معرفی بازی بلاک توپیا (Bloktopia)

بازی بلاک توپیا

بازی بلاک توپیا (Bloktopia) یک بازی بلاک‌چینی یا به عبارت دقیق‌تر متاورسی است که یک آسمان‌ خراش 21 طبقه در مرکز آن قرار گرفته است!

این آسمان‌ خراش در واقع به عنوان هسته بازی عمل می‌کند.

تعداد طبقات این ساختمان از عدد 21 میلیون یعنی تعداد کل بیت‌کوین‌های موجود الهام گرفته شده است.

عناوین مطلب:

بازی Bloktopia تجربه هیجان انگیزی را برای کاربران در واقعیت افزوده (VR) فراهم می‌کند. 

در بازی بلاک‌ توپیا، بایکنان برای کسب درآمد کار‌های مختلفی مثل معامله املاک، تبلیغات، انجام بازی‌های مختلف، ساخت شبکه و غیره انجام می‌دهند.

این بازی از یک موتور بازی سازی سه بعدی قدرتمند بهره می‌برد که امکان خلق تصاویر و گرافیک واقع‌گرایانه را در هسته آن فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: فضای واقعیت مجازی (متاورس) چیست؟

روند بازی بلاک‌توپیا

جریان بازی بلاک توپیا فقط به یک مکانیک ساده محدود نمی‌شود. این بازی شامل چهار مکانیک اصلی که است بازیکنان در طول بازی با آن تعامل دارند. در ادامه به معرفی این مکانیک‌ها می‌پردازیم:

یادگیری

بازی بلاک توپیا درباره کریپتو و ابعاد آن به شما آموزش می‌دهد. سازندگان این بازی در حال ایجاد بستری برای علاقه‌مندان به یادگیری کریپتو هستند. اما نحوه پیاده‌ سازی و اجرای این پلتفرم همچنان برای بسیاری از افراد مبهم است.

کسب درآمد

پس از عرضه اولیه IDO این بازی، کاربران امکان خرید، فروش و معامله املاک و دارایی‌ها را خواهند داشت.

در توضیحات این بازی اعلام شده که امکان کسب درآمد منفعل از روش استیک و تبلیغات نیز وجود دارد. مارس 2022 به عنوان تاریخ لانچ این بازی اعلام شده است.

مدل بازی

بازی بلاک‌ توپیا برای کاربرانش امکان استفاده از مدل Play-to-Earn را فراهم می‌کند.

در این مدل بیزینس، بازیکنان با انجام بازی و شبکه‌سازی با سایر بازیکنان می‌توانند در دنیای VR سفر کنند و به عنوان پاداش، توکن‌های دیجیتال دریافت کنند.

خلق اثر

طراحان، توسعه‌دهندگان و بازی‌سازانی که قصد دارند خلاقیت خود را آزمایش کنند می‌توانند در این پلتفرم به خلق صحنه، آثار هنری، چالش‌ها و بازی‌های اجتماعی بپردازند!

 

ابزار و اپلیکیشن‌های ارائه شده در این پلتفرم کاربری آسانی دارند و می‌توان با کمترین دانش برنامه‌نویسی با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

محیط بازی بلاک توپیا

همان‌طور که عنوان شد، آسمان‌ خراش 21 طبقه موجود در این بازی به عنوان هاب مرکزی بازی عمل می‌کند. در شروع بازی، بازیکنان در خارج از آسمان خراش ظاهر می‌شوند. 

طبقه اول

در طبقه اول آسمان خراش که اغلب بازیکنان در آن جمع می‌شوند، ابزار‌های ناوبری و راهنما یافت می‌شود. اخبار و رویداد‌های بازی نیز در این مرحله در دسترس هستند.

در این طبقه، شرکت در رویداد‌ها، تعامل با صرافی‌ و ابزار‌های بزرگ کریپتو مانند صرافی بایننس، CoinGecko، Coinmarketcap و غیره وجود دارد.

در هر طبقه از آسمان‌ خراش، بخش‌های متنوعی از روند اصلی بازی قرار دارند که همچنان اطلاعات دقیقی از آن‌ها وجود ندارد.

پنت‌هاوس و اتاق بازی

اگر روز سختی داشته‌اید و در جستجوی سرگرمی و تفریحاتی برای بهتر شدن حال‌تان هستید، پنت‌هاوس بلاک‌ توپیا دقیقا مقصد بعدی شماست.

در این بخش می‌توانید به تنهایی یا با دوستان‌تان به انجام بازی‌های مختلفی بپردازید. با انجام این بازی‌ها، نه‌ تنها سرگرم می‌شوید بلکه توکن‌های Blok نیز کسب می‌کنید. 

چگونه یک آواتار طراحی کنیم؟

همان‌طور که در تصاویر این بازی مشاهده می‌کنید، بازیکنان از آواتار‌های شخصی‌سازی شده و جذابی بهره می‌برند.

ایجاد آواتار در بلاک توپیا
ایجاد آواتار در بلاک توپیا به صورت کاملا شخصی سازی شده انجام می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

برای دست‌یابی به این آواتار‌ها، پس از ثبت نام و اتصال کیف‌ پول، کاربر به مرحله ایجاد آواتار می‌رسد که با دسترسی به ابزار‌های متنوع برای شخصی سازی آواتار از سوی پلتفرم، می‌تواند آواتار مورد علاقه خود را طراحی کند.

پس از ایجاد و نام گذاری آواتار، کاربر امکان استفاده از آن را خواهد داشت.

تبلیغات در بازی بلاک توپیا

روش تبلیغات در بازی بلاک‌ توپیا نسبت به دنیای واقعی تفاوت چندانی ندارد.

همانطور که با قدم زدن در خیابان‌ها و ایستگاه‌های مختلف سطح شهر، تبلیغات بیلبوردی قابل مشاهده هستند. در این بازی نیز، تبلیغات در بیلبورد‌ها و صفحات نمایش مجازی قرار گرفته در بین طبقات، به نمایش در می‌آیند.

در این بازی حتی از رادیو نیز تبلیغات پخش می‌شود. به طور کلی سه نوع رسانه تبلیغاتی در بازی Bloktopia وجود دارد که عبارتند از:

خارج از ساختمان

نمای بیرونی آسمان خراش بلاک‌ توپیا مکان مناسبی برای قرار گرفتن بیلبورد‌های عظیم است که تبلیغ‌دهندگان امکان اجاره آن‌ها را برای تبلیغات یک محصول یا خدمات داخل بازی خواهند داشت.

مثلا اگر هنرمند یا صراح بازی در بلاک‌ توپیا هستید می‌توانید بازی خود را در این بیلبورد‌ها به نمایش‌ بگذارید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک توکن NFT رایگان ایجاد کنیم؟

ایستگاه رادیو

این پروژه متاورسی یک ایستگاه رادیویی نیز دارد که درست مانند رادیو‌های دنیای واقعی کار می‌کند. این رادیو، اعلامیه‌ها و خبر‌های بازی را به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته بدون توقف پخش می‌کند.

البته بازیکنان می‌توانند هر زمان که بخواهند رادیو خود را خاموش یا روشن کنند، اما از آن‌جایی که این ایستگاه رادیویی به طور پیوسته اخبار و اطلاعات مربوط به بازی، بلاک‌چین و اتفاقات حول محور آن را پوشش می‌دهد، همه کاربران به آن گوش می‌دهند.

این مسئله به تبلیغ‌دهندگان امکان دسترسی به مخاطبان بالقوه محصولات‌شان را از طریق رادیو فراهم می‌کند.

AdBlok در بازی بلاک توپیا

این سرویس تبلیغاتی در واقع صفحات نمایش تصویری هستند که تبلیغ‌دهندگان می‌توانند تبلیغات خود را در آن قرار دهند در نتیجه صاحبان این مکان‌ها فرصتی برای کسب درآمد خواهند داشت. 

در بازی بلاک توپیا، 21 یک استوانه (totem) بزرگ تبلیغاتی و 84 استوانه کوچک وجود دارد. این بازی به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر نصف فضای آن‌ها را خریداری کنند.

فضای خریداری شده در روی این استوانه‌ها، امکان کسب درآمد از تبلیغ‌دهندگان را برای کاربر فراهم می‌کند. 

البته از نصف فضای در اختیار کاربران، 50% درآمد ناشی از آن بین هولدر‌های توکن NFT بازی توزیع می‌شود که این مسئله یکی از شریان‌های درآمدی اصلی آن‌ها را تشکیل می‌دهد. 

قیمت این استوانه‌ها براساس موقعیت آن‌ها در بازی تعیین می‌شود و ثابت نیست. برای خرید آن‌ها، بازیکنان می‌بایست از توکن‌های Blok استفاده کنند.

بازی‌های موجود در Bloktopia

هر بازی موجود در طبقات این بستر، از سبک و قوانین مخصوص به خود‌شان پیروی می‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را در یک ژانر قرار داد. با این حال اغلب آن‌ها مشابه فعالیت‌های روزمره ما طراحی شده‌اند. 

بازی‌های بلاک توپیا
در دنیای متاورس بلاک توپیا، می‌توانید بازی‌های مختلفی را انجام دهید!

برخی از بازی‌های موجود در این بستر با رتبه‌های سنی مختلفی مانند +18 دسته‌بندی شده‌اند که انجام آن‌ها فقط برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

ReBlok چیست؟

به عمل خرید یک دارایی در بازی بلاک توپیا، ReBlok گفته می‌شود.

بازیکنان می‌توانند با مراجعه به بازار‌چه این بازی، دارایی‌های مجازی مانند املاک و مستغلات را در قالب توکن‌های NFT خریداری کنند.

نوع دیگری از تملک در دارایی در این بازی وجود دارد که به آن تملک انحصاری گفته می‌شود. در تملک انحصاری یک دارایی بزرگ از مجموعه‌ای از توکن‌های NFT کوچک‌تر تشکیل شده است که هر بازیکن با در دست داشتن این توکن‌ها، به صورت مشارکتی از مزایای آن دارایی بهره می‌برد.  

برای ایجاد توکن‌های Reblok، صاحبین این توکن‌ها می‌توانند با داشتن مالکیت توکن، اقدام به توسعه و شخصی‌سازی آن‌ها کنند. 

اقتصاد درون بازی بلاک‌توپیا

توکن مورد استفاده این بازی Blok نام دارد و در بستر بلاک‌چین پالیگان (Polygon) ایجاد شده است. تعداد کل توکن‌های Blok دویست میلیارد است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده در وبسایت کوین‌مارکت‌کپ، تعداد توکن‌های در گردش آن حدود 8 میلیارد است که قیمت هر توکن در حال حاضر (اسفند 1400) 2 سنت معامله می‌شود.

توکن Blok در بازی بلاک توپیا، ارز اصلی بازی محسوب می‌شود و در همه بخش‌های بازی قابل استفاده است. حتی بازارچه این بازی نیز از توکن Blok پشتیبانی می‌کند که می‌توانید در آن توکن‌های NFT خریداری کنید.

این توکن به شما اجازه شرکت در رویداد‌ها، پیش‌فروش و استیک توکن برای کسب درآمد را فراهم می‌کند. 

بازی بلاک‌‌توپیا از توکن دیگری به نام BlokG برای حاکمیت استفاده می‌کند که به کاربران این بستر، امکان حق رای و پشتیبانی بستر را ارائه می‌دهد.

نحوه انجام بازی بلاک توپیا

این بازی همچنان در مرحله تولید قرار دارد و به تازگی ویدیو‌هایی از نسخه آلفای بازی از سمت سازندگان آن ارائه شده است.

با این حال طبق اطلاعات ارائه شده از سوی توسعه دهندگان در وبسایت اصلی این بازی، برای انجام این بازی می‌بایست از کیف‌پول اختصاصی آن که Bloktopia Wallet نام دارد استفاده کنید.

ولت اختصاصی این بستر امکان ذخیره و مدیریت انواع دارایی‌ها را به همراه هویت بازیکنان در بازی فراهم می‌کند. همانطور که گفته شد لانچ بازی به ماه مارس 2022 مؤکول شده است. 

نتیجه‌گیری

با این که از محتوای دقیق این بستر و کارکرد هر یک از طبقات بازی اطلاعات دقیقی ارائه نشده است اما ویدیو‌های منتشر شده از نسخه Alpha بازی که در اختیار انجمن آن قرار گرفته، نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان آن در مسیر پیشرفت پروژه به سمت اهداف تعیین شده هستند.

این بازی تلاش دارد تا اتفاقات دنیای واقعی را در یک دنیای مجازی و با استفاده از واقعیت افزوده در اختیار کاربران قرار دهد.

پیش‌بینی می‌شود با انتشار عمومی بازی Bloktopia، بازیکنان زیادی به سوی آن جذب شوند که توکن این‌ پروژه را در حال حاضر به یکی از گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری متاورسی بدل کرده است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx