سرمایه گذاری روی بیت‌کوین در ایران

سرمایه گذاری در بیت کوین

سرمایه گذاری در بیت‌کوین، از آن دسته موضوعاتی بوده که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است.

از زمان پیدایش این ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاران زیادی به دنبال فرصت مناسب برای انجام این کار هستند تا بتوانند سود خوبی به دست آورند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که نمی‌دانید سرمایه گذاری در بیت‌کوین چگونه انجام است و چه مزایایی دارد، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا نحوه سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را برای شما شرح دهیم.

عناوین مطلب:

بیت‌کوین چیست؟ هر آنچه که باید بدانید!

انواع روش‌های سرمایه گذاری در بیت‌کوین

قبل از اینکه به انواع مختلف سرمایه گذاری در بیت‌کوین بپردازیم؛ باید این نکته را متذکر شویم که بیت‌ کوین یک دارایی پرریسک است.

یعنی همانطور که سرمایه‌گذاری در آن سود خوبی برای شما به همراه دارد، ممکن است شما را با ضررهای سنگین نیز مواجه کند.

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال همواره زیاد بوده و بیت‌کوین نیز یکی از دارایی‌های پر نوسان در این بازار است که حتی حرفه‌ای‌ترین تریدرها نیز معاملات بیت‌کوین را با احتیاط زیادی انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: چرا بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی دارد؟

به عنوان مثال؛ بارها در طول عمر بیت‌کوین، شاهد سقوط شدید قیمت این ارز و کاهش بیش از 80 درصد از ارزش آن بوده‌ایم.

به این ترتیب؛ پیش از اینکه اقدام به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین نمایید، درباره این ارز دیجیتال مطالعه کرده و با ماهیت آن به خوبی آشنا شوید.

در ادامه، انواع مختلفی از سرمایه‌گذاری‌ها در بیت‌کوین را شرح می‌دهیم:

ترید بیت‌کوین

ترید یا معامله بیت‌کوین، با خرید و نگهداری آن کاملا متفاوت است.

در واقع در این روش، تریدرها بیت‌ کوین‌ را در قیمت ارزان و مناسب خریداری کرده و آن را در بازه‌های کوتاه‌مدت می‌فروشند.

به عبارت دیگر؛ تریدرهای بیت‌کوین، به دنبال خرید و فروش‌های مداوم هستند و قصد نگهداری طولانی‌مدت بیت‌کوین را ندارند.

توجه داشته باشید که برای داشتن یک معامله موفق در بازار ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت‌کوین، باید دانش، مهارت و تجربه کافی داشته باشید.

نهنگ‌های حاضر در این بازار پرنوسان، همواره در کمین افراد بی‌تجربه‌ای هستند که پولشان را بدون هیچ مهارتی وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌کنند.

حتی تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران مشهور در دنیا، معامله بیت‌کوین را خطرناک می‌دانند و هرگز آن را پیشنهاد نمی‌کنند.

چنانچه دانش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال دارید و می‌خواهید در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید، توصیه می‌کنیم که تنها مقدار کمی از سرمایه خود را به این کار اختصاص دهید و هرگز کل سرمایه خود را وارد بازار نکنید.

سرمایه گذاری در بیت‌کوین

خرید و نگهداری بیت‌کوین (Hodl)

یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در بیت‌کوین، خرید این ارز و نگهداری آن به شکل طولانی‌مدت است که به آن هودل (Hodl) نیز می‌گویند.

همانطور که احتمالا می‌دانید؛ هودل تغییر‌یافته کلمه Hold و به‌معنای “نگهداری” است که این تغییر شکل خود داستان جالبی دارد. هودل بیت‌کوین یعنی “بیت‌کوین را بخر و تا مدت‌ها فروش آن را از سرت بیرون کن!”

بیشتر بخوانید: چگونه هولدر (Holder) بهتری در بازار ارزهای دیجیتال باشیم؟

اگر شما هم به این روش برای سرمایه‌ گذاری در بیت‌کوین علاقه دارید؛ دقت کنید که هرگز به حرف و پیش‌بینی‌های دیگران درباره بیت‌کوین توجه نکنید و خودتان درباره بیت‌کوین تحقیق و مطالعه کرده و به نتیجه برسید.

در ادامه به چند نکته مهم درباره خرید و نگهداری بیت‌کوین اشاره می‌کنیم:

  • برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت‌کوین، حتما از طریق صرافی‌های معتبر اقدام به خرید بیت‌کوین نمایید.

گاهی لازم است هزینه بیشتری پرداخت کنید اما در عوض، امنیت بیشتری برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود داشته باشید.

لیست صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال را در اینجا ببینید

  • همواره به همان اندازه که قدرت از دست دادنش را دارید، سرمایه‌گذاری کنید.

به عبارت دیگر؛ به اندازه‌ای بیت‌کوین بخرید که اگر قیمت آن افت شدیدی پیدا کرد و دارایی شما صفر شد، مجدد بتوانید از نو شروع کنید.

این موضوع تنها مختص به سرمایه گذاری در بیت‌کوین نیست؛ بلکه به طور کلی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، بهتر است که این نکته را همیشه به یاد داشته باشید.

به عبارت دیگر؛ شما در این روش همه بیت‌کوین‌ها را به یک‌باره نمی‌خرید، بلکه هر ماه یا هر هفته مقدار مشخصی بیت‌کوین خریداری می‌کنید تا در نهایت در طول سال، تمام این خریدها به یک میانگین قیمت خرید منجر شود که از ارزش بیت‌کوین کمتر است.

  • بعد از خرید بیت‌کوین، ترجیحا آن را در صرافی نگه ندارید و تا حد امکان بیت‌کوین‌های خود را به کیف پول ارز دیجیتال شخصی (روی لپ‌تاپ یا موبایل) انتقال دهید.

چنانچه تعداد بیت‌کوین‌های زیادی خریداری کرده‌اید، از کیف پول‌های سخت ‎افزاری استفاده کنید که درحال حاضر یکی از امن‌ترین راه‌های ذخیره‌سازی است.

استخراج بیت‌کوین

اگرچه از گذشته تا کنون، سرمایه گذاری در استخراج بیت‌کوین یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‎‌رود؛ اما این روش تنها زمانی سود خوبی دارد که در مقیاس گسترده‌ای انجام شود.

به عبارت دیگر؛ برای اینکه سود خوبی از استخراج بیت‌کوین به دست آورید، باید تجهیزات استخراج گران قیمت و نیروی برق ارزان در اختیار داشته باشید.

حتی بسیاری از کارشناسان کریپتو بر این باورند که خرید بیت‌کوین از استخراج آن سودآورتر است.

بیشتر بخوانید: استخراج بیت‌کوین چیست؟ ماینینگ بیت‌کوین چگونه است؟

برای رفع این مشکلات روشی به نام “استخراج ابری (Cloud Mining)” به وجود آمد که در آن، شرکت‌هایی قدرت پردازش سخت‌افزارشان را به شما می‌فروشند و کارهای مربوط به استخراج و نگهداری تجهیزات را برای شما انجام می‌دهند.

در واقع در کلود ماینینگ، شما نیازی به خریداری تجهیزات سخت‌افزاری گران قیمت ندارید و تنها از راه دور و به صورت ابری، ارزهای دیجیتال را استخراج می‌کنید.

در این روش، تنها چیزی که نیاز دارید فقط یک کامپیوتر یا گوشی موبایل است که در این وب‌سایت‌ها ثبت‌نام کرده و با ورود به حساب کاربری خود، اقدام به استخراج نمایید.

ابری
استخراج ابری، مکانیزمی برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین است که از قدرت رایانش ابری اجاره‌ای، بدون نصب مستقیم سخت‌افزار یا نرم‌افزار، استفاده می‌کند.

توجه داشته باشید که در این میان، وب‌سایت‌هایی نیز وجود دارند که تنها هدفشان از ارائه خدمات این‌چنینی کلاهبرداری بوده و قصد دزدیدن پول شما را دارند.

در ضمن؛ حتی اگر هیچ‌گونه کلاهبرداری هم در کار نباشد، سود استخراج ابری در مقایسه با استخراج به وسیله دستگاه‌های ماینینگ کمتر است و حتی گاها کاهش قیمت‌ها منجر به ضرر شما می‌شود.

از‌جمله سرویس‌دهندگان معروف استخراج ابری می‌توان به هش‌فلیر (HashFlare) و جنسیس ماینینگ (Genesis Mining) اشاره کرد.

مراحل سرمایه گذاری در بیت‌کوین

بسیاری از کاربران این سوال را در ذهن دارند که چگونه در بیت‌کوین سرمایه گذاری کنیم؟

در ادامه این مقاله؛ مراحل سرمایه گذاری در بیت‌کوین را شرح می‌دهیم تا بتوانید با دید بهتری در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید:

مرحله اول: تحقیق و مطالعه درباره بیت‌کوین

همیشه در تمام مقالات و در توصیه تمام کارشناسان کریپتو به این موضوع اشاره شده که قبل از انجام هرگونه سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، تحقیق و مطالعه داشته باشید.

چراکه ورود به بازار پرنوسان کریپتو نیازمند شناخت و درک بسیار عمیق است. علاوه بر این؛ توصیه می‌کنیم که به حرف‌ها و تعریف‌های دیگران اتکا نکنید و خودتان شخصا با جزئیات این بازار آشنا شوید.

موضوعاتی مانند آشنایی با:

  • بیت‌کوین
  • بلاک‌چین
  • اتریوم
  • ارزهای دیجیتال مهم بازار
  • شناخت عملکرد صرافی‌های ارز دیجیتال
  • درک مفهوم ارزش بازار
  • رابطه میان عرضه و تقاضا
  • شناخت اشتباهات رایج معامله‌گران

از جمله اولین گام‌هایی است که پرداختن به آن‌ها قبل از شروع سرمایه‌گذاری، کمک بسیار زیادی به شما می‌کند.

مرحله دوم: تعیین محلی برای ذخیره بیت‌کوین

همانطور که همه ما پول‌های خود را در یک حساب بانکی یا در کیف پول نگهداری می‌کنیم، باید بیت‌کوین‌های خریداری شده را نیز در کیف پول ارزهای دیجیتال یا ولت (Wallet) ذخیره کنیم.

ولت‌ها انواع مختلفی از جمله نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، تحت وب و کاغذی دارند که محلی برای نگهداری ارزهای دیجیتال شما به شمار می‌روند.

هرکدام از این کیف پول‌ها، از ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین‌های مختلفی پشتیبانی می‌کنند که شما می‌توانید با توجه به نیازتان، آن‌ها را تهیه کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، تامین امنیت ارزهای دیجیتال شما است؛ بنابراین، هنگام انتخاب کیف پول به این موضوع دقت کنید.

هرچه سرمایه شما بیشتر باشد، امنیت کیف پول انتخابی شما نیز باید بیشتر باشد. 

بیشتر بخوانید: کدام کیف پول بیت‌کوین برای شما مناسب‌تر است؟

کیف پول بیت‌کوین

مرحله سوم: آشنایی با نحوه خرید‌ و فروش بیت‌کوین

پس از طی مراحل قبل و آشنایی با مفاهیم اساسی حوزه ارزهای دیجیتال، نوبت به یادگیری نحوه خرید و فروش بیت‌کوین می‌رسد.

خرید بیت‌کوین و انجام معاملات خرید یا فروش، در صرافی ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد. صرافی ارزهای دیجیتال وب‌سایتی است که به عنوان واسط میان خریدار و فروشنده معاملات عمل می‌کند.

یک نوع صرافی با عنوان صرافی غیرمتمرکز (DEX) نیز وجود دارد که در آن، معاملات به ‌طورمستقیم میان افراد یا میان افراد و قراردادهای هوشمند انجام می‌‌شود.

برای خرید بیت‌کوین از صرافی‌های خارجی، به خاطر داشته باشید که برخی از این صرافی‌ها، محدودیت‌هایی را برای احراز هویت کاربران ایرانی ایجاد کرده‌اند.

بنابراین؛ پیشنهاد ما استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی معتبر است که می‌توانید با تحقیق و بررسی یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و بعد از انجام مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در آن، نسبت به خرید بیت‌کوین اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: 9 صرافی ایرانی و خارجی برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

همچنین برای خرید بیت‌کوین می‌توانید از این راهنما استفاده کنید.

مرحله چهارم: یادگیری نحوه تحلیل بازار قبل از سرمایه گذاری در بیت‌کوین

همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم؛ برای خرید بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری در آن، لازم است از دانش و مهارت کافی در تحلیل بازار برخوردار باشید.

به طور کلی؛ تحلیل بازار ارزهای دیجیتال به دو نوع تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال تقسیم می‌شود.

در تحلیل فاندامنتال، شما باید پروژه بلاک‌چینی مورد نظر را از نظر ساختار، اهداف، پیشینه، اخبار و تیم سازنده آن مورد بررسی قرار دهید.

از طرف دیگر؛ در تحلیل تکنیکال باید با توجه به چارت ارزهای دیجیتال و به کارگیری استراتژی‌های مختلف، قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنید.

مرحله پنجم: شناخت خطرات سرمایه گذاری در بیت‌کوین

بازار کریپتو به ‌دلیل نوظهور ‌بودن، به مکانی برای کلاهبرداران نیز تبدیل شده و این موضوع حقیقتی غیرقابل انکار است.

کلاهبرداران بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال با سوء‌استفاده از آگاهی و تجربه کم تریدرهای این حوزه، آن‌ها را به دام انداخته و ضررهای سنگینی را برایشان به بار می‌آورند.

در چند سال اخیر؛ نوسان‌های شدید در بازار کریپتو، هک‌شدن برخی از صرافی‌ها، مسدود شدن دارایی‌های دیجیتال، موانع قانون‌گذاری و درگیر شدن با طرح‌های کلاهبرداری و پانزی موضوعات جدانشدنی از این بازار هستند.

شناخت این خطرها و به کارگیری راهکارهای پیشگیری از کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال، لازمه حفظ و افزایش سرمایه‌ شماست.

سوالات متداول

چه روش‌هایی برای سرمایه گذاری در بیت‌کوین وجود دارد؟

ترید بیت‌کوین، خرید و نگهداری (هولد) بیت‌کوین و در نهایت استخراج آن، سه روش اصلی برای سرمایه گذاری روی بیت‌کوین به‌شمار می‌روند.

از دلایل اهمیت تحقیق و مطالعه پیش از سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین چیست؟

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال همواره زیاد است و بیت‌کوین نیز یکی از دارایی‌های پر نوسان در این بازار است که حتی حرفه‌ای‌ترین تریدرها نیز معاملات بیت‌کوین را با احتیاط زیادی انجام می‌دهند. بنابراین، سرمایه‌گذاری در بیت‌ کوین ممکن است سود خوبی برای شما به همراه داشته باشد؛ اما انجام این کار بدون تحقیق و مطالعه، ضررهای جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

معمولا ترید بیت‌کوین چگونه انجام می‌شود؟

ترید بیت‌کوین یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در آن است. تریدرها بیت‌ کوین‌ را در قیمت ارزان و مناسب خریداری کرده و آن را در بازه‌های کوتاه‌مدت می‌فروشند. به عبارت دیگر؛ تریدرهای بیت‌کوین، به دنبال خرید و فروش‌های مداوم هستند و قصد نگهداری طولانی‌مدت بیت‌کوین را ندارند.

چه زمانی استخراج بیت‌کوین سود خوبی به همراه دارد؟

استخراج بیت‌کوین تنها زمانی سود خوبی دارد که در مقیاس گسترده‌ای انجام شود. به عبارت دیگر؛ برای اینکه سود خوبی از استخراج بیت‌کوین به دست آورید، باید تجهیزات استخراج گران قیمت و نیروی برق ارزان در اختیار داشته باشید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه امروزه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال رونق زیادی پیدا کرده است، شاید سرمایه گذاری در بیت‌کوین با مبلغ اندک نیز فکر بدی نباشد.

اگر قصد خرید بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری در آن را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که کل سرمایه خود را در این راه نگذارید و حتما قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری، تمام جوانب احتیاط را در نظر بگیرید.

در این مقاله از مجله بورسینس، روش‌های رایج سرمایه گذاری در بیت‌کوین را برای شما شرح داده‌ایم تا با به کارگیری آن‌ها، بتوانید در مسیر درست سرمایه‌گذاری قدم بردارید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری در بیت‌کوین

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

165 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محمد

سلام
افراد زیادی در فضای مجازی تبلیغ میکنن و ادرس و لینک بعضاسایتهارو میدهند که باسرمایه گذاری بیت کوین درانها،بصورت هفتگی سود بالا میده،،مثلا سایت زولوترید،،وثبتنام درانها هم خیلی راحته،،ایا بنظر شما اینها کلاهبرداری نیس؟؟

شعیب

مطالب و پاسخ‌ها عالی بودن

هانيه

سلام ميخواستم وارد بازار سرمايه ارز ديجيتال بشم و دنبال كلاس آموزشى هستم تا ابتدا ياد بگيرم براتون امكان داره كلاسى رو به من معرفى كنيد كه سودمند باشه ؟
ممنون از لطفتون

محد

سلام .ببخشید می خواستم مقداری بیت کوین به داخل کیف پولم در اپلیکیشن تراست والت انتقال بدم .با توجه به این که بیت کوین کامزد بالایی داره. می خواستم بدونم میشه یه ارز دیگه ایی که نمیدونم کدوم ارز رو به کیف پولم داخل تراست والت انتقال بدم و در ان جا با ارز دیگری تعویض کنم .میشه راهنمایی بفرمایید .ممنون

حسین

سلام .دوست عزیز می خواستم یه مقداری بیت کوین بخرم برای ترید که ارزش ندارد ان را وارد کیف پول کنم .می خواستم بدونم ایا کیف پول داخل سایت نوبیتکس این امکان را دارد که ارزی که می خرم هک نشود .

حسین

ممنونم از راهنمایتون .

سارا

سلام استاد، بنده ۱۸ سالمه و می‌خوام وارد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتالی بشم. با در نظر گرفتن یک سال تحقیق در مورد شناخت این ارز ها و مشاوره از کسی که تخصص داره و ریسک کردن، میتونم موفق باشم؟ ابزار لازم واسه شروع این کار چیه؟

mmm

سلام وقت بخیر برای ورود به بیت کوین حدود ۲میلیون دارم ایا امکان این هست با این مبلغ بتونم وارد بشم ؟؟؟؟

Ava

در ادامه سوال قبليم ميخواستم بدونم حداقل قيمت قابل قبول براي خريد بيت كوين چقدر هست؟ با توجه به كارمزد كه بابت انتقال وجود داره و در مطالب شما متوجه شدم
مرسي كه در سايتتون به موضوعات وسيعي در زمينه سرمايه گذاري پرداختيد من هر سوالي رو در گوگل سرچ ميكردم به سايت شما ميرسيدم ديگه كلا اومدم همينجا سرچ ميكنم 🙂

Ava

واقعا مرسی که موضوع رو از جنبه‌های مختلف برام باز کردید.
در مسیر بررسیم و تصمیم گیری نهایی بهم کمک میکنه. متشکرم

Ava

سلام وقتتون بخير
آيا 30 تومن مبلغ قابل قبولي هست براي شروع خريد بيت كوين و اينكه من خيلي دنبال تريد كردن نيستم و به پولم تا 2 سال كاري ندارم. اين روش ممكنه باعث ضررم باشه يا سود داره؟

فرهاد

عرض ادب و احترام خدمت استاد کرامی
برای هولد کردن چند ارز کدام روش بهتر است مثلا خرید از صرافی ایرانی و انتقال به کیف پول نرم افزاری یا ارسال تتر از صرافی ایرانی به کوینکس و خرید ارز های مورد نظر و انتقال به کیف پول
ممنون از راهنماییتان

فرهاد

از راهنمایی شما بسیار سپاسگزارم

سعید

سلام ببخشید من سوال داشتم میخواستم بدونم که نمیشه از صرافی های داخل خرید کرد و سود کرد و بعد فروخت. چرا باید از صرافی های خارجی خرید کنیم.

مهدیار

سلام اقای جهاندیده خسته نباشید
من سوالم اینه تازه شروع کردم ۵تومن بیت کوین خریدم و شروع کردم باهاش ارزی رو ترید کردم ولی همه پولمو با اینکه سود داده بود بهم نداد و از سه تای اون ارز دوتاشو بهم داد و ۹/.ارزمو بهم نداد و همین باعث شد سود نکنم چرااا؟؟
برا تتر که اینجوری نیست چون بیتمو کم خریدم این جوری شده؟؟؟
ممنون میشم اگه جواب منو بدید

کریم

سلام استاد بنده می خواستم ازکیف پول تراست ولت مقداری اتریوم انتقال بدهم به صرافی متأسفانه به جای ادرس اتریوم ادرس تتر داده ام . متاسفانه درکیف پول تراست ولت تعداد اتریوم ها صفر شده کد هش و در اتریوم در ثبت می کنم پیغام می ده که کد تراکنش تکراری است ممنون میشم راهنمایی بفرماید چکارکنم؟

محمد حقانی نسب

سلام روز بخیر

بنده ثبت نام کردم سوالم اینه که خودشون خرید فروش می کنند یا باید حرفه داشت خودموم خرید فروش کنیم

رضا

سلام بیشتر مواقع نمودارها بهم می ریزند طوری که تشخیص اینکه در حال بالا رفتن یا پایین رفتن هستند معلوم نمی شود coindesk , treadingview , و موارد دیگر …. آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد

امیر مهدی میرکیانی

سلام.
با ۵۰ میلیون میشه تو این بازار کار کرد و چقدر سود میده چقدر زمان میبره؟ ممنون میشم جواب بدید

علی اکبر

سلام من تاز کار هستم میخوام بیت کوین خرید کنم اتتر یا بیت کش با چقدر شرو کنم یک میلیون کافی تو یک سال ادمین جان تایید

سجاد

سلام خسته نباشید
با 200هزار تومان هم میشه روی بیت کویت سرمایه گزاری کرد

سجاد

500تومان چی

علی اکبر

سلام با یک میلیون تو بت کوین یا شاخ هاش سرملیه گذاری کنم بمون یک سال ازش دار

افسانه

سلام میشه درموردبیت کویین بیشترتوضیح بدین من متوجه نمیشم باچقدپول میشه بیت کویین خرید ب چ صورت سوددهیشوو…

بهرام

سلام
من در صرافی تاپ چنج حساب دارم. آیا میتونم از همین صرافی برای خرید بیت کوین استفاده کنم؟
سایتش کیف پول بیت کوین و اتریوم و … داره ولی آیا سایت مناسبی هست برای سرمایه گداری بلند مدت در رمز ارز؟
با تشکر

باسط

سلام لطفا اسم یک یا چند ارز دیگه مثل بیت کویین که تعداد توکن هاش کم و محدوده رو بگید

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
165
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx