بررسی اکوسیستم گالا گیمز و توکن GALA

گالا گیمز

گالا گیمز (Gala Games) که روی بلاک‌چینی پیشرو با قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کند، قصد دارد صنعت بازی را از طریق استفاده از پیشرفت‌های نوآورانه بلاک‌چین بازتعریف کند.

گالاگیمز با ارائه یک اقتصاد بازی کاملاً غیرمتمرکز به بازیکنان، بزرگ‌ترین شبکه مبتنی بر بازی در صنعت بلاک‌چین محسوب می‌شود.

علاوه بر این، اکوسیستم رمزارز گالا گیمز میزبان توکن بومی گالا (GALA) است که انگیزه و امنیت در شبکه گالا را نیز تأمین می‌کند.

عناوین مطلب:

علاوه بر این، شبکه گالا قصد دارد پلتفرمی سریع، ساده و کارآمد برای طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های بازی کریپتو در اکوسیستم گالا گیمز ایجاد کند. علاوه بر این، گالا گیمز در حال توسعه بلاک‌چین بومی خود، زنجیره گالا (GalaChain) نیز هست.

در این مقاله، قصد داریم نگاه عمیق‌تری به اکوسیستم این پروژه داشته باشیم و اپلیکیشن‌های مختلف بازی موجود در شبکه گالا را بررسی کنیم. علاوه بر این، نودهای گالاگیمز، موارد استفاده توکن گالا و دارایی‌های مختلف رمزارز در این اکوسیستم را هم بررسی خواهیم کرد.

گالا گیمز چیست؟

گالا گیمز کار خود را از سال 2019 آغاز کرد و در حال حاضر میزبان بزرگ‌ترین شبکه بازی در جهان است.

این اکوسیستم با تمرکز بر مشارکت اجتماعی و تمرکززدایی، شبکه‌ای از بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین ارائه می‌کند. علاوه بر این، گالا گیمز از فناوری بلاک‌چین به‌شکلی نامحسوس استفاده می‌کند تا گیمرهایی که با این فناوری آشنایی چندانی ندارند هم تجربه کاربری بهتری داشته باشند.

به این ترتیب، این پلتفرم نوآور و کاربرپسند به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌روشی جدید و هیجان‌انگیز بخشی از بازی‌های مورد علاقه خود باشند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان پاداش به دست آورند و بعداً آنها را در صرافی‌های ارز دیجیتال مبادله کنند.

اکوسیستم رمزارز گالا گیمز مبتنی بر فعالیت‌ بازیکن‌ها و میزبان چندین بازی بلاک‌چینی در مراحل مختلف توسعه است.

علاوه بر این، نقشه راه اکوسیستم گالا گیمز توسط بازیکنان و دارندگان توکن ERC-20 گالا شکل گرفته و اداره می‌شود. گفتنی است زنجیره گالا هم پس از راه‌اندازی، شاهد معرفی یک کوین بومی گالا خواهد بود.

با بیش از 20,000 نود فعال که توسط بازیکن‌ها اداره می‌شود، اکوسیستم رمزارز گالا گیمز در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر فعال ماهانه (MAU) دارد. با توجه به وسعت جامعه گالا گیمز می‌توانیم بگوییم این پروژه از زمان راه‌اندازی پیوسته در حال رشد بوده است. گفتنی است این پلتفرم تاکنون بیش از 26,000 توکن غیرمثلی به فروش رسانده است.

توکن و کوین گالا

از آنجا که طراحی اولیه پروژه گالا گیمز روی بلاک‌چین اتریوم با مشارکت پالی‌گان (شبکه متیک) اجرا می‌شود، دارایی بومی آن از استاندارد توکن ERC-20 استفاده می‌کند.

بنابراین، گالا را می‌توان توکنی روی شبکه اتریوم دانست. در واقع، پس از راه‌اندازی بلاک‌چینِ خود گالا، به‌نام زنجیره گالا، هر گالای ایجادشده یک کوین خواهد بود. با این حال، این پروژه اغلب به دارایی خود در سرتاسر پلتفرم در قالب «توکن گالا» اشاره می‌کند.

توکن گالا گیمز
نمودار تاریخی قیمت توکن گالا

ارزش توکن گالا

توکن گالا به‌عنوان یک دارایی دیجیتال چندمنظوره، چندین مسئولیت کلیدی از جمله ایمن‌سازی شبکه را بر عهده دارد.

دارندگان این توکن عمدتاً از آن به‌عنوان واسطه مبادله برای تراکنش‌های درون اکوسیستم رمزارز گالا گیمز، مانند پرداخت کارمزد شبکه یا خرید دارایی‌های کمیاب استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، توکن گالا مکانیسم‌های تشویقی برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد تا در بازی‌های خود در شبکه گالا به کار بگیرند. به‌عنوان مثال، محصول پیشگام گالا گیمز، بازی «ستاره شهر» (Town Star)، به 100 بازیکن فعال برتر توکن گالا پاداش می‌دهد. علاوه بر این، اکوسیستم گالا گیمز یک کیف پول رمزارز درون‌برنامه‌ای غیرامانی نیز برای توکن‌های گالا فراهم کرده است.

گالا گیمز تأکید می‌کند که دارایی توکن آن نماینده هیچ سهم یا حقی در پروژه نیست. علاوه بر این، توکن گالا تضمینی برای بازده یا سود سهام برای دارندگان توکن هم محسوب نمی‌شود. دو راه برای دریافت توکن‌های گالا وجود دارد. معامله‌گران می‌توانند از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال گالا بخرند یا خود تبدیل به اپراتورهای نود گالا گیمز شوند. نودهای گالا گیمز می‌توانند درآمد غیرفعال هم به دست آورند.

نودهای گالا گیمز

علاقمندان اکوسیستم رمزارز گالا گیمز که می‌خواهند از شبکه گالا پشتیبانی کنند، می‌توانند به یک نود در این شبکه تبدیل شوند.

نودهای گالا گیمز در حال حاضر با استفاده از مکانیسم اجماع اثبات دسترس‌پذیری (PoA) کار می‌کنند. با این حال، با پیشرفت‌ بیشتر پروژه این مسئله هم می‌تواند تغییر کند. با تبدیل‌شدن به یک نود گالا گیمز، کاربران می‌توانند پاداش‌هایی از جمله توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFT) گالا دریافت کنند.

برای انجام این کار، نودهای گالا گیمز باید برای مدتی خاص امتیاز کسب کنند. توزیع جوایز به صندوقچه گنجینه (Treasure Chest) نود ارسال می‌شود که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد.

اطلاعات نود گالا گیمز
اطلاعات نود گالا گیمز

حداکثر ظرفیت نودهای شبکه گالا با ارائه «بزرگ‌ترین شبکه بازی غیرمتمرکز در جهان» 50,000 نود است.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت این پروژه در حال حاضر 20,800 نود فعال در شبکه گالا وجود دارند. تبدیل‌شدن به یک نود گالا گیمز شبکه را ایمن، تراکنش‌ها را تأیید و به چرخه ایجاد دارایی‌های گالا کمک می‌کند.

شایان ذکر است که زیرساخت نود گالا از یک مدل استخراج ارز دیجیتال سنتی استفاده نمی‌کند.

در اکوسیستم گالا گیمز، هر نود برای هر چرخه شش‌ساعته پیوسته یک امتیاز دریافت می‌کند. بر اساس این امتیازها، نودها به‌صورت روزانه توکن‌های گالا دریافت می‌کنند. بنابراین، نودها به منابع محاسباتی گسترده‌ احتیاج ندارند و با یک رایانه خانگی هم می‌توان یک نود گالا راه‌اندازی کرد.

اکوسیستم گالا گیمز

اکوسیستم گالاگیمز از انواع بازی‌های مبتنی بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال در مراحل مختلف توسعه تشکیل شده است.

یکی از اپلیکیشن‌های در حال توسعه شبکه گالا، یک بازی دفاع از برج به نام «Fortified» است. در این اپلیکیشن مرورگر، بازیکنان می‌توانند زمین و دارایی‌های خود را در قالب توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFT) در اختیار داشته باشند و در نبردهای استراتژیک بازیکن‌به‌بازیکن (PvP) رقابت کنند. علاوه بر این، بازیکنانی که صاحب هیچ توکن تعویض‌ناپذیر یا قطعه زمینی نیستند، همچنان می‌توانند بازی کنند و به استخرهای جایزه دسترسی پیدا کنند!

اکوسیستم گالا گیمز
اکوسیستم گالا گیمز

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های گیمینگ شبکه گالا، اسپایدر تنکس (Spider Tanks) است که فعلاً در نسخه بتا ارائه شده است.

این بازی که توسط GAMEDIA توسعه داده شد به بازیکنان اجازه می‌دهد توکن‌های تعویض‌ناپذیر به‌شکل تانک‌های جنگی انتخاب کنند و سپس با بازیکنان دیگر وارد رقابت شوند. همچنین، به لطف استفاده از بلاک‌چین، بازیکنان می‌توانند توکن‌های NFT دیجیتال خود را داشته باشند و آنها را در صرافی‌ها معامله کنند.

میراندوس (Mirandus)

میراندوس (Mirandus) یک بازی اضافی در شبکه گالا است که در حال حاضر در دست توسعه است و مدل گیم‌پلی سنتی را بازتعریف می‌کند.

میراندوس یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین و شبیه‌ساز ماجراجویی است که انعطاف‌پذیری زیادی به بازیکنان ارائه می‌دهد. در دنیایی «که توسط پنج بازیکن-پادشاه اداره می‌شود»، بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که به پادشاهان خدمت کنند، یک فروشگاه در یکی از شهرها ایجاد کنند یا با «هیولاها در جنگل‌های عمیق و سیاه‌چال‌ها» وارد مبارزه شوند.

بازی میراندوس در گالا گیمز
تصویری از بازی میراندوس در گالا گیمز

در پلتفرم گالا گیمز، بازیکنان می‌توانند قطعات زمین را به‌عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خریداری و آنها را در بازی معامله کنند یا اجاره دهند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند اقتصادهای غیرمتمرکز درون بازی هم در مناطق مختلف از «مزارع کوچک تا شهرهای بزرگ» راه‌اندازی کنند.

ستاره شهر (Town Star)

اولین و پیشرفته‌ترین اپلیکیشن بازی در گالا گیمز بازی «ستاره شهر» است.

در این بازی، بازیکنان شهرهای خود را ایجاد و در مسابقات هفتگی برای کسب جوایز رقابت می‌کنند. با حضور بیش از 600 میلیون شرکت‌کننده، «ستاره شهر» بخش پیشگام توسعه «مجوزهای نود بازی» (Game Node Licenses) است.

بازی «ستاره شهر»
بازی «ستاره شهر»

«مجوزهای نود ستاره شهر» (Town Star Node Licenses) توسعه جدیدی است که به بازیکنان فرصت می‌دهد بخشی از بازی باشند.

با عرضه محدود مجوزهای موجود، بازیکنان می‌توانند حجم کاری درخواست‌های شبکه بازی Town Star را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، طراحی لایسنس‌های Town Star Node کاملاً مطابق با استانداردها و عملیات شبکه Founder’s Nodes است. به‌عبارت ساده‌تر، نودها به جای رقابت در شبکه از طرحی برای عملکرد موازی با یکدیگر استفاده و به‌عنوان پاداش، توکن TOWN دریافت می‌کنند.

این مدل جدید مبتنی بر مشارکت بازیکن در حال شکل‌دهی مجدد به توسعه بازی‌های مبتنی بر جامعه است. همچنین، گزینه‌های مقیاس‌پذیری قابل‌توجهی را برای اپلیکیشن‌های بازی در آینده به‌عنوان بخشی از اکوسیستم گالا گیمز ارائه می‌دهد. لایسنس‌ها یا همان مجوزهای نود Town Star تنها آغازی برای مجوزهای نود بازی در آینده است که انتظار می‌رود توسعه گسترده‌تری داشته باشند.

Treasure Chest

در زمان نگارش این مطلب، Treasure Chest پروتکلی برای مدیریت دارایی‌های همه‌جانبه درون‌برنامه‌ای برای اکوسیستم گالا گیمز است. فرقی نمی‌کند که نود گالا گیمز باشید که جوایز ویژه کسب می‌کند یا یک گیمر مشتاق و حرفه‌ای بازی، همه جوایز در صندوقچه گنج یا همان Treasure Chest کاربران وجود دارند. این بخش خاص از پروژه برای تمرکززدایی از اکوسیستم رمزارز گالا گیمز حیاتی است.

5 1
Treasure Chest

برای بازخرید جوایز، اعم از توکن‌های گالا یا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، کاربران باید ابتدا دارایی‌هایی را ایجاد کنند. این امر پس از انتقال دارایی‌ها از Treasure Chest به یک کیف پول خارجی مانند متامسک اتفاق می‌افتد. این کار به هزینه گس کمی نیاز دارد؛ با این حال شایان ذکر است که هزینه گس می‌تواند با سطوح بالای حجم در اتریوم نوسانات قابل‌توجهی داشته باشد.

زنجیره گالا (GalaChain)

زنجیره گالا (GalaChain) که هنوز در حال توسعه است، به‌زودی به بلاک‌چین بومی شبکه گالا تبدیل خواهد شد.

زنجیره گالا با برعهده‌گرفتن مسئولیت‌هایی مشابه Treasure Chest، قابلیت‌های مدیریت دارایی را گسترش خواهد داد. اگرچه توابع و عملیات تا حد زیادی یکسان خواهد بود، نام برخی از اقدامات تغییر خواهد کرد. به‌عنوان مثال، به جای اینکه جوایز کاربران در Treasure Chest جمع شوند، در زنجیره گالا ایجاد خواهند شد و در کیف پول‌های گالا چین کاربران نمایش داده می‌شوند.

زنجیره گالا
زنجیره گالا

در حال حاضر، کاربران باید جوایز خود را برای انتقال دارایی‌ها از Treasure Chest به یک کیف پول خارجی اتریوم ایجاد کنند و در نتیجه، باید هزینه گس بپردازند. به همین ترتیب، وقتی کاربران تصمیم می‌گیرند دارایی‌های خود را از کیف پول زنجیره گالا به کیف پول اتریوم منتقل کنند، این کار نیز به هزینه گس احتیاج دارد.

زنجیره گالا به‌عنوان یک بلاک‌چین مستقل جدید، در کنار میزبانی بازی‌های غیرمتمرکز بلاک‌چین، کار ایجاد و مبادله دارایی‌ها را هم بر عهده خواهد گرفت. با راه‌اندازی، این امکان برای کاربران فراهم می‌شود که دارایی‌های NFT و توکن‌های گالا را به ذخایر زنجیره گالای (GalaChain Inventories) کاربران دیگر نیز ارسال کنند. این امکان علاوه بر توانایی تبدیل توکن‌های گالا به‌صورت یک‌پارچه از زنجیره گالا به اتریوم است.

استودیو توسعه بازی گالا گیمز

علاوه بر زنجیره گالا، اکوسیستم گالاگیمز قصد دارد توسعه پیدا کند تا یک راه‌حل توسعه همه‌جانبه برای توسعه‌دهندگان بازی‌های بلاک‌چینی ارائه دهد.

این پروژه که به‌صورت موقت استودیو توسعه بازی گالا (Gala Game Development Studios) نام گرفته است، قصد دارد انتشار محتوا را با استفاده از پروتکل‌های گالا گیمز آسان‌تر از همیشه کند. علاوه بر این، این پروژه می‌خواهد شبکه گالا را هرچه بیشتر برای توسعه‌دهندگان جذاب کند تا اکوسیستم رمزارز گالا گیمز به‌طور مداوم در حال توسعه باشد.

7 1

استودیو توسعه گالاگیمز مجموعه جامعی از ابزارهای توسعه، از جمله بسته‌های رمزارز استاندارد ارائه می‌کند که افزونه‌ها، کیف پول‌ها و کتابخانه‌های توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFT) در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از طریق استودیوی توسعه بازی، توسعه‌دهندگان می‌توانند یک توکن تعویض‌ناپذیر «Game License» دریافت کنند که اپلیکیشن‌های بازی را در اکوسیستم گالا گیمز دسترس‌پذیر می‌کند.

سخن پایانی

گالاگیمز میزبان بازی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین است. این اکوسیستم با تمرکز بر جامعه خود، از مکانیسم‌های رأی‌گیری توزیع‌شده برای ارائه پیشنهادهای توسعه آتی پروژه استفاده می‌کند. کاربران شبکه گالا از طریق شبکه‌های اجتماعی هم در تعامل هستند و پیشنهادهای مختلف را بررسی می‌کنند.

شخصیت‌های اکوسیستم گالا گیمز
شخصیت‌های اکوسیستم گالا گیمز

با چندین بازی‌ای که در حال حاضر در حال توسعه هستند، اکوسیستم گالا گیمز قرار است به‌طور مداوم توسعه پیدا کند. شبکه نودهای گالا گیمز با میانگین بیش از یک میلیون کاربر فعال ماهانه (MAU)، بزرگ‌ترین شبکه در صنعت بازی‌های بلاک‌چین محسوب می‌شود.

علاوه بر این، این پروژه قرار است مدل‌های بازی سنتی را بازتعریف کند و به بازیکنان این امکان را بدهد که در عمل مالک دارایی‌های درون بازی خود باشند.

علاوه بر این، شبکه گالا بر توسعه بلاک‌چین بومی خود، زنجیره گالا نیز تمرکز دارد. با این کار، یک کوین بومی گالا هم معرفی خواهد شد. همچنین، زنجیره گالا مسئولیت پروتکل مدیریت دارایی، یعنی صندوقچه گنج یا همان Treasure Chests را هم بر عهده خواهد گرفت.

علاوه بر این، این پروژه در حال کار روی ارائه یک راه‌حل همه‌کاره آسان برای توسعه‌دهندگان است تا بازی‌های خود را در شبکه گالا اجرا کنند. در مجموع، می‌توان گفت اکوسیستم رمزارز گالا گیمز در خط مقدم توسعه بازی‌های مبتنی بلاک‌چین قرار گرفته است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx