معرفی بازی STEPN + آموزش جامع نحوه نصب و کسب درآمد از آن

بازی STEPN

توکن‌های NFT به یکی از عناصر اصلی بازی‌های مبتنی بر کریپتو و سایر صنایع تبدیل شده‌اند. پاداش دادن به مردم به دلیل فعال بودن‌شان در بازی‌های کریپتو رایج است اما در بازی STEPN قضیه کاملا فرق دارد. در این اپلیکیشن شما با قدم زدن یا دویدن پاداش دریافت خواهید کرد!

واقعیت این است که پروژه‌هایی مانند بازی STEPN تلاش می‌کنند تا با این طرح نوآورانه، یک سبک زندگی سالم را گیم‌فای یا بازی وارگونه به ما نشان دهند. در این بازی کاربران با گام برداشتن کسب درآمد خواهد کرد.

این بازی به عنوان اولین نمونه اپلیکیشن غیرمتمرکز موبایلی Move to earn یا پاداش در ازای حرکت عرضه شده است که بر روی شبکه سولانا قرار دارد.

عناوین مطلب:

این بازی موبایلی از توکن‌های NFT برای مدل اقتصادی خود بهره می‌برد. بازی STEPN برای همه اقشار مردم، چه کسانی که اهل قدم زدن هستند و چه کسانی که برای ورزش کردن به دوندگی علاقه دارند مناسب است.

مدل درآمدی این بازی به شکلی است که حتی اگر تا به حال به ورزش روی خوشی نشان نداده‌اید هم برای انجام پیاده‌روی تشویق خواهید شد.

بازی STEPN چیست؟

STEPN یک اپلیکیشن حوزه سلامت کریپتو است که در اکوسیستم آن کاربران با قدم زدن و یا دویدن برای بهبود یا حفظ سلامت بدن و تناسب اندام تشویق می‌شوند.

همه چیز در آن به صورت دیجیتال ردیابی می‌شود. البته مشارکت کنندگان در این بازی باید نمونه‌های توکنیزه شده کفش‌های ورزشی را خریداری کنند. این کفش‌ها در واقع نمونه‌های دیجیتالی کفش‌های ورزشی در قالب توکن‌های NFT هستند که تعیین کننده میزان درآمد شما از حرکت کردن خواهند بود.

اکوسیستم STEPN شامل یک اپلیکیشن موبایل به همراه بازارچه و کیف‌پول آماده است. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند با خرید و ذخیره توکن‌های کفش ورزشی NFT در این اکوسیستم مشارکت کنند.

حتی امکان اجاره و یا فروش این توکن‌ها از راه بازارچه NFT بازی نیز وجود دارد. در این بازی کاربران همیشه کنترل همه دارایی‌های خود را در اختیار دارند و می‌توانند در هر لحظه هر فعالیتی که به نظرشان درست است را با دارایی‌های خود انجام دهند.

بازی STEPN چگونه کار می‌کند؟

پس از ثبت نام و متصل کردن کیف‌پول (که در ادامه به صورت دقیق شرح داده می‌شود)، کاربران امکان استفاده از اپلیکیشن آن را خواهند داشت.

همان‌طور که گفته شد، در این بازی، مشارکت کنندگان برای کسب درآمد باید ابتدا یک توکن کفش ورزشی خریداری کنند. از آن‌جایی که این بازی بر روی بلاک‌چین سولانا قرار دارد، ابتدا باید توکن‌های SOL به ولت اپلیکیشن این بازی واریز شود. پس از واریز و خرید کفش ورزشی مورد نظر، باید 24 ساعت منتظر بمانید تا انرژی کفش پر شود.

در این توکن‌های NFT، میزان دقایقی که یک کاربر می‌تواند با کفش ورزشی مورد نظر ورزش کند برحسب انرژی (Energy) اندازه گیری می‌شود.

در هنگام انتخاب کفش، انعطاف‌ پذیری، بهره‌وری و راحتی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که کاربر ممکن است براساس آن یک کفش را انتخاب کند. این ویژگی‌ها که برای هر توکن NFT از قبل تعیین شده‌اند، نقش مستقیمی در حجم انرژی هر کفش دارند.

در اکوسیستم این اپلیکیشن دو توکن وجود دارد:

  1. Green Satoshi با علامت GST به عنوان توکن کاربری بازی بوده و هیچ سقفی برای تعداد آن‌ها تعیین نشده است.
  2. Green Metaverse با علامت GMT به عنوان توکن حاکمیتی پروژه بوده که عرضه کل آن‌ها بر روی عدد 6 میلیارد واحد محدود شده است.

در این بازی متاورسی کاربر امکان خرید، فروش و اجاره توکن‌های کفش ورزشی (Sneaker)، جم (Gem) و نشان (badge) خود را در فروشگاه دارد. کاربر با بیرون رفتن و قدم زدن یا دویدن، توکن‌های GST را دریافت می‌کند.

بخش‌های مختلف Stepn
بخش‌های مختلف هر کفش در STEPN

روند کلی کار به این شکل است که پس از خرید کفش و تجهیزات مورد نظر از فروشگاه و انتظار برای پر شدن انرژی آن، کاربر می‌تواند به اندازه انرژی کفش شروع به دویدن کند که در حین حرکت پاداش دریافت خواهد کرد.

در اکوسیستم این بازی، 30% از توکن‌های GST برای توزیع پاداش‌ها کنار گذاشته شده‌اند.

چرا بازی STEPN خاص است؟

بازی کریپتویی STEPN به عنوان یک اپلیکیشن Move to earn(M2E) عناصر زیادی را از حوزه Social-Fi و Game-Fi در خود جای داده است.

در حوزه Game-Fi، این بازی کاربران را تشویق می‌کند تا برعلیه تغییرات آب و هوا مبارزه کرده و سبک زندگی سالم را انتخاب کنند. برای پیاده‌سازی این عناصر، سازندگان آن از تکنولوژی‌های Web3 برای ارتباط بین مردم و بازی استفاده کرده‌اند.

در حوزه Social-Fi نیز این بازی یک بستر پایدار به‌شمار می‌رود که در آن کاربران محتوای Web3 محور پرورش می‌دهند.

مدل توکن‌های دوگانه اکوسیستم بازی STEPN باعث شده تا همه نیازهای کاربران در این بازی برآورده شود. در این بازی یک مکانیزم توکن‌سوزی وجود دارد که با هدف کمک به سبک زندگی سالم مردم تعبیه شده است. در هر فعالیت درون اپلیکیشن، مکانیزم توکن سوزی تعداد توکن‌های GMT و GST را کاهش می‌دهد.

توکن GST

مانند بسیاری از بلاک‌چین‌های پاداش محور یا بازی‌های کریپتو، STEPN نیز یک توکن بومی دارد. با این حال اکوسیستم آن از دو توکن با کاربری جداگانه استفاده می‌کند.

توکن ساتوشی سبز (Green Satoshi) در این بازی متاورسی به عنوان توکن کاربردی (utility) عمل می‌کند. از این توکن می‌توان برای بهبود کارایی کفش‌های ورزشی، تعمیر آن‌ها و یا Mint کفش‌های جدید استفاده کرد. این توکن‌ها را حتی می‌توانید به USDC تبدیل کنید.

کاربری دیگر توکن‌های GST در ارتقا توکن‌های کفش‌های ورزشی (Sneakers) و تقویت Mystery Box است.

مشارکت کنندگان این بازی متاورسی، با استفاده از مکانیزم Move to earn می‌توانند توکن‌های GST دریافت کنند. حتی شما می‌توانید توکن‌های کفش ورزشی خود را در ازای دریافت اجاره برحسب توکن‌های GST به سایر بازیکنان قرض دهید.

با این اوصاف، برای به دست آوردن توکن‌های GST نیازی به سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها نیست بلکه باید وقت و تلاش کافی برای انجام بازی صرف کنید.

توکن GST
نمودار قیمتی توکن GST

اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی این پروژه و سایر بازی‌های کریپتویی را در سر دارید توصیه می‌کنیم بر روی توکن‌های کاربری آن‌ها سرمایه‌گذاری انجام ندهید.

همان‌طور که قبلا گفته شد، هیچ سقفی برای تعداد توکن‌های GST تعیین نشده است و با انجام بازی توسط بازیکنان، کوین‌های بیشتری وارد چرخه و توزیع می‌شوند. این مسئله بر روی قیمت آن به صورت مستقیم تاثیر گذار خواهد بود.

در زمان نوشتن این مقاله، قیمت هر توکن GST با توجه به حجم بازار 22 میلیون دلاری آن، حدود 0.0824$ معامله می‌شود که اوج قیمتی آن 7.9$ دلار بوده است.

فاصله اوج قیمت این توکن تا قیمت فعلی حدود 97% است که این امر نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری بر روی توکن‌های کاربری با سقف عرضه نامحدود می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

توکن GMT

توکن متاورس سبز (Green Metaverse) که حداکثر تعداد قابل عرضه آن 6 میلیارد واحد تعیین شده است در جهت حاکمیت کاربران پروژه کاربرد دارد.

در واقع GMT در اکوسیستم STEPN یک توکن حاکمیتی (Governance) است به هولدر‌های این توکن حق حاکمیت پروژه را می‌دهد.

بازیکنان می‌توانند با ارتقا توکن‌های کفش ورزشی، رویداد‌های هاوینگ و یا توزیع تصادفی روزانه، توکن‌های GMT دریافت کنند.

لازم است به خاطر داشته باشید کسانی که توکن‌های NFT کفش ورزشی با سطح 30 را در اختیار دارند واجد شرایط سواپ توکن‌های GMT به USDC خواهند بود. با این حال، برای دریافت کوین‌های GMT، شما باید حداقل سه واحد انرژی داشته باشید که در اپلیکیشن STEPN به آن rule of three requirement گفته می‌شود.

در زمان نوشتن این مقاله، توکن GMT با حجم بازار 588 میلیون دلاری در قیمت 0.98$ معامله می‌شود که فقط 10% از کل توکن‌های آن (600 میلیون واحد در گردش) عرضه شده‌اند.

اوج قیمتی توکن GMT حدود 4.11$ بوده است که در حال حاضر فاصله آن از اوج قیمتی خود نزدیک به 76% است.

چگونه در بازی STEPN کسب درآمد کنیم؟

کاربران می‌توانند با دسترسی به سه نوع حالت بازی در STEPN کسب درآمد کنند.

این حالت‌ها عبارت‌اند از:

  • انفرادی (solo)
  • ماراتن (marathon)
  • حالت پس زمینه (Background)

برای شروع کار نیاز به یک دستگاه موبایل هوشمند و توکن NFT کفش ورزشی خواهید داشت و برای دویدن بیرون از خانه نیز به چیز بیشتری نیاز ندارید.

کاربران جدید می‌توانند یک نسخه آزمایشی رایگان از اپلیکیشن و همه ویژگی‌های آن را دریافت کنند. اگر شما شروع به دویدن کنید، متر سنج اپلیکیشن شروع به پر شدن می‌کند!

حالت انفرادی

در حالت انفرادای یا Solo، کاربران با به پا کردن کفش‌های خریداری شده می‌توانند توکن‌های GST دریافت کنند.

اما برای دریافت این توکن‌ها، لازم است تا به اندازه کافی انرژی داشته باشید. هر یک واحد انرژی، 5 دقیقه حرکت یا دویدن را پشتیبانی می‌کند. پس از آن با خرید توکن کفش دیگری می‌توان آن را دوباره شارژ کرد.

نکته دیگری که باید در هنگام دویدن یا قدم زدن به آن توجه کنید سیگنال GPS است. این اپلیکیشن با استفاده از محاسبه موقعیت مکانی می‌تواند حرکت کردن شما را تشخیص دهد، بنابراین اگر سیگنال GPS موبایل شما ضعیف باشد، شما با مشکل مواجه خواهید شد.

شما می‌توانید به راحتی میزان سیگنال GPS خود را در اپلیکیشن متاورسی STEPN مشاهده کنید. در این اپلیکیشن، سیگنال GPS براساس سه مثلث رنگ سفید (بدون سیگنال)، قرمز (سیگنال ضعیف) و سبز (سیگنال قوی) نشان داده می‌شوند.

سیگنال GPS در STEPN
انواع سیگنال GPS در STEPN

پرداخت توکن‌های GST و یا GMT به بازیکن در ازای دویدن یا قدم زدن نیز به پارامتر‌های زیادی بستگی دارد که مهم‌ترین آن نوع کفش و ویژگی‌های آن مانند راحتی (Comfort)، بهره‌وری (Efficiency) و سرعت حرکت (Speed) است.

مثلا هر چه میزان بهره‌وری بیشتر باشد، میزان توکن‌های GST دریافتی در هر دقیقه نیز بیشتر خواهد بود.

از سطح 0 تا 29 کاربر فقط توکن‌های GST دریافت خواهد کرد. اما از سطح 30 به بعد، کاربر امکان انتخاب بین دریافت توکن‌های GST و GMT را خواهد داشت. هیچ محدودیتی وجود ندارد و بازیکن آزاد است تا بین آن‌ها یکی را انتخاب کند. با این حال، پس از تخلیه انرژی، کاربر در ازای فعالیت ورزشی خود امکان دریافت هیچ توکنی را نخواهد داشت.

حالت ماراتن

در حالت ماراتن، بازیکنان می‌توانند به صورت هفتگی یا ماهانه در تب مربوط به Marathon، در ماراتن‌ها ثبت نام کنند. در هر صورت، برای ثبت نام آن‌ها حداقل باید 24 ساعت قبل از آغاز ماراتن مورد نظر ثبت نام کرده باشند.

کاربر در هر زمان فقط امکان مشارکت در یک ماراتن هفتگی را دارد و در بازه هفتگی، باید از بین 2.5 کیلومتر یا 7.5 کیلومتر یکی را انتخاب کند.

در ماراتن‌های ماهانه، در طرف دیگر کاربر باید بین 5، 10 یا 15 کیلومتر یک حالت را انتخاب کند. در اینجا نیز کاربر در هر زمان فقط امکان مشارکت در یک ماراتن ماهانه را خواهد داشت. لازم به ذکر است که کفش‌های بازیکنان در حین ماراتن امکان تعمیر ندارند.

حالت پس زمینه

در این حالت اگر کاربر حداقل یک جفت توکن کفش ورزشی در inventory خود داشته باشد، می‌تواند توکن‌های GST ‌را به صورت آفلاین و بدون پرداخت هزینه تعمیر دریافت کند.

حالت پس زمینه داده‌هایی مانند گام‌های کاربر را مستقیما از داده‌های سلامت دستگاه دریافت می‌کند. این در حالی است که اپلیکیشن STEPN خاموش است و کاربری نیازی به ورود به آن ندارد. این مسئله در طول عمر توکن‌های کفش ورزشی اثری نخواهد داشت.

آموزش بازی STEPN

دسترسی به نسخه فعلی اپلیکیشن STEPN  بسیار آسان است و کاربر برای شروع فعالیت خود نیاز به یک کد دعوت خواهد داشت.

لازم به ذکر است بدون کد دعوت، امکان ایجاد حساب کاربری وجود ندارد. راه‌های دریافت این کد را جلوتر شرح خواهیم داد:

گام 1: نصب اپلیکیشن

اولین گام برای ورود به اکوسیستم متاورسی STEPN دانلود اپلیکیشن موبایل این پروژه است.

اپلیکیشن STEPN برای سیستم عامل‌های Android و IOS در دسترس است و شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت رسمی آن، به لینک‌های دانلود دسترسی پیدا کنید.

گام 2: ایجاد حساب کاربری

برای کسب درآمد و مشارکت در اکوسیستم این پروژه، ایجاد یک حساب کاربری اجباری است.

با این حال، برای ثبت نام شما نیاز به یک کد دعوت خواهید داشت. این پروژه با تقاضای گسترده‌ای از سمت عموم مردم مواجه شده است که تیم سازنده در برآن داشته تا برای حفظ پایداری پروژه و کنترل سرعت رشد آن، از یک سیستم ثبت نام دعوت محور استفاده کنند.

پس از کد دعوت، برای ایجاد حساب کاربری نیاز به یک آدرس ایمیل خواهد بود که سیستم به آن یک کد تایید ارسال می‌کند.

دانلود بازی STEPN
از صفحه اصلی سایت STEPN می‌توانید این بازی را دانلود کنید

برای دریافت کد دعوت می‌توانید به سرور دیسکورد یا گروه تلگرام آن مراجعه کنید. کد‌های جدید به صورت روزانه و برای اولین نفری که از آن استفاده کند توزیع و خرج می‌شود.

در هر روز فقط 1000 کد دعوت در گروه تلگرام آن توزیع می‌شود که بدان معناست روزانه فقط 1000 نفر می‌توانند در آن ثبت نام کنند.

این کد‌ها در هر روز در ساعت 13:00 به وقت UTC منقضی و دوباره تولید می‌شوند. در سرور دیسکورد رویه دریافت کد دعوت متفاوت است. در آن‌جا می‌توانید در هر 12 دقیقه یک کد دعوت جدید دریافت کنید.

گام 3: ایجاد یک کیف‌پول STEPN

پس از ثبت نام و وارد کردن کد تایید، شما صفحه اصلی اکوسیستم STEPN را مشاهده خواهید کرد.

اولین چیزی که به آن نیاز خواهید داشت یک ولت است که برای ذخیره دارایی‌ها و توکن‌های NFT آن را ایجاد کنید. کاربران این بازی می‌توانند یک ولت بر روی شبکه Solana یا BNB Chain ایجاد کنند. این موضوع کاملا به سلیقه آن‌ها بستگی دارد.

شروع بازی در STEPN
اولین مرحله برای شروع بازی STEPN، ایجاد کیف پول است.

بخش Wallet دارای دو تب با نام‌های Spending و Wallet است. روی تب Wallet بزنید، از شما خواسته می‌شود تا یک کیف‌پول را ایجاد یا اگر از قبل براساس شبکه مورد نظر عبارت بازیابی دارید، آن را وارد کنید.

برای ایجاد کیف‌پول جدید، باید یک رمز عبور برای ورود به آن تعیین کنید. به خاطر داشته باشید این رمز عبور بر روی بلاک‌چین ذخیره نخواهد شد. در گام بعد باید عبارت بازیابی 12 تا 24 کلمه‌ای را بر روی یک کاغذ یادداشت کنید. پس از آن، باید عبارت بازیابی یادداشت شده را دوباره وارد و تایید کنید.

شما در قبال حفظ ایمنی عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای مسئول هستید. در صورت فاش شدن این کلمات، امنیت دارایی‌های شما به شکل جدی با خطر مواجه خواهند شد.

گام 4: واریز پول به ولت

بسته به شبکه انتخابی در گام قبل، زمان آن رسیده تا مقداری پول به ولت ایجاد شده واریز کنید.

بازی متاورسی STEPN از مکانیزم Move to earn استفاده می‌کند اما این موضوع بدان معنا نیست که انجام آن رایگان است. برای کسب توکن‌های داخل بازی، بازیکنان به کفش (sneaker) نیاز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: 4 بازی بلاک‌چین بدون سرمایه اولیه + بازی‌های رایگان متاورس

اتصال والت به اپلیکیشن STEPN
اتصال والت به اپلیکیشن STEPN

در این ولت کاربران می‌توانند به راحتی یک آدرس برای دریافت دارایی از شبکه Solana یا BNB Chain ایجاد کنند و بسته به شبکه انتخابی، جهت واریز مقداری دارایی، اقدامات لازم را انجام دهند.

البته شما می‌توانید حتی از صرافی‌های متمرکز مانند بایننس یا کیف‌پول‌های غیرحضانتی (non-custodial) برای انتقال وجه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کیف پول حضانتی چیست و چه تفاوتی با کیف پول غیرحضانتی دارد؟

گام 5: خرید توکن NFT کفش

کسب درآمد از STEPN بدون خرید (یا اجاره) کفش در آن غیرممکن است.

شما باید برای ورود به این بازی، با خرید توکن‌های NFT کفش، مقداری در آن سرمایه‌گذاری کنید. توکن Sneaker ارائه شده در این اپلیکیشن دارای انواع مختلفی است هر کدام از آن‌ها براساس فعالیت مورد نظر شما دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند.

انواع توکن‌های NFT کفش در بازی STEPN عبارت‌اند از:

  • Walker (1 تا 6 کیلومتر در ساعت)
  • Jogger (4 تا 10 کیلومتر در ساعت)
  • Runner (8 تا 20 کیلومتر در ساعت)
  • Trainer (1 تا 20 کیلومتر در ساعت)

نگران نباشید در ادامه این آموزش تفاوت این کفش‌ها را متوجه خواهید شد. خرید توکن‌های کفش فقط در فروشگاه بازی امکان پذیر است که در هر زنجیره قیمت مخصوص به خود را دارند.

شما می‌توانید صندوق‌های Shoebox خریداری کنید که در آن‌ها یک کفش تصادفی وجود دارد.

قیمت کفش‌ها متفاوت است اما برای ورود به بازی و خرید اولین کفش، حداقل 300$ سرمایه نیاز است (هنگام نوشتن این مقاله).

انواع کفش‌های STEPN
انواع کفش‌های موجود در STEPN

البته به جز خرید یک کفش جدید راه دیگری نیز وجود دارد که رایگان است. شما می‌توانید با اجاره یک کفش از دیگران، بازی را آغاز کنید که در این صورت بخشی از درآمد شما برای صاحب اصلی توکن NFT خواهد بود.

هر یک از توکن‌های Sneaker دارای ویژگی‌های منحصر بهفردی هستند که آن را از دیگری متمایز می‌کند.

این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • کیفیت (Quality): شامل Common ،Uncommon ،Rare ،Epic و Legendary
  • بهره‌وری (Efficiency): بهبود درآمد بازیکن از توکن GST
  • شانس (Luck): بهبود شانس دریافت Mystery box
  • راحتی (Comfort): بهبود درآمد بازیکن از توکن‌های GMT در سطح 30
  • انعطاف‌پذیری (Resilience): کاهش هزینه تعمیر

گام 6: قدم بزن یا بدو!

تیم توسعه دهنده پروژه STEPN، کاربران این بازی را مطمئن کرده است که آن‌ها نمی‌توانند سیستم را فریب دهند. کسانی که سعی می‌کنند با پیاده روی ثابت، دویدن روی تردمیل و یا روش‌های دیگر این سیستم را فریب دهند مسلما هیچ درآمدی از آن نخواهند داشت.

اپلیکیشن STEPN از اتصال دائم و فعال GPS برای اطمینان از حرکت شما به اطراف استفاده می‌کند.

اگر سیگنال GPS موبایل شما قدرتمند باشد، شما به صورت تضمینی توکن‌های GST دریافت خواهید کرد اما در حالتی که سیگنال موبایل‌تان ضعیف باشد یا اصلا سیگنالی در کار نباشد، مسلما هیچ درآمدی نخواهید داشت.

حداقل و حداکثر سرعت پیاده روی یا دویدن با هر کفش  به شرح زیر است:

  • کفش Walker: سرعت 1 تا 6 کیلومتر در ساعت
  • کفش Jogger: سرعت 4 تا 10 کیلومتر در ساعت
  • کفش Runner: سرعت 8 تا 20 کیلومتر در ساعت
  • کفش Trainer: سرعت 1 تا 20 کیلومتر در ساعت

میزان محاسبه درآمد این کفش‌ها در وضعیتی که سیگنال GPS شما در بهترین حالت قرار داشته باشد به شرح زیر است:

  • کفش Walker: درآمد 4 توکن GST در ازای 1 واحد انرژی
  • کفش Jogger: درآمد 5 توکن GST در ازای 1 واحد انرژی
  • کفش Runner: درآمد 6 توکن GST در ازای 1 واحد انرژی
  • کفش Trainer: درآمد 4 تا 6.25 توکن GST در ازای 1 واحد انرژی

گام 7: سوزاندن توکن‌های GST/GMT

در حالی که کاربران این بازی می‌توانند با قدم زدن یا دویدن توکن‌های GMT و GST‌ دریافت کنند، اما این توکن‌ها را می‌توان برای بهبود ویژگی‌هایی مانند بهره‌وری، درآمد، راحتی و انعطاف‌پذیری کفش‌ها سوزاند!

قابلیت توکن‌های GST و GMT
قابلیت توکن‌های GST و GMT در STEPN

علاوه‌بر آن، کاربران بازی STEPN می‌توانند با توکن‌های به دست آمده، توکن‌های کفش جدیدی Mint و آن را به فروش برسانند. حتی می‌توانند توکن‌های به دست آمده را در ازای استیبل کوین USDC تبادل کنند.

گام 8: در بازی STEPN تقلب نکنید!

به روز رسانی اخیر اکوسیستم STEPN مانع دستکاری مکانیک‌های بازی یا استفاده از حفره‌های امنیتی در آن خواهد شد. افراد خرابکار نمی‌توانند از نقاط ضعف اپلیکیشن در جهت سوء استفاده از آن بهره ببرند.

در این به‌روز رسانی، استفاده از روش‌های تقلب و دور زدن سیستم با شبیه سازی حرکت یا استفاده از چندین موبایل در هنگام دویدن امکان پذیر نیست. البته بروز چنین رفتار‌هایی می‌تواند برای اکوسیستم بازی و توکن‌های درونی آن مضر باشد.

برای جلوگیری از چنین تقلب‌هایی، توسعه دهندگان آن از یک سیستم ضد تقلب برپایه هوش مصنوعی بهره می‌گیرند. آن‌ها برای ماه‌ها بر روی توسعه این سیستم وقت صرف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره ارتباط متاورس و هوش مصنوعی بدانید!

با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های یادگیری ماشین، اپلیکیشن STEPN از چندین مرجع داده‌ای با استاندارد‌های درونی استفاده می‌کند. هر گونه مغایرت در این داده‌ها باعث نشان شدن کاربر می‌شود که در حالت‌های معمول محروم کردن آن از پاداش و یا خالی شدن انرژی را در پی دارد اما در حالت‌های شدید‌تر، اقدامات جدی‌تری برای او در نظر گرفته خواهد شد.

نتیجه گیری

شکل گرفتن اپلیکیشن‌هایی مانند STEPN به ما نشان می‌دهد بلاک‌چین و دارایی‌های آن به خصوص توکن‌های NFT چگونه در حال ایجاد تغییر و تحول در دنیای پیرامون ما هستند.

در این اپلیکیشن، کسانی که می‌خواهند یک سبک زندگی سالم را تجربه کنند، پاداش دریافت خواهند کرد. بیرون رفتن و قدم زدن برای همه مردم و در همه سنین خوب است و بازی STEPN با اکوسیستم نوآورانه خود مردم را به انجام پیاده‌روی و دویدن تشویق می‌کند.

علیرغم این که برای شروع این بازی نیاز به سرمایه‌گذاری و خرید یک NFT کفش خواهید داشت اما هزینه سرمایه‌گذاری در آن همچنان متوسط است. در کنار آن، این بازی به زودی ویژگی اجاره دادن توکن‌های کفش را ارائه می‌دهد. این ویژگی امکان انجام بازی رایگان را برای کسانی که قصد مشارکت با صاحبان توکن‌های NFT را دارند را فراهم می‌کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx