ارز دیجیتال برگر چیست؟ همه‌چیز درباره برگرسواپ و برگرسیتیز

ارز دیجیتال برگر

در سال 2020 شاهد افزایش مشارکت افراد در امور مالی غیرمتمرکز به‌خصوص پروژه‌های درون اکوسیستم بایننس بودیم. برگر سواپ با ارز دیجیتال برگر (Burger) که در سپتامبر 2020 در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) راه‌اندازی شد، یک بازار ساز خودکار غیرمتمرکز (AMM) بوده که با ابزار متامسک ساخته شده است.

از جذابیت‌های این پروژه می‌توان به کاهش هزینه تراکنش، امکان تعویض توکن و پاداش استخراج آن اشاره کرد. اما دلیل اصلی که ما در این مقاله از بورسینس به ارز دیجیتال برگر می‌پردازیم، پروژه جدید برگر سیتیز است که اخیرا خبرساز شده و ما قصد داریم به‌طور کامل نحوه دسترسی و کسب درآمد از این متاورس را موردبررسی قرار دهیم.

برای شروع در ارز دیجیتال کلیک کنید!

عناوین مطلب:

برگر سواپ چیست؟

برگر سواپ (BurgerSwap) اولین بازار ساز خودکار (AMM) بود که در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) راه‌اندازی شد. این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد تا با ارائه نقدینگی با استفاده از توکن BURGER، جوایزی کسب کنند. کسب درآمد از ارز دیجیتال برگر از طریق متامسک و زنجیره هوشمند بایننس امکان پذیر است که در ادامه به‌طور کامل توضیح خواهیم داد.

برگر سواپ از زمان ایجاد، به یک صرافی غیرمتمرکز محبوب برای مبادله ارز دیجیتال تبدیل شده است. کاربران می‌توانند به‌راحتی ارزهای دیجیتال خود را روی بسترهای BEP-20 و ERC-20 مبادله کنند.

نکته مهم درباره برگر سواپ این است که این صرافی تنها یکی از برنامه‌های غیرمتمرکز موفق در اکوسیستم بایننس است. اما چیزی که باعث جذابیت آن می‌شود بازار ساز خودکار آن است که به شکلی کاملا غیرمتمرکز از منافع کاربران حمایت می‌کند.

ارز دیجیتال برگر (BURGER) چیست؟

توکن BURGER به کاربران این امکان را می‌دهد که در حاکمیت شرکت کنند و پاداش کسب کنند. روش کسب پاداش و درآمد در برگر سواپ مشابه یونی سواپ است که برای فعالان در این زمینه، مراحل ساده و راحتی دارد.

ارز دیجیتال برگر به‌عنوان ابزار پرداخت تراکنش‌ها، استیکینگ، حاکمیت و رای گیری در این پلتفرم مورداستفاده قرار می‌گیرد. این توکن یک ارز دیجیتال ساخته شده روی استاندارد BEP-20 در زنجیره هوشمند بایننس است.

تاریخچه و بنیان‌گذاران برگر سواپ

این پلتفرم با هدف ایجاد یک بازار مالی غیرمتمرکز در سپتامبر سال 2020 شروع به کار کرد. مکانیزم اداره این پلتفرم از زمان ایجاد تاکنون توسط جامعه و با استفاده از رای گیری انجام می‌شود.

مثل بسیاری از تیم‌های توسعه‌دهنده پروژه‌های ارز دیجیتال، تیم توسعه‌دهنده صرافی برگر سواپ نیز نامشخص است و تنها فردی که به‌عنوان مشاور این پروژه معرفی‌شده، رایان فنگ یکی از بنیان‌گذاران پروژه انکر است.

اطلاعات دیگری که در مورد توسعه‌دهندگان این پروژه وجود دارد این است که توسعه‌دهندگان آن از مکان‌های جغرافیایی متنوع شامل امریکا، بریتانیا، چین و ترکیه تشکیل شده‌اند و هدف اصلی آن‌ها ایجاد یک پلتفرم کاملا غیرمتمرکز بوده است.

پروژه برگر سواپ، اجتماعی است که با الهام گرفتن از ایده پیشنهادی ERC2917 EIP ارائه‌شده توسط تونی کارسون (Tony Carson) و دکتر مهمت صابر‌ (Mehmet Sabir) و سلیمان کارداس (Suleyman Kardas) تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره استانداردهای اتریوم؛ EIP و ERC چه تفاوتی با هم دارند؟

مفهوم بازار ساز خودکار در برگر سواپ

قبل از اینکه به بررسی کاربردها و نحوه کسب درآمد از ارز دیجیتال برگر بپردازیم، بد نیست کمی به ویژگی بازار ساز خودکار در پلتفرم برگر سواپ بپردازیم.

بازار ساز خودکار (AMM) یک برنامه غیرمتمرکز (dApp) است که از پروتکل‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند برای تسهیل معاملات استفاده می‌کند. این بدان معناست که هیچ دفترچه سفارشی وجود ندارد و نیازی نیست که خریدار در طرف دیگر مبادله باشد.

نقدینگی برای مبادله این توکن‌ها از AMM تامین می‌شود. افراد می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را به صورت جفت به پروتکل‌های DeFi مانند Aave و Compound قرض دهند.

AMM در برگر سواپ چیست؟
مفهوم بازار ساز خودکار در برگر سواپ

بازارسازهای خودکار (AMM) در سال 2020 و 2021، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را متحول کرده‌اند. پس از اینکه صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ از حجم معاملات 24 ساعته صرافی کوین بیس، فراتر رفت، انجام معاملات کوچک روی پروتکل‌های مبتنی بر اتریوم و مشارکت در حاکمیت به دلیل ازدحام بالای شبکه و هزینه تراکنش تقریبا غیرممکن شد.

بنابراین زمانی که صرافی‌های غیرمتمرکزی مانند برگر سواپ دست به کار شدند درست در موقعی بود که تعامل با برنامه‌های مبتنی بر اتریوم فقط برای افرادی با کیف‌های پول‌های بزرگ که قادر به پرداخت کارمزد تراکنش‌ها بودند، به‌صرفه بود. به همین دلیل بخش زیادی از افراد که معامله‌های کم‌حجم انجام می‌دادند به سمت پلتفرم‌هایی مانند برگر سواپ جذب شدند.

به همین دلیل می‌توان گفت یونی سواپ قواعد بازی در صرافی‌ها را تغییر داد و به دنبال آن پلتفرم‌هایی مانند پنکیک سواپ و سوشی سواپ نیز با استفاده از طرح اولیه یونی سواپ، وارد فضای رقابتی DeFi شدند.

مشکل اصلی که در بازارسازهای خودکار وجود داشت عدم شفافیت و پاسخگویی بود. همچنین با اشباع شدن بازار و کاهش پاداش تامین نقدینگی، افراد انگیزه خود را برای شرکت در پروژه‌ها از دست می‌دادند. بااین‌حال برگر سواپ با ارائه ارز دیجیتال BURGER به‌عنوان مشوق مشارکت کاربران، راهی برای افزایش تامین نقدینگی ایجاد کرد که این طرح موفقیت‌آمیز بود.

علت تمایز برگر سواپ با دیگر صرافی‌ها

برگر سواپ تمرکز اصلی خود را روی حاکمیت غیرمتمرکز گذاشت. این پلتفرم اعلام کرده که قصد دارد نیازها و خواسته‌های تمام کاربران خود را برآورده کند نه فقط افرادی که برای پلتفرم درآمدزایی دارند.

تیم سازنده برگر سواپ معتقد است که مدل‌های حاکمیت کنونی در DeFi نمی‌توانند در واقع بسیاری از پروتکل‌ها را کنترل کنند. جفت‌های توکن اضافه می‌شوند و معیارها بهینه‌سازی می‌شوند، اما اکثر برنامه‌های DeFi، برای برطرف کردن نیاز واقعی کاربران نیاز به تغییر در قراردادهای هوشمند دارند.

دارندگان ارز دیجیتال برگر می‌توانند به تغییر پارامترهایی مانند کارمزد معاملات، سرعت استخراج، پاداش‌ها و موارد دیگر رأی دهند. علاوه بر این، فقط کسانی که در رای‌گیری شرکت می‌کنند، واجد شرایط دریافت پاداش استیکینگ توکن BURGER هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

نحوه لیست شدن یک ارز دیجیتال در برگر سواپ

هر پروژه‌ای که قصد لیست شدن در برگر سواپ را دارد ابتدا باید به بلوغ کافی رسیده باشد. پس از آن، باید توسط جامعه BurgerSwap از طریق رای گیری حاکمیتی توسط اعضا بررسی شود.

همچنین برای حذف کردن یک ارز دیجیتال از این صرافی، مکانیزم رای گیری توسط اعضا انجام خواهد شد. اگر پروژه‌ای از فهرست حذف شود، هزینه‌های فهرستی که پروژه کلاه‌برداری پرداخت می‌کند، بین دارندگان توکن BURGER که هفته‌ای یک‌بار رأی می‌دهند، توزیع می‌شود.

توکنومیک ارز دیجیتال برگر

در ابتدا، عرضه توکن‌های BURGER منعطف بود. بااین‌حال، پس از لیست شدن توکن، جامعه به عرضه محدود 21,000,000 توکن BURGER رأی داد. علاوه بر این، توکن‌های BURGER فقط با تامین نقدینگی قابل تولید هستند.

هر بلوک 40 توکن BURGER ایجاد می‌کند. سهم یک ماینر از این پاداش‌ها متناسب با مقدار نقدینگی ارائه‌شده به پروتکل است. اگرچه این می‌تواند از طریق مدیریت جامعه تغییر کند، با این حال حداکثر سقف 120 ارز دیجیتال برگر در هر بلوک و حداقل عرضه 1 توکن در هر بلوک است.

نکته جالب درباره تیم برگر سواپ این است که هیچ درصدی از توکن ها در پروژه برگرسواپ را به تیم تخصیص نداده، چرا که معمولا مشاهده می‌کنیم که پروژه‌های ارز دیجیتال میزان قابل‌توجهی از توکن ها را به تیم یا برای ارتقا اکوسیستم تخصیص می‌دهند.

از طرف دیگر، 10% از تمام کارمزدهای تراکنش ایجاد شده از پروتکل به حساب تیم اختصاص داده می‌شود. این اهداف بلندمدت پروژه را نشان می‌دهد و به کاربران اطمینان می‌دهد که تیم سهم خود را هوشمندانه و بر اساس پایداری اکوسیستم برداشت می‌کند.

توکن برگر زمانی که در دسامبر 2020 ارائه شد با قیمت 0.6 دلار ارائه شد. پس از آن با رشد قیمت خوبی تا حدود 18 دلار رشد داشت. در زمان نگارش این مقاله به دلیل حضور در بازار خرسی، قیمت این توکن نیز کاهش یافت.

جوایز ماینینگ در ارز دیجیتال برگر

مانند پنکیک سواپ شما می‌توانید در ازای ارائه جفت‌های نقدینگی با (BNB) در برگر سواپ درآمد کسب کنید. البته باید این نکته را بدانید که ارائه‌دهندگان نقدینگی باید نقدینگی یک جفت توکن BURGER را ارائه کنند.

هر ماینر باید حداقل 1% از نقدینگی دارایی‌های مربوطه را تامین کند تا واجد شرایط دریافت پاداش استخراج نقدینگی باشد. بااین‌حال، اگر جامعه به ایجاد تغییرات در این حد رای دهد، این موضوع ممکن است تغییر کند. این نسبت به‌طور پیش‌فرض روی 1% تنظیم‌شده و حد بالای آن 5% است.

مشوق‌های استخراج برگر سواپ کلید رشد پلتفرم است. کاربران می‌توانند به عادلانه نگه‌داشتن توزیع ماینینگ و حتی با افزایش یا کاهش سرعت صدور جوایز رأی دهند. هدف این مدل نوآورانه ترویج پذیرش سالم و رشد پروتکل است.

به‌طور معمول، هنگامی که کاربران نقدینگی را به یک استخر ارائه می‌کنند، توکن‌های ارائه‌دهنده نقدینگی (LP) را دریافت می‌کنند. توکن ها نشان‌دهنده بخشی از سهامی است که کاربر در استخر دارد. برخلاف اکثر بازارسازهای خودکار، برگر سواپ از توکن‌های ارائه‌دهنده نقدینگی (LP) استفاده نمی‌کند. این امر خطر انتقال نقدینگی به پروتکل‌های دیگر را کاهش می‌دهد.

کارمزد معامله در برگر سواپ

از زمان راه‌اندازی، کارمزد تراکنش در این صرافی غیرمتمرکز روی 0.3 درصد تعیین شد. هر گونه کارمزد تراکنش جمع آوری شده به توکن‌های BURGER تبدیل می‌شود و به مجموعه مدیریت اضافه می‌شود.

برای مطالبه کارمزد تراکنش، کاربران باید توکن‌های BURGER را استیک کنند و هفته‌ای یک بار در مدیریت شرکت کنند. انجام استیکینگ برگر به‌راحتی با استفاده از متامسک در زنجیره هوشمند بایننس قابل انجام است.

هر بار که یک پیشنهاد حاکمیتی جدید ایجاد می‌شود، کل موجودی توکن‌های BURGER به یک قرارداد پیشنهادی جدید منتقل می‌شود. اگر کاربر در رای گیری یک پیشنهاد شرکت کند، پس از پایان پروپوزال، سهمی از این مجموعه پاداش دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، اگر یک پروپوزال موفقیت‌آمیز باشد، خالق پروپوزال، پاداش توکن BURGER را دریافت می‌کند.

چرا از BurgerSwap استفاده کنیم؟

دلایل متعددی باعث می‌شود افراد از اتریوم به سمت زنجیره هوشمند بایننس (BSC) روی بیاورند. استفاده از BSC معمولا سریع‌تر و ارزان‌تر از اتریوم است. مخصوصا زمانی که اتریوم هنوز رویداد ادغام را انجام نداده بود، هزینه تراکنش‌ها بسیار زیاد بود.

BSC کارمزد تراکنش ثابتی دارد که می‌تواند تا 1 سنت باشد. علاوه بر این، زمان تأیید بلوک در حدود سه ثانیه در هر بلوک است. همچنین، در مقایسه با اتریوم، BSC از نظر رابط کاربری، بسیار ساده‌تر است.

اکوسیستم بایننس در حال حاضر با چندین پروژه موفق که همگی توسط یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین جوامع بلاک‌چین پشتیبانی می‌شوند، در حال پیشرفت است. این بلاک‌چین به خاطر سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، BSC کار را برای توسعه‌دهندگان سالیدیتی راحت کرده، و این موضوع یکی دیگر از دلایل موفقیت برگر سواپ است.

پروژه برگر سواپ با استفاده از 14 قرارداد اصلی ساخته شده، که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از هر رقیب دیگر خود، در این زمینه پیشرفت کرده است. در حالی که بسیاری از پروتکل‌های مشابه یک کپی ساده از یونی سواپ هستند، برگر سواپ پروتکل را از ابتدا طراحی کرده است. این ویژگی اعتباری به پروژه می‌دهد که می‌تواند آن را برای کاربران قدیمی و جدید جذاب کند.

فست فود برگر سواپ چیست؟

Fast Food Alliance مجموعه‌ای از پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) بر اساس زنجیره هوشمند بایننس است که توسط تیم غیرمتمرکز برگر سواپ راه‌اندازی و هماهنگ شده است. شرکای اخیر این رویداد شامل 7up Finance و Fry World هستند.

اتحاد فست فود برای ایجاد روابط و هم افزایی بین توسعه‌دهندگان همفکر و ارائه کاربرد بیشتر به توکن BURGER طراحی شده است. به‌عنوان مثال، اکنون می‌توانید ارز دیجیتال برگر خود را در Fry World قرار دهید.

فست فود برگر سواپ چیست؟
فست فود برگر سواپ چیست؟

Fast Food Alliance امیدوار است که در آینده مجموعه منتخب پلتفرم‌های DeFi باشد. این تا حد زیادی به دلیل کارمزدهای ارزان تراکنش، توان عملیاتی بالا و زمان تأیید سریع و قابلیت همکاری بین پلتفرم‌های مختلف است. چرا که همان‌طور که گفته شد با ترکیب متامسک و زنجیره هوشمند بایننس، کاربران می‌توانند به‌راحتی بین پروتکل‌های مختلف DeFi، مبادله انجام دهند.

ارز دیجیتال ایکس برگر (xBurger) چیست؟

X برگر توکنی است که برای تشویق ارائه کنندگان نقدینگی در استخر xburger استفاده می‌شود.

البته باید گفت هک‌هایی رخ داد که باعث شد 7 میلیون دارایی از جمله BURGER و xBurger به سرقت بروند. توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند که در حال برطرف کردن مشکلات به وجود آمده برای این ارز دیجیتال و ساخت استخر جدید مقاوم در قبال هک هستند.

تیم توسعه‌دهنده در ابتدا اعلام کرد که بیشترین تعداد این ارز دیجیتال 1 میلیون توکن خواهد بود. نرخ مینت این توکن در 30 روز اولیه آن 0.2 توکن برگر به ازای هر بلاک بوده و پس از آن با نرخ 0.1 عرضه شد.

در حال حاضر اگر سری به این ارز دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ که یک مرجع برای ارزهای دیجیتال است بزنید، اطلاعات جالبی درباره این ارز دیجیتال وجود ندارد.

زمان ایجاد استخر 28 می 2021 اعلام شده و حداکثر توکن 1,001,258 ذکر شده است. اما اطلاعاتی درباره مارکت کپ ارز دیجیتال xBurger در کوین مارکت کپ قابل مشاهده نیست.

برگر سیتیز (BurgerCities) چیست؟

برگر سواپ که کار خود را به صورت صرافی غیرمتمرکز شروع کرده بود، حالا با ارائه یک پلتفرم متافای (MetaFi) به نام BurgerCities پا به عرصه متاورس و توکن‌های غیر مثلی (NFT) گذاشته است.

در اکوسیستم برگرسیتیز که شامل ویژگی‌های DeFi و NFT است، کاربران می‌توانند در فعالیت‌های روزانه مانند معاشرت و بازی کردن شرکت کنند. نقش توکن BURGER در این اکوسیستم به‌عنوان ابزار تامین نقدینگی، استخراج توکن و معاملات درون بازی است. کاربران می‌توانند با انجام بازی در BurgerCities یا خرید آن در صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس، ارز دیجیتال برگر را دریافت کنند.

برگر سیتیز چیست؟
برگر سیتیز چیست؟

همان‌طور که احتمالا می‌دانید فضای متاورس در دو سال اخیر رشد چشمگیری در صنعت ارزهای دیجیتال داشته است. اکنون در سال 2022، دسترسی به آن بسیار بیشتر شده و افراد بیشتری معتقدند که ممکن است آینده اینترنت باشد.

با توجه به این رشد، پروژه‌های متعددی راه‌هایی را برای بهره‌برداری از زیرساخت‌های مورد نیاز برای قدرت بخشیدن به اقتصادهای مجازی که موازی با دنیای واقعی عمل می‌کنند، در نظر گرفته‌اند. برگر سواپ نیز از این فرصت استفاده کرده و در تلاش است تا با ایجاد متاورس برگر سیتیز، در فضای متافای حرفی برای گفتن داشته باشد.

اکوسیستم BurgerCities

اکوسیستم BurgerCities از ویژگی‌های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه هر کدام را به صورت جزئی بررسی می‌کنیم:

  • ارز دیجیتال: BurgerCities این اکوسیستم توسط توکن بومی پلتفرم برگر سواپ یعنی BURGER مدیریت می‌شود. دارای مجموع عرضه 63,000,000 توکن است که می‌تواند در تامین نقدینگی، استخراج توکن و تجارت آیتم‌های درون بازی مانند قهرمان‌های NFT استفاده شود.
  • Aggregator (تجمیع کننده): این ابزار در برگرسیتیز یک پروتکل تجمیع است که نقدینگی را از DEX ها و CEX های مختلف تامین می‌کند و می‌تواند معاملات کاربران را برای اطمینان از دریافت بهترین قیمت تغییر مسیر دهد.
  • استخر نقدینگی: کاربران می‌توانند با تامین نقدینگی در این بخش از مزایایی برخوردار شوند. آن‌ها می‌توانند در هر زمان پاداش خود را بابت تامین نقدینگی اکوسیستم دریافت کنند.
  • سنترال بانک: بانک مرکزی تجمیع کننده درآمد استخراج دوگانه کوین‌های برگرسیتیز است که می‌تواند بازده استخراج کوین‌های کاربران را به حداکثر برساند. درنهایت این بخش، درآمد حاصل از استخراج را در قالب USDT بین کاربران توزیع می‌کند.
  • The Hero (داینینگ روم): قهرمانان، دارایی‌های منحصربه‌فرد NFT با کاربردهای مختلف هستند که یکی از آن‌ها گیم پلی اصلی BurgerCities است. کاربران می‌توانند آن‌ها را ارتقا دهند و با انجام وظایف درون بازی از آن‌ها برای کسب ارز دیجیتال برگر استفاده کنند. همچنین می‌توان قهرمان‌ها را در داینینگ روم فروخت و پاداش کسب کرد
  • زمین و ساختمان در برگرسیتیز: بخش زمین و ساختمان بخشی از گیم پلی برگرسیتیز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا شهرهای خود را بسازند و نگهداری کنند. کاربران می‌توانند پس از اتمام کارها ساختمان‌ها را نگه دارند یا آن‌ها را به سایر کاربران یا پروژه‌ها اجاره دهند.

چطور می‌توان از برگر سیتیز درآمد کسب کرد؟

برای درک نحوه عملکرد BurgerCities، در اینجا برخی از اصطلاحات و پروتکل‌های کلیدی را که باید برای شروع به کار بدانید، توضیح می‌دهیم:

  • سواپر (Swapper): کاربرانی که هنگام مبادله توکن ها به دنبال بهترین قیمت هستند، می‌توانند به Aggregator در برگر سیتیز مراجعه کنند. Aggregator دارای پروتکل‌های تجمیع است که نقدینگی را از صرافی‌های مختلف دیگر تامین می‌کند و بهترین قیمت را در بین بسیاری از DEX ها تضمین می‌کند.
  • تامین کننده نقدینگی: تامین نقدینگی در برگر سستیز می‌تواند برای سرمایه گذاران بسیار سودآور باشد. سازندگان برگر سیتیز، ارائه‌دهندگان نقدینگی را با استفاده از پاداش‌های ارز دیجیتال تشویق می‌کنند.
  • استیکر (Staker): برگرسیتیز به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با قرار دادن (استیک کردن) توکن ها در بانک مرکزی، که همه دارایی‌های سهام را با استخرهای با بازده بالا مطابقت می‌دهد، سود کسب کنند. با انجام این کار، جوایز انباشتن توکن به حداکثر می‌رسد، به این معنی که هر چه کاربران دارایی بیشتری در خزانه داشته باشند، پاداش بیشتری دریافت خواهند کرد.
  • گیمرها: برگرسیتیز با استفاده از گیم پلی جذاب به کاربران کمک می‌کند بتوانند هم‌زمان با بازی درآمد کسب کنند. کاربران می‌توانند از طریق رفتن به مراحل بالاتر در بازی، توکن کسب کنند و همچنین با گزینه‌های مختلف موجود مانند مدیریت زمین درآمد ایجاد کنند.
  • Heroes: یکی از دارایی‌های منحصربه‌فرد برگرسیتیز NFT هایی به نام Heroes است که بخش مرکزی گیم پلی آن است. در حالی که گیمرها برای مبادله، استیکینگ یا تامین نقدینگی در برگر سیتیز نیازی به قهرمانان ندارند، می‌توانند از این دارایی‌ها برای شرکت در ماموریت ها، مبارزه در نبردهای PvP و درگیر شدن در حرفه‌های مختلف استفاده کنند.
  • شبیه‌سازی کسب‌وکار: به گیمرها یک سناریوی چندوجهی داده می‌شود که در آن می‌توانند کسب‌وکار خود را از طریق تصمیم‌گیری در بازی ایجاد کنند. در مقایسه با بازی‌های شبیه‌سازی اقتصادی سنتی، BurgerCities به گیمرها اجازه می‌دهد تا دارایی‌های NFT را اجاره دهند، ارتقا دهند و معامله کنند، و در عین حال فرصت دریافت پاداش‌های خارج از بازی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.
  • مبارزه تاکتیکی: از آنجایی که گول زدن حریفان در سطح تاکتیکی جزء کلیدی نتایج نبرد است، گیمرها باید با احضار قهرمانان قوی و استفاده از تاکتیک‌های رزمی، از حریفان پیشی بگیرند.
  • PvP و PvE: هنگام شروع بازی گزینه‌های مختلف گیم پلی PvP و PvE در نبرد موجود است.(در مورد این بخش، پیش از این توضیح دادیم) شما می‌توانید در برگر سیتیز انتخاب کنید که با افراد واقعی نبرد کنید یا اینکه با ربات‌های درون بازی به مبارزه بپردازید.
  • مدیریت زمین: گیمرها علاوه بر فروش دارایی‌های دیجیتالی مانند NFT، می‌توانند به روش‌های مختلف از مالکیت و فروش زمین در برگرسیتیز کسب درآمد کنند. یکی از این موارد کسب درآمد از تبلیغات است، زیرا پروژه‌ها ممکن است علاقه‌مند به درج آگهی روی املاک در چنین زمین‌هایی باشند.

بیشتر بخوانید: زمین مجازی در متاورس چیست؟

نحوه خرید ارز دیجیتال برگر

بزرگ‌ترین سوالی که در حال حاضر در ذهن شما وجود دارد این است که چگونه می‌توانید BURGER را خریداری کنید و بخشی از اکوسیستم برگر سیتیز شوید. شما می‌توانید BURGER را از بایننس خریداری کنید:

مانند خرید هر ارز دیجیتال دیگری، کافی است برنامه بایننس خود را باز کنید و BURGER را سرچ کنید. البته محدودیت‌هایی برای احراز هویت ایرانیان در بایننس وجود دارد. با این حال پس از جستجو شما می‌توانید جفت ارزهای BURGER را مشاهده کنید و سپس اقدام به خرید کنید. شما می‌توانید در بایننس ارز دیجیتال برگر را با جفت ارزهایی مانند USDT، BUSD، BNB و ETH معامله کنید.

نحوه خرید ارز دیجیتال برگر در بایننس

اگر به هر دلیلی نمی توانید از بایننس استفاده کنید، با مراجعه به سایت کوین مارکت کپ و جستجوی BurgerCities می‌توانید صرافی‌هایی که این ارز دیجیتال را ارائه می‌کنند مشاهده کنید.

این صرافی‌ها در زمان نگارش این مقاله شامل بایننس، کوکوین، بیت گت، بیترو و چندین صرافی دیگر است. شما می‌توانید متناسب با شرایط خود یکی از این صرافی‌ها را انتخاب کرده و از آن‌ها ارز برگر را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی و آموزش پلتفرم معاملاتی کوکوین (Kucoin)

آینده ارز دیجیتال برگر و برگرسیتیز

با اینکه هنوز تعریف دقیقی از متاورس ارائه نشده اما بسیاری از افراد و شرکت‌ها برای آن آینده درخشانی متصور هستند و آن را آینده تعاملات آنلاین می‌دانند. پروژه برگر هم که ابتدا با فضای صرافی‌های غیرمتمرکز شروع به کار کرد، اکنون به سمت متاورس رفته تا بتواند در بستر متافای، فضای تعاملی مناسبی را به کاربران خود ارائه دهد.

نسخه جدیدی از برگرسیتیز قرار است به زودی منتشر شود که عملکردهای جدید گیم پلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، سازندگان این متاورس اعلام کرده‌اند چشم‌انداز زمین و خانه متاورس در برگرسیتیز به‌طور کامل اصلاح خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال برگر

باید توجه داشته باشیم در زمان نگارش این مقاله (نوامبر 2022) بازار ارز دیجیتال به دلایل متفاوتی در شرایط خوبی نیست. بنابراین ارزهای دیجیتالی که با بیت‌کوین همبستگی قیمت دارند، معمولا در روندهای نزولی، با کاهش قیمت مواجه می‌شوند.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال برگر
پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال برگر

لازم است به این نکته نیز توجه کنید که افزایش یا کاهش قیمت یک پروژه ارز دیجیتال به عوامل مختلفی از جمله تیم پروژه، عملکرد آن، شرایط کلی بازار و سیاست‌های دولت‌های مختلف درباره بازار ارز دیجیتال بستگی دارد.

همچنین متاورس یک فضای تازه است و مسائل حل نشده زیادی مانند مشکلات حریم خصوصی، قوانین، مدیریت داده‌ها و موارد دیگر وجود دارد که در میزان پیشرفت پروژه‌ها تاثیر می‌گذارد. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال برگر را دارید باید همواره اخبار مرتبط با کریپتو و متاورس را دنبال کنید.

اما در ادامه می‌توانید یک پیش‌بینی قیمت از ارز دیجیتال برگر را به صورت تقریبی مشاهده کنید که از یک منبع خارجی ذکر شده است (بورسینس هیچ گونه پیشنهاد خرید یا پیش‌بینی قیمت در این زمینه انجام نمی‌دهد).

سال
قیمت متوسط
کمترین قیمت
بیشترین قیمت
2022
6 دلار
4.8 دلار
7.3 دلار
2023
6 دلار
4.96 دلار
7.4 دلار
2024
7.5 دلار
6.34 دلار
9.5 دلار
2025
10 دلار
8 دلار
12 دلار
2026
12 دلار
10.3 دلار
15 دلار
2027
16 دلار
13.3 دلار
19 دلار
2028
21 دلار
17 دلار
25 دلار
2029
27 دلار
21 دلار
32 دلار
2030
34 دلار
27 دلار
41 دلار

سوالات متداول

ارز دیجیتال برگر را از کجا بخریم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت کوین مارکت کپ، به‌راحتی از قسمت مارکت، لیست صرافی‌هایی که ارز دیجیتال BURGER را دارند، مشاهده کرده و خرید کنید.

آیا سرمایه‌گذاری در BURGER ایده خوبی است؟

تصمیم‌گیری درباره سرمایه‌گذاری در یک رمز ارز به عوامل متعددی مانند مدیریت سرمایه، تجربه و تخصص و همین‌طور اطلاعات کافی نیاز دارد. بنابراین شما یا باید تحقیقات شخصی و کامل‌تری انجام دهید و سپس تصمیم بگیرید یا از متخصصان برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و متاورس کمک بگیرید.

رمز ارز برگر تا چه قیمتی رشد خواهد کرد؟

همان‌طور که گفته شد میزان رشد قیمت این ارز دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد.

نتیجه گیری

همان‌طور که می‌دانید پروژه‌های زیادی در زمینه دیفای و متاورس در حال فعالیت هستند و برگرسیتیز یکی از این پروژه‌هاست که ارز دیجیتال برگر، توکن بومی این اکوسیستم است.

از نقاط قوت این پروژه می‌توان به استفاده از زنجیره هوشمند بایننس اشاره کرد. همچنین تیم این پروژه تلاش می‌کند امکانات مناسبی را برای تعامل کاربران در فضای متاورس و روش‌هایی برای کسب درآمد برای آنان فراهم کند. به این ترتیب کاربران هم به بازی و سرگرمی دسترسی خواهند داشت و هم به فضای دنیای مالی غیرمتمرکز.

بااین‌حال باید بدانیم که متاورس و فضای کریپتو هنوز به بلوغ کافی نرسیده و مسائل حل نشده زیادی دارد که گاهی تیم‌های سازنده به این موارد توجه نمی‌کنند. بنابراین سعی کنید در انتخاب پروژه‌های ارز دیجیتال و متاورس برای سرمایه‌گذاری دقت لازم را داشته باشید و درنهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید در ارز دیجیتال برگر سرمایه‌گذاری کنید یا خیر!

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

صرافی‌های غیرمتمرکز

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx