هر آنچه که باید درباره صرافی AirSwap بدانید

ایر سواپ

در دنیای کریپتو، صرافی‌های ارز دیجیتال نقش مهمی ایفا می‌کنند. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، آن‌ها شریان اصلی اتصال ما به دنیای کریپتو هستند.

مهم‌ترین منبع درآمد صرافی‌های ارز دیجیتال چه از نوع متمرکز (CEX) و چه غیرمتمرکز (DEX)، کارمزد‌هایی است که بر روی هر معامله دریافت می‌کنند. اما صرافی ایر سواپ روش دیگری اتخاذ کرده است.

در این مقاله به بررسی دقیق ایر سواپ و نحوه کار با آن می‌پردازیم. در انتها شما نه تنها با نحوه عملکرد صرافی Airswap آشنا خواهید شد بلکه در مورد سرمایه گذاری بر روی ارز ایرسواپ نیز تصمیم آگاهانه‌تری اتخاذ خواهید کرد.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • ایر سواپ یک پلتفرم غیرمتمرکز معامله توکن‌های کریپتو مستقر بر روی شبکه اتریوم است.
  • با این که وبسایت AirSwap برای کاربران ایرانی باز نمی‌شود اما با تکیه‌بر ابزارهای تغییر IP، می‌توان به معامله در این صرافی پرداخت.
  • کیف پول متامسک و تراست ولت امکان اتصال به صرافی ایر سواپ را فراهم کرده‌اند.

AirSwap چیست؟

صرافی AirSwap در واقع یک پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال در کشور آمریکا است که بر بستر دیفای (DeFi) فعالیت می‌کند.

صرافی ایرسواپ در اصل به عنوان محلی برای معامله کوین‌های کریپتویی جدید و توکن‌های مورد استفاده سایر پلتفرم‌های دیفای استفاده می‌شود.

اما در کنار هدف اصلی آن، ویژگی‌های رقابتی مانند کارمزد صفر آن باعث شده تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ایر سواپ بربستر اتریوم قرار دارد و نسبت به سایر صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز از یک مدل کسب و کار خاص استفاده می‌کند.

صرافی Airswap به لطف توکن خود یعنی AST توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. بسیاری از سرمایه گذاران با سرمایه گذاری مستقیم بر روی توکن این صرافی به دنبال کسب سود هستند.

انجام معامله ارزهای دیجیتال در صرافی ایر سواپ مشمول کارمزد نمی‌شود حتی برای واریز و برداشت در AirSwap نیز کارمزد اضافه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

از طرف دیگر به دلیل ماهیت غیرمتمرکز خود هیچ محدودیتی در معامله، واریز و برداشت دارایی‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: تفاوت صرافی‌ متمرکز و صرافی غیرمتمرکز

airswap 2

برای استفاده از ویژگی‌های ایر سواپ نیازی به ثبت نام در این پلتفرم نیست و با داشتن یک کیف پول می‌توان به راحتی به همه قابلیت‌های آن دست پیدا کرد.

از نظر معماری، ایر سواپ نسبت به سایر صرافی‌های غیرمتمرکز تفاوت زیادی دارد.

این پلتفرم به عنوان ارائه دهنده خدمات مستقل شناخته می‌شود. در ایرسواپ خبری از ابزارهای ثانویه برای مدیریت و ذخیره دارایی‌های کاربران نیست و همه چیز در اختیار کاربران آن قرار دارد.

کاربر می‌تواند به راحتی و بدون واسطه با حفظ هویت ناشناس خود به معامله جفت ارزهای موجود بپردازد. حتی خبری از KYC یا سایر سیستم‌های احراز هویت متمرکز نیز نیست.

از آن‌جایی که صرافی Airswap در کشور آمریکا قرار دارد، کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات این صرافی نیاز به ابزارهای تغییر IP یا VPS برای ترید خواهند داشت.

خوشبختانه به دلیل ماهیت غیرمتمرکز ایر سواپ، دسترسی به آن برای انجام معامله ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی امکان پذیر است اما باید ببینیم آیا ارزشش را دارد یا خیر.

در حال حاضر صرافی‌های غیرمتمرکز قدرتمندی مانند پنکیک سواپ، یونی سواپ و کوییک سواپ وجود دارند که هر کدام از آن در بلاک‌چین خود، نه تنها از حجم معامله بالایی برخوردار هستند بلکه امکان معامله تعداد زیادی ارزهای دیجیتال در آن‌ها وجود دارد.

صرافی AirSwap چگونه کار می‌کند؟

مانند هر پروتکل دیفای دیگری، ایرسواپ نیز از تکنولوژی بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند برای ایجاد پلتفرم معاملاتی خود به صورت بدون وقفه استفاده می‌کند.

به لطف قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم، ایر سواپ یک بستر معاملاتی با کارمزد صفر همتا به همتا است که کسی بر روی آن کنترلی ندارد.

با این که ایرسواپ یک صرافی غیرمتمرکز است اما از برخی جهات با سایر پروتکل‌های معاملات ارزهای دیجیتال متفاوت است.

از آن‌جایی که این صرافی در ازای خدمات خود هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند، ارز ایر سواپ (AST) به عنوان منبع اصلی درآمد این پلتفرم عمل می‌کند.

در واقع توسعه دهندگان صرافی AirSwap‌ به جای دریافت کارمزد معاملات از کاربران، بر روی افزایش اتخاذ ارز ایرسواپ تمرکز کرده‌اند.

کاربران می‌توانند با پرداخت ارز AST از سایر خدمات ارائه شده در این صرافی استفاده کنند. برای خرید این توکن نیز کاربر می‌تواند با چند گام ساده و اتصال کیف پول خود، آن را خریداری کند.

پلتفرم اصلی ایر سواپ به عنوان یک صرافی غیرحضانتی (non-custodial) شناخته می‌شود.

کاربر با مراجعه به Airswap و اتصال کیف پول خود می‌تواند در یک بستر غیرمتمرکز به معامله توکن‌های ERC20 مستقر در شبکه اتریوم بپردازد.

حتی تریدرها می‌توانند با کمک ابزارهای ارائه شده از سوی پروتکل به صورت خصوصی با طرف مقابل ارتباط برقرار کنند.

شما می‌توانید در این صرافی یک معامله ایجاد کرده و لینک آن را به صورت آنلاین برای دوستان یا طرف مقابل ارسال کنید.

از نظر سیستم سفارش گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایر سواپ نیز هر معامله شامل یک طرف maker است که قیمت پیشنهاد را تنظیم کرده و طرف مقابل به عنوان Taker آن را می‌پذیرد.

مانند هر صرافی دیگری، طرف Taker مبلغ معامله را به Maker پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز

airswap 3

در سال 2018، ایر سواپ ابزارهای پیشرفته‌ای را برای معامله‌گران سازمانی (حقوقی) ارائه کرد که در آن، تریدرهای مورد نظر می‌توانند در یک بستر غیرمتمرکز با حجم بالا به معامله توکن‌های کریپتو بپردازند.

از نظر ساختار سواپ، Airswap از روش Automatic Escrow استفاده می‌کند. در این رویکرد، شما می‌توانید هر دارایی توکنیزه شده‌ای را در شبکه اتریوم در پروتکل ایرسواپ معامله کنید.

بیشتر بخوانید: توکنیزه کردن (Tokenization) چیست و چه کاربردی دارد؟

از توکن‌های مجازی بدون پشتوانه گرفته تا توکن‌های پلتفرم‌های مختلف مستقر بر روی بلاک‌چین اتریوم، همگی در این پلتفرم قابل معامله هستند.

مزایای صرافی ایر سواپ

ایر سواپ به عنوان یک پروتکل غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، از قابلیت‌های جالبی برخوردار است که در سایر صرافی‌های متمرکز و حتی غیرمتمرکز نمونه آن یافت نمی‌شود.

در ادامه این بخش به بررسی مهم‌ترین مزایای صرافی ایر سواپ خواهیم پرداخت:

کارمزد صفر

منظور از کارمزد صفر در اینجا کارمزد معاملاتی است که صرافی‌های ارز دیجیتال در حین معامله از ما دریافت می‌کنند.

کارمزد ارزان باعث شده تا اتخاذ کریپتو در دنیای واقعی با سهولت بیشتری انجام شود.

با این که ایر سواپ یک پلتفرم معامله P2P است اما برای معاملات خود هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. همه تراکنش‌های موجود در این پلتفرم را می‌توانید بدون پرداخت کارمزد انجام دهید.

البته کارمزد شبکه اتریوم را نباید فراموش کنید. در حین انجام تراکنش بر روی قراردادهای هوشمند ایرسواپ، شما باید همچنان کارمزد شبکه را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: ارزهای دیجیتال بدون کارمزد!

سهولت معامله

ایر سواپ با ارائه یک رابط کاربری مناسب و ساده، انجام معاملات را ساده کرده است.

در این صرافی کاربر می‌تواند به سرعت یک سفارش را ثبت و اجرا کند. همه فرآیند ثبت سفارش و پرداخت، به کمک قراردادهای هوشمند بربستر بلاک‌چین اتریوم انجام می‌شوند که کاملا ایمن هستند.

کنترل کامل کاربر

دارایی‌های واریز شده به پلتفرم ایرسواپ کاملا تحت کنترل کاربر هستند. همچنین هیچ محدودیتی برای معامله، واریز یا برداشت دارایی‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید بدون نیاز به KYC در آن به معامله بپردازید.

هیچ قانونی برای این که کدام توکن و کوین پشتیبانی می‌شود یا باید چه مقدار از آن را واریز کنید وجود ندارد. جابه‌جایی دارایی‌ها در ایر سواپ کاملا براساس نظر کاربر صورت می‌گیرد.

امنیت

ایر سواپ به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز همیشه امنیت را اولویت کار خود قرار داده است.

در این صرافی هیچ اطلاعات حساسی از کاربر دریافت نمی‌شود. از نظر معاملات نیز، همه آن‌ها توسط قراردادهای هوشمند و چندین لایه رمزنگاری محافظت می‌شوند و نمی‌توان به آن‌ها نفوذ کرد.

ثبت نام غیر اجباری

ثبت نام در ایر سواپ برای استفاده از خدمات آن کاملا اختیاری است. در واقع خدمات ارائه شده در این صرافی هم به کاربران ثبت نام شده و هم مهمانان ارائه می‌شود.

این موضوع باعث کاهش ریسک ایمنی و افشا شدن اطلاعات کاربران خواهد شد. کاربران این صرافی با ورود به آن می‌توانند بدون نیاز به ارائه هیچ اطلاعات شخصی به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند.

airswap 4

از آن جایی که ایر سواپ مانند سایر پلتفرم‌های معامله غیرمتمرکز به ثبت نام نیازی ندارد، محبوبیت زیادی در بین تریدرهای فعال دارد.

کاربران بدون ارائه اطلاعات خود می‌توانند با چند کلیک در یک محیط ایمن و بدون دردسر به معامله بپردازند.

بیشتر بخوانید: 9 صرافی ایرانی و خارجی برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

معایب صرافی ایر سواپ

صرافی ایر سواپ نیز معایبی دارد که وقتی آن را با سایر روش‌های معامله ارزهای دیجیتال مقایسه کنیم، ممکن است مزیت خاصی برای ما نداشته باشد.

با این که تقریبا همه صرافی‌های ارز دیجیتال جهانی ایرانیان را تحریم کرده‌اند اما در پلتفرم‌های غیرمتمرکز امکان معامله ارزهای دیجیتال برای ایرانیان وجود دارد.

مهم‌ترین معایب صرافی ایر سواپ عبارت‌اند از:

مسدود بودن صرافی برای ایرانیان

سایت صرافی ایر سواپ برای کاربران ایرانی مسدود است به همین دلیل شما صرفا با استفاده از ابزار تغییر IP برای ترید امکان دسترسی به آن را دارید.

از آن‌جایی که صرافی ایر سواپ از نوع غیرمتمرکز است، قطع و وصل شدن ابزار شما تاثیر منفی بر روی معاملات یا بلوکه شدن دارایی‌های‌تان نخواهد داشت.

البته این موضوع تا زمانی صدق می‌کند که دارایی‌های شما در قراردادهای هوشمند شبکه حفظ شوند.

در هر صورت استفاده از ابزارهایی که اتصال ایمن دارند ایده بهتری است.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب ابزار تغییر IP برای ترید

عدم پشتیبانی از برخی کوین‌های محبوب

در ایرسواپ شما می‌توانید توکن‌های مستقر بر روی شبکه اتریوم را معامله کنید.

به همین دلیل ارزهای دیجیتال بزرگی مانند کاردانو در لیست دارایی‌های این صرافی قرار ندارند. البته در صورتی که توکن Wrapped آن‌ها عرضه شود، احتمال قرار گرفتن در لیست دارایی‌های این صرافی وجود دارد.

فیشینگ

با جستجوی نام ایرسواپ در گوگل، وبسایت‌های دیگری نیز با همین نام ولی با دامنه کمی متفاوت به چشم می‌خورند. برخی از آن‌ها حتی در اولین جایگاه نتایج جستجو به ما نشان داده می‌شوند.

مسلما همه وبسایت‌های مذکور جعلی هستند و با اتصال کیف پول و واریز دارایی‌ها به قراردادهای هوشمند آن وبسایت، بازگشتی در کار نخواهد بود.

شما نه تنها در مورد ایر سواپ بلکه سایر صرافی‌های ارز دیجیتال نیز باید به این موضوع توجه کنید.

کارمزد ایر سواپ چقدر است؟

همان‌طور که قبلا گفته شد، صرافی ایر سواپ هیچ کارمزدی در ازای معاملات خود دریافت نمی‌کند. همچنین هیچ محدودیتی برای معاملات در آن وجود ندارد.

در هر صورت با توجه به میزبانی ایر سواپ در شبکه اتریوم، کارمزد این شبکه را باید در نظر بگیرید.

واریز و برداشت به ایر سواپ چگونه است؟

دارایی‌های شما مستقیما توسط قراردادهای هوشمند ایرسواپ مدیریت می‌شود. با اتصال کیف پول خود به AirSwap می‌توانید به راحتی دارایی‌های کریپتو را معامله کنید.

در بخش OTC ایر سواپ شما می‌توانید یک معامله جدید ایجاد کرده و لینک آن را برای دیگران ارسال کنید. همه عملیات‌های واریز و برداشت بربستر بلاک‌چین انجام می‌شود.

ایر سواپ از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

صرافی ایر سواپ تقریبا از همه کوین‌های Wrapped شده بزرگ مانند بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند.

از آن‌جایی که این صرافی در شبکه اتریوم میزبانی می‌شود، از اتریوم گرفته تا انواع توکن‌های محبوب در آن لیست شده است. حتی توکن‌های متاورسی بازی‌های محبوب نیز در آن به چشم می‌خورد.

airswap 5

در بین استیبل کوین‌های موجود در ایر سواپ، نام‌های USDT ،DAI ،BUSD و USDC به چشم می‌خورد. شما می‌توانید با انتخاب یکی از جفت ارزهای مورد نظر، به معامله توکن‌های شبکه اتریوم بپردازید.

آیا معامله در صرافی ایر سواپ برای ایرانیان امکان پذیر است؟

پاسخ کوتاه مثبت است. اما سایت صرافی ایر سواپ برای کاربران ایرانی در دسترس نیست.

شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای عبور از تحریم و اتصال کیف پول خود به معامله دارایی‌های در ایر سواپ بپردازید.

به خاطر داشته باشید صرافی ایر سواپ نسبت به سایر صرافی‌های غیرمتمرکز از روش‌های نوآورانه‌ای استفاده کرده است اما برای کاربران ایرانی تا زمانی که آن‌ها از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند، امکان معامله ایمن دارایی‌ها وجود دارد.

ارز ایر سواپ چیست؟

ارز ایر سواپ با نام AST شناخته می‌شود.

این ارز به عنوان توکن اصلی پلتفرم ایر سواپ عمل می‌کند. این توکن نیز بر بستر بلاک‌چین اتریوم قرار دارد و در کل 500 میلیون واحد از آن عرضه شده است.

این ارز دیجیتال مانند یک دارایی قابل معامله در صرافی ایرسواپ لیست شده است و شما می‌توانید با جفت ارزهای مختلف بدون نیاز به احراز هویت با چند کلیک ساده آن را خریداری کنید.

هدف ارز ایرسواپ در این پلتفرم معاملاتی این است تا از تریدرها در مقابل راه‌های تقلب در لغزش قیمت (Slippage) و دستکاری محافظت کند.

برای انجام معامله در این پلتفرم، شما باید 100 ارز ایرسواپ را هولد کرده باشید.

علاوه‌بر این، با داشتن 100 واحد AST شما می‌توانید این توکن را در پلتفرم استیک کنید. با استیک دارایی‌ها و حفظ آن حداقل برای هفت روز، شما قادر خواهید بود در مکانیزم حاکمیتی آن مشارکت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

بهترین کیف پول برای ایر سواپ چیست؟

برای استفاده از خدمات صرافی ایر سواپ شما نیاز به استفاده از یک کیف پول سازگار با Web 3.0 خواهید داشت.

در دسکتاپ، ایرسواپ کیف پول متامسک (MetaMask) و روش Wallet Connect را پیشنهاد می‌کند.

با تکیه‌بر روش Wallet Connect شما می‌توانید به راحتی کیف پول موبایلی خود را به آن متصل کرده و از خدمات معامله و استیک دارایی‌ها برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با 10 کیف پول‌ برتر سازگار با والت کانکت (WalletConnect) آشنا شوید!

در مورد هولد ارز ایر سواپ، شما می‌توانید از کیف پول‌های سازگار با ERC-20 استفاده کنید. گزینه‌هایی مانند متامسک و تراست ولت موبایل برای هولد این توکن مناسب هستند.

البته هولد این ارز در هنگام استفاده از خدمات ایر سواپ مزایایی به همراه دارد که بسته به خدمات آن متفاوت است.

در بین روش‌های ذخیره سرد، کیف پول لجر امکان هولد ارز AST را برای شما فراهم کرده و شما می‌توانید با خیال آسوده آن را هولد کنید.

تاکید می‌شود قبل از اتصال کیف پول خود به سایت ایر سواپ، در مورد آدرس صحیح وبسایت مطمئن شوید تا دارایی‌های شما سرقت نشوند. دقت به قراردادهای هوشمند آن در هنگام تایید تراکنش نیز ضروری است.

سوالات متداول

ایر سواپ چیست؟

ایر سواپ(AirSwap) یک پلتفرم غیرمتمرکز معاملات ارزهای دیجیتال است که بربستر شبکه اتریوم قرار دارد. شما می‌توانید با اتصال کیف پول به این صرافی، به معامله توکن‌های کریپتو مستقر در زنجیره اتریوم بپردازید.

آیا ایر سواپ برای کاربران ایرانی در دسترس است؟

ایر سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است که توسط قراردادهای هوشمند اتریوم مدیریت می‌شود. با این که وبسایت ایر سواپ برای کاربران ایرانی تحریم است اما شما می‌توانید به کمک ابزار تغییر IP برای ترید، به معامله توکن‌های کریپتو در آن بپردازید. در این صرافی برای انجام معامله نیازی به پرداخت کارمزد نیست.

ایر سواپ در کدام شبکه قرار دارد؟

صرافی ایر سواپ در شبکه اتریوم قرار دارد و شما می‌توانید با داشتن کیف پو‌ل‌های سازگار با آن به معامله توکن‌های موجود در این شبکه بپردازید.

در ایر سواپ چه ارزهایی قابل معامله است؟

از توکن‌های محبوب شبکه اتریوم گرفته تا دارایی‌های Wrapped مانند بیت‌کوین را می‌توانید در ایر سواپ معامله کنید.

استیبل کوین‌های رایج ایر سواپ چیست؟

در ایر سواپ شما می‌توانید از استیبل کوین‌های USDT، BUSD، USDC‌ و DAI برای انجام معاملات خود استفاده کنید.

ارز ایر سواپ چیست؟

ارز ایر سواپ با نماد AST یک توکن مستقر در شبکه اتریوم است که برای اهداف نقدینگی و حاکمیتی استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

ایر سواپ یک پلتفرم غیرمتمرکز معامله ارزهای دیجیتال است که برای انجام معاملات هیچ کارمزدی از شما دریافت نمی‌کند.

مدل درآمدی ایر سواپ بر پایه افزایش کاربری ارز ایرسواپ و ارائه خدمات کاربردی در کنار اهداف اصلی است.

با این که وبسایت صرافی ایر سواپ برای کاربران ایرانی تحریم است اما با استفاده از ابزارهای تغییر آی پی و VPS امکان دسترسی به آن وجود دارد.

در قابلیت OTC ایرسواپ شما می‌توانید یک معامله ایجاد کرده و لینک آن را برای دیگران ارسال کنید. مثلا پیشنهاد خرید 1 اتریوم با قیمت 1500$ و پس از آن لینک معامله را برای شخص مورد نظر ارسال کنید.

برای استفاده از خدمات ایر سواپ نیاز به یک کیف پول سازگار با Web 3.0 خواهید داشت که متامسک در این میان بهترین گزینه به شمار می‌رود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

صرافی‌های غیرمتمرکز

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx