بررسی جامع ارز Sei و نحوه دریافت ایردراپ آن

ارز sei

ارز Sei در زمان نوشتن این مقاله یک ارز دیجیتال جدید است که به تازگی در بازار عرضه شده است. این ارز ادعا می‌کند که در بین بلاک‌چین‌های لایه 1، بالاترین سرعت را دارد!

توسعه دهندگان آن ادعا می‌کنند بلاک‌چین Sei می‌تواند در هر ثانیه حدود 20,000 سفارش را پردازش کند.

زیرساخت این شبکه برای ارائه سرعت بالا و عملکرد بهینه به تریدرها آماده شده است. هدف این شبکه بیشتر بر روی صرافی‌ها و اپلیکیشن‌های معاملاتی متمرکز است.

عناوین مطلب:

در دنیای کریپتو به ارز Sei نام مستعار NASDAQ غیرمتمرکز را داده‌اند چرا که این زنجیره با ارائه یک تجربه معاملات متمرکز با استفاده از ابزارهای غیرمتمرکز، درهای جدیدی به روی پیشرفت صرافی‌های ارز دیجیتال باز کرده است.

در حال حاضر بیش از 20 اپلیکیشن مالی غیرمتمرکز بر روی این زنجیره توسعه یافته‌اند که به کمک مکانیزم اجتماع Tendermint توانسته تجربه جالبی از معاملات را برای کاربران فراهم کند.

در ادامه این مقاله ما به بررسی همه ابعاد ارز دیجیتال Sei و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.  

نکات کلیدی

  • ارز SEI یک زنجیره لایه 1 متن باز غیرمتمرکز است که سرعت بالایی در پردازش تراکنش دارد.
  • کیف پول keplr بهترین گزینه برای هولد و تعامل با اپلیکیشن‌های این زنجیره است.
  • ارز SEI زیرساخت لازم برای ایجاد صرافی با مدل دفتر سفارشات را فراهم می‌کند.

ارز Sei چیست؟

ارز Sei یک زنجیره لایه 1 است که فقط با یک هدف فعالیت می‌کند و آن تمرکز بر روی صرافی‌های غیرمتمرکز در فضای DeFi و NFT است.

حتی بازی‌های کریپتو نیز می‌توانند با تکیه به سرعت بالای این زنجیره تجربه بازی مناسبی را در اختیار بازیکنان قرار دهند.

این زنجیره توسط Cosmos SDK توسعه پیدا کرده است که براساس وایت پیپر ارائه شده، فقط در بخش Trading فعالیت می‌کند.

با این حال برخلاف بلاک‌چین‌های تک کاربری، شبکه Sei و توکن آن را می‌توان برای اهداف دیگر نیز مورد استفاده قرار داد.

برای مثال ایجاد صرافی‌های غیرمتمرکز، بازی‌های کریپتو و انواع پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز فقط بخشی از قابلیت‌های این زنجیره هستند که توسعه دهندگان می‌توانند به کمک ابزارهای ارائه شده از سوی آن، به توسعه اپلیکیشن‌های جدید بپردازند.

اما از نظر فنی، ارز Sei چشم انداز‌های بلند پراوازانه‌ای را در نظر دارد که به نظر می‌رسد توسعه دهندگان آن توانسته‌اند به آن دست پیدا کنند.

sei 2 1
مهم‌ترین چشم انداز‌های این ارز در عملکرد، امنیت و قابلیت همکاری خلاصه شده است.

ارز Sei و زیرساخت آن نوید انجام هر تراکنش ظرف 600ms را به ما می‌دهد که در بین زنجیره‌های بزرگ فعلی بی‌نظیر است. با این حال، ارز Sei نیامده تا با شبکه‌هایی مانند اتریوم رقابت کند بلکه هدف این ارز بیشتر رقابت با صرافی‌های متمرکز است.

تعداد سفارش‌هایی که زیرساخت ارز Sei می‌توانند در هر ثانیه انجام ‌دهند به راحتی با صرافی‌های متمرکز قابل رقابت است و از نظر مقایسه با صرافی‌های غیرمتمرکز، جای حرفی باقی نمی‌گذارد.

عملکرد بالای این زنجیره و موتور تطابق سفارشات آن چیزی نیست که بتوان مشابه آن را در هر جایی مشاهده کرد. این مدل به ارز Sei این امکان را می‌دهد تا جایگزین قدرتمندی برای مدل معاملاتی AMM باشد.

نکته جالب این است که مدل Order-Matching این شبکه به صورت On-chain یا درون زنجیره عمل می‌کند.

همچنین استقرار آن در داخل زنجیره با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز این امکان را می‌دهد تا به آسانی از قابلیت‌های این ماژول در قراردادهای هوشمند خود بهره‌مند شوند.

علاوه‌بر آن، بریج‌های زیادی با زنجیره ارز Seo همکاری می‌کنند که این موضوع امکان جابه‌جایی دارایی‌ها را به شکل آسان فراهم کرده است.

از طرف دیگر سازگاری ارز Sei و زیرساخت آن در همگام سازی با اکوسیستم‌های EVM، IBC و SVM باعث شده تا کاربران سایر شبکه‌ها نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

ارز Sei چگونه کار می‌کند؟

عملکرد ارز Sei و شبکه آن نیازمند بررسی دقیق‌تر است. این زنجیره از ماژول و قابلیت‌های مختلفی درون شبکه خود استفاده می‌کند که برای درک آن‌ها، باید به بررسی هر یک بپردازیم.

ابتدا لازم است بدانید ارز Sei یک زنجیره غیرمتمرکز متن باز و عمومی است که شما می‌توانید به راحتی نود خود را بر روی آن راه‌اندازی کنید.

این زنجیره به کمک قابلیت‌هایی که در بخش معاملات ارائه می‌دهد توانسته تجربه معامله‌گری را به شکل چشمگیری بهبود دهد.

سایر قابلیت‌های زنجیره ارز Sei شامل مکانیزم اجتماع Twin-Turbo، اجرای موازی سفارش‌ها، اوراکل‌های قیمتی بومی، FBA و بسیاری دیگر باعث شده ما شاهد ظهور یک شبکه حرفه‌ای در زمینه معامله‌گری باشیم.

در ادامه این بخش به بررسی هر یک از قابلیت‌ها و عملکرد‌های ارز Sei و زیرساخت آن خواهیم پرداخت.

انجین Order Matching

انجین تطابق سفارش یکی از مهم‌ترین عملکرد‌هایی است که ارز Sei و زنجیره آن پیشنهاد می‌دهد. با این که این زنجیره با ارائه یک زیرساخت قدرتمند نیاز به مدل AMM را حذف کرده است اما قابلیت‌های آن محدود نیست.

کاربران می‌توانند به راحتی دارایی‌های خود را در این زنجیره جابه‌جا کرده و حتی توسعه دهندگان به کمک قراردادهای هوشمند امکان استقرار صرافی‌های غیرمتمرکز AMM را دارند. علاوه‌بر آن، زنجیره ارز Sei یک انجین تعیین سطح و تطابق سفارش در سطح زنجیره ایجاد کرده است.

از این قابلیت می‌توان برای ایجاد صرافی‌های معامله ارزهای دیجیتال بر روی زنجیره ارز Sei استفاده کرد که در آن امکان استفاده از مدل دفتر سفارشات (orderbook) امکان پذیر خواهد بود.

sei 3 1

جالب است بدانید در زنجیره‌های بزرگی مانند اتریوم صرافی‌هایی با مدل دفتر سفارشات وجود دارند اما با توجه به کارمزد بالای این زنجیره، استفاده از آن برای خرید و فروش دارایی‌ها به صورت درون زنجیره‌ای به صرفه نیست. این مشکل در شبکه Sei حل شده است.

در هنگام بررسی ارز Sei به خاطر داشته باشید یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این زنجیره در انجین تطابق آن قرار دارد.

در این عملکرد توسعه دهندگان می‌توانند به راحتی با ایجاد یک دفتر سفارشات محدود متمرکز (CLOB) بر روی زنجیره Sei از این انجین استفاده کنند.

این سیستم در بین صرافی‌های متمرکز رایج است و ما آن را در پلتفرم‌هایی مانند بایننس، کوینکس و امثال آن مشاهده می‌کنیم.

در طرف دیگر با توجه به انعطاف پذیری بالای این زنجیره در اجرای تراکنش‌ها و سفارشات، انجین تطابق سفارش آن نسبت به مدل AMM بهینه‌تر است.

به طور کلی اگر آن را با صرافی‌های متمرکز مقایسه کنیم، این زنجیره از قابلیت‌ دفتر سفارشات پشتیبانی می‌کند اما در عین حال زیرساخت آن این امکان را می‌دهد تا به صورت غیرمتمرکز و با شفافیت بیشتری فعالیت کنند.

همان‌طور که گفته شد، زنجیره ارز Sei کاربران خود را محدود نمی‌کند و آن‌ها می‌توانند به راحتی با استقرار اپلیکیشن‌های دیفای رایج در سایر زنجیره‌ها در این شبکه، از آن استفاده کنند. بهترین نمونه آن صرافی‌های غیرمتمرکز مدل AMM هستند که طرفداران زیادی دارد.

براساس ادعاهای توسعه دهندگان این شبکه، استفاده از قابلیت‌های زنجیره Sei از نظر هزینه صرفه جویی زیادی به همراه دارد. ابزارهای توسعه Sei به توسعه دهندگان صرافی‌ها زیرساخت‌های با عملکرد بالا برای ایجاد صرافی‌های غیرمتمرکز کریپتو ارائه می‌دهد.

انجین تطابق سفارشات آن از حالت سفارش limit پشتیبانی می‌کند. ما این مدل سفارش را در همه صرافی‌های متمرکز مانند کوینکس، نوبیتکس و حتی بایننس مشاهده کرده‌ایم.

با این حال عملکرد آن در زنجیره Sei کمی متفاوت است. در این جا، این انجین تعدادی سفارش با قیمت‌های مختلف ایجاد می‌کند که امکان به روز رسانی قیمت دارایی را براساس سفارش اجرا شده فراهم می‌کند.

در هر صورت تامین نقدینگی مدل دفتر سفارش در اینجا از نظر فنی چالش‌های زیادی نسبت به مدل AMM به همراه دارد.

در مدل AMM یک استخر جفت ارز و اوراکل قیمتی کل کار را انجام می‌دهند اما در اینجا به روز رسانی قیمت‌ها با توجه به سفارش‌های دفتر سفارش و نقدینگی باید انجام شود.

در نهایت، هدف این سیستم این است که ارز Sei بتواند به توسعه دهندگان و کاربران اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز راه حل‌های کم هزینه‌تری را در توسعه و اجرا ارائه دهد.

شبکه ارز Sei با حفظ ماهیت غیرمتمرکز و شفاف خود به شما کمک می‌کند تا به سرعت به خواسته‌های خود در هنگام تعامل با قراردادهای هوشمند دست پیدا کند.

مکانیزم اجتماع Twin-Turbo

برای صرافی‌هایی که از مدل دفتر سفارش استفاده می‌کنند، معیار‌هایی مانند سرعت بلاک‌ها، نهایی سازی تراکنش و تاخیر‌ها اهمیت زیادی در بازار سازها دارند.

در این زنجیره، بازار ساز‌ها پس از هر بلاک باید قیمت دارایی‌های خود را به روز کنند.

معرفی ارز sei

به همین دلیل هر چه مدت زمان بلاک کمتر باشد، نوسانات شدید قیمتی نیز کمتر خواهد بود و در نتیجه اسپرد قوی‌تری خواهیم داشت. زمانی که نرخ اسپرد دفتر سفارش بالا باشد، ریسک بازار ساز‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

در این چرخه هر تاخیری بیشتر از چند صد میلی ثانیه می‌تواند آثار مخربی برجای بگذارد.

مکانیزم اجتماع مورد استفاده زنجیره ارز Seo برای ساخت هر بلاک حدودا 6 ثانیه زمان نیاز دارد که این فاصله زمانی برای مدیریت یک دفتر سفارش بهینه نیست.

به همین دلیل توسعه دهندگان این زنجیره برای کاهش مدت زمان هر به روز رسانی، مکانیزم جدیدی با نام Twin Turbo‌ ایجاد کرده‌اند که براساس ادعاهای آن‌ها، بهترین زیرساخت برنامه صرافی‌ها به شمار می‌رود.

مکانیزم‌های درگیر در این سیستم کمی پیچیده هستند و در ادامه مقاله به بررسی دقیق آن خواهیم پرداخت.

اجرای موازی سفارشات

زنجیره ارز Sei فرایند تولید بلاک‌های خود را کمی تغییر داده است. در این حالت آن‌ها بر روی اجرای سفارش تمرکز کرده‌اند.

در بلاک‌چین‌های رایج که از سیستم‌های ABCI استفاده می‌شود، پردازش سفارش‌ها به صورت ترتیبی انجام می‌شود یعنی تا زمانی که سفارش 51 پردازش نشده، سفارش 52 پردازش نخواهد شد.

ترتیب پردازش در بلاک‌چین‌های رایج به صورت مستقیم به ترتیب دریافت آن بستگی دارد.

این قانون در سراسر شبکه در حال اجرا است و مهم نیست شما از یک صرافی غیرمتمرکز مانند یونی سواپ دستورات را ارسال می‌کنید یا یک بازی کریپتو، در هر صورت سفارش‌هایی که زودتر دریافت شوند، زودتر نیز پردازش می‌شوند.

اما در زنجیره Sei این‌گونه نیست. آن‌ها از روش دیگری برای پردازش سفارشات استفاده می‌کنند. در این زنجیره، سفارش‌هایی که از هر بازار مستقل دریافت می‌شوند به صورت همگام در کل شبکه پردازش خواهند شد.

به خاطر داشته باشید در آن بازار مستقل، سفارش‌ها همچنان به صورت ترتیبی مورد پردازش قرار می‌گیرند اما در زنجیره، موازی هستند.

این سیستم باعث شده تا خروجی زنجیره ارز Sei‌ به شکل چشم گیری افزایش پیدا کند. در این روش، نود‌های اعتبارسنج دائما از اعتبار داده‌ها مطمئن خواهند شد.

براساس ادعاهای تیم توسعه دهنده ارز Sei، طبق آزمایش‌های صورت گرفته، نتیجه کار سرعت بالای ایجاد بلاک، تاخیر پایین و خروجی بالا در همه سطوح بوده است.

این سیستم در ترافیک‌های سنگین عملکرد خوبی از خود نشان خواهد داد.

 توکنومیک ارز Sei

با توجه به این که ارز Sei همچنان در مراحل اولیه لیست شدن در وبسایت Coinmarketcap است، امکان رهگیری قیمت آن وجود ندارد. علاوه‌بر آن اطلاعات دقیقی از توکنومیک آن نیز ارائه نشده است.

با این حال ما می‌دانیم که توکن Sei نقش حاکمیتی را در اکوسیستم زنجیره Sei ایفا می‌کند که در آن کاربران با هولد آن می‌توانند با کسب حق رای، در رای گیری‌های مربوطه شرکت کنند.

از طرف دیگر، با استفاده از ارز Sei، امکان پرداخت کارمزدهای شبکه و تراکنش‌های آن امکان پذیر خواهد بود.

ارز دیجیتال sei

با در نظر گرفتن حمایت شرکت‌های سرمایه گذاری از این پروژه، پیش‌بینی می‌شود بخش زیادی از توکن‌ها در اختیار افراد خاصی قرار گیرد.

در حال حاضر یک ایردراپ Sei در جریان است که به هولدرهای ارزهای دیجیتال توکن رایگان اهدا خواهد شد. در ادامه مقاله به بررسی دقیق این ایردراپ خواهیم پرداخت.

قابلیت انجین تطابق سفارشات ارز Sei

انجین تطابق سفارشات ارز Sei ویژگی‌های مفیدی را در زمینه ایجاد صرافی‌های برپایه دفتر سفارش ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های ارائه شده در این انجین عبارت‌اند از اجرای سفارشات بلاک مجرد، دسته بندی سفارش‌ها، مزایده دسته مکرر و اوراکل قیمتی درون زنجیره‌ای لایه 1.

همه این قابلیت‌ها به ارز Sei اجازه می‌دهند تا توسعه دهندگان بتوانند صرافی‌های با مقیاس پذیری بالا بر روی این زنجیره ایجاد کنند.

در ادامه به بررسی کلی ویژگی‌های انجین تطابق سفارشات خواهیم پرداخت:

اجرای سفارشات بلاک مجرد

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا سفارش‌های معامله خود را در داخل یک بلاک قرار داده و آن را اجرا کنند. در این روش سفارش گذاری دیگر نیازی به اجرا از چندین بلاک نخواهد بود و خروجی کلی افزایش پیدا خواهد کرد.

از نگاه کاربر، اجرای سفارش‌ها در این حالت بهینه‌تر و با سرعت بالا خواهد بود. تریدرهایی که قصد معامله با فرکانس بالا را دارند می‌توانند با تکیه‌بر این ویژگی به راحتی معاملات خود را انجام دهند.

دسته بندی سفارش

با کمک قابلیت دسته بندی سفارش، ارز Sei‌ و شبکه آن به بازار سازها اجازه می‌دهد تا در قالب یک تراکنش قیمت چندین بازار (جفت ارز) را به روز رسانی کنند. این ویژگی باعث سهولت و تسریع فرایند معامله خواهد شد.

بازار سازهای خودکار با تکیه‌بر قابلیت دسته بندی سفارش می‌توانند به آسانی به تامین نقدینگی دفتر سفارشات بپردازند.

علاوه‌بر آن، هزینه به روز رسانی اطلاعات در حین معاملات بسیار کاهش پیدا می‌کند که در نتیجه آن کارمزد و هزینه سربار نیز شکسته خواهد شد.

مزایده دسته مکرر

این ویژگی باعث کاهش دستکاری معاملات از سوی فرانت پروژه می‌شود.

با تجمیع سفارش‌های بازار در پایان هر بلاک و شفاف کردن‌شان در یک قیمت مشخص، شبکه Sei فرصت دستکاری ترتیب سفارش‌ها را از برخی معامله‌گران می‌گیرد.

همان‌طور که می‌دانید در شبکه‌های غیرمتمرکز گاهی می‌توان ترتیب تراکنش‌ها را با زمان بندی درست تغییر داد. این موضوع در زنجیره ارز Sei به ضرر تریدرها خواهد بود.

به همین دلیل با تجمیع تراکنش‌ها و حذف دستکاری زمان بندی سفارش از سوی تریدرها، بازار منصفانه‌تری خواهیم داشت.

علاوه‌بر آن، ما شاهد جلوگیری لغزش قیمت دارایی‌ها خواهیم بود. تجمیع سفارش‌ها باعث کاهش اثر سفارش‌های سنگین در بازار می‌شود.

به طور کلی هدف این ویژگی این است که کاربران ارز Sei در یک فضای ایمن، قابل اتکا و منصفانه به معامله بپردازند.

اوراکل قیمت درون زنجیره

برخلاف بسیاری از بلاک‌چین‌های لایه 1 که در آن خبری از اوراکل قیمتی نیست، ارز Sei و زیرساخت آن یک اوراکل قیمت را در لایه پایه آن قرار داده است.

این موضوع به زنجیره Sei‌ کمک می‌کند تا به بازارهای درون زنجیره‌ای قیمت‌های قابل اتکا ارائه دهد.

اوراکل ارز sei

نحوه عملکرد این اوراکل نیز بدین صورت است که نود‌های اعتبارسنج زنجیره Sei ‌باید قبل از اضافه کردن یک بلاک، بر روی قیمت دارایی‌ها اتفاق نظر پیدا کنند.

در این حالت، بلاک شبکه تا زمانی که همه نودهای ولیدیتور بر روی قیمت دارایی‌ها به توافق برسند اضافه نخواهد شد.

در نتیجه این مدل، ما شاهد ایمنی مکانیزم اجماع و دقت آن خواهیم بود. این ویژگی نه تنها دقت اوراکل قیمتی این زنجیره را افزایش می‌دهد، بلکه سایر ماژول‌های فعال در زنجیره نیز می‌توانند از فید‌های قیمتی این اوراکل نهایت استفاده را ببرند.

در کنار بهبود‌های نرم افزاری این اوراکل، توسعه دهندگان ارز Sei در حال آزمایش ساختار نودهای اعتبارسنج کوچک‌تر هستند که نیاز به پیش نیازهای سخت افزاری بیشتری خواهند داشت.

مکانیزم اجتماع Twin-Turbo

مکانیزم اجتماع Twin-Turbo با هدف بهبود سرعت معاملات و سفارش‌های زنجیره Sei ابداع شد.

این الگوریتم با ترکیب روش Optimistic block process با Intelligent block propagation تا 83% خروجی ایجاد بلاک را بهبود داده است.

به کمک این مکانیزم، بلاک‌های ایجاد شده در زنجیره Sei بسیار سریع‌تر خواهند بود که این موضوع باعث افزایش نهایی شدن سفارش‌ها خواهد بود.

در نتیجه این مکانیزم اجتماع، صرافی‌های مدل دفتر سفارش می‌توانند از مزایای زیادی از سوی ارز Sei و زیرساخت آن بهره‌مند شوند.

در ادامه این مقاله به بررسی هر یک از بخش‌های مکانیزم اجتماع ارز دیجیتال Sei خواهیم پرداخت:

بخش اول؛ Intelligent Block propagation

قابلیت مذکور با عنوان انتقال هوشمند بلوک نیز ترجمه می‌شود.

این نوآوری به Sei اجازه می دهد در جایی که می‌تواند، تراکنش‌ها را سریع‌تر پردازش کند و در جایی که باید، سرعت پردازش را تا میزان مورد نیاز کاهش دهد.

این روش باعث افزایش خروجی حدود 40% در کل تراکنش‌های انجام شده در زنجیره ارز Sei می‌شود.

در این ویژگی به منظور بهبود سرعت و کارایی پردازش بلوک طراحی شده است. به لطف قابلیت انتقال هوشمند بلوک در زنجیره ارز Sei، پیشنهاد دهندگان بلوک می‌توانند پیشنهادات فشرده بلاک ارسال کنند که محتوای آن فقط شامل هش تراکنش‌ها است و خبری از جزئیات بلوک (که در بلاک‌چین های معمولی صورت می‌گیرد) نیست.

آزمایش‌های تیم توسعه دهنده ارز Sei نشان داد که در بیش از 99.9% موارد، هر اعتبارسنج به لطف مکانیزم Gossip شبکه ارز Sei، از قبل تراکنش‌ها را در mempool محلی خود داشته است.

نودهای اعتبارسنجی که پیشنهادات فشرده را دریافت می کنند، می‌توانند با استفاده از تراکنش‌های موجود در mempool خود، بلوک اصلی را بازسازی کنند.

در صورتی که تراکنش مورد نظر در میم پول یک نود اعتبارسنج وجود نداشته باشد، نود اعتبارسنج می‌تواند تا دریافت پروپوزال منتظر بماند.

بخش دوم؛ Optimistic Block Processing

تیم توسعه Sei یک الگوریتم جدید پردازش بلوک با نام پردازش بلوک خوش‌بینانه معرفی کرده است. هدف این الگوریتم این است تا زمان بلوک و سرعت کلی پردازش را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

پردازش بلوک خوش‌بینانه روشی است که توسط نودهای اعتبارسنج برای پردازش پیشنهادات بلوک استفاده می‌شود و به طور کلی امکان پردازش سریع‌تر و کارآمدتر فرایند‌ها را فراهم می‌کند.

این الگوریتم مراحل پیش‌رای (Pre-voting) و پیش‌تعهد (Pre-commit) را رد می کند و به نودهای اعتبارسنج اجازه می‌دهد به صورت مستقیم تابع نهایی سازی بلوک را فراخوانی کنند.

قابلیت ارز sei

این میانبر در نهایت به افزایش سرعت و کارآیی پردازش بلوک منجر می‌شود.

این رویکرد با بلاک‌چین‌های غیر‌خوش‌بینانه که پیشنهادات بلوک باید به ترتیب پردازش شوند، متفاوت است و باعث کاهش سرعت پردازش و کاهش توانایی پردازشی می‌شود.

با پردازش بلوک خوش‌بینانه، ارز Sei می‌تواند همزمان با مراحل پیش‌رای و پیش‌تعهد، پیشنهادات بلوک را پردازش کند که منجر به افزایش 33% در توان پردازش می‌شود.

الگوریتم Twin-turbo به زنجیره ارز Sei امکان پردازش تا 22،000 سفارش در ثانیه را با حفظ قطعیت 500 میلی ثانیه می‌دهد.

با این حال، در صورتی که پیشنهاد بلوک شکست بخورد، پردازش خوش‌بینانه برای بلوک‌های بعدی در همان ارتفاع بلوک متوقف می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث تاخیر در تراکنش‌ها شود.

به طور کلی، پردازش بلوک خوش‌بینانه می‌تواند تا 33% در زمان بلوک صرفه جویی کند که در نتیجه آن زمان بلوک‌های گزارش شده حدود 300 میلی ثانیه است.

جذب سرمایه شبکه ارز Sei

ارز Sei از طریق دوره‌های تأمین مالی، حمایت‌های مالی خوبی دریافت کرده است تا توسعه شبکه متمرکز لایه 1 متمرکز بر معاملات را تسهیل کند.

در تاریخ 13 اوت 2022، اکانت رسمی ارز Sei اعلام کرد که در اولین دوره تأمین مالی برای پروژه، 5 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

Multicoin Capital با مشارکت از Coinbase Ventures، Delphi Digital، Hudson River Trading، GSR، Hypersphere، Flow Traders، Kronos Research و سایر VCs، رهبر دوره تأمین مالی است.

هم‌چنین، هم‌بنیانگذار Sei Lab ادعا کرده است که این تأمین مالی به پروژه امکان ساخت “بهترین لایه 1 برای برنامه‌های مالی” را می‌دهد.

به تازگی، در 11 آوریل 2023، پروژه ارز دیجیتال Sei اعلام کرد که از دو دوره سرمایه گذاری، شامل شرکت‌های Jump، Distributed Global، Multicoin، Asymmetric، Flow Traders، Hypersphere و Bixin Ventures، مبلغ 30 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

به گفته تیم Sei Labs، مبالغ دریافتی از این فاز “نقش اساسی در شتاب‌دهی رشد Sei Labs خواهند داشت و به عمق حضور آن در منطقه آسیا و اقیانوس آرام کمک خواهند کرد.”

جایندرا جاگ افزود که پروژه در حال حاضر برای پیش بینی‌های کافی آمادگی‌های لازم را داشته است و هدف اصلی جمع آوری سرمایه توسط این پروژه، جمع آوری شرکای استراتژیک مناسب بود. این دوره سرمایه گذاری باعث افزایش ارزش پروژه به 800 میلیون دلار می شود.

با در نظر گرفتن شرکای قدرتمند این پروژه و حمایت‌های مالی آن‌ها، به نظر می‌رسد شبکه Sei‌ بتواند در هنگام عرضه توکن Sei در بازار‌ها با حمایت‌های قدرتمندی مواجه شود.

با این حال، همان‌طور که در بخش توکنومیک گفته شد، احتمالا عمده توکن‌ها در دست شتاب‌دهنده‌های این پروژه خواهد بود که از نظر کاربران، یک چالش مهم در هنگام خرید ارز Sei به شمار می‌رود.

همکاری‌های ارز Sei

ارز Sei و زیرساخت آن در حال حاضر خانواده رو به رشدی از برنامه‌ها و شراکت‌های برجسته در اکوسیستم IBC دارد. صرافی دائمی Vortex و پروتکل دارایی‌های مصنوعی Pharaoh هر دو به صورت بومی در Sei راه اندازی می‌شوند.

همکاران ارز sei

علاوه‌بر آن، به تازگی پروتکل stablecoin جدیدی به نام UXD اعلام کرده است که قصد دارد بر روی شبکه Sei راه اندازی شود.

یک شراکت با بریج IBC Axelar برای تسهیل تعاملات DeFi بین زنجیره های متقابل فرا اکوسیستم IBC بین Sei و زنجیره های دیگری که با EVM سازگار هستند نیز در جریان است که باید به اخبار آینده آن توجه کنیم.

قبل از خرید ارز Sei، لازم است به نکات کلیدی آن در اکوسیستم این پروژه توجه شود.

با در نظر گرفتن پشتیبانی ویژه این زنجیره از مدل دفتر سفارشات، زنجیره Sei می‌تواند یک مجموعه گسترده از پروتکل‌ها را جذب کند که به طور خاص در استفاده از این چارچوب بهره می‌برند.

ارز دیجیتال Sei این پتانسیل را دارد تا به زنجیره‌های IBC دیگر و اکوسیستم‌های آن‌ها متصل شود و به عنوان یک مرکز جدید برای بسیاری از پروتکل‌های معاملاتی عمل کند.

بهترین کیف پول ارز Sei

از آن‌جایی که ارز Sei با ابزار Cosmos SDK توسعه یافته است، با کیف پول متامسک یا سایر کیف پول‌های رایج سازگار نیست و باید از کیف پول اختصاصی Cosmos برای آن استفاده کنید.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت کیف پول متامسک

در حال حاضر کیف پول توصیه شده از سوی سایت رسمی ارز Sei، ولت Keplr است که می‌توانید آن را در قالب افزونه یا اپلیکیشن موبایل دریافت کرده و نصب کنید.

گزینه دوم کیف پول Leap است اما با توجه به میزان محبوبیت Keplr، کاربران زیادی آن را ترجیح می‌دهند.

آموزش دریافت ایردراپ Sei

براساس گزارش‌های موجود از حساب‌های رسمی ارز Sei، تنها 1% از کل عرضه این توکن به صورت ایردراپ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مشارکت در ایردراپ Sei این فرصت را به شما می‌دهد تا با کمترین ریسک، در قالب توکن NFT پاداش دریافت کنید.

با این حال مشارکت در ایردراپ Sei شامل شرایط خاصی است که باید ابتدا به آن بپردازیم.

با این که شبکه ارز Sei همچنان در مراحل آزمایشی قرار دارد اما توانسته گام‌های بزرگی را در توسعه و جذب سرمایه بردارد.

در ادامه این بخش، ما به آموزش دریافت ایردراپ Sei در پلتفرم دسکتاپ خواهیم پرداخت با این حال شما می‌توانید با استفاده از نسخه موبایلی کیف پول مورد استفاده آن را انجام دهید:

گام 1؛ آماده سازی کیف پول

در اولین گام ما کیف پول Keplr‌ را دانلود و نصب می‌کنیم. در این آموزش از نسخه افزونه این کیف پول استفاده می‌شود. این کیف پول را فقط از وبسایت رسمی آن دریافت کنید.

پس از ایجاد یک ولت جدید و ذخیره عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای، باید به سراغ اتصال به شبکه آزمایشی این شبکه برویم.

گام 2؛ اتصال و دریافت توکن Sei

در این مرحله برای دریافت ایردراپ Sei‌ باید مقداری توکن آزمایشی آن را دریافت کنیم. برای این کار، وارد بخش فاست وبسایت Sei شوید و بروی دکمه Connect Wallet‌ بزنید.

ایردراپ Sei

در اینجا پس از اتصال کیف پول، باید اتصال را Approve ‌کنید. در مرحله بعد شبکه آزمایشی Sei به کیف پول‌تان اضافه خواهد شد و شما می‌توانید ارز Sei را در آن هولد کنید.

از اتصال کیف پول بر روی گزینه Autofill بزنید. البته می‌توانید به صورت دستی آدرس کیف پول خود را وارد کرده و درخواست ارز Sei دهید. پس از پر شدن فیلد آدرس، روی next بزنید تا کد کپچا را حل کنیم.

در آخر دکمه Request SEI را بزنید تا ارز آزمایشی SEI به کیف‌ پول‌تان واریز شود.

از آن‌جایی که کاربران زیادی در حال آزمایش شبکه تست هستند، ممکن است عملیات دریافت ارز SEI با کمی تاخیر مواجه شود با این حال در صورتی که پس از مدتی آن را دریافت نکردید، باید از آن را از طریق سرور دیسکورد دریافت کنید.

گام 3؛ دریافت ارز SEI از سرور دیسکورد

اگر در مرحله قبل موفق به دریافت توکن SEI نشدید، راه دیگر مراجعه به سرور Discord‌ این پروژه و ثبت درخواست است.

برای این کار ابتدا باید به سرور دیسکورد پلتفرم Sei ملحق شوید. در آن‌جا به کانال Atlantic-2-faucet مراجعه کرده و فرمان !faucet را نوشته و در کنار آن آدرس کیف پول خود را قرار دهید.

برای مثال، کد نهایی چیزی مانند عبارت زیر خواهد بود:

!faucet sdfhskudfytsdjgfsdjfkkkhgkdf

گام 4؛ دریافت ایردراپ SEI

پس از دریافت توکن SEI، اکنون باید آن‌ها را 25 بار استیک کنیم. ما 25 بار این کار را انجام می‌دهیم چون توسعه دهندگان این ارز آن را از ما می‌خواهند.

ایردراپ Sei

برای این کار، وارد بخش Stake‌ در سایت Sei شوید. از آن‌جا یک نود را انتخاب کنید و گزینه Stake را بزنید. اکنون از شما می‌خواهد مقدار وارد کنید، در اینجا می‌توانید با مقدار بسیار کم مثلا 0.001 کار را ادامه دهید.

پس از 25 تکرار این چرخه، شما امکان دریافت Gift را خواهید داشت.

گام 5؛ دریافت پاداش ایردراپ SEI

در گام بعد، به بخش Treasure سایت Sei مراجعه کرده و کیف پول خود را متصل کنید.

سپس به بخش Claim رفته و بر روی دکمه Continue‌ بزنید. پس از آن باید حساب توییتر خود را متصل کرده و پیام مورد نظر آن‌ها را در حساب کاربری خود توییت کنید. علاوه‌بر آن باید حساب کاربری ارز SEI نیز فالور شود.

sei 11

پس از انجام همه وظایف گفته شده، دکمه Claim your gift نمایش داده می‌شود که با زدن آن هدیه را دریافت خواهید کرد.

دریافت هدیه حدودا 24 ساعت زمان نیاز دارد. پس از آن در همین وبسایت از بخش Gallery، پاداش دریافت شده در قالب یک توکن NFT‌ قابل مشاهده خواهد بود.

توکن‌های NFT به صورت شانسی توزیع می‌شوند و ممکن است شما هیچ پاداشی دریافت نکنید.

دسته بندی کمیابی توکن‌ها به شرح زیر است:

  • رایج (common)
  • نارایج (uncommon)
  • نادر (Rare)
  • اسطوره‌ای (Mythic)

سوالات متداول

ارز Sei چیست؟

ارز Sei یک زنجیره لایه 1 است که فقط با یک هدف فعالیت می‌کند و آن تمرکز بر روی صرافی‌های غیرمتمرکز در فضای DeFi و NFT است. حتی بازی‌های کریپتو نیز می‌توانند با تکیه به سرعت بالای این زنجیره تجربه بازی مناسبی را در اختیار بازیکنان قرار دهند.

چگونه ایردراپ Sei را دریافت کنیم؟

دریافت ایردراپ SEI شامل چند گام ساده است که در آن با دریافت توکن‌های آزمایشی SEI و استیک آن در نودهای اعتبارسنج شبکه تست نت آن را دنبال می‌کنید. پس از آن باید حساب توییتر SEI را فالو کرده و یک توییت برای آن‌ها ارسال کنید. پاداش شما احتمالا یک توکن NFT خواهد بود.

بهترین کیف پول برای ارز Sei چیست؟

در حال حاضر کیف پول توصیه شده از سوی سایت رسمی ارز Sei، Keplr است که می‌توانید آن را در قالب افزونه یا اپلیکیشن موبایل دریافت کرده و نصب کنید.

نتیجه گیری

ارز Sei و شبکه آن در ابتدای راه است و باید به عملکرد توسعه آن دقت کنیم. با توجه به سرمایه‌های جذب شده این پروژه، همه چیز به مدیران پروژه بستگی دارد.

با این حال، با در نظر گرفتن کاربری ارز Sei و زنجیره آن در زمینه فراهم کردن بستری برای توسعه صرافی‌های برپایه دفتر سفارش، می‌توان گفت تقاضا برای آن وجود خواهد داشت.

با این حال توسعه صرافی‌های غیرمتمرکز برپایه دفتر سفارش یا AMM نیازمند زمان و صرف بودجه بسیار است که باید به آن توجه شود.

لازم به ذکر است صرافی‌ توسعه یافته بر بستر ارز دیجیتال Sei باید بتواند با پلتفرم‌های موجود رقابت کند.

در هر صورت، قبل از سرمایه گذاری بر روی ارز Sei، به خوبی تحقیقات خود را انجام دهید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بلاکچین‌های لایه یک (Layer 1 Blockchains)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx