7 اندیکاتور برتر و محبوب برای ترید ارز دیجیتال

اندیکاتور ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات است، اما تریدرها با ابزارهای مناسب می‌توانند از فرصت‌های بی‌شمار این بازار نهایت استفاده را ببرند.

هفت اندیکاتور ارز دیجیتال که در این راهنما معرفی خواهیم کرد ابزارهای بسیار عالی برای انواع معامله‌گران در این بازار محسوب می‌شوند.

چه تریدر کوتاه مدت باشید یا یک نوسان‌گیر، با استفاده درست از این اندیکاتورها می‌توانید در بازار به سودآوری برسید و جلوی ضررهای بزرگ را در معاملات بگیرید.

عناوین مطلب:

انتخاب بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال تا حدود زیادی به عادت‌های معاملاتی شما بستگی دارد.

مثلاً، برای معامله‌گر روزانه یا اسکالپرها، اندیکاتورهایی که به سرعت به شرایط بازار واکنش نشان می‌دهند مناسب‌تر هستند، در حالی که اندیکاتورهای کندتر برای معامله‌گران بلندمدت و نوسان‌گیرها مناسب هستند.

در این مقاله، 7 مورد از بهترین اندیکاتورهای برای استفاده در معاملات ارزهای دیجیتال و نحوه استفاده از آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

نکات کلیدی

  • اندیکاتور ارز دیجیتال در تحلیل تکنیکال به تریدرها کمک می‌کند تا جهت احتمالی روندهای قیمتی را پیش بینی کرده و زمان ورود به معامله یا خروج از آن‌ها را شناسایی کنند.
  • محبوب‌ترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال میانگین‌های متحرک، شاخص قدرت نسبی (RSI)، مکدی و فیبوناچی هستند.
  • استفاده از یک اندیکاتور به تنهایی موفقیت در معاملات را تضمین نمی‌کند و باید از ابزارهای تکمیلی دیگر برای تایید سیگنال‌ها یا یافتن نقاط ورود و خروج استفاده کنید.

1. اندیکاتور میانگین متحرک (MA)

اولین اندیکاتور ارز دیجیتال که در این مطلب بررسی خواهیم کرد، میانگین متحرک یا مووینگ اوریج (MA) است.

میانگین متحرک انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها کاربرد خاصی در تحلیل بازار دارد. در ادامه در این راهنما انواع میانگین متحرک را توضیح خواهیم داد.

اما ابتدا بیایید ببینیم میانگین متحرک چیست و چگونه می‌توانیم از آن در معاملات ارزهای دیجیتال استفاده کنیم.

اندیکاتور میانگین متحرک از محاسبه میانگین قیمت یک ارز در یک دوره زمانی مشخص به دست می‌آید.

این اندیکاتور همان‌طور که از نامش پیداست (متحرک) پویا بوده و برای پیش بینی جهت بازار و احساسات جمعی معامله‌گران استفاده می‌شود.

میانگین متحرک با صرف‌نظر از نویز قیمت به شما کمک می‌کند تا تصویر واضحی از رفتار اکثریت تریدرهای بازار به دست بیاورید. توصیه می‌کنیم مقاله مووینگ اوریج‌ها (میانگین متحرک) و استراتژی‌های آن را از دست ندهید.

اندیکاتور ارز دیجیتال
میانگین‌های متحرک در تشخیص جهت روند به معامله‌گر کمک می‌کنند.

از آنجا که میانگین متحرک یک اندیکاتور تأخیری است شاید به شما در شناسایی روند آتی کمکی نکند اما به شما کمک می‌کند تا روندهای فعلی را پیدا کنید.

نوع میانگین متحرک مورد استفاده را معمولاً بر اساس تایم فریمی که در آن معامله می‌کنید باید انتخاب کنید.

مثلاً، اگر در تایم فریم‌های کوتاه‌تر (در معاملات اسکالپ یا روزانه) کار می‌کنید به میانگین‌های متحرک سریع‌تر مانند میانگین 9 دوره‌ای نیاز دارید، در حالی که در تایم فریم‌های طولانی‌تر (در معاملات نوسانی) به میانگین‌های متحرک کندتر مانند میانگین 200 دوره‌ای نیاز خواهید داشت.

چگونه از اندیکاتور میانگین متحرک استفاده کنیم؟

همان‌طور که در بالا گفتیم، میانگین متحرک برای تایید یک روند از قبل موجود استفاده می‌شود. این باید اولین قدم شما در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال باشد.

در این استراتژی از اندیکاتور ارز دیجیتال زمانی که قیمت یک ارز در بالای میانگین متحرک است، شما باید به دنبال شناسایی فرصت‌های «خرید» ارز دیجیتال باشید.

برعکس، وقتی قیمت زیر خط میانگین متحرک قرار می‌گیرد، باید به دنبال فرصت‌هایی برای «فروش» باشید.

میانگین متحرک مانند یک تابلوی خوشامد است که در ورودی شهر مسیر رسیدن به مقصد را به شما نمایش می‌دهد. این اندیکاتور همچنین می‌تواند به عنوان حمایت در روند صعودی یا مقاومت در روند نزولی عمل کند.

بنابراین، بسته به جهت بازار، می‌توانید در نقاطی که قیمت با میانگین متحرک برخورد می‌کند، به عنوان نقطه ورود به معامله خرید یا فروش استفاده کنید.

سیگنال میانگین متحرک
در نمودار، نحوه شناسایی سیگنال‌های «خرید» و «فروش» با استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک نشان داده شده است.

انواع اصلی اندیکاتور ارز دیجیتال میانگین متحرک

میانگین متحرک، بسته به نحوه محاسبه آن، انواع مختلفی دارد. این میانگین‌های متحرک برای تایم فریم‌های مختلف نیز مناسب هستند، اما بیشترین کارایی آن‌ها زمانی است که به صورت ترکیبی از آن‌ها استفاده کرد.

میانگین متحرک ساده (SMA)

ابتدا بیایید ببینیم میانگین متحرک ساده به چه معناست؟ میانگین متحرک ساده یا سیمپل مووینگ اوریج از اضافه کردن قیمت‌های بسته شدن چند دوره اخیر در یک تایم فریم خاص و تقسیم مجموع آن‌ها بر تعداد کل دوره‌ها است.

از 7 اندیکاتور ارز دیجیتال برتر، میانگین متحرک ساده متداول‌ترین ابزار برای شناسایی جهت روند قیمت است.

میانگین متحرک صاف شده (SMMA)

میانگین متحرک صاف شده (SMMA) نسبت به SMA ابزار پیچیده‌تری است. این اندیکاتور ارز دیجیتال، تحلیل روند را کمی محدودتر می‌کند.

در حالی که SMA فقط قیمت‌های بسته شدن کندل‌های چند دوره اخیر را جمع می‌کند، اندیکاتور SMMA یک گام فراتر رفته و داده‌های قدیمی بیشتری را شامل می‌شود.

این کار موجب از بین رفتن نویز قیمت می‌شود در نتیجه نوسانات کوتاه مدتی که ممکن است منجر به تولید سیگنال‌های نادرست شود حذف می‌شود.

میانگین متحرک صاف شده
20SMA خط آبی روی نمودار است، در حالی که 20 SMMA خط بنفش روی نمودار است.

میانگین متحرک نمایی (EMA)

نوع دیگری از اندیکاتور میانگین متحرک، میانگین متحرک نمایی (EMA) است. اما EMA به چه معناست؟

اگر یک معامله‌گر روزانه هستید، اندیکاتور EMA می‌تواند بهترین ابزار برای تحلیل بازار باشد. محاسبه میانگین متحرک نمایی شامل جمع کردن داده‌های اخیر و قدیمی، درست مانند SMMA، است.

تفاوت این دو در این است که در EMA وزن و اهمیت بیشتری به داده‌های اخیر در تایم فریم مورد بررسی داده می‌شود. بنابراین، خط EMA زمانی به کار می‌آید که نیاز به تصمیم‌گیری سریع در جریان معاملات ارزهای دیجیتال دارید.

برای درک بهتر تفاوت میانگین متحرک ساده (SMA) و نمایی (EMA) بخوانید.

میانگین متحرک وزنی (WMA)

آخرین نوع میانگین متحرک، میانگین متحرک وزنی (WMA) است. این ابزار یکی دیگر از اندیکاتور‌های ارز دیجیتال است که برای معاملات کوتاه مدت مناسب است.

از میانگین متحرک وزنی می‌توان برای تصمیم‌گیری در مورد زمان ورود به معامله استفاده کرد.  محاسبه میانگین متحرک وزنی شامل هم داده‌های اخیر و هم قدیمی است.

اما، وجود یک ضریب در فرمول میانگین متحرک وزنی باعث می‌شود که داده‌ها از قدیمی به جدید به تدریج اهمیت بیشتری پیدا کنند.

میانگین متحرک وزنی یک ابزار عالی دیگر برای معامله‌گران روزانه است که می‌توانند از ترکیب آن با میانگین‌های متحرک دیگر استفاده کنند.

میانگین متحرک وزنی
20 SMA خط آبی روی نمودار است، در حالی که 20 WMA خط بنفش روی نمودار است.

میانگین متحرک ساده و نمایی

از هفت بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال، استفاده هم‌زمان از SMA و EMA محبوب‌ترین ترکیب برای معامله‌گران محسوب می‌شود.

SMA طیف گسترده‌تری از رفتار قیمت را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن برای شناخت احساسات غالب در بازار استفاده کنید، در حالی که از EMA می‌توانید برای ارزیابی میزان مومنتوم باقی مانده در روند استفاده کنید.

این یکی از رایج‌ترین ترکیب‌های دو اندیکاتور در تحلیل ارزهای دیجیتال است که استفاده می‌شود و بسیاری از معامله‌گران کار خود را با اضافه کردن این دو اندیکاتور به نمودار آغاز می‌کنند.

نمایی و ساده
20 SMA خط آبی روی نمودار است، در حالی که EMA 20 خط بنفش روی نمودار است.

از دیگر اندیکاتورهای میانگین متحرک که می‌توان در کنار موارد بالا استفاده کرد عبارت‌اند از میانگین متحرک خطی و روبان میانگین متحرک.

میانگین متحرک خطی با صاف کردن نوسانات داده‌ها نویز قیمت را حذف می‌کند و در نتیجه روندها را واضح‌تر نشان می‌دهد.

از این اندیکاتور می‌توان برای تعیین قدرت یک روند استفاده کنید. برای این کار باید به فاصله بین خطوط میانگین‌های متحرک توجه کنید.

از طرف دیگر، روبان میانگین متحرک مجموعه‌ای از میانگین‌های متحرک (MA) با دوره‌های مختلف است که بر روی نمودار قیمت اضافه می‌شود.

2. اندیکاتور مکدی (MACD)

مکدی یک اندیکاتور ارز دیجیتال پیچیده‌تر است که می‌توان آن را به روش‌های مختلف تفسیر کرد. از این اندیکاتور می‌توان برای انواع مختلف معاملات و در تایم فریم‌های مختلف استفاده کرد.

MACD مخفف چیست؟

MACD، سرواژه معادل انگلیسی «همگرایی / واگرایی میانگین متحرک» است. مکدی از سه جزء اصلی تشکیل شده است که عبارت‌اند از اسیلاتور MACD، خط سیگنال و هیستوگرام مکدی هستند.

نحوه تفسیر اندیکاتور مکدی

هنگامی که خط مکدی (خط سریع‌تر) خط سیگنال مکدی (خط کندتر) را قطع می‌کند، این نشانه شروع یک روند جدید است. در نقطه قطع شدن خطوط (کراس اوور) هیستوگرام در عدد «0» است که نقطه وسط آن است.

هرچه روند قدرت بیشتری بگیرد، فاصله بین این دو خط افزایش می‌یابد و خطوط هیستوگرام نیز بلندتر می‌شوند.

زمانی که روند شروع به از دست دادن مومنتوم خود می‌کند، فاصله بین خطوط کمتر می‌شود و ارتفاع هیستوگرام کاهش می‌یابد، که این نشانه تغییر احتمالی روند است.

مکدی
زمانی که خطوط MACD از روی یکدیگر عبور می‌کنند، مقدار هیستوگرام «0» است.

نحوه استفاده از مکدی در استراتژی معاملاتی

یکی از استراتژی‌های جالب مکدی توجه به شکل‌گیری واگرایی بین وضعیت خطوط مکدی و کندل‌های قیمت در نمودار است.

در بسیاری از موارد به جای اینکه منتظر قطع شدن خطوط مکدی، که یک اندیکاتور تأخیری است، بمانید می‌توانید با پیدا کردن واگرایی سیگنال‌های معاملاتی زودهنگام را شناسایی کنید.

واگرایی مکدی
قیمت در حال تشکیل سقف‌های بالاتر است، در حالی که هیستوگرام در حال کوچک‌تر شدن است، که واگرایی میان قیمت و مکدی و احتمال تغییر روند را نشان می‌دهد.

واگرایی بین مکدی و قیمت بیشتر زمانی رخ می‌دهد که نوسانات قیمت افزایش یابد.

در روند صعودی، زمانی که قیمت به صورت متوالی سقف‌های بالاتر تشکیل می‌دهد، در حالی که اسیلاتور مکدی در همان بازه زمانی سقف‌های پایین‌تری را تشکیل می‌دهد به این معنی است که روند در شرف تغییر جهت است و زمان فروش رسیده است.

در مقابل، زمانی که قیمت به سرعت در حال ریزش است و کف‌های پایین‌تر تشکیل می‌دهد، اما اسیلاتور مکدی در همان دوره زمانی کف‌های بالاتر تشکیل می‌دهد، می‌توان گفت روند به زودی صعودی شده و زمان خرید است.

این استراتژی یکی از بهترین روش‌های استفاده از اندیکاتور ارز دیجیتال مکدی برای انجام معاملات است. این واگرایی می‌تواند بین کندل‌های قیمت و خطوط مکدی یا بین کندل‌ها و هیستوگرام باشد.

بیشتر بخوانید: خطاهای واگرایی‌ در اندیکاتور مکدی (سیگنال‌های اشتباه MACD)

انواع همگرایی واگرایی
انواع همگرایی و واگرایی در اندیکاتور ارز دیجیتال مکدی

3. اندیکاتور استوکاستیک (SO)

اندیکاتور ارز دیجیتال استوکاستیک برای اندازه‌گیری قدرت مومنتوم یک روند مشخص استفاده می‌شود.

به کمک استوکاستیک می‌توانید به این نتیجه برسید که آیا یک روند موجود احتمالاً به حرکت خودش ادامه خواهد داد یا اینکه به انتهای خود نزدیک شده است.

سرعت واکنش این اسیلاتور به تغییرات قیمت به تنظیمات آن بستگی دارد.

این اندیکاتور ارز دیجیتال از دو خط شامل خط اصلی استوکاستیک و یک میانگین متحرک ساده تشکیل شده است. هر دو خط در محدوده‌ای بین 0 تا 100 نوسان می‌کنند.

معمولاً، محدوده زیر 20 به عنوان منطقه اشباع فروش در نظر گرفته می‌شود، در حالی که بالای 80 ناحیه اشباع خرید است.

نقاط تقاطع خطوط استوکاستیک سریع و کند به عنوان نقاط بازگشت روند در نظر گرفته می‌شوند، اما نحوه تفسیر و استفاده اصولی از استوکاستیک معمولاً فنی‌تر از استراتژی است.

استوکاستیک یکی از بهترین اندیکاتورهای اسیلاتور برای معاملات ارز دیجیتال است.

استوکاستیک
در یک روند صعودی قوی، خط اندیکاتور استوکاستیک به سمت پایین حرکت می‌کند در حالی که قیمت وارد مرحله رنج می‌شود.

گاهی اوقات، در طول یک روند قوی، تشکیل شرایط اشباع خرید یا فروش در استراتژی اسیلاتور استوکاستیک ممکن است با وارد شدن قیمت به فاز رنج یا خنثی همراه باشد.

این اتفاق ممکن است در طول یک روند صعودی قوی رخ دهد و استوکاستیک وارد شرایط اشباع خرید شود.

از آنجا که بازار به صورت درجا نوسان می‌کند، استوکاستیک ممکن است وارد ناحیه زیر 80 شود. این بدان معنا نیست که باید دارایی‌هایتان را بفروشید یا معامله شورت باز کنید.

بلکه، این شرایط صرفاً نشان می‌دهد که قدرت خریداران در حال حاضر کاهش پیدا کرده است.

همچنین، از واگرایی بین اسیلاتور استوکاستیک و پرایس اکشن می‌توان هم به عنوان سیگنال اولیه تغییر روند استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: 22 اندیکاتور پرکاربرد در تحلیل تکنیکال

4. اندیکاتور ارز دیجیتال ابر ایچیموکو

ابر ایچیموکو یا اندیکاتور ایچیموکو ترکیبی از اندیکاتورهای ارز دیجیتال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین مومنتوم را نشان می‌دهند.

ابر ایچیموکو به صورت خطوط افقی پویا و مناطق ابری بر روی نمودار قیمت نمایش داده می‌شود.

ابر ایچیموکو در معاملات روزانه سه نقطه اطلاعاتی اصلی را برای تصمیم‌گیری تریدرهای ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. هنگامی که قیمت بالاتر از ابر است، روند صعودی است.

وقتی قیمت زیر ابر است، روند نزولی است و زمانی که قیمت در داخل ابر است، بازار بدون روند یا در حال تثبیت است. در این مطلب نحوه استفاده از تحلیل زمانی ایچیموکو را بخوانید.

ایچیموکو
اندیکاتور ابر ایچیموکو در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین

5. اندیکاتور باندهای بولینگر

اندیکاتور ارز دیجیتال باند بولینگر یکی دیگر از اندیکاتور‌های ارز دیجیتال است که برای اندازه‌گیری مومنتوم بازار استفاده می‌شود.

این اندیکاتور به ما نشان می‌دهد که آیا قیمت در شرایط اشباع خرید یا اشباع فروش قرار دارد یا خیر.

باند بولینگر از سه خط تشکیل شده است: یک خط انحراف استاندارد مثبت و منفی، یکی در بالا و دیگری در زیر قیمت و یک میانگین متحرک ساده در بین آن‌ها.

مهم‌ترین ویژگی اندیکاتور باندهای بولینگر «فشردگی» آن است. هنگامی که باندهای بالایی و پایینی اندیکاتور منقبض می‌شوند یا به هم نزدیک می‌شوند، نشانه کم بودن نوسان قیمت است.

در چنین حالتی معامله‌گران انتظار شکست محدوده رنج و شروع یک حرکت شارپ را دارند.

در سوی مقابل، زمانی که دو باند از یکدیگر فاصله گرفته‌اند، به این معنی است که نوسان قیمت زیاد بوده و روند رو به اتمام است.

بولینگر
در این نمودار نحوه شناسایی فشردگی باند بولینگر را قبل از نوسانات بازار مشاهده می‌کنید.

اساساً، باندهای بولینگر لزوماً نشان نمی‌دهند که بازار به کدام سمت می‌رود. بلکه، از این اندیکاتور برای پی بردن به زمان احتمالی شروع یا ضعیف شدن یک روند استفاده می‌شود.

کاربرد مهم باندهای بولینگر دانستن این است که چه زمانی باید انتظار یک حرکت مهم قیمت را داشته باشید یا چه زمانی از معامله خارج شوید.

بهترین راه برای استفاده از این اندیکاتور، ترکیب آن با اندیکاتور مکدی یا اسیلاتور استوکاستیک است. همچنین استراتژی قدرتمند ترکیب باندهای بولینگر (Bollinger Bands) و RSI نیز بسیار کاربردی است.

6. شاخص قدرت نسبی (RSI)

اندیکاتور ارز دیجیتال شاخص قدرت نسبی (RSI) یکی دیگر از اندیکاتور‌های مومنتوم است که برای پی بردن به رسیدن قیمت به نواحی اشباع خرید یا فروش در یک بازه زمانی معین استفاده می‌شود.

اسیلاتور RSI از یک خط تشکیل شده است که بین دو خط موازی به نوسان می‌کند.

محدوده نوسان خط اندیکاتور بین 0 تا 100 است. ناحیه زیر 30، ناحیه اشباع فروش در نظر گرفته می‌شود، در حالی که بالای 70، ناحیه اشباع خرید محسوب می‌شود.

با این حال، در طول روندهای ادامه‌دار، آر اس آی می‌تواند برای دوره‌های طولانی در منطقه اشباع خرید یا فروش باقی بماند.

بهتر است همیشه از اندیکاتور RSI در ترکیب با سایر اندیکاتورهایی که سیگنال‌های ورود و خروج را در طول معاملات ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

در چنین شرایطی، اندیکاتور RSI به عنوان راهنمای باقی ماندن در بازار یا خروج از معامله عمل می‌کند. شناسایی سینگال فروش با استفاده از اندیکاتور RSI نیز ساده است.

از این اسیلاتور همچنین می‌توانید برای تشخیص سیگنال‌های واگرایی، همان‌طور که در مورد مکدی توضیح دادیم، استفاده کنید.

آر اس آی
اسیلاتور RSI در شرایط اشباع خرید قرار گرفته که حاکی از کاهش قریب‌الوقوع قیمت است.

7. اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی

ابزار فیبوناچی اصلاحی یکی از پرکاربردترین اندیکاتورها در معاملات ارزهای دیجیتال است. این ابزار برای ترسیم سطوح اصلاحی فیبوناچی که نقش سطوح حمایت و مقاومت را دارند استفاده می‌شود.

هر سطح اصلاح فیبوناچی برابر با درصد مشخصی از کاهش روند مورد بررسی است. سطوح 23.6، 38.2، 61.8 و 78.6 درصد مهم‌ترین سطوح اصلاح قیمت هستند.

این سطوح از دنباله فیبوناچی سرچشمه می‌گیرند که یک فرمول ریاضی است که در قرن سیزدهم توسط ریاضی‌دانی به نام فیبوناچی معرفی شد.

اندیکاتور ارز دیجیتال فیبوناچی اصلاحی برای پیش‌بینی سطوحی که انتظار می‌رود قیمت در آن‌ها مقاومت یا حمایت شود استفاده می‌شود.

می‌توان از این سطوح برای تعیین اهداف حد سود در معاملات ارزهای دیجیتال استفاده کرد. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مطلب تحلیل سطوح فیبوناچی اصلاحی در نمودار قیمت را از دست ندهید.

به عنوان مثال، در طول یک روند صعودی، می‌توان انتظار داشت که قیمت یک ارز دیجیتال از سطح حمایت فیبوناچی به بالا برگردد.

این سطح می‌تواند نقطه خوبی برای خرید باشد، در حالی که سطح مقاومت می‌تواند به عنوان یک هدف سود عمل کند که در آن می‌توانید معامله را ببندید.

در مقابل، شکست قطعی سطح حمایت یا مقاومت نیز می‌تواند به عنوان نقطه ورود برای معامله در جهت روند عمل کند.

در صورت شکسته شدن سطح، اصطلاحاً گفته می‌شود که تغییر ماهیت بازار رخ داده و روند تغییر جهت داده است. در این صورت، حمایت شکسته شده تبدیل به مقاومت می‌شود، و مقاومت شکسته شده به حمایت تبدیل می‌شود.

فیبوناچی
خطوط فیبوناچی اصلاحی که سطوح آتی حمایت و مقاومت را نشان می‌دهد.

سؤالات متداول

انواع اندیکاتور ارز دیجیتال چیست؟

به طور کلی، اندیکاتورها به چهار دسته شامل اندیکاتورهای روندیاب، حجم، نوسان و مومنتوم تقسیم می‌شوند.

دقیق ترین اندیکاتور ارز دیجیتال کدام است؟

هیچ اندیکاتوری دقت 100 درصدی ندارد و بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال صرفاً می‌تواند ادامه یا تغییر روند و نقاط ورود و خروج از معاملات را به صورت احتمالی پیش بینی کند.

 بهترین اندیکاتور برای تایم فریم‌های کوتاه مثلاً 5 دقیقه‌ای کدام است؟

میانگین متحرک نمایی 20 دوره‌ای یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تایم فریم 5 دقیقه‌ای است. همچنین اندیکاتور مکدی که بر اساس میانگین متحرک نمایی کار می‌کند می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای تایم فریم‌های کوچک باشد.

سخن پایانی

در این آموزش اندیکاتور ارز دیجیتال با 7 مورد از بهترین ابزارهای تکنیکال آشنا شدیم. همان‌طور که قبلاً گفتیم، اندیکاتورهای ارزهای دیجیتال به تنهایی موفقیت شما را تضمین نمی‌کنند بلکه باید از ترکیبی ایده‌آل از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین، اضافه کردن بیش از حد چند اندیکاتور به نمودار در بیشتر مواقع موجب تحلیل‌های نادرست و سردرگمی می‌شود.

برای موفقیت در ترید اول از همه باید تصمیم بگیرید چه نوع معامله‌گری هستید، اسکالپر، روزانه یا نوسان‌گیر؟ در مرحله بعد، مجموعه‌ای از اندیکاتورها را انتخاب کنید که برای تایم فریم معاملاتی شما مناسب هستند.

هنگام انتخاب اندیکاتور‌های مناسب، فراموش نکنید که اندیکاتور‌های شناسایی کننده روند و آن‌هایی که سیگنال‌های ورود و خروج را ارائه می‌دهند را در نظر بگیرید.

داشتن ترکیب خوبی از این مجموعه اندیکاتور ارزهای دیجیتال تا حدودی زیادی موفقیت در معامله‌گری را تضمین می‌کند.

با این حال، همیشه به خاطر داشته باشید که معامله‌گری ارزهای دیجیتال یک سرمایه‌گذاری پر ریسک با احتمال از دست دادن کل سرمایه شما است.

بنابراین، تنها با پولی وارد معاملات ارزهای دیجیتال شوید که از دست دادن آن هیچ مشکلی در زندگی‌تان ایجاد نکند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

اندیکاتور تحلیل تکنیکال (معرفی و آموزش)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx