آموزش Sorare؛ بازی فوتبالی مبتنی بر بلاک‌چین!

بازی Sorare

بازی Sorare یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است که فوتبال، ورزش‌های مجازی و NFTها را با هم ترکیب می‌کند.

ورزش مجازی و فانتزی اخیراً به تجارتی جهانی و پررونق تبدیل شده است. این بازی‌ها در سال 2019 از ارزش تخمینی 18/6 میلیارد دلار برخوردار بودند و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال 2027 به 48/6 میلیارد دلار افزایش یابد! 

بازی Sorare چیست؟

Sorare یک بازی فوتبالی مبتنی بر بلاک‌چین است که در آن کاربران با استفاده از تجربه‌های فوتبالی خود، بهترین بازیکنان را از سرتاسر جهان انتخاب کرده و بابت عملکرد آن‌ها در مسابقات، درآمد کسب می‌کنند.

عناوین مطلب:

در بازی‌های سنتی فوتبالی، کاربران بازیکنان حرفه‌ای مدنظر خود را خریداری کرده، ترکیب هفتگی خود را تنظیم کرده و سپس بازی می‌کنند. امتیاز بازی نیز توسط بازیکنان و در صورت شکست حریف کسب می‌شود.

در واقع این کارت‌ها، همان بازیکنان تیم شما هستند! سپس با خرید این کارت‌های دیجیتالی، کاربر صاحب توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) شده یا بازیکنان جدید شده و می‌تواند از آن‌ها در مسابقات استفاده کند یا حتی بفروشند. با این حال لازم به یادآوری است که کاربرانی که می‌خواهند در Sorare بازی کنند به این کارت‌ها نیاز دارند.

در بازی سورر همچنین به 3 مربی برتر هر منطقه جوایزی مانند اتر (ETH) و کارت‌هایی اهدا می‌شود که می‌توان آن‌ها را در ازای پول نقد فروخت یا برای بهبود تیم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین بازی‌های بلاک‌چینی برای کامپیوتر

بازی Sorare چگونه کار می‌کند؟

بازی Sorare نسبت به بازی‌های فوتبالی که تا کنون به آن عادت کرده‌ایم کمی متفاوت بوده و به همین دلیل مدتی طول می‌کشد تا به آن عادت کرده و تمام قوانین و ساختار آن را درک کنیم.

با این حال، هنگامی که در این بازی ثبت نام کرده و مدت کوتاهی در آن بازی کنید، کم‌کم با فضای آن آشنا خواهید شد.

در حال حاضر، پایه اصلی فعالیت این بازی، مسابقات SO5 است که در آن مربی‌ها، تیم‌های پنج نفره را وارد مسابقات کرده و بر اساس عملکردشان در مسابقات فوتبال، امتیازاتی از 0 تا 100 برای هر بازیکن کسب می‌کنند. این تیم‌های پنج نفره شامل بازیکنان زیر خواهند بود:

  1. دروازه‌بان
  2. مدافع
  3. هافبک
  4. حمله
  5. بازیکن اضافی برای یکی از پوزیشن‌های بالا
نحوه بازی Sorare
مربی‌ها پس از خرید کارت‌های بازیکنان و انتخاب ترکیب تیم، آماده شرکت در تورنمنت‌ها می‌شوند.

مربی‌ها همچنین می‌توانند یک کاپیتان انتخاب کنند که 20 درصد امتیاز بیشتری نسبت به سایر بازیکنان دریافت می‌کند. امتیاز‌های اضافی دیگری نیز بسته به نوع کارت‌ها و میزان تجربه وجود دارد.

اگرچه محدودیتی در استفاده از کارت‌های فصل‌های قبلی وجود ندارد اما کارت‌های فصل حاضر 5 درصد امتیاز بیشتر نسبت به کارت‌های قدیمی‌تر دریافت می‌کنند.

به عنوان مثال، از کارت‌های 2019 و 2020 می‌توان در کمپین‌های 2021، 2022، 2023 یا حتی تا 10 سال دیگر و برای سال‌های 2030 و 2031 نیز استفاده شوند؛ حتی اگر بازیکن‌های مربوط به این کارت‌ها به باشگاه‌های دیگر یا سایر لیگ‌ها منتقل شده باشند.

اساساً نحوه امتیازدهی بازی Sorare مشابه سایر بازی‌های فوتبالی است؛ با این تفاوت که از معیار‌های پیشرفته‌تری برای محاسبه امتیازات استفاده می‌شود. هر حرکت در بازی، از گل و پاس گل گرفته تا پاس‌های کامل، دفع توپ و حتی ورود به محوطه جریمه، امتیاز بازیکنان را بهبود می‌بخشد.

با این وجود، امکان کاهش امتیاز نیز وجود دارد! به عنوان نمونه، موقعیت‌های از دست رفته نیز از جمله مواردی است که منجر به کاهش امتیاز بازیکنان می‌شود.

تورنمنت‌ها نیز هر دو هفته یک بار برگزار می‌شوند که شرکت در آن‌ها رایگان است. تورنمنت‌های جهانی نیز وجود دارند که شرکت‌کنندگان هر یک از مسابقات می‌توانند در آن شرکت کنند.

لیگ‌های منطقه‌ای نیز وجود دارد که شرط شرکت در آن، این است که مربی باید هر 5 بازیکن خود را از یک منطقه انتخاب کند.

لیگ‌های منطقه‌ای Sorare

چمپیونز لیگ اروپا (European Champions League)

Premier League، LaLiga، Bundesliga، Serie A و Ligue 1

چلنجر لیگ اروپا (European Challenger League)

Top flights in Portugal، Russia، Belgium، The Netherlands، Scotland و Turkey plus the English Championship

چمپیونز لیگ آمریکا (American Champions League)

MLS، Liga MX، Brazilian Serie A، Superliga Argentina، Colombian Primera A و Peruvian Primera

چمپیونز لیگ آسیا (Asian Champions League)

J1 League، K League 1 و Chinese Super League

با این حال، این فهرست روز به روز در حال افزایش است و غول‌های اروپایی مانند رئال مادرید، لیورپول، بایرن مونیخ، پاری سنت ژرمن و یوونتوس از جمله باشگاه‌هایی هستند که مجوز رسمی در این بازی دارند.

لیگ‌های دارای مجوز کامل که در آن هر باشگاه مجوز فعالیت در سورر را دارد، شامل لیگ‌های بلژیک و هلند در اروپا و همچنین لیگ‌های MLS، K-League و J-League می‌شوند.

Sorare همچنین با لالیگا در سپتامبر 2021 و بوندسلیگا نیز قرارداد بسته است و شرکت‌کنندگان می‌توانند مشهورترین باشگاه‌ها و بازیکنان برتر این دو لیگ را به دلخواه، انتخاب کنند.

هدف بازی Sorare این است که در نهایت 20 لیگ برتر جهان را به پلتفرم خود اضافه کند؛ بنابراین انتظار می‌رود که در سال‌های پیش رو لیگ‌های بیشتری به این پلتفرم اضافه شوند.

علاوه بر چهار لیگ منطقه‌ای، یک لیگ جهانی و لیگ U-23 نیز وجود دارد که فقط بازیکنان جوان‌تر در آن حضور دارند.

در ساختار‌های جهانی و منطقه‌ای این بازی نیز، سطوح مختلفی وجود دارد که با توجه به کارت‌های شرکت‌کنندگان و به منظور اطمینان از جذابیت پلتفرم برای افراد با بودجه‌های مختلف طراحی شده است.

آموزش بازی Sorare
چیدن ترکیب و انتخاب بازیکنان مناسب، کلید موفقیت در بازی Sorare است.

در هر بخش، با توجه به کارت‌هایی که شرکت‌کنندگان استفاده می‌کنند، قوانین مختلفی وجود دارد. برای اغلب کاربران جدید، بخش Limited ساده‌ترین و راحت‌ترین بخش جهت شروع بازی در سورر و صعود به بخش مشترک (Common division) است.

برای رقابت در این بخش کاربران تنها می‌توانند از limited cards استفاده کنند. در هر فصل 1000 کارت limited برای هر بازیکن صادر می‌شود و به همین دلیل این کارت‌ها نسبت به سه کارت Rare، Super Rare و Unique ارزان‌تر هستند.

علاوه بر کارت‌های limited، در هر فصل 100 کارت Rare و 10 کارت Super Rare و 1 کارت Unique برای هر بازیکن صادر می‌شود.

به مرور که در بازی پیشرفت کنید یا بودجه بیشتری را وارد بازی کنید، می‌توانید در بخش‌های Rare، Super Rare و Unique نیز پیشرفت کنید. همچنین هر هفته مسابقات خاصی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها، از ترکیبی از فیلتر‌ها (scarcities) استفاده کنید.

برخی از این فیلترها شامل رعایت قوانین خاص مانند بازیکنان با میانگین امتیاز کمتر از 40 در 5 بازی آخر خود است. این بازی‌ها راه خوبی برای کاربران جدید با بودجه کم برای دریافت جوایز Sorare است.

بیشتر بخوانید: چگونه بازی کریپتویی (P2E) مناسب خودمان را پیدا کنیم؟

چگونه از Sorare کسب درآمد کنیم؟

بسیاری از گیمر‌ها تنها به دنبال سرگرمی و لذت از بازی‌های فوتبالی هستند اما بسیاری دیگر به دنبال کسب درآمد از این پلتفرم‌ها هستند.

ساده‌ترین روش برای کسب درآمد از بازی Sorare، استفاده از آن به عنوان یک پلتفرم معاملاتی برای خرید بازیکنان ارزان و فروش آن‌ها به قیمت بالاتر است. خرید بازیکنان مصدوم یا جوان و بازی کردن با آن‌ها می‌تواند در بلند مدت قیمت آن‌ها را افزایش دهد.

بسیاری از مربی‌ها تنها روی بازیکنان و بازی آن‌ها در مسابقات پیش رو تمرکز می‌کنند و توجهی به نوسان قیمت بازیکنان ندارند.

توکن Sor
بازی Sorare، توکن بومی خود را به نام Sor منتشر کرده است.

در Rare Division، شرکت‌کنندگان تنها با کسب 205 امتیاز، 0/1 اتر و با کسب 250 امتیاز به بالا 0/2 اتر دریافت خواهند کرد. برای رسیدن به این امتیاز‌ها نیازی به خرید بهترین و قوی‌ترین بازیکنان ندارید تنها لازم است مربی و گیمر خوبی باشید.

برخی مربی‌ها نیز به صورت بلند مدت در این بازی فعالیت می‌کنند و در تلاش هستند تا با کسب nftها و افزایش قیمت آن‌ها در بلند مدت، بازدهی خوبی داشته باشند.

وجه تمایز بازی Sorare با سایر بازی‌های مشابه در چیست؟

وجه تمایز Sorare با سایر بازی‌های مشابه در بهره‌گیری آن از فناوری بلاک‌چین است. چند سال پیش چند بازی فوتبالی به نام Football Index و Footstock در بریتانیا و ایرلند راه‌اندازی شدند و پس از مدتی دیگر هیچ فعالیتی از آن‌ها مشاهده نشد.

طبیعتاً، با بررسی این بازی‌ها، این سؤال پیش می‌آید که چه تضمینی وجود دارد که بازی Sorare نیز مانند آن‌ها منقرض نشود؟

مسلماً هر فردی قبل از پیوستن به این پلتفرم‌ها و سرمایه‌گذاری در آن‌ها باید به خوبی تحقیق کنند اما صرفاً جهت بررسی وجه تمایز Sorare با سایر پلتفرم‌ها، در ادامه برخی از ویژگی‌های این بازی را بررسی خواهیم کرد.

کارت‌هایی که هر شرکت کننده خریداری می‌کند، نوعی توکن nft هستند و در حال حاضر راه‌هایی برای استفاده از آن‌ها در خارج از پلتفرم Sorare نیز وجود دارد.

بر خلاف Sorare، در سایر پلتفرم‌ها کارت‌ها یا سهامی که کاربر خریداری می‌کند، تنها در خود بازی قابل استفاده هستند.

علاوه بر این، در اغلب پلتفرم‌ها اطلاعات مربوط به تعداد واقعی سهام در گردش ناقص هستند؛ اما در Sorare هر تراکنش روی بلاک‌چین و به صورت متن‌باز ذخیره می‌شود و هر کسی به راحتی می‌تواند ببیند که برای هر بازیکن چه تعداد کارت وجود دارد.

در حالی که بازی Football Index در بریتانیا طرفداران زیادی پیدا کرد و تلاش زیادی برای دریافت مجوز فعالیت در خارج از کشور داشت اما موفق نشد و در نهایت نتوانست به فعالیت خود ادامه بدهد، اما پلتفرم Sorare از روز اول عرضه به بازار امکان فعالیت در سراسر جهان را داشت و اکنون طرفداران زیادی در جهان دارد و همچنین به سرعت در حال رشد است.

یکی از شواهدی که نشان می‌دهد Sorare برای مدت طولانی در حوزه بازی‌های بلاک‌چین فعالیت خواهد داشت، مقیاس عظیم حمایت جهانی است. در سپتامبر 2021، سورر اعلام کرد که از طریق تامین مالی Series B، مبلغ 680 میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده است!

این رقم تا کنون برای یک شرکت اروپایی بی سابقه بوده است. این مبلغ بودجه کافی برای توسعه وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و جذب باشگاه‌ها و لیگ‌های جدید، در اختیار آن‌ها گذاشت.

بازی Sorare همچنین دارای پشتوانه بسیار قدرتمندی از لحاظ پرسنل و پشتیبانی فنی است و از حمایت برخی از شرکت‌های بزرگ بازی مانند یوبی سافت (Ubisoft) نیز برخوردار است.

بازی Sorare چه مزایایی دارد؟

به طور کلی، بازی Sorare نسبت به بسیاری از بازی‌های بلاک‌چین عملکرد خوبی در بازار داشته است.

تا اینجا به بررسی ویژگی‌های این بازی و نحوه کسب درآمد از آن پرداختیم، حالا نیز بهتر است نگاهی بیندازیم به مزایای Sorare نسبت به سایر بازی‌های مشابه:

  • Sorare پلتفرمی جهانی است: هر کسی در هر جای دنیا به بازی Sorare دسترسی دارد و می‌تواند از توانایی‌ها یا علاقه خود برای کسب درآمد از این بازی استفاده کند. بر اساس آمار جهانی، Sorare شرکت‌کنندگانی از 184 کشور جهان ثبت کرده است.
  • توانایی رشد بالایی دارد: در زمان نگارش این مطلب، حدود 115000 کاربر در پلتفرم Sorare دارای یک یا چند کارت بازی مختلف هستند. اگرچه این تعداد برای یک شرکت چند میلیارد دلاری نسبتاً پایین است اما باید به خاطر داشته باشیم که این تعداد در طول یک سال اخیر 10 برابر شده است و همچنان رو به افزایش است. به همین دلیل انتظار می‌رود در سال‌های آینده تعداد شرکت‌کنندگان و مالکین کارت‌های Sorare چندین برابر شوند.
  • متن‌باز بودن و شفافیت: در بازی Sorare، هر شرکت کننده دقیقاً می‌داند که چه تعداد کارت در گردش است. در واقع هر اتفاقی که در این بازی روی می‌دهد را می‌توان در بلاک‌چین اتریوم مشاهده کرد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، تعداد کارت‌های limited، rare، super rare و unique برای هر بازیکن 1111 کارت در هر فصل است. این امر ارزش‌گذاری بازیکنان را بسیار آسان‌تر کرده و باعث می‌شود پلتفرم بسیار شفاف‌تر باشد.
  • Sorare به دانش و تجربیات فوتبالی پاداش می‌دهد: با توجه به این امر که بازیکنان در لیگ‌های MLS و J-League، به‌اندازه لیگ برتر یا لالیگا فرصت کسب امتیاز و جوایز دارند، هر کسی که برای تیم‌ها و تورنمنت‌های مختلف وقت بگذارد، پاداش خوبی دریافت خواهد کرد.
  • شرکت‌کنندگان برای شروع به سرمایه زیادی نیاز ندارد: کاربران با استفاده از کارت‌های limited که ارزان‌تر از سایر کارت‌ها هستند، می‌توانند تیم خوبی برای رقابت تشکیل دهند. مربی‌ها تنها با کسب 200 امتیاز، حدود 0/1 اتر دریافت خواهند کرد که در حال حاضر ارزش تقریبی آن 300 تا 350 دلار است.

بیشتر بخوانید: 4 بازی بلاک‌چین بدون سرمایه اولیه + بازی‌های رایگان متاورس

قیمت بازیکنان در Sorare
قیمت برخی از بازیکنان در بازی Sorare

بازی Sorare چه معایبی دارد؟

حالا که به خوبی با مزایای بازی Sorare آشنا شدیم، بهتر است نگاهی هم بیندازیم به معایبی که این بازی به همراه دارد.

نوسانات اتریوم

اگرچه شرکت‌کنندگان بازی Sorare، می‌توانند تمام معاملات و تراکنش‌های انجام شده را به واحد پول خود مشاهده کنند اما در نهایت تمامی این تراکنش‌ها با اتریوم انجام می‌شود؛ مانند بسیاری از ارز‌های دیجیتال، اتریوم نیز مستعد نوسانات شدید در ارزش خود است.

ارزش هر ETH طی دو سال اخیر، از 300 دلار به 3000 دلار افزایش یافته است. اگرچه دوره‌هایی وجود دارند که ارزش اتر بیشتر اما دوره‌هایی هم وجود دارند که ارزش آن کاهش خواهد یافت.

اگرچه برای پیوستن به بازی Sorare نیاز به درک بالایی از بازار ارز‌های دیجیتال ندارید؛ اما حداقل باید با نوساناتی که این بازار دارد، راحت باشید.

شایان ذکر است که ارزش کارت‌ها و هر اتر هیچ ربطی به یکدیگر ندارد. در واقع، اخیراً مربی‌های زیادی قیمت بازیکنان خود را با ارز فیات تعیین می‌کنند و خود سورر نیز به دنبال این است تا امکان پرداخت پاداش‌ها به دلار را به شبکه خود اضافه کند.

بسیاری از بازیکنان جهان در بازی Sorare وجود ندارند

در حالی که هم اکنون تمام تیم‌ها و بازیکنان LaLiga در سورر مشاهده می‌شوند، بسیاری از بازیکنان لیگ‌های دیگر اغلب در Sorare حضور ندارند و حتی اگر حضور هم داشته باشند، احتمالاً در لباس تیم‌های سابق خواهد بود.

علی‌رغم، تمام تلاش‌هایی که Sorare جهت اضافه کردن تیم‌ها و بازیکنان جدید به پلتفرم خود دارد، هنوز هم نام بسیاری از تیم‌های بزرگ مشاهده نمی‌شود که ممکن است برای طرفداران آن‌ها ناامید کننده باشد.

آینده NFT‌ها نامعلوم است!

افراد زیادی NFTها را بخش بزرگی از دنیای آینده و عصر دیجیتال پیش رو می‌دانند. در مقابل این افراد، عده هم هستند که NFTها را تنها یک ترند می‌دانند که دیر یا زود از مد خواهند افتاد.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در NFT؛ هر آنچه که باید بدانید!

علی‌رغم آینده NFTها، عنصر گیم پلی و ارزش بالقوه Sorare بالاتر و قوی‌تر از بسیاری از پروژه‌های NFT مشابه است. حتی اگر در ماه‌های و سال‌های آینده NFTها با کاهش تقاضا مواجه شوند، Sorare در موقعیت نسبتاً بهتری برای بقا قرار دارد.

با این حال، قبل از پیوستن به پلتفرم Sorare یا هر پلتفرم مشابهی به خوبی در مورد آن تحقیق کنید و همچنین اطلاعات بیشتری در مورد NFTها کسب کنید.

برای برداشت وجه نیاز به حساب کریپتو جداگانه دارید.

شرکت‌کنندگان، با استفاده از کارت‌های اعتباری خود می‌توانند وجوه را به شبکه واریز و همچنین کارت‌های بازیکنان را خریداری کنند، اما برداشت وجوه کمی پیچیده‌تر است.

شرکت‌کنندگان برای برداشت وجوه نیاز به یک کیف پول اتریوم جداگانه در صرافی‌های ارز دیجیتال مانند Coinbase یا Bitpanda دارند.

چگونه وارد بازی Sorare شویم؟

کاربرانی که تمایل به بازی کردن در Sorare دارند، باید حتماً از پلتفرم‌های معتبر و رسمی این بازی وارد شوند.

بهترین کار این است که از طریق وب‌سایت Sorare که وب‌سایت رسمی این بازی است، اقدام کنید.

لازم به ذکر است که برای ورود به این بازی باید حتماً از فیلترشکن استفاده کنید. پس از ورود به این وب‌سایت، کاربرانی تا کنون در این بازی حساب کاربری ایجاد نکرده‌اند، باید روی گزینه «Sign up» در قسمت بالا سمت راست، کلیک کنند.

شروع بازی Sorare

سپس صفحه زیر باز می‌شود. در قسمت اول ایمیل، در قسمت دوم نام کاربری و در قسمت سوم نیز رمز عبور را وارد می‌کنیم. پس از وارد کردن این اطلاعات نیز روی دو گزینه مربع مانند کوچک کلیک کرده و در نهایت روی گزینه submit می‌زنیم.

ثبت نام در Sorare

حالا Sorare از ما درخواست می‌کند که وارد ایمیل خود شده و این فرایند را تکمیل کنیم. وارد ایمیل شده و مطابق تصویر زیر روی گزینه «confirm my account» می‌زنیم.

تایید حساب کاربری در Sorare

پس از این، دوباره وارد وب‌سایت می‌شویم و حساب کاربری ما در مقابل ما قرار دارد که باید آن را تکمیل کنیم.

ساخت حساب کاربری Sorare

پس از تکمیل اطلاعات بالا، حساب کاربری ما در بازی Sorare با موفقیت ایجاد شده و حالا می‌توانیم تیم خود را انتخاب و بازیکنان جدید را خریداری کنیم.

نحوه بازی کردن در Sorare

پس از ورود به بازی Sorare و انتخاب تیم، برای شرکت در مسابقات مختلف باید سه مرحله زیر را دنبال کنید:

  1. دریافت کارت‌های رایگان.
  2. وارد شدن به یک تورنمنت.
  3. شروع به بازی کرده و به مرور با پاداش‌های خود، کارت‌های rare را به مجموعه اضافه کنید.

هر کاربر جدیدی واجد شرایط دریافت کارت‌های رایگان است. کاربرانی که ثبت نام کرده‌اند و حالا می‌خواهند کارت‌های رایگان را دریافت کنند، باید مراحل زیر را دنبال کنند.:

  1. نام و لوگوی تیم را انتخاب کنید.
  2. باشگاه‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بازیکنان رایگان شما از میان این باشگاه‌ها انتخاب می‌شوند.
  3. به لیگ مورد نظر خود بپیوندید.
  4. تیم خود را تشکیل دهید.

در طول این فرایند ورود، شرکت‌کنندگان اصول اولیه بازی با Sorare را یاد خواهند گرفت و 12 کارت common را پس از ورود به بازی دریافت خواهند کرد.

نکته مهمی که شرکت‌کنندگان باید به خاطر داشته باشند این است که این بازیکنان لیگ‌های کمتر شناخته شده نیز، مانند سایر بازیکنان امتیاز خوبی کسب خواهند کرد، بنابراین بازی کردن با آن‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای کاربرانی باشد که سرمایه زیادی ندارند.

علاوه بر این، در هنگام انتخاب ترکیب تیم خود، باید حواستان به توانایی‌های بازیکنان باشد و بازیکنانی را انتخاب کنید که می‌توانند به خوبی در مسابقات طولانی بازی کنند؛ چرا که بازیکنان خسته روی نیمکت یا مصدوم هیچ تأثیری در افزایش امتیازات شما نخواهند داشت.

ترکیب بازیکنان در Sorare
در تصویر بالا، در سمت چپ کارت بازیکنان و فرم آن‌ها در پنج بازی گذشته نشان داده شده است.

جمع‌بندی

بازی Sorare یکی دیگر از بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین است که از سیستم‌های پاداش‌دهی و NFTها برای جذب کاربران استفاده می‌کند.

علی‌رغم شباهت‌هایی که Sorare با بازی‌های فوتبالی قدیمی‌تر دارد، تفاوت‌هایی اساسی نیز با آن‌ها دارد. به عنوان نمونه در بازی‌های فوتبالی قدیمی، هر تیم دارایی 11 بازیکن و چند بازیکن ذخیره است؛ اما در سورر هر تیم تنها دارای 5 بازیکن است.

علاوه بر این، شرکت‌کنندگان به طور مستقیم بازیکنان را از تیم‌های دیگر خریداری نمی‌کنند؛ بلکه هر بازیکن دارای تعداد مشخصی کارت است که با خرید این کارت‌ها، می‌توان بازیکن را وارد تیم خود کرد. در کل چهار نوع کارت limited، Rare، Super Rare و Unique در این بازی وجود دارد که کارت‌های limited از همه ارزان‌تر هستند.

پلتفرم Sorare تا کنون عملکرد بسیار خوبی داشته است و با توجه به این امر که از حمایت اتریوم و شرکت‌هایی مانند Ubisoft برخوردار است، انتظار می‌رود در آینده جایگاه خوبی در میان تمامی بازی‌های بلاک‌چین داشته باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx