علاقه زیادی به ارز‌های دیجیتال دارد و یکی از فعالین حقوق بشر هم است اعلام کرد که درآمد حاصل از فروش این توکن را به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین اختصاص داده و سپس برای مبارزه با کووید 19 در آفریقا اهدا خواهد شد.

آیا NFTهای سلبریتی‌ها برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

حالا که با تعدادی از NFT‌های افراد مشهور آشنا شدید و دلایل آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را مشاهده کردید، نوبت آن رسیده که در مورد سرمایه‌گذاری در این توکن‌ها تصمیم بگیرید.

به خاطر داشته باشید که هیچ‌کس خیرخواه شما نیست و نباید فریب تبلیغات دیگران را بخورید. باید به خوبی در مورد پروژه‌های مختلف تحقیق کرده و اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری درست و کم‌ضرر کسب کنید.

سخن آخر

به طور کلی برای کسانی که زیاد با بازارهای ارز دیجیتال تعامل دارند و به خصوص علاقه زیادی هم به NFT‌ها دارند، NFT سلبریتی‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد؛ البته در صورتی که به خوبی در مورد پروژه مد نظر تحقیق شود.

با این وجود، نمی‌توان تأثیری که سلبریتی‌ها بر بازار ارز‌های دیجیتال دارند را نادیده گرفت. در برخی موارد تریدر‌ها در صورتی که با دقت عمل کنند، می‌توانند از تأثیر افراد مشهود بر این بازار سود خوبی به جیب بزنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

آموزش مقدماتی NFT (ان اف تی چیست؟)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx