اگر به بازی‌های بلاک‌چینی علاقه دارید، Aspo World را از دست ندهید!

بازی Aspo World

Aspo World با توکن اختصاصی ASPO یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین در سبک Roleplay است که برای گوشی‌های اندروید و iOS ایجاد شده است.

خط داستانی بازی در دنیایی از جادوگرها و ارواح اتفاق می‌افتد و هر 500 سال یکبار (به زمان بازی) یک مسابقه برای انتخاب پادشاه جادوگرها برگزار می‌شود.

در حالی که پادشاه فعلی توسط فردی به نام آساکورا هائو ضعیف شده است، گروهی از دانش آموزان دبیرستانی تلاش می‌کنند تا در تورنومنت بعدی برنده شوند.

عناوین مطلب:

از لحاظ گیم پلی، بازی Aspo یک بازی جمع‌آوری کارت دیجیتالی با عناصر مبارزه‌ای است که بازیکن‌ها می‌توانند در آن از بین سه کلاس مختلف شکارچی، جنگجو و ساحره، مبارز خودشان را انتخاب کنند.

برای برنده شدن در نبردها باید بتوانید به بهترین شکل ممکن عناصر کاراکتر خودتان از جمله Stamina، Strength، Agility و Intelligence را با هم ترکیب کنید. تکمیل نبردها و کسب تجربه باعث می‌شود Level بازیکن افزایش یابد و امکان تغییر کلاس را داشته باشند. 

به لطف گیم پلی رقابتی، این بازی یکی از بهترین گزینه‌ها برای برگزاری تورنمت‌های ورزشی آنلاین به شمار می‌رود و تیم سازنده قصد دارد تورنمنت‌های بیشتری را به صورت مستقیم یا از طریق اسپانسرهای مختلف برگزار کند.

همچنین هدف تیم سازنده این است که کاربرد دارایی‌های بازی را افزایش دهد و انواع مختلف مبارزه را در این بازی بگنجاند. 

بیشتر بخوانید: بازی بلاک‌چین الیس (My Neighbor Alice) و کسب در آمد از آن

کسب درآمد از بازی Aspo World
بازی Aspo World از جمله جدیدترین بازی‌های P2E است.

نحوه انجام بازی Aspo World چگونه است؟

بازی Aspo World در واقع یک بازی کارتی Play 2 Earn است.

در این بازی پلیر از بین سه کلاس شکارچی، جنگجو و ساحره، قهرمان خودش را انتخاب می‌کند. هر کلاس دارای مهارت‌های اختصاصی خودش است و به دو زیر کلاس مختلف تقسیم می‌شود:

  • کلاس شکارچی دارای زیرکلاس‌های دیده‌بان و تک تیرانداز است.
  • کلاس جنگجو دارای زیرکلاس‌های rageblade و guandao است.
  • کلاس ساحره دارای زیرکلاس‌های enchanter و asura است.

هر کدام از قهرمان‌ها نیز توانایی حمل Spirit را دارند که بسته به میزان نایاب بودن به دسته‌های Common، Rare، Elite، Ascension و Legendary تقسیم می‌شود.

همچنین بسته به ویژگی‌ها و توانایی‌هایی که هر Spirit دارد می‌توان آن‌ها را در چهار کلاس Stamina، Strength، Agility و Intelligence تقسیم کرد.

معمولا تجهیزات در مجموعه‌هایی عرضه می‌شوند که به یکدیگر مرتبط هستند و همین موضوع باعث می‌شود که پلیر بتواند تجهیزات مختلف را آنلاک (باز) کند و قهرمان خودش را در نبردها تقویت نماید.

قهرمان‌ها نیز دارای درصد نایاب بودن هستند و هرچقدر که قوی‌تر باشند، نقشه‌های سخت‌تری هم برای شما باز خواهد شد و می‌توانید ASPO بیشتری به دست بیاورید. 

شما با تکمیل کردن هر مرحله مواردی مثل گوی Spirit، سنگ Spirit و یاقوت دریافت خواهید کرد که با کمک آن‌ها می‌توانید درصد نایاب بودن کاراکتر خودتان را افزایش دهید.

همچنین می‌توانید کاراکترهای نایاب را از بازارچه NFT بازی نیز خریداری کنید و نیازی نیست که لزوما خودتان درصد نایاب بودن آن‌ها را افزایش دهید. 

بیشتر بخوانید: پلتفرم Rarible چیست + آموزش ایجاد NFT در ریریبل

نمای داخلی بازی Aspo

آخرین چیزی که درباره نحوه کار بازی Aspo World باید بدانید، حالت‌های مختلف بازی است.

در این بازی سه حالت مختلف تحت عنوان Campaign، Quest و Competition وجود دارد.

در حالت کمپین شما باید به صورت نوبتی با کاراکتر‌های کامپیوتری مبارزه کنید. هر کاراکتر کامپیوتری یا NPC تلاش می‌کند از یک در مهم در بازی محافظت کند و شما با شکست آن‌ها می‌توانید توکن ASPO دریافت کنید.

در Questها نیز رقابت‌های مختلفی مثل آموزش، تامین تجهیزات، گشت‌زنی یا کمپین وجود دارد. این فعالیت‌ها را می‌توانید روزی یکبار تکمیل کنید و به ازای آن پاداش بگیرید.

Competition نیز رقابت‌های PvP هستند که شما در مقابل بازیکن‌های دیگر قرار خواهید گرفت و باید با آن‌ها مبارزه کنید. 

بازی Aspo
تصویری از بازی Aspo World

چه چیزی باعث شده بازی Aspo World متفاوت باشد؟

بازی Aspo World تلاش می‌کند با گرافیک و طراحی صوتی فوق‌العاده‌ای که دارد، خودش را از دیگر بازی‌های Play to Earn متمایز کند.

گرافیک بازی براساس داستان‌های مانگای ژاپنی و با استفاده از رنگ‌های هماهنگ و روشن طراحی شده است تا تداعی‌گر تم جادویی بازی برای پلیرها باشد.

طراحی صوتی نیز شامل موسیقی پس زمینه است و دستورات بازی هم به زبان ژاپنی طراحی شده‌اند. همچنین در حین نبرد هم شاهد افکت‌های صوتی دراماتیک و قدرتمندی خواهیم بود. 

یکی دیگر از فاکتورهای متمایز کننده بازی هم توانایی کسب درآمد به روش‌های مختلف است. شما می‌توانید با شرکت در کمپین یا Quest های بازی یا حتی با سپرده‌گذاری توکن‌های خودتان در این بازی درآمد کسب کنید.

بازیکن‌ها می‌توانند توکن‌های ASPO خودشان را در بازه‌های سه، شش یا دوازده ماهه سهام‌گذاری کنند تا به ازای آن پاداش دریافت کنند. البته طبق وایت پیپر این پروژه، پاداش‌های مربوط به سپرده‌گذاری هم تا یک سال قفل خواهند شد. 

بخش زیادی از سرمایه در گردش این بازی به پرداخت پاداش پلیرها اختصاص یافته است. اطلاعات آماری مربوط به توکن ASPO و نحوه توزیع آن به شرح زیر است:

  • فروش اختصاصی: ۹ درصد
  • فروش عمومی: ۱ درصد
  • نقدینگی، بازاریابی و عرضه در صرافی‌ها: ۱۵ درصد
  • اکوسیستم: ۱۵ درصد
  • پاداش‌های مربوط به بازی: ۲۰ درصد
  • خزانه: ۱۴ درصد
  • مشاورها: ۵ درصد
  • تیم سازنده: ۲۱ درصد

این بدین معنی است که حداقل ۳۵ درصد از کل سرمایه در گردش توکن ASPO به صورت پاداش‌های داخل بازی برگشت داده می‌شود.

سرمایه اکوسیستم در ابتدا توسط تیم سازنده مدیریت می‌شود اما پس از مدتی، مدیریت آن به جامعه ASPO و هولدرهای آن اختصاص خواهد یافت.

تیم سازنده امیدوار است که حاکمیت اکوسیستم را غیرمتمرکز کند و می‌خواهد بازی Aspo به اولین بازی تبدیل شود که کاملا توسط جامعه بازیکن‌ها اداره می‌شود. البته این تیم مراقب احتمال ترک بازی توسط پلیرها نیز هست و پروژه غیرمتمرکز سازی را به صورت مرحله به مرحله پیش می‌برد.

پیش‌بینی قیمت و آینده بازی Aspo Word

بازی‌‌های P2E یا Play 2 Earn در سال 2021 با افزایش محبوبیت چشمگیری مواجه شدند و احتمال می‌رود این افزایش محبوبیت در سال 2022 نیز ادامه داشته باشد.

ورود شرکت‌های مشهوری مثل آدیداس و متا در زمینه بازی‌های P2E و دنیای متاورس بدین معنی است که سرمایه بیشتری در اختیار پروژه‌های کوچک‌تری مثل بازی Aspo World قرار خواهد گرفت.

در زمان نگارش این مقاله (اسفند 1400) هر توکن ASPO با قیمت 0.04 دلار معامله می‌شود که فاصله زیادی با رکورد تاریخی خود یعنی 1.95 دلار دارد. همچنین قیمت پایه این توکن 1.08 دلار بود اما اکنون ارزش آن به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

البته در نظر داشته باشید که در زمان نگارش مقاله، بازار ارزهای دیجیتال افت قیمت چشمگیری داشته است و آلت کوین‌هایی مثل ASPO هم از این موضوع در امان نبوده‌اند.

با درنظر گرفتن این موضوع، می‌توان منتظر بود که پروژه بازی Aspo World برای طولانی مدت آینده روشنی داشته باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx