بازی تیتان آرنا (Thetan Arena) و کسب درآمد از آن

بازی تیتان آرنا

بازی تیتان آرنا یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بلاک‌چین است.

بازی‌های بلاک‌چین جزو جدید‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های فناوری بلاک‌چین بوده که توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است.

در این بین بازی تیتان آرنا (Thetan Arena) از محبوب‌ترین بازی‌هاست و سبک آن در دسته‌بندی بازی‌های سبک میدان نبرد قرار می‌گیرد.

عناوین مطلب:

کاربران نام استودیوی وولفان را به‌ عنوان توسعه‌دهنده این بازی می‌شناسند. اگر گیمر هستید و می‌خواهید از مهارت خود درآمد دلاری داشته باشید یا بخ حوزه بازی‌های کریپتویی علاقه‌مند هستید، این مطلب برای شماست.

در این مطلب قصد آموزش بازی تیتان آرنا و روش‌های کسب درآمد از آن را داریم؛ در ادامه همراه ما باشید.

بازی تیتان آرنا چیست؟

بازی تتان آرنا به سبک میدان نبرد و به صورت چندنفره (Multiplayer Online Battle Arena) است.

این بازی توسط استودیوهایی چون وولفان (WolfFun) و کاردیا چین (KardiaChain) در ویتنام ساخته شده و توسعه پیدا کرده است.

سرمایه‌گذاری اولیه بازی با عددی نزدیک به 2.1 میلیون دلار آغاز شد و توانست ترکیب موفقی به‌ عنوان یک اکوسیستم بازی به همراه بلاک‌چین ایجاد کند.

منتقدان و گیمر‌های حرفه‌ای این حوزه معتقدند بازی تیتان آرنا الهام گرفته از بازی Heroes Strike است. این بازی هم جزو کارهای قبلی استودیو وولفان محسوب می‌شود و بیش از 10 میلیون دانلود در گوگل‌پلی (Google play) را ثبت کرده است.

وولفان یک‌ بار دیگر تلاش کرد تا بازی موفقی به بازار معرفی کند و این بار تمرکز خود را روی انطباق و ترکیب بیشتر با فناوری بلاک‌چین گذاشت. نتیجه این تلاش تتان آرنا شد. همین سابقه باعث شد تا شرکت‌های بزرگی از این بازی حمایت کنند.

شرکت‌هایی مثل: Animoca Brands ،Formless Capital ،DFG ،Spark Digital Capital ،Vixen Ventures ،Axia8 ،Clovers Ventures ،Everest Ventures Group ،Kardia Ventures ،AU21 Capital ،K300 و Decom Holdings از جمله شرکت‌های حامی بازار تیتان آرنا بودند.

بازی بلاک‌چینی تتان آرنا
تتان آرنا از همان ابتدا یکی از اهداف خود را برای گذشتن از رکورد هیروز استریک و دانلود بیش از 10 میلیون بازی متمرکز کرده است.

سازندگان تیتان آرنا

نام افراد برجسته و موفقی که کارنامه‌های درخشانی در زمینه توسعه بازی و فناوری بلاک‌چین دارند در لیست تیم سازنده تیتان آرنا دیده می‌شود.

تیم اصلی با نام وولفان کار خود را در سال 2014 و با تخصص در بازی‌های PvP آغاز کرد. کاهن نیگین به‌عنوان مدیرعامل اصلی استودیو وولف فان در کنار اعضای اصلی تیم مؤسس این بازی، 7 سال تلاش کردند تا با کسب تجربه و اطلاعات در توسعه بازی، بتوانند بهترین بازی‌های بلاک‌چینی را وارد بازار کنند.

تری فام و جانی دانگ از دیگر افرادی بودند که نقش مهمی در تیم سازنده بازی تیتان آرنا داشتند.

ویژگی‌های اصلی بازی تیتان آرنا

این پلتفرم از توکن‌های غیر مثلی (NFT) برای پاداش دادن به بازیکنان خود، آیتم‌های درون بازی و حتی کسب درآمد از بازی تیتان آرنا استفاده می‌کند. دو توکن دیگر به نام‌های توکن تیتان (THC) و توکن حاکمیتی THG، دیگر توکن‌هایی هستند که در این بازی وجود دارند.

گیمرها در این بازی سه قهرمان اصلی در اختیار دارند و می‌توانند به صورت گروه‌های چهارنفره وارد میدان رقابت شوند. کاربران، اعضای تیم خود را یا با حضور دوستان‌شان یا به طور تصادفی از بین دیگر بازیکنان حاضر در سراسر جهان انتخاب می‌کنند.

سازندگان و توسعه‌دهندگان تتان آرنا تلاش کرده‌اند تا این بازی به‌ گونه‌ای باشد که گیمرها ترکیبی از مهارت‌های شخصی و کار گروهی خود را برای این بازی به کار بگیرند.

نحوه انجام بازی تیتان آرنا مدل نبرد رویالی دارد که در آن بازیکنان با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند و برای گذر از مراحل مختلف بازی، مهارت‌های فردی و گروهی خود را به کار می‌گیرند.

برنده‌شدن در این بازی به این معنی است که باید همراه با هم‌تیمی‌های خود دشمنان‌تان را در سریع‌ترین زمان ممکن از بین ببرید و تا جایی که می‌توانید، امتیاز بگیرید. تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کند، قاعدتاً برنده بازی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین بازی‌های بلاک‌چینی برای کامپیوتر

بازی تیتان آرنا به صورت رایگان انجام می‌شود و فرصت‌ها و امکاناتی برای بازیکنان دارد که مشوق آن‌ها برای مشارکت در این بازی است.

برخی از این پیشنهاد‌ها و فرصت‌ها شامل اسکین‌های رایگان (Free Skins)، جعبه‌های لوت (Loot Boxes)، قهرمان‌های قابل فروش (Saleable Champions) و… است.

هر بازیکن می‌توانند قهرمان‌ها یا کاراکترهای خود را انتخاب کند و با استفاده از توانایی‌ها و مهارت‌های آن کاراکتر قهرمان، مراحل بازی را پشت سر بگذارد. همچنین می‌توانند با شرکت در فعالیت‌ها و رویداد‌های درون بازی، توکن‌های اختصاصی این بازی را دریافت کرده و کسب درآمد داشته باشند.

رایگان برای بازی (Free To Play)

رایگان برای بازی یا Free-to-Play مفهوم جدیدی است که بازی تیتان آرنا آن را ایجاد کرد.

سازندگان تیتان آرنا معتقدند پرداخت و سرمایه‌گذاری مبلغی مشخص توسط گیمرها برای شروع در بازی‌‌های مختلف باعث شده تا حد زیادی اعتماد آنها به بازی‌های nft خدشه‌دار شود و سراغ بازی‌های بلاک‌چین نروند.

همچنین از طرف دیگر سازندگان اعتقاد داشتند که تعداد بیشتر بازیکنان کیفیت بازی و نبرد را بالاتر می‌برد و اهمیت بیشتری در گسترش بازی هم دارد.

به همین دلیل تیتان آرنا برای اولین‌بار مفهوم «پرداخت برای بازی Pay-to-Play» را از میان برداشت و یک بازی رایگان را به گیمرها معرفی کرد. بازیکنان برای انجام این بازی دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری ندارند.

بیشتر بخوانید: 4 بازی بلاک‌چین بدون سرمایه اولیه + بازی‌های رایگان متاورس

حالت‌های مختلف گیم پلی

سازندگان در بازی تیتان آرنا پنج حالت مختلف در نظر گرفته‌اند که بازیکنان می‌توانند هر یک از این حالت‌ها را برای بازی خود در نظر بگیرند.

این پنج حالت شامل موارد زیر است:

  • سوپراستار (Superstar): حالت سوپراستار برای حضور 8 بازیکن طراحی شده که هرکدام از آن‌ها باید در کمتر از 4 دقیقه با یکدیگر رقابت کرده و امتیاز کسب کنند. حداکثر 50 امتیاز برای سوپراستار «مادر» که ستاره‌های امتیاز را تولید می‌کند، در نظر گرفته شده است.
  • بتل‌رویال (Battle Royale): سازندگان این بازی، بخش بتل‌رویال را برای حالت انفرادی یا تیمی طراحی کرده‌اند. در این حالت، 12 بازیکن در کمتر از 4 دقیقه با هم رقابت می‌کنند. در نهایت آخرین نفری که زنده بماند، برنده بازی خواهد بود. بتل‌رویالی که برای تیتان آرنا طراحی شده است یک منطقه محصور‌شده دارد که با گذشت زمان و پشت سر گذاشتن مراحل مختلف، رفته‌رفته کوچک‌تر می‌شود.
  • نبرد سفارشی (Custom Battle): سازندگان بازی آزادی عمل برای انتخاب بازیکنان را در این حالت در نظر گرفته‌اند. در این بازی می‌توانید نقشه مبارزه، شرایط و تعداد بازیکنان را انتخاب کرده و بازی کنید.
  • بازی مرگ (Deathmatch): این حالت به صورت حذفی انجام می‌شود. تیم‌های حاضر در بازی و مبارزه باید در کمتر از 3 دقیقه و به هدف جمع‌آوری امتیاز، حریف‌های خود را حذف کنند و به‌ عنوان تیم برنده در میدان باقی بمانند. تیم‌هایی که در این حالت بازی شرکت می‌کنند 4 نفره هستند.  
  • محاصره برج (Tower Sige): هر تیم 4 نفره در این حالت صاحب یک برج دفاعی خواهد شد و هدف اصلی پایین آوردن و برج تیم حریف در هنگام دفاع از تیم خود است. اگر تا انتهای بازی هیچ تیمی موفق به تخریب و سقوط برج تیم مقابل نشود، در نهایت بیشترین امتیاز نصیب تیمی خواهد شد که بیشترین امتیاز سلامت را داشته باشد.  

بیشتر بخوانید: معرفی و آموزش بازی کریزی دفنس (Crazy defense heroes)

بازی Thetan Arena
بخش Battle Royal را می‌توان در حالت تک نفره یا تیمی بازی کرد.

قهرمانان در بازی تیتان آرنا

در بازی Thetan Arena دو سطح قهرمان وجود دارد که شامل سطح قهرمان (Hero Level) و سطح قهرمان درون بازی (In-Game Hero Level)‌ است.

سطح قهرمان در اصل همان قهرمان‌هایی هستند که ویژگی‌های پایه را دارند و برای قبل از پیوستن به میدان نبرد طرحی شده‌اند. قهرمانان وقتی که برای ورود به بازی آماده می‌شوند از سطح قهرمان بالاتر می‌روند و سطح‌شان تا سطح 1 درون بازی ارتقا پیدا می‌کند.

همچنین بازیکنان می‌توانند در طول بازی و با پشت سر گذاشتن دیگر مراحل، سطح قهرمان خود را از 1 به 10 ارتقا دهند.  

ویژگی قهرمان‌های رایگان

قهرمان‌های رایگان تفاوت‌های مهمی با قهرمان‌های برتر دارند. نگاهی به این تفاوت‌ها در ادامه بیندازید:

  • قهرمان‌های رایگان فرصت کمتری برای کسب توکن خواهند داشت.
  • قهرمان‌های رایگان را نمی‌توان خرید‌ و فروش یا معامله کرد.
  • قهرمان‌های رایگان امکان شرکت در رویداد‌های ویژه را ندارند.
  • قهرمان‌های رایگان نمی‌توانند به قهرمان تتان تبدیل شوند.

قهرمان‌هایی که در بازی قرار دارند دسته‌بندی‌ها و مدل‌های مختلفی دارند. هر کدام از آن‌ها صاحب ویژگی، توانایی و قدرت‌های مختلفی هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی آن‌ها کمیاب بودن است.

کمیابی در واقع از لحاظ ویژگی‌های پایه و از لحاظ ظاهر آن‌ها تعریف می‌شود. قهرمان‌هایی که کمیاب‌تر هستند، سبک بازی و مهارت‌های متفاوت‌تری دارند. این دو ویژگی می‌تواند در نهایت شانس پیروزی و دریافت پاداش را هم بیشتر کند.

قهرمانان از نظر کمیابی در 3 گروه قرار دارند که به آنها قهرمانان معمولی (Common Hero)، قهرمان حماسی (Epic Hero) و قهرمان افسانه‌ای (Legendary Hero) می‌گویند.

کمیابی آن‌ها از هم لحاظ ظاهری به سه گروه پیش‌فرض، نادر و افسانه‌ای تقسیم می‌شود. میزان فراوانی آن‌ها در مارکت بازی عامل اصلی برای تعیین کمیاب بودن قهرمان‌های بازی است.

هر چه یک قهرمان ظاهر و جلوه‌های بصری بیشتری داشته باشد، کمیاب‌تر است و همچنین مزایا و قدرت بالاتری هم دارد.

گروه‌های اصلی قهرمان بازی

قهرمان‌هایی که در بازی تتان آرنا وجود دارند 3 گروه اصلی هستند:

  • اساسینز
  • تیراندازها
  • تانک‌ها
  • قهرمانان اساسینز (Assassin): این گروه‌ها همانطور که از اسمشان هم می‌توان حدس زد، یکی از کشنده‌ترین و غیرقابل‌شناسایی‌ترین قهرمانان بازی هستند. قهرمانان قاتل وارد بازی می‌شوند و تلاش می‌کنند بودن امکان شناسایی شدن قربانی‌های خود را از بین برده و بلافاصله عقب‌نشینی کنند. قاتل‌ها معمولاً در مقایسه با سایر قهرمان‌ها سلامت کمتری دارند، اما سرعتشان بیشتر و توانایی مقابله و آسیب‌زدنشان بسیار بیشتر است.
  • قهرمانان تیرانداز (Marksaman): سازندگان بازی تتان آرنا، معیاری را برای بررسی قدرت و صدمه‌های وارد شده در بازی قرار داده‌اند. این معیار که با مخفف DPS تعیین می‌شود برای تیرانداز‌ها بسیار مهم است. سلامت و سرعت قهرمانان تیرانداز معمولاً در محدوده متوسط است اما DPS آنها برابر 3 و شدت حمله‌شان هم بسیار بالاست. 
  • قهرمان تانک (Tank): تانک در این بازی هم سپری در مقابل آسیب‌ها و حمله‌های دشمن است تا از آسیب رسیدن به دیگر هم‌تیمی‌های خود جلوگیری کند. سلامتی این گروه از قهرمانان در بیشترین حد و برابر با 3 است و شدت حمله آنها معمولی و سرعتشان نسبتاً پایین است.

فرقی نمی‌کند برای بازی خود در تتان آرنا کدام قهرمان را انتخاب کنید، همه قهرمان‌ها توانایی خاصی به نام خشم (Fury) دارند.

همچنین هر کدام از آن‌ها را که برای میدان نبرد آماده کنید، ویژگی‌های منحصر‌ به‌فردی خواهند داشت. به همین دلیل بازیکنان حرفه‌ای قهرمانی را انتخاب می‌کنند که بتواند در موقعیت‌های مختلف شانس برنده‌شدن بیشتری داشته باشد.

قهرمانان بازی تیتان آرنا
قهرمانان قاتل (Assassin) از کشنده‌ترین و غیرقابل‌شناسایی‌ترین قهرمانان بازی هستند.

مهارت‌های لازم برای انجام بازی تیتان آرنا

بازیکنانی که می‌خواهند در بازی تتان آرنا به مراحل بالاتر و کسب درآمد برسند، لازم است مهارت‌های ویژه‌ای داشته باشند. مهارت‌هایی که به آن‌ها کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر و کامل‌تر سطح‌های مختلف بازی را پشت سر بگذارند.

همچنین قهرمانان در بازی‌ها مجموعه‌ای از مهارت‌ها را دارند که این مهارت‌ها به کارآمدی آن‌ها کمک می‌کند. پیش از ورود به میدان نبرد، بازیکنان باید دو مهارت دیگر هم برای قهرمان خود انتخاب کنند.

هر هفته 15 مهارت به صورت تصادفی در بازی ایجاد می‌شود و بازیکنان فقط می‌توانند مهارت‌هایی را برای بازی‌های خود در نظر بگیرند که امکان دسترسی به آن‌ها فراهم است.

به‌ طور کلی این مهارت‌ها هم مشابه به ویژگی‌های قهرمان‌هاست و در سه دسته‌بندی پیش‌فرض، نادر و افسانه‌ای قرار می‌گیرند.

مجموعه مهارت‌هایی که در بازی تیتان آرنا برای بازیکنان وجود دارد:

  • مهارت اثر (Effect Skill): این مهارت مربوط به تعیین و تغییر وضعیت بازیکنان، متحدان و مخالفان است.
  • مهارت آسیب (Damage Skill): این مهارت هم می‌تواند تأثیر و آسیب‌های وارد شده را در کوتاه‌مدت تغییر و بهبود دهد.
  • مهارت پشتیبانی (Support Skill): مهارت پشتیبانی به بازیکنان و قهرمانان در زمان حمله کمک می‌کند تا بتوانند از حملات انجام شده در امان بماند.

کسب درآمد از بازی تیتان آرنا

تتان آرنا اولین بازی مبتنی بر بلاک‌چینی نیست که بازیکنان خود را به درآمد دلاری و سوددهی می‌رساند، اما یکی از پیشتاز‌ترین بازی‌ها در بخش‌های مختلفی از بلاک‌چین و استفاده از توکن‌های غیر قابل تعویض است.

برای مثال قابلیت Free-to-play از جمله چیزهایی است که تتان آرنا برای اولین‌ بار آن را معرفی کرد و توسعه داد.

بیشتر بخوانید: اگر به بازی‌های بلاک‌چینی علاقه دارید، Aspo World را از دست ندهید!

توکن THG

در بازی تیتان آرنا می‌توانید روش‌های مختلفی برای کسب درآمد داشته باشید.

توکن اصلی بازی تتان آرنا یا همان تیتان کوین (Thetan Coin) از طریق عرضه اولیه دیفای بر بستر پولکا استارتر (Polkastarter) راه‌اندازی و معرفی شد.

این توکن طبق استاندارد‌های BEP-20 (استاندارد شبکه هوشمند بایننس) و ERC-20 ساخته شده است و اهداف مختلفی مثل استیکینگ، رای، مبادله و ابزار ذخیره ارزش را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: روش‌ برداشت توکن‌ BEP20 روی‌ زنجیره هوشمند بایننس

اگر نمی‌خواهید برای ورود و حضور در این بازی هزینه‌ای انجام دهید، با استفاده از 3 قهرمان رایگانی که از همان ابتدا در اختیارتان قرار می‌دهند بازی خود را شروع کنید و با کمک آن‌ها در بازی پاداش دریافت کرده و درآمد داشته باشید.

کاربرد‌ها و روش‌های کسب درآمد از توکن‌های حاکمیتی این بازی هم بسیار متنوع است.

استیک توکن THG

استیکینگ یکی از روش‌هایی است که بازیکنان می‌توانند از طریق آن درآمد دلاری در بازی داشته باشند.

بازیکنان در این روش توکن‌‌هایی که در طول بازی کسب کرده‌اند را به قراردادهای هوشمند واریز می‌کنند و سهمی از درآمد بازی از طریق استیکینگ توکن نصیب آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

پاداش THG

توکن تیتان آرنا به کاربران اجازه می‌دهد تا در مسابقات و رویداد‌های ویژه این پلتفرم شرکت کرده و توکن اضافی دریافت کنند. توکن‌هایی که در این بازی به دست آورده می‌شود هم قابلیت تعویض و هم فروش در بازار دارند.

بخش‌های ویژه بازی

مزایای ویژه‌ای مثل ارتقا، جعبه‌های پاداش، شرکت در مبارزه‌های صنفی و جهانی برای دارندگان توکن تتان آرنا در نظر گرفته شده است.

حداقل مقدار دارایی برای مزایای مختلف درون بازی هم متفاوت است و عوامل مختلف اقتصادی می‌تواند میزان انعطاف آن‌ها را تعیین کند.

شرکت در رأی‌گیری

سازندگان بازی تیتان آرنا، آن را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که مدیریت آن غیرمتمرکز باشد و دارندگان توکن حاکمیتی این بازی بتوانند روی تصمیم‌ گیری‌های مربوط به پارامترها و پروتکل‌های مهم بازی حق رای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: پروتکل (Protocol) چیست؟

تعداد و میزان دارایی بازیکنان روی وزن رای آن‌ها در مورد حکمرانی پلتفرم تاثیر می‌گذارد.

بازی تتان آرنا
قهرمانان در بازی تیتان آرنا سطح‌ها و مهارت‌های مختلفی دارند.

نحوه خرید و فروش توکن THG

معامله توکن تیتان آرنا در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ انجام می‌شود.

از طرفی به این دلیل که این توکن و بازی تیتان آرنا هنوز جوان است و به طور کامل شناخته نشده، ممکن است این توکن در لیست توکن‌های پنکیک سوآپ در دسترس نباشد.

پیشنهاد می‌شود برای معامله این توکن از آدرس Contract استفاده کنید. این آدرس را در سایت‌های واسطه هم می‌توانید پیدا کنید.

قبل از خرید نیاز به یک کیف پول مناسب این توکن دارید. کیف پول‌های اتریوم می‌توانند این توکن را پشتیبانی کنند. ادامه مراحل خرید و روش THG هم کاملاً مشابه دیگر کریپتوهای بازار است.

جمع‌بندی

درباره بازی تیتان آرنا، سازندگان و شرایط بازی آن گفتیم.

اگر شما یک گیمر حرفه‌‌ای هستید و می‌خواهید این بار، تجربیات خود را در بازی‌های بلاک‌چینی بسنجید، بازی تیتان آرنا یکی از بهترین پیشنهاد‌هاست.

بازی تازه‌نفس و متفاوتی که در مدت کوتاهی موفق شده چشم‌های زیادی را به خود خیره نگه دارد. تیم توسعه‌دهنده این بازی هم همچنان در تلاش‌اند تا قهرمانان، پاداش‌ها و آیتم‌های مختلفی را به این بازی اضافه کنند.

این بازی می‌تواند مقدمه‌ای خوب و موفق برای ورود به حوزه ارز دیجیتال و بازی‌های کرپیتو باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx