بررسی ارز Wigo و صرافی WigoSwap

ارز wigo

در دنیای دیفای اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال چه متمرکز و چه غیرمتمرکز از توکن اختصاصی خود برای ارائه کاربری‌های بیشتر و حاکمیت استفاده می‌کنند که ارز Wigo نیز یکی از نمونه‌های آن است.

ارز Wigo در صرافی WigoSwap به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد تا با خرید این ارز بتوانند از آن کسب درآمد کنند.

البته سرمایه گذاری بلند مدت در ارز دیجیتال Wigo نیز خطرات خاص خود را دارد و نمی‌توان به راحتی از آینده این صرافی مطمئن بود.

عناوین مطلب:

صرافی WigoSwap دارای امکانات گسترده‌ای است؛ حتی در آن شما می‌توانید با پیش بینی قیمت‌ها کسب درآمد کنید که نوعی بازی محسوب می‌شود.

با این حال با توجه به تکیه صرافی WigoSwap به مدل AMM، عمده کاربری آن کشت سود و تبادل دارایی‌ها است. در ادامه این مقاله ما به بررسی دقیق صرافی WigoSwap و ارز Wigo خواهیم پرداخت.

نکات کلیدی

  • ارز Wigo توکن رسمی صرافی WigoSwap است که به عنوان پاداش در بین تامین کنندگان نقدینگی توزیع می‌شود.
  • امکان استیک ارز Wigo و کسب درآمد از آن در بخش WigoBank وجود دارد.
  • صرافی WigoSwap و توکن آن در شبکه فانتوم میزبانی می‌شود که با کیف پول‌های تراست ولت و متامسک سازگار است.

ارز Wigo چیست؟

ارز Wigo که با نام ارز WigoSwap نیز شناخته می‌شود، در واقع توکن کاربری و حاکمیتی صرافی WigoSwap است که در آن کاربر می‌تواند در شبکه فانتوم به معامله دارایی‌های بستر این شبکه بپردازد.

ارز Wigo در شبکه فانتوم با استاندارد FRC20 عرضه شده است. این استاندارد مشابه استاندارد ERC20 اتریوم برای توکن‌های مثلی استفاده می‌شود.

استقرار ارز Wigo در شبکه فانتوم باعث شده تا کاربران با کمترین نگرانی در مورد کارمزد‌های آن، از این توکن نهایت استفاده را ببرند. درباره شبکه و ارز Fantom بیشتر بخوانید.

ارز wigo
قابلیت Token Swap در صرافی WigoSwap

کاربردهای ارز Wigo فقط محدود به حاکمیت نیست بلکه با توجه به رویکرد صرافی WigoSwap در زمینه افزایش قابلیت‌های موجود، ارز دیجیتال Wigo در بخش‌های مختلف آن استفاده می‌شود.

از کشت سود ارز Wigo گرفته تا استیک و مشارکت در تامین نقدینگی استخرهای صرافی، بخشی از کاربردهای این ارز در اکوسیستم صرافی WigoSwap است.در مورد اینکه ییلد فارمینگ چیست؟ اینجا بخوانید.

صرافی WigoSwap چگونه کار می‌کند؟

صرافی ویگو سواپ (wigoswap.io) مانند بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز از مدل بازار ساز خودکار (AMM) برای معامله خود استفاده می‌کند.

در این روش استخرهای نقدینگی در جفت ارزهای مختلف امکان خرید و فروش دارایی‌ها را برای کاربران فراهم می‌کنند.

در این صرافی دو گروه کاربر وجود دارد:

  • گروه اول سرمایه گذارانی هستند که می‌توانند با استیک دارایی‌های خود در استخرهای جفت ارز نه تنها فعالیت‌های تبادل دارایی‌ها را تسهیل دهند بلکه از محل ارز Wigo پاداش دریافت می‌کنند.
  • گروه دوم نیز تریدرهای صرافی هستند که با اتصال کیف پول سازگار با Web3 به مبادله دارایی‌ها می‌پردازند.

قراردادهای هوشمند صرافی WigoSwap و ارز Wigo بر روی شبکه فانتوم مستقر است که با توجه به مکانیزم اثبات سهام (PoS) این شبکه، نه تنها هزینه کارمزدها پایین است بلکه امکان تبادل سریع دارایی‌ها نیز فراهم شده است (بخوانید: PoS چیست؟)

در بخش کشت سود (Yield Farming)، کاربر می‌تواند با قفل کردن توکن‌های LP کسب شده از محل واریز دارایی‌ها به استخر نقدینگی، کسب درآمد کند.

با این که خرید و فروش توکن‌های مستقر در شبکه فانتوم از جمله ارز Wigo از کاربردهای اصلی صرافی WigoSwap محسوب می‌شود اما تنها قابلیت آن نیست.

در این پلتفرم کاربر حتی می‌تواند با استیک ارز Wigo و FTM به صورت سالیانه کسب درآمد کند.

توکنومیک ارز Wigo

ارز Wigo توکن اصلی صرافی WigoSwap محسوب می‌شود که نقش حاکمیتی را در اکوسیستم آن ایفا می‌کند.

حداکثر تعداد توکن Wigo قابل عرضه 2 میلیارد واحد تعیین شده است که به مرور زمان و با مشارکت تامین کنندگان نقدینگی، توزیع خواهد شد.

wigo coin 3
توکنومیک ارز Wigo

در ابتدای فعالیت ارز Wigo، تنها 8% آن توسط تیم توسعه دهنده عرضه شد که نحوه عرضه آن به شرح زیر است:

  • 3% برای سرمایه گذاران اولیه(Seed)
  • 3% برای ایردراپ‌های انجمن
  • 2% برای مشارکت در IDO ارز Wigo

با توجه به ادعاهای وایت پیپر ارز Wigo، این پروژه هیچ گونه فروش خصوصی، عرضه اولیه ارز دیجیتال با این حال عرضه توکن‌ها در قالب یک سیستم IDO انجام می‌شود.

توکنومیک باقیمانده ارز Wigo و نحوه توزیع آن به شرح زیر است:

  • 80% برای پاداش‌های کشت سود و استیک
  • 10% برای تیم توسعه دهنده
  • 2% برای DAO ارز Wigo

نرخ توزیع ارز Wigo در بین کشت سود و استیک Wigo میزان 9 واحد در ثانیه در نظر گرفته شده است.

البته در این سیستم توزیع یک مکانیزم ضد تورمی نیز برای ارز Wigo لحاظ شده است که در آن در هر ماه نرخ توزیع کاهش پیدا می‌کند.

برای مثال در ماه اول، نرخ توزیع 81 واحد توکن در ثانیه بوده است اما با گذشت زمان این مقدار تا 9 Wigo در ثانیه کاهش پیدا کرد.

براساس جدول ارائه شده از سوی وایت پیپر ارز دیجیتال Wigo، نرخ توزیع آن از 9 واحد در ثانیه کمتر نخواهد بود.

با این حال یک مکانیزم توکن سوزی نیز در آن لحاظ شده است که در آن از محل کارمزدها، بخشی از توکن‌ها بازخرید و سوزانده می‌شوند.

در این حالت تعداد کل توکن‌های در گردش ارز Wigo هیچ گاه به سقف 2 میلیارد واحدی خود نخواهد رسید.

دلیل استفاده توسعه دهندگان ارز Wigo از روش توزیع برثانیه به جای بلاک این است که در شبکه فانتوم (Fantom)، اضافه شدن هر بلاک جدید می‌تواند از 1 ثانیه تا بیش از 20 ثانیه زمان نیاز داشته باشد و این موضوع کاملا متغیر است.

از این رو نمی‌توان کنترل دقیقی بر روی سیستم توزیع اعمال کرد که در نتیجه آن نوسان قیمت ارز Wigo خواهد بود.

مکانیزم توکن سوزی ارز Wigo

یکی از نکات جالب ارز WigoSwap مکانیزم بازی‌وارگونه توکن سوزی(Gamified Burning Mechanism) آن است که برای ترغیب کاربران برای مشارکت در پلتفرم و تامین نقدینگی در نظر گرفته شده است.

همان‌طور که گفته شد، سقف تعداد عرضه ارز Wigo به صورت ثابت 2 میلیارد واحد در نظر گرفته شده است که به آن Hard Cap گفته می‌شود.

از این رو زمانی که عرضه توکن‌ها به سقف خود برسد پاداش‌ کشت سود کاهش پیدا می‌کند و این موضوع می‌تواند منجر به کاهش مشارکت کاربران در تامین نقدینگی شود.

به همین دلیل توسعه دهندگان این صرافی به مکانیزمی نیاز دارند که در آن رسیدن عرضه توکن Wigo تا سقف خود طولانی‌تر شود.

آن را مانند یک پارچ آب در نظر بگیرید که هیچ‌گاه پر نخواهد شد و دائما در حال خالی و پر شدن است.

مکانیزم GBM، روشی است که توسعه دهندگان ارز Wigo برای طولانی ساختن فرآیند عرضه در نظر گرفته‌اند.

در این حالت قیمت ارز Wigo به شکل پایدار و با یک روند رشد سالم به کار خود ادامه خواهد داد. این موضوع برای هولدرهای ارز Wigo یک مزیت مهم تلقی می‌شود.

wigo coin 4
تعداد توکن‌های سوخته شده Wigo

البته به خاطر داشته باشید که در فرایند توکن سوزی ارز Wigo، از روش De-Mint استفاده می‌شود. در این حالت توکن‌های سوخته دوباره ضرب خواهند شد و این فرایند دائما در حال تکرار است.

به نظر می‌رسد توسعه دهندگان ارز Wigo به دنبال ایجاد یک چرخه سالم از عرضه و توکن سوزی این توکن هستند تا بتوانند با متعادل کردن اکوسیستم، نه تنها پاداش تامین کنندگان نقدینگی را تامین کنند بلکه سرمایه گذاران ارز Wigo نیز از هولد این ارز بهره‌مند شوند.

با این حال رویکرد کلی در این مکانیزم این است که تعداد توکن‌هایی که از عرضه خارج می‌شود از تعداد توکن‌های در حال تولید پیشی بگیرد.

اکنون سوال اصلی این است توکن‌هایی که برای توکن سوزی به کار می‌رود از کجا تامین خواهند شد؟

در ادامه به شرح منابع مکانیزم توکن سوزی GBM می‌پردازیم.

  • 1% هر برداشت از استخرهای استیک در بخش WigoBank
  • 1% از هر توکن Unstake توکن در سه روز اول(پنالتی) در استخر استیک در بخش WigoBank
  • 0.01% از هر سواپ انجام شده در صرافی WigoSwap که برای بازخرید ارز Wigo و سوزاندن دستی در هر هفته استفاده می‌شود.
  • 100% کارمزد ثبت نام در بخش WigoGalaxy
  • 4% از استخر جایزه بازی Predict
  • 100% کارمزد بخش WigoMarket

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، توسعه دهندگان این پلتفرم برای ایجاد این چرخه توکن سوزی، قابلیت‌های زیادی را توسعه داده‌اند تا با تامین منابع لازم برای این مکانیزم، بتوانند به یک چرخه سالم دست پیدا کنند.

در این مکانیزم هر چه فعالیت صرافی و کاربران آن افزایش پیدا کند، کارمزد بیشتری جمع آوری می‌شود و در طرف دیگر توکن‌های بیشتری از چرخه خارج خواهند شد.

این موضوع به افزایش قیمت ارز Wigo کمک می‌کند که باعث کسب پاداش‌های بالا در بخش استخرهای کشت سود خواهد شد.

محصولات صرافی WigoSwap

صرافی WigoSwap چیزی بیشتر از یک صرافی معمولی است و بیشتر به یک پلتفرم دیفای بزرگ شباهت دارد.

در زمان نوشتن این مقاله 9 قابلیت مختلف در این پلتفرم پیاده سازی شده است که در اغلب آن‌ها ارز Wigo نقش مهمی ایفا می‌کند.

در ادامه این بخش به بررسی همه ویژگی‌های صرافی WigoSwap خواهیم پرداخت:

wigo coin 5
قابلیت‌های درنظرگرفته شده در WigoSwap

سواپ توکن‌های شبکه فانتوم

اولین ماموریت صرافی WigoSwap فراهم کردن امکان معامله توکن‌های بربستر شبکه فانتوم در استاندارد FRC20 است.

در این حالت کاربر پس از اتصال کیف پول خود می‌تواند با استخرهای جفت ارز انتخاب شده به معامله دارایی‌ها بپردازد.

با توجه به این که شبکه فانتوم کارمزد کمی در ازای تراکنش‌های خود دریافت می‌کند، این صرافی مورد توجه کاربران این شبکه قرار گرفته است.

با این حال باید به وضعیت استخرهای نقدینگی این صرافی نیز دقت کنیم. در صورتی که تامین نقدینگی کافی برای آن انجام نشود، مسلما نوسانات قیمت در آن بالا خواهد بود و کاربران نمی‌توانند دارایی‌های مورد نظر را با قیمت دلخواه مبادله کنند.

استخرهای نقدینگی

در مدل AMM، استخر نقدینگی بخش حیاتی صرافی را تشکیل می‌دهد. این استخرها در واقع قراردادهای هوشمندی هستند که امکان واریز دارایی و تبادل توکن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کنند.

حتی شما می‌توانید با واریز و قفل کردن دارایی‌ها در استخرهای نقدینگی به تامین کننده نقدینگی تبدیل شوید. پس از تامین نقدینگی در جفت ارز مورد نظر، توکن‌های LP دریافت خواهید کرد.

برای مثال با واریز ارز Wigo و FTM، شما توکن‌های LP این جفت ارز خاص را دریافت خواهید کرد که با توجه به میزان وجه واریز شده از کارمزدهای معاملات سهم خواهید داشت.

قابلیت WigoFarm

کاربران با تامین نقدینگی در استخرهای صرافی، توکن‌های LP کسب خواهند کرد که سهمی در کارمزدها خواهند داشت. اما استیک این توکن‌ها در بخش Yield Farm امکان کسب ارز Wigo‌ را به عنوان پاداش فراهم می‌کند.

wigo coin 6
میزان کسب سود ارز Wigo به صورت مستقیم به نرخ APR استخر انتخابی بستگی دارد.

با این حال باید در نظر داشته باشید که نوسان قیمت توکن‌های استیک شده در بخش WigoFarm می‌تواند از ارزش سرمایه شما بکاهد.

قابلیت WigoBank

در اینجا شما می‌توانید ارز Wigo را استیک کنید. اینجا جایی است که امکان کسب درآمد رایگان از ارز دیجیتال Wigo فراهم شده است.

استیک ارز Wigo در این بخش به دو صورت قابل انجام است. روش اول حالت Automatic است که سود کسب شده را به صورت خودکار دوباره سرمایه گذاری می‌کند.

wigo coin 7
این روش باعث کسب سود ترکیبی خواهد شد که می‌تواند در افزایش بازدهی نهایی سرمایه گذاری موثر باشد.

روش دوم حالت دستی است که در این صفحه با نام Standard شناخته می‌شود. در این روش نیز شما می‌توانید در صورت تمایل توکن‌های کسب شده را به صورت دستی استیک کنید.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، میزان سود حالت خودکار 7.90% و حالت دستی 7.67% است.

به خاطر داشته باشید پس از استیک ارز Wigo، اگر تا قبل از گذشت 72 ساعت توکن‌های خود را از حالت استیک خارج کنید، مشمول 1% کارمزد خواهید شد. اگر نمی‌دانید استیکینگ چیست، این مطلب برای شماست.

بازی Predict

بازی پیش بینی نوعی بازی شرط بندی است که در آن شما با پیش بینی قیمت FTM، به عنوان پاداش ارز FTM دریافت خواهید کرد.

قانون پیش بینی بازی در اینجا بسیار ساده است و شما با پیش بینی قیمت ارز FTM به سمت بالا یا پایین می‌توانید برنده شوید.

نحوه انجام بازی نیز بدین شکل است که هر دور بازی 5 دقیقه است. اگر قیمت بسته شدن FTMUSD بالاتر از قیمت Locked Price باشد و شما در پوزیشن سبز وارد شده باشید، پاداش دریافت خواهید کرد.

در غیر این صورت اگر وارد پوزیشن قرمز شده باشید و قیمت جفت ارز مذکور پایین‌تر از قیمت قفل شده بسته شود، برنده خواهید شد.

قابلیت WigoGalaxy

سیستم پروفایل کاربری یا WigoGalaxy، یک زیرساخت قدرتمند در صرافی WigoSwap است که به کاربران اجازه می‌دهد تا یک پروفایل کاربری غیرمتمرکز با نام یکتا و تصویر پروفایل NFT ایجاد کنند.

هر کاربری که در این سیستم عضو شود عضوی از سیاره این اکوسیستم خواهد شد.

با مشارکت در این بخش کاربران می‌توانند در مسابقه‌های آن شرکت کرده و ارز Wigo کسب کنند.

نحوه ساخت پروفایل در آن نیز شامل ایجاد یک آواتار NFT، انتخاب سیاره و پس از آن یک نام کوتاه است.

به خاطر داشته باشید در این بخش مردم می‌توانند با استفاده از آدرس کیف پول‌تان، نام تعیین شده را پیدا کنند به همین دلیل استفاده از یک نام مستعار ایده بهتری خواهد بود.

سیستم رفرال

در سیستم رفرال شما با دعوت دیگران به این پلتفرم، با توجه به میزان فعالیت آن‌ها کسب درآمد خواهید کرد. البته این سیستم رفرال ارز دیجیتال زمانی کارآمد خواهد بود که کاربر دعوت شده یک پروفایل کاربری ایجاد کند.

شما با دعوت هر کاربر به بخش WigoGalaxy، میزان 50% کارمزد ثبت نام که در حال حاضر 8000 ارز Wigo است را کسب خواهید کرد.

اگر رفرال شما در بازی Predict شرکت کند و برنده شود، شما 1% از جایزه آن‌ها را دریافت خواهید کرد.

در بخش بازار NFT این پلتفرم نیز کاربر با هر تراکنش خرید و فروش توکن‌های NFT، 0.5% برای شما ارز Wigo لحاظ می‌شود.

توکن NFT اختصاصی Wiggy

توسعه دهندگان صرافی WigoSwap اقدام به ایجاد یک کلکسیون NFT اختصاصی با نام Wiggy کرده‌اند که امکان استفاده از آن‌ها در بخش تصویر پروفایل WigoGalaxy وجود دارد.

wigo coin 8
در بخش پروفایل این پلتفرم یک سری فعالیت‌های خاص تعیین شده است که کاربر با انجام آن‌ها، می‌تواند توکن‌های NFT این پلتفرم را به عنوان Achievement دریافت کند.

قابلیت WigoMarket

در کنار امکان خرید و فروش توکن‌های مثلی شبکه فانتوم، شما می‌توانید به معامله توکن‌های NFT در این پلتفرم بپردازید.

با این حال کلکسیون‌های لیست شده در این بازار توسط تیم توسعه دهنده پلتفرم دستچین شده هستند و هر کسی نمی‌تواند کلکسیون خود را در آن‌جا لیست کرده و به فروش برساند.

کارمزد صرافی WigoSwap چقدر است؟

با توجه به ماهیت غیرمتمرکز صرافی WigoSwap، همه فعالیت‌های آن توسط کیف پول‌های سازگار با شبکه فانتوم انجام خواهد شد. با این حال کارمزد شبکه را در هنگام انجام تراکنش در این پلتفرم نباید فراموش کنیم.

کارمزد سواپ توکن‌ها در این پلتفرم 0.19% است که 0.18% از آن در قالب پاداش تامین نقدینگی به استخر باز می‌گردد و 0.01% آن نیز با توجه به مکانیزم توکن سوزی ارز Wigo، بازخرید و سوزانده خواهد شد.

کارمزد شبکه انجام تراکنش‌ها در این شبکه فقط چند سنت خواهد بود و نگرانی از بابت آن وجود ندارد.

امنیت صرافی WingSwap چقدر است؟

مشکلات امنیتی موجود در قراردادهای هوشمند همیشه یکی از نقاط ضعف پروژه‌های دیفای بوده‌اند به همین دلیل قبل از سرمایه گذاری در بخش تامین نقدینگی یا حتی خرید و فروش دارایی‌ها باید به آن دقت کنیم.

براساس گزارش‌های موجود، همه قراردادهای هوشمند صرافی WigoSwap و ارز Wigo توسط تیم Certik مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که در آن امتیاز 81 را کسب کرده است.

بهترین کیف پول ارز Wigo چیست؟

از آن‌جایی که شبکه فانتوم (Fantom) با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است شما گزینه‌های زیادی برای تعامل با صرافی WigoSwap و ذخیره ارز Wigo دارید.

براساس لیست پیشنهادی این صرافی، شما می‌توانید از کیف پول‌های متامسک و تراست والت برای تعامل و ذخیره دارایی‌ها در این شبکه استفاده کنید.

البته گزینه‌‌های دیگری مانند WalletConnect ،SafePal ،MathWallet ،Coin98 ،Coinbase Wallet و سایر کیف پول‌های سازگار با Web3 نیز امکان اتصال با زنجیره فانتوم را دارند.

ارز Wigo را از کدام صرافی بخریم؟

ارز Wigo یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر صرافی WigoSwap محسوب می‌شود. با این حال خرید ارز Wigo برای بسیاری به یکی از راه‌های سرمایه گذاری بر روی این پلتفرم تبدیل شده است.

با این که صرافی WigoSwap یک پلتفرم معاملاتی مناسب و همه کاره است اما خرید ارز Wigo فقط محدود به چند صرافی غیرمتمرکز است.

اگر قصد سرمایه گذاری بر روی این ارز را دارید، مسلما مراجعه به این صرافی برای خرید ارز Wigo اولین گزینه روی میز است. سایر صرافی‌هایی که امکان خرید ارز Wigo‌ را فراهم کرده‌اند عبارت‌اند از:

  • Yoshi Exchange
  • Beethoven X
  • KyberSwap Elastic

سوالات متداول

ارز Wigo‌ چیست؟

ارز Wigo که با نام ارز WigoSwap نیز شناخته می‌شود در واقع توکن کاربری و حاکمیتی صرافی WigoSwap است که در آن کاربر می‌تواند در شبکه فانتوم به معامله دارایی‌های بستر این شبکه بپردازد. ارز Wigo در شبکه فانتوم با استاندارد FRC20 عرضه شده است. این استاندارد مشابه استاندارد ERC20 اتریوم برای توکن‌های مثلی استفاده می‌شود.

صرافی WigoSwap در کدام شبکه قرار دارد؟

صرافی WigoSwap و توکن آن یعنی ارز Wigo در شبکه فانتوم (Fantom) میزبانی می‌شوند که با ماشین مجازی اتریوم سازگار است.

کارمزد صرافی WigoSwap چقدر است؟

کارمزد سواپ توکن‌ها در این پلتفرم 0.19% است که 0.18% از آن در قالب پاداش تامین نقدینگی به استخر باز می‌گردد و 0.01% آن نیز با توجه به مکانیزم توکن سوزی ارز Wigo، سوزانده خواهد شد.

نتیجه گیری

ارز Wigo توکن اصلی صرافی WigoSwap است که برای حاکمیت و پاداش‌های درون اکوسیستم خود استفاده می‌شود.

با این که ارز WigoSwap در بخش‌های مختلف این اکوسیستم استفاده می‌شود اما برای کسب محبوبیت راه زیادی را در پیش دارد.

در زمان نوشتن این مقاله حجم معامله ارز Wigo کمی‌ بیشتر از 100,000$ است که این موضوع خرید ارز Wigo را با ریسک‌های زیادی مواجه می‌کند.

اگر کاربر شبکه فانتوم هستید، مسلما این صرافی یکی از ابزارهای مفید این شبکه محسوب می‌شود که در آن می‌توانید به گشت و گذار در دنیای NFT‌ و کسب سود از محل استیک بپردازید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

صرافی‌های غیرمتمرکز

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx