نکاتی برای ایجاد یک کسب‌ و کار مرتبط با بیت‌کوین!

کسب و کار مرتبط با بیت کوین

استفاده از بیت‌کوین می‌تواند تاثیر قابل توجهی را در بازار کسب و کار شما و جریان درآمدی آن ایجاد کند.

پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت، رشد شرکت‌تان به صورت جهانی را به واقعیت تبدیل کنید. 

بیت‌کوین پادشاه و پرچم‌دار کریپتوکارنسی است. این ارز می‌تواند انتقال پول آسان و تقریبا در لحظه را بین مردم و شرکت‌ها انجام دهد.

عناوین مطلب:

این کریپتو کارنسی می‌تواند فرصت تعامل با نسل Z (دهه 70 و 80) را به شکلی که قبلا شاهد آن نبوده‌ایم فراهم کند. 

شرکت و یا کسب و کار شما با استفاده از بیت‌کوین می‌تواند از مزایای طولانی مدت آن در آینده بهره‌مند شود.

در ادامه این مقاله، برای درک علت آن و مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است در مورد اتخاذ بیت‌کوین در کسب و کارتان با آن مواجه شوید در این جا صحبت خواهیم کرد.

آیا کسب و کار‌ها از بیت‌کوین استفاده می‌کنند؟

اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید، بیت‌کوین در بسیاری از شرکت‌های دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسیاری از آن‌ها پا را فراتر گذاشته‌اند و علاوه‌بر استفاده از آن به عنوان یک درگاه پرداخت، از بیت‌کوین در مدل کسب‌وکار خود نیز بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: چه برند‌هایی پرداخت با بیت‌کوین را پذیرفته‌اند؟ (آپدیت 2022)

در میان این شرکت‌ها، برخی از نام‌های بزرگی که توجه ما را به خود جلب می‌کنند عبارت‌اند از:

  • Etsy: اجازه می‌دهد فروشندگان مستقل، بیت‌کوین را به عنوان روش پرداخت استفاده کنند.
  • Microsoft: مایکروسافت نیز از بیت‌کوین در فروشگاه خود بهره می‌برد. شما می‌توانید بازی‌، اپلیکیشن و سایر محتوای دیجیتال موجود روی فروشگاه مایکروسافت را توسط بیت‌کوین خریداری کنید.
  • Overstock.com: از بیت‌کوین به عنوان درگاه پرداخت در پلتفرم دسکتاپ وبسایت‌های خود پشتیبانی می‌کند.
  • PayPal: کارمزد پایینی برای انجام تراکنش‌های بیت‌کوین پیشنهاد می‌دهد.
  • Whole Foods: از اسکنر‌های دیجیتال Flexa برای صندوق‌های خود بهره می‌برد که بیت‌کوین را به دلار تبدیل می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که تا دسامبر سال 2020 در دنیا حدود 15,174 کسب و کار در حال استفاده از بیت‌کوین هستند. در زمان آن، آمار‌ها حاکی از پذیرش بیت‌کوین توسط 2,300 کسب و کار در آمریکا بوده اما اکنون ما در سال 2022 قرار داریم و استفاده از این ارز شدت بیشتری گرفته است.

بیشتر بخوانید: چرا و چگونه باید شغل مرتبط با بیت‌کوین پیدا کنیم؟

چرا کسب و کار‌ها از بیت‌کوین استفاده می‌کنند؟

استفاده از بیت‌کوین برای کسب و کار‌تان می‌تواند برگرفته از یک یا چند عامل زیر باشد:

1. پتانسیل رشد

با رشد بازار جهانی بیت‌کوین، ارزش این ارز نیز متعاقبا افزایش پیدا خواهد کرد. این مسئله فرصت قابل توجهی را برای کسب و کارها برای سرمایه‌گذاری در آن فراهم می‌کند.

2. مشارکت نسل Z

به نظر می‌رسد بیت‌کوین و نسل جوان امروزی رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند.

بیت‌کوین می‌تواند از یکی از گزینه‌های مالی درون موبایل‌های این نسل باشد. بسیاری از آن‌ها کریپتو کارنسی را نسبت به فیات ترجیح می‌دهند چرا که می‌توانند از هر جا و هر زمان خرید‌های خود را انجام دهند. 

این مسئله می‌‌تواند از نظر جغرافیایی محدوده مشتریان بالقوه کسب و کار شما را افزایش دهد. علاوه‌بر آن، اتخاذ بیت‌کوین می‌تواند شرکت‌ها را در مقابل رقبای خود در آن صنعت توانمند سازد.

3. هزینه و صرفه‌جویی در زمان

تراکنش‌های بیت‌کوین برای همیشه ماندگار خواهند بود که این مسئله به کسب و کارها امکان رهگیری و مدیریت تراکنش‌های بیت‌کوینی خود را به صورت یکپارچه فراهم می‌کند.

در زمان پرداخت مالیات، شرکت‌ها می‌توانند به هر اطلاعاتی مربوط به تراکنش‌های خود برای بخش حسابداری دسترسی داشته باشند. 

چنین قابلیتی سرعت فرآیند حسابداری و ارزیابی مالی شرکت‌ها را به شکل چشم‌گیری افزایش و آن‌ها را از انجام خطاهای رایج در پرداخت مالیات حفظ می‌کند.

4. تحریم و فیلترینگ

با استفاده از بیت‌کوین به عنوان درگاه پرداخت، هیچ کشوری نمی‌تواند شما را از بازارهای جهانی محدود کند.

شما می‌توانید هم‌ اکنون خدمات خود را با درگاه پرداخت بیت‌کوینی در اختیار همه مردم دنیا قرار دهید. به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بلاک‌چین بیت‌کوین، فیلترینگ و تحریم کوچک‌ترین خللی در ارائه خدمات شما ایجاد نخواهند کرد. با این حال باید در حین استفاده از صرافی‌های متمرکز (مانند بایننس) دقت کنید.

بیشتر بخوانید: آیا بیت‌کوین در برابر مقررات و قوانین دولتی مصون است؟

چرا باید کسب و کار من از بیت‌کوین استفاده کند؟

بیت‌کوین مانند هر کریپتو کارنسی دیگری نیست. در واقع این ارز از زمان عرضه خود در ژانویه سال 2009 رشد چشم‌گیری را تجربه‌ کرده‌ است و هیچ نشانه‌ای از پایین آمدن آن به این زودی‌ها مشاهده نمی‌شود.

البته اصلاح‌های بازار این ارز قابل توجه هستند اما روند کلی این ارز همیشه رو به بالا بوده است.

با این حال همچنان موافقان و مخالفان زیادی بدون توقف در مورد این ارز بحث و گفتگو می‌کنند اما چیزی که در حال حاضر می‌دانیم این است که بلاک‌چین و وجود بیت‌کوین حیاتی است.

بیشتر بخوانید: چه انتقادهایی علیه بیت‌کوین و اکوسیستم آن وجود دارد؟

با در نظر گرفتن بیت‌کوین، شرکت‌ها می‌توانند ارزش مستقیم و طولانی مدت آن را بر روی کسب و کار خود ارزیابی کنند. این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا برای انجام عملیات‌های خود روی بیت‌کوین در زمان حاضر و آینده برنامه ریزی کنند.

چگونه می‌توانید کسب‌ و کار خود را به بیت‌کوین مرتبط کنید؟

در این بخش ما نمی‌توانیم یک دستورالعمل ساده به شما ارائه دهیم و بگوییم از روی آن کسب و کار خود را به بیت‌کوین مرتبط کنید.

پذیرش بیت‌کوین در کسب و کار
هر کسب و کاری برای اتخاذ بیت‌کوین باید به مدل بیزینس و متغیرهای بیرونی و درون شرکت نگاه کند. بنابراین پیچیدن یک نسخه برای همه بیزینس‌ها غیرممکن است.

با این حال، شما می‌توانید با در نظر گرفتن موارد زیر، نقطه شروعی برای خود در نظر بگیرید:

1. ابتدا تحقیق کنید

در مورد بیت‌کوین، کریپتو‌کارنسی، کریپتوگرافی و عملکرد آن‌ها به خوبی تحقیق کنید.

شما در حین تحقیقات خود باید متوجه شوید بیت‌کوین چگونه می‌تواند با اهداف کسب و کارتان همسو شود. برخی از شرکت‌ها ممکن است از بیت‌کوین برای روش پرداخت خدمات و محصولات خود استفاده کنند. برخی دیگر ممکن است در کمپین‌های تبلیغاتی خود از آن بهره بگیرند. 

از رقبا غافل نشوید. در تحقیقات خود به بررسی رقبایی که از بیت‌کوین استفاده می‌کنند بپردازید. بررسی آن‌ها می‌تواند برای ایجاد یک کسب و کار موفق با استفاده از بیت‌کوین و نحوه پیاده سازی آن در عملکرد اصلی کسب و کار مفید باشد.

بیشتر بخوانید: سلامت شبکه بیت‌کوین چگونه اثبات می‌شود؟

2. برنامه ریزی کنید

گام‌هایی که برای یکپارچه‌سازی عملکرد کسب و کار‌تان با بیت‌کوین نیاز است را تعیین کنید.

برنامه شما باید نحوه استفاده از بیت‌کوین در اهداف بیزینس و نحوه پشتیبانی آن از پایه‌های شرکت در زمان حال و آینده باشد. 

علاوه‌بر مسائل بنیادی، برنامه مشخص شده باید جزییات فنی شامل ابزار‌ها و سیستم‌های مورد نیاز برای پردازش، رهگیری و تایید پرداخت‌های بیت‌کوین را مشخص کند. 

نقشه راه و اهداف خود را در این برنامه به طور دقیق یادداشت کنید. این نکات می‌توانند برای رهگیری پیشرفت استفاده از بیت‌کوین به شما کمک کنند. در این مسیر اگر با هر مشکلی مواجه شدید در مورد علل آن به خوبی تحقیق کنید. دفعات بعد برای سایر خدمات و محصولات‌تان می‌توانید از این تجربیات بهره بگیرید.

3. به مشتریان و کارمندان خود آموزش دهید

قبل از این که در کسب و کارتان بیت‌کوین را اتخاذ کنید، باید کارمندان و کسانی که به شما در این کسب و کار کمک می‌کنند از نحوه عملکرد، ابزار، فرآیند‌ها و سیستم‌های آن برای انجام پرداخت بیت‌کوینی آگاه شوند.

پرداخت با بیت‌کوین
از رفع نگرانی و سوالات مشتریان در استفاده از درگاه پرداخت بیت‌کوین توسط کارمندان خود مطمئن شوید.

به محض یکپارچه‌سازی و آماده بودن کسب و کار شما برای ارائه خدمات و محصولات با درگاه پرداخت بیت‌کوین، مشتریان خود را از آن آگاه سازید. در وبسایت یا اپلیکیشن خود ابزارکی برای پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوین قرار دهید.

4. نتایج را ارزیابی کنید

احساسات و بازخورد کارمندان و مشتریان خود را نسبت به تراکنش‌های بیت‌کوین ارزیابی کنید.

از نظرسنجی‌ها و سوالات چهار گزینه‌ای برای بهبود پیاده سازی بیت‌کوین در مدل کسب و کار خود بهره بگیرید. این نکات تاثیر بسزایی در بهبود هویت شرکت‌تان خواهند داشت.

اما بررسی و تحلیل نتایج چیزی نیست که آن را فقط یکبار انجام دهید. شما باید دائما آن را زیر نظر داشته باشید و برای بهینه سازی تجربه کاربری و ایمنی آن تلاش کنید. این رویکرد می‌تواند انتظارات مشتریان‌تان را برآورده سازد.

درگاه پرداخت بیت‌کوین

اگر قصد دارید شرکت، کسب و کار اینستاگرامی و یا وبسایت خود را به بیرون مرز‌ها و در سطح جهان گسترش دهید، این درگاه‌های پرداخت می‌توانند نقطه شروع مناسبی باشند.

قبل از پرداختن به لیست این درگاه‌ها، باید این نکته را به خاطر بسپارید که قبل از استفاده از آن‌ها باید به خوبی تحقیق نمایید. با این که بیت‌کوین را نمی‌توان تحریم کرد اما درگاه‌های پرداختی که از مدل P2P استفاده نمی‌کنند، امکان بلاک کردن دارایی‌های شما را خواهند داشت.

نکته دیگر در نظر گرفتن تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده برای کاربران ایرانی است. قبل از استفاده مالی از درگاه‌های ارائه شده در ادامه، با پشتیبانی آن‌ها صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: درگاه پرداخت کریپتو و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

  • Bitpay: بیت‌پی یک درگاه پرداخت کریپتو کارنسی با ارائه خدمات به شرکت‌های بزرگی مانند Microsoft ،Shopify و غیره است. این درگاه پرداخت 1% کارمزد تراکنش دارد و از 90 کریپتوکارنسی پشتیبانی می‌کند. 

  • Coingate: این درگاه پرداخت نیز در بیش از 100 کشور جهان پشتیبانی می‌شود (البته ایران شامل آن نمی‌شود). کارمزد آن 1% است و از بیش از 70 کریپتوکارنسی از جمله بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و ریپل را پشتیبانی می‌کند.

  • Coinpayment: در بین درگاه‌های پرداخت کریپتو این نام بیشتر به چشم می‌خورد. کارمزد آن 0.5% است و از 175 کریپتوکارنسی مختلف پشتیبانی می‌کند.

نتیجه گیری

بیت‌کوین می‌تواند برای بازار کسب و کار‌ها و شرکت‌های ارائه خدمات تاثیر چشم‌گیری ایجاد کند. در واقع برای بسیاری از کسب و کار‌ها، بیت‌کوین زمین بازی را در مقابل رقبا تغییر می‌دهد. 

اما همچنان توصیه اکید ما تحقیق قبل از ورود به این زمینه است. همان‌طور که می‌دانید کریپتو بازار پرنوسانی است که اتخاذ ارز‌های آن را برای پرداخت کالا‌های فیزیکی مشکل می‌کند. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری همه جوانب را مورد بررسی قرار دهید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بیت کوین چیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx