عرضه اولیه بازی (IGO) چیست؟

عرضه اولیه بازی

با ظهور بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری درزمینهٔ GameFi شدند.

عرضه اولیه بازی یا IGO این اجازه را به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا بتوانند NFT ها یا ارزهای دیجیتال یک بازی بلاک‌چینی را در مراحل اولیه توسعه، پیش‌خرید کنند.

در این مطلب از بورسینس قصد داریم به معرفی عرضه اولیه بازی (IGO) و نحوه شرکت در آن بپردازیم.

عناوین مطلب:

GameFi چیست؟

قبل از اینکه به بررسی بیشتر IGO بپردازیم، بهتر است با گیمیفای (GameFi) آشنا شوید.

گیمیفای به بازی‌هایی گفته می‌شود که از سیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای پرداخت‌های درون بازی استفاده می‌کنند.

اصطلاح GameFi شامل بازی‌های بازی برای کسب درآمد می‌شود که اکوسیستم بازی‌های کریپتو را تشکیل می‌دهند.

پروژه‌های GameFi یک محیط مجازی ایجاد می‌کنند که در آن بازیکنان با انجام وظایف خاصی در بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین، توکن های درون بازی را به دست می‌آورند.

توکن های بومی بازی‌ها در نوع خود ارزهای دیجیتال هستند. باید بدانید ارزهای دیجیتال موجود در بازی، توکن های بی‌ارزشی نیستند بلکه شما می‌توانید آن‌ها را به پول قابل‌استفاده در دنیای واقعی تبدیل کنید.

DeFi در هسته تمام پروژه‌های GameFi تعبیه‌شده است.

پروژه‌های بازی بلاک‌چین اغلب اجزای DeFi را در خود گیم پلی دارند. ویژگی‌هایی مانند تعویض توکن، ییلدفارمینگ، استیکینگ و استخراج در اکوسیستم GameFi رایج هستند.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از گیمینگ با ظهور مفهوم گیمفای (GameFi)!

عرضه اولیه بازی یا IGO

عرضه اولیه بازی (IGO) جدیدترین روند در دنیای کریپتو است و مفهومی شبیه به عرضه اولیه کوین (ICO) دارد.

تنها تفاوت ICO و IGO این است که در IGO ها، تمرکز روی بازی‌هاست و عرضه اولیه بر اساس NFT ها یا توکن های بازی انجام می‌شود.

سرمایه‌گذاران می‌توانند در پروژه‌های بازی ارائه‌شده توسط لانچ‌پدهای IGO سرمایه‌گذاری کنند و پس از راه‌اندازی پروژه بازی در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال یا محبوبیت در جامعه بازی، انتظار بازگشت سرمایه قابل‌توجهی داشته باشند.

با ظهور بازی‌های بلاک‌چین، IGO ها در حال تبدیل‌شدن به ترند بزرگ بعدی در فضای کریپتو هستند. بازی‌هایی مانند اکسی اینفینیتی، کریپتو بلادز و آلین ورلدز روزانه هزاران کاربر فعال دارند.

توسعه‌دهندگان با ارائه پروژه‌های بازی خود از طریق IGO، می‌توانند مستقیماً از مخاطبان خود درخواست سرمایه کنند. علاقه روزافزون به این نوع لانچ‌پد، رشد فوق‌العاده‌ای را در فضای بازی بلاک‌چین ایجاد کرده است.

IGO چیست؟

تاکنون پروژه‌های بازی ارز دیجیتال با استقبال خوبی روبه‌رو شده‌اند. حتی برخی از بازی‌های بلاک‌چینی چند میلیون دلار ارزش‌گذاری شده‌اند.

طبق تحقیقات DappRadar، بازی‌های بلاک‌چین در حال حاضر 52 درصد از کل فعالیت‌های غیرمتمرکز اپلیکیشن ها را تشکیل می‌دهند.

در سال 2021، بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین 4 میلیارد دلار سرمایه دریافت کردند. همچنین پروژه‌های بازی کریپتو تا ژانویه 2022 حدود 1.1 میلیارد دلار سرمایه جذب کردند.

اگر به نحوه عملکرد IGO ها توجه کنیم، رشد معرفی و راه‌اندازی بازی‌های بلاک‌چین از طریق IGOها تعجب‌آور نیست.

فرضیه پشت یک IGO ساده است؛ سرمایه‌گذاران و بازیکنان بالقوه اجازه دارند قبل از انتشار رسمی بازی، پروژه‌های بازی بلاک‌چین را خریداری کنند.

اگرچه یک IGO معمولاً برای تأمین مالی در مراحل اولیه در نظر گرفته‌شده است، برخی از IGOها برای بازی‌هایی که در حال حاضر درحال‌توسعه هستند نیز انجام می‌شوند.

برخی دیگر سرمایه اولیه را برای پروژه‌هایی جمع‌آوری می‌کنند که هنوز زمان زیادی تا تکمیل پروژه زمان لازم است.

اصلی‌ترین مزیت IGO ها برای سرمایه‌گذاران این است که دیگر مجبور نیستند سرمایه‌گذاران خطرپذیر را متقاعد کنند یا برای تأمین مالی خود به دردسر بیفتند.

این پروژه‌ها می‌توانند سرمایه موردنیاز خود را مستقیماً از طریق یک IGO از مخاطبان هدف خود جذب کنند.

نحوه برگزاری عرضه اولیه بازی

معمولا توسعه‌دهندگان بازی عرضه اولیه‌ها را با استفاده از پلتفرم‌های لانچ پد ارائه و مدیریت می‌کنند.

سرمایه‌گذاری از طریق لانچ پدها به این شکل است که شرکت‌کنندگان باید توکن اصلی پلتفرم را برای مدت‌زمان مشخصی خریداری کنند و در همان پلتفرم قفل کنند.

بسته به هر پروژه، شرکت‌کنندگان ممکن است بتوانند زودتر به توکن‌ها یا NFTهای بازی دسترسی پیدا کنند.

در برخی موارد، توکن ها و NFT های به‌دست‌آمده از IGO ها را می‌توان خارج از اکوسیستم بازی در صرافی‌های غیرمتمرکز و بازارهای NFT معامله کرد.

سرمایه‌گذاری در IGO معمولا فرصتی به افراد می‌دهد تا بتوانند در مراحل ابتدایی در پروژه بازی سرمایه‌گذاری کنند و از پتانسیل ارائه بازدهی سود کلان بهره‌مند شوند.

درواقع عرضه اولیه بازی (IGO) یک رویکرد سرمایه‌گذاری جمعی برای بازی‌های ویدیویی است.

IGOها سرمایه‌گذاری در این نوع عرضه اولیه را برای سرمایه‌گذاران خرد فراهم می‌کنند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا با خرید دارایی‌ها و NFT های درون بازی، قبل از اینکه در دسترس عموم قرار گیرد، یک سرمایه‌گذاری با پتانسیل بازدهی نسبتاً خوب انجام دهند.

به‌عنوان‌مثال اکسی اینفینتی که در سال 2021 با فروش بیش از 1.1 میلیارد دلار توانست پیشتاز بازی‌های کریپتویی شود، عرضه اولیه خود را در لانچ پد بایننس راه‌اندازی کرد.

هدف از ایجاد عرضه اولیه بازی چیست؟

هدف اصلی از ارائه IGOها، فراهم کردن دسترسی زودهنگام به دارایی‌های بازی است که سرمایه‌گذاران اولیه بتوانند روی آن سرمایه‌گذاری کنند و انتظار بازگشت قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری در آینده را داشته باشند.

IGO ها ممکن است سرمایه‌گذاری خوبی به نظر برسند، بااین‌حال، قبل از سرمایه‌گذاری در هر پلتفرم IGO یا پروژه‌هایی که در مرحله عرضه اولیه بازی (IGO) هستند، چند نکته باید در نظر گرفته شود:

مزایای شرکت در IGO ها را بررسی کنید درصد توکن‌های ارائه‌شده توسط عرضه اولیه بازی را بررسی کنید و آن‌ها را با سایر IGOها مقایسه کنید.

BP Crypto 0 Launchpads 1920x1080 10
هدف از برگزاری IGO فراهم کردن دسترسی زودهنگام به دارایی‌های بازی است که سرمایه‌گذاران اولیه بتوانند روی آن سرمایه‌گذاری کنند

همچنین بررسی کنید که آیا پلتفرم لانچ پد راه‌اندازی IGO، امکانات موردنیاز را به شکلی تضمینی ارائه می‌دهد یا خیر؟

ممکن است برخی از لانچ پدها امکانات بهتری ارائه دهند اما از مکانیزم قرعه‌کشی برای شرکت در IGO استفاده کنند. بااین‌حال باید این را در نظر بگیرید که ممکن است در IGO برنده نشوید.

نرخ‌های بازدهی ارائه‌شده در IGO های فعال در یک لانچ پد را بررسی کنید. لانچ‌پدی که سابقه ارائه پروژه‌های خوب داشته باشد، احتمالاً بازدهی بهتری برای پروژه‌های آینده فراهم خواهد کرد.

به این موضوع توجه کنید که پلتفرم لانچ پد چه میزان روی IGO سرمایه‌گذاری می‌کند. این موضوع یکی از معیارهای بررسی عملکرد لانچ پد عرضه اولیه بازی است.

اگر لانچ پد میزان زیادی از توکن‌ها را نگهداری کند، نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاری در آن IGO احتمالاً سود خوبی خواهد داشت.

تعداد IGO های پیش‌ازاین در لانچ پد را بررسی کنید. هرچه تعداد بیشتری از IGO در یک پلتفرم لانچ پد میزبانی‌شده باشد، نشان‌دهنده این است که پلتفرم برای میزبانی از ابتکارات باکیفیت تلاش می‌کند.

به‌طور خلاصه، سرمایه‌گذاری در IGO و لانچ پدهای IGO مانند هر تصمیم سرمایه‌گذاری دیگری است. شما باید ارزیابی کنید که آیا لانچ پد IGO جایگاه خوبی دارد و قصد دارد از پروژه‌های بزرگ بازی در آینده پشتیبانی کند یا خیر؟

بیشتر بخوانید: 8 نکته برای ارزیابی پروژه‌های عرضه اولیه در کریپتو

IGO چگونه کار می‌کند؟

IGOها از این جنبه شبیه ICOها هستند که هر دو وسیله‌ای برای افزایش سرمایه برای پروژه‌های جدید هستند.

شرکت‌کنندگان IGO، توکن‌ها را خرید می‌کنند و دسترسی اولیه به دارایی‌های بازی و مزایای درون‌بازی را برای پشتیبانی از مراحل اولیه توسعه بازی دریافت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان همچنین ممکن است توکن های طراحی‌شده برای بازی را قبل از انتشار عمومی دریافت کنند.

دارایی‌های ارائه‌شده در طول یک IGO از شخصیت‌ها تا لباس‌ها، سلاح‌ها، لوازم جانبی و موارد دیگر به شکل NFT عرضه می‌شوند. برخی از دارایی‌های ارائه‌شده از طریق IGOها برای دسترسی به بازی موردنیاز هستند.

IGO در NFT

مانند هر بازی ویدیویی دیگری، بازیکنان می‌توانند توکن‌های درون بازی را در بازی‌های کریپتویی یا مبتنی بر NFT به دست آورند و قدرت‌ها و آیتم‌های ویژه را دریافت کنند.

با بازی‌های بلاک‌چینی، گیمرها برای سرمایه‌گذاری در گیم‌پلی با توکن‌هایی که می‌توانند مستقیماً در صرافی ارزهای دیجیتال معامله شوند، پاداش می‌گیرند.

در حال حاضر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) پروژه‌های بازی بلاک‌چینی، باارزش مالی قابل‌توجهی معامله می‌شوند.

nft use cases for businesses.jpeg.optimal0
IGO علاوه بر توکن‌ها در NFT ها نیز همان مفهوم را دارد.

NFT ها برای استفاده از دارایی‌های درون بازی استفاده می‌شوند. اقلام دیجیتال مانند سلاح‌ها و پوسته‌ها به‌عنوان NFT ذخیره می‌شوند و اطلاعات آن‌ها به‌طور دائم روی بلاک‌چین ثبت می‌شود.

درواقع NFT به بازیکنان، مالکیت واقعی آیتم‌های درون بازی را می‌دهد. هر دارایی که کاربران آن را برنده‌شده باشند یا خریداری یا تولید کرده باشند در بازی بلاک‌چینی به‌عنوان NFT ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: مالکیت معنوی NFT چیست؟ درباره حق مالکیت nftها بدانید!

ذخیره این دارایی‌ها به‌عنوان NFT از تغییرات دارایی‌ها توسط اشخاص دیگر پیشگیری می‌کند. این دارایی‌ها برای بازی ارزشمند هستند و مانند هر NFT دیگری، ممکن است در یک بازار خارجی خریداری یا مبادله شوند.

هم توکن های درون بازی پروژه GameFi و هم NFT های آن را می‌توان در DEX معامله کرد. سپس بازیکنان می‌توانند ارز و دارایی‌های درون بازی خود را با ارزهای دیجیتال مانند اتریوم (ETH) یا بیت‌کوین (BTC) مبادله کنند.

توکن های GameFi را می‌توان با استیبل کوین‌ها نیز تعویض کرد. از طرف دیگر، یک بازیکن ممکن است یک توکن را با ارز فیات معامله کند.

توکن ها همیشه در بازی‌های ویدیویی که دارای بازارهای درون بازی هستند، نقش داشته‌اند. چیزی که GameFi تغییر می‌دهد سهولتی است که با آن می‌توان این دارایی‌ها را به‌صورت قانونی و سریع به پول نقد تبدیل کرد.

بازیکنان این توکن‌ها را در بازی به دست می‌آورند و از آن‌ها برای خرید دارایی‌های جدید مانند سلاح، لباس یا معجون در بازی استفاده می‌کنند. توکن های پروژه GameFi را می‌توان به‌آسانی در خارج از بازی فروخت.

لانچ پد IGO چیست؟

لانچ‌پدها به پروژه‌های جمع‌آوری سرمایه و سرمایه‌گذاران اجازه تعامل می‌دهند.

لانچ پد IGO پلتفرمی است که میزبان تعدادی از پروژه‌های بازی بلاک‌چین در مراحل اولیه است. سرمایه‌گذاران، توکن بومی لانچ پد را می‌خرند و از آن برای تأمین مالی کمک به IGO های منتخب استفاده می‌کنند.

بسته به پلتفرم لانچ پد، شرکت‌کنندگان یا باید توکن های خود را در یک استخر قفل کنند یا آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در پروژه به اشتراک بگذارند.

سپس شرکت‌کنندگان توکن‌های درون بازی یا NFT‌های موردنیاز برای انجام بازی را دریافت می‌کنند.

نحوه شرکت در لانچ پدهای IGO

هر پلتفرم راه‌اندازی IGO فرآیند مربوط به خود را دارد.

فرآیند معمولی شامل اتصال یک کیف پول به لانچ پد است. پس‌ازآن، سرمایه‌گذار باید سطحی را انتخاب کند که می‌خواهد در آن سرمایه‌گذاری کند و یک IGO را برای سرمایه‌گذاری شناسایی کند.

جزئیات خاص در مورد نحوه اجرای این مراحل به لانچ پد بستگی دارد. برخی از لانچ پدها روی بازی‌ها تمرکز دارند. برخی دیگر بازی‌های بلاک‌چین را در کنار پروژه‌های دیگر ارائه می‌دهند.

یک لانچ پد IGO را می‌توان روی هر بلاک‌چینی مانند اتریوم، کاردانو (ADA) یا زنجیره هوشمند BNB میزبانی کرد.

هر لانچ پد در هنگام پذیرش پروژه‌های جدید و فرآیندهای مختلف برای پذیرش سرمایه‌گذاران بالقوه معیارهای خاص خود را دارد.

محبوب‌ترین لانچ پدهای عرضه اولیه بازی (IGO)

به دلیل محبوبیت عرضه اولیه بازی، چندین لانچ پد مخصوص IGO بازی‌ها ایجادشده که در ادامه به بررسی چند مورد از محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

بایننس NFT

Binance NFT بازاری برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال برای ایجاد ومعامله NFT است.

IGOها در Binance NFT به دارایی‌های انحصاری درون بازی دسترسی می‌دهند. Binance NFT از یک سیستم اشتراک استفاده می‌کند تا به همه کاربران فرصت برابر برای مشارکت در IGO های خود را بدهد.

NFTها از طریق الگوریتم عمومی و قابل‌تأیید به کاربران تخصیص داده می‌شوند، بنابراین عدالت برای همه کاربران یکسان است.

همچنین جزئیات هر پروژه بازی بلاک‌چین در IGO نمایش داده می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند در مورد یک پروژه بیشتر بیاموزند و با تیم نیز آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: لانچ پد بایننس (Launchpad) چیست و چگونه کار می‌کند؟

Seedify Fund

وقتی صحبت از IGO به میان می‌آید، Seedify یک نام آشناست.

سیدیفای فاند توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) اداره می‌شود.

پروژه‌های بازی کریپتو می‌توانند بازی خود را برای ارزیابی در جامعه Seedify تبلیغ کنند. پروژه‌هایی که در ارزیابی‌ها پروژه‌هایی مثبت تلقی شوند می‌توانند از طریق IGO در سیدیفای سرمایه اولیه خود را جذب کنند.

بین 250 تا 100000 توکن Seedify (SFUND) برای شرکت در IGO هایی که در این لانچ پد برگزار می‌شود موردنیاز است.

Seedify
Seedify یکی از یزرگترین لانچ‌پدها برای عرضه اولیه بازی‌ها (IGO) است.

GameFi

GameFi دارای چهار سطح سرمایه‌گذاری است.

GameFi به ازای هر 20 توکن GAFI یک بلیت قرعه‌کشی می‌دهد که حداقل تعداد لازم برای شرکت در عرضه اولیه بازی است.

ازآنجایی‌که سه سطح از چهار سطح، ورودی‌های قرعه‌کشی هستند، شما با خرید بلیت هر چهار سطح می‌توانید شانس خود را افزایش دهید.

تراست پد

Trust Pad که به‌عنوان یکی از امن‌ترین لانچ پدهای چند زنجیره‌ای نیز شناخته می‌شود، بیشتر یک لانچ پد IDO است.

Trust Pad درحالی‌که برای اکوسیستم بازی‌های ارز دیجیتال نیز کاربردی است، تنها روی بازی تمرکز نمی‌کند.

این لانچ پد از ابزارهای DeFi استفاده می‌کند تا به پروژه‌های مختلف ارز دیجیتال اجازه دهد تا از سرمایه‌گذاران اولیه سرمایه جذب کنند.

انجین استار

Enjinstarter یک لانچ پد IGO است که بر گسترش اکوسیستم بازی‌های ارز دیجیتال در شبکه Enjinstarter تمرکز دارد.

Enjinstarter یک رویکرد منحصربه‌فرد دارد: این اکوسیستم، 75% از توکن های IGO را برای تخصیص تضمینی توکن ذخیره می‌کند که به سه سطح تقسیم می‌شود.

برای شرکت در بخش اختصاص توکن به شکل تضمین‌شده، نگهداری بین 25000 تا 500000 توکن Enjinstarter (EJS) موردنیاز است و سپس 25% از توکن‌های باقی‌مانده Enjinstarter در استخر انجمن قرار می‌گیرد.

1
این رویکرد به هرکسی که دارای حداقل 1250 توکن EJS است اجازه می‌دهد تا در یک IGO شرکت کند.

تفاوت عرضه اولیه بازی با سایر عرضه‌های اولیه در کریپتو

در دنیای ارز دیجیتال روش‌های متعددی برای جذب سرمایه وجود دارد.

برخی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: عرضه اولیه سکه (ICO)، عرضه اولیه توکن (IEO) و عرضه اولیه صرافی DEX (IDO).

همه این مکانیزم‌های عرضه اولیه روش‌های مشابهی برای تأمین مالی هستند، اما تفاوت‌های خاصی در نحوه عملکرد آن‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه ICO ،IDO ،IEO و STO + معرفی پلتفرم‌های معروف IDO

نکاتی برای شرکت در عرضه اولیه بازی

مانند هر سرمایه‌گذاری، هیچ تضمینی وجود ندارد که IGOها بازدهی مناسبی داشته باشند.

قبل از سرمایه‌گذاری در هر IGO، همیشه باید تحقیقات کافی انجام دهید و خطرات بالقوه را در نظر بگیرید.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید وب‌سایت پروژه بازی یا رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید تا ببینید آیا برنامه یا نقشه راه توسعه واضحی ارائه می‌دهد یا خیر.

همچنین می‌توانید ببینید که آیا سرمایه‌گذاران یا شرکای معتبری از پروژه حمایت می‌کنند یا خیر.

سوالات متداول

IGO یا عرضه اولیه بازی چیست؟

IGO به عرضه اولیه بازی گفته می‌شود و با استفاده از آن توسعه‌دهندگان بازی می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های لانچ پد به‌طور مستقیم سرمایه خود را از طرفداران خود جمع‌آوری کنند.

عرضه اولیه بازی (IGO) با عرضه اولیه کوین (ICO) چه تفاوتی دارد؟

عرضه اولیه بازی یا IGO یک روش جمع‌آوری سرمایه اولیه برای پروژه‌های بازی مبتنی بر ارز دیجیتال است. درحالی‌که عرضه اولیه کوین برای دیگر پروژه‌های ارز دیجیتال به کار برده می‌شود.

چطور در عرضه اولیه بازی شرکت کنیم؟

برای شرکت در IGO کافی است از پلتفرم‌های لانچ پد مثل Binance NFT استفاده کنید و البته قبل از تصمیم به سرمایه‌گذاری باید تحقیقات لازم را درباره هر پروژه انجام دهید.

آیا امکان کلاهبرداری در IGO وجود دارد؟

بله، شما باید مراقب سرمایه‌گذاری در IGO ها به‌خصوص آن‌هایی که در صرافی‌های غیرمتمرکز انجام می‌شوند باشید.

سخن پایانی

عرضه اولیه بازی در بلاک‌چین روشی معنادار برای پروژه‌های بازی جهت جمع‌آوری سرمایه هستند.

IGO ها یک روش جمع‌آوری سرمایه نسبتاً جدید هستند. درحالی‌که بسیاری از پروژه‌های بازی بلاک‌چین توانسته‌اند با موفقیت پروژه‌های خود را از طریق IGO تأمین مالی کنند، برخی از توسعه‌دهندگان نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند.

بنابراین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که برخی از توسعه‌دهندگان هرگز پروژه‌های خود را تکمیل نمی‌کنند و باعث زیان سرمایه‌گذاران می‌شوند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx